abonnement Unibet Coolblue
pi_88518219
Een paar weken geleden hebben we lekkage gehad in de badkamer waardoor er vochtplekken in het plafond in de woonkamer eronder zitten. De lekkage is verholpen en de boel is goed gedroogd. Ik heb het verkleurde gedeelte van het plafond inmiddels ingespoten met een spuitbus tegen terugkerende vlekken, maar nu wil ik dus het kleurverschil nog wegwerken.
Het is een gipsen plafond, en 5 jaar geleden gespoten met ral9010 latex. De latex heb ik nog en die is nog goed, maar omdat het erop is gespoten ben ik bang dat als ik met kwast of roller de plek ga bijwerken het er niet veel mooier op gaat worden en eigenlijk geen zin om het hele plafond opnieuw te moeten gaan verven. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zelf het idee dat het bijvoorbeeld met een spuitbus veel beter weggewerkt kan worden met een minimaal zichtbaar verschil, alleen geen idee of er spuitbussen met ral 9010 latex bestaan....
pi_88521167
Verschil blijf je houden, tenzij je het hele plafonnetje doet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:28:41 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88522446
Heb dit probleem zelf ook twee keer ondervonden, en helaas: als je ècht geen verschil meer wilt zien, dan zit er maar één ding op: het hele plafond doen. Desnoods met de spuitbus, werkt in ieder geval lekkerder.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88523473
Verschil heb je idd, omdat je latex er al 5 jaar opzit, en door invloed van roken enz enz, zal je verschil zeker weten komende tijd blijven zien...
pi_88524647
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heb dit probleem zelf ook twee keer ondervonden, en helaas: als je ècht geen verschil meer wilt zien, dan zit er maar één ding op: het hele plafond doen. Desnoods met de spuitbus, werkt in ieder geval lekkerder.
Dan moet je met plastic wel te keer gaan als Dexter? Of valt dat mee?
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:41:49 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88525076
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Dan moet je met plastic wel te keer gaan als Dexter? Of valt dat mee?
Ik gebruik altijd een roller/kwast als ik het plafond verf, heb de spuitbus alleen gebruikt bij een muurtje. Spuitbus werkt prettiger, maar NIET als je eronder staat, LOL.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88525118
spuitbus is klote ,geen laagdikte,tevens loopt de druk constant terug ,dus nooit een mooie brede vlakstraal
Huur een compressor als je wil spuiten en een hvlp pistool
Hoog Volume Lage Pressure(druk)
of rol hem er lekker in met een goede roller ,geen bouwmarktmeuk.
net als je verf ,bouwmarkt is gewoon dunner dan verf bij de vakman ,je koopt dus water .
Denk dat je met rollen een dag wint ,je hoeft niet de kamer leeg te halen alles af te plakken en de bende op te ruimen .
Heb je nog de kans dat je lijmresten achterlaat als je geen merkplakband koop ben je helemaal klaar :r
Plakband: ga voor Kip of 3 M
pi_88525217
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]


Ik gebruik altijd een roller/kwast als ik het plafond verf, heb de spuitbus alleen gebruikt bij een muurtje. Spuitbus werkt prettiger, maar NIET als je eronder staat, LOL.
:D. Ik zit er al een poosje tegenaan te hikken en stel het uit. Dacht bij jouw post, he dat is nog eens makkelijk. Bij nader inzien toch maar met de kwast.
pi_88525573
badkamer lees ik nu net ,waar heb je het over
15 vierkante meter max ,uurtje
en dan bier !
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:14:45 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88526569
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:45 schreef Stali het volgende:

[..]

:D. Ik zit er al een poosje tegenaan te hikken en stel het uit. Dacht bij jouw post, he dat is nog eens makkelijk. Bij nader inzien toch maar met de kwast.
Nah, misschien een regenpak aantrekken? :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88527226
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef zeeeend het volgende:
badkamer lees ik nu net ,waar heb je het over
15 vierkante meter max ,uurtje
en dan bier !
nee het gaat dus niet om badkamer, maar om woonkamer. 40m2 inclusief sierlijsten en ornamenten en plafondhoogte is 2.80, dus niet echt max uurtje werk, anders had ik het ook wel geweten. Vanwege vele werk dus mijn vraag of ik niet alleen met spuitbus de betreffende plek kan bijwerken (ongeveer 1.5m2). Het plafond is met een hele dunne laag gespoten, dus als ik met kwast of roller aan de slag ga lijkt het me dat er verschil te zien zal zijn omdat verflaag dan veel dikker is dan met spuiten. Maar gezien alle reacties vrees ik dus toch dat het het hele plafond opnieuw rollen wordt... verf is overigens van sikkens dus geen bouwmarktmeuk en 1 keer zal wel genoeg zijn, dat scheelt dan weer...
pi_88550370
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Maar gezien alle reacties vrees ik dus toch dat het het hele plafond opnieuw rollen wordt... verf is overigens van sikkens dus geen bouwmarktmeuk en 1 keer zal wel genoeg zijn, dat scheelt dan weer...
Ik vrees het ook. :'(

Eén keer is trouwens nóóit genoeg, maar dat is mijn praktijkervaring...
pi_88660256
Dat de verf van Sikkens is wil niet garanderen dat het in 1x dekt. Dat wijst bij ons ook in de praktijk wel uit. Als wij echt een goede dekkende latex moeten hebben dan is het in ieder geval geen Sikkens latex.
pi_88662088
met sierlijsten en ornamenten...
ik zou zeggen opnieuw laten spuiten.

sierlijsten en ornamenten ga je met kwast/roller niet mooi krijgen. en overslaan geeft kleurverschil.
  zaterdag 13 november 2010 @ 06:56:39 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_88663789
neem wat verf pak een roller en ga er dunnetjes overheen , kost je 15 minuten van je leven
vind je het dan als nog niets dan zul je het grondiger moeten aanpakken.

miepen op fok of het wel of niet goed er uit zal zien gaat je niet verder helpen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_88747783
zit ut er nau al in !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')