abonnement Unibet Coolblue
pi_88390092


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28

Links

Deze openingspost.
Accomodatie reserveren in heel Thailand
Khao San Road
Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
Reisnieuws en aanbiedingen-topic
Reisverslagen van FOK!ers in Azië
Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
Thailand op Wikitravel
Thais consulaat in Amsterdam
The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
Tourism Thailand
Tripadvisor Thailand
VirtualTourist Thailand
WaarBenJij.Nu Thailand

Tips

quote:
Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:
Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD.
quote:
Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam.
quote:
Met de bus naar Bangkok

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
• AE1: Silom
• AE2: Khao San Road
• AE3: Sukhumvit
• AE4: Hua Lamphong-treinstation
• Er is een aparte bus naar Pattaya.
quote:
Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Bezienswaardigheden



• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
• Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province




• Koh Chang (strandeiland)
• Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
• Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
• Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
• Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Olifantenschool, Chiang Dao
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Shop City, Chiang Mai
• Thai cookery classes, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp, Mae Hong Son
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (hippystadje)
• Vissengrot, Tham Pla



• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai



• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong



• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
• Thai boxing-wedstrijd
• Thaise massage
• Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 09-11-2010 10:09:10 ]
pi_88390148
Hier verder
  zaterdag 6 november 2010 @ 02:38:38 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_88392336
Als alles goed gaat over een week of vier weer *O*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_88393387
Als iemand naar Chiang Mai gaat laat dan even berichtje achter :)
Ik ben 5 dagen naar samet geweest :) Het was leuk opzich maar 5 dagen vond ik alweer te lang :P
in Chiang Mai en Samet was en is niks te bespeuren van iets dat op een overstroming leek overigens :)
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 07:50:01 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_88393448
Pfff, hahaha, de nachtbagger sloeg toe :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88396767
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 07:30 schreef Flammie het volgende:
Ik ben 5 dagen naar samet geweest :) Het was leuk opzich maar 5 dagen vond ik alweer te lang :P
Ik kan het me voorstellen, ik was Samet ook zat na een dag of 3, het is niet echt te vergelijken met de zuidelijke eilanden
pi_88403754
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:00 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen, ik was Samet ook zat na een dag of 3, het is niet echt te vergelijken met de zuidelijke eilanden
Mee eens. Samet is saai.
pi_88421219
2 maanden thailand, loas, cambodja is wel te doen denk of te kort???
  zondag 7 november 2010 @ 02:32:25 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_88423592
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:49 schreef Bombshell het volgende:
2 maanden thailand, loas, cambodja is wel te doen denk of te kort???
Is te doen.
Go with the flow en ga later terug als je het gevoel hebt dat je nog dingen niet gezien of gedaan hebt. :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_88429324
En weer een nieuwe :)
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 7 november 2010 @ 12:59:54 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_88429873
:) Ik mis nog een update over de skytrain link vanaf het vliegveld, want dat is toch wel snel en goedkoop, hoewel nu in de aanbieding voor 15THB, is het ook zeker interessant voor de volle prijs, de skytain variant dan, niet zozeer de snelle link, want die voegt niet zo heel veel toe, met de skytrain variant heb je zelfs een betere mogelijkheid op doorverbindingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88459705
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:59 schreef ozzietukker het volgende:
:) Ik mis nog een update over de skytrain link vanaf het vliegveld, want dat is toch wel snel en goedkoop, hoewel nu in de aanbieding voor 15THB, is het ook zeker interessant voor de volle prijs, de skytain variant dan, niet zozeer de snelle link, want die voegt niet zo heel veel toe, met de skytrain variant heb je zelfs een betere mogelijkheid op doorverbindingen.
Is genoeg langsgeweest hoor.
pi_88470074
Vind het zo cool dat die Thaise boeken zo spotgoedkoop zijn. Ik heb ondertussen een hele collectie verzameld en vandaag heb ik

- Andersen's fairy tales
- Hitchhikers guide to the galaxy
- Dune

weten te bemachtigen. echt voor minder dan een tientje ben je klaar bij wijze van :P
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 15:07:54 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88473870
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hier verder
Prima. Heb het vorige topic opgeruimd, maar het wordt zo'n gedoe om die weer te openen en deze te sluiten. Hier gewoon verder over Thailand dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 8 november 2010 @ 18:53:02 #15
6941 APK
Factual, I think.
pi_88482502
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 15:07 schreef UIO_AMS het volgende:

Prima. Heb het vorige topic opgeruimd, maar het wordt zo'n gedoe om die weer te openen en deze te sluiten. Hier gewoon verder over Thailand dus.
Wel een beetje een rare TT nu :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_88496691
TR gemaakt om te kijken of de OP ook te fixen is. Die is een beetje gek. En een crosspost als ik zo vrij mag zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:22 schreef Godtje het volgende:
Eindelijk geen praktische zaken maar tijd om een klein plan en beeld te vormen.
De eerste struikelblokken of ideeën die ik vorm wil geven.

• Ik land in Bangkok en hoeveel nachten ga ik verblijven rond Khao San Road. Ik dacht zelf aan een nacht of drie dus een dag of 3/4 voordat ik verder ga.

• En dan............. ja en dan?

Ga ik naar zuid oost voor Pattaya, Khao Yai en vermoedelijk daarna Cambodja.......
Of eerst een stuk Thailand.

In eerste instantie dacht ik dat ik vermoedelijk tegen de klok in wil. Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en weer thailand in via het noorden. Met name omdat ik dacht Vietnam van Zuid naar Noord te willen doen.

Nu weet ik het opeens niet zo zeker meer. ;(

Tips of meedenken anyone? :@
pi_88503384
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:01 schreef Godtje het volgende:
TR gemaakt om te kijken of de OP ook te fixen is. Die is een beetje gek. En een crosspost als ik zo vrij mag zijn.

[..]

Hoe lang ga je? Als je Thailand > Cambodja > Vietnam > Laos > Thailand wil doen mag je wel alvast 2 maanden vrijmaken.

Ik zou ook zeker 4 dagen Bangkok doen, er is zoveel te zien daar.
pi_88503480
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 05:17 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]



Hoe lang ga je? Als je Thailand > Cambodja > Vietnam > Laos > Thailand wil doen mag je wel alvast 2 maanden vrijmaken.

Ik zou ook zeker 4 dagen Bangkok doen, er is zoveel te zien daar.
Ik ga 4 maanden dus vrij ruim de tijd. Vertrekken doe ik ook weer uit Bangkok dus daar kom ik ook weer terug aan het einde. Maar in eerste instantie wilde ik daar inderdaad dus ook een dag of 4 blijven maar daarna......?
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 10:01:28 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_88505985
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 18:53 schreef APK het volgende:
Wel een beetje een rare TT nu :+
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:01 schreef Godtje het volgende:
TR gemaakt om te kijken of de OP ook te fixen is. Die is een beetje gek. En een crosspost als ik zo vrij mag zijn.
TT is aangepast. Zal proberen de OP te fixen. Maar beloof niets.

Edit: gelukt. De verwijzing naar deel 28 miste een codering.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 09-11-2010 10:10:30 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_88515002
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 06:27 schreef Godtje het volgende:

[..]



Ik ga 4 maanden dus vrij ruim de tijd. Vertrekken doe ik ook weer uit Bangkok dus daar kom ik ook weer terug aan het einde. Maar in eerste instantie wilde ik daar inderdaad dus ook een dag of 4 blijven maar daarna......?

Er is echt zoveel te doen op deze route... in Oost-Thailand kan je naar Khao Yai National Park, Ko Chang; op de terugweg kan je langs Chiang Mai, jungle trekking in Chiang Rai, Udon Thani, Sukhothai, Ayutthaya, Kanchanaburi. Daarna zou je eventueel nog naar het zuiden kunnen.
pi_88517450
Ons plan was in eerste instantie om aan het eind van onze vakantie een paar dagen op Koh Samui te relaxen. Nu lijkt echter Koh Phi Phi mij een veel beter alternatief, veel mooier en vanuit Chiang Mai veel beter te bereiken. Enig idee hoe het in juli is op Koh Phi Phi? Wat is een goede plek om te overnachten, bij voorkeur direct aan het strand, waar je mooi kunt snorkelen, maar waar je ook makkelijk naar restaurantjes kunt lopen (zonder de jungle door te moeten).
pi_88518421
Over een ruime maand heen :D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_88519201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:16 schreef Heufje het volgende:
Ons plan was in eerste instantie om aan het eind van onze vakantie een paar dagen op Koh Samui te relaxen. Nu lijkt echter Koh Phi Phi mij een veel beter alternatief, veel mooier en vanuit Chiang Mai veel beter te bereiken.
Er gaat rechtstreeks een vlucht van Chiang Mai naar Samui, makkelijker ga je het niet kregen :P

Iemand nog tips in de buurt van Nong Khai (of op de route Korat, Khon Kaen, Udon Thani) buiten de dingen die op wikitravel e.d. genoemd worden?

[ Bericht 8% gewijzigd door TAG-Speedy op 09-11-2010 16:07:48 ]
!
pi_88519245
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:41 schreef rene90 het volgende:
Over een ruime maand heen :D
waar ga je heen :)?
pi_88519444
Hoe is het met het water in Thailand?
pi_88519796
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:09 schreef Vasco09 het volgende:
Hoe is het met het water in Thailand?
ik heb er echt helemaal niks van gemerkt raar genoeg o0
pi_88532462
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:01 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]



Er gaat rechtstreeks een vlucht van Chiang Mai naar Samui, makkelijker ga je het niet kregen :P
Dit is geen rechtstreekse vlucht, gaat via overstap op BKK. Kost bovendien voor 3 personen 15000Baht, enkele reis
pi_88543390
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:16 schreef Heufje het volgende:
Ons plan was in eerste instantie om aan het eind van onze vakantie een paar dagen op Koh Samui te relaxen. Nu lijkt echter Koh Phi Phi mij een veel beter alternatief, veel mooier en vanuit Chiang Mai veel beter te bereiken. Enig idee hoe het in juli is op Koh Phi Phi? Wat is een goede plek om te overnachten, bij voorkeur direct aan het strand, waar je mooi kunt snorkelen, maar waar je ook makkelijk naar restaurantjes kunt lopen (zonder de jungle door te moeten).
En een wereld van verschil kwa vibe.. geen gemotoriseerd vervoer op Phi Phi..Wel echt een party eiland. Volgens mij kun je niet mooi snorkelen aan het strand.. Althans niet op loopafstand van het centrum..
En wat bedoel je met 'goede plek'? :) backpackers sociaal of luxe? :)
pi_88543553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 04:24 schreef ia het volgende:

[..]



En een wereld van verschil kwa vibe.. geen gemotoriseerd vervoer op Phi Phi..Wel echt een party eiland. Volgens mij kun je niet mooi snorkelen aan het strand.. Althans niet op loopafstand van het centrum..
En wat bedoel je met 'goede plek'? :) backpackers sociaal of luxe? :)
Een goede plek voor ons (gezin) is direct aan een mooi strand. Liefst een bungalowtje, voor een redelijke prijs, zeker niet meer dan 3000Baht.
pi_88545858
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:17 schreef Heufje het volgende:

[..]



Dit is geen rechtstreekse vlucht, gaat via overstap op BKK. Kost bovendien voor 3 personen 15000Baht, enkele reis
Er zijn goedkope rechtstreekse vluchten hoor. Ik heb een ticket van Chiang Mai rechtstreeks naar Koh Samui voor in december

[ Bericht 3% gewijzigd door Vasco09 op 10-11-2010 10:01:51 ]
pi_88547641
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:54 schreef Vasco09 het volgende:

[..]



Er zijn goedkope rechtstreekse vluchten hoor. Ik heb een ticket van Chiang Mai rechtstreeks naar Koh Samui voor in december
Ook met BangkokAir? Als ik kijk op de dag dat wij Chiang Mai verlaten, vind ik allen vluchten via Bangkok voor deze enorme prijs.
Wat dat betreft is Koh PP beter te bereiken. Met AirAsia vanuit CM naar Phuket en dan de boot.
pi_88556851
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:17 schreef Heufje het volgende:
Dit is geen rechtstreekse vlucht, gaat via overstap op BKK. Kost bovendien voor 3 personen 15000Baht, enkele reis
Hmm, dacht dat dat een rechtstreekse vlucht was van CNX naar USM, my bad

Ah, toch gevonden, zie bv deze

[ Bericht 20% gewijzigd door TAG-Speedy op 10-11-2010 15:06:16 ]
!
pi_88557135
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:00 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]



Hmm, dacht dat dat een rechtstreekse vlucht was van CNX naar USM, my bad

Ah, toch gevonden, zie bv deze
Kosten wel buiten beschouwing gelaten ... dat het vliegveld van Samui eigendom is van BangkokAir helpt niet echt mee ;( Goedkoop ga je ze niet vinden daardoor (helemaal als je nu "pas" boekt, de goedkopere plekken zijn dan weg), wellicht een optie om via AirAsia of Nok Air op Surat Thani te vliegen en van daar met de boot? Blijf je wel met je overstap in Bangkok zitten helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door TAG-Speedy op 10-11-2010 15:13:09 ]
!
  woensdag 10 november 2010 @ 15:14:56 #34
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_88557454
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 15:16 schreef Heufje het volgende:
Ons plan was in eerste instantie om aan het eind van onze vakantie een paar dagen op Koh Samui te relaxen. Nu lijkt echter Koh Phi Phi mij een veel beter alternatief, veel mooier en vanuit Chiang Mai veel beter te bereiken. Enig idee hoe het in juli is op Koh Phi Phi? Wat is een goede plek om te overnachten, bij voorkeur direct aan het strand, waar je mooi kunt snorkelen, maar waar je ook makkelijk naar restaurantjes kunt lopen (zonder de jungle door te moeten).
het centrale gedeelte van Koh phi phi heeft in ieder geval geen noemenswaardige stranden (vind ik) maar daar zitten wel alle restaurants en uitgaansgelegenheden. zitten wel hele mooie strandjes om heen (is de beach ook opgenomen :P)

wat dat betreft zit je op Koh Samui beter daar heb je wel mooie hotels grenzend aan mooi strand. maar Samui is ook duurder en ook een beetje de Costa van Thailand :P

als je echt gaat om te snorkelen zou je naar Koh Tao moeten gaan. of je doet net zoals ik Koh Samui, Koh Phangan (full moon party) en Koh Tao ;) overigens ben ik daarna ook nog naar Koh Phi Phi geweest :P
pi_88569759
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:00 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]



Hmm, dacht dat dat een rechtstreekse vlucht was van CNX naar USM, my bad

Ah, toch gevonden, zie bv deze
Vreemd dat ik die niet eerder gezien heb, zie deze nu ook voor onze vertrekdatum. Moet zeggen dat ik het wel erg duur vind. 6000Baht per persoon. Vanuit CH naar Phuket betaal ik voor ons drieën 5300Baht in totaal. Komt dan nog wel 3000Baht (retour) bij voor de ferry overtocht naar Koh PP.
Ik denk toch dat het Koh PP word. Long Beach lijkt mij wel wat. De drukte (restaurants, winkels e.d.) niet al te ver weg, maar toch ver genoeg om er geen last van te hebben.
Accomodaties op Koh PP zijn ook wel een stuk goedkoper dan op Samui.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:57:03 #36
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_88570903
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:31 schreef Heufje het volgende:

[..]



Vreemd dat ik die niet eerder gezien heb, zie deze nu ook voor onze vertrekdatum. Moet zeggen dat ik het wel erg duur vind. 6000Baht per persoon. Vanuit CH naar Phuket betaal ik voor ons drieën 5300Baht in totaal. Komt dan nog wel 3000Baht (retour) bij voor de ferry overtocht naar Koh PP.
Ik denk toch dat het Koh PP word. Long Beach lijkt mij wel wat. De drukte (restaurants, winkels e.d.) niet al te ver weg, maar toch ver genoeg om er geen last van te hebben.
Accomodaties op Koh PP zijn ook wel een stuk goedkoper dan op Samui.
ik heb zelf ook op long beach gezeten (phi phi hill resort, kut trappen!! maar voor de rest wel aardig) vergeet niet dat mocht je naar het drukke gebied willen je altijd vast zit aan bootjes. via het vaste land kom je niet bij het "centrum" ;)
pi_88571828
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef AntiChrist het volgende:

[..]



ik heb zelf ook op long beach gezeten (phi phi hill resort, kut trappen!! maar voor de rest wel aardig) vergeet niet dat mocht je naar het drukke gebied willen je altijd vast zit aan bootjes. via het vaste land kom je niet bij het "centrum" ;)
Op de ene site lees ik dat je vanaf long beach wel kunt lopen naar het 'centrum', op andere staat weer dat je echt met de boot moet en soms ook dat je wel moet lopen als er hoge golven zijn, want dan kunnen de bootjes niet aanleggen. Erg verwarrend allemaal. Maar met die bootjes is geloof ik wel goed te doen, toch? Kost iets van 100Baht pp.
Wij zitten aan Paradise Resort te denken.
  donderdag 11 november 2010 @ 08:27:46 #38
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_88583397
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:15 schreef Heufje het volgende:

[..]



Op de ene site lees ik dat je vanaf long beach wel kunt lopen naar het 'centrum', op andere staat weer dat je echt met de boot moet en soms ook dat je wel moet lopen als er hoge golven zijn, want dan kunnen de bootjes niet aanleggen. Erg verwarrend allemaal. Maar met die bootjes is geloof ik wel goed te doen, toch? Kost iets van 100Baht pp.
Wij zitten aan Paradise Resort te denken.
ja het zijn ook niet de kosten ;) het is alleen iets om rekening mee te houden. al vond ik het wel leuk in die bootjes.. je komt alleen niet altijd droog aan :P
pi_88589805
Even een dubbele post, heb deze ook achtergelaten in het Cambodja/Laos-topic..

Ehr, ik vlieg de 18e vanaf Sydney naar Bangkok waar ik de 19e dan ben. Vanaf BKK wil ik meteen door naar Vientiane in Laos.

Ik had gelezen op het Lonely-planet forum dat er op het vliegveld van BKK direct een sleeperbus naar Vientiane vertrekt, maar op deze thread was sinds 2009 al niet meer gereageerd, dus ik vroeg me af of iemand weet of dit nog steeds het geval is.

Alvast bedankt!
pi_88599680
Bridge over the River Kwai niet vergeten... daar zit een prachtig floatel waar je kunt overnachten. Alsof je in een sprookje zit!
pi_88599844
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:53 schreef Heufje het volgende:

[..]



Ook met BangkokAir? Als ik kijk op de dag dat wij Chiang Mai verlaten, vind ik allen vluchten via Bangkok voor deze enorme prijs.
Wat dat betreft is Koh PP beter te bereiken. Met AirAsia vanuit CM naar Phuket en dan de boot.
Heb het even voor je nagekeken en wij vliegen met Bangkok Air van Chiang Mai naar Koh Samui.
pi_88600166
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:57 schreef AntiChrist het volgende:

[..]



ik heb zelf ook op long beach gezeten (phi phi hill resort, kut trappen!! maar voor de rest wel aardig) vergeet niet dat mocht je naar het drukke gebied willen je altijd vast zit aan bootjes. via het vaste land kom je niet bij het "centrum" ;)
wel aardig? Ben er langs gelopen, zag er wel erg vet uit! Mooi uitzicht als je de goede hutjes boekt.

Wij zaten op Long Beach Resort, voor 1200 bath ofzo meteen opt strand. Geen airco, wel warm water. Dat was in juni, laagseizoen.

Lopen vanaf Long Beach zou ik niet doen. Volgens mij is het best ver, het eerste stukje is bepaald niet makkelijk en het stikt van de muggen. Dan maar 100 bath ('s avonds 150-200) voor een bootje hoor :)
pi_88622551
Heeft iemand hier nog tips hoe je het beste Thais kan leren?
pi_88622864
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 03:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Heeft iemand hier nog tips hoe je het beste Thais kan leren?
Ja ik heb een aantal tips eigenlijk:

1: Taalscholen BLEH

Taalscholen sucken. punt. Vooral in Thailand. Het is echt ongelooflijk dat er zelfs NU nog mensen naar me toe komen in Chiang Mai voor bijles omdat ze na jaren in taalscholen gezeten te hebben nog niks kunnen verstaan of nog niks kunnen produceren (de reden is dat ze vreselijk nep taalgebruik en pre-made material gedrilled krijgen dat geen mens buiten de taalschool zal gebruiken. Deze mensen leren dus een andere taal zodat ze het met andere studenten kunnen gebruiken en dat is echt een waste of cash imo).

Het probleem is dat ze meestal een programma afwerken en de taal die gepresenteerd wordt te nep voor woorden is. Hallo krab. Hoe gaat het met jou krab. Met mij is alles goed krab. Geloof me; je wilt niet als een dweeb klinken die achter ELKE zin (zoals ze het je aanleren) krab te zetten. Waarom? Ja dat is beleefd HIHI. Ja maar ik wil niet beleefd zijn... ik wil normaal zijn zoals iedereen. En jij wilt dat ook dus bij deze :P

Sommige van deze mensen kunnen nog niet eens lezen en schrijven terwijl dat toch echt de 1e prioriteit moet zijn. Zonder te kunnen lezen en schrijven zul je nooit fatsoenlijk Thais kunnen uitspreken. Het is erg genoeg dat vooral de maatschappij veel waarde hecht aan "papiertjes" en "leuke diploma's" maar een teken van skill is dit niet te noemen en vooral niet in Thailand dus. Vergeet taalscholen en zoek een soort van "coach" die wel weet hoe je talen moet leren. Als je deze niet kunt vinden of er geen behoefte aan hebt (Je hebt dat niet nodig perse) dan is het ook goed want zelf kun je ook heel ver komen.

2: Leer lezen en schrijven

Dit is wat je moet doen de 1e maand. Je kunt dit middels leerboeken doen (Thai for Beginners 299 baht). Nogmaals, veel Farangs stinken in Thais en uitspraak omdat ze niet kunnen lezen en schrijven. Het Thaise schrift is fonetisch dus zoals je het leest zo spreek je het ook uit (Inclusief tonen en alles). Het is echt een grote vergissing om het schrift niet te leren en helaas een vergissing dat veel mensen maken (ach als ik maar wat zinnetjes kan dan is het goed). Begin vandaag nog!

3: Gebruik een SRS Flashcard programma

Veel van deze programma's zijn gewoon gratis en ik raad Anki aan. Het principe? Je test jezelf elke dag met NUTTIGE zinnen die jij zelf kunt toevoegen. Ik raad aan om via een variatiesysteem te werken.

Bijv. Je bent bij de slager en je bestelt een lap vlees. De slager vraagt: hoe groot? jij zegt: zo groot mogelijk.

Dan denk jij natuurlijk; cool dit wil ik ook in het Thais weten.. zo groot mogelijk. maar bedenk dan +- 4 andere variaties zoals hieronder:

zo klein mogelijk
zo duur mogelijk
zo goedkoop mogelijk
zo dom mogelijk

laat het door native speakers nakijken (www.shared-talk.com ofzo) en add het naar je deck @ anki. Uiteindelijk heb je dalijk decks met 5k flashcards met nuttig spul en niet het taalschoolspul dat niemand ooit zal zeggen.

4: Notitieblokje

Als je in Thailand (of zelfs buiten thailand) bent neem dan een notitieblokje mee en schrijf zinnen op die je graag in het Thais zou willen weten. (zoals zaken die je zelf zojuist uitgesproken hebt). Denk er even over na en vraag native speakers. Zodra je het zeker weet kun je het toevoegen @ je flashcard prog.

5: Laat je niet ontmoedigen en hf

Geloof me, mensen zullen het proberen. Je hoeft niet slim te zijn om talen te leren. Ik hoor elke dag domme mensen en ben waarschijnlijk zelf een van de domste. Als ik het kan, kan iedereen het. Het eerste dat je moet doen is lezen en schrijven. Heb je hier vragen over of zit je vast stuur dan een PM. Op het begin zul je veel moeten luisteren want ook dat doen de meeste niet genoeg. En dan klink je als

SEWEDDEE CRAP (amerikaans accent). POM SABEY DII MAAAK CRAP

en dat wil je niet :P

Hoop dat je er wat aan hebt en als er vragen zijn hoor ik ze graag;
pi_88626171
Volgens Thailandreisgids zijn de overstromingen ten einde en is het gehele land weer als vanouds bereisbaar.
pi_88631496
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:02 schreef Flammie het volgende:

[..]



waar ga je heen :)?
Noord-Thailand, met FOX. 17 dagen in totaal en vertrek 1e kerstdag :D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_88660226
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 04:20 schreef Flammie het volgende:

[..]



Ja ik heb een aantal tips eigenlijk:

1: Taalscholen BLEH

Taalscholen sucken. punt. Vooral in Thailand. Het is echt ongelooflijk dat er zelfs NU nog mensen naar me toe komen in Chiang Mai voor bijles omdat ze na jaren in taalscholen gezeten te hebben nog niks kunnen verstaan of nog niks kunnen produceren (de reden is dat ze vreselijk nep taalgebruik en pre-made material gedrilled krijgen dat geen mens buiten de taalschool zal gebruiken. Deze mensen leren dus een andere taal zodat ze het met andere studenten kunnen gebruiken en dat is echt een waste of cash imo).

Het probleem is dat ze meestal een programma afwerken en de taal die gepresenteerd wordt te nep voor woorden is. Hallo krab. Hoe gaat het met jou krab. Met mij is alles goed krab. Geloof me; je wilt niet als een dweeb klinken die achter ELKE zin (zoals ze het je aanleren) krab te zetten. Waarom? Ja dat is beleefd HIHI. Ja maar ik wil niet beleefd zijn... ik wil normaal zijn zoals iedereen. En jij wilt dat ook dus bij deze :P

Sommige van deze mensen kunnen nog niet eens lezen en schrijven terwijl dat toch echt de 1e prioriteit moet zijn. Zonder te kunnen lezen en schrijven zul je nooit fatsoenlijk Thais kunnen uitspreken. Het is erg genoeg dat vooral de maatschappij veel waarde hecht aan "papiertjes" en "leuke diploma's" maar een teken van skill is dit niet te noemen en vooral niet in Thailand dus. Vergeet taalscholen en zoek een soort van "coach" die wel weet hoe je talen moet leren. Als je deze niet kunt vinden of er geen behoefte aan hebt (Je hebt dat niet nodig perse) dan is het ook goed want zelf kun je ook heel ver komen.

2: Leer lezen en schrijven

Dit is wat je moet doen de 1e maand. Je kunt dit middels leerboeken doen (Thai for Beginners 299 baht). Nogmaals, veel Farangs stinken in Thais en uitspraak omdat ze niet kunnen lezen en schrijven. Het Thaise schrift is fonetisch dus zoals je het leest zo spreek je het ook uit (Inclusief tonen en alles). Het is echt een grote vergissing om het schrift niet te leren en helaas een vergissing dat veel mensen maken (ach als ik maar wat zinnetjes kan dan is het goed). Begin vandaag nog!

3: Gebruik een SRS Flashcard programma

Veel van deze programma's zijn gewoon gratis en ik raad Anki aan. Het principe? Je test jezelf elke dag met NUTTIGE zinnen die jij zelf kunt toevoegen. Ik raad aan om via een variatiesysteem te werken.

Bijv. Je bent bij de slager en je bestelt een lap vlees. De slager vraagt: hoe groot? jij zegt: zo groot mogelijk.

Dan denk jij natuurlijk; cool dit wil ik ook in het Thais weten.. zo groot mogelijk. maar bedenk dan +- 4 andere variaties zoals hieronder:

zo klein mogelijk
zo duur mogelijk
zo goedkoop mogelijk
zo dom mogelijk

laat het door native speakers nakijken (www.shared-talk.com ofzo) en add het naar je deck @ anki. Uiteindelijk heb je dalijk decks met 5k flashcards met nuttig spul en niet het taalschoolspul dat niemand ooit zal zeggen.

4: Notitieblokje

Als je in Thailand (of zelfs buiten thailand) bent neem dan een notitieblokje mee en schrijf zinnen op die je graag in het Thais zou willen weten. (zoals zaken die je zelf zojuist uitgesproken hebt). Denk er even over na en vraag native speakers. Zodra je het zeker weet kun je het toevoegen @ je flashcard prog.

5: Laat je niet ontmoedigen en hf

Geloof me, mensen zullen het proberen. Je hoeft niet slim te zijn om talen te leren. Ik hoor elke dag domme mensen en ben waarschijnlijk zelf een van de domste. Als ik het kan, kan iedereen het. Het eerste dat je moet doen is lezen en schrijven. Heb je hier vragen over of zit je vast stuur dan een PM. Op het begin zul je veel moeten luisteren want ook dat doen de meeste niet genoeg. En dan klink je als

SEWEDDEE CRAP (amerikaans accent). POM SABEY DII MAAAK CRAP

en dat wil je niet :P

Hoop dat je er wat aan hebt en als er vragen zijn hoor ik ze graag;
Super bedankt voor de tips! Binnenkort ga ik beginnen met Thais for Beginners, lijkt mij een uitdaging :) Ik ken al wat simpele zinnen, maar vaak verstaan Thais mij alsnog niet omdat ik de tonen verkeerd uitspreek. Ik heb daar totaal geen gevoel voor :') Heb je nog tips om daar beter in te worden?
pi_88663586
Je hoeft geen muzikaal tonentalent te zijn om de tonen goed uit te spreken :) En je moet het niet lastiger maken dan het is. Er zijn maar 5 tonen. Zeg dit 10x tegen jezelf voor de spiegel en luister er dan nog eens goed naar. Dan zie je dat het al beter gaat :P

Even serieus: wat ik meestal tegen mijn leerlingen zeg is dat ze een audiofile van het internet plukken (zijn zat websites ook zoals deze youtubes van een mattie van me:


)

en deze audiofile naar hun mobiele telefoon ofzo copyen. Als je dan sochtends opstaat probeer je het zo goed mogelijk na te zeggen maar ook als je onderweg bent of iets dergelijks. Gewoon een audiofile waarin een thai (misschien ken je iemand die het je kan voordoen of het voor je kan opnemen zo niet moet je maar even vragen) Maa maa maa maa maa zegt (met elke maa een andere toon natuurlijk).

Dus: zet een audiofile op je mobieltje en repeteer het zo vaak mogelijk, na 3 dagen begrijp je het wel :) Het is een kwestie van goed luisteren en daarna produceren. Ik zal als je geen voorbeeld kan vinden (de youtubes leggen het goed uit though) wel voor een audio zorgen die je dan elke dag paar keer kunt repeteren als je je verveelt. Je zult zien dat het al snel beter gaat :)
pi_88663589
Oh en nog iets: als je naar de tonen in een volledige zin luistert probeer je dan te focussen op de melodie van de zin. Als je dat goed kan nadoen vallen de tonen vanzelf wel goed (meestal als je het goed doet). Het komt neer op:

Goed luisteren
Daarna producen

Dat het nu nog niet goed lukt is omdat je er nog niet voldoende naar geluisterd hebt omdat er echt zoveel op je afkomt (woorden/zinnen en dan ook nog eens de tonen!?) maar dit komt vanzelf goed :)

En gewoon uit interesse: welke simpele zinnen ken je?

[ Bericht 20% gewijzigd door Flammie op 13-11-2010 04:55:54 ]
pi_88671330
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 04:48 schreef Flammie het volgende:
Oh en nog iets: als je naar de tonen in een volledige zin luistert probeer je dan te focussen op de melodie van de zin. Als je dat goed kan nadoen vallen de tonen vanzelf wel goed (meestal als je het goed doet). Het komt neer op:

Goed luisteren
Daarna producen

Dat het nu nog niet goed lukt is omdat je er nog niet voldoende naar geluisterd hebt omdat er echt zoveel op je afkomt (woorden/zinnen en dan ook nog eens de tonen!?) maar dit komt vanzelf goed :)

En gewoon uit interesse: welke simpele zinnen ken je?
Nog meer bedankt voor de info :) Van de zinnen ken ik inmiddels hoofdstuk 1 van Thai for Beginners :P En wat simpele zinnen voor als ik wat te eten bestel of moet afrekenen.
pi_88768075
Weet iemand hoe Pattaya is?
Als ik zo een beetje google denk ik benidorm/cherso in Thailand en dan ook nog eens met heel veel hoeren. Is het echt een hoerenstad waar niks te doen is?

Op zo een ordinair gat zit ik denk ik niet te wachten. :@
pi_88768949
Godtje, ik ben er zelf nooit geweest, dus ik kan wellicht niet helemaal goed oordelen, maar het klopt ongeveer wel.
Er zijn zoveel leukere badplaatsen/eilanden in Thailand te bezoeken.
Pattaya schijnt echt een Llorett de Mar in Thailand te zijn, met een hoop hoeren.
pi_88769080
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:16 schreef Xlarge het volgende:
Godtje, ik ben er zelf nooit geweest, dus ik kan wellicht niet helemaal goed oordelen, maar het klopt ongeveer wel.
Er zijn zoveel leukere badplaatsen/eilanden in Thailand te bezoeken.
Pattaya schijnt echt een Llorett de Mar in Thailand te zijn, met een hoop hoeren.
Thanks. De foto's op google zeggen waarschijnlijk ook wel genoeg. :D
Het is dat ik nog aan het kijken ben wat er in Zuid Oost te doen is. Kijken of ik onderweg naar cambodja nog iets wil zien/doen.
pi_88773834
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:13 schreef Godtje het volgende:
Weet iemand hoe Pattaya is?
Als ik zo een beetje google denk ik benidorm/cherso in Thailand en dan ook nog eens met heel veel hoeren. Is het echt een hoerenstad waar niks te doen is?

Op zo een ordinair gat zit ik denk ik niet te wachten. :@
Wat wil je weten?

Ik heb een jaar in Jomtien (onder Pattaya) gewoond...
pi_88774300
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:24 schreef JL... het volgende:

[..]



Wat wil je weten?

Ik heb een jaar in Jomtien (onder Pattaya) gewoond...
Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:14:18 #57
6941 APK
Factual, I think.
pi_88777856
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:39 schreef Godtje het volgende:

Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.
Het is een hell hole.
Naast alle bardames word je ook steeds lastig gevallen door kleermakers die om de 10 meter denken dat je bij hun wel een pak wil kopen terwijl je 10 meter eerder nog geirriteerd een andere afwimpelde.
Strand is smerig en overal lawaai.

Jomtien is iets beter, maar wmb zijn er veel leukere plaatsen om naar toe te gaan :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_88778070
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:14 schreef APK het volgende:

[..]


Het is een hell hole.
Naast alle bardames word je ook steeds lastig gevallen door kleermakers die om de 10 meter denken dat je bij hun wel een pak wil kopen terwijl je 10 meter eerder nog geirriteerd een andere afwimpelde.
Strand is smerig en overal lawaai.

Jomtien is iets beter, maar wmb zijn er veel leukere plaatsen om naar toe te gaan :)
Daar heb ik wat aan. Thanks!

Schrap! :D
pi_88778213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:39 schreef Godtje het volgende:

[..]



Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.
Het is uiteraard heel erg aanwezig, en vermijden kun je het niet. Ordinair is niet het goede woord denk ik, maar als het je ding niet is, dan kun je er beter wegblijven. De stad is verder erg verwesterd, met veel westerlingen, maar ook veel mensen uit andere delen van Azië en het Midden Oosten. Dat zorgt ook voor de nodige drukte en veel bebouwing her en der.

Wel kan ik zeggen dat ik steeds met veel plezier in Jomtien gewoond heb (hoewel het voor mij soms aanvoelde als gewoon wonen en niet als vakantie), en ik voorzien was van een vaste vriendin. Je kunt je erg makkelijk verplaatsen in de streek met het aanwezige vervoer of met een scooter (waar ik meestal overdag mee toerde) en je hebt eenvoudig aanspraak (onder meer op het gebied van accommodatie). Bangkok is ook voor Thaise begrippen, erg dichtbij.

Toch denk ik (gezien jij meer een backpacker bent) dat de stad niet veel te bieden heeft. Als je echt van uitgaan houdt en een beetje op het strand hangen voor enkele dagen, dan zou ik zeggen doen. Ook omdat ik ergens las dat je door wilt naar Cambodja. Dat gaat eenvoudig vanuit Pattaya. Maar aangezien ik eerder denk dat het niet zo je ding is, zou ik het misschien overgaan.

Wat in mijn optiek echt mooie/leuke/rustige streken in Thailand zijn die ik je dan aanraad: Chiang Rai en Nong Khai. En beide streken zijn ook uitstekend en erg goed om door te reizen naar andere landen (Birma en Laos).

[ Bericht 0% gewijzigd door JL... op 16-11-2010 14:31:58 ]
pi_88778295
dubbelpost.
pi_88778605
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:14 schreef APK het volgende:

[..]


Het is een hell hole.
Naast alle bardames word je ook steeds lastig gevallen door kleermakers die om de 10 meter denken dat je bij hun wel een pak wil kopen terwijl je 10 meter eerder nog geirriteerd een andere afwimpelde.
Strand is smerig en overal lawaai.

Jomtien is iets beter, maar wmb zijn er veel leukere plaatsen om naar toe te gaan :)
Met wat voor intentie ben jij toendertijd dan afgereisd? Vanalles over gelezen en je wilde het eens met je eigen ogen checken?
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:35:06 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_88778764
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:

Met wat voor intentie ben jij toendertijd dan afgereisd? Vanalles over gelezen en je wilde het eens met je eigen ogen checken?
Werk :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 17 november 2010 @ 07:59:32 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88808315
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:22 schreef JL... het volgende:
De stad is verder erg verwesterd, met veel westerlingen, maar ook veel mensen uit andere delen van Azië en het Midden Oosten.
En Russen..... heeel veeeel Russen :+

Ik kan het alleen maar eens zijn met je 'schrap'. Er zijn best een paar dingen te doen in Pataya, die wel leuk zijn, maar er zijn heeeeel veeeeeeel leukere plaatsen in Thailand. Als je niet van prostituees houdt, natuurlijk :)
pi_88808783
Volgens mij zit de russische mafia daar ook ofzo? Anyway, over russen in thailand.. ik merk zo links en rechts dat het echt een stel onbeleefde lui zijn of ligt dat aan mij ? o0
pi_88809390
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 07:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]



En Russen..... heeel veeeel Russen :+

Ik kan het alleen maar eens zijn met je 'schrap'. Er zijn best een paar dingen te doen in Pataya, die wel leuk zijn, maar er zijn heeeeel veeeeeeel leukere plaatsen in Thailand. Als je niet van prostituees houdt, natuurlijk :)
Prostitutie is bij wet toch verboden in Thailand? :)
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 09:21:28 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_88809498
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:16 schreef JL... het volgende:

[..]



Prostitutie is bij wet toch verboden in Thailand? :)
Te hard rijden is ook verboden :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 november 2010 @ 10:14:46 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88810803
Drinken als je rijdt ook :)
quote:
Thai Health: 3 Thai drinkers die every hour

BANGKOK, 15 November 2010 (NNT) -The Thai Health Promotion Foundation (Thai Health) has revealed a frightening figure, stating that drinking kills 26,000 people, an average of three per hour, each year.

The report said deaths in alcohol-related road accidents accounted for one-third of all casualties. It also stated that the number of teenagers, aged 15-19, who took to drinking had been rising at an alarming rate. Around 2.5 million people around the world die from drinking every year.

5 million Thais, aged 15-59 years old, drink regularly. Of the number, 3 million have become alcoholics; only two percent of the 3 million have sought treatment.

The Center for Alcohol Studies stated that Thailand imported 6.8-billion-baht's worth of alcoholic drinks each year; 80 percent of which were from Europe. The Center was worried that if the Thai-EU free trade negotiation, scheduled for next year, did not set a limit on the import of spirits; more people would become addicted to alcohol. It added that, as preventive policies against alcohol would be in conflict with the FTA, it would be even more difficult to control alcohol consumption.

A seminar, Alcohol in the Globalized World, will be held at Rama Garden Hotel on November 22-23. Prime Minister Abhisit Vejjajiva will give an opening speech on "The Reform of Alcohol Policies, The Reform of Thailand's Future" at the event.
bron
  woensdag 17 november 2010 @ 10:17:31 #68
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88810873
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:42 schreef Flammie het volgende:
Volgens mij zit de russische mafia daar ook ofzo? Anyway, over russen in thailand.. ik merk zo links en rechts dat het echt een stel onbeleefde lui zijn of ligt dat aan mij ? o0
Volgens hub, die een boel in Rusland heeft gewerkt, is wat hier komt uhm.... hoe zeg je dat netjes..... niet de creme-de-la-creme. De KLM kwam nog wel eens tegelijk met een Russische kist aan, en dat was steevast ellende: ze hebben voordringen nou eenmaal tot kunst verheven, zijn er echt heel goed in. Je begint in een rij met twee Russen voor, en echt, voor je het weet staan er 20.
pi_88811253
Het 1e strand (Saikaew Beach) op Ko Samet zit inmiddels ook vol met Russen. De van fake boobies voorziene geblondeerde dames in strings zijn wel leuk om naar te kijken, jammer dat er altijd zo'n aardappelkop met Speedo en gouden ketting naast zit.

Als er weer eens een idioot op een quad over het strand rijdt dan weet je het wel.

Gelukkig verlaten ze "hun" strand zelden...op naastgelegen Hin Kok en Pai heb je er totaal geen last van...en gelukkig laten ze zich 's nachts ook niet zien bij Naga Bar, Tok's of Silversand Bar.

Silversand Bar (ooit de populairste strandtent) is de afgelopen jaren trouwens enorm gay geworden...half gay Bangkok komt daar dansen in het weekend...niks mis mee, maar ik heb er niet zoveel mee...wel een leuke tip mocht je homo zijn...

Nog 8 dagen en dan zit ik er weer !
pi_88811831
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:30 schreef Koos_Samet het volgende:
Het 1e strand (Saikaew Beach) op Ko Samet zit inmiddels ook vol met Russen. De van fake boobies voorziene geblondeerde dames in strings zijn wel leuk om naar te kijken, jammer dat er altijd zo'n aardappelkop met Speedo en gouden ketting naast zit.

Als er weer eens een idioot op een quad over het strand rijdt dan weet je het wel.

Gelukkig verlaten ze "hun" strand zelden...op naastgelegen Hin Kok en Pai heb je er totaal geen last van...en gelukkig laten ze zich 's nachts ook niet zien bij Naga Bar, Tok's of Silversand Bar.

Silversand Bar (ooit de populairste strandtent) is de afgelopen jaren trouwens enorm gay geworden...half gay Bangkok komt daar dansen in het weekend...niks mis mee, maar ik heb er niet zoveel mee...wel een leuke tip mocht je homo zijn...

Nog 8 dagen en dan zit ik er weer !
Ik ben er 1.5 week geleden nog geweest voor mijn vakantie (nu weer terug in chiang mai). Er waren 2 russen daar terwijl ik op mijn eten zat te wachten en ik dacht echt van.. :') !!!! Kun je ook normaal vragen imo :P Daarna gingen de stoere russen volleybal spelen en na elk punt dat ze scoorde (het was triest genoeg : DE FARANGS VS DE THAI dus ik zat al zo van :') )gingen ze zo vertellen:

YOUR TEAM... en dan zo een afkeurende blik of move maken terwijl ze weglopen van het net :') !!!!

Ik weet al niet meer op welk strand wij zaten. volgens mij ook @ silversand maar ik heb het weekend niet meegemaakt :P Ik weet dus niet hoe het zit met half gatoie - homofiel bangkok :P

Veel plezier daar en doe ze de groeten vanuit chiang mai :P
pi_88830955
Het voordeel van Russen wel is dat ze net als Israelies graag samenklieken en niet zozeer inmengen met andere toeristen en dus vooral gegroepeerd aangetroffen worden op plekken.

Die plekken moet je dus vermijden, want opzich zijn groepen mensen over het algemeen 'vervelend' omdat ze zich gedragen zoals ze gewend zijn zoals het thuisland. Dat geldt natuurlijk ook voor groepen Nederlanders in Spanje.

Ikzelf heb er overigens niet echt last van, ik kom de Russen zelden tegen, eigenlijk alleen bij vertrek, en ik weet dat als er een vlucht met Russen vertrekt dat ik niet door die paspoortcontorle moet gaan het dichtst bij die incheckbalie, want je wordt inderdaad voorbij gelopen waar je bij staat, dat valt gewoon niet tegen te houden.

Wel een voordeel bij het laatste vertrek mocht ik direct naar de Thaise paspoortcontrole zonder in de lange rij te hoeven plaatsvinden. (Dat is ook nieuw, de 'slang' als rij bij de vertrekpaspoortcontrole).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_88914242
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:14 schreef Gaoxing het volgende:
Drinken als je rijdt ook :)

[..]

bron
ja maar dat is niet het ergste het gaat om rijden als je gedronken hebt
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_88914335
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Het voordeel van Russen wel is dat ze net als Israelies graag samenklieken en niet zozeer inmengen met andere toeristen en dus vooral gegroepeerd aangetroffen worden op plekken.

Die plekken moet je dus vermijden, want opzich zijn groepen mensen over het algemeen 'vervelend' omdat ze zich gedragen zoals ze gewend zijn zoals het thuisland. Dat geldt natuurlijk ook voor groepen Nederlanders in Spanje.

Ikzelf heb er overigens niet echt last van, ik kom de Russen zelden tegen, eigenlijk alleen bij vertrek, en ik weet dat als er een vlucht met Russen vertrekt dat ik niet door die paspoortcontorle moet gaan het dichtst bij die incheckbalie, want je wordt inderdaad voorbij gelopen waar je bij staat, dat valt gewoon niet tegen te houden.

Wel een voordeel bij het laatste vertrek mocht ik direct naar de Thaise paspoortcontrole zonder in de lange rij te hoeven plaatsvinden. (Dat is ook nieuw, de 'slang' als rij bij de vertrekpaspoortcontrole).
haha dat doen wij altijd mijn moeder is thai maar als je alleen met nederlands pass daar heen loopt gewoon netjes in het thais groet maken ze daar geen probleem van.
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:01:58 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_88933684
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 19:38 schreef jeloen het volgende:
ja maar dat is niet het ergste het gaat om rijden als je gedronken hebt
}:|

Wijsneus!

Overigens, maar dat is een tikkie offtopic, ben je in de VS strafbaar bezig als je een open fles drank in je auto hebt, zelfs als je daar zelf, als bestuurder, niet van drinkt.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 10:32:58 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_88935093
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 08:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Overigens, maar dat is een tikkie offtopic, ben je in de VS strafbaar bezig als je een open fles drank in je auto hebt, zelfs als je daar zelf, als bestuurder, niet van drinkt.
Ik dacht dat ze daar nogal streng op waren, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou zeggen, laat die fles maar gewoon thuis ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89082072
Gisteren heb ik in een soort spontane actie een ticket gekocht naar Thailand. :D Ik had nog wat verlofdagen over dus over 1,5 week vertrek ik al (ik ga alleen) en blijf dan tot net na de kerst (waarvan de laatste 4 dagen in Hong Kong). Ik wil vooral chillen in het Zuidelijke gedeelte en een paar eilanden bezoeken, op m'n lijstje staan nu Koh Phi Phi en Koh Chang. Ik ga dan wel met een backpack, maar heb geen ervaring in echt backpacken en al helemaal niet in Azië, dus ik hoop hier wat tips te vinden!

Wat ik heb begrepen is december al wel hoogseizoen maar nog net geen piekseizoen. Is het verstandig om accommodatie alvast via booking.com vast te leggen? Ik wil graag een privekamer maar verder maakt het me niet zo veel uit dus hostels zijn ook prima. Wat ik wel wil voorkomen is dat ik op een dorm met 16 man kom te liggen, of juist de hoofdprijs moet betalen voor een luxe hotelkamer. Richtbedrag wat ik wil uitgeven is zo'n ¤20 voor een overnachting. Zijn de walk-in prijzen in het algemeen hoger dan dat je via een boekingssite boekt? Is het makkelijk afdingen op de walk-in prijs?
Mocht ik niet van te voren boeken, zijn er dan een soort VVV bureautjes die je daarmee helpen of is het echt een kwestie van rond gaan lopen en hopen dat je iets tegenkomt? Daar wil ik ook niet al te veel tijd aan gaan besteden natuurlijk. :P Dus al met al hoop ik dat iemand ervaring heeft met het op de bonnefooi regelen van onderdak in december en deze ervaring ook wil delen. ;)
pi_89083579
Ik heb steeds alles van te voren geboekt, maar dat was meer omdat ik nooit zin had om ter plekke wat te gaan zoeken. Ik weet dat je ook gewoon rond kan gaan op zoek naar iets.
1 keer slechts ging ik (omdat dat ook met vrienden samen was) op de bonnefooi.

Je hebt wel het TAT (soort van VVV) maar ik denk dat die alleen grote bekende en vooral ook dure hotels zullen aanprijzen.
  woensdag 24 november 2010 @ 10:17:18 #78
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89085227
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 07:49 schreef Tourniquet het volgende:
Wat ik heb begrepen is december al wel hoogseizoen maar nog net geen piekseizoen. Is het verstandig om accommodatie alvast via booking.com vast te leggen? Ik wil graag een privekamer maar verder maakt het me niet zo veel uit dus hostels zijn ook prima. Wat ik wel wil voorkomen is dat ik op een dorm met 16 man kom te liggen, of juist de hoofdprijs moet betalen voor een luxe hotelkamer. Richtbedrag wat ik wil uitgeven is zo'n ¤20 voor een overnachting. Zijn de walk-in prijzen in het algemeen hoger dan dat je via een boekingssite boekt? Is het makkelijk afdingen op de walk-in prijs?
Mocht ik niet van te voren boeken, zijn er dan een soort VVV bureautjes die je daarmee helpen of is het echt een kwestie van rond gaan lopen en hopen dat je iets tegenkomt? Daar wil ik ook niet al te veel tijd aan gaan besteden natuurlijk. :P Dus al met al hoop ik dat iemand ervaring heeft met het op de bonnefooi regelen van onderdak in december en deze ervaring ook wil delen. ;)
Ik ben geen backpacker, maar het viel me wel op dat er al heel veel is volgeboekt op het moment. Meer dan ik me kan herinneren van eerdere kerstperiodes.
pi_89086078
Goed plan!

Het is op de populaire plekken idd druk rond Kerst en Oud en Nieuw...probeer daarom een paar dagen voor deze feestdagen op een eiland aan te komen...zou niks boeken, dat ontneemt je heel veel vrijheid...straks ontmoet je onderweg naar Ko Chang de mooiste en liefste Zweedse meid..zit je daar aan de andere kant van het eiland..

Je vindt echt altijd wel iets, desnoods 1 strandje verder.

Het overgrote deel van de backpacker places neemt trouwens helemaal geen boekingen aan.

Dorms bestaan nauwelijks in Thailand.

Afdingen op accomodatie is niet gebruikelijk (tenzij je een week of langer blijft)

Je zal versteld staan hoe makkelijk en goedkoop reizen tussen de populaire spots is...

Veel plezier!

[ Bericht 8% gewijzigd door Koos_Samet op 24-11-2010 10:51:45 ]
pi_89087000
Hoe kom je het makkelijkst van Bangkok airport naar Koh San Road? Taxi?
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 11:14:26 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_89087034
Taxi is het makkelijkste.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89087399
Afdingen op accomodatie niet gebruikelijk? Ik deed het anders geregeld hoor.. Was wel eind mei / begin juni, dus start van het laagseizoen
pi_89101820
;)
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 07:49 schreef Tourniquet het volgende:
Gisteren heb ik in een soort spontane actie een ticket gekocht naar Thailand. :D Ik had nog wat verlofdagen over dus over 1,5 week vertrek ik al (ik ga alleen) en blijf dan tot net na de kerst (waarvan de laatste 4 dagen in Hong Kong). Ik wil vooral chillen in het Zuidelijke gedeelte en een paar eilanden bezoeken, op m'n lijstje staan nu Koh Phi Phi en Koh Chang. Ik ga dan wel met een backpack, maar heb geen ervaring in echt backpacken en al helemaal niet in Azië, dus ik hoop hier wat tips te vinden!

Wat ik heb begrepen is december al wel hoogseizoen maar nog net geen piekseizoen. Is het verstandig om accommodatie alvast via booking.com vast te leggen? Ik wil graag een privekamer maar verder maakt het me niet zo veel uit dus hostels zijn ook prima. Wat ik wel wil voorkomen is dat ik op een dorm met 16 man kom te liggen, of juist de hoofdprijs moet betalen voor een luxe hotelkamer. Richtbedrag wat ik wil uitgeven is zo'n ¤20 voor een overnachting. Zijn de walk-in prijzen in het algemeen hoger dan dat je via een boekingssite boekt? Is het makkelijk afdingen op de walk-in prijs?
Mocht ik niet van te voren boeken, zijn er dan een soort VVV bureautjes die je daarmee helpen of is het echt een kwestie van rond gaan lopen en hopen dat je iets tegenkomt? Daar wil ik ook niet al te veel tijd aan gaan besteden natuurlijk. :P Dus al met al hoop ik dat iemand ervaring heeft met het op de bonnefooi regelen van onderdak in december en deze ervaring ook wil delen. ;)
sowiso als je de taal niet goed kent thuis boeken

met 20/nacht in je eentje is te doen moet je denken aan 3 sterren maar ik zou wel thuis boeken ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89102878
Thuis boeken is totaal niet nodig, alleen op echt populaire eilanden met weinig accommodatie en tijdens festivals (zoals Full Moon Party).
pi_89102904
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Vasco09 het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst van Bangkok airport naar Koh San Road? Taxi?
Je kan met bus AE2 voor 150 baht rechtstreeks naar Khao San Road. De rit duurt ongeveer 40 minuten.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:07:56 #86
6941 APK
Factual, I think.
pi_89103286
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:

Thuis boeken is totaal niet nodig, alleen op echt populaire eilanden met weinig accommodatie en tijdens festivals (zoals Full Moon Party).
Wij boeken alleen voor oud en nieuw omdat we dan 2 dagen naar een rustiger eilandje gaan en waarschijnlijk zullen we ook vlak voor kerst wel ergens iets langer gaan zitten.

Verder zien we wel weer.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_89108261
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...

[ Bericht 2% gewijzigd door Koos_Samet op 24-11-2010 20:14:42 ]
pi_89111094
Ps Dorms bestaan nauwelijks in Thailand? Voor toeristen wellicht niet maar elke universiteit heeft volgens mij enorme dorm complexen :P (om over ziekenhuizen nog maar te zwijgen; nurse dorms, doctor dorms etc).

Ik moet overigens zeggen dat ik zelf persoonlijk nog nooit mijn kamer voorgeboekt heb. Behalve in Thailand zelf toen ik naar Sa Met ging heb ik een belletje gepleegd met de hutjes aldaar. Ik denk dat voor het grootste gedeelte voorboeken niet supernodig zal zijn en dat je in Thailand zelf veel kunt regelen op eigen houtje. Misschien dat je je veiliger voelt als het je 1e keer is maar ik zou me niet al te veel zorgen er over maken.

Puur uit eigen ervaring dus dit kan verschillen per persoon. (Ik dek me maar alvast in voordat er dalijk allemaal horror en rampverhalen komen :) )
pi_89114097
Wow, bedankt voor alle adviezen! :) Ik vlieg op 6 december naar Phuket (met Cathay via Hong Kong) en ben van plan dan de volgende dag de boot naar Ko Phi Phi te nemen. Voor die eerste nacht op Phuket ga ik denk ik wel wat zoeken, wel zo relaxed na de vlucht. Patong Beach is daar de place to be toch? De rest doe ik dan wel bonnefooi. :)

Op 24 december vlieg ik terug met een stop-over van 4 dagen in Hong Kong. Daar zit ik dus tijdens de kerstdagen en ga daar wel iets van te voren boeken.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:32:09 #90
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89117888
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:43 schreef Koos_Samet het volgende:

Afdingen op accomodatie is niet gebruikelijk (tenzij je een week of langer blijft)

Wat zeg je nou toch? OK in een guesthouse, als de prijs redelijk is niet nee. Maar in een hotel, altijd om korting vragen. Zeker als het in een gebied is waar je al eerder geweest bent en de weg dus een beetje kent. In het slechtste geval krijg je maar een paar honderd Bt korting en geen ontbijt. Maar dan hoef je je dus ook niet meer druk te maken om die onmogelijke ontbijttijden waarbij het buffet vaak al om 10 uur wordt afgeruimd.een
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89118159
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef Tourniquet het volgende:Patong Beach is daar de place to be toch?
Ligt eraan waar je voor komt :X Ik vond het net Lloret, maar dan met hoeren en lady-boys. Kutdorp haha, blij dat ik er maar een dag was.
Phi Phi daarentegen is paradijs.. *;
pi_89125908
Doen ze eigenlijk iets met kerst in Thailand, of is dat allemaal niet zo bijzonder daar? En hebben jullie ervaring met China airlines?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 09:21:38 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_89126144
Bangkok was rond kerst helemaal versierd, en overal klonken kerstliedjes :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89129851
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:08 schreef rene90 het volgende:
En hebben jullie ervaring met China airlines?
In 2008 ben ik naar Bangkok gevlogen met China Airlines, heel goed te doen, goede service.
Verleden jaar met EVA gevlogen, dat beviel me nog meer, ze zijn iig alle twee goed
pi_89130128
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:08 schreef rene90 het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met kerst in Thailand, of is dat allemaal niet zo bijzonder daar? En hebben jullie ervaring met China airlines?
In Chiang Mai ook veel versiering etc en bediende met kerstmutsjes en dat soort grapjes. :P
Maar wel geen sneeuw ofzo :D :D
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 12:03:35 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_89130584
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

In Chiang Mai ook veel versiering etc en bediende met kerstmutsjes en dat soort grapjes. :P
Maar wel geen sneeuw ofzo :D :D
Maar in Bangkok staan in alle warenhuizen wel cd's aan met Let It Snow en Dreaming of a White Christmas erop :D As if
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89130727
Ja dat is idd grappig :D

Ik heb me net een fietsje gekocht om hier rond te touren :P Altijd de redbus ofzo begint ook flauw te worden :P
pi_89130733
ik zit in bangkok met kerst, of nouja eerst in het vliegtuig, 2e kerstdag kom ik aan ergens vroeg in de ochtend.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_89139404
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Thuis boeken is totaal niet nodig, alleen op echt populaire eilanden met weinig accommodatie en tijdens festivals (zoals Full Moon Party).
nee als je daar met je koffers en alles staat nog een goed hotel met goede prijs zoekt is handig :N
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89139519
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef Koos_Samet het volgende:
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...
ben idd 12 :D :P
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest :o (nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89139598
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef Koos_Samet het volgende:
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...
en jij bent ook op koh samet geweest :o jouw leven moet vast fantastisch zijn :{
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 16:17:37 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_89139645
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:12 schreef jeloen het volgende:

[..]

nee als je daar met je koffers en alles staat nog een goed hotel met goede prijs zoekt is handig :N
Maar dat is nou net de charme van backpacken. Zo kom je juist op verrassende plekken.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:14 schreef jeloen het volgende:

[..]

ben idd 12 :D :P
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest :o (nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:16 schreef jeloen het volgende:

[..]

en jij bent ook op koh samet geweest :o jouw leven moet vast fantastisch zijn :{
:|W gedraag je dan ook niet zo!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89139874
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar dat is nou net de charme van backpacken. Zo kom je juist op verrassende plekken.

[..]

[..]

:|W gedraag je dan ook niet zo!
als ik me als gehandicapte zou gedragen zou ik me anders voodoen maar met backpacken zou het idd kunnen maar ik dacht dat je gewoon met koffers enzo bedoelde:P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89140082
En kansloos volharden in het afdingen heeft ook zijn charmes! Zo zijn we een keer bij een particulier achterin de auto beland die zwart voor taxi speelde. Absoluut niet te vertrouwen maar we hebben het overleeft haha.

En na 10 minuten zoeken op Koh Samui, Chaweng toen een 2p-bungalowtje met fan en warm water gevonden die we na wat afdingen en meteen betalen voor 350 bath per nacht konden huren. Dikke prima!
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 16:29:08 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_89140201
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:21 schreef jeloen het volgende:

[..]

als ik me als gehandicapte zou gedragen zou ik me anders voodoen maar met backpacken zou het idd kunnen maar ik dacht dat je gewoon met koffers enzo bedoelde:P
Volgens mij heeft hier trouwens niemand gezegd dat je gehandicapt zou zijn?

Wat men meer een beetje probeerde te zeggen is dat tips geven wel lief is, maar niet zo zinvol is wanneer je niet weet waar je het over hebt. Maar dat komt met de jaren, dus geen zorg ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
En kansloos volharden in het afdingen heeft ook zijn charmes! Zo zijn we een keer bij een particulier achterin de auto beland die zwart voor taxi speelde. Absoluut niet te vertrouwen maar we hebben het overleeft haha.

En na 10 minuten zoeken op Koh Samui, Chaweng toen een 2p-bungalowtje met fan en warm water gevonden die we na wat afdingen en meteen betalen voor 350 bath per nacht konden huren. Dikke prima!
Precies, dat soort dingen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89140302
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hier trouwens niemand gezegd dat je gehandicapt zou zijn?

Wat men meer een beetje probeerde te zeggen is dat tips geven wel lief is, maar niet zo zinvol is wanneer je niet weet waar je het over hebt. Maar dat komt met de jaren, dus geen zorg ;)

[..]

Precies, dat soort dingen O+
haha ik ben nog te redden _O-
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89141243
Maar jeloen woont dus zijn hele leven in Thailand en spreekt thais en heeft een thaise moeder?
Iets zegt me dat ie wel weet waar ie het over heeft tbh maar goed :)
Misschien niet zo zeer op toeristisch vlak maar op het gebied van wonen, het leven aldaar, gebruiken en gewoontes etc zal ie vast wel weten waar ie t over heeft :)
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 17:07:18 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_89141909
Oh, dat zal ie ook vast wel weten! En als daar vragen over komen moet ie ook vooral tips geven, die kunnen zeer waardevol zijn!

Maar als het om zaken gaat waarover je niks weet, kun je maar beter je mond houden. Dat geldt ook voor mij :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89141955
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:14 schreef jeloen het volgende:

[..]

ben idd 12 :D :P
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest :o (nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo ;)
Ga nou maar in het zwembad spelen :')
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 17:15:17 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89142233
We gaan ons toch niet als een stel kleine kinderen hier gedragen en op de man spelen, hè? Heb op dit moment niet de tijd om als oppas/badmeester te fungeren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_89142321
quote:
15s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:15 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan ons toch niet als een stel kleine kinderen hier gedragen en op de man spelen, hè? Heb op dit moment niet de tijd om als oppas/badmeester te fungeren.
Op de man spelen is een beetje overdreven... maargoed, zijn adviezen zijn meestal niet bepaald zinvol te noemen.
pi_89142544
quote:
15s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:15 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan ons toch niet als een stel kleine kinderen hier gedragen en op de man spelen, hè? Heb op dit moment niet de tijd om als oppas/badmeester te fungeren.
promote me even tot Mod en ik neem het wel voor je over mocht je geen tijd hebben :)
pi_89143946
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:52 schreef Flammie het volgende:
Maar jeloen woont dus zijn hele leven in Thailand en spreekt thais en heeft een thaise moeder?
Iets zegt me dat ie wel weet waar ie het over heeft tbh maar goed :)
Misschien niet zo zeer op toeristisch vlak maar op het gebied van wonen, het leven aldaar, gebruiken en gewoontes etc zal ie vast wel weten waar ie t over heeft :)
jeroen woont niet in thailand maar leuk bedacht:P k woon gewoon in nederland wel thaise moeder maar ben gewoon nederlands en thais 2 nationaliteiten snap je maar woon in nederland en ga in thailand op vakantie :) (om misverstandjes te voorkomen)

edit: at flammie als ik in thailand zou wonen en de taal kon zou ik niet op een nederlands forum zitten hea :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89144012
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, dat zal ie ook vast wel weten! En als daar vragen over komen moet ie ook vooral tips geven, die kunnen zeer waardevol zijn!

Maar als het om zaken gaat waarover je niks weet, kun je maar beter je mond houden. Dat geldt ook voor mij :Y
dus we gaan nu bemiddelaar spelen? :N daar weet je niks van dus moet je je mondje houden ;) ik ook hoor maar wilde het even zeggen :@
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89144235
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:57 schreef jeloen het volgende:

[..]

jeroen woont niet in thailand maar leuk bedacht:P k woon gewoon in nederland wel thaise moeder maar ben gewoon nederlands en thais 2 nationaliteiten snap je maar woon in nederland en ga in thailand op vakantie :) (om misverstandjes te voorkomen)

edit: at flammie als ik in thailand zou wonen en de taal kon zou ik niet op een nederlands forum zitten hea :P
Als je 2 talig opgevoed geweest was, was dit gewoon een mogelijkheid hoor :)
Maar na het lezen van je uitleg; vergeet wat ik schreef, het was gewoon een foute impressie dat ik kreeg :)
pi_89144260
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Flammie het volgende:

[..]

Als je 2 talig opgevoed geweest was, is dit gewoon een mogelijkheid hoor :)
Maar na het lezen van je uitleg; vergeet wat ik schreef :)
:P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 19:23:33 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_89147750
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:59 schreef jeloen het volgende:

[..]

dus we gaan nu bemiddelaar spelen? :N daar weet je niks van dus moet je je mondje houden ;) ik ook hoor maar wilde het even zeggen :@
Zeg ik iets positiefs over je, is het weer niet goed? Zoek het dan maar lekker zelf uit :{w
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89148105
Iemand veel ervaring met Chiang Rai? Ik ben er al eens voor de lulz geweest en vond er toen best weinig aan maar ik wil het een rematch geven :)

Wat is tof en hoe zijn jullie ervaringen daar? Tnx :P
pi_89148891
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zeg ik iets positiefs over je, is het weer niet goed? Zoek het dan maar lekker zelf uit :{w
moet ik hier nog op ingaan? het blijft toch maar een wellisnietes spelletje dus op reacties als deze ga ik niet serieus reageren en dan het lef hebben om mij als 12-jarige er uit te pikken :') :N, en zelf met kinderachtige reacties komen }:|

edit: verder niet boos bedoeld ofso hoor :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89183334
Ik zit me inmiddels al wat voor te bereiden, maar wat voor tas is handig om mee te nemen in Thailand. Ik ga dus niet backpacken ofzo maar he tlijkt me wel fijn iets te hebben als je door de jungle of iets gaat. Is zo een dankins (zoiets heet het toch?) tas iets?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_89293115
Morgenavond vertrek ik voor 3,5 week! Eerste keer Thailand en veel zin an!
pi_89293202
Waar ga je zo al heen Vasco? Kom je ook naar Chiang Mai?
Als je wil meeten stuur dat een PM :P
pi_89293276
We gaan eerst 4 dagen naar BKK. Daarna naar Chiang Rai voor 2 dagen. Dan huren we een auto en gaan we 5 dagen rondrijden in het noorden. Dan inderdaad Chiang Mai voor 3 dagen en dan nog een week Koh Samui.

Jij bent op dit moment in Chiang Mai?
pi_89293556
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:41 schreef Vasco09 het volgende:
We gaan eerst 4 dagen naar BKK. Daarna naar Chiang Rai voor 2 dagen. Dan huren we een auto en gaan we 5 dagen rondrijden in het noorden. Dan inderdaad Chiang Mai voor 3 dagen en dan nog een week Koh Samui.

Jij bent op dit moment in Chiang Mai?
Jep op het moment woon ik weer in Chiang Mai :)
  maandag 29 november 2010 @ 13:18:31 #125
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_89294546
Op de terugweg van familiebezoek in Laos willen we dit jaar weer een 3 a 4 dagen doorbrengen in Thailand.

We zijn al op meerdere plekken geweest de afgelopen jaren:

- Hua Hin
- Koh Chang (Lonely Beach en White Sand Beach)
- Koh Samet (Ao Hin Khok, Ao Vong Duern)

Vanwege de korte verblijfsduur valt deze keer Koh Chang af, vliegtickets zijn prijzig net als de hotels.
Koh Samet heeft de mooiste stranden aan de Oostkust maar ook daar is veel volgeboekt en de hotelprijzen zijn te hoog.

In Hua Hin vinden we het strand niet mooi, echter wel weer genieten van lekker eten.

Eigenlijk zijn we op zoek naar een plaats aan het strand, wat net zo mooi is als die op Koh Samet.
De nodige lokale restaurants op loopafstand met goed eten voor een redelijke prijs.
Eenvoudig en binnen korte tijd te bereiken vanaf Bangkok.

Als alternatief zit ik te denken om naar Ayutaya te gaan naar een hotel met een zwembad om daar cultuur op te snuiven en wat te relaxen.
Vind ik genoemde punten m.u.v. het strand in Ayutaya?
Explore the World
pi_89302452
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:50 schreef Flammie het volgende:

[..]

Jep op het moment woon ik weer in Chiang Mai :)
heb jij gewoon thuis internet ofso of internetcafe?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89303002
@ kamer heb ik internet :)
pi_89304370
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:37 schreef Flammie het volgende:
@ kamer heb ik internet :)
cool
hebben wij niet :( is ook op het platteland :P :D
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_89340519
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Xlarge het volgende:

[..]

In 2008 ben ik naar Bangkok gevlogen met China Airlines, heel goed te doen, goede service.
Verleden jaar met EVA gevlogen, dat beviel me nog meer, ze zijn iig alle twee goed
Hier wel een leuke aanvulling.
Ik weet alleen niet of je er veel waarde aan moet hechten

Top 10 onveilige vliegmaatschappijen
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:52:59 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89341665
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef bluesparkle het volgende:
Op de terugweg van familiebezoek in Laos willen we dit jaar weer een 3 a 4 dagen doorbrengen in Thailand.

We zijn al op meerdere plekken geweest de afgelopen jaren:

- Hua Hin
- Koh Chang (Lonely Beach en White Sand Beach)
- Koh Samet (Ao Hin Khok, Ao Vong Duern)

Vanwege de korte verblijfsduur valt deze keer Koh Chang af, vliegtickets zijn prijzig net als de hotels.
Koh Samet heeft de mooiste stranden aan de Oostkust maar ook daar is veel volgeboekt en de hotelprijzen zijn te hoog.

In Hua Hin vinden we het strand niet mooi, echter wel weer genieten van lekker eten.

Eigenlijk zijn we op zoek naar een plaats aan het strand, wat net zo mooi is als die op Koh Samet.
De nodige lokale restaurants op loopafstand met goed eten voor een redelijke prijs.
Eenvoudig en binnen korte tijd te bereiken vanaf Bangkok.

Als alternatief zit ik te denken om naar Ayutaya te gaan naar een hotel met een zwembad om daar cultuur op te snuiven en wat te relaxen.
Vind ik genoemde punten m.u.v. het strand in Ayutaya?
Wanneer wil je gaan Bluesparkle? Bij Ayuthaya heb ik niet echt een ultiem relax idee, maar dat komt misschien door de tijd waarop ik er ben geweest (want erg heet).
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:43:23 #131
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_89343538
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:52 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wanneer wil je gaan Bluesparkle? Bij Ayuthaya heb ik niet echt een ultiem relax idee, maar dat komt misschien door de tijd waarop ik er ben geweest (want erg heet).
Het verblijf in Thailand is rond half februari gepland.
Maar ik begrijp dus dat het niet de moeite waard is?
Explore the World
pi_89343610
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:43 schreef bluesparkle het volgende:

[..]

Het verblijf in Thailand is rond half februari gepland.
Maar ik begrijp dus dat het niet de moeite waard is?
Het is best leuk om in 1 dag per tuk tuk alle complexen af te gaan.
Maar om eerlijk te zijn had ik het na die dag wel gezien, en ging ik daarna weer lekker verder.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:05:48 #133
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_89344367
Hmm blijft over Hua Hin of Cha-Am of iets in die buurt.
Iemand hotel/strand tips voor die omgeving?
Explore the World
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:42:38 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89348020
Ik ben erg goed in kindvriendelijke hotels in die buurt. Dat zoek je vast niet ;)
pi_89374515
Koers van de euro t.o.v. de baht is weer verslechterd las ik zojuist...
Maar ja dat was wel te verwachten.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:20:52 #136
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_89377482
Tja nog slechts 39 baht voor 1 euro

http://www.iex.nl/Valuta-Koers/610195039/EUR-THB.aspx
Explore the World
  woensdag 1 december 2010 @ 18:00:45 #137
6941 APK
Factual, I think.
pi_89394528
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
Tja nog slechts 39 baht voor 1 euro

http://www.iex.nl/Valuta-Koers/610195039/EUR-THB.aspx
Nog even en het is daar voor ons bijna 20% duurder dan vorig jaar 8)7
En de prijzen waren ook al flink gestegen de laatste tijd...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_89398599
Misschien dat er dalijk minder toerisme is en de prijzen weer gaan dalen :P Voor dit geld kan ik ook naar Salou gaan bij wijze van :P
pi_89413142
ben ik blij dat ik nog 41,5 heb gekregen 3 weken geleden :P
maar ik ga in mei pas weer ...dus alle tijd om weer omhoog te gaan
pi_89415350
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
Tja nog slechts 39 baht voor 1 euro

http://www.iex.nl/Valuta-Koers/610195039/EUR-THB.aspx
Echt dramatisch dit :{
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:17:18 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_89418447
Tijd voor een foto :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:12:28 #142
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_89469818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Tijd voor een foto :)
[ afbeelding ]
waar gemaakt?
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 12:42:06 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_89470813
Bangkok, tijdens onze wandeling door China Town. Het is Wat Traimit, waar ook de 3 meter hoge Golden Buddha te zien is.

[ Bericht 43% gewijzigd door Guppy op 03-12-2010 12:49:29 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89470939
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
Tja nog slechts 39 baht voor 1 euro

http://www.iex.nl/Valuta-Koers/610195039/EUR-THB.aspx
Zolang Europa blijft knoeien en landen bijna omvallen zal deze koers alleen maar slechter worden. Het is veel meer de Euro die slechter wordt dan de Bath die omhoog gaat.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_89471612
Maandag vertrek ik naar Thailand, eerste bestemming is Koh Phi Phi, maar voor de eerste nacht heb ik dit hotel geboekt: http://www.thekeeresort.com/
Een nachtje lekker luxe lijkt me wel wat zo met jetlag net na de lange vlucht. :Y

Van het weerbericht word ik echter niet zo blij:
http://www.meteogroup.co.(...)y/166X21/phuket.html

Dacht dat het regenseizoen inmiddels wel afgelopen was? _O-
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:23:42 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_89472664
Is gewoon af en toe, vooral 's avonds als ik het goed herinner, een onweersbui. ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:25:30 #147
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_89472761
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Bangkok, tijdens onze wandeling door China Town. Het is Wat Traimit, waar ook de 3 meter hoge Golden Buddha te zien is.
dacht ik al :P heb bijna dezelfde foto van februari dit jaar :P denk vraag het ff want al die tempels hebben wel wat van elkaar weg.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 13:39:39 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_89473450
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:25 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dacht ik al :P heb bijna dezelfde foto van februari dit jaar :P denk vraag het ff want al die tempels hebben wel wat van elkaar weg.
Ja, dat is zo! Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even moest googlen welke dit ook weer precies was :@ Er zijn er zoveel! Maar deze was wel erg mooi
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:44:39 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89481994
Waar ik vroeger woonde gaf je nog wel eens richtingaanwijzingen mbv fastfoodketens: "bij de BurgerKing rechts, en als je dan bij de Mac uitkomt, moet je rechtdoor, tot aan de KFC". Eergisteren had ik een email wisseling met een Thai vanwege een afspraak, en die ging zo:

quote:
Is that the one-stop centre opposite Wat Hualompong?
Met daarop als antwoord:
quote:
Sorry for my unclear information ka. Its opposite Wat Patum
Geen fastfoodketens, maar tempels.... :)
pi_89482069
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef Tourniquet het volgende:
Maandag vertrek ik naar Thailand, eerste bestemming is Koh Phi Phi, maar voor de eerste nacht heb ik dit hotel geboekt: http://www.thekeeresort.com/
Een nachtje lekker luxe lijkt me wel wat zo met jetlag net na de lange vlucht. :Y

Van het weerbericht word ik echter niet zo blij:
http://www.meteogroup.co.(...)y/166X21/phuket.html

Dacht dat het regenseizoen inmiddels wel afgelopen was? _O-
phuket en omstreken is echt drama de afgelopen 2 maanden
regen regen regen bewolkt 3 uur zonneschijn regen regen bewolkt :(
pi_89580313
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 december 2010 @ 11:28:12 #152
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_89580518
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
zwembroek
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 11:32:51 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_89580630
En iets luchtigs met lange mouwen voor in de avonduren. Voor tegen de muggen en zo. Ik heb er wel aardig wat baat bij gehad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 december 2010 @ 11:36:27 #154
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_89580729
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
Ik had: Flipflops, zwembroek, 2 korte broeken en 2 hempjes. Wat shirts (Blouse) en 2 t-shirts. En in het vliegtuig heb ik m'n enige spijkerbroek en sportschoenen aangehad. Wassen kost geen drol daar, dus neem niet teveel mee.
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  maandag 6 december 2010 @ 11:54:48 #155
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_89581301
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Mert het volgende:

[..]

Ik had: Flipflops, zwembroek, 2 korte broeken en 2 hempjes. Wat shirts (Blouse) en 2 t-shirts. En in het vliegtuig heb ik m'n enige spijkerbroek en sportschoenen aangehad. Wassen kost geen drol daar, dus neem niet teveel mee.
ja slippers (ik had mn birck's bij me ;) ) wat steviger dan "normale" flipflops. wat shirtjes paar korte broeken en veel schone onderbroeken :P wassen kost inderdaad niks. al wil er zo af en toe weleens wat in een andere zak terecht komen...
pi_89581406
Haha oke mooi, dan ga ik ook niet teveel meenemen. En ik zag zo een deuter city light rugzak, is 16 liter dacht ik en dit lijkt me een stuk fijner dan een eastpack?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 december 2010 @ 13:47:10 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89584980
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Mert het volgende:
Wat shirts (Blouse) en 2 t-shirts.
In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde "shirts om in een Wat (=tempel) aan te doen" :)
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 13:48:22 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_89585025
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:47 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde "shirts om in een Wat (=tempel) aan te doen" :)
:D

Al heb je daar natuurlijk wel een punt. Voor de dames dan. Die moeten wel wat bedekter naar binnen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89604397
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
gewoon t-shirts en korte broeken en een (regen)jack is ook handig
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:55:58 #160
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89619181
Wij gaan overigens net na kerst naar CM Flammie. Mocht je een typisch Europese familie half Engels - half Nederlands horen spreken...... Daarna nog een paar dagen in Petchaburi, en dan hoop ik dat we er weer even tegen kunnen :)
pi_89627350
de tempels vind ik overigens het minst interessante van Thailand.
1x nooit meer eigenlijk.........
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:12:12 #162
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_89657539
Ik ben met kerst op ko tao en met O&N in bangkok. Nog mensen die me kunnen voorzien van tips? :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_89660035
Ik ben vanaf 14 januari paar dagen in bangkok.. Begin van mn reis.
Als mensen zin hebben om de stad te verkennen kunnen ze me een berichtje sturen.. :P
pi_89665055
Morgen ga ik *O*
pi_89665202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Morgen ga ik *O*
Waar ga je heen makker :D En kom je ook naar Chiang Mai? En hoe zit het met je Thais tegenwoordig? Lukt het allemaal een beetje? :)

Hf :) !!
pi_89665296
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:12 schreef Ripley het volgende:
Ik ben met kerst op ko tao en met O&N in bangkok. Nog mensen die me kunnen voorzien van tips? :)
Heerlijk lijkt me dat om kerst op Koh Tao door te brengen, wat een lekker eiland is dat.
pi_89665353
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:15 schreef Flammie het volgende:

[..]

Waar ga je heen makker :D En kom je ook naar Chiang Mai? En hoe zit het met je Thais tegenwoordig? Lukt het allemaal een beetje? :)

Hf :) !!
Ik weet nog niet waar ik heenga, voorlopig alleen nog Bangkok, maar ik wil wel naar een ander deel van het land ook :)

Mijn Thais blijft lastig, vooral de tonen, maar daar heb ik iemand die mij kan helpen ermee :)
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:38:05 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_89667489
Met oud en nieuw in Bangkok moet je, als je durft, naar Chinatown gaan. Waarom als je durft? Het vuurwerk is daar enorm!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 december 2010 @ 13:42:31 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89674406
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Met oud en nieuw in Bangkok moet je, als je durft, naar Chinatown gaan. Waarom als je durft? Het vuurwerk is daar enorm!!
Is dat zo? Of ben je een beetje in de war met het Chinese Nieuwjaar in de nacht van 2 op 3 februari 2011? Ik ben nl. nog nooit in China Town geweest op oudejaars avond. Normaal gesproken is er daar 's avonds toch geen ene reet te beleven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 13:44:16 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_89674477
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Is dat zo? Of ben je een beetje in de war met het Chinese Nieuwjaar in de nacht van 2 op 3 februari 2011? Ik ben nl. nog nooit in China Town geweest op oudejaars avond. Normaal gesproken is er daar 's avonds toch geen ene reet te beleven.
Wij waren er vorig jaar met oud en nieuw, en we wisten niet wat ons overkwam! We waren niet in Chinatown zelf, omdat wij er ook van uit gingen dat het een dooie boel zou zijn daar (want Chinees nieuwjaar en zo), maar tot onze grote verbazing gingen ze daar (of in elk geval daar in de buurt) helemaal los.

Overigens was het in heel de stad groot feest, overal waar we kwamen was het heel gezellig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 9 december 2010 @ 14:49:24 #171
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89720065
Denk dat de ambassadeur zich ook afvraagt waar hij heen moet: *klik*
  donderdag 9 december 2010 @ 14:56:04 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89720411
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:12 schreef Ripley het volgende:
Ik ben met kerst op ko tao en met O&N in bangkok. Nog mensen die me kunnen voorzien van tips? :)
Zorg dat je jezelf een beetje op de hoogte houdt van het laatste nieuws in BKK rond O&N. Officieel zijn samenscholingen nog steeds verboden, want de noodtoestand is nog steeds niet afgeschaft, maar daar trekt niemand zich iets van aan. Maar het zou kunnen dat een of andere shirtkleur daar misbruik van maakt.

Uit The Nation:
quote:
The traditional annual New Year countdown ceremony at the CentralWorld plaza near Ratchaprasong intersection in Bangkok will be held this year, despite security concerns and heightened measures in nearby areas, the organiser and police announced yesterday.

Another 40 security cameras have been installed in the plaza and nearby areas to ensure real-time measures to take out any threats, said Kobchai Chirathivat, CEO of Central Pattana, which has organised the countdown ceremony for many years.

Police said explosives disposal units would be manned in and around the plaza from the morning of December 31 while police officers will be on constant foot patrol throughout the 48-hour period. A series of evacuation and emergency plans may be conducted in advance.

Traffic will be closed throughout the Rajdamri Road section in front of CentralWorld from Ratchaprasong intersection, and on the other section to Chalermlok Bridge.

Police said there had been no intelligence reports about possible terror attacks during the New Year period or against the countdown ceremony.
pi_89830739
Noodtoestand? Krijg et niets van mee. Alhoewel nu snap ik ineens bepaalde opmerkingen over "hemden"..
  zondag 12 december 2010 @ 13:44:31 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89831306
Nee, die bestaat al sinds maart, daar hebben mensen het niet dagelijks meer over...
pi_89862462
Nee, dat is zo. Momenteel in Kanchanaburi, even uitblazen.
pi_89862623
Ik ga vandaag naar Nakhorn Pathom voor 4 dagen :) yaay
pi_89869529
Veel plezier !
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_89869559
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 05:24 schreef Flammie het volgende:
Ik ga vandaag naar Nakhorn Pathom voor 4 dagen :) yaay
Na de chedi ben je daar wel uitgekeken toch?
pi_89869565
quote:
Burma reopens Three Pagodas checkpoint after two-year closure
Published: 9/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: News

Burma has reopened the Three Pagodas Pass border checkpoint, connecting Kanchanaburi and Burma's Phya Thonzu town, after a two-year closure.

Burma cited security reasons when it closed the frontier at Three Pagodas Pass, but it had decided to reopen it after a lull in recent fighting in the area.

Deputy Commerce Minister Alongkorn Ponlaboot said yesterday the reopening of the checkpoint followed a meeting of the joint border committee of the two countries in April at which Thailand proposed to Burma the reopening, and Burma finally agreed.

He said Thailand also proposed that Burma upgrade Sing Khon temporary checkpoint in Muang district of Prachuap Khiri Khan and Huay Ton Noon checkpoint in Khun Yuam district of Mae Hong Son as permanent border checkpoints.

Burma said the reopening results from an end to the fighting between the Burmese army and the Democratic Buddhist Karen Army in the area.

Meanwhile, Thai authorities yesterday deported about 500 Burmese to their hometown opposite Phop Phra district of Tak.

The would-be migrants flocked to Thai soil last week after fighting between Burmese soldiers and Karen troops.
http://www.bangkokpost.co(...)ter-two-year-closure
pi_89874533
Ik ga morgen 2 weken naar Pattaya,lekker feesten daar en de Kerst vieren met 30 graden.
Hotel in Soi 7 dezelfde die ik had in Juli.
Zal wel weer weinig excursies worden.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_89876533
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:50 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga morgen 2 weken naar Pattaya,lekker feesten daar en de Kerst vieren met 30 graden.
Hotel in Soi 7 dezelfde die ik had in Juli.
Zal wel weer weinig excursies worden.
Hoe kan je je in godsnaam 2 weken vermaken in Pattaya?! :?
  maandag 13 december 2010 @ 15:47:42 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89876740
Ligt eraan waar je interesses liggen, denk ik zo....
pi_89877088
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Pandamie het volgende:

[..]

Hoe kan je je in godsnaam 2 weken vermaken in Pattaya?! :?
Oh dat lukt makkelijk hoor,dit wordt mijn 3 keer in 2 jaar tijd dat ik naar Pattaya gaat.
Er is daar meer dan alleen de 3000 bars,40 tal GoGo,s en Disco,s en Massage tenten. en duizenden mooie thaise vrouwen haha
Ik ben niet zo iemand die alles hoeft zien,ben 1 keer naar Bangkok geweest,Grand Palace en die drijfende markt enzo,en vindt dat wel genoeg.
Mijn vakanties bestaan gewoon uit lekker zwemmen,bier drinken en het nachtleven daar,
Ieder zijn ding toch,
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_89877977
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:56 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Oh dat lukt makkelijk hoor,dit wordt mijn 3 keer in 2 jaar tijd dat ik naar Pattaya gaat.
Er is daar meer dan alleen de 3000 bars,40 tal GoGo,s en Disco,s en Massage tenten. en duizenden mooie thaise vrouwen haha
Ik ben niet zo iemand die alles hoeft zien,ben 1 keer naar Bangkok geweest,Grand Palace en die drijfende markt enzo,en vindt dat wel genoeg.
Mijn vakanties bestaan gewoon uit lekker zwemmen,bier drinken en het nachtleven daar,
Ieder zijn ding toch,
Oh zeker weten! Ieder z'n ding. Maar voor 2 weken op een strand chillen en stappen zou ik, in Thailand, al snel op een andere plek uitkomen dan Pattaya. ;)
pi_89920452
Zooo... Na een dag toch al niets doen, hebben we nog een twee uur durende massage genomen ook. Was bloody hot vandaag... Zweten terwijl je in de schaduw niets zit te doen. Morgen naar de 38. Ach, we hebben al eens 45 gehad, maar dat was een stuk droger.
pi_89921036
Ik ben nu voor 2 dagen in Pattaya, onderweg naar Koh Chang. Maar man man, wat onvoorstelbaar wat daar gebeurt. Mijn hotel bleek dus midden in het uitgaanscentrum te liggen (Soi BJ :')) en ik word echt helemaal gestoord van iedereen die wat van je wil. Ik was eerder 5 dagen op Koh Phi Phi en daar gebeurt dat ook wel ("need taxi boat?") maar hier is wel een factortje 100 erger. :P Als ik vanaf gisteren op alle aanbiedingen was ingegaan had ik zo'n beetje
- 80 massages gehad
- 2 kilo marihuana/coke gekocht
- 150 ritjes op een motortaxi gehad
- 50 maatpakken gekocht
- met 1200 dames en 40 ladyboys het bed gedeeld.

Morgenvroeg dus naar Koh Chang (Lonely Beach), hopelijk is daar weer net zo'n relaxte, laid-back vibe als op Phi Phi. O+
pi_89921860
Die bij Kut :') of bij Phayam?
pi_89923519
Die bij Kut :P
pi_89994140
We hebben enorm geknald: vanuit Kanchanaburi een vroege bus, aansluitend taxi, aansluitend vlucht (rennen! ), toen nog een boot en taxi en toen lag ik 7 uur later met mijn kont in het azuurblauwe water van Ko Pha Ngan.
pi_89994418
Alles los gedaan overigens, sloot allemaal met stom toeval perfect aan. Dus om half 2 lag ik al heerlijk te weken! Bizar hit, zo ern andere wereld. Het is trouwens enorm rustig hier, (in het noorden van Phangan) en zag dat we zelfs laag seizoen tarieven betalen.
pi_90077504
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Na de chedi ben je daar wel uitgekeken toch?
Familiebezoek :P Ben in die 4 dagen ook naar Hua Hin geweest (net als pattaya vond ik daar echt geen zak aan) en naar Bangkok weer (wat wel leuk was opzich :P) Nu weer in Chiang Mai.
pi_90084369
Ko Phangan is nat.
pi_90085145
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:20 schreef jack4ya het volgende:
Ko Phangan is nat.
da's jammer , continu, of alleen buien in de vroege avond ?
pi_90087903
Bewolkt, en veel wind. Nog voor 2 dagen, dus we gaan ws morgen weg. Niet eens kunnen snorkelen of duiken. Ang Thong ook niet.
  zaterdag 18 december 2010 @ 16:51:10 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_90088437
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:20 schreef jack4ya het volgende:
Ko Phangan is nat.
Koh Chang is droog :P
De afgelopen dagen wel iets kouder dan normaal en er is nu een enorme halo te zien om de maan :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_90089360
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:51 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Chang is droog :P
De afgelopen dagen wel iets kouder dan normaal en er is nu een enorme halo te zien om de maan :o
Dat is saturnus !!! :P
pi_90089503
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 16:51 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Chang is droog :P
De afgelopen dagen wel iets kouder dan normaal en er is nu een enorme halo te zien om de maan :o
Hey ik zat ook op Koh Chang de afgelopen dagen (Lonely Beach). Vanmorgen naar Cambodja gegaan en op de ferry was het gewoon hardstikke koud! De Thai zaten helemaal te verkleumen. :P
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:22:44 #198
6941 APK
Factual, I think.
pi_90091194
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 17:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hey ik zat ook op Koh Chang de afgelopen dagen (Lonely Beach). Vanmorgen naar Cambodja gegaan en op de ferry was het gewoon hardstikke koud! De Thai zaten helemaal te verkleumen. :P
Ik heb hier ook voor het eerst sinds jaren onder een deken geslapen, maar in vergelijking met Nederland valt het volgens mij nog wel mee :+

Lonely Beach heb ik even ontweken wegens die enorme party vorige week, ben ik nu iets te oud voor :P
Misschien volgende week, hoewel het met volle maan ook wel los zal gaan...

Was het druk op Lonely Beach?

Zit nu zelf in een bungalow op White Sand, klein stukje van de weg voor 1500 baht per week, wist niet dat dat nog kon :o
Heerlijk rustig en zelfs sateliet tv, hoewel ik daar niet echt behoefte aan heb :+

En euh, flammie, volgens google sky is saturnus ergens anders :D
Leuke app als je een smartphone hebt overigens...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_90111500
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb hier ook voor het eerst sinds jaren onder een deken geslapen, maar in vergelijking met Nederland valt het volgens mij nog wel mee :+

Lonely Beach heb ik even ontweken wegens die enorme party vorige week, ben ik nu iets te oud voor :P
Misschien volgende week, hoewel het met volle maan ook wel los zal gaan...

Was het druk op Lonely Beach?
Vond het wel meevallen. Wel wat roemoerig 's nachts. Heb 1 nacht bij Siam Huts geslapen maar dat hutje was me toch iets te primitief. Grote gaten in de vloer en muren waardoor ik gezelschap had van veel kakkerlakken en een hagedis van 25 cm. :D Had gelukkig wel een klamboe. De andere 2 nachten bij Nature Beach een hut genomen.
pi_90113081
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef APK het volgende:
En euh, flammie, volgens google sky is saturnus ergens anders :D
Leuke app als je een smartphone hebt overigens...
Het was niet serieus :P
pi_90121217
We zijn maar verhuisd. Zitten nu in Khao Sok. Schitterende omgeving hier zeg!
pi_90121417
Via brommer, taxi, boot, minibus, boot, bus, bus en benenwagen. Oef.
pi_90163684
Ik hoorde van mensen dat je in Thailand mooie pakken op maat kan laten maken voor iets van 85 euro. Is dit wel goede kwaliteit?

En hoe extreem zijn de muggen daar, is het echt een must om tropische deet (40%+) mee te nemen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_90163969
Ik heb persoonlijk echt nog nooit niks tegen muggen gedaan. In de grote steden zal het wel meevallen maar in de bergen ofzo of in mini-dorpjes zou ik denk ik wel wat voorzorgen treffen.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 08:55:50 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_90164050
Ik heb op Samui het anti muggenspul echt wel nodig gehad. En dan nog werd ik geprikt :') maar goed, ik word in NL ook altijd geprikt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90164181
Ja alleen een mug in Nederland is wat minder ernstig dan daar lijkt me, met de Dengue en malaria zooi. Naja ik neem het maar mee, kan nooit kwaad.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 09:13:35 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_90164273
Zeker, daarom heb ik ook erg m'n best gedaan om me te beschermen. Denk 's avonds wat bedekter, en goed opletten. Ik zou t gewoon meenemen. Better safe than sorry
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 december 2010 @ 10:23:52 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90165976
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:49 schreef Flammie het volgende:
In de grote steden zal het wel meevallen maar in de bergen ofzo of in mini-dorpjes zou ik denk ik wel wat voorzorgen treffen.
Juist niet. Dengue komt vooral in de grote steden (en dan met name Bangkok) voor. Verder moet je in de grensgebieden oppassen voor malaria, en uhm..... ergens anders voor Japanse encephalitis. Natte gebieden in de buurt van varkens geloof ik.

Maar op zich hoef je niets mee te nemen, het is in iedere supermarkt te krijgen....
pi_90166315
Ik word in Chiang Mai echt nauwelijks door muggen geprikt :P Misschien vinden ze mijn bloed niet lekker ofzo :)
pi_90173077
Ondanks dat ik braaf smeer en lange kleding draag, word ik fora gestoken. Kennelijk toch nog mug aantrekkelijk. Ik lijk wel een hollandse geitenkaas.
pi_90173441
Vandaag door het gebied van Khao Sok gevaren, gewandeld. Ontzettend mooie omgeving. Verder een kleine hike en door en grot ge... ge... Ja wat eigenlijk.. Gezwommen, gewaad, gewandeld.
  maandag 20 december 2010 @ 13:40:42 #212
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_90173829
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:24 schreef rene90 het volgende:
Ik hoorde van mensen dat je in Thailand mooie pakken op maat kan laten maken voor iets van 85 euro. Is dit wel goede kwaliteit?

En hoe extreem zijn de muggen daar, is het echt een must om tropische deet (40%+) mee te nemen?
heb in bangkok mijn pak laten maken,
je kiest een model uit een blad van armani/hugoboss/ enz..
ze nemen je maten op.
je kiest de stof ( elke kleur die je maar wilt )
en 1 dag later heb je hem! je kiest je labeltje ( boss in mijn geval :P ) en ze naaien hem er in!
echt topservice! en kwaliteit is super!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_90174918
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:40 schreef revpolen het volgende:

[..]

heb in bangkok mijn pak laten maken,
je kiest een model uit een blad van armani/hugoboss/ enz..
ze nemen je maten op.
je kiest de stof ( elke kleur die je maar wilt )
en 1 dag later heb je hem! je kiest je labeltje ( boss in mijn geval :P ) en ze naaien hem er in!
echt topservice! en kwaliteit is super!
Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_90175160
Zo, misschien niet de juiste plek voor reclame maar ik ben bijnaaaa klaar met mijn 300+ pagina's tellende boek over de thaise taal.

Titel: Thai voor Nederlandstalige beginners (2 cd's)

iets van 15 hoofdstukken waarin de 1e 10 hoofdstukken veel uitleg bevat en de laatste 5 vooral contextueel is.

+ bonus hoofdstuk van mijn tolk werk bij CBR. Dus een hoofdstuk over verschillende verkeerssituaties in Nederland en deze situaties vertaald naar het Thais. Dus handig voor die mensen die een Thaise vrouw hebben en wat hulp nodig hebben in het verkeer.

Ik schrijf nog wat pagina's erbij, daarna gaan mensen het doorlezen (proefreaden) en vervolgens word het gestyled.

Altijd tof :P Hierna ga ik een boek schrijven over Thaise grammatica + Lezen en schrijven,
pi_90175236
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Oke klinkt goed, ik hoorde dat de kwaliteit juist wat tegenviel van de pakken. Wat ben jij kwijt geweest voor je pak?
Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doen :) Voor die prijs sowieso. Na wat afdingen zul je vast wat minder kwijt zijn dan 85 euro neem ik aan :P:
pi_90175763
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:07 schreef Flammie het volgende:

[..]

Het zal vast geen SUPER ARMANI kwaliteit zijn ofzo maar ik vind het best te doen :) Voor die prijs sowieso. Na wat afdingen zul je vast wat minder kwijt zijn dan 85 euro neem ik aan :P:
als het goed is maken ze gewoon pakken van thaise zijde toch? dat is toch gewoon goede kwaliteit en ze naaien er toch gewoon een label van hun bedrijf in zegmaar? en een maatpak kan je voor 50 euro ook wel krijgen en bloushes (hoe schrijf je dat ook al weer :P )voor 25 ofso
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90179585
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
pi_90191532
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
je moet ook niet op straatverkopers ingaan maar gewoon naar een goede erkende waarvan je zeker weet dat je niet opgelicht wordende onderneming gewoon in een hotel ofso ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90193450
En dan alsnog voor 85 euro?:)
pi_90193505
tvp voor zomer 2011 :) eindelijk ZO-Azie aan de beurt!
pi_90194243
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:50 schreef Flammie het volgende:
En dan alsnog voor 85 euro?:)
neh anders laat je jezelf oplichten

oja je moet achteraf betalen niet vooraf
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  maandag 20 december 2010 @ 21:02:01 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90198450
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef jeloen het volgende:

[..]

neh anders laat je jezelf oplichten

oja je moet achteraf betalen niet vooraf
Jeloen (peop in je schoen), hou eens op met die domme praat. Het is hier een travel forum om info uit te wisselen. Niet om loze kreten met feitelijke onwaarheden neer te plempen om zo je aantal reakties op te krikken. Doe dat maar ergens in pubertalks....

En mocht je nog een kleermaker in Bangkok weten waar je achteraf kunt betalen, laat het gauw even weten, want die zal wel heel gauw failliet zijn.

quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:
Pas alleen goed op of je het pak echt krijgt met de stof die je hebt uitgekozen.
Vaak willen ze het pak met een inferieure stof maken uiteindelijk
Mijn advies in deze is altijd om te vragen of ze de stof ter plekke van de rol willen knippen. Doen ze dat niet, omdat ze een of andere smoes hebben, NIET KOPEN DAN!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_90221853
Je betaalt een voorschot van 1000 baht.
De rest werd bij mij gewoon achteraf in rekening gebracht.
pi_90222231
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:19 schreef JL... het volgende:
Je betaalt een voorschot van 1000 baht.
De rest werd bij mij gewoon achteraf in rekening gebracht.
Idem :)
pi_90230459
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En mocht je nog een kleermaker in Bangkok weten waar je achteraf kunt betalen, laat het gauw even weten, want die zal wel heel gauw failliet zijn.

onder het narai hotel(silom) zit er een als je binnenkomt rechts en daar naar beneden daar zit een goeie ;)

idd mischien een kleine aanbetaling meer niet
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90236517
Vanochtend van Khao Sok naar Ao Nang verplaatst. Quicky lunch en daarna naar Railey om te klimmen. 1 Gids net zijn tweeën, 5 klimmen gehad. Echt perfect en ontzettend leuk. (nog nooit geklommen). Ook al een must dus.

Misschien weinig origineel, but who cares.
pi_90236649
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.

Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)

Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
pi_90236952
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.

Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)

Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
gewoon in de winkel van dat merk?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90237658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:31 schreef jeloen het volgende:

[..]

gewoon in de winkel van dat merk?
Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaak :)

Ik denk dat ze er daar ook wel een Boss labeltje op willen naaien als je dat wil. Eerlijk gezegd kan ik er niet echt opgewonden van raken als er op mijn pak een label van Boss zou zitten.

Wanneer ga je naar Thailand? Of zit je er al? :P
pi_90237832
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:42 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Nou volgens mij was het niet echt een merk, meer gewoon een enorme winkel waar een heleboel nette meneren maatpakken maakten. Ik was er 's ochtends heen gegaan (beter gezegd: ik werd opgehaald bij mij hotel), en savonds werd het pak al bezorgd bij mn hotel. Was echt wel een relaxte zaak :)

Ik denk dat ze er daar ook wel een Boss labeltje op willen naaien als je dat wil. Eerlijk gezegd kan ik er niet echt opgewonden van raken als er op mijn pak een label van Boss zou zitten.

Wanneer ga je naar Thailand? Of zit je er al? :P
11 juli :)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90237953
Ik meld maar even: wat is Ao Nang een verschrikking!
pi_90238161
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:46 schreef jeloen het volgende:

[..]

11 juli :)
Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:48 schreef jack4ya het volgende:
Ik meld maar even: wat is Ao Nang een verschrikking!
Why? Ik kan me herinneren dat ik het daar prima naar mn zin heb gehad :)
pi_90238362
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:53 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Gaaf! Wat ga je doen? Rondreizen?

2 dgn bangkok
15 dgn huis kalasin(en familie enzo)
10 dgn phuket
2 dgn bangkok
:)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90238548
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
pi_90238817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:57 schreef jeloen het volgende:

[..]

2 dgn bangkok
15 dgn huis kalasin(en familie enzo)
10 dgn phuket
2 dgn bangkok
:)
Klinkt goed! Ik ben niet jaloers
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
Haha! Ik ben er maar twee dagen geweest, maar had er best nog ff willen blijven! Bij Lloret denk ik toch vooral aan grote groepen te jonge jongeren. Dat viel in Ao Nang best mee (althans, toen ik er was)
pi_90242747
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

Klinkt goed! Ik ben niet jaloers
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden

het is er een stuk rustiger maar er is wel meer cultuur enzo in het no zie je ook nog veel rijstbouw enzo maar dat is in het zuiden ook niet echt toch? (ben daar nog nooit op platteland geweest:P) maar het is ook leuk om familie te zien die je al een jaar niet gezien hebt en dan lekker barbequen :Y)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90275148
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Ao Nang staat voor mij gelijk aan Lloret of zo. Misschien best leuk voor sommigen, maar het heeft niets met Thailand te maken. Maar ieder zijn smaak :-)
Dat heb ik meer met Don Phi Phi. Hoe prachtig het daar ook is.

En niets met Thailand te maken? Je hebt daar prachtige dingen om te doen/zien. Wat me zo het eerste te binnen schiet was een kanotocht door een jungleachtig eilandje. O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2010 07:10:25 ]
pi_90290384
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef BoniBoni het volgende:
Ik heb dit jaar ook een pak laten maken in Bangkok. Ik moet zeggen dat de kwaliteit me meevalt, maar ik heb er dan ook wel wat meer voor betaald dan ¤85.

Denk dat je idd makkelijk voor minder dan ¤85 een pak kan laten maken, maar dan zal de kwaliteit wel wat minder zijn (maardaslogisch)

Ik heb toen gewoon aan onze gids gevraagd waar ik t het best kon laten doen, en dat was volgens haar bij ene James Fashion
Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.
pi_90298375
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ik zou niet naar James Fashion gaan, dat is er eentje van de tuk-tuk oplichtingstrail! In de Bangkok City Guide Lonely Planet staat een lijst van goede custom-made tailors.
En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?
pi_90298852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:53 schreef BoniBoni het volgende:

[..]

En wat is de tuk-tuk oplichtingstrail?
Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.
pi_90299073
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dan word je een tuktuk aangeboden voor 10 Baht oid naar waar je maar heen wil. Uiteindelijk gooien ze je af bij een tailor, door wie ze betaald worden. In veel gevallen word je dan ook nog eens in de steek gelaten door de tuktuk driver en heb je geen idee waar je in Bangkok je bent.
daarom privechauffeur ^O^ en die moet uiteraard bangkok uit z'n duimpje kennen ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90299362
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:14 schreef jeloen het volgende:

[..]

daarom privechauffeur ^O^ en die moet uiteraard bangkok uit z'n duimpje kennen ;)
Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken. :s)
pi_90299511
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een privechauffeur? Ik rij in Bangkok alleen in effen gekleurde taxi's of in tuktuk's als vooraf de prijs en no stops is afgesproken. :s)
oom van mij huurt een taxi en die rijdt ons overal heen ( die taxi's kun je gewoon huren op een of andere manier)

edit: dan staat dat lichtje zegmaar uit dat ie als bezet staat ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  donderdag 23 december 2010 @ 01:27:38 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90323531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe kom je aan een privechauffeur?
Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.
pi_90335282
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 01:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hotels hebben vaak wel een stel dergelijke mannen/vrouwen achter de hand. Inderdaad gewoon taxi's waarmee je een dagprijs afspreekt.
of je hebt gewoon goede contacten ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  donderdag 23 december 2010 @ 13:15:38 #246
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90338484
Ja, of gewoon je eigen chauffeur. Maar daar hebben vakantiegangers die in dit topic komen niet zoveel aan he?
pi_90341119
quote:
18s.gif Op donderdag 23 december 2010 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Ja, of gewoon je eigen chauffeur. Maar daar hebben vakantiegangers die in dit topic komen niet zoveel aan he?
das waar
maar ot: de meeste taxi's kun je wel in maar neem niets aan van voedsel oid en alleen moet je ook een beetje oppassen ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90346667
Zaterdag vertrekken, erge zin in :D
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 23 december 2010 @ 20:10:15 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90357572
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 14:12 schreef jeloen het volgende:

[..]

das waar
maar ot: de meeste taxi's kun je wel in maar neem niets aan van voedsel oid en alleen moet je ook een beetje oppassen ;)
:) Er is mijn in al die jaren in Azië, en zeker niet in Thailand, nog nooit iets van voedsel in een taxi aangeboden.
Dat is ook iets wat je niet zal verwachten, dat krijg je in andere landen ook niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90359300
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Er is mijn in al die jaren in Azië, en zeker niet in Thailand, nog nooit iets van voedsel in een taxi aangeboden.
Dat is ook iets wat je niet zal verwachten, dat krijg je in andere landen ook niet.
mij booden ze wel eens snoepjes aan uit een open verpakking van die per 1 verpakte dingen

nou die hoef ik niet hoor
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  donderdag 23 december 2010 @ 23:37:03 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_90369464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 16:05 schreef BoniBoni het volgende:

[..]
Kalasin.. is daar nog wat te doen? Ik heb me laten vertellen dat het Oosten van Thailand een stuk minder de moeite waard is dan het Westen/Zuiden

[..]

Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuiden
pi_90380812
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 07:58:02 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_90380915
Ooh nee!! Da's shit... Kun je daar iets vinden in jouw maat?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90381041
Alleen maar flipflops... Maar dat kan ik echt niet op lopen. Grafbende.
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 08:15:05 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_90381054
Ja, da's balen... Waar ben je? Op een plek waar geen 'westerse' shopping malls zijn zeker
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 december 2010 @ 11:11:00 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_90384624
:D
pi_90387006
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:43 schreef jack4ya het volgende:
Welke achterlijke gladiool steelt nu mijn schoenen!? Ik kan echt niet alles op flipflops!
Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meer :')

Wel een paar terug gejat toen.. Nja paar.. 2 verschillende, zowel in kleur als maat _O-
Mijn vriendin had een beter paar gevonden, heeft ze nog de hele reis op gelopen _O-
pi_90413573
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:20 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

[..]

Nu niet naar een Fullmoonparty gaan want dan heb je ook geen slippers meer :')

Wel een paar terug gejat toen.. Nja paar.. 2 verschillende, zowel in kleur als maat _O-
Mijn vriendin had een beter paar gevonden, heeft ze nog de hele reis op gelopen _O-
Ik vond het destijds een goed plan om mijn slippers te begraven.

Op het moment zelf leek het plan beter dan de dag erna. :s)
pi_90415124
_O-
pi_90459363
Slippers kosten geen drol, dat gaf ik niet erg gevonden,
Maar ik had maar 1 paar schoenen bij me. Asics en flipflops. Nou. Het was wel humor dat ik mijn echt politie rapport moest schrijven en printen. Moest alleen wel even de printer installeren. In het Thais uiteraard. :D
Inmiddels weer terug in Nang. We hebben vanmiddag weer gekomen in Rayleh. Vanochyend vanyit PhiPhi, morgen kayaken etc. nog even knallen voordat we naar huis gaan.
pi_90496584
Vandaag nog wezen kajakken rondom Krabi. Mangroven, grotten en een waanzinnige lagune, de regenwoud versie van "the Beach" lagune.

En ja wel, echte U.S. Leo's * gescoord voor 5euro. Dus ik hoef niet op mijn slippers de sneeuw in.

* namaak all stars :D
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 15:42:59 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_90497000
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:32 schreef jack4ya het volgende:
Vandaag nog wezen kajakken rondom Krabi. Mangroven, grotten en een waanzinnige lagune, de regenwoud versie van "the Beach" lagune.

En ja wel, echte U.S. Leo's * gescoord voor 5euro. Dus ik hoef niet op mijn slippers de sneeuw in.

* namaak all stars :D
Yay voor nieuwe schoenen *O* tot aan thuis zullen ze het wel volhouden :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90501077
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vond het Oosten van Thailand juist een verademing, nauwelijks aangetast door de toeristen en dat is nou juist meer het authentieke Thailand. Alleen natuurlijk minder te doen als in het Westen/Zuiden
helemaal eens.

Isaan <3

Nog relaxter en gemoedelijker. Inderdaad minder highlights (alhoewel That Phanom één van de mooiste en meest relaxte tempels herbergt, imho), maar zoveel minder gehypt en op falangs gericht :) 'T is maar net wat je zoekt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-12-2010 17:31:00 ]
pi_90501917
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaring :) Ik ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa :P
pi_90502258
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaring :) Ik ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa :P
hmmm, probeer Mukdahan, That Phanom, Sakhon Phamon en Beung Kan eens. Het klopt dat je er wel Farangs tegenkomt, maar die zijn meestal in bezit van een eigen Toyota pick up, en die wonen idd in andere stukken van Thailand.

In That Phanom kun je ook een gozer genaamd Doug tegenkomen, die werkt 2 maanden per jaar op een booreiland en rijdt de andere maanden rond in zijn Lotus, naar zijn zeggen 1 van de weinige in Thailand (en ik geloof hem ;) )

Isaan is vooral suf, veel langzamer. Dus niet waar de meeste toeristen komen, maar eerder de slow travellers :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-12-2010 18:22:17 (irritante typo :D) ]
pi_90502617
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond de grote steden toch best op farangs gericht om eerlijk te zijn (Ubon, Udon Thani) en ik zag dat daar toch echt heel veel Farangs komen (de meeste zijn wel oud en waarschijnlijk met pensioen). Er zal vast minder toerisme zijn dan in zeg -pak em beet- Bangkok ofzo maar er lopen toch behoorlijk wat Farangs rond vanuit mijn ervaring :) Ik ga in januari weer even naar Isaan omdat ik naar Laos moet voor mijn nieuwe B Visa :P
je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90502720
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:47 schreef Flammie het volgende:
Ik vond dat er in grote steden toch best veel farangs zijn (Ubon, Udon Thani)
op het platteland(:')) ook hoor :D
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90504151
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:08 schreef jeloen het volgende:

[..]

je hebt geen thais passpoort? en je woonde bij je ouders, wonen die in thailand?
:') !!!
pi_90505006
quote:
9s.gif Op maandag 27 december 2010 18:55 schreef Flammie het volgende:

[..]

:') !!!
nee serieus?
wat brengt je dan naar thailand
en wonen je ouders in limburg ofso? toch niet maastricht of sittard he?
maar waarom zeg je dat je bij je ouders woont terwijl je wow zelfstudie doet, terwijl je gewoon in thailand zit?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90525846
Phuket airport. Dank BK voor de wifi, want Oriënt is vertraagd.
pi_90530019
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 11:41:33 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_90530190
Wij hebben heerlijk gerelaxed in Dusit Park, en ook heel leuk gewandeld door China Town :) En verder heb je natuurlijk de bekende hotspots, het is net een beetje wat je zoekt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90530366
Ik hoorde dat Soi Cowboy ook de moeite waard was/
pi_90530910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
je voor de laatste keer volgooien op Kao San! (hebben wij gedaan :') )
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:17:32 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_90531486
Of je gaat naar een mooie pingpongballetjes-show
pi_90535616
Mijn vriendin wil graag naar thailand op vakantie. Maar mij trekt het niet zo erg. Wat zijn de redenen die mijn van gedachte doen veranderen??
pi_90535833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Mijn vriendin wil graag naar thailand op vakantie. Maar mij trekt het niet zo erg. Wat zijn de redenen die mijn van gedachte doen veranderen??
grote verscheidenheid aan landschappen:
strand-jungle-bos-platteland-stad

er is voor iedereen wat:
van goedkoop hutje in de jungle
tot een resort met spa op de kamer aan zee
tot hotel kamer op de 70e verdieping met 360 graden uitzicht op bangkok

er is veel cultuur en natuur maar ook veel ''moderne dingen'' zoals grote winkel faciliteien en bars enzo ^O^
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90536064
En wat trekt je dan niet aan Thailand?

Het weer is prachtig, het eten is goed, de mensen zijn aardig en de natuur is bijna nergens zo mooi als in Thailand. Verder is het niet duur en is de sfeer echt heel erg relaxed.
pi_90539078
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:45:46 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90539805
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 11:35 schreef jack4ya het volgende:
Morgen nog een dag hier in bangkok. Nog tips?
Fietsen met Ko van Kessel door Chinatown is leuk. jim Thompson's huis ook.
pi_90540169
Fietsen is leuk ja, maar ome Ko hanteert forse prijzen :x

China town was idd heel leuk. Markten gedaan. Tempels bezocht. Klongs bevaren. Zuipen hoeft van mij (nu) even niet.

Zelf fietsen huren ofzo, of die huge shopping malls...

[ Bericht 62% gewijzigd door jack4ya op 28-12-2010 16:03:13 ]
pi_90540279
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
als jij geld hebt kan je het zo goed maken als je wil :)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:02:43 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_90540366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:57 schreef jack4ya het volgende:
Fietsen is leuk ja, maar ome Ko hanteert forse prijzen :O
Je kunt er ook leuk wandelen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:41:56 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_90555822
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
Vraag, wat is voor jou een ideale vakantie?
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:48:24 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90556196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:29 schreef Stansfield het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik heb een beetje het idee dat het een soort van back pack stink land is zeg maar. Beetje als the beach. Wel mooie stranden ofzo maar verder dat alles gewoon oud en onconfortabel is.

Wat zou dan een goede plek zijn om met zijn 2en naar toe te gaan? En een combinatie te hebben van een strand, natuurlijk en stad vakantie?
Ik ga jou echt niet overhalen, blijf er maar weg. En dat zouden veel meer van die wannabee Azie-gangers moeten doen. Wordt het een stuk rustiger van..... :z

Maar als je dan toch een combi van stad en strand wilt hebben, PATTAYA schijnt the place to be te zijn, niet dat ik er ooit zelf geweest ben, maar van horen zeggen.... 8)7
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_90570029
Zo! Gratis stadsfiets tegengekomen, dus doen we het mooi zelf. Hartstikke leuk en scheelt weer 90 euro. Nu aan een mega moccafrappe...
pi_90570067
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 05:44 schreef jack4ya het volgende:
Zo! Gratis stadsfiets tegengekomen, dus doen we het mooi zelf. Hartstikke leuk en scheelt weer 90 euro. Nu aan een mega moccafrappe...
Die groene fietsen? Officieel mag je alleen op het groene pad rijden, maar je kan er prima zelf buiten gaan. Wel vond ik Bangkok toch een beetje link om er zelf met de fiets opuit te gaan :') In Ayutthaya en Kanchanaburi gaat dat echt beter, of je moet weten waar je rustig kan fietsen in Bangkok.
pi_90571242
Fietsen in Ayuthaya is echt briljant! Superleuke dag gehad toen. Het was wel wat warmpjes, fietsen bij vochtig 30 graden :')
pi_90577516
Groene fietspaden zaten voornamelijk verstopt onder geparkeerde strip auto's. Dus we hebben ond eigen plan getrokken. Erg leuke dag geworden.

En mr yim is op vakantie ofzo, dus ik kan met een gerust hart vertrekken. :D
pi_90577778
De vluchten van morgen zitten bom- en bomvol, maar de 31e zijn ze zowat leeg! Ik ga dus nieuwjaar in het vliegtuig vieren.....heeft iemand een leuk idee om nieuwjaar te vieren in BKK?
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 12:56:14 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_90577846
Euhm, je zit toch in de lucht dan, en niet in BKK, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90577946
Klopt.....maar ik land vroeg in de middag, op 1 januari....dus ik heb een hele dag! ;)
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 13:00:41 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_90578014
Ooh, dat scheelt :) Kan je alleen niet al te veel tips geven. Wij hebben vorig jaar flink doorgehaald in BKK met nieuwjaar, en hebben van Nieuwjaarsdag zelf eigenlijk niet zo gek veel meegekregen :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90578372
Ah, naja....zal toch wel aardig verrot aankomen, dus ik ga het ook niet al te denderend aanpakken.

@Flammie, ik las tussen de regels door dat je wat studiemateriaal hebt geschreven? Heb je een tester nodig? :P
pi_90582022
Ik wil misschien in mei of juli naar Thailand, voornamelijk voor de Tiger Temple. Ik vind het ook wel zielig voor die beesten maar ik wil het ook wel eens meemaken. En écht slecht hebben ze het natuurlijk ook niet, er zijn dieren die het nog erger hebben.

Maar weet iemand hoe het zit ermee precies? Wat betaal je bijv aan entree? Kan je zo'n tijger ook adopteren? Is het dicht bij een stad waar een vliegveld is?

Het lijkt mij een prachtervaring. Ik zag trouwens ook dat je naast (niet qua locatie ernaast ;)) tiger Temple ook Tiger Kingdom had, maar dat zag er wel stuk afstandelijker uit.
pi_90582197
Van vandaag. Geen idee van de kwaliteit. Ik zit te harken op term desire, maar toch...


[ Bericht 21% gewijzigd door jack4ya op 29-12-2010 14:35:03 ]
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 14:49:39 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_90583176
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:25 schreef LeNick het volgende:
- Tiger Temple verhaal -
Tja, ik zeg, niet doen.

Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.

Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 29 december 2010 @ 14:56:42 #298
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_90583532
Iemand al gehoord of gelezen dat ze in Thailand vliegtax willen gaan heffen van 15%!

Bron Bangkok Post Business:

IATA: Green tax could hurt travelPublished: 27/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

The international airline industry is up in arms against Thailand's plan to impose a hefty tax on air travellers, warning it would be counterproductive for a country that relies heavily on tourism.

The International Air Transport Association (IATA) said a proposed 15% tax on ticket prices would discourage airlines to operate to Thailand and drive away travellers.

"We think it is absolutely counterproductive," said Jeff Poole, who oversees industry charges, fuel and taxation issues at IATA, told the Bangkok Post.

IATA, which represents 230 airlines, will soon formally raise its objection to the Thai government when it completes a paper on impacts to the overall economy from the "green tax."

The Thai cabinet last October agreed in principle to impose the air travel tax as part of a new environmental tax on polluting industries, products and services, starting in 2012.

"[Fifteen percent] is incredible high by any standard. We normally see a few percent in other countries, to which we strongly object, " said Mr Poole.

"Airlines always have a choice as to where they fly, and if it is more expensive to operate in one country or one airport compared to others, airlines will move their services to other locations where they can make a better financial recovery," he said.

From the travellers' perspective, if it costs a lot more to fly to Bangkok than to Kuala Lumpur or somewhere else in Asia, they will make a choice, he added.

IATA believes many other counties impose green taxes mainly for revenue purposes, even if they are doing so in the name of the environment.

Mr Poole cited the adverse effect of a similar tax imposed and later revoked by the Dutch government. "When they introduced the tax people just drove over the border to Germany and flew from other airports."

According to IATA, the Netherlands in 2009 collected 312 million in departure taxes but the impact cost the Dutch economy 1.2 billion.

Some other European countries are using departure taxes mainly to raise badly needed money, it said.

In June, Germany agreed to impose a new departure tax to raise $3.1 billion a year. The new UK air passenger duty is expected to raise 2.5 billion and an Austrian departure tax 90 million. These taxes can be 3-5% of the price of a ticket, IATA said.

"Aviation can help drive economic growth, but not if we are beaten to death with new taxes," IATA director-general Giovanni Bisignani said a media briefing in Geneva on Dec 14.

Next year, IATA will launch a major communication initiative in Europe to educate governments on the social and economic benefits of the aviation industry, he said.

The air transport industry generates 31.9 million jobs globally and aviation's global economic impact was estimated at $3.55 billion in 2007, equivalent to 7.5% of world GDP, according to IATA.

Writer: Boonsong Kositchotethana
Position: Deputy Editor Business
Explore the World
pi_90591750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:56 schreef bluesparkle het volgende:
Iemand al gehoord of gelezen dat ze in Thailand vliegtax willen gaan heffen van 15%!

Bron Bangkok Post Business:

IATA: Green tax could hurt travelPublished: 27/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

The international airline industry is up in arms against Thailand's plan to impose a hefty tax on air travellers, warning it would be counterproductive for a country that relies heavily on tourism.

The International Air Transport Association (IATA) said a proposed 15% tax on ticket prices would discourage airlines to operate to Thailand and drive away travellers.

"We think it is absolutely counterproductive," said Jeff Poole, who oversees industry charges, fuel and taxation issues at IATA, told the Bangkok Post.

IATA, which represents 230 airlines, will soon formally raise its objection to the Thai government when it completes a paper on impacts to the overall economy from the "green tax."

The Thai cabinet last October agreed in principle to impose the air travel tax as part of a new environmental tax on polluting industries, products and services, starting in 2012.

"[Fifteen percent] is incredible high by any standard. We normally see a few percent in other countries, to which we strongly object, " said Mr Poole.

"Airlines always have a choice as to where they fly, and if it is more expensive to operate in one country or one airport compared to others, airlines will move their services to other locations where they can make a better financial recovery," he said.

From the travellers' perspective, if it costs a lot more to fly to Bangkok than to Kuala Lumpur or somewhere else in Asia, they will make a choice, he added.

IATA believes many other counties impose green taxes mainly for revenue purposes, even if they are doing so in the name of the environment.

Mr Poole cited the adverse effect of a similar tax imposed and later revoked by the Dutch government. "When they introduced the tax people just drove over the border to Germany and flew from other airports."

According to IATA, the Netherlands in 2009 collected 312 million in departure taxes but the impact cost the Dutch economy 1.2 billion.

Some other European countries are using departure taxes mainly to raise badly needed money, it said.

In June, Germany agreed to impose a new departure tax to raise $3.1 billion a year. The new UK air passenger duty is expected to raise 2.5 billion and an Austrian departure tax 90 million. These taxes can be 3-5% of the price of a ticket, IATA said.

"Aviation can help drive economic growth, but not if we are beaten to death with new taxes," IATA director-general Giovanni Bisignani said a media briefing in Geneva on Dec 14.

Next year, IATA will launch a major communication initiative in Europe to educate governments on the social and economic benefits of the aviation industry, he said.

The air transport industry generates 31.9 million jobs globally and aviation's global economic impact was estimated at $3.55 billion in 2007, equivalent to 7.5% of world GDP, according to IATA.

Writer: Boonsong Kositchotethana
Position: Deputy Editor Business
achja mijn ticket is al geboekt dus dat blijft lekker staan :)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90592850
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik zeg, niet doen.

Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.

Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
Ik ben ook tegen dierenleed. En daar wil ik bij voorkeur ook niet aan mee werken. Het is dan ook wel enigszins hypocriet dat ik dit wel wil ga doen, maar dit wil ik gewoon eens dolgraag meemaken! Als een kleine jongensdroom ;)

En verdacht worden wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk (al is de kans wel groot in dit geval misschien ;)) maar ik hoor juist verhalen dat het tijgers zijn waarvan de ouders zijn gedood door stropers en dat het idee is om ooit een generatie weer in het wild te zetten.

Ik heb het net met mijn vader overlegd, en hij ziet het ook wel zitten.. Dus eens een tripje met mijn vader! Lijkt me wel leuk. Moet nu beetje uitzoeken van hem wat allemaal beetje gunstig is ;)
pi_90592878
zal wel ff nieuwe openen
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 14:26:44 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_90627987
Dan plaats ik wel de link naar het volgende deel: Thailand #30 - Weer een topic verder
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')