abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 november 2010 @ 19:56:54 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_88443884
Hier is-tie weer: De FOK! single top 100 allertijden, editie 2010.

Wat was dat ook alweer?
Het idee is dus om een lijst te maken van de beste singles ooit volgens de Fok!kers, dit door iedereen een lijstje te laten insturen en daar een grote lijst van samen te stellen.

Leuk idee! Hoe doe ik mee?
Post, in dit topic, je eigen top 10, 20, 25, 50 of 100. Andere aantallen mogen wel als het echt niet anders kan (wel minimaal 10!) maar liever niet. Lijsten van meer dan 100 mag ook maar dan tel ik alleen de eerste 100 mee.

Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van 2010 of later in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel.
Het hoeven ook niet perse singles te zijn, elke albumtrack of b-kant mag ook als je die beter vindt (per slot van rekening is ook Stairway to Heaven nooit een single geweest maar staat die wel altijd hoog in de top 2000).
Remixen e.d. tellen allemaal als 1, dus als iemand de dj jean remix van nummer ABC noemt en iemand anders de dj tiesto remix van hetzelfde nummer ABC dan worden de punten gewoon bij elkaar opgeteld.

Verder geldt een maximaal aantal per band in je lijst.
Maak je een top 10 dan mag je maximaal 1 song per artiest, bij een top 20/25 2, bij een top 50 3 en bij een top 100 5 singles per artiest (als je wil mogen die 5 dus wel op 1 tot 5 staan, maar alleen als je een top 100 maakt).

Tot wanneer heb ik de tijd?
Ik heb nog geen einddatum, maar ik denk ergens vlak voor Kerst. Dit is enigzins afhankelijk van de snelheid waarmee de lijsten gepost worden en wanneer dit stokt. Na Kerst is iedereen toch aan het Top 2000 luisteren of vuurwerk afsteken dus heeft het dan niet veel zin meer denk ik.

Dit was was vorig jaar toch ook al?
Inderdaad, zie ook FOK! Single Top 100 Allertijden 2009 en verder

Let the games begin w/

Oja: Let ajb een beetje op de spelling van de titels én bandnamen. Het helpt mij heel erg als iedereen de titels op dezelfde manier spelt. Bij twijfel kun je altijd kijken op http://www.rateyourmusic.com of op andere sites als discogs, amazon of wie maar tracktitels heeft.
pi_88444050
Jaaaaaaa! De leukste der lijsten!!! :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 november 2010 @ 20:25:08 #3
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_88445331
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:00 schreef Norrage het volgende:
Jaaaaaaa! De leukste der lijsten!!! :)
En ook de moeilijkste... :{
pi_88445335
Mooi, ga er eens over nadenken. Had al een lijst af, maar dan met maximaal 1 per artiest. Denk echter toch dat ik mijn top 100 dit jaar weer zonder beperkingen ga maken, behalve natuurlijk de maximaal 5 regel. Wel lastiger, want met 1 per artiest kan je meer kanten op, maar ik ga toch eens kijken wat dat oplevert. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 7 november 2010 @ 20:28:33 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_88445537
Ik hou voor mezelf max 2 per artiest aan. Heb een keer max 1 gedaan maar vond dat voor een aantal zo zonde en bijna onmogelijk te kiezen dat ik dat herzien :)
  zondag 7 november 2010 @ 20:32:09 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_88445753
Hmm, moeilijk altijd. Soms té moeilijk, maar misschien dat ik het dit jaar maar weer eens moet proberen.
pi_88445996
De top 10 is een eitje, daaronder wordt het heel erg moeilijk..
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zondag 7 november 2010 @ 20:36:42 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_88446064
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:35 schreef ValHallen het volgende:
De top 10 is een eitje, daaronder wordt het heel erg moeilijk..
Als ik een lijst ga indienen zal de nummer 100 inwisselbaar zijn met de nummer 1.. :D
pi_88447154
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

En ook de moeilijkste... :{
Inderdaad! Dit keer wil ik toch wel voor de Top 100 gaan. Dat wordt nog wat. :')
Are you pondering what I'm pondering?
pi_88447272
quote:
2s.gif Op zondag 7 november 2010 20:36 schreef pfaf het volgende:

[..]



Als ik een lijst ga indienen zal de nummer 100 inwisselbaar zijn met de nummer 1.. :D
Inderdaad. Deze lijst is voor mij veel willekeuriger dan de album-lijst. Alhoewel de top 10 toch wel vaak redelijk stabiel is.....
pi_88447780
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef methodmich het volgende:
Mooi, ga er eens over nadenken. Had al een lijst af, maar dan met maximaal 1 per artiest. Denk echter toch dat ik mijn top 100 dit jaar weer zonder beperkingen ga maken, behalve natuurlijk de maximaal 5 regel. Wel lastiger, want met 1 per artiest kan je meer kanten op, maar ik ga toch eens kijken wat dat oplevert. :)
Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topic :P ) is die shortlist wat beperkter, gelukkig. Moet nu een selectie maken uit 150 ofzo nummers, dat gaat wel lukken...maar de volgorde is natuurlijk erg lastig.
Heb wel een duidelijke top 5 al jaren, en die zal ook altijd redelijk hetzelfde blijven. (alhoewel nu met 1 Bruce Springsteen notering minder vanwege de 1 nummer limiet) Daaronder wordt leuk, gaan de artiesten zelf toch meer de doorslag geven dan de nummers zelf denk ik (voor de volgorde)

Maar in ieder geval: Ik vind de nummers top 100 veel leuker. Het is veel persoonlijker en het is ook veel leuker om de top 100s van anderen te checken (gewoon youtuben en zo) dan met albums. En je kan er echt een mooie mix van artiesten en nummers van maken. Het is eigenlijk ook tegelijkertijd wat meer een artiesten top 100 (zeker als je je aan 1 nummer max houdt)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 november 2010 @ 21:04:11 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_88448068
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:00 schreef Norrage het volgende:

[..]


Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topic :P ) is die shortlist wat beperkter, gelukkig. Moet nu een selectie maken uit 150 ofzo nummers, dat gaat wel lukken...maar de volgorde is natuurlijk erg lastig.
Heb wel een duidelijke top 5 al jaren, en die zal ook altijd redelijk hetzelfde blijven. (alhoewel nu met 1 Bruce Springsteen notering minder vanwege de 1 nummer limiet)

Maar in ieder geval: Ik vind de nummers top 100 veel leuker. Het is veel persoonlijker en het is ook veel leuker om de top 100s van anderen te checken (gewoon youtuben en zo) dan met albums. En je kan er echt een mooie mix van artiesten en nummers van maken. Het is eigenlijk ook tegelijkertijd wat meer een artiesten top 100 (zeker als je je aan 1 nummer max houdt)
Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.
pi_88448304
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:04 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.
Ja, dat is wel weer de keerzijde. Albums zijn natuurlijk ook gewoon meerdere nummers en zeggen samen natuurlijk weer meer. Maar er zijn veel meer nummers dan dat er albums zijn (duh) dus het is leuk voor je persoonlijke smaak om ze eruit te filteren. En om het vervolgens in een playlist te zetten en die te luisteren :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88448553
Zo zijn er ook weer veel nummers waarbij de rest van het album niet zo bijzonder is, of albums waar maar een paar echt goede nummers op staan en waarvan ik het dan toch moeilijk vind om ze in een albumlijst te zetten. Die kun je hier dan weer kwijt. :)
Are you pondering what I'm pondering?
pi_88448798
Wat ik ook een pre vind is dat er meerdere artiesten in aanmerking komen voor een albumlijstje dan andersom, wegens de door Mini_rulez genoemde redenering hierboven :) Ik heb erg veel nummers in mijn lijst staan die op albums staan die ik niet goed vind. Meer dan andersom.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 november 2010 @ 21:38:08 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_88450620
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:04 schreef peaceman het volgende:

Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.
Bij veel albums van na 2000 heb ik niet echt favoriete nummers, laat staan dat ik altijd weet wat singles zijn. Daarom staan in mijn singleslijst veel meer 'oude helden' en in de albumlijst meer nieuwe favorieten. Ik denk dat er niet meer dan 10 singles van na 2000 in m'n top 100 komen terwijl er iets van 35 albums van na 2000 instonden.
Dat vind ik dus ook het mooie aan de singleslijst en daarom vind ik de singleslijst ook representatiever voor m'n smaak dan de albumlijst.
pi_88450988
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:38 schreef ranja het volgende:

[..]

Bij veel albums van na 2000 heb ik niet echt favoriete nummers, laat staan dat ik altijd weet wat singles zijn. Daarom staan in mijn singleslijst veel meer 'oude helden' en in de albumlijst meer nieuwe favorieten. Ik denk dat er niet meer dan 10 singles van na 2000 in m'n top 100 komen terwijl er iets van 35 albums van na 2000 instonden.
Dat vind ik dus ook het mooie aan de singleslijst en daarom vind ik de singleslijst ook representatiever voor m'n smaak dan de albumlijst.
Zet jij er dan alleen nummers in die ook daadwerkelijk singles zijn geweest, of bedoel je dat niet?
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 7 november 2010 @ 22:08:48 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_88452885
Meestal zijn dat wel de nummers die me het meest aanspreken, een paar uitzonderingen daargelaten.
pi_88452901
pfffff, ff snel een shortlist gemaakt....250 nummers (1 per artiest). Zal nog wel wat bijkomen de komende dagen, en dan maar schrappen.
pi_88453614
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:00 schreef Norrage het volgende:

[..]


Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topic :P ) is die shortlist wat beperkter, gelukkig. Moet nu een selectie maken uit 150 ofzo nummers, dat gaat wel lukken...maar de volgorde is natuurlijk erg lastig.
Heb wel een duidelijke top 5 al jaren, en die zal ook altijd redelijk hetzelfde blijven. (alhoewel nu met 1 Bruce Springsteen notering minder vanwege de 1 nummer limiet) Daaronder wordt leuk, gaan de artiesten zelf toch meer de doorslag geven dan de nummers zelf denk ik (voor de volgorde)

Maar in ieder geval: Ik vind de nummers top 100 veel leuker. Het is veel persoonlijker en het is ook veel leuker om de top 100s van anderen te checken (gewoon youtuben en zo) dan met albums. En je kan er echt een mooie mix van artiesten en nummers van maken. Het is eigenlijk ook tegelijkertijd wat meer een artiesten top 100 (zeker als je je aan 1 nummer max houdt)
Peaceman heeft me aan het twijfelen gebracht of ik nou max 1 nummer of max 5 nummers per artiest moet gaan doen...Zeker ook omdat methodmich (en anderen) die het vroeger op 1 nummer hielden ineens veranderen....dus wat vinden jullie nou de voor- en nadelen van deze twee manier van een lijstje creëren?
Ik heb maar een handjevol artiesten waarbij ik echt wel wat meer nummers zal willen plaatsen, maar ik vind het daarentegen ook leuk om per artiest gewoon hét beste nummer uit te kiezen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 7 november 2010 @ 22:20:32 #21
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_88453724
Ga ik meteen mee beginnen
pi_88455712
Ik vrees, dat het vlees zwak is en dat ik er hier toch ook 1 van ga inleveren..
  maandag 8 november 2010 @ 00:38:44 #23
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88460244
Tja, zoals al eerder gezegd is de volgorde ook bij mij niet echt belangrijk. Gewoon een lijstje van 100 nummers die ik graag hoor, met als beperking 1 nummer per artiest. Zal ook vast een hele hoop vergeten zijn, maar goed :P

1. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
2. The Beatles - Strawberry Fields Forever
3. Noah and the Whale - Our Window
4. Beach Boys - God Only Knows
5. Bon Iver - For Emma
6. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
7. The Velvet Underground - Heroin
8. Arctic Monkeys - 505
9. Animal Collective - For Reverend Green
10. Johnny Cash - Hurt
11. The Kinks - Waterloo Sunset
12. The Police - Every Breath You Take
13. Yoko Ono - Walking On Thin Ice
14. John Lennon - Beautiful Boy
15. Angus & Julia Stone - Private Lawns
16. A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You)
17. dEUS - Instant Street
18. Jacques Brel - Amsterdam
19. Joe Purdy - Andrea
20. King Crimson - Starless
21. Mumford & Sons - Thistle & Weeds
22. Paul McCartney - Monkberry Moon Delight
23. Nick Drake - Saturday Sun
24. The Turtles - Elenore
25. Peter Broderick - Diverge
26. Cat Stevens - Tea For The Tillerman
27. Sylvain Chauveau - Clara Et Simon
28. Carla Bruni - Le Plus Beau Du Quartier
29. The Ramones - Sheena Is A Punk Rocker
30. The Clash - I Fought The Law
31. Elvis Presley - Hound Dog
32. Chuck Berry - Roll Over Beethoven
33. Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
34. George Harrison - Isn't It A Pity
35. The Zombies - Friends Of Mine
36. The Last Shadow Puppets - Sequels
37. Roy Orbison - Pretty Woman
38. Van Morrison - Brown Eyed Girl
39. Traveling Wilburys - Handle With Care
40. Ringo Starr - Photograph
41. Badfinger - Without You
42. Harry Nilsson - Everybody's Talking
43. Buddy Holly - That'll Be The Day
44. Ritchie Valens - Donna
45. Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
46. The Animals - Bring It On Home To Me
47. The Marvelettes - Please Mr. Postman
48. Smokey Robinson - You've Really Got A Hold On Me
49. Amy MacDonald - Mr Rock & Roll
50. Queens Of The Stone Age - Regular John
51. Simon & Garfunkel - So Long, Frank Lloyd Wright
52. Panda Bear - Bros
53. Status Quo - Down Down
54. The Undertones - Teenage Kicks
55. Laurie Anderson - O Superman
56. Sheena Easton - Morning Train(Nine To Five)
57. The White Stripes - Hotel Yorba
58. Blondie - Heart Of Glass
59. Wim Mertens - Struggle For Pleasure
60. The Fall - Rebelious Jukebox
61. Sex Pistols - Anarchy in the UK
62. Creedence Clearwater Revival - Proud Mary
63. Roger Daltrey - Giving It All Away
64. Cuby + Blizzards - Appleknockers Flophouse
65. Boudewijn De Groot - Jimmy
66. Raymond Van Het Groenewoud - Je Veux De L'Amour
67. David Bowie - Let's Dance
68. Nirvana - The Man Who Sold The World
69. Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen
70. Daft Punk - One More Time
71. The Strokes - Ize Of The World
72. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
73. Mumm-Ra - She's Got You High
74. Ellie Goulding - Sweet Disposition
75. The Byrds - Mr. Tambourine Man
76. The Verve - Bitter Sweet Symphone
77. Carpenters - Top Of The World
78. George Baker Selection - Little Green Bag
79. Blur - Beetlebum
80. Pulp - Disco 2000
81. Gary Numan - Cars
82. Bee Gees - Stayin' Alive
83. ABBA - What About Livingstone
84. Herman Brood - My Way
85. Devotchka - How It Ends
86. Ferre Gringnard - She's Gone
87. Prince - Purple Rain
88. The Trashmen - Surfin' Bird
89. Supergrass - Alright
90. Stealers Wheel - Stuck In The Middle With You
91. John Fred & His Playboy Band - Judy In Disguise (With Glasses)
92. Otis Redding - These Arms Of Mine
93. Beastie Boys - Intergalactic
94. Emilíana Torrini - Birds
95. Lou Reed - Take A Walk On The Wild Side
96. Fixkes - Ongelukkig
97. Stereophonics - Have A Nice Day
98. Sparklehorse - Eyepennies
99. Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure To Wear Flowers In Your Hair-
100. Beirut - Nantes
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88460824
Leuk lijstje...heb wel altijd moeite met Shine On in het nummer-lijstje....je hebt Parts I-V en VI-XI en zo...en dan ook de combinatie van de twee...Weet nooit wat ik moet doen, want beide delen vind ik prachtig.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88461541
Ben maar voor de max 2 nummers per artiest gegaan :P Heb nu een lijst, op volgorde...van 160 nummers....nu moet ik nog even kijken, vooral bij de 50t/m150 wat er in de top 100 mag en wat er net buiten gaat vallen...
maar dat doe ik wel een andere dag, geen zin meer in nu :P Maar het is wel heel leuk om mijn lijstje dat ik in itunes heb gezet als een random playlist af te luisteren _O_ :9~ 8-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')