abonnement Unibet Coolblue
pi_88518862

quote:
Voor het eerst doodstraf Pakistaanse vrouw om godslastering

9 november 2010
Voor het is eerst is een christelijke vrouw in Pakistan veroordeeld tot doodstraf wegens belediging van de profeet Mohammed. Dat meldt het Radio-1 programma Dit is de Dag.

Door Embert Messelink

Dit is de Dag had afgelopen week een exclusief interview met de vrouw in de Pakistaanse rechtbank waar ze terecht stond. De vrouw Asia Bibi zegt onschuldig te zijn: 'Ik ben niet bang voor een veroordeling of straf, want ik weet dat ik geen crimineel ben. Ik heb helemaal niets fout gedaan', aldus Bibi op Radio1.

Bibi werd in juni 2009 opgepakt na een woordenwisseling met moslims. Zij wordt ervan verdacht de profeet Mohammed te hebben beledigd. In Pakistan geldt een wet op de godslastering die internationaal onder vuur ligt. Met regelmaat worden religieuze minderheden gevangen gezet onder druk van de islamitische meerderheid in het land.

Druk
Volgens de gearresteerde vrouw is zij na haar arrestatie onder druk gezet om van geloof te veranderen: 'Een aantal moslims vroeg me of ik me wilde bekeren tot de Islam. Dan zouden ze hun aanklacht tegen me intrekken. Ik zei: nee, dat kan ik absoluut niet doen. Ik zal mijn geloof niet verloochenen.'

Na 34 zittingen werd Bibi gisteren veroordeeld tot de doodstraf. Het is voor het eerst dat in Pakistan een vrouw wegens godslastering tot deze straf is veroordeeld. Eerder zijn verschillende mannen veroordeeld, zonder dat de straf overigens daadwerkelijk is uitgevoerd.

Kamervragen
CDA-kamerlid Henk Jan Ormel reageert geschokt op de doodstraf voor de vrouw. Hij kondigt in Dit is de Dag aan dat hij opheldering wil van minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken. 'Nederland moet Pakistan vragen mee te werken aan de invrijheidstelling van Asia Bibi. Ik vind dat de minister bij de Pakistaanse regering protest moet aantekenen. Pakistan is een land dat heel veel steun krijgt van westerse landen. Ik hoop dat zij er terdege rekening mee houden dat wij ons ernstige zorgen maken over deze situatie.'

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie weten dat ze de zaak tegen Asia Bibi actief zal volgen. 'Om te beginnen zullen we in EU-verband aandacht vragen voor haar zaak. Concreet betekent dit dat onze ambassade in Pakistan haar zaak met de EU-ambassades daar zal bespreken en bekijken wat we gezamenlijk voor haar kunnen doen.'
Ik hoop dat Westerse overheden de geldkranen eens dichtdraaien. Islam :r

[ Bericht 2% gewijzigd door Boekenwurm op 09-11-2010 15:59:31 ]
pi_88518908
dadelijk word ze nog gestenigd. :{
pi_88518928
jahoor.. 1 geval en gelijk een heel volk/geloof word er bij gepakt... :')
pi_88518958
Idioten.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_88519023
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:53 schreef DeRakker. het volgende:
jahoor.. 1 geval en gelijk een heel volk/geloof word er bij gepakt... :')
Er worden wel vaker Christenen ter dood gebracht of vermoord door Moslims in Pakistan (en andere Islamitische landen). Deze idioten halen dat uit hun eigen 'heilige' geschriften, vandaar: Islam :r
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:56:25 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88519045
Allah straft deze landen dan ook regelmatig met aardbevingen en overstromingen.
pi_88519066
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 15:55 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Er worden wel vaker Christenen ter dood gebracht of vermoord door Moslims in Pakistan (en andere Islamitische landen). Deze idioten halen dat uit hun eigen 'heilige' geschriften, vandaar: Islam :r
Hoi, dat heeft niks met de Islam te maken.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:57:06 #8
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88519069
Helaas is dit typerend voor de behandeling van christenen in dit gedeelte van de wereld. Het trieste is dat dit geloof een langere geschiedenis heeft in deze landen dan de Islam.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:57:29 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_88519077
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:53 schreef DeRakker. het volgende:
jahoor.. 1 geval en gelijk een heel volk/geloof word er bij gepakt... :')
1 vrouwelijk geval. Daarnaast:
quote:
Met regelmaat worden religieuze minderheden gevangen gezet onder druk van de islamitische meerderheid in het land.
Maar een verbod op belediging van de profeet en druk om te bekeren heeft niets met geloof te maken hoor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88519081
Nou, niet zo verdomd onbegripvol zijn mensen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:58:54 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_88519127
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:57 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Hoi, dat heeft niks met de Islam te maken.
Waarom niet? Ze lijken het zelf toch aardig zo te vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88519166
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:57 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Hoi, dat heeft niks met de Islam te maken.
Nogmaals, ze halen het uit dezelfde geschriften waar Moslims hier in geloven.
pi_88519230
Belachelijk. Triest. :'(
pi_88519261
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:00 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Nogmaals, ze halen het uit dezelfde geschriften waar Moslims hier in geloven.
Ja en priesters enz hebben sex met kinderen omdat ze niet met vrouwen om mogen gaan.
Zo heeft iedereen wat.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:05:44 #15
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_88519336
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja en priesters enz hebben sex met kinderen omdat ze niet met vrouwen om mogen gaan.
Zo heeft iedereen wat.
Gelukkig, dus het is allemaal niet zo erg!

Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.
pi_88519402
Ik mis het bewijs van het "omdat ze Christen is" deel een beetje :P
Volgens het artikel heeft ze gewoon iets onliefs gezegd over Mohammed, en zou men haar vergeven als ze Mohammeds voeten zou gaan schoonlikken.
pi_88519456
Draai de geldkraan maar dicht. Moet je eens zien hoe snel dit rare vonnis dan ongedaan is gemaakt.
pi_88519463
De religie van de vrede behoort zoiets niet te tolereren, Mohammed... doe er wat aan!
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:10:36 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_88519489
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:53 schreef DeRakker. het volgende:
jahoor.. 1 geval en gelijk een heel volk/geloof word er bij gepakt... :')
Zonder steun van de meerderheid geen doodstraf. Ook in Pakistan, Musharraf is immers al een poosje niet meer aan de macht.
pi_88520150
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja en priesters enz hebben sex met kinderen omdat ze niet met vrouwen om mogen gaan.
Zo heeft iedereen wat.
Dat is onzin, ze mogen ook niet met kinderen seks hebben.

De reden dat er zoveel misbruik is in de kerk, is omdat dergelijke functies pedofielen aantrekken omdat ze met kinderen kunnen werken en een vertrouwenspositie krijgen. Dezelfde redenen waarom je veel misbruikzaken in de scouting en op zwemscholen ziet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:40:37 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:46:56 #22
283146 Ironhide
Donker getinte rechtse havik
pi_88520856
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:09 schreef Nemephis het volgende:
Draai de geldkraan maar dicht. Moet je eens zien hoe snel dit rare vonnis dan ongedaan is gemaakt.
Pakistan zal geen krimp geven. Het enige dat zou veranderen, is dat Nederland meer geld zou overhouden voor bijv. de bestrijding cq. Endlösung van bontkragencriminaliteit.
Dit is een mooie aanleiding om alle banden met die Pako's te verbreken en die boevenbende voortaan geheel links te laten liggen :Y.
pi_88521138
Islam :r kunnen ze elkaar niet gaan uitmoorden? :r
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:57:51 #24
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_88521316
Ooit een keer een uitspraak gelezen van een Marokkaanse Imam in Amsterdam tijdens de Rushdie-affaire:

"Als hij de profeet beledigd heeft zal Allah hem zelf wel straffen als de tijd daar is. Degene die denkt dat Allah daartoe niet in staat is en denkt dat hij in Zijn plaats moet gaan straffen erkent de macht van Allah niet en maakt zich schuldig aan blasfemie."
Non possumus non loqui
pi_88521473
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:46 schreef Ironhide het volgende:

[..]

Pakistan zal geen krimp geven. Het enige dat zou veranderen, is dat Nederland meer geld zou overhouden voor bijv. de bestrijding cq. Endlösung van bontkragencriminaliteit.
Dit is een mooie aanleiding om alle banden met die Pako's te verbreken en die boevenbende voortaan geheel links te laten liggen :Y.
Perfect toch. Ik zie het probleem niet meer.

Laat ze daar maar lekker zand happen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')