abonnement Unibet Coolblue
pi_88433857
Hi,

Omdat wij onze keuken een opknapbeurt willen geven, zijn we ons sinds kort aan het verdiepen in werk-/aanrechtbladen (hoekopstelling; totale lengte: 4.3m). De eerste stap was het zomaar binnenlopen van enkele keukenzaken en daar informeren naar een mogelijke prijs - we hadden namelijk geen idee hoe duur zoiets uit zou vallen. Al met al ben ik er behoorlijk van geschrokken en vermoed dan ook dat ze me een poot uit proberen te draaien. Vandaar dat ik graag de mening van anderen wil horen :)

Bruynzeel - Daar is ons oog gevallen op een kunststofblad (dat opvallend veel op een design van Nobilia lijkt... en waarschijnlijk ook gewoon is, want in andere zaken lag een exact hetzelfde voorbeeld waar op de achterkant keurig Nobilia stond). Voor een dikte van 5cm; inclusief de uitsparing & infrezen voor de spoelbak; maar exclusief de uitsparing voor de kookplaat (dat doe ik zelf wel), kwamen ze uit op zo'n EUR 2000,-.

Superkeukens - Zij adverteren met EUR 179/strekkende meter voor een stenen blad. Leuke prijs dacht ik zo; dus ik vragen naar de voorwaarden. Uiteraard gold deze prijs enkel voor een paar (lelijke) designs, waardoor we al snel in de duurdere prijsklasses uitkwamen. Al met al kwamen we hier uit op eveneens een prijs van EUR 2000,- voor een dikte van 4cm; inclusief uitsparing & infrezen voor de spoelbak en kookplaat; en ook inclusief een spoelbak van ruim EUR 800,- (!). We *moesten* namelijk een spoelbak kiezen van het merk Lavanto en deze dan ook meteen door hun laten leveren. Het infrezen gebeurt blijkbaar op basis van de echte spoelbak die ze blijkbaar standaard hebben liggen bij de fabrikant van het stenen werkblad. Ze zijn er niet echt blij mee dat ik aankom met een ander merk spoelbak die ze vervolgens naar de fabrikant van het werkblad moeten sturen. Ik vertik het namelijk om EUR 800-1000 neer te leggen voor een spoelbak die ik via internet ook voor EUR 300 kan krijgen.

Al met al vraag ik me dus af...1) of ik ze uberhaupt moet geloven als ze aankomen met zo'n verhaal over die spoelbakken; want frezen ze die niet gewoon in op basis van de inbouwtekening??. 2) of de prijzen een beetje reëel zijn en/of er af te dingen valt op enkel een aanrechtblad; ik neem namelijk geen volledige keuken af...

Bvd
pi_88434211
Gewoon rechtstreeks naar een granietboer gaan, die maakt er in wat jij wil en voor minder waarschijnlijk... de keukenboer maakt die bladen ook niet zelf, die laat ze ook bij de granietboer maken... een beetje granietboer komt het blad ook plaatsen...
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 15:37:35 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88434954
hahaha dat lijkt het verhaal wel dat wij hadden toen we een composietblad bij de hornbach wilden bestellen. daar moesten we een spoelbak bij kopen van 600 euro. dikke doei dus. :W
pi_88435356
Die keukenboeren pakken enorm walgelijke marges op alle onderdelen van een keuken,... dus ook op de werkbladen.

Even googlen op 'stenen werkbladen' en je vindt allerlei bedrijven met reele prijzen.
Of gewoon naar de plaatselijke natuursteenboer lopen.

(btw: al gedacht aan RVS? ook stukken goedkoper dan je zou denken als je rechtstreeks bij een fabrikant bestelt)
pi_88448799
Dat verhaal van de spoelbak heeft wel een kern van waarheid. Sommige werkbladfabrikanten (Erbi bijvoorbeeld) frezen alleen een spoelbak in wanneer zij die fysiek in hun handen (kunnen) hebben. Daarom worden door sommige keukenleveranciers het blad en spoelbak tegelijk besteld bij de werkbladfabrikant.

Dat betekent overigens niet dat het niet anders kan... maar er zit dus wel iets in.
  zondag 7 november 2010 @ 22:11:25 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88453072
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:49 schreef Ekoyt het volgende:
Die keukenboeren pakken enorm walgelijke marges op alle onderdelen van een keuken,... dus ook op de werkbladen.

Even googlen op 'stenen werkbladen' en je vindt allerlei bedrijven met reele prijzen.
Of gewoon naar de plaatselijke natuursteenboer lopen.

(btw: al gedacht aan RVS? ook stukken goedkoper dan je zou denken als je rechtstreeks bij een fabrikant bestelt)
Ik zou geen RVS werkblad nemen. Je ziet er álles op (zelfs elk spatje water laat een vlek na). RVS is héél bewerkelijk.
  zondag 7 november 2010 @ 22:27:58 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_88454262
Kijk eens op www.123keukenapparatuur.nl. Daar hebben wij ook een offerte laten maken voor een granieten werkblad. Je kunt zo alle opties via de site selecteren en ziet dan meteen hoe duur je uit bent. Tevens vallen zij niet onder de Bruynzeel/Mandemakers groep, waar ongeveer 80% van alle keukenzaken in NL bij aangesloten zijn.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88454288
Voor een stenen werkblad idd gewoon langsgaan bij een natuurstenen handelaar.

Voor houten & kunststof werkbladen kan je ook eens bij een meubelmaker binnen stappen. De standaard bladen (ook kunstof) worden namelijk gewoon door de groothandel geleverd en kunnen door je zelf of de timmerman op maat gemaakt worden.

Het plaatsen van een nieuwe spoebak is wel aan te raden. Het lukt namelijk nooit om de oude spoelbak uit het oude blad te verwijderen zonder dat deze iets vervormd en de randen weer 100% schoon te krijgen. Hierdoor krijg je de oude spoelbak nooit 100% vlak, strak en waterdicht het nieuwe werkblad geplaatst.
pi_88457324
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik zou geen RVS werkblad nemen. Je ziet er álles op (zelfs elk spatje water laat een vlek na). RVS is héél bewerkelijk.
?
Niet om een discussie over RVS te starten, maar alle professionele keukens zijn niet voor niets in RVS.
Je kunt er alles mee, stootvast, hittebestendig, hygienisch.
Totaaaal niet bewerkelijk: doekje erover, klaar!
(ik heb het over werkbladen he,.... niet een afzuigkap bijvoorbeeld: da's wel bewerkelijk)
Op een goed geslepen blad, (korrel 320 bijvoorbeeld), zie je weinig.
Spatjes water?
Die zie je vooral op die glimmende granieten bladen.

Een RVS blad gaat op den duur over het hele oppervlak krassen, waardoor het een egaal uiterlijk blijft houden.
... en je kunt je spoelbak(-ken) lekker naadloos in laten lassen!
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:51 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88466618
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:16 schreef Ekoyt het volgende:

(ik heb het over werkbladen he,.... niet een afzuigkap bijvoorbeeld: da's wel bewerkelijk)

Wat is het verschil dan tussen een RVS werkblad en een RVS afzuigkap?

(In een professionele keuken zoals in een restaurant is RVS inderdaad ideaal. Maar als je een open keuken hebt bijvoorbeeld dan blijf je poetsen om het enigszins schoon te houden voor het zicht.)
pi_88467042
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:16 schreef Ekoyt het volgende:

[..]



?
Niet om een discussie over RVS te starten, maar alle professionele keukens zijn niet voor niets in RVS.
Je kunt er alles mee, stootvast, hittebestendig, hygienisch.
Totaaaal niet bewerkelijk: doekje erover, klaar!
(ik heb het over werkbladen he,.... niet een afzuigkap bijvoorbeeld: da's wel bewerkelijk)
Op een goed geslepen blad, (korrel 320 bijvoorbeeld), zie je weinig.
Spatjes water?
Die zie je vooral op die glimmende granieten bladen.

Een RVS blad gaat op den duur over het hele oppervlak krassen, waardoor het een egaal uiterlijk blijft houden.
... en je kunt je spoelbak(-ken) lekker naadloos in laten lassen!
Ik zag dit afgelopen weekend bij Nijhof in Baarn.. Zag er erg strak uit! Zou ik zo willen (laten) plaatsen als het aantal eurotjes voldoende is dat in mijn leren kontzakmapje zit :D
Overigens zag het er helemaal niet vies uit.. Dat voor een show model waar iedereen met de handen aan zit ;)
  maandag 8 november 2010 @ 13:55:13 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88471284
als je natuursteen wilt hebben... op naar de grafzerken boer...

Soms hebben ze zelfs nog een steen liggen die een tikvaut heeft :Y Iig betaal je daar stukken minder dan wat de keukenboer vraagt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 8 november 2010 @ 14:08:26 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88471707
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:55 schreef klusfoobje het volgende:

Soms hebben ze zelfs nog een steen liggen die een tikvaut heeft :Y Iig betaal je daar stukken minder dan wat de keukenboer vraagt.
Oh leuk, lekker kokkerellen op "Hier rust mein Greetje 1929-2010" :o
pi_88472865
lol! :')
  maandag 8 november 2010 @ 16:32:12 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88476973
mwah, ik zou er voor gaan hoor :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_88545018
Ik kan beamen dat je op veel plekken belachelijk duur uit bent als je een los werkblad wilt bestellen. Zelf heb ik er ook even over gedacht om dit apart te doen, maar uiteindelijk heb ik (gelukkig) een keukenleverancier gevonden waarbij het werkblad voor een schappelijke prijs in de keuken werd verwerkt.

Wat betreft granieten werkbladen zat ik destijds zelf te denken aan deze leverancier. Op de site staat een eenvoudige calculator, en bij de prijs zit een hele hoop al inbegrepen. Heb verdr geen ervaring met deze partij, maar wellicht het overwegen waard?

Overigens ter vergelijking, ik heb zelf een granieten keukenblad met een totale lengte van 5,6 meter, 3cm dik, en verschillende dieptes (variërend tussen 37 en 70cm), prijsklasse II (zelfde kwaliteit, je betaalt voor de schaarste van de kleur) inclusief alle uitsparingen en afwerkingen voor zo'n ¤ 1.700
pi_88550951
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]



Wat is het verschil dan tussen een RVS werkblad en een RVS afzuigkap?

De eerste werkt en de tweede zuigt,... lol!

En nu serieus:
Dat een afzuigkap continu een 'nevel' van vet krijgt tijdens het koken die erg lastig te verwijderen is, (tenzij je gewoon het juiste spul gebruikt, bijv. van 3M).
Bij een werkblad heb je daar geen last van; die maak je bovendien continu schoon met doekjes enzo.
Ik spreek enkel uit ervaring overigens,...
pi_88554527
quote:
Op woensdag 10 november 2010 09:21 schreef MichelBtje het volgende:
Ik kan beamen dat je op veel plekken belachelijk duur uit bent als je een los werkblad wilt bestellen. Zelf heb ik er ook even over gedacht om dit apart te doen, maar uiteindelijk heb ik (gelukkig) een keukenleverancier gevonden waarbij het werkblad voor een schappelijke prijs in de keuken werd verwerkt.

Wat betreft granieten werkbladen zat ik destijds zelf te denken aan deze leverancier. Op de site staat een eenvoudige calculator, en bij de prijs zit een hele hoop al inbegrepen. Heb verdr geen ervaring met deze partij, maar wellicht het overwegen waard?

Overigens ter vergelijking, ik heb zelf een granieten keukenblad met een totale lengte van 5,6 meter, 3cm dik, en verschillende dieptes (variërend tussen 37 en 70cm), prijsklasse II (zelfde kwaliteit, je betaalt voor de schaarste van de kleur) inclusief alle uitsparingen en afwerkingen voor zo'n ¤ 1.700
Wij zijn daar laatst geweest, en gaan daar zowel keukenblad als vloer bestellen.
Incl ingebouwde spoelbak van natuursteen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')