abonnement Unibet Coolblue
pi_88479181
Sinds mensenheugnis hebben wij (liefste & ik) een pied-à-terre in de stad. Je zou het ook een huis kunnen noemen, maar gezien de grootte is de eerste benaming passender. Het is een oud pandje, begin 19e eeuw gebouwd.

Een mensenheugnis geleden, toen wij erin trokken (door een voorzichtig eruit gepulkt ruitje), was de staat van het onderhoud erbarmelijk. Nadat de eigenaar besloot dat hij liever had dat we huurders waren dan krakers, kwamen we met hem overeen dat wij het hoognodige zouden doen en een bescheiden huur zouden betalen. Hij zou nog zorgen voor nieuwe kozijnen.
Van het een kwam het ander, er kwamen nooit kozijnen, wij maakten badkamer en kookgelegenheid bruikbaar, na jaren kwam er wel een gasaansluiting, en uiteindelijk kochten we het pandje.

Foto's!


Het enige echt mooie binnen: de schouw met antieke tegeltjes.



Rechts de buitenkant van de enige aparte ruimte: de badkamer

De badkamer ziet er van binnen zo uit:


Dat hebben we zelf gemaakt, 10 jaar geleden ofzo, toen de waterdicht behangen douche/wc-ruimte niet langer waterdicht bleek.

Verder met de klok meedraaiende komt de keuken in beeld, ook al eigen werk.


En zo zijn we min of meer rond:

Het grondoppervlak van de poot op de aarde is ongeveer 4 bij 6 meter.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 09-11-2010 11:24:28 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88479315
Leuk, dit ga ik volgen!

Waar gaat de trap naartoe? En wat zijn de plannen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_88479373
Wat een kraakpand ;).
pi_88479414
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 17:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Wat een kraakpand ;).
Dit !
Maar wel tof ! Ik ga je verbouwing zeker volgen Sigme *O*
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88479694
De trap gaat naar boven!

Nadat we ons huis kochten kreeg het buurhuis ook een nieuwe eigenaar, en toen was het opportuun om het dak en de vloer van de verdieping aan te pakken. De oude vloer was op plaatsen onbetrouwbaar, en de tussenmuur tussen ons en buurhuis moest er ook geheel uit, en daarna weer terug natuurlijk.

Het is de bedoeling om de benedenverdieping op zo'n manier aan te pakken dat de bovenverdieping ongeschonden blijft. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
De voorgevel is zó slecht, die moet er geheel uit. Dus moet het dak gestut. En dat kan niet middels de muurplaat, want die is rot. Dus zullen de spanten gestempeld moeten worden.. en die zitten boven achter de schrootjes. We zullen proberen de schade minimaal te houden.

Dit wisten we al. Na 1 dag slopen bleek de staat van de muur, en van de balken, niet mee te gaan vallen.


Balk, met daarop de nieuwe verdiepingsvloer, waarvan we nu ook graag plafond willen maken:




Vonkenboerfoto (hier al wat leidingen losgeknipt, de staat van het leidingwerk is zo slecht dat dat ongeveer het eerste was wat we deden:




We hopen wat ruimte te winnen door de binnenbetimmering ("isolatie") weg te halen en de muren aan de buitenzijde te isoleren. Omdat alles enorm scheef en krom is, heeft de binnenbetimmering her en der nogal wat grote holle ruimtes erachter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88479822
Als contrast; dit is boven:


Ingericht als tijdelijke zit-, eet- en rustruimte met bankje, tafel & stoelen, koelkast en koffiezetapparaat.

In gewone staat is dit de slaapkamer met klerenkast.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88479824
Ik ga dit volgen!
Leuk!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88480087
En het grote plan is:
Beneden alles kaal. Alle gipsplaat, spaanplaat eruit, geheel strippen.
Voorgevel eruit.
Nieuwe voorgevel metselen, met nieuwe kozijnen.
Nieuwe voorgevel aan buitenzijde isoleren (piepschuim & stuclaag)

Betonvloer eruit - we weten niet hoe goed deze geïsoleerd is en er zit een niveauverschil in van 10cm, keuken & badkamer op het verhoogde stuk.

Nieuwe betonvloer erin terug, goed geisoleerd, met vloerverwarming.

Schouw blijft staan, het bovenstuk slopen en in valse vorm weer terugbouwen; cv-ketel daarin ophangen.

Er moet natuurlijk douche, wc en kookgelegenheid weer ingebouwd worden.

We willen alle nutsvoorzieningen opnieuw laten aansluiten, het enige wat nu min-of-meer normaal binnenkomt is het gas.
Gevel vervangen zullen we uitbesteden, deze week komt er een aannemer om het te bezien en als 'ie durft een offerte te maken.

Voor de rest zullen we zoveel mogelijk zelf doen, in een vrij laag tempo want we zijn lui en hebben veel andere bezigheden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88480250
Een project met ambitie. Al een budget vastgesteld?
pi_88480784
We hebben 25.000 bijeen gespaard voor deze verbouwing.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 november 2010 @ 18:29:34 #11
331 Merel
Be here now.
pi_88481518
Wauw!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_88488346
Wat gaaf dat je dit komt showen ^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 8 november 2010 @ 20:50:12 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88488610
Leuk. :)

Curieuze plek voor een kattenluikje, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88488962
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef Lienekien het volgende:
Leuk. :)

Curieuze plek voor een kattenluikje, trouwens.
Haha, wat de fuck? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_88489206
Het was destijds best een handige plek voor een kattenluik. Konden de katten mooi veilig op 2 meter hoogte het huis uit (en in).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88490079
Doe je wel weer kleine raampjes in de grote voorramen?

Ja hè? ZEG JA! :P
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88490353
quote:
5s.gif Op maandag 8 november 2010 21:15 schreef Oblivion het volgende:
Doe je wel weer kleine raampjes in de grote voorramen?

Ja hè? ZEG JA! :P
JA!

Natuurlijk, er is toch geen alternatief? Nieuwe kozijnen lijkt me wel echt geweldig fijn; er kan nu niets open (behalve de deur). En het moeten mooie kozijnen zijn, met een kraaltje denk ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_88490665
quote:
6s.gif Op maandag 8 november 2010 21:19 schreef sigme het volgende:

[..]


JA!

Natuurlijk, er is toch geen alternatief? Nieuwe kozijnen lijkt me wel echt geweldig fijn; er kan nu niets open (behalve de deur). En het moeten mooie kozijnen zijn, met een kraaltje denk ik.
O+ you!

Nope, bij ons hebben ze de oude sash windowseruit gesloopt... :{

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_88496597
Zoo wat een ambitie. Dit gaan we maar even volgen. Succes ermee ;)
pi_88497366
Ik ben toch benieuwd hoe dat katttenluikje werkte.....
pi_88497497
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe dat katttenluikje werkte.....
Katapult O-)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88503485
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe dat katttenluikje werkte.....
Zowel binnen als buiten was er aansluitinging op. In het halletje een plank boven de kapstok, in de kamer een plank langs de muur waar de katten via de trap op kwamen. En buiten zat een klein afdakje met een schuine plank naar beneden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 november 2010 @ 06:41:14 #23
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88503508
Goh, ik ben benieuwd! Ik vind het er wel heel knus uitzien moet ik bekennen :@, het wat chaotische en oude geeft het wel karakter. Hoe zal het er van binnen uitzien als jullie klaar zijn?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:18:48 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88505016
Ik las 'Pigme' in de titel! :@

Tof project! :Y

*volgt*
***
pi_88587646
Wat een leuk project.

Is dit ook het huis waar je die finoven hebt staan, of is dat ergens anders?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')