abonnement Unibet Coolblue
pi_88637709
Deze meneer Lucassen stond nummer 12 op de lijst van de verkiezingen van 9 juni, een vrijwel zeker verkiesbare plaats, zelfs als je je op de meest voorzichtige peilingen voor het aantal PVV-zetels baseerde.

Als de keuzeheren bij de PVV deze persoon zo hoog op de lijst hebben gezet, dan ben ik razend benieuwd naar de types die niet door de selectie zijn gekomen. En naar de selectiemethode zelf, een beetje googlen, het hyves-profieltje checken en als dat allemaal wel ok was een babbeltje onder het genot van een bakje koffie?

Zeker lijkt me wel dat door het explosieve succes van de PVV in combinatie met de niet democratische partijstructuur het een hels karwei is voor Wilders om op vrij korte termijn kundige en betrouwbare mensen te vinden. Vandaar ook die duobanen in de twee gemeenteraden waar de PVV zetels bezetten. En reken maar dat Wilders Madlener met pijn in z'n hart naar Brussel heeft zien vertrekken, die had hij ook nog graag in de kamer gehad.

Stel nou eens dat dit kabinet valt, de PVV de grootste wordt en Wilders premier wordt, wie moeten er dan in Allah's naam minister en staatssecretaris worden? En fractievoorzitter? Geen wonder dat de PVV een kleinere kamer wil.
pi_88637978
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef remlof het volgende:
Stel je niet aan Wijze_Appel, lees liever dit: 'Saldo van immigratie uiteindelijk positief'
Wat toevallig een bericht is dat volledig in jouw straatje past maar er is nog maar bar weinig wat daar daadwerkelijk op wijst. De criminaliteit onder de 2e en 3e generatie is nog altijd vele malen hoger dan bij autochtonen, de schooluitval is ook schrikbarend hoog en de arbeidsparticipatie laag.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_88638151
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Engelen zegt dat als we het leven van immigranten niet heel zuur maken (zoals de PVV wil dus, want die hebben electoraal gezien helemaal geen baat bij goede integratie van moslims) deze mensen in 2020 overall al meer zullen opbrengen voor de Nederlandse staat dan ze gekost hebben.

Jouw stelling dat ze 7.2 miljard per jaar kosten klopt ook niet, want hoe beter ze integreren hoe minder ze kosten en hoe meer ze opbrengen.
Oh ja, want het ligt natuurlijk allemaal aan de kwaadwillende autochtoon, die zijn helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet gebaat bij een goede integratie in hun buurt en maken het hun allochtone buren liever flink zuur dan dat ze er gezellig mee omgaan. Toch? Ik dacht dat geen zinnig mens die opmerking van Engelen serieus zou nemen maar blijkbaar zat ik er naast.

De stelling dat ze een x bedrag per jaar kosten was recent onderzocht en uitgerekend, je kan het uiteraard even opzoeken.
't lijkt nu bijna wel alsof ik die pvv'rs aan het verdedigen ben terwijl ik zelf die partij wil zien verdwijnen. Types zoals remlof halen me gewoon 't bloed onder de nagels vandaan, bijzonder succesvolle trol.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_88638180
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:51 schreef Harlon het volgende:

[..]



Wat toevallig een bericht is dat volledig in jouw straatje past maar er is nog maar bar weinig wat daar daadwerkelijk op wijst. De criminaliteit onder de 2e en 3e generatie is nog altijd vele malen hoger dan bij autochtonen, de schooluitval is ook schrikbarend hoog en de arbeidsparticipatie laag.
Die criminaliteit komt vooral voor onder een selecte leeftijdsgroep.
pi_88638289
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


Die criminaliteit komt vooral voor onder een selecte leeftijdsgroep.
in JJI lelystad zag ik ze van jong tot redelijk oud (oudste daar 25, hoewel dat wettelijk niet zou mogen) dus specificeer even wat je verstaat onder selecte leeftijd?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:01:25 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88638395
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:55 schreef Xa1pt het volgende:
Die criminaliteit komt vooral voor onder een selecte leeftijdsgroep.
Precies. In de jaren 80 hadden we ook al "straatmarokkaantjes" die voor criminaliteit en overlast zorgden. Dat was ook Janmaats grootste klacht destijds.....

Maar hebben we nu echt een probleem met "probleem-dertigers"? Nee..... die lastpakken groeien ook op namelijk, en zodra ze zo tegen de 25 zijn beginnen ook die straatmarokkaantjes na te denken over carriere en familie. Slechts een heel klein deel blijft lastig doen, en dat deel komt vanzelf een keer in de bajes terecht.

Verreweg de meeste "bontkraagjes" groeien wel een keer op.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88638551
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:58 schreef Harlon het volgende:

[..]


in JJI lelystad zag ik ze van jong tot redelijk oud (oudste daar 25, hoewel dat wettelijk niet zou mogen) dus specificeer even wat je verstaat onder selecte leeftijd?
Het gaat toch duidelijk om jongeren?
  vrijdag 12 november 2010 @ 16:13:02 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88638896
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:16 schreef mlg het volgende:
De meisjes gaven toestemming, maar achteraf hadden ze er spijt van. Zal wel een of andere defensie wet zijn, maar in ieder geval is dit het meest interessante omtrent Lucassen.
Er is natuurlijk wel meer aan de hand met deze man:

http://www.nu.nl/politiek(...)imideerde-buurt.html

En het is natuurlijk niet de enige..... Hero Brinkman had al eens een barman gemept, Hernandez een kopstoot uitgedeeld, en alhoewel hij zich had terug getrokken, liep die Markuszower ook rond als uitsmijter met een wapen bij een Pro-Israel conventie.

Het is iedere keer raak bij de PVV..... maar OH WEE als een Nederlands-Zweedse politicus een tweede paspoort draagt..... dat kan natuurlijk niet. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 16:20:28 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_88639149
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel meer aan de hand met deze man:

http://www.nu.nl/politiek(...)imideerde-buurt.html

En het is natuurlijk niet de enige..... Hero Brinkman had al eens een barman gemept, Hernandez een kopstoot uitgedeeld, en alhoewel hij zich had terug getrokken, liep die Markuszower ook rond als uitsmijter met een wapen bij een Pro-Israel conventie.

Het is iedere keer raak bij de PVV..... maar OH WEE als een Nederlands-Zweedse politicus een tweede paspoort draagt..... dat kan natuurlijk niet. :')
Nee, dat kan wel, hij maakt wel wat lawaai natuurlijk maar het wordt pas een probleem en een motie van wantrouwen bij een Turks of Marokkaans paspoort. Idem voor buurtterreur blijkbaar.

Wilders heeft alleen problemen met de Islam, want als je de Islam aanhangt dan doe je dit soort dingen met een religiues oogmerk (of zo..ik weet ook niet hoe je die hersenkronkel moet maken), als je een hardwerkende Nederlander bent en je terroriseert een bejaarde man dan is het wel ok.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_88639404
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:01 schreef maartena het volgende:

[..]



Precies. In de jaren 80 hadden we ook al "straatmarokkaantjes" die voor criminaliteit en overlast zorgden. Dat was ook Janmaats grootste klacht destijds.....

Maar hebben we nu echt een probleem met "probleem-dertigers"? Nee..... die lastpakken groeien ook op namelijk, en zodra ze zo tegen de 25 zijn beginnen ook die straatmarokkaantjes na te denken over carriere en familie. Slechts een heel klein deel blijft lastig doen, en dat deel komt vanzelf een keer in de bajes terecht.

Verreweg de meeste "bontkraagjes" groeien wel een keer op.
De overlast, criminaliteit, schooluitval en geen of slechte startkwalificatie en een hoge beroep op uitkeringen zijn eenvoudigweg zaken waar menigeen in mijn optiek zich terecht zorgen over maakt.
In elk geval zijn de probleemgroepen zelf niet gebaat bij het wegdraaien en bagatelliseren van de problematiek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_88641450
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:51 schreef Harlon het volgende:

[..]



Wat toevallig een bericht is dat volledig in jouw straatje past maar er is nog maar bar weinig wat daar daadwerkelijk op wijst. De criminaliteit onder de 2e en 3e generatie is nog altijd vele malen hoger dan bij autochtonen, de schooluitval is ook schrikbarend hoog en de arbeidsparticipatie laag.
De demografische cijfers zijn echt niet zo negatief. De meetbare gegevens komen niet beroerd uit maar het subjectieve wel.
Want de positieve dingen als een zeer sterk gedaalde werkeloosheid, gestegen inkomen en opleidingsniveau en gedaald aantal kinderen en partnerimport zijn prima meetbaar en bijna niet negatief uit te leggen. En dan is het net wat zwaarder weegt en hoe de cijfers zicht ontwikkelen (eigenlijk is dan geen andere uitleg mogelijk dan het integratiewonder zeker als we het internationaal bekijken)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88641492
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De overlast, criminaliteit, schooluitval en geen of slechte startkwalificatie en een hoge beroep op uitkeringen zijn eenvoudigweg zaken waar menigeen in mijn optiek zich terecht zorgen over maakt.
Uiteraard, het kan nog altijd een stuk beter. Maar de rampscenario's die regelmatig geschetst worden slaan ook nergens op...

quote:
In elk geval zijn de probleemgroepen zelf niet gebaat bij het wegdraaien en bagatelliseren van de problematiek.
En evenmin bij het bij iedere gelegenheid negatief uitleggen van alles ;). Er gaat gewoon heel veel goed en vermoedelijk gaat er ook heel veel meer goed dan slecht.

Nu weet ik dat die cijfers slecht in jouw plaatje passen maar je mag ze niet negeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:17:49 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88642461
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:27 schreef damian5700 het volgende:
De overlast, criminaliteit, schooluitval en geen of slechte startkwalificatie en een hoge beroep op uitkeringen zijn eenvoudigweg zaken waar menigeen in mijn optiek zich terecht zorgen over maakt.
In elk geval zijn de probleemgroepen zelf niet gebaat bij het wegdraaien en bagatelliseren van de problematiek.
Dat zijn ook zaken waar men zich zorgen over moet maken. Alleen is de aanpak van de rechtse partijen er eentje van "afpakken (mbt to Nederlanderschap) en uitzetten" - waar je dergelijke problemen echt niet mee oplost.

Beter moet worden gekeken of er niet iets aan de schooluitval gedaan kan worden, of er geen opleidingen kunnen worden geregeld voor uitkeringstrekkers - eventueel met bedrijfssponsoring of eerste 2 jaar met 20% inhouding salaris om het te bekostigen of zoiets - etc.

Dat gezanik van Wilders over het uitzetten van jongeren die in Nederland geboren zijn.... is in ieder geval niet de oplossing.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:23:12 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88642582
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:20 schreef Tijger_m het volgende:
als je een hardwerkende Nederlander bent en je terroriseert een bejaarde man dan is het wel ok.
Daar komt het bij de PVV inderdaad steeds vaker op neer..... ook als voetbal fans voor 1 miljoen schade aanrichten in de binnenstad van Rotterdam.... daar hoor je Wilders niet over. Maar als Marokkaanse jongeren voor 20.000 euro schade aanrichten in Gouda, dan is het land te klein.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88643883
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:31 schreef du_ke het volgende:

Uiteraard, het kan nog altijd een stuk beter. Maar de rampscenario's die regelmatig geschetst worden slaan ook nergens op...

Als je slachtoffer bent geworden van straatroof of op het trottoir ondersteboven wordt gereden door scootertuig dat op de vlucht is geslagen voor de politie is het wel degelijk een rampscenario.
Echter wat ik zojuist stel zijn geen zaken die zomaar uit de lucht zijn gegrepen.
De schooluitval onder allochtonen, om maar eens een voorbeeld te noemen, is ruim dubbel zo groot dan onder autochtonen.

quote:
En evenmin bij het bij iedere gelegenheid negatief uitleggen van alles ;). Er gaat gewoon heel veel goed en vermoedelijk gaat er ook heel veel meer goed dan slecht.

Nu weet ik dat die cijfers slecht in jouw plaatje passen maar je mag ze niet negeren.
Je kent me helemaal niet, dus dat je hierbij zo'n provocatieve opmerking plaatst, die ook nog eens niet constructief en relevant is voor deze discussie, is eigenlijk te zielig voor woorden.

En als je het dan toch zo op de persoon wil betrekken gaat het mij helemaal niet om bij iedere gelegenheid zaken negatief uit te leggen.
Jij kan duidelijk zien waarop ik reageer en dat is een haast zalvende houding dat het hier 'bontkraagjes' zou betreffen 'die vanzelf opgroeien'. Ook langs zo'n insteek mag er genuanceerd worden, me dunkt.
Je helpt er niemand mee (ook de allochtonen niet die schuldig maken aan van alles of hun school niet afmaken) als je zo'n houding aanmeet en zulke bewoordingen gebruikt dat er eigenlijk niet al teveel aan de hand is.

En dit is mijn mening op de post 256 of jij dit vervelend vindt of niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:23:15 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_88644437
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 18:23 schreef maartena het volgende:

[..]



Daar komt het bij de PVV inderdaad steeds vaker op neer..... ook als voetbal fans voor 1 miljoen schade aanrichten in de binnenstad van Rotterdam.... daar hoor je Wilders niet over. Maar als Marokkaanse jongeren voor 20.000 euro schade aanrichten in Gouda, dan is het land te klein.
Nee duh, Wilders valt z'n eigen electoraat echt niet af :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:09:06 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88655181
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:06 schreef damian5700 het volgende:
Als je slachtoffer bent geworden van straatroof of op het trottoir ondersteboven wordt gereden door scootertuig dat op de vlucht is geslagen voor de politie is het wel degelijk een rampscenario.
Ach welnee. Er is sprake van een misdaad. Niet van een "rampscenario".

De vuurwerkramp in Enschede, dat was een rampscenario. Of de Feyenoordrellen in 2005 in Rotterdam, dat zou eventueel ook nog wel als een rampscenario aangemerkt kunnen worden.

Maar niet een of andere vuile bontkraag op een scooter. :')

quote:
Echter wat ik zojuist stel zijn geen zaken die zomaar uit de lucht zijn gegrepen.
De schooluitval onder allochtonen, om maar eens een voorbeeld te noemen, is ruim dubbel zo groot dan onder autochtonen.
De oplossing daarvoor moet in ieder geval in begeleiding gezocht worden, niet in het afpakken van het Nederlanderschap en het uitzetten van in Nederland geborenen, nadat ze tijdens schooltijd ergens een fiets jatten of een bushokje slopen.

Straffen? Ja. Maar het uiteindelijke doel moet zijn terugkeer naar school, niet naar de bajes of het land uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88660924
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]



De staatskas :)
Linkje dan? Naar een kosten-baten-rekening of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 13 november 2010 @ 00:58:46 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88660985
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Linkje dan? Naar een kosten-baten-rekening of zo.
Zeg geen economie en lastige berekeningen op dit tijdtip he??
Hoewel ik je gelijk geef dat je een bron wil zien..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88661124
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:15 schreef mlg het volgende:

[..]



Sta ik in de belangstelling? Google even naar het Nyfer onderzoek en hier en hier een bron van de immigratie.
Volgens mij kun je niet lezen en geloof je alles wat je gezegd wordt.
Ik vind jouw beweringen niet bevestigd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 13 november 2010 @ 01:04:35 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88661172
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je niet lezen en geloof je alles wat je gezegd wordt.
Ik vind jouw beweringen niet bevestigd.
Nee, maar mlg is heel rijk en heeft personeel, en, en..
En is vooral beter en slimmer en wijzer dan jij, want jij hebt dat vast allemaal niet..
Hij heeft gewoon gelijk dus ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-11-2010 01:09:51 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88661239
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:51 schreef Harlon het volgende:

[..]



Wat toevallig een bericht is dat volledig in jouw straatje past maar er is nog maar bar weinig wat daar daadwerkelijk op wijst. De criminaliteit onder de 2e en 3e generatie is nog altijd vele malen hoger dan bij autochtonen, de schooluitval is ook schrikbarend hoog en de arbeidsparticipatie laag.
Hihi, ik steel een argument: het aandeel criminelen in de fractie van de PVV is aanzienlijk hoger dan het aandeel criminelen onder Marokkaanse jongeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88661302
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]



Nee, maar mlg is heel rijk en heeft personeel, en, en..
En is vooral beter en slimmer en wijzer dan jij, want hij hebt dat vast allemaal niet..
Hij heeft gewoon gelijk dus ;)
Hahahaha.
Dat klopt. Ik heb geen vrouw, geen kinderen, geen huisdieren, geen personeel, geen eigen huis, geen auto. Jaaaa, en toen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 13 november 2010 @ 01:10:51 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88661342
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hahahaha.
Dat klopt. Ik heb geen vrouw, geen kinderen, geen huisdieren, geen personeel, geen eigen huis, geen auto. Jaaaa, en toen?
Dus heb je volgens mlg geen recht van spreken..

Zijn "toonaangevende positie" geeft hem in zijn ogen altijd het gelijk... ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88661581
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]



Dus heb je volgens mlg geen recht van spreken..

Zijn "toonaangevende positie" geeft hem in zijn ogen altijd het gelijk... ;)
We zullen zien.
Ik ben academisch opgeleid. En in mijn ogen wordt een gelijk verkregen op grond van argumenten. De rest is geblaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')