abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 november 2010 @ 01:37:14 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89213826
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:25 schreef Den_Haag het volgende:
zo, weer eens thuis
En waar is de recensie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89213852
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 01:25 schreef Den_Haag het volgende:
zo, weer eens thuis
Ok man, moest je lang wachten in de McDrive?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89250968
Waar? Bommel Beer in Tilburg.
Wanneer? Gisteren, met familie, voor de film.

Wat at je?
Hot wings, 6 stuks
Al een keer eerder gegeten hier. Je krijgt dan 6 flinke hotwings, met een krokant korstje. Daarbij zo'n vlammetjes sausje en wat groen. Niets mis mee. Vult flink.

Pittige kip, stukjes kip in een pikante saus
Weet je, er staat hier nooit iets bijzonders op de kaart. En ik had zin in kip met saus, ...dus. De saus was op basis van ketjap. Er zaten groenten zoals paprika en champignon in enzo, maar veel te grote stukken. Zoals alles hier veel te groot is. Ik heb er rijst bij besteld en er zat standaard koude groenten bij. Kleine blokjes (?) en een bol huzarensalade. Zaaai! En dus veel te veel. Ik voel me altijd bezwaard als ik wat laat liggen en dat was dit keer dus zo ongeveer de helft van mijn grote, goed gevulde bord.

Voor een toetje had ik geen plaats meer. Iemand van onze groep wilde dat wel en we voegen of dit nog kon voor de film. We hadden nog 25 min voor het openen van de zaal. Het kon niet meer. Strafpunten!

Impressie?
Persoonlijk is dit niet mijn favoriete restaurant, maar ze profiteren ervan dat er verder geen te vinden is in de buurt. Het zit ook altijd vol met Euroscoopgangers. Je krijgt er veel op je grote bord, maar wat je krijgt is niet bijzonder. Mijn moeder is best een goede kok en zou er zo in de keuken kunnen staan.
De inrichtig is zoet. Met veel knuffelberen op de vensterbank. Echt ook gericht op kinderen. Dat is ook te merken aan de zeer kindvriendelijke bediening. Niet dat ze volwassenen niet aankunnen. Het meisje wat ons hielp was ook zeer vriendelijk.

Kosten?
18,20 Voor mijn menu. Zonder drankjes.

Cijfer?
Matig/voldoende.
pi_89826444
Waar? Restaurant Sophia te Amsterdam

Wat at je?
C en ik namen beide het 3-gangenmenu. Sophia heeft diverse gerechten op de kaart staan van allemaal dezelfde grootte (voorgerechtachtig). Daaruit kan een keuze worden gemaakt. Desserts worden apart besteld

Vooraf werd brood met aioli en een amuse op tafel gezet.

De amuse bestond uit een zacht erwtensoepje met rookschuim en een lollie van gevogelte met rodebietengelei



Dit waren de gerechtjes die wij hebben gekozen.

Sashimi zalm, zoetzure groenten, yuzu



Soft Shell krab kerriedip, wortel en komkommer



Albecore tonijn met mayonaise van kingkrab



Schotse scheermes met gamba’s, kokos en schuim van kerrie en gember



Hamburger ganzenlever, truffelmayonaise



Pekingeend flensje, oestersaus en prei



De gerechten waren allemaal een plaatje om te zien en smaakten allemaal (meer) naar behoren. Met name de sashimi van zalm, de hamburger en het scheermesje waren erg lekker. Sommige gerechtjes mochten wat dieper van smaak zijn maar dat is een detail :D

Toe had C een cheesecake en ik een tarte tatin. Erg lekker, maar met 10 euro per dessert, redelijk aan de prijs.





Impressie?
Mooi, smaak- en stijlvol restaurant, met uitstekende en persoonlijk geintesseerde bediening. Absoluut een aanrader voor een mooi diner. 3 gangen is overigens meer dan voldoende voor de gemiddelde eter, zeker gezien het brood dat wordt bijgevuld, en de amuse en een eventueel dessert..

Kosten?
Circa 140 euro, inclusief aperatief, 4 glazen wijn en koffie toe. Prijzig, maar nog net in orde qua prijs/kwaliteitverhouding

Cijfer?
een dikke 8.

[ Bericht 25% gewijzigd door Quinn_Dexter op 12-12-2010 10:52:18 ]
Quinn Dexter
pi_89826964
Ziet er lekker uit zeg, krijg nu ook trek in sashimi. En die hamburger ganzenlever is schattig :*
Facts don't care about your feelings
pi_89827361
Mooie gerechten en foto's gemaakt *O* ^O^ Zegt zoveel meer dan een verslag!
Die scheermessen, leuk! Ziet er goed uit allemaal :9
pi_89827985
Het verwart me wel enigszins, want het ziet er uit als een Japans-achtig restaurant dat doet aan moleculair koken? En ook de opmaak van de borden is helemaal zoals moderne restaurants dat momenteel allemaal doen. Maar bij Japan denk ik juist aan traditioneel :+ Het zal wel aan mij liggen, het ziet er in ieder geval lekker uit.

En die groene zeewier etc salade (bij de soft shell krab en de sashimi zalm) lijkt precies op dat spul dat ik deze week bij de albert heijn heb gehaald. Ik dacht dat dat alleen groente zou zijn, maar er zat zelfs suiker en kleurstof door :+ (goed te zien toen ik het in de miso soep deed, want die werd net zo fel groen :D )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 12 december 2010 @ 13:50:54 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89831516
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Het verwart me wel enigszins, want het ziet er uit als een Japans-achtig restaurant dat doet aan moleculair koken? En ook de opmaak van de borden is helemaal zoals moderne restaurants dat momenteel allemaal doen. Maar bij Japan denk ik juist aan traditioneel :+ Het zal wel aan mij liggen, het ziet er in ieder geval lekker uit.

ik raakte ook even in de war en heb het maar even opgezocht: het is dus een heel trendy Amsterdam-Zuid restaurant onder de leiding van 'Culinair directeur' Ron Blaauw. Beetje fusion-koken dus.
Ziet er allemaal wel smakelijk uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89841738
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:50 schreef golfer het volgende:

[..]

ik raakte ook even in de war en heb het maar even opgezocht: het is dus een heel trendy Amsterdam-Zuid restaurant onder de leiding van 'Culinair directeur' Ron Blaauw. Beetje fusion-koken dus.
Ziet er allemaal wel smakelijk uit.
klopt..het is wat trendy...maar niet over de top. En de keuken is inderdaad een mix van fusion, internationaal en modern, maar dat mocht de smaak niet drukken :). En Amsterdam Oud Zuid is nu eenmaal een erg prettige plek om te verblijven....

Volgende keer staat Sucre op het programma....
Quinn Dexter
  zondag 12 december 2010 @ 18:42:13 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89841813
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:39 schreef Quinn_Dexter het volgende:

Volgende keer staat Sucre op het programma....
Ben benieuwd. Hopelijk weer zo'n leuke recensie met foto's. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89842524
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:39 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

klopt..het is wat trendy...maar niet over de top. En de keuken is inderdaad een mix van fusion, internationaal en modern, maar dat mocht de smaak niet drukken :). En Amsterdam Oud Zuid is nu eenmaal een erg prettige plek om te verblijven....

Ja ziet er lekker uit als ik de foto's zo zie. Ga ik binnenkort ook maar eens heen dan :) moet je lang van te voren reserveren of valt het mee?
Facts don't care about your feelings
pi_89843021
Waar?
Incanto in Amsterdam

Wanneer ?
Afgelopen maandag, 6 december

Wat?
Amuse: gebakken sardien met kruidenkorst met venkel
Normaal ben ik geen fan van deze visjes, maar dit was erg lekker klaargemaakt. Combinatie met venkel was ook heel goed!

Voor: ganzenfilet op salade bedje
Nog nooit gegeten, en het was niet zo'n krachtige smaak als ik had gedacht. Maar wel erg lekker mals vlees.

Primo: risotto (in visbouillon) met coquille
Prima risotto met een lekkere licht gebakken coquille.

Secondo: gestoofd wildzwijn met wilde spinazie
heerlijk wild zwijn, flink stuk. Viel uit elkaar van malsheid. Lekkere combinatie met de robuuste wilde spinazie.

Na: kaasplankje met 6 kleine kaasjes (geitenkaas, koe, blauwschimmel)
Lekkere kaasjes, jammer dat er geen uitleg bij werd gegeven.

Thee met cantuccini en bonbons
Heerlijke (echt lekkere!) koekjes met (ster)anijs en kleine bonbons.

Impressie?
Super dicht bij mijn huis maar nooit gezien. Sfeervolle ambiance, omdat we met een groep waren hadden we de bovenste verdieping voor ons alleen. Bij binnenkomst stonden olijven en prosecco al klaar. Heerlijke wijnen geserveerd, je moet ze wel lekker vinden natuurlijk. Wit had een nootachtige afdronk en de rode was zo zwaar, het leek wel een port! Maar dat was een erg lekkere combi met de port. Ik zou hier eigenlijk wel teruggaan! Leuke bediening ook, niet te opdringerig, wilde de wijn voor me opschrijven maar dat was ik met m'n dronken hoofd vergeten mee te nemen.

Kosten?
Menu was geloof ik ¤50 pp (van de website), met daarbij nog aperitief, wijnen, koffie/thee, gok zo'n 70 pp?

Cijfer?
Toch wel een 7.5 of 8 :) geen sterrentoko maar voor centrum Amsterdam goede prijs/kwaliteit, leuke ambiance en goed eten.
pi_89850628
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja ziet er lekker uit als ik de foto's zo zie. Ga ik binnenkort ook maar eens heen dan :) moet je lang van te voren reserveren of valt het mee?
Viel mee...een weekje van te voren...het zat halverwege de avond wel redelijk vol....
Quinn Dexter
pi_89851485
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:45 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Viel mee...een weekje van te voren...het zat halverwege de avond wel redelijk vol....
Oke :)

Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 december 2010 @ 21:16:49 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89975586
Waar? Kota radja, IJmuiden kotaradjaijmuiden.nl
Wanneer? Vandaag
Wat at je?

Voorgerecht De Kantonese rijsttafel
• Wan-Tan-Thang (Kipbouillon met kleine pasteitjes gevuld met vlees)
• Dim Sum (diverse Chinese voorgerechten)

Lichte boullion, wel lekker :). De dim sum was lekker :) Waren gestoomde won ton pasteitjes met een zoet zure saus.

Hoofdgerecht
• Sang-Yuk-pool (in aarden pot bereiden varkenshaas, kipfilet, Cha-Shu en groenten in oestersaus)
• Tou-Xi – Ha (ongepeld of gepeld) (hele Chinese garnalen met Sojabonensaus,pikant van smaak)
• Chao Ha Kai Tie
Vogelnestje gevuld met kipfilet, garnalen, cha-shu, groenten en cashewnoten. Licht pikant van smaak. (Was een extraatje van ze)

Was allemaal lekker. Dat vogelnestje was een extraatje van ze, hoorde normaal niet bij het menu. Vlees was mals, saus was lekker. En zoals gewoonlijk was het veel te veel :P.

Nagerecht
• Irish coffee of Dame Blanche
Irish coffee was minder. Heb ze wel eens beter gehad. En broertje had ipv een dame Blanche een Banana Royale. Kortom het is allemaal wat minder strak ;).

Kosten? 50 euro voor 2 personen alles wat hierboven staat.
Cijfer? 7,5
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_89982072
Volgens mij kan je beter gewoon naar Oriental in A'dam voor goede dim sum. Of op de zeedijk. Bij Chinees eten vind ik het daar vaak lekkerder dan een Chinees met een ster.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 december 2010 @ 23:14:14 #119
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89982524
Die tent op de Zeedijk _O_
Ziet er ontzettend shabby uit maar het eten is echt goed :9
pi_89983363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:14 schreef Erasmo het volgende:
Die tent op de Zeedijk _O_
Ziet er ontzettend shabby uit maar het eten is echt goed :9
Je bedoelt Nam Kee? Klopt, maar laatst hebben ze wel opnieuw ingericht, ziet er nu minder uit als een "badkamer". Toch blijft het natuurlijk beetje armzalig maar dat is juist grappig en het eten is gewoon goed! (beter dan die "hollandse chinees" die je in elk dorp vindt)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:25:23 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90103795
Waar: Restaurant Hielander te Alkmaar
Wanneer: 18 december 2010


Als cadeautje voor golfers verjaardag had Bluezz besproken bij het Schots restaurant Hielander in Alkmaar. Omdat we van Schotland houden, maar natuurlijk vooral voor de whisky's die hier bij de maaltijd worden geschonken! (Bluezz hield het overigens bij een witte spaanse huiswijn)

Eerst van de parkeerplaats door het gezellig verlichte Alkmaar naar het restaurant gewandeld, wat een extra dimensie kreeg door de flinke laag sneeuw die gevallen was... Anton Pieck is er niks bij :)


We werden welkom geheten door Wullie himself, een echte Schot in dezelfde kledij.


Het is een klein zaakje en het eerst wat opvalt is de enorme collectie wiskyflessen (ruim 700). Voor de rest staat en hangt de zaak o-ver-vol (werkelijk geen leeg plekje te bekennen t/m de garderobe aan toe) met schots 'rommelmarkt' spul, je kijkt je ogen uit, erg leuk.

Wullie en zijn -eveneens Schotse- vrouw Gerie verzorgen samen de bediening, Kok Ramon v Keulen staat in de keuken (met hulpjes).

We beginnen met een glaasje wijn en voor golfer het eerste glaasje whisky : Een speciaal voor Hielander gebottelde 15 jaar oude Adelphi 46%. Daarbij kregen we wat olijfjes en een creme-achtige amuse op een lepeltje (we weten niet wat het was en vergeten te vragen)

Let ook op het reserveringsbriefje, daar zat een muntje van 10 eurocent opgeplakt, geen idee wat daar de gedachte achter is?


Golfers voorgerecht : Breac, diverse zeevruchten en paddestoelen in een ragout van prei-knoflook wat prima smaakte. Golfer moest van Wullie eerst een hapje van de ragout nemen, dan een ingeschonken proefslokje van de whisky nemen, waardoor de combinatie inderdaad tot zijn volle recht kwam.. en er een bijpassende single bottled Higland Park 8 jaar oude malt whisky werd ingeschonken.


Bluezz' voorgerecht heet Claigheann, een echte Schotse paté - Wullie's eigen recept - en werd geserveerd met Cumberland saus. De paté is gemaakt van kalf en lam en smaakte lekker kruidig.


Bij de voorgerechten kregen we 2 warme lavendel-broodjes in de vorm van een muffin :


Hoofdgerecht van golfer : Lamsgerecht v/d dag - in honing-tijm-whiskysaus gemarineerde hele lamsbout uit de oven. Een enOrme bout:


En weer hetzelfde ritueel qua proeven van het lam met een voorproefje van de whisky, dit keer een Glen Rothes signatory vintage malt whisky van 46% uit 1994 : (Wullie wilde graag poseren)


Bluezz' hoofdgerecht heet : Fiddich , een mals wild Schots hert, rose geserveerd met een heerlijke rode uien-kaneel marmalade. Lekker!


We zaten lekker vol van het prima eten, dus in plaats van toetjes gingen we voor koffie en thee : golfer de Gaelic coffee, espresso (zonder slagroom op verzoek) met alwéér malt whisky erin :)


Bluezz koos uit de theekist, die nogal pontificaal op tafel werd gezet de Mintthee.


Al met al een geslaagd cadeautje zo'n avondje uit eten :)

Totale kosten: 112 euro met z'n tweeën.
Cijfer: voor het eten een ruime 7, voor de entourage en bediening een 9.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:28:58 #122
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_90103957
Leuk G&B!

Ik hoorde van een aantal collega's dat het enthousiasme en de Schotland-liefde van vader en zoon geweldig zijn.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_90104412
Leuk restaurant, zeg :9
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 december 2010 @ 23:45:29 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90104555
:9.

Leuk om eens te gaan eten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 18 december 2010 @ 23:46:02 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90104577
Ziet er goed uit. Hoe duur was de taxi? :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_90108309
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef popolon het volgende:
Ziet er goed uit. Hoe duur was de taxi? :+
Welke taxi *)
  zondag 19 december 2010 @ 10:22:57 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90114383
In een echt traditioneel schots restaurant was alles natuurlijk gefrituurd geworden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90114523
Ziet er super uit, g&B! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_90114554
Daar willen wij ook al tijden heen, maar 't is zo ver :')
Ja doei.
pi_90114574
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:07 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Welke taxi *)
Nou, 's nachts teruglopen lijkt me ook zo wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2010 10:36:15 ]
pi_90114912
Leuke recensie B & G :D
Quinn Dexter
  zondag 19 december 2010 @ 11:52:12 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90116618
Waar: Appels en Peren te Nijmegen
http://www.appelsenperen.nl
Wat
Ik had vooraf een eendenleverpaté met een bramencoulis, toast en wat sla
Gezelschap had Carpaccio van hert, taartje van gekonfijte ui en feta
Hoofdgerechten waren
Tournedos Rossini (weer eendenlever), De entrecote, Soufflé van Blauwschimmelkaas en notengehakt en de Zeeduivelfilet met krokant spek en een gevogelte jus met cantharellen.
Na hadden we koffie.
Er bij dronken we Cola (rijden) en een karaf witte wijn.
We wilden met zijn vijven eten voordat we naar het theater gingen (straks daarover meer) en hadden gehoord dat we hier prima konden eten.
Een van ons gezelschap kwam pas later vanwege het onverwachte bezoek van moeders, en had eerst gedacht het eten over te slaan, maar belde later aan te schuiven voor het hoofdgerecht. Dit was geen probleem, wij aten onze voorgerechten en vroegen de bediening even te wachten met de hoofdgerechten tot we compleet waren. Bediening bestaat uit studenten of wat er voor doorgaat en waren correct, beleefd en attent.
Hebben goed gegeten, enige minpuntje was de dat de Eendenpate wat koud was, maar dat was ook werkelijk het enige.
Later kwamen er nogal wat groepen binnen (dat is de pest van deze tijd van het jaar) die lawaaiig waren en flitsende fotos maakten.
Tegen kwart voor acht gingen we richting de Lux,

La Pat trad op http://www.lapat.nl/
Geniaal, een optreden met werk van Ze zingt Duitstalige liederen van haar recente cd Erinnerung geïnspireerd op gedichten van Rainer Maria Rilke en muziek van onder meer Piazzolla, Abbey Lincoln, Mahler en Brahms. Deed een hommage aan Zara Leander, en de pianist verblijde de pauze met Debussy. Een cultureel waardevolle avond.
Ik ben al jaren fan van La Pat, ze heeft een stem met een enorm bereik en kan heel diep bassen. Onterecht dat ze niet bekender is, hoewel je haar werk niet echt mainstream kan noemen.
Haar Joetoep kanaal
http://www.youtube.com/user/pattytrossel

Daarna nog een drankje aan de Bar en net voor het echt begon te sneeuwen naar huis gereden.

Kosten spijs en dranken weet ik niet, maar je kan op de menukaart kijken, het was heel betaalbaar zeker voor de kwaliteit die je krijgt.
Zeker een aanrader om wat te gaan eten voordat je naar het theater gaat om er een complete avond van te maken, of gewoon eens binnen te vallen.

Kosten theater 15,50, een zeer lage prijs voor het wat je krijgt eigenlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90118299
Oe Piet, ik luisterde even naar La Pat, maar dat is zware kost :o
En die paté, van mij was ie eigenlijk ook ff net te koud gisteren.... Leuk verslagje verder ^O^
  zondag 19 december 2010 @ 12:41:52 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90118397
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:39 schreef Bluezz het volgende:
Oe Piet, ik luisterde even naar La Pat, maar dat is zware kost :o
En die paté, van mij was ie eigenlijk ook ff net te koud gisteren.... Leuk verslagje verder ^O^
Fishweib is niet zo zwaar en een mooie clip van Erwin Olaf
http://www.youtube.com/user/pattytrossel#p/u/42/6j1KCbPO0qA
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90118555
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Fishweib is niet zo zwaar en een mooie clip van Erwin Olaf
http://www.youtube.com/user/pattytrossel#p/u/42/6j1KCbPO0qA
Koikenhof :D Ja mooi gefilmd, dat wel :Y
pi_90570999
Twee weken geleden bij Lambermon's en vorige week bij ML in Haarlem.
http://www.lambermons.nl/
http://www.restaurant-ml.nl/

Lambermon's:
Waar: Haarlem
Wanneer:
Ergens twee weken geleden
Wat at je: 4 gangen tasting menu
Impressie: Dit was de brasserie. Heerlijk gegeten. De tweede gang zelfs voor lambermon's overdonderend lekker. Service was goed en de kaasplank was ook perfect. Alleen de verhoudingen zijn een beetje zoek als dit de brasserie is. Het is eigenlijk te goed om het een brasserie te noemen.
Kosten: 185 met twee personen
Cijfer: 8

ML
Waar: Haarlem
Wanneer: Donderdag 23 dec om kerst goed te starten.
Wat at je: 5 gangen tasting menu
Impressie: Wat een ontzettend volwassen en volwaardige zaak geworden. Een aanwinst voor Haarlem. Haarlem kan trots zijn op ML en ML op hun nieuw verworven ster en meer dan terecht wat mij betreft. Ik zit veel liever hier dan bijvoorbeeld Chapeau of de Bokkedoorns. Wij hebben echt heerlijk gegeten.
Kosten: 250 euro
Cijfer: 9,5

Vanavond bij truffels dus die vul ik later aan.
http://www.restauranttruffels.nl/

[ Bericht 28% gewijzigd door Godtje op 29-12-2010 09:52:02 ]
pi_90571141
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:58 schreef Godtje het volgende:
Twee weken geleden bij Lambermon's en vorige week bij ML in Haarlem.

http://www.lambermons.nl/
http://www.restaurant-ml.nl/

Vanavond bij truffels.
http://www.restauranttruffels.nl/
Je hebt je uitgebreide recensies in hun gastenboek gezet? ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_90572299
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 09:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je hebt je uitgebreide recensies in hun gastenboek gezet? ;)
Ik moest opeens werken en was nog niet klaar. Had nog niet op invoeren moeten drukken.
  woensdag 29 december 2010 @ 11:47:35 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90575374
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 08:58 schreef Godtje het volgende:
Twee weken geleden bij Lambermon's en vorige week bij ML in Haarlem.
http://www.lambermons.nl/
http://www.restaurant-ml.nl/

Lambermon's:
Waar: Haarlem
Wanneer:
Ergens twee weken geleden
Wat at je: 4 gangen tasting menu
Impressie: Dit was de brasserie. Heerlijk gegeten. De tweede gang zelfs voor lambermon's overdonderend lekker. Service was goed en de kaasplank was ook perfect. Alleen de verhoudingen zijn een beetje zoek als dit de brasserie is. Het is eigenlijk te goed om het een brasserie te noemen.
Kosten: 185 met twee personen
Cijfer: 8

ML
Waar: Haarlem
Wanneer: Donderdag 23 dec om kerst goed te starten.
Wat at je: 5 gangen tasting menu
Impressie: Wat een ontzettend volwassen en volwaardige zaak geworden. Een aanwinst voor Haarlem. Haarlem kan trots zijn op ML en ML op hun nieuw verworven ster en meer dan terecht wat mij betreft. Ik zit veel liever hier dan bijvoorbeeld Chapeau of de Bokkedoorns. Wij hebben echt heerlijk gegeten.
Kosten: 250 euro
Cijfer: 9,5

Vanavond bij truffels dus die vul ik later aan.
http://www.restauranttruffels.nl/

Grappig om te zien dat je ons rijtje goede Haarlemse restaurants aanhoudt.
ML hebben we nu 3x bezocht en al na het 2e bezoek in 2005 hadden we die Michelinster voorspeld, mits hij naar een grotere ruimte zou verhuizen en dat is dus exact gebeurd.
Lambermons brasserie is voortreffelijk en nauwelijks minder dan het restaurantgedeelte boven en Truffels is een erg leuke ervaring met 1 nadeel: je bent gebonden aan het zoveel-gangen menu en kan daar niet a la carte eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_90578162
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik moest opeens werken en was nog niet klaar. Had nog niet op invoeren moeten drukken.
Ik deed het ook met een knipoogje :)
Goeie return, en ik ben meteen benieuwd naar die restaurants!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_90579857
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat je ons rijtje goede Haarlemse restaurants aanhoudt.
ML hebben we nu 3x bezocht en al na het 2e bezoek in 2005 hadden we die Michelinster voorspeld, mits hij naar een grotere ruimte zou verhuizen en dat is dus exact gebeurd.
Lambermons brasserie is voortreffelijk en nauwelijks minder dan het restaurantgedeelte boven en Truffels is een erg leuke ervaring met 1 nadeel: je bent gebonden aan het zoveel-gangen menu en kan daar niet a la carte eten.
De brasserie was na de verhuizing dramatisch slecht. De brasserie voor de verhuizing in het aparte pand was niet te vergelijken met dit wat mij betreft.

Volgens mij heeft Michel zelf de leiding overgenomen over de brasserie ongeveer een jaar geleden omdat het heel slecht ging en hebben ze de kok van Chapeau overgenomen voor boven.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:52:21 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90586057
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:39 schreef Godtje het volgende:

Volgens mij heeft Michel zelf de leiding overgenomen over de brasserie ongeveer een jaar geleden omdat het heel slecht ging en hebben ze de kok van Chapeau overgenomen voor boven.
Klopt. Staat ook in onze recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_90614817
Waar? humphreys in Enschede
Wanneer? Vorige week donderdag
Wat at je? Humphreys heeft een wisselend menu. Deze keer had ik een voorgerechtje van Paddenstoelenkroketjes met salade van kastanjechampignons en walnotendressing, een hoofdgerecht van Angus biefstuk met kastanjechampignons en gebakken schorseneren, geserveerd met peper-Cognacsaus en een nagerecht van Chocoladefondant met een sorbet van bloedsinaasappel.
Impressie? Ik ben al een tijd fan van Humphreys, en een van de dingen om zeker terug voor te komen is de chocoladefondant. Deze is elke maand iets anders, in de zomer bijvoorbeeld met een frambozencoulis, of ander ijs erbij. De fondant is echt goddelijk. Meestal heb ik als hoofdgerecht de mixed grill omdat er vrij veel andere gerechten op staan die ik niet zo lekker vind (zoals zalm, of iets met gamba's), maar deze keer was er naast de hertenbiefstuk ook een angusbiefstuk mogelijk met schorseneren. Bij het hoofdgerecht werden naast erg lekkere frietjes een salade en stoofpeertjes geserveerd. Het hoofdgerecht was zoals altijd weer erg lekker, en ook vriendin vond het hoofdgerecht (Gebakken zalm met een millefeuille van aubergine, tomaat en mozzarella, geserveerd met basilicum-beurre blanc) erg lekker. Het voorgerechtje was half-half. De paddenstoelenkroketjes waren heerlijk, maar de walnotendressing was erg zoet en lag aan een helft van het bord. Toch weer erg lekker gegeten :)
Kosten? Vriendin heeft betaald, maar 3-gangen-menu is 23.50
Cijfer? 8.5
♥ scars make us who we are ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 13:47:16 #144
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_90626075
Waar? Senderens in Parijs, 2 michelinsterren
Wanneer? 2 weken geleden
Wat at je? Het 'tasting' menu met bijpassend wijnarrangement. Oa met foie gras (puur, heerlijk!), cocquilles st. Jacques, zie hier: http://www.senderens.fr/maj/pdf/menu_degustation_english.pdf

Impressie? Het restaurant is midden in Parijs, place de la madeleine. Als je binnenkomt lijkt het meer op een chinees restaurant gezien de aankleding. Aparte rare lichten die een beetje kitsch aandoen. De tafel kleurt, netzoals het plafond, steeds anders.

Het menu was fantastisch, de bijpassende wijnen nog beter. De foie gras was heerlijk intens puur en de cocquilles krakelvers. Dat waren zeker de toppers. Het hoofdgerecht was vooral zwaar. Ik weet het slecht te omschrijven: een soort warme vleespate met deeg eromheen. Lekker, maar zwaar. De rode wijn die erbij zat maakte het wel af.

Kosten? Met zijn 3en waren we 470 euro kwijt, inclusief champagne voor, wijnen, koffie en friandises

Cijfer? 8.3 ... voorgerechten een 9...hoofd- en na een 7.5
pi_90626526
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 02:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben al een tijd fan van Humphreys, en een van de dingen om zeker terug voor te komen is de chocoladefondant. Deze is elke maand iets anders, in de zomer bijvoorbeeld met een frambozencoulis, of ander ijs erbij. De fondant is echt goddelijk.
Eens. De fondant is verschrikkelijk lekker.

Net heb ik de foto's van Enschede bekeken, maar ik vind het pand in Tilburg toch mooier. ;)
pi_90627836
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:56 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Eens. De fondant is verschrikkelijk lekker.

Net heb ik de foto's van Enschede bekeken, maar ik vind het pand in Tilburg toch mooier. ;)
^O^ ik baal altijd dat ik zo weinig geld heb haha, die fondant zou ik elke dag wel kunnen eten. Maar is waarschijnlijk maar goed dat dat niet kan :')

Ben nooit in Tilburg geweest, nou ja, niet bij Humphreys dan :) van buiten ziet het er daar wel tof uit. Wat ik prettig vind is dat je in Enschede nooit de mensen aan andere tafels hoort praten, ook al zit je aardig dicht op elkaar.
♥ scars make us who we are ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 14:58:20 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90629532
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef SnuggLe het volgende:
Waar? Senderens in Parijs, 2 michelinsterren
Wanneer? 2 weken geleden
Wat at je? Het 'tasting' menu met bijpassend wijnarrangement. Oa met foie gras (puur, heerlijk!), cocquilles st. Jacques, zie hier: http://www.senderens.fr/maj/pdf/menu_degustation_english.pdf

Impressie? Het restaurant is midden in Parijs, place de la madeleine. Als je binnenkomt lijkt het meer op een chinees restaurant gezien de aankleding. Aparte rare lichten die een beetje kitsch aandoen. De tafel kleurt, netzoals het plafond, steeds anders.

Het menu was fantastisch, de bijpassende wijnen nog beter. De foie gras was heerlijk intens puur en de cocquilles krakelvers. Dat waren zeker de toppers. Het hoofdgerecht was vooral zwaar. Ik weet het slecht te omschrijven: een soort warme vleespate met deeg eromheen. Lekker, maar zwaar. De rode wijn die erbij zat maakte het wel af.

Kosten? Met zijn 3en waren we 470 euro kwijt, inclusief champagne voor, wijnen, koffie en friandises

Cijfer? 8.3 ... voorgerechten een 9...hoofd- en na een 7.5
Klinkt heerlijk, op de kaart op je link hebben ze het trouwens over een geroosterde patrijs, had je die ook?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90635733
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 02:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Waar? humphreys in Enschede
Wanneer? Vorige week donderdag
Wat at je? Humphreys heeft een wisselend menu. Deze keer had ik een voorgerechtje van Paddenstoelenkroketjes met salade van kastanjechampignons en walnotendressing, een hoofdgerecht van Angus biefstuk met kastanjechampignons en gebakken schorseneren, geserveerd met peper-Cognacsaus en een nagerecht van Chocoladefondant met een sorbet van bloedsinaasappel.
Impressie? Ik ben al een tijd fan van Humphreys, en een van de dingen om zeker terug voor te komen is de chocoladefondant. Deze is elke maand iets anders, in de zomer bijvoorbeeld met een frambozencoulis, of ander ijs erbij. De fondant is echt goddelijk. Meestal heb ik als hoofdgerecht de mixed grill omdat er vrij veel andere gerechten op staan die ik niet zo lekker vind (zoals zalm, of iets met gamba's), maar deze keer was er naast de hertenbiefstuk ook een angusbiefstuk mogelijk met schorseneren. Bij het hoofdgerecht werden naast erg lekkere frietjes een salade en stoofpeertjes geserveerd. Het hoofdgerecht was zoals altijd weer erg lekker, en ook vriendin vond het hoofdgerecht (Gebakken zalm met een millefeuille van aubergine, tomaat en mozzarella, geserveerd met basilicum-beurre blanc) erg lekker. Het voorgerechtje was half-half. De paddenstoelenkroketjes waren heerlijk, maar de walnotendressing was erg zoet en lag aan een helft van het bord. Toch weer erg lekker gegeten :)
Kosten? Vriendin heeft betaald, maar 3-gangen-menu is 23.50
Cijfer? 8.5
Toevoeging: vooraf krijg je brood met kruidenboter en een soort tomatenboter. Het brood is echt heel erg lekker, bruin brood met kruiden, ik kan het niet omschrijven, maar het is zeker lekker!
♥ scars make us who we are ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 19:20:32 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_90642103
quote:
Klinkt heerlijk, op de kaart op je link hebben ze het trouwens over een geroosterde patrijs, had je die ook?
Nee, dat is dus wel apart, dat hebben we niet gehad in dat menu.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:43:40 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90643131
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:20 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Nee, dat is dus wel apart, dat hebben we niet gehad in dat menu.
Komt wel vaker voor dat de online kaart niet overeenkomt met de daadwerkelijke kaart. Als je vers werkt is niet altijd alles te krijgen, en restaurateurs zijn meestal geen IT helden die dat zelf even snel wijzigen. Vind dat niet bezwaarlijk, ik word eerder huiverig als ze altijd alles hebben, meestal is dat een minder goed teken dan een kaart die wisselt.
Patrijs is wild, en in veel landen is er met de enorme sneeuwval een jachtstop. Kan best zijn dat er geen verse patrijs te krijgen is, en dan hadden ook veel landen een vrachtwagen rijverbod ivm de gladheid.
Was van de week bij horeca groothandels en veel bladgroentes uit bv italie waren niet voorradig als normaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91037196
Moved

[ Bericht 99% gewijzigd door Roel_Jewel op 08-01-2011 20:22:20 ]
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:11:42 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91037918
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Schopje met pics van Noma. Nee, ik ben er helaas niet zelf geweest, maar zag pics van iemand die er vanmiddag heeft mogen genieten... Prachtig _O_

Zie http://www.mobypicture.com/user/rick_bayless/list

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar het is de bedoeling dat je hier je EIGEN ervaringen en foto's post. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_91161486
Waar?
Vietnamees restaurant Saigon, in Utrecht

Wanneer?
Maandag 10-01-11

Wat at je?
Vooraf : ''Sissende pannenkoek''
Een dunne, licht krokante omelet met varkensvlees en groenten en die was echt geweldig. De contrasten in de verschillende smaken en knapperig met zacht was heerlijk. Ook hebben ze een of andere olie over de omelet gesprenkeld die ik niet ken en die echt een hele lekkere nasmaak had.

Hoofdgerecht: Roergebakken bami met garnalen, rundvlees en groenten.
Wederom allerlei verschillende texturen en daardoor ook echt super , alle groenten vers en knapperig en de mie ook heel lekker gebakken en toch niet vet of zwaar.

Dessert: Gebakken banaan met vanilleijs.
Ik dacht : Ik neem eens een risico, want gebakken banaan kan heel verkeerd vallen. Deze niet. Duidelijk gefrituurd in schonen olie en op een of andere manier helemaal niet zwaar op de maag. De beste gebakken banaan met ijs die ik ooit gegeten heb.

Impressie?
De service is goed en snel, het enige nadeel is dat één van de serveersters nauwelijks Nederlands spreekt en in Engels net zo slecht is. Dat is een klein minpunt, want ze kan de gerechten niet goed uitleggen. Verder is de ambiance á la goedkope Chinees, maar het zat stampvol op Maandagavond en met zo'n prijs kwaliteit verhouding begrijp ik dat helemaal.

Kosten?
60 euro voor 3 gangen per persoon (met zn 2en) en 2 vietnamese biertjes, een cola en een koffie.

Cijfer? 8.5 Ik ga zeker nog eens terug!
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')