abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:47:29 #1
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88387456
Nieuwe Post

Oude topic: [DEF] Algemeen Defensie Nieuws topic #2
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 23:55:58 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88387853
hey
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_88388972
Wat waren dat voor debielen opeens in het vorige deel? Iemand ergens een blikje mongolen geopend.
pi_88388998
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat waren dat voor debielen opeens in het vorige deel? Iemand ergens een blikje mongolen geopend.
whaha _O- , ik denk dat het afgesproken was
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_88389485
Werd er gespammed?
pi_88389578
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Werd er gespammed?
kijk pagina 12 van de vorige
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_88390228
Ik begrijp hem niet ik zie de leden die men anders ook ziet, of zie ik wat over het hoofd?
pi_88390605
Zijn alweer opgeruimd.

Is denk het type "Nou, zeau! Laat ik maar eens intellectueel gaan doen met mijn WO opleiding en op het niveau communiceren van die barbaren!"

En dan moet ik er wel bij zeggen dat je het op het gebied van intelligentie niet echt beter kan treffen dan hier in DEF.. aangezien de gemiddelde fokker heeft nogal een verknipt "hand in hand lopent" beeld van de wereld.

En, volgens mij is dit nog niet gepost:
quote:
Hr. Ms. Amsterdam stopt piraten

5 november 2010, 17.19 uur
Hr. Ms. Amsterdam heeft vandaag in de omgeving van de Somalische oostkust een groep piraten tot stoppen gebracht. Bij deze actie is een Lynx boordhelikopter ingezet, evenals het boardingteam bestaande uit mariniers van de maritime special operation forces (MARSOF).

De helikopter ontdekte tijdens een patrouillevlucht twee snel varende skiffs met aan boord mensen, ladders en brandstofvaten. Dat maakte duidelijk dat het piraten betrof. Twee zogenoemde Rigid Hull Inflatable Boats (RHIBs) met boardingteam zijn vervolgens te water gelaten om de zeerovers te stoppen.

Waarschuwingsschoten
De Lynx dirigeerde beide RHIBs naar de laatst bekende positie van de skiffs, die op de vlucht sloegen. De helikopter dwong de piraten te stoppen via een radio-oproep, maar toen dit werd genegeerd met waarschuwingsschoten waarop de skiffs van koers wijzigden richting strand. Daar lieten de zeerovers hun vaartuigen achter en wisten te ontkomen. Beide RHIBs keerden onverrichter zake terug naar Hr. Ms. Amsterdam. Wel zijn de Somaliers gestoord bij hun illegale activiteiten en worden de komende tijd door eenheden van EUNAVFOR in de gaten gehouden.

Hr. Ms. Amsterdam
Fast Combat Support Ship Hr. Ms. Amsterdam vaart onder het commando van kapitein-luitenant ter zee G.H. Nijenhuis. Hij voert tijdens de EUNAVFOR antipiraterij-operatie Atalanta het bevel over 172 bemanningsleden, onder wie 23 officieren, 69 onderofficieren en 80 schepelingen. Het schip heeft een waterverplaatsing van 17.040 ton en heeft een lengte van 167 meter.
http://www.defensie.nl/mi(...)terdam_stopt_piraten

(Bij gebrek aan interessant nieuws. :') )
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:49:08 #9
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88395373
Slaap lekker esses, het is alweer deeltje drie! ;)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 11:07:15 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88395712
dat staat er toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:11:42 #11
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88395814
Pa-dam-tsj
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 11:14:42 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88395866
ik ben de baas hier he dus je mot lachen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:26:53 #13
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_88396095
Dan maar een ban.. :O
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_88396867
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:14 schreef sp3c het volgende:
ik ben de baas hier he dus je mot lachen
HAHAHAHHAHAHAHAHA.
:')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:19:46 #15
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_88398667
hellow
Curiousity is a curse...
pi_88512504
quote:
Twee marechaussees zijn maandagochtend op Curaçao opgepakt. Het tweetal wordt er van verdacht de Opiumwet overtreden te hebben. Dat laat de marechaussee weten.

De twee, van 20 en 23 jaar oud, zijn opgepakt op basis van binnengekomen informatie. De zaak wordt verder onderzocht. Meer informatie is niet bekendgemaakt.
Marechaussees vanwege drugs op Curaçao opgepakt

Zouden ze die vogels nou bij de andere militaire gevangenen plaatsen of is er een speciale afdeling voor deze lieden van de militaire politie?
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:51:03 #17
211797 Esses
Splendide mendax
pi_88516487
Ik betwijfel überhaupt of ze vast hebben gezeten zitten.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 november 2010 @ 10:25:09 #18
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88693089
zo 14 nov. 9:09
VS waren toevluchtsoord voor nazi's na WO II

Een groot aantal nazi's heeft na de Tweede Wereldoorlog een veilige haven gevonden in de Verenigde Staten. Amerikaanse inlichtingendiensten zoals de CIA waren hiervoor verantwoordelijk. Zij zetten de oorlogsmisdadigers onder meer in voor het ontwikkelen van wapens.
Dat blijkt uit een tot nog toe geheim rapport, waar The New York Times de hand op heeft weten te leggen. De krant publiceerde zaterdag (lokale tijd) het 617 pagina's tellende document en een begeleidend artikel.

Het ministerie van Justitie verzette zich vier jaar lang tegen vrijgave van het rapport. Pas toen de krant naar de rechter dreigde te stappen, werd het document beschikbaar gesteld aan verslaggevers van The New York Times.

Het rapport biedt een overzicht van de werkzaamheden van het Office of Special Investigations (OSI). Dit onderdeel van het ministerie van Justitie werd in 1979 opgericht om nazi's in de VS op te sporen en uit te leveren aan landen waar ze werden gezocht voor oorlogsmisdaden.

Het rapport bevat gedetailleerde informatie over tientallen prominente oorlogsmisdadigers. Een van hen, Arthur L.Rudolph, ontwikkelde als wetenschapper wapens voor de nazi's en werd in 1945 naar de VS gehaald tijdens Operatie Paperclip. Dat was een Amerikaans programma, opgezet om wetenschappers uit nazi-Duitsland over te brengen naar de VS. Rudolph ontwikkelde voor de Amerikanen de Saturn V-raket. De ruimtevaartorganisatie NASA eerde hem met een onderscheiding.

De CIA regelde verblijfspapieren en een baan voor Otto von Bolschwing, die een belangrijke rol speelde bij de organisatie van de vernietiging van de Joden in Europa tijdens WO II. Het OSI probeerde Von Bolschwing in 1981 te deporteren, maar slaagde daar niet in omdat de man in datzelfde jaar overleed, op 72-jarige leeftijd.

De opstellers van het rapport gaan er vanuit dat eerdere schattingen van circa 10.000 naar de VS gevluchte oorlogsmisdadigers, niet kloppen. Dit aantal zou aanzienlijk lager zijn. Sinds 1979 werden maatregelen genomen tegen ongeveer driehonderd nazi's die in de Verenigde Staten verbleven.


Bron: www. Telegraaf.nl

Hoe bedoel je, oud nieuws! _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88693446
:O :z :Z
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 november 2010 @ 07:54:20 #20
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88727633
ma 15 nov. 7:16
Zanger James Blunt 'voorkwam WOIII'

De Britse popzanger James Blunt heeft in zijn vorige loopbaan, toen hij officier was bij de Britse landmacht, naar eigen zeggen voorkomen dat de Derde Wereldoorlog uitbrak. Tijdens zijn uitzending naar Kosovo in 1999 negeerde hij een bevel van zijn meerderen, dat tot oorlog met de Russen zou hebben geleid. Dat zei hij in een interview dat radiozender BBC 5 zondag uitzond.
Kapitein Blunt, die tijdens de Kosovo-oorlog een NAVO-eenheid van enkele tienduizenden militairen aanvoerde, had de opdracht gekregen het vliegveld van de hoofdstad Pristina in te nemen. Het Russische leger was ze met een onverwacht offensief echter te slim af. Van de Amerikaanse generaal Wesley Clark, opperbevelhebber binnen de NAVO, kreeg Blunt toen het bevel de honderden Russen op het vliegveld te overmeesteren. Blunt legde het bevel naast zich neer en werd daarin gesteund door de Britse generaal Sir Mike Jackson.

In plaats van de aanval besloten de NAVO-militairen het vliegveld te omsingelen. Na enkele dagen gaven de Russen zich gewonnen. Ook zonder de steun van generaal Jackson zou Blunt het bevel hebben genegeerd, zelfs als dat tot de krijgsraad zou hebben geleid. „Er zijn dingen waarvan je weet dat ze goed zijn en waarvan je met zekerheid voelt dat ze fout zijn, en dan vind ik het belangrijk om daartegen in te gaan”, zei hij in het interview.

Blunt, die tijdens zijn diensttijd al geregeld liedjes maakte, verliet het leger in 2002 om zich op de muziek te kunnen richten. Drie jaar later scoorde hij een wereldhit met het nummer You're Beautiful.

Bron: www.Telegraaf.nl

Kijk eens naar het aantal troepen dat Blunt onder zich had! _O-
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88727685
Blunt was ook geen kapitein, maar een tankcommandant/sgt bij de cav. volgens mij(meen zoits gezien te hebben in top gear)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 november 2010 @ 08:02:37 #22
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88727699
quote:
Op maandag 15 november 2010 08:00 schreef Bouke-p het volgende:
Blunt was ook geen kapitein, maar een tankcommandant/sgt bij de cav. volgens mij(meen zoits gezien te hebben in top gear)
Hij zat inderdaad op zo'n klein verkenningstankje. Maar in welke functie zou ik niet weten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88743039
Met andere woorden: Die kerel heeft een beetje heel erg last van 'grootheidswaanzin'.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 16:58:03 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88743473
CVR(T) Scimitar of Scorpion oid

verhaal is me wel bekend trouwens maar ik wist nietd at hij de 'hoofverantwoordelijke' was
de Britten moesten hun voertuigen op de landingsbaan parkeren zodat de Russische vliegtuigen er tegenaan zouden crashen (geen brandstof voor de terugweg en geen bevriend vliegveld dat ze wilde hebbben in de regio) puur omdat Clarke Pristina in wilde nemen

dit hebben ze geweigerd omdat een oorlog met Rusland over Kosovo idd wat overdreven is waardoor de Russen eerder in de stad waren maar die hadden verder helemaal niets dus bleven ze geisoleerd op het vliegveld achter en moesten ze op een gegeven moment zelfs bij de NATO om een bedelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 16:59:31 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88743522
groots respect voor de man trouwens als hij daadwerkelijk degene is die die opdracht weigerde _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_88749511
Volgens mij hebben de Russen zich helemaal niet na een paar dagen gewonnen gegeven, ze hebben daar weken gezeten.
Toch een aardige stunt moet ik zeggen. :)
Daarnaast kwam het commando om het commando van Clark te negeren onmiddelijk van Jackson dus het is niet zo dat Blunt daar zo heel veel over te zeggen had, luister ook naar het interview op:
http://www.bbc.co.uk/podcasts/series/pienaar

En nu ga ik weer op Militaryphotos verder lezen over hoe de Russen een Britse jihadi "journalist" tussen twee voertuigen kapot hebben getrokken te Tsetsjenie :9

[ Bericht 23% gewijzigd door WammesWaggel op 15-11-2010 19:30:08 ]
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 19:35:38 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88750203
je had er 2 verschillende eenheden he, een gemotoriseerde eenheid en de para's

we hebben het dus over de para's op het vliegveld die waren eerst en werden verder compleet genegeert tot ze honger kregen _O-
geweldige stunt idd
:D

een van de mods op mp.net was erbij btw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 november 2010 @ 23:39:19 #28
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88763634
CDU voor afschaffen dienstplicht

KARLSRUHE - Een meerderheid van de gedelegeerden op het partijcongres van de Christen-Democratische Unie van Duitsland (CDU) heeft zich maandag uitgesproken voor het afschaffen van de dienstplicht. Dat heeft de leiding van het partijcongres laten weten.

CDU-functionarissen stelden dat een behoorlijk aantal christendemocraten tegen het afschaffen van de dienstplicht stemde of zich van stemming onthield.

De afschaffing van de dienstplicht maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister van Defensie Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU). Die maatregelen waren in de zomer uitgelekt. Guttenberg wil ook het leger inkrimpen van 250.000 tot ongeveer 180.000 mensen.

De liberale FDP, in de Duitse regering de coalitiepartner van de CDU/CSU, vindt de dienstplicht al veel langer gedateerd. De Groenen en groepen binnen de sociaaldemocratische SPD delen die opvatting.

Toch zijn er nog altijd veel Duitsers die een krijgsmacht met dienstplichtigen beschouwen als garantie dat de strijdkrachten nooit meer in handen vallen van een op macht beluste elite. In de nazitijd was dat het geval.

bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 16:41:24 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88783985
oeh, kijk wat cool :D



Uploaded with ImageShack.us

wmb kopen we een paar van die modules (met die 35mm torens van de CV90?) en plaatsen we die bij de logistieke brigades ...kunnen ze mooi zelf hun konvooien beschermen, dan kunnen de offensieve eenheden offensieve dingetjes gaan doen.

lijkt me vandaag de dag geen overbodige luxe

als er geld was dan he

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 18-11-2010 18:47:37 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:03:23 #30
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_88831029
Nederlandse militair overleden in Tarin Kowt

Afgelopen nacht is een 56-jarige Nederlandse militair overleden in zijn slaapcontainer. De militair was werkzaam in het Role 2-hospitaal op multinational base Tarin Kowt in Uruzgan.

De taken van het hospitaal zijn sinds 28 oktober overgedragen aan de Amerikanen. Het chirurgisch team waar deze militair onderdeel van uitmaakte, was gepland tot 1 december het hospitaal te ondersteunen.

De familie van de overledene is geïnformeerd. Zijn lichaam wordt zo snel mogelijk overgebracht naar Nederland.

Bron: http://www.defensie.nl/
pi_88871509
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Met andere woorden: Die kerel heeft een beetje heel erg last van 'grootheidswaanzin'.
Of Telegraaf-berichtgeving geschreven door journalisten die zich niet laten tegenhouden door enige vorm van kennis. Ook niet onaannemelijk.
Death is just another state of mind.
  Moderator donderdag 18 november 2010 @ 18:47:07 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88872397
rust in vrede
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 18 november 2010 @ 20:11:14 #33
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88875970
Nederland kan instemmen met hoger NAVO-budget

DEN HAAG - Het kabinet kan akkoord gaan met een verhoging van het budget van de NAVO voor volgend jaar. Een poging van de PvdA en de ChristenUnie in de Tweede Kamer om dit te blokkeren, is donderdag mislukt.
De twee partijen kregen de SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren mee in hun oproep aan het kabinet om de komende dagen tijdens de NAVO-top in Lissabon gebruik te maken van het vetorecht en zo tegen de budgetverhoging te stemmen. Maar regeringspartijen VVD en CDA, hun gedoogpartner PVV en D66 en SGP zien daar geen heil in, zo bleek bij de stemming in de Tweede Kamer.

Ze steunen de lijn van de ministers Hans Hillen (Defensie) en Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken). Die willen eigenlijk ook geen hoger budget van het militaire bondgenootschap. Maar het is niet verstandig om op voorhand een veto uit te spreken over plannen die nog niet bekend zijn, stelde Rosenthal donderdagochtend in de Kamer. Volgens hem is Nederland slechts enkele miljoenen (ruim 5 miljoen euro) meer kwijt als de verhoging doorgaat.

Hillen had dinsdag al toegezegd zich krachtig te zullen verweren tegen een verhoging. Volgens hem zou het echter niet goed zijn als Nederland daarover een veto uitspreekt, omdat dat nadelig zal zijn voor de totale onderhandelingsruimte.

PvdA-Kamerlid Frans Timmermans meent dat een verhoging van het NAVO-budget onverantwoord en onnodig is, vooral ook omdat op veel andere terreinen flink wordt bezuinigd. Hij vindt ook dat veel NAVO-lidstaten veel belastinggeld verspillen door dat in achterhaald militair materieel te steken. Het bondgenootschap moet eerst intern orde op zaken stellen, aldus Timmermans.

bron: www.telegraaf.nl

Militairen voeren actie voor nieuwe cao

DEN HAAG - Militairen gaan binnenkort publieksvriendelijke acties voeren. Volgens de CNV-vakbond ACOM en de FNV-bonden AFMP en Marver is dat onvermijdelijk, omdat het overleg met minister Hans Hillen van Defensie over een nieuwe cao is mislukt.

Dat hebben deze militaire vakbonden donderdag laten weten nadat ze met Hillen hadden gesproken. Het steekt hen dat het personeel er vorig jaar niets bij heeft gekregen en Defensie ook dit jaar en volgend jaar geen loonsverhoging wil geven. Met de acties willen de bonden de druk op de bewindsman opvoeren om eindelijk eens met een fatsoenlijk voorstel te komen.

Welke acties er zijn te verwachten, laten de vakbonden nog in het midden. Ze zijn in elk geval verrasssend en publieksvriendelijk.

De minister zegt door het tekort in de schatkist niet in staat te zijn de lonen te verhogen. Defensie moet in verband met de crisis flink bezuinigen bovenop de tekorten die er al waren. De komende jaren verdwijnen er mogelijk 10.000 arbeidsplaatsen, zo heeft Hillen de bonden donderdag aangekondigd.

Militairen voeren niet zo snel actie. In 2000 demonstreerden ze wel op het Malieveld in Den Haag. Ook is er een kaarten- en schoenenactie geweest.

De vakbonden beschouwen de starre houding van Defensie als een volkomen respectloze benadering. Ze wijzen erop dat militairen zwaar en soms erg riskant werk doen waar de samenleving baat bij heeft.

bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88876081
Publieksvriendelijk zegt 'ie? Ik wil wel eens een stukje in een tank rijden.
pi_88889947
quote:
6s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:13 schreef Sloggi het volgende:
Publieksvriendelijk zegt 'ie? Ik wil wel eens een stukje in een tank rijden.
was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?

Wel typisch nederlands, allemaal tegen defensie en t kan best minder enz enz en toch zijn de open dagen altijd zo ongeveer de drukst bezochte evenementen van nederland :X
pi_88891139
Waarom staan in dit topic niet de berichten over de bezuinigingen? Het bericht dat wellicht 10000 banen zullen verdwijnen bij defensie is interessanter dan alle vorige nieuwsberichten bij elkaar.
pi_88893524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:45 schreef Bouke-p het volgende:

[..]



was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?
Nee, niet bepaald. Wat mij betreft is Defensie samen met onderwijs het enige departement waar geld bij komt.
pi_88894470
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:45 schreef Bouke-p het volgende:

[..]



was jij niet anti defensie(kan het fout hebben hoor, tis nog vroeg)?

Wel typisch nederlands, allemaal tegen defensie en t kan best minder enz enz en toch zijn de open dagen altijd zo ongeveer de drukst bezochte evenementen van nederland :X
Was dat niet die northface? Of hoe die naam ook alweer was.

In ieder geval, de meeste mensen snappen ook niet dat het levensgevaarlijk is om continue geld weg te blijven halen bij defensie, maar dan komen ze weer met het argument "Nou, dan zend je ze toch niet meer uit?"

Vind dat ook altijd droog om te lezen op nu.nl "AFSCHAFFEN DAT DEFENSIE" etc..
Ik beeld me dan altijd een of andere bomenneuker in die al sinds de jaren 60 niet meer buiten Nederland komt, denkt dat Amerika de grote satan is en gelooft in zo'n utopie waar wij allemaal hand in hand lopen. :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_88895037
Ik heb altijd het idee dat dat die lui zijn, die zodra de dijken doorbreken, het hardst om defensie schreeuwen dat ze gered moeten worden en dat we zandzakken moeten plaatsen.. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 11:43:16 #40
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88895761
vr 19 nov. 0:10
PvdA wil enquête naar problemen bij Defensie

De PvdA wil een parlementaire enquête naar het "wanbeleid" bij het ministerie van Defensie. Donderdag bleek dat de bezuinigingen daar de komende jaren op zullen lopen tot zeker 1 miljard euro en dat er 10.000 banen moeten verdwijnen.
PvdA-Tweede Kamerlid Angelien Eijsink is onthutst over de „lijken die nu uit de kast komen bij Defensie”. Ze prijst de lef van minister Hans Hillen van Defensie, omdat die nu openheid van zaken geeft.

„De PvdA heeft jaren gewaarschuwd voor de gevolgen van het financiële wanbeleid bij Defensie. Het personeel moet nu bloeden voor dat beleid. Wie is verantwoordelijk voor dit bijna-failliet?”, aldus Eijsink. Ze zal haar plannen maandag op tafel leggen bij een wetgevingsoverleg in de Kamer over het personeelsbeleid bij Defensie.

In het regeerakkoord is sprake van een bedrag van 635 miljoen euro dat bezuinigd moest worden bij Defensie, bovenop de bezuiniging van 350 miljoen euro die al eerder nodig was. Eijsink voorspelt dat het nog wel hoger gaat worden. Volgens haar is er veel te veel geld verspild aan het nieuwe administratieve systeem Speer bij Defensie; de afgelopen acht jaar al een half miljard euro. Ook ging er in haar ogen te veel geld naar ondersteuning van diensten, staf en bureaucratie. „Alles om de militairen heen kost klauwen met geld.”

Volgens minister Hillen heeft de krijgsmacht de afgelopen jaren roofbouw gepleegd op zichzelf. De inspanningen waren hoog om aan de hoge verwachtingen te voldoen. Hillen wil de ambities, activiteiten en de middelen van Defensie in evenwicht brengen. Dat is volgens hem noodzakelijk om weer een energieke organisatie te krijgen met gemotiveerde mensen.

Eijsink zegt dat ze voor haar pleidooi voor een parlementaire enquête de steun heeft van in elk geval de vakbonden ACOM en AFMP. Een enquête is het zwaarste onderzoeksmiddel van de Tweede Kamer. De Kamer kan dan mensen onder ede horen. In het verleden waren er onder meer enquêtes naar de vliegramp Bijlmermeer, de bouwnijverheid en Srebrenica. Momenteel bevindt de parlementaire enquête financieel stelsel zich in de beginfase.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88895843
quote:
Wie is verantwoordelijk voor dit bijna-failliet?
A) De minister
B) De minister
C) De minister

Wie van de drie?

:s)
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 11:45:58 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88895864
Wat een stelletje hufters in die Tweede Kamer. Eerst decennia lang bezuinigen op Defensie en vervolgens "onthutst" zijn over de gevolgen. :r
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88895889
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

A) De het ministerie
B) De het ministerie
C) De het ministerie

Wie van de drie?

:s)
Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 11:48:21 #44
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88895949
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 11:46 schreef jankaas020 het volgende:

[..]


Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..
Maar hij geeft wel Defensie de schuld van de problemen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88896143
Zijne excellente paardelul dus... }:|
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 11:56:19 #46
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88896258
Maar zullen we wedden dat de enquete zich dan alleen richt op de financien binnen Defensie. En dat de opgelegde bezuinigingen buiten schot blijven.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88896428
Dan moeten we wel iemand vinden die er anders over denkt, om te wedden. ;) Maarja, het gaat natuurlijk inderdaad over waar we wat aan uit gegeven hebben.. Hopelijk worden de financiën wel een stuk beter, want elk ander bedrijf was allang en breed failliet..
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_88896811
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:46 schreef jankaas020 het volgende:

[..]


Ik denk dat Hans Hillen er niet zoveel aan kan doen..
De minister als in: alle ministers van Defensie onder wie dit heeft plaatsgevonden. En ook Hillen is verantwoordelijk, hoewel niet schuldig; hij is politiek verantwoordelijk voor het beleid en falen van zijn voorgangers.
pi_88897715
Daarom zei ik ook ministerie. ;)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 12:44:46 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88897857
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom staan in dit topic niet de berichten over de bezuinigingen? Het bericht dat wellicht 10000 banen zullen verdwijnen bij defensie is interessanter dan alle vorige nieuwsberichten bij elkaar.
omdat je ze nog niet geplaatst hebt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:53:50 #51
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88898188
quote:
Kamermeerderheid tegen enquête Defensiebeleid
Uitgegeven: 19 november 2010 12:39
Laatst gewijzigd: 19 november 2010 12:39
DEN HAAG - In de Tweede Kamer bestaat onvoldoende steun voor een parlementaire enquête naar het beleid van het ministerie van Defensie.

© Ministerie van Defensie
De PvdA wil dit zwaarste onderzoeksmiddel van het parlement inzetten om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het ''financiële wanbeleid'' bij het departement.
Maar in elk geval de regeringspartijen VVD en CDA, gedoogpartner PVV en de ChristenUnie voelen niets voor een parlementaire enquête hiernaar. Dat hebben woordvoerders van deze partijen vrijdag laten weten.

'Lijken'
Donderdag bleek dat de bezuinigingen bij Defensie de komende jaren zullen oplopen tot zeker 1 miljard euro en dat er 10.000 banen moeten verdwijnen. PvdA-Tweede Kamerlid Angelien Eijsink toonde zich onthutst over de ''lijken'' die volgens haar nu uit de kast komen.
© ANP
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 12:56:47 #52
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88898298
Nou daar gaan we dan...........

Tijd voor een mailtje naar Eijsink om te vragen of ze de opgelegde bezuinigingen ook gaan onderzoeken. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:59:06 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88898379
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:56 schreef Cobra4 het volgende:
Nou daar gaan we dan...........

Tijd voor een mailtje naar Eijsink om te vragen of ze de opgelegde bezuinigingen ook gaan onderzoeken. :P
Reken daar maar niet op ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 13:04:20 #54
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88898581
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 12:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]



Reken daar maar niet op ;)
Maar ik ga het haar wel vragen. Ik ga vanavond een mail sturen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:06:30 #55
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88898660
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:04 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Maar ik ga het haar wel vragen. Ik ga vanavond een mail sturen.
Laat het ons weten, ik ben benieuwd ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:08:30 #56
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88898727
@Cobra, heb haar site via tweedekamer.nl al voor je opgezocht ;)

http://www.tweedekamer.nl(...)_catharina/index.jsp
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 13:10:19 #57
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88898785
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 13:08 schreef ErwinRommel het volgende:
@Cobra, heb haar site via tweedekamer.nl al voor je opgezocht ;)

http://www.tweedekamer.nl(...)_catharina/index.jsp
Thx. Als ik straks op het werk ben ga ik aan de slag.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88899598
Veel geluk Cobra.. laat het maar weten als je wat terug krijgt. :)
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 15:26:05 #59
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88904540
Al een medestander in de kamer:

keesvdstaaij Voorstel PvdA Defensie-enquête klinkt als een losse flodder. Kaalslag is gevolg van absurd hoge bezuinigingen door opeenvolgende kabinetten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 16:08:27 #60
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88906251
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:03 schreef Eraser127 het volgende:
Nederlandse militair overleden in Tarin Kowt
Overleden militair terug in Nederland
19 november 2010, 15.45 uur

De deze week in Afghanistan overleden militair is vandaag om 14.00 uur aangekomen op Vliegbasis Eindhoven. Daar werd hij met een korte ceremonie overgedragen aan zijn nabestaanden.

Militairen van het Operationeel Ondersteuningscommando Land vormden een traditionele erehaag die startte in het inzetgebied en eindigde bij de nabestaanden. Militairen namen zo afscheid van hun overleden kameraad en begeleidden en beschermden hem symbolisch op zijn laatste reis.

Plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten vice-Admiraal Wim Nagtegaal, Commandant Landstrijdkrachten luitenant-generaal Rob Bertholee en brigadegeneraal Toine Beukering van het Commando DienstenCentra waren bij de plechtigheid.

bron: www.defensie.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:37:47 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88907315
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:26 schreef Cobra4 het volgende:
Al een medestander in de kamer:

keesvdstaaij Voorstel PvdA Defensie-enquête klinkt als een losse flodder. Kaalslag is gevolg van absurd hoge bezuinigingen door opeenvolgende kabinetten.
SGP is totaal niet mijn partij, maar ze hebben het mbt defensie wel het beste voor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:32 #62
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88926495
Eijsink nu bij p&w over de enquete!!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 20 november 2010 @ 00:12:49 #63
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88928504
Het Europese raketschild gaat er dus komen (bron : nos journaal) met daarin verwerkt de Patriots van NL. Zal er tijdens dat overleg door NL aangeven zijn dat NL de helft van de Patriots de deur uit gaat doen?


Ik denk het niet.............
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 03:02:36 #64
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89081417
Zuid-Korea en VS samen tegen Noord-Korea

WASHINGTON - Militaire leiders van de Verenigde Staten en Zuid-Korea hebben dinsdag afgesproken gezamenlijk op te trekken bij een eventuele respons op de Noord-Koreaanse beschietingen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie, het Pentagon, dinsdag naar buiten gebracht.

De Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates noemde de Noord-Koreaanse aanval van een Zuid-Koreaans eilandje een schending van het staakt-het-vuren. Hij zei dat tegen zijn Zuid-Koreaanse collega tijdens een telefonisch onderhoud. Beiden kwamen overeen dat „hun ministeries nauw met elkaar in contact moeten blijven en elk antwoord op deze Noord-Koreaanse agressie moeten coördineren”. Gates prees „de terughoudendheid” van Zuid-Korea.

Het Pentagon meldde eerder op de dag dat Washington zich hard gaat maken voor een „gepaste en gezamenlijke” respons.

bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89085410
Werk aan de winkel voor Nederland.
  woensdag 24 november 2010 @ 10:34:33 #66
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89085855
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:34 schreef Cobra4 het volgende:
Eijsink nu bij p&w over de enquete!!
Wat had ze erover te zeggen?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 10:38:01 #67
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89085941
quote:
Op woensdag 24 november 2010 10:34 schreef Vortix het volgende:

[..]

Wat had ze erover te zeggen?
Ze probeerde haar kwats verhaal over de noodzaak van een enquete duidelijk te maken. Maar ze kreeg niet echt de kans. Pauw, Witteman en Wester lieten geen spaan heel van haar verhaal.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 10:41:24 #68
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89086027
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ze probeerde haar kwats verhaal over de noodzaak van een enquete duidelijk te maken. Maar ze kreeg niet echt de kans. Pauw, Witteman en Wester lieten geen spaan heel van haar verhaal.
Heb je haar al een mail gestuurd?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 10:52:25 #69
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89086335
quote:
Op woensdag 24 november 2010 10:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb je haar al een mail gestuurd?
Ja, en (tadaa!!) nog geen reactie.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 10:59:58 #70
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89086570
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ja, en (tadaa!!) nog geen reactie.
Was te verwachten....
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 11:02:30 #71
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89086640
quote:
Op woensdag 24 november 2010 10:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Was te verwachten....
Als ik een mail had verzonden met mijn goedkeuring voor de enquete had ik vast al een kado bon als bedankje gehad.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 11:04:01 #72
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89086687
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Als ik een mail had verzonden met mijn goedkeuring voor de enquete had ik vast al een kado bon als bedankje gehad.
hahahaha, jaja, ff paaien.
Nee, serieus, hoop dat ze snel met een reactie komen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 11:06:01 #73
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89086762
quote:
Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hahahaha, jaja, ff paaien.
Nee, serieus, hoop dat ze snel met een reactie komen.
Ik denk niet dat ik die ga krijgen. Blijkbaar heeft nog niemand binnen de PvdA de cursus "omgaan met teleurstellingen" gevolgd.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 11:09:55 #74
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89086878
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik die ga krijgen. Blijkbaar heeft nog niemand binnen de PvdA de cursus "omgaan met teleurstellingen" gevolgd.
En ze is toch zo begaan met de militairen.........NOT. Zodra het in haar eigen plaatje past zet ze haar en vele andere politici principes aan de kant.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 11:17:00 #75
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89087110
quote:
Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En ze is toch zo begaan met de militairen.........NOT. Zodra het in haar eigen plaatje past zet ze haar en vele andere politici principes aan de kant.
Geen verder commentaar noodzakelijk.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 11:30:26 #76
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89087547
Als ze werkelijk zo begaan was met het lot van militairen was ze geen lid geweest van een partij die het gepast vind om lekker effe meer dan een miljard euro te bezuinigen op de organisatie.

Maar goed zoveel partijen die daar niet voor zijn zijn er tegenwoordig niet meer te vinden, zowel links als rechts is het armoe troef...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 11:32:02 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89087600
quote:
Op woensdag 24 november 2010 11:30 schreef Vortix het volgende:
Als ze werkelijk zo begaan was met het lot van militairen was ze geen lid geweest van een partij die het gepast vind om lekker effe meer dan een miljard euro te bezuinigen op de organisatie.

Maar goed zoveel partijen die daar niet voor zijn zijn er tegenwoordig niet meer te vinden, zowel links als rechts is het armoe troef...
Alleen CU en SGP willen meer geld voor Defensie.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 24 november 2010 @ 11:39:27 #78
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89087890
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Alleen CU en SGP willen meer geld voor Defensie.
Als militair zou je haast alleen daarom al op de CU en SGP gaan stemmen.
Onzin natuurlijk, komt ook wel wat meer bij kijken, maar het is gewoon in en in triest dat ze wederom bezuinigen op Defensie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:16:29 #79
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89089384
CU en SGP sluiten voor de rest voor geen meter aan bij hoe ik tegenover het leven sta (hoewel de CU op sommige punten nog wel op mijn sympathie kan rekenen) dus dat was destijds niet echt een optie voor mij :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 24 november 2010 @ 12:33:06 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89090107
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:16 schreef Vortix het volgende:
CU en SGP sluiten voor de rest voor geen meter aan bij hoe ik tegenover het leven sta (hoewel de CU op sommige punten nog wel op mijn sympathie kan rekenen) dus dat was destijds niet echt een optie voor mij :P
Bij mij ook niet hoor, totaal niet ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_89095304
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 03:02 schreef Cobra4 het volgende:
Zuid-Korea en VS samen tegen Noord-Korea

WASHINGTON - Militaire leiders van de Verenigde Staten en Zuid-Korea hebben dinsdag afgesproken gezamenlijk op te trekken bij een eventuele respons op de Noord-Koreaanse beschietingen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie, het Pentagon, dinsdag naar buiten gebracht.

De Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates noemde de Noord-Koreaanse aanval van een Zuid-Koreaans eilandje een schending van het staakt-het-vuren. Hij zei dat tegen zijn Zuid-Koreaanse collega tijdens een telefonisch onderhoud. Beiden kwamen overeen dat „hun ministeries nauw met elkaar in contact moeten blijven en elk antwoord op deze Noord-Koreaanse agressie moeten coördineren”. Gates prees „de terughoudendheid” van Zuid-Korea.

Het Pentagon meldde eerder op de dag dat Washington zich hard gaat maken voor een „gepaste en gezamenlijke” respons.

bron: www.telegraaf.nl
..Ik vertrouw het nog steeds niet :P , ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, denk dat de nieuwe brandhaard gevonden is. :/

En ik durf er geld op te verwedden dat indien er IETS gebeurt: Gaan wij daar ook naartoe.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89095656
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:49 schreef Vronsky het volgende:

[..]

..Ik vertrouw het nog steeds niet :P , ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, denk dat de nieuwe brandhaard gevonden is. :/

En ik durf er geld op te verwedden dat indien er IETS gebeurt: Gaan wij daar ook naartoe.
Ik denk dat het dan inderdaad een zaak voor de NAVO wordt.

Aan de andere kant: als 'we' er naartoe gaan kan het niet anders dan dat er meer geld naar Defensie gaat. Of het genoeg zal zijn is een tweede...
pi_89096430
Dat dus.. er zitten goede en slechte punten aan, wij hebben naar mijn weten ook een verplichting om terug naar Korea te gaan.

Hoop in ieder geval dat er niemand een domme beslissing maakt, want dit kan heel erg slecht uitpakken indien er iets verkeerds gaat.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89101371
Waarom zouden WIJ naar Korea moeten gaan? Dat kunnen we helemaal niet aan. Dat zou echt een kansloze missie zijn. Tenzij wij gaan om de boel weer een beetje op te bouwen nadat de USA er een aantal maanden eroverheen is gegaan.
  woensdag 24 november 2010 @ 17:19:53 #85
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89101558
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:49 schreef Vronsky het volgende:

[..]

..Ik vertrouw het nog steeds niet :P , ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, denk dat de nieuwe brandhaard gevonden is. :/

En ik durf er geld op te verwedden dat indien er IETS gebeurt: Gaan wij daar ook naartoe.
Het is al sinds 1950-1953 een brandhaard. Die oorlog daar is officieel nooit opgehouden. Ik denk dus ook niet dat het echt gaat ontsporen, gewoon weer het zoveelste incidentje.

Dat gezegd hebbende, wij hebben daar met onze krijgsmacht niks te zoeken, voorlopig. We zijn helemaal niet ingericht op een expeditionaire invasie. Laat dat maar aan de US en de UK over, daarna zien we wel weer verder.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89102451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zouden WIJ naar Korea moeten gaan? Dat kunnen we helemaal niet aan. Dat zou echt een kansloze missie zijn. Tenzij wij gaan om de boel weer een beetje op te bouwen nadat de USA er een aantal maanden eroverheen is gegaan.
Wij hebben toentertijd een verdrag getekend hierover, moet het denk ik even opzoeken.
Het is naar mijn weten ook nog gewoon van kracht.

Maar ben het wel met je eens: Wij zijn zeker niet slecht.. maar betwijfel of wij dit wel trekken, te weinig mensen denk ik.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89102762
Sowieso te weinig mensen. Te weinig materiaal. Ik vraag me sowieso af hoe we al onze shit op een beetje fatsoenlijke manier allemaal die kant op krijgen. En dan nog, Noord Korea bestaat uit allemaal ingebouwde forten overal. Ze hebben natuurlijk wel oude rommel, in het algemeen, maar ze hebben er verdomd veel van en ze hebben decennia gehad om alles in te graven en te verbergen. Tel daarbij een gehersenspoelde bevolking op... Welke aan de andere kant super arm is en ondervoed... Misschien een voordeel voor ons. Ik heb geen idee hoe loyaal ze nou zijn. Mja, dan nog. ALS we er al naartoe zouden gaan om een of andere reden, dan zie ik ons daar alleen maar het broodnodige humanitaire werk een aantal maanden ná de shock 'n awe doen.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:06:52 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89103250
Noord Korea heeft helemaal geen waarde voor het Zuiden, enige wat het ze op kan leveren is 100 km2 verpauperd grondgebied en 25 miljoen uitgehongerde straatarme onderdanen

Zuid Korea daarentegen is 1 van de rijkste landen ter wereld

waarom zouden ze in vredesnaam die ingegraven spulletjes aanvallen?
als het Noorden iets wil gaan graaien dan kunnen ze dat niet vanuit hun ingebouwde fortjes gaan doen en als ze de DMZ oversteken gaan ze allemaal dood.

het is een patstelling, er gebeurt helemaal niets

misschien schieten de Zuid Koreanen ook ergens iets in brand als ze dat al niet gedaan hebben (er zou wel teruggeschoten zijn)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89103733
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso te weinig mensen. Te weinig materiaal. Ik vraag me sowieso af hoe we al onze shit op een beetje fatsoenlijke manier allemaal die kant op krijgen. En dan nog, Noord Korea bestaat uit allemaal ingebouwde forten overal. Ze hebben natuurlijk wel oude rommel, in het algemeen, maar ze hebben er verdomd veel van en ze hebben decennia gehad om alles in te graven en te verbergen. Tel daarbij een gehersenspoelde bevolking op... Welke aan de andere kant super arm is en ondervoed... Misschien een voordeel voor ons. Ik heb geen idee hoe loyaal ze nou zijn. Mja, dan nog. ALS we er al naartoe zouden gaan om een of andere reden, dan zie ik ons daar alleen maar het broodnodige humanitaire werk een aantal maanden ná de shock 'n awe doen.
Tegen de tijd dat Nederland en een dergelijke beslissing heeft genomen en de scheepjes aankomen in ZK is er nog weinig van NK over.
Ook denk ik niet dat China zit te wachten op Westerse troepen nabij Beijing dus de VS zal ook wel geen grootschalige invasie uitvoeren.
pi_89103747
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:20 schreef Vronsky het volgende:
Dat dus.. er zitten goede en slechte punten aan, wij hebben naar mijn weten ook een verplichting om terug naar Korea te gaan.

Hoop in ieder geval dat er niemand een domme beslissing maakt, want dit kan heel erg slecht uitpakken indien er iets verkeerds gaat.
Waarom hebben wij een verplichting? We zijn toen onder dreiging ,van stopzetting van Marshall hulp, gegaan.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:23:31 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89103888
volgens mij hebben we toen we vertrokken een dergelijke overeenkomst met Seoul getekend ... en als je dat doet, dan moet je die ook nakomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89104078
Ik denk, als we überhaupt al heen gaan, dat er één of een paar ondersteunende schepen heen gaan.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89104268
Ja... Aan één of een paar van die schepen gaan we ook echt heel veel hebben :')
  woensdag 24 november 2010 @ 18:40:56 #94
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89104519
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso te weinig mensen. Te weinig materiaal. Ik vraag me sowieso af hoe we al onze shit op een beetje fatsoenlijke manier allemaal die kant op krijgen. En dan nog, Noord Korea bestaat uit allemaal ingebouwde forten overal. Ze hebben natuurlijk wel oude rommel, in het algemeen, maar ze hebben er verdomd veel van en ze hebben decennia gehad om alles in te graven en te verbergen. Tel daarbij een gehersenspoelde bevolking op... Welke aan de andere kant super arm is en ondervoed... Misschien een voordeel voor ons. Ik heb geen idee hoe loyaal ze nou zijn. Mja, dan nog. ALS we er al naartoe zouden gaan om een of andere reden, dan zie ik ons daar alleen maar het broodnodige humanitaire werk een aantal maanden ná de shock 'n awe doen.
Een amerikaan gaat er oogoperaties uitvoeren en filmt dit stiekem. Word een documentaire van gemaakt. Bij het afhalen van het verband bedanken ze de dokter niet. Ze gaan het portret van de dictator bedanken.

Hoe loyaal wil je ze hebben.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:45:22 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89104706
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Aan één of een paar van die schepen gaan we ook echt heel veel hebben :')
ah weer 1 die het leger wil afschaffen omdat we te klein zijn :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89104769
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... Aan één of een paar van die schepen gaan we ook echt heel veel hebben :')
En wie zijn 'we'?
Ik denk zodra er van Nederland gevraagd wordt of ze een bijdrage willen leveren het beste een bevoorrader en/of een LCF die kant op kunnen sturen. Hoogstwaarschijnlijk zit er voor die tijd al een onderzeeboot daar rond te dobberen.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:47:48 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89104802
voeg er een infanterie bataljon aan toe en je hebt hetzelfde als de vorige keer ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:48:26 #98
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89104827
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:06 schreef sp3c het volgende:
Noord Korea heeft helemaal geen waarde voor het Zuiden, enige wat het ze op kan leveren is 100 km2 verpauperd grondgebied en 25 miljoen uitgehongerde straatarme onderdanen

Zuid Korea daarentegen is 1 van de rijkste landen ter wereld

waarom zouden ze in vredesnaam die ingegraven spulletjes aanvallen?
als het Noorden iets wil gaan graaien dan kunnen ze dat niet vanuit hun ingebouwde fortjes gaan doen en als ze de DMZ oversteken gaan ze allemaal dood.

het is een patstelling, er gebeurt helemaal niets

misschien schieten de Zuid Koreanen ook ergens iets in brand als ze dat al niet gedaan hebben (er zou wel teruggeschoten zijn)
Dit. Er gebeurt geen moer.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89104879
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ah weer 1 die het leger wil afschaffen omdat we te klein zijn :')
Waar slaat deze belachelijke opmerking op? Where's your head at??? Je bent gewoon van de pot gerukt als je denkt dat een paar bootjes van ons daar iets kunnen gaan uitmaken.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:50:54 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89104927
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Waar slaat deze belachelijke opmerking op? Where's your head at???
ow sorry, ik dacht dat je guus muisarm was, die gebruikt dat argument altijd om tegen te zijn

quote:
Je bent gewoon van de pot gerukt als je denkt dat een paar bootjes van ons daar iets kunnen gaan uitmaken.
dat is het punt toch niet :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89104979
Oh, je wilt daar dan 'all show, no go' ver uit de kust vandaan gaan ronddobberen?
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:52:53 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105000
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh, je wilt daar dan 'all show, no go' ver uit de kust vandaan gaan ronddobberen?
nee?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89105001
Het punt is dat het leuk staat voor de buitenlandse politiek! (En dat ik eindelijk eens in de oost kom. ;) )
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:53:31 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105018
en dat we samen sterk staan en al dat soort mooie dingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89105038
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:48 schreef Vortix het volgende:

[..]

Dit. Er gebeurt geen moer.
Ja... En als NK nou besluit wat raketten naar het zuiden te knallen?
pi_89105058
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:53 schreef sp3c het volgende:
en dat we samen sterk staan en al dat soort mooie dingen
Inderdaad, all show, no go dus.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:54:33 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105067
dan gebeurt er wel wat ... misschien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 18:55:38 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105112
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Inderdaad, all show, no go dus.
je moet geen termen gebruiken die je niet begrijpt, zeker niet als ze in een andere taal zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89105262
Ik snap de term heel goed, het lijkt er echter verdomd veel op dat jij er geen hol van snapt.
pi_89105273
Onderzeeboot gaat heen voor inlichtingen. Bevoorrader om wat yanken en commonwealth aldaar van peut te voorzien. Een LCF slingert ff z'n SMART-L aan, en die raketten die NK af wilt schieten zien we al vanaf 400KM aankomen. :9~
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89105309
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:23 schreef sp3c het volgende:
volgens mij hebben we toen we vertrokken een dergelijke overeenkomst met Seoul getekend ... en als je dat doet, dan moet je die ook nakomen
Ik kan er niets van vinden, daarnaast was het een VN missie, dus dan gaat de veiligheidsraad daarover, lees wel dat ze in 1991 een 'No agression verdrag' hebben gesloten.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:01:20 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105377
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik snap de term heel goed, het lijkt er echter verdomd veel op dat jij er geen hol van snapt.
ik gebruik hem toch niet _O-

nee, all show/no go suggereert dat er schepen heen gaan die verder niets uitvoeren terwijl jij het hebt over zo'n laag aantal schepen dat het verder geen zoden aan de dijk zet

je gebruikt het echt verkeerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89105390
Daarnaast is een Koreaanse vrouw al een vaste accessoire van veel Amerikaanse militairen, dat moeten wij de Jantjes dan ook niet willen onthouden.
pi_89105424
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:58 schreef jankaas020 het volgende:
Onderzeeboot gaat heen voor inlichtingen. Bevoorrader om wat yanken en commonwealth aldaar van peut te voorzien. Een LCF slingert ff z'n SMART-L aan, en die raketten die NK af wilt schieten zien we al vanaf 400KM aankomen. :9~
Denk je niet dat de yanken allang héél veel meer intell hebben dan die sub ooit gaat verzamelen? Denk je niet dat de yanken genoeg eigen bevoorrading hebben met hun superieure logistiek?
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:03:31 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105487
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:02 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Denk je niet dat de yanken allang héél veel meer intell hebben dan die sub ooit gaat verzamelen? Denk je niet dat de yanken genoeg eigen bevoorrading hebben met hun superieure logistiek?
ik denk het wel

defensie afschaffen en alles aan de Yanken overlaten, die hebben ons toch niet nodig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89105610
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik gebruik hem toch niet _O-
Daar gaat het toch ook helemaal niet om, simpel figuur.
quote:
nee, all show/no go suggereert dat er schepen heen gaan die verder niets uitvoeren terwijl jij het hebt over zo'n laag aantal schepen dat het verder geen zoden aan de dijk zet

je gebruikt het echt verkeerd
Jij snapt er echt geen hol van :') Ik zal het je uitleggen in Jip en Janneke taal. Wij kunnen zó weinig steun leveren aan zo'n groot conflict grote ruzie omdat op zo'n grote schaal wij alleen maar in de weg zouden varen. De Yanken en ZK zorgen wel voor hun eigen shit en hebben die paar schepen van ons helemaal niet nodig. Ze zullen dus overbodig zijn en daar voor niks ronddobberen.

Snap je dat?
pi_89105635
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk het wel

defensie afschaffen en alles aan de Yanken overlaten, die hebben ons toch niet nodig
Je wordt per post steeds simpeler.
pi_89105686
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:02 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Denk je niet dat de yanken allang héél veel meer intell hebben dan die sub ooit gaat verzamelen? Denk je niet dat de yanken genoeg eigen bevoorrading hebben met hun superieure logistiek?
Logischer is wellicht om met die sub Amerikanen elders te vervangen, in het MO of de Carib bv.
Anders sturen ze weer hun Kustwacht bij gebrek aan beter, niet dat daar nou iets mis mee is maar om de Amerikaanse kustwacht in de Zwarte Zee te zien... dat was wel apart :')
pi_89105722
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Logischer is wellicht om met die sub Amerikanen elders te vervangen, in het MO of de Carib bv.
Anders sturen ze weer hun Kustwacht bij gebrek aan beter, niet dat daar nou iets mis mee is maar om de Amerikaanse kustwacht in de Zwarte Zee te zien... dat was wel apart :')
Dat is inderdaad een héél stuk realistischer dan andere lui in dit topic uit hun nek lopen te lullen.
pi_89105809
Gelukkig weet jij hoe de marine werkt, lighting... ^O^
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:11:33 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89105854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Daar gaat het toch ook helemaal niet om, simpel figuur.

[..]

Jij snapt er echt geen hol van :') Ik zal het je uitleggen in Jip en Janneke taal. Wij kunnen zó weinig steun leveren aan zo'n groot conflict grote ruzie omdat op zo'n grote schaal wij alleen maar in de weg zouden varen. De Yanken en ZK zorgen wel voor hun eigen shit en hebben die paar schepen van ons helemaal niet nodig. Ze zullen dus overbodig zijn en daar voor niks ronddobberen.

Snap je dat?
ik zeg toch dat je dat zegt :')

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebt over zo'n laag aantal schepen dat het verder geen zoden aan de dijk zet
dat is dus niet all show & no go
je zit fout ... google er maar naar

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Je wordt per post steeds simpeler.
dat is met opzet

is lightning_NL de enige die het te ingewikkeld vind hier of zijn er meerderen want volgens mij is het vrij helder allemaal en heel veel simpeler krijg ik hem niet denk ik :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89106084
Kun je wel een paar hightech moderne bootjes daar hebben ronddobberen, als die niet aan de bak komen omdat ze totaal overbodig zijn en dus gewoon niets toevoegen is dat gewoon: all show, no go.
Dan gaat het gewoon een beetje om symbolische politiek, zoals o.a. jijzelf daarnet al toegaf.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:16:56 #123
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89106105
Goed!!! Allemaal nu kappen!
OT weer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:21:27 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89106339
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Kun je wel een paar hightech moderne bootjes daar hebben ronddobberen, als die niet aan de bak komen omdat ze totaal overbodig zijn en dus gewoon niets toevoegen is dat gewoon: all show, no go.
Dan gaat het gewoon een beetje om symbolische politiek, zoals o.a. jijzelf daarnet al toegaf.
het is een symbolische contributie ja maar dat is echt iets anders als all show/no go

Frankrijk @ het WK voetbal 2010 was all show no go
Nieuw Zeeland @ het WK voetbal was indrukwekkend ook al kwamen ze niet voorbij de eerste ronde en hadden ze sowieso nooit een schijn van kans

je gebruikt het echt verkeerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:22:59 #125
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89106403
@ Lightning_NL, waar halen ze het lef vandaan om JOU nog geen Commandant der Strijdkrachten te maken,...
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_89106410
:') Je maakt jezelf nu wel onsterfelijk belachelijk door het te vergelijken met voetbalteams op toernooien... Haha, kerel! :D

Hou jij je nou maar gewoon bezig met dingen die je wél snapt. Whatever dat mag zijn.
pi_89106456
Nieuwstopic, eh? Dan maar ff me ouwe bootje promoten:


Hr. Ms. Amsterdam brengt piratenbootjes tot zinken
quote:
6 november 2010, 13.54 uur
Het Fast Combat Support Ship Hr. Ms. Amsterdam heeft vandaag voor de kust van Somalië de skiffs, motorbootjes, vernietigd van een groep piraten die gisteren ontkwam. De piraten werden gisteren onderschept, maar sloegen op de vlucht en wisten met hun 2 bootjes het strand te bereiken.

Gedurende de nacht hebben de mariniers van het boardingteam vanuit 2 RHIBs (Rigid Hull Inflatable Boat), snelle motorboten, de groep ongezien geobserveerd. Toen de 9 kapers vanochtend ongestoord dachten te vertrekken, waarschuwden de mariniers de Amsterdam. Die zette daarop de Lynx-boordhelikopter in. Net als gisteren werd met radio-oproepen en waarschuwingsschoten geprobeerd de piraten tot stoppen te dwingen. Toen dit niet lukte werd gericht op de bootjes geschoten. Hierop sprongen de mannen overboord en probeerden ze zwemmend de kust te bereiken.

Beide skiffs werden vervolgens door de mariniers in de RHIBs en de helikopter tot zinken gebracht. De piraten hebben zwemmend de kust bereikt, maar kunnen door de vernietiging van hun boten, ladders, wapens en vaten brandstof voorlopig geen acties uitvoeren.

Hr. Ms. Amsterdam neemt deel aan de EU-operatie Atalanta ter bestrijding van piraterij voor de kust van Somalië.
Mariniers onderscheppen piraten
quote:
18 november 2010, 11.22 uur
Hr. Ms. Amsterdam heeft gisteren voor de Somalische kust een groep piraten onderschept. Na een nachtelijke observatie om te voorkomen dat ze zouden ontkomen, namen mariniers tijdens een snelle actie onder meer het moederschip in beslag .

De Lynx-boordhelikopter ontdekte de 11 zeerovers in een baai aan boord van een zogenoemde whaler en 2 skiffs die als aanvalsboten fungeerden. De vaartuigen waren beladen met brandstof en ladders.

Weerstand
De piraten probeerden de actie van de mariniers te verhinderen, maar de boordhelikopter hield met waarschuwingsschoten en gericht vuur de skiffs op afstand. Hierbij werd een van de aanvalsboten zwaar beschadigd. De Somaliërs vluchtten hierop richting het binnenland .

Met het moederschip werd de piratenuitrusting in beslag genomen en verplaatst naar de Amsterdam. Na een grondige inspectie door bemanningsleden van het marineschip is de whaler door boordschutters vernietigd.

Antipiraterij-operatie

Fast Combat Support Ship Hr. Ms. Amsterdam vaart onder het commando van kapitein-luitenant-ter-zee Gerrit Nijenhuis. Hij voert tijdens de antipiraterij-operatie Atalanta het bevel over 172 bemanningsleden.
Hr. Ms. Amsterdam schakelt opnieuw piraten uit
quote:
19 november 2010, 16.27 uur
Hr. Ms. Amsterdam heeft, na succesvolle acties eerder deze week, opnieuw een groep piraten uitgeschakeld. De boordhelikopter ontdekte een whaler en 2 skiffs dicht onder de Somalische kust. Hoogstwaarschijnlijk wilden de zeerovers, die al enige dagen werden geobserveerd, op open zee een koopvaardijschip kapen.

De whaler, het moederschip, was beladen met onder meer brandstofvaten en ladders. In de skiffs zat een aantal bewapende mannen. Bij het zien van de helikopter gingen de boten er snel van door, waarbij de inzittenden hun wapens en ladders overboord wierpen.

Vurende helikopter

De Lynx-boordhelikopter stopte de eerste skiff met waarschuwingsschoten naast de boot, terwijl de Amsterdam opstoomde. De mensen in de whaler en de tweede voortvluchtige skiff werden overmeesterd door mariniers in snelle motorboten (RHIBs). De kapersvaartuigen zijn uitvoerig doorzocht. Daarna is het moederschip vernietigd en zijn de skiffs in bewaring genomen.

Eerste dag nieuwe operatie
Vandaag is de eerste dag dat het bevoorradingsschip deel uitmaakt van NATO-operatie Ocean Shield, die zich richt op piraterijbestrijding in de Indische Oceaan bij Somalië en de Golf Van Aden. Gisteren voer het Fast Combat Support Ship Hr. Ms. Amsterdam al ruim 2 maanden onder de vlag van de Europese Unie voor de antipiraterij-operatie Atalanta. Het Nederlandse marineschip heeft afgelopen maanden 37 zeerovers en een groot aantal piratenvaartuigen onderschept.

Bevoorrading
Naast haar antipiraterijtaken levert de Amsterdam brandstof aan een groot aantal schepen van de EU en NAVO in het gebied. Zij kunnen hun taken in het operatiegebied langer uitvoeren door de aanwezigheid van de bevoorrader.
Hr. Ms. Amsterdam stopt wederom piraten
quote:
24 november 2010, 11.38 uur
Hr. Ms. Amsterdam heeft gisteravond voor de vijfde keer in korte tijd succesvol opgetreden tegen piraten. Dit keer ging het om 7 mannen in een skiff met 2 grote 60 pk motoren, ladders en vaten brandstof. Een speciale eenheid van het korps mariniers voerde de snelle actie in het donker uit. De teller van de Amsterdam staat nu op 44 ontwapende zeerovers en hun aanvalsschepen.

De boordhelikopter van het marineschip ontdekte de skiff voor de kust van Somalië. Toen de vermoedelijke piraten de helikopter in de gaten kregen, vluchtten ze naar het strand. De skiff bleef vervolgens onder constante waarneming van het Fast Combat Support Ship.

Gericht vuur

Na zonsondergang vertrok het bootje opnieuw naar zee. Hierop kwamen 2 RHIBs, snelle motorboten, met mariniers en de Amsterdam in actie. Lichtkogels werden afgevuurd om de verdachten tot stoppen te dwingen, maar ze gingen er vandoor. Daarna is met hoge snelheid de achtervolging is ingezet. Nadat de piraten de diverse stoptekens en waarschuwingsschoten bleven negeren is er gericht gevuurd op de motoren van de skiff. Daarop gaven de zeerovers zich over en zijn ze aan boord genomen van de Amsterdam.

Aangehouden
Met deze actie heeft Hr. Ms. Amsterdam nu 20 vermoedelijke zeerovers aan boord. De 13 van piraterij verdachten die afgelopen vrijdag werden aangepakt, zijn in opdracht van de officier van justitie van het Landelijk Parket Rotterdam aangehouden. Deze groep wordt ondermeer verdacht van betrokkenheid bij de kaping van het Zuid-Afrikaanse zeiljacht Choizil en de ontvoering van twee Zuid-Afrikaanse staatsburgers op 7 november. Er wordt door de marechaussee onderzocht of de 7 piraten deel uitmaken van dezelfde groep als de 13 mannnen die vorige week zijn opgepakt. Rechercheurs van de marechaussee reizen vandaag af naar de Hr. Ms. Amsterdam voor nader onderzoek.

Choizil
Het zeilschip Choizil werd ruim 3 weken geleden voor de kust van Tanzania gekaapt. Eenheden van EU-missie Atalanta, waaronder Hr. Ms. Amsterdam, hebben het zeilschip ontzet. De Amsterdam heeft de Zuid-Afrikaanse schipper overgedragen aan de Zuid-Afrikaanse autoriteiten. Diverse gesprekken met hem leveren veel informatie op over de groep piraten die verantwoordelijk is voor deze kaping. Via het ministerie van Buitenlandse zaken is contact gelegd met de betrokken autoriteiten over vervolgstappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:24:32 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89106483
lol, ok lightning jonge, vraag het anders ff na aan iemand die wel engels kan :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89106527
Jij kan amper fatsoenlijk Nederlands typen, wat jij zegt neem ik allemaal niet zo heel erg serieus.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:25:39 #130
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89106542
Lightning, als jij het potje verpissen wilt winnen: gefeliciteerd, je hebt gewonnen. Waarom hou je je überhaupt bezig met gepeupel als wij? :')
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:26:45 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89106582
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Jij kan amper fatsoenlijk Nederlands typen, wat jij zegt neem ik allemaal niet zo heel erg serieus.
lekker belangrijk :')

je zit gewoon fout
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89106607
Hadden wij nu Pim Fortuyn aan de macht gehad dan hadden wij binnenkort een vliegdekschip en konden wij meedoen aan deze strijd om de mensenrechten, humanistiek en invloed in Azie met onze JSF vliegtuigen en gebroederlijk ook onze dure bommen op het compleet verpauperde Noord-Korea gooien
pi_89106626
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:24 schreef jankaas020 het volgende:
Nieuwstopic, eh? Dan maar ff me ouwe bootje promoten:
[ afbeelding ]

Hr. Ms. Amsterdam brengt piratenbootjes tot zinken

[..]

Mariniers onderscheppen piraten

[..]

Hr. Ms. Amsterdam schakelt opnieuw piraten uit

[..]

Hr. Ms. Amsterdam stopt wederom piraten

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reactie op jouw spoiler: Je bent appels met peren aan het vergelijken. Hoop dan ook dat je het als een grap zei. :)

De Marine is op zich wel goed bezig met zichzelf promoten, maar het begint eigenlijk een beetje overdreven te worden. Ik snap dat ze hun bestaansrecht aan het bewijzen zijn, maar ze hoeven toch niet elke poep en scheet in het nieuws te laten verschijnen?
Als de KL en KLu dit zouden doen tijdens ISAF zou je elke dag meerdere van dat soort berichten lezen.
  woensdag 24 november 2010 @ 19:27:34 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89106630
Klaar nu, serieus.
Hele topic is verneukt

Spec, Lightning... vecht het uit in jullie inbox por favor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 24-11-2010 19:37:42 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:30:01 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89106726
het was al klaar _O-

en nee ik ga geen Engelse les geven via pm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 19:32:40 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89106844
quote:
7s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Hadden wij nu Pim Fortuyn aan de macht gehad dan hadden wij binnenkort een vliegdekschip en konden wij meedoen aan deze strijd om de mensenrechten, humanistiek en invloed in Azie met onze JSF vliegtuigen en gebroederlijk ook onze dure bommen op het compleet verpauperde Noord-Korea gooien
daar heb je geen vliegkampschip voor nodig natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89107719
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Reactie op jouw spoiler: Je bent appels met peren aan het vergelijken. Hoop dan ook dat je het als een grap zei. :)

De Marine is op zich wel goed bezig met zichzelf promoten, maar het begint eigenlijk een beetje overdreven te worden. Ik snap dat ze hun bestaansrecht aan het bewijzen zijn, maar ze hoeven toch niet elke poep en scheet in het nieuws te laten verschijnen?
Als de KL en KLu dit zouden doen tijdens ISAF zou je elke dag meerdere van dat soort berichten lezen.
Ik wist niet dat ze op piraten aan het jagen waren tijdens ISAF :D?

Nee, zonder gein ;).
Het is toch niet heel raar dat Defensie.nl dit meldt? Die meldt toch ook als de Marine, KL of KLu oefeningen aan het draaien zijn? Als dat al nieuws is, vind ik dit zeker nieuws. Tijdens ISAF werd toch ook gemeld wanneer er wapens gevonden waren etc. Dit vind ik wel van dezelfde strekking. Ik vind niet dat de Marine zich overdreven aan het profileren eerlijk gezegd..
pi_89108062
Tijdens OEF waren er wel degelijk Nederlandse schepen in precies hetzelfde gebied aan het patrouilleren, maar dan tegen wapen- en mensen(terroristen)smokkel.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89108229
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:57 schreef jankaas020 het volgende:
Tijdens OEF waren er wel degelijk Nederlandse schepen in precies hetzelfde gebied aan het patrouilleren, maar dan tegen wapen- en mensen(terroristen)smokkel.
OEF is niet hetzelfde als ISAF toch? En wapen- en mensen(terroristen)smokkel niet hetzelfde als piraten jagen?

</mierenneuken ;)>
  woensdag 24 november 2010 @ 20:12:57 #140
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89108760
Nee, OEF is de officiële naam van de Amerikaanse "War on Terror," die zich in Afrika, Afghanistan en de Filipijnen afspeelt.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89109658
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:51 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ze op piraten aan het jagen waren tijdens ISAF :D?

Nee, zonder gein ;).
Het is toch niet heel raar dat Defensie.nl dit meldt? Die meldt toch ook als de Marine, KL of KLu oefeningen aan het draaien zijn? Als dat al nieuws is, vind ik dit zeker nieuws. Tijdens ISAF werd toch ook gemeld wanneer er wapens gevonden waren etc. Dit vind ik wel van dezelfde strekking. Ik vind niet dat de Marine zich overdreven aan het profileren eerlijk gezegd..
Tijdens ISAF gebeurde er natuurlijk gruwelijk veel meer dan dat je alleen heel sporadisch in de nieuwsstukjes kon lezen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 20:30:07 #142
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89109684
Defensie-auto met chauffeur kost 4,5 miljoen

Het ministerie van Defensie heeft vorig jaar bijna 4,5 miljoen euro besteed aan dienstauto's met chauffeur voor hoge militairen en andere topambtenaren. Dat blijkt uit cijfers die het departement woensdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

In totaal maakten 147 stafleden gebruik van de 37 grote en elf middelgrote dienstauto's die werden bestuurd door 83 chauffeurs. In de Tweede Kamer ontstond kortgeleden onbegrip over het aantal dienstauto's met chauffeurs bij Defensie, omdat dat ministerie de komende jaren fors moet bezuinigen en de krijgsmacht nu al door geldgebrek een groot tekort heeft aan reserveonderdelen en munitie.

Verantwoordelijk minister Hans Hillen gaf daarop aan niet uit te sluiten dat hij in dat aantal zal snijden.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89109742
Lekker boeiend wat een paar auto's kosten. Die Hillen kan zich beter met andere dingen bezig houden.
  woensdag 24 november 2010 @ 20:32:09 #144
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89109818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker boeiend wat een paar auto's kosten. Die Hillen kan zich beter met andere dingen bezig houden.
Vertel dan eens waar Hillen zich dan wél bezig mee zou moeten houden.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 24 november 2010 @ 20:32:25 #145
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89109832
quote:
Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker boeiend wat een paar auto's kosten. Die Hillen kan zich beter met andere dingen bezig houden.
Zeg dat tegen de andere politici die over die auto's struikelen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89110240
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:32 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Vertel dan eens waar Hillen zich dan wél bezig mee zou moeten houden.
Met zaken die er een beetje toe doen. 4,5 Miljoen voor een paar broodnodige auto's met chauffeur voor hooggeplaatsten ter discussie stellen is niets meer dan simpele symboolpolitiek.
pi_89110429
Ik zal de discussie maar even beeindigen, er komt geen oorlog, want de leiding in Noord Korea wil aan de macht blijven, met die voedselvoorziening kunnen ze geen oorlog voeren, op termijn zijn ze dus heel snel hun macht kwijt. De VS en Zuid korea zitten gewoon een beetje te stoken door vla bij die grens een oefening te houden.

'Je kunt beter een vijand hebben dan een vijand waarmee je vecht'
  woensdag 24 november 2010 @ 20:44:14 #148
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89110500
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:39 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Met zaken die er een beetje toe doen. 4,5 Miljoen voor een paar broodnodige auto's met chauffeur voor hooggeplaatsten ter discussie stellen is niets meer dan simpele symboolpolitiek.
Alle beetjes helpen. En die hotemetoten hebben in de krijgsmacht vast ook wel hun rijbewijs gehaald, dus chauffeurs vind ik ook lichtelijk overbodig. Er kan dus best wat in gesneden worden.

Nogmaals: alle beetjes helpen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_89110604
Als je zelf achter het stuur zit is het wel moeilijk dossiers doornemen hè.
pi_89110754
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:44 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen. En die hotemetoten hebben in de krijgsmacht vast ook wel hun rijbewijs gehaald, dus chauffeurs vind ik ook lichtelijk overbodig. Er kan dus best wat in gesneden worden.

Nogmaals: alle beetjes helpen.
Ok... Mja, de realiteit is dat die generaals nogal drukke baasjes zijn, die vaak hele lange dagen maken, overal aanwezig moeten zijn en zich dus van hot naar her moeten verplaatsen. Het is belachelijk om ze zélf te laten rijden. Laat ze lekker rondrijden met chauffeur, anders rijden ze zich van vermoeidheid nog dood. Kunnen ze op de achterbank nog op hun gemak verder gaan met het werk.
Of je gaat zo kleinschalig denken en mierenneuken en ze die auto's afpakken. Lekker inefficient ben je dan bezig.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:50:06 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89110828
quote:
12s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:45 schreef Sloggi het volgende:
Als je zelf achter het stuur zit is het wel moeilijk dossiers doornemen hè.
soldaten zat die kunnen autorijden

zo zijn er wel meer zaken die Defensie niet per se peperduur uit hoeft te besteden.
als je dat allemaal bij elkaar optelt kom je op een flinke som geld uit gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89110966
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

soldaten zat die kunnen autorijden

zo zijn er wel meer zaken die Defensie niet per se peperduur uit hoeft te besteden.
als je dat allemaal bij elkaar optelt kom je op een flinke som geld uit gok ik
Er zijn ook zat soldaat chauffeurs... Dus ik snap je punt niet. Ook worden er vaak 65+ers voor dit soort werk aangenomen voor weinig geld. Dit noem je toch geen uitbesteden?
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:57:53 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89111279
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:52 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er zijn ook zat soldaat chauffeurs...
ja van 10 tonners en YPR's

quote:
Dus ik snap je punt niet.
je snapt het wel

quote:
Ook worden er vaak 65+ers voor dit soort werk aangenomen voor weinig geld. Dit noem je toch geen uitbesteden?
ik ga niet weer een taaldicussie met je aan ... dit heet uitbesteden ja
in het geval van 65+ers die goedkoop aan het werk gaan ben ik trouwens niet tegen, stagaires bv ook niet, mag vaker wat mij betreft

het gaat mij om professionele schilders, chauffeurs, koks tot beveiliging aan toe dat van buitenaf word ingehuurd om iets voor heel veel geld te doen wat defensie zelf ook kan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89111503
Er zijn ook soldaten die personenwagens besturen. Die zijn waarschijnlijk duurder dan de burgerchauffeurs. Dus nee, ik snap je punt niet.

Ik snap dat het uitbesteden heet, maar ik bedoelde het natuurlijk figuurlijk.

Met je laatste alinea ben ik het wel eens.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 21:01:37 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89111545
die laatste alinia is het punt |:(
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89111572
Alle bezuinigingsperikelen kunnen opgelost worden door gewoon een stuk minder JSF's te nemen. Problem solved. Of iets minder JSF's, en een zooi Leopards e.d. verkopen.
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 21:02:35 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89111609
ik vind nog steeds dat we moeten beginnen met JSS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89111714
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:01 schreef sp3c het volgende:
die laatste alinia is het punt |:(
Jij doet net alsof alle hoge piefjes door een burger worden rondgereden, daarom snapte ik jouw punt niet dat er "soldaten zat zijn die kunnen rijden".

Snap je?
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 21:06:06 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89111839
ok jonge :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89111854
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:02 schreef sp3c het volgende:
ik vind nog steeds dat we moeten beginnen met JSS
Nog een mooi voorbeeld van iets waar je heel goed op kunt bezuinigen. Doe zo'n ding maar over een paar jaar, wanneer er weer geld is.
pi_89115771
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar heb je geen vliegkampschip voor nodig natuurlijk
Nuja ik kan mij zo voorstellen dat de Zuid-Koreaanse vliegvelden wel een doelwit zijn van SCUD's etc en vanuit Japan vliegen is wat prijzig wat betreft kerosine en onderweg tanken in Luxemburg om de kosten te drukken is geen optie derhalve is je eigen vliegveld meenemen niet alleen handig maar komt daar ook een zeker prestige bij kijken en laten onze 5000 generaals was het toch? daar nou gevoelig voor zijn.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:17:31 #163
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89116879
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja ik kan mij zo voorstellen dat de Zuid-Koreaanse vliegvelden wel een doelwit zijn van SCUD's etc en vanuit Japan vliegen is wat prijzig wat betreft kerosine en onderweg tanken in Luxemburg om de kosten te drukken is geen optie derhalve is je eigen vliegveld meenemen niet alleen handig maar komt daar ook een zeker prestige bij kijken en laten onze 5000 generaals was het toch? daar nou gevoelig voor zijn.
Sure, bijna een op tien personen bij Defensie is een Generaal _O-
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89117054
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij dan?
Tongue-in-cheek komt hier blijkbaar niet helemaal over :@ :')
pi_89119414
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tijdens ISAF gebeurde er natuurlijk gruwelijk veel meer dan dat je alleen heel sporadisch in de nieuwsstukjes kon lezen.
Ja dat is uiteraard waar, maar ook toen zijn nieuwsberichten naar buiten gebracht dat er IED's gevonden waren. Ik kan daarom prima voorstellen dat het "vangen" van piraten daarom ook nieuws is. Dat er tijdens ISAF veel gebeurde dat niet naar buiten is gebracht, maakt dit bericht niet minder nieuwswaardig vind ik. Ik bedoel op defensie.nl staat ook "Helikopterpersoneel rondt volgende week opleiding tot wapeninstructeur af". Hoezo zou het stoppen van piraten dan niet belangrijk genoeg zijn om op de defsite te staan als dat de reden is dat zij er zitten?
Ik vind niet dat de marine zich overdreven aan het profileren is. Ik denk gewoon elke keer dat er een succes wordt behaald door welk onderdeel dan ook: ' *O* '.

We kunnen natuurlijk van mening verschillen :).
  woensdag 24 november 2010 @ 23:53:24 #167
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89121624
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Alle bezuinigingsperikelen kunnen opgelost worden door gewoon een stuk minder JSF's te nemen. Problem solved. Of iets minder JSF's, en een zooi Leopards e.d. verkopen.
ja joh..altijd makkelijk.
Lekker komen kijken naar de Landmachtdagen kwijlend op een stokje totdat de Leo's voorbij stormen, en wauw das vet denken, en gezien hun feit dat ze overdonderdend zijn, groot, luidruchtig dus vast heel erg duur kunnen we er vast nogal een centje voor vangen.

Nou niet dus, je krijgt er op de internationale markt geen ene fuck meer voor, nog geen miljoen euro per tank. En welke zooi precies? welke van de 72 ?

Er is niets over, en kan niets af. Ga je nu op tanks bezuinigen pleur dan de gehele cavalerie weg.. je creeërt een luchtkasteel op tracks.

Iedereen heeft de illusie, dat bij de Cav. geld te halen is, het tegendeel. Elk land wil van zijn MBT's af, en er zijn te veel exemplaren door vooral Duitsland in de verkoop, dat ze een paar jaar geleden gratis werden gedoneerd aan Polen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89122010
Je zou inderdaad de cavalerie kunnen afstoten. Met de huidige bezuinigingen zal alleen de kaasschaaf niet genoeg zijn. Ik las op een ander forum dat er misschien een bataljon van de pantserinfanterie zal worden wegbezuinigd, weet iemand daar meer over?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 25 november 2010 @ 00:05:48 #169
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89122035
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:04 schreef Sloggi het volgende:
Je zou inderdaad de cavalerie kunnen afstoten. Met de huidige bezuinigingen zal alleen de kaasschaaf niet genoeg zijn. Ik las op een ander forum dat er misschien een bataljon van de pantserinfanterie zal worden wegbezuinigd, weet iemand daar meer over?
Dat staat inderdaad in een brief van Hillen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89122193
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ja joh..altijd makkelijk.
Lekker komen kijken naar de Landmachtdagen kwijlend op een stokje totdat de Leo's voorbij stormen, en wauw das vet denken, en gezien hun feit dat ze overdonderdend zijn, groot, luidruchtig dus vast heel erg duur kunnen we er vast nogal een centje voor vangen.

Nou niet dus, je krijgt er op de internationale markt geen ene fuck meer voor, nog geen miljoen euro per tank. En welke zooi precies? welke van de 72 ?

Er is niets over, en kan niets af. Ga je nu op tanks bezuinigen pleur dan de gehele cavalerie weg.. je creeërt een luchtkasteel op tracks.

Iedereen heeft de illusie, dat bij de Cav. geld te halen is, het tegendeel. Elk land wil van zijn MBT's af, en er zijn te veel exemplaren door vooral Duitsland in de verkoop, dat ze een paar jaar geleden gratis werden gedoneerd aan Polen.
1 miljoen per tank? Ik begin alvast met sparen. O+

Maar, ik snap het zelf ook niet.. als wij onze tanks gaan verkopen gaat het echt weer tientallen jaren duren voor wij qua ervaring op hetzelfde niveau zijn. :/

Dan maar liever 6 minder JSF vliegtuigen..
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  donderdag 25 november 2010 @ 09:18:34 #171
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89126082
quote:
'Marco Kroon weer bedreigd'
Uitgegeven: 25 november 2010 08:15
Laatst gewijzigd: 25 november 2010 08:26
AMSTERDAM - Militair Marco Kroon heeft opnieuw per sms dreigementen ontvangen. Over de inhoud van de sms wil advocaat Geert-Jan Knoops pas maandag uitspraken doen, dan begint de rechtszaak tegen Kroon wegens vermeend drugsgebruik en wapenhandel.

© ANP
Dat schrijft het AD donderdag. Kroon heeft aangifte gedaan van de bedreiging. De drager van de Militaire Willemsorde werd eerder dit jaar ook al via sms-berichten en brieven bedreigd.

Justitie zegt met deze dreigementen niets te kunnen doen, Knoops wil dat er alsnog onderzoek naar wordt gedaan.

Kroon wordt verdacht van overtreding van de Opiumwet en de wet Wapens en munitie. De kapitein ontkent alle beschuldigingen. Vorig jaar kreeg Kroon de Militaire Willemsorde wegens heldhaftig optreden in Afghanistan.

''Zeker niet'', zei Kroon in september tegen RTL Nieuws op de vraag of hij, zoals het OM beweert, harddrugs heeft gebruikt. ''Dit is frustrerend. Ik baal hier enorm van. Dit is niet de reclame waar je op hoopt als je een kroeg hebt.''
© NU.nl
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_89132920
quote:
Defensie belt tweeduizend rekruten af
Uitgegeven: 25 november 2010 11:35
Laatst gewijzigd: 25 november 2010 11:35
DEN HAAG - Ongeveer tweeduizend aspirant-militairen hebben van hun toekomstige werkgever te horen gekregen dat er op dit moment geen baan voor hen is.
© ANP

Ze zijn afgebeld, omdat Defensie vanwege bezuinigingen minder mensen kan aannemen.

Een woordvoerster van het ministerie van Defensie heeft donderdag een bericht daarover in het AD bevestigd. Enkele tientallen rekruten waren al klaar met het keuringstraject, anderen waren daar nog mee bezig. Maar ''helaas'' is er nu geen functie voor hen, aldus de woordvoerster.

Gedwongen ontslagen

Defensie moet 1 miljard euro besparen en wil dat deels halen door tienduizend banen te schrappen. Minister Hans Hillen sluit gedwongen ontslagen niet uit.

Eerder dit jaar kreeg een andere groep, van bijna 470 rekruten, al te horen dat ze niet in september maar pas in januari aan de slag kunnen. Dat gaat door, althans voor degenen die een aanstellingsbrief hebben gekregen.
dag
  donderdag 25 november 2010 @ 13:53:32 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89134016
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is gvd heel erg zuur vor hen die willen/wilden. Met dank aan de politiek!!!! :r
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:08:30 #174
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89134547
Tja, gelukkig hoor ik net bij die groep die zijn aanstellingsbrief al heet ontvangen. Pfiew. Balen, heel erg balen, voor de rest :(
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89138472
quote:
Militair pleegde zeven overvallen
GRONINGEN -
De militair die is aangehouden voor de gewapende overval op de vestiging van Kruidvat aan de Siersteenlaan in Groningen heeft meer roofovervallen op zijn kerfstok. De 27-jarige man die was gelegerd in Assen, overviel eind juli een tankstation in Assen.

Bruikbare beelden van de overval in Groningen plaatste de politie op YouTube en stelde de opnames beschikbaar voor een uitzending van het programma Opspring Verzocht. Dienstkameraden van de militair herkenden hem op YouTube en tipten de politie.

Op 29 juli arresteerde de politie in Eindhoven, de woonplaats van de man, hem op heterdaad. Hij probeerde gewapend een slijterij in de lichtstad te beroven.

Na onderzoek van de Koninklijke Marechaussee kwamen zeven gewapende overvallen aan het licht. De man pleegde de overvallen met verschillende wapens, maar niet met zijn dienstwapen.

De verdachte zit nog steeds vast. Het dossier van de Groningse overval is overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee. Die heeft het onderzoek inmiddels afgerond. De verdachte moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:10:51 #176
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89139335
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:09 schreef Vronsky het volgende:

[..]

1 miljoen per tank? Ik begin alvast met sparen. O+

Maar, ik snap het zelf ook niet.. als wij onze tanks gaan verkopen gaat het echt weer tientallen jaren duren voor wij qua ervaring op hetzelfde niveau zijn. :/

Dan maar liever 6 minder JSF vliegtuigen..
En dan is een miljoen nog veel, puur omdat het Nederlandse zijn, en die zijn net als de Duitse geliefd, vanwege hun complete onderhoudsgeschiedenis en updates.

het is werkelijk waar van de zotte, dat er elke keer naar de tanks wordt gegrepen. Ik begrijp het, ze gaan nooit mee op missie. Maar aan wie ligt dat? De Cavalerie...? Nee natuurlijk niet, die kregen 3x te horen dat ze naar Irak mochten, en zonder dat de definitieve toewijzing en groen licht zorgden de 3 Tankbataljons er onafhankelijk voor dat hun complete eenheden voor 100% inzetbaar waren op de aangegeven datum en al het materieel in topstaat verkeerde. Iedere manschap, oo en off garandeerde hun contract te willen verlengen mocht hij aflopen in een bepaalde termijn, dit gebeurd normaal na maanden organiseren en extra funding van Mindef voor een opwerkende eenheid , kregen de tankbataljons het voor elkaar door inzet en het plunderen van hun mats voorraden.

Iedere infanterist die ik heb gesproken uit Afgh. vroeg zich af waar die leo's van ons nou waren..die konden ze wel gebruiken. Elke keer de Politiek.

Daarom begrijp ik, dat ze net zo goed collectief in het kanaal worden gereden want als ze niet worden gebruikt, gooi ze dan inderdaad maar weg. Dan ben ik het met je eens, en mag de gehele cav. op de schop.

Maar sta dan niet te piepen wanneer we ze 20 jaar later nodig zouden hebben, en al onze tank kennis verdwenen is en we weer bij 0 onze eigen schiettechniek moeten uitvinden.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89139596
GB: Harrier-straaljagers weg
quote:
De luchtmacht van Het Verenigd Koninkrijk heeft afscheid genomen van een icoon. Gisteren was de laatste vlucht van een Harrier GR9 in Britse dienst. De Harrier-gevechtsvliegtuigen worden vervangen door de F35 Joint Strike Fighter. Dat meldt de BBC.

Karakteristiek aan de in Groot-Brittannië ontworpen Harrier is dat hij verticaal kan opstijgen. Er wordt wel gezegd dat het Verenigd Koninkrijk de Falkland-oorlog (tegen Argentinië) mede gewonnen heeft dankzij de Harriers die van vliegdekschepen konden vertrekken. Door het schrappen van de Harriers blijft het laatste Britse vliegdekschip voorlopig leeg achter.
Zie de link voor beelden.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 25 november 2010 @ 16:35:26 #178
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89140477
Terug van de eerste keer in 2 jaar weer beulen in de sportschool....
Ben eigenlijk best trots op mezelf..... :@
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_89140591
quote:
Op donderdag 25 november 2010 16:35 schreef Lotusss het volgende:
Terug van de eerste keer in 2 jaar weer beulen in de sportschool....
Ben eigenlijk best trots op mezelf..... :@
Zullen we dat in de sc doen? :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 25 november 2010 @ 16:47:38 #180
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_89141036
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:37 schreef gerco94 het volgende:

[..]

Zullen we dat in de sc doen? :)
Zie het nu pas.... sorry!!! :')
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_89142405
Tsja Puma, de realiteit is dat we ze hebben maar niet inzetten, en dat waarschijnlijk ook niet zullen doen. Als je dan ergens op bezuinigt, doe het dan op iets wat je toch niet nodig (lijkt) te hebben.

En ja, dan verlies je een heleboel expertise. Maar dat doe je ook als je die miljoenen ergens anders vandaan haalt. Onze tanks leveren Defensie gewoon niets op, en dat doen ze al tijden niet.

Wanneer zijn ze voor het laatst ingezet in oorlogsgebied?
pi_89145276
Jij zegt het op een manier alsof we NOOIT meer onze tanks gaan inzetten.. mag ik je glazen bol?

Het gaat gewoon verschrikkelijk weinig geld opleveren, en we gaan nog MEER kwijt zijn als we ze weer terug willen.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89146510
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:19 schreef Sloggi het volgende:
Tsja Puma, de realiteit is dat we ze hebben maar niet inzetten, en dat waarschijnlijk ook niet zullen doen. Als je dan ergens op bezuinigt, doe het dan op iets wat je toch niet nodig (lijkt) te hebben.

En ja, dan verlies je een heleboel expertise. Maar dat doe je ook als je die miljoenen ergens anders vandaan haalt. Onze tanks leveren Defensie gewoon niets op, en dat doen ze al tijden niet.

Wanneer zijn ze voor het laatst ingezet in oorlogsgebied?
Volgens mij zijn ze recentelijk op de Antillen ingezet.
  donderdag 25 november 2010 @ 20:19:29 #184
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89150360
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:19 schreef Sloggi het volgende:
Tsja Puma, de realiteit is dat we ze hebben maar niet inzetten, en dat waarschijnlijk ook niet zullen doen. Als je dan ergens op bezuinigt, doe het dan op iets wat je toch niet nodig (lijkt) te hebben.

En ja, dan verlies je een heleboel expertise. Maar dat doe je ook als je die miljoenen ergens anders vandaan haalt. Onze tanks leveren Defensie gewoon niets op, en dat doen ze al tijden niet.

Wanneer zijn ze voor het laatst ingezet in oorlogsgebied?
Ja, natuurlijk moet worden bekeken naar waar we afhankelijk van zijn, en waar niet van, betreft het bezuinigingsplan. Maar juist, wanneer er eigelijk niets te halen valt, moet naar het kosten / baten plaatje worden gekeken.

Haal je de cavalerie weg, dan verzeker ik je, dat je de helft van de slagkracht van de Landmacht wegneemt, terwijl je hoogstens een half miljard zal winnen.

en wat weg gaat, komt nooit meer terug. 500 miljoen.... is het weghalen van een compleet legeronderdeel je dat waard?

je hebt namelijk in het 1e jaar dan nog 500 miljoen te gaan, en het jaar erna weer .. en dan weer..
wat gaat dan weg?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89152939
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:31 schreef Vronsky het volgende:
Jij zegt het op een manier alsof we NOOIT meer onze tanks gaan inzetten.. mag ik je glazen bol?

Het gaat gewoon verschrikkelijk weinig geld opleveren, en we gaan nog MEER kwijt zijn als we ze weer terug willen.
Het is heel simpel: wil je ons leger in de huidige vorm behouden, dan zal er geld bij moeten. Feit: dat geld komt er niet. Dan zal je moeten bezuinigingen op de minst essentiële onderdelen van de krijgsmacht. De cavalerie is dan een optie.

Puma, jij hebt het over een eenmalige bezuiniging van 500 miljoen, maar het levert natuurlijk ook een structurele bezuiniging op. Ik kan in de begroting echter zo snel niet vinden hoeveel het op zou leveren.

Hoe stellen jullie voor dat miljard bij elkaar te schrapen? Minder JSF's? Het ministerie opdoeken?
pi_89153425
Welk miljard? In 2018 moet er 600zoveel miljoen zijn bezuinigd, toch?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89153634
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef jankaas020 het volgende:
Welk miljard? In 2018 moet er 600zoveel miljoen zijn bezuinigd, toch?
600 miljoen in 2014. De rest in 2018
pi_89154142
Bron? Ik kan nl alleen dit vinden:
quote:
Defensie moet de komende jaren toe naar een structurele bezuiniging van 635 miljoen euro in 2018, te beginnen met 200 miljoen in 2011.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89154356
http://nos.nl/artikel/199(...)eg-bij-defensie.html

quote:
De komende jaren verdwijnen bij Defensie zo'n tienduizend functies, omdat het ministerie bijna een miljard euro moet besparen. Gedwongen ontslagen zijn volgens minister Hillen bijna onvermijdelijk, maar vakbond AFMP vindt dat geen optie.
pi_89154617
635 miljoen is natuurlijk 'bijna' een miljard.. 'tis maar hoe je het wil zien.. 8)7

Volgens het Friesch Dagblad:
quote:
De nieuwe minister van Defensie Hillen zei het gisteren keer op keer op vragen van journalisten naar de toekomst van de vliegbasis: ,,Ik weet het nog niet. Dit voorjaar nemen we een besluit. Ook op de vraag of er plaats is in Nederland voor twee bases (Volkel en Leeuwarden, PvtH) houdt hij de boot af: ,,Wij kijken naar het totaal en dit voorjaar nemen wij een besluit. [...] zelf heeft Hillen het over een totaalbedrag van tegen de miljard euro.
Afwachten tot het voorjaar dus... :{

[ Bericht 69% gewijzigd door jankaas020 op 25-11-2010 21:51:45 ]
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89154940
Nee, die 600 miljoen is onderdeel van het bezuinigingspakket van dit pakket, die 400 miljoen extra is een lijk dat onlangs uit de kast is komen stuiteren.
pi_89155039
zie ook edit.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_89155103
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk moet worden bekeken naar waar we afhankelijk van zijn, en waar niet van, betreft het bezuinigingsplan. Maar juist, wanneer er eigelijk niets te halen valt, moet naar het kosten / baten plaatje worden gekeken.

Haal je de cavalerie weg, dan verzeker ik je, dat je de helft van de slagkracht van de Landmacht wegneemt, terwijl je hoogstens een half miljard zal winnen.

en wat weg gaat, komt nooit meer terug. 500 miljoen.... is het weghalen van een compleet legeronderdeel je dat waard?

je hebt namelijk in het 1e jaar dan nog 500 miljoen te gaan, en het jaar erna weer .. en dan weer..
wat gaat dan weg?
Soms, heel soms, dan denk ik dat wij de enigste in DEF zijn die niet willen dat de cavalerie verdwijnt. :'(
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89155259
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die het graag kwijt zijn, maar nogmaals: hoe krijg je dat miljard anders bij elkaar?
pi_89155288
Als je de cavelerie afschaft, kun je net zo goed het hele leger afschaffen, je weet nooit of je ze nodig hebt, ik kan me herinneren dat ze met krakersrellen in het verleden ook wel eens tanks heeft ingezet om door de barricaden te breken.
pi_89155551
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:55 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die het graag kwijt zijn, maar nogmaals: hoe krijg je dat miljard anders bij elkaar?
Dan verkoop je die JSS maar weer en schaf je wat minder F35's aan.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89155785
Met een beetje geluk zitten we dan op 600 miljoen. Nog 400 te gaan.
pi_89155851
JSS moet nog gebouwd worden. Net als de laatste van de Holland klasse, waarvan de eerste 2 alweer verkocht worden.. Beter hadden ze 2 LCF's verkocht, troep.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 22:44:01 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89158177
quote:
Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef jankaas020 het volgende:
JSS moet nog gebouwd worden. Net als de laatste van de Holland klasse, waarvan de eerste 2 alweer verkocht worden.. Beter hadden ze 2 LCF's verkocht, troep.
LCF is troep?
dat hoor ik voor het eerst

dan zou ik de laatste 2 Mfregatten verkopen voor de upgrades betaald zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89158839
De Amsterdam wordt 3 weken later afgelost door de Ruyter omdat haar energiediesels aan stront waren.. We noemen ze ook wel Low Cost Frigates, het enige wat echt geld gekost heeft zijn de zichtbare dingen zoals de SMART-L en de APAR. Waarschijnlijk worden ze binnenkort ook een kostenplaatje, want er zijn plannen om de diesels te vervangen door andere.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 november 2010 @ 08:28:10 #201
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89166578
Protest tegen bezuiniging Defensie

Vakbonden voor defensie personeel hebben donderdagochtend actie gevoerd voor de poort van het marinecomplex in Den Helder.

De bonden protesteren met hun actie tegen de aangekondigde bezuiniginen bij defensie. Minister Hans Hillen wil zo'n 10.000 banen schrappen. Gedwongen ontslagen zijn voor de vakbond voor defensiepersoneel VBM/NOV en BBTV onaanvaardbaar.

Volgens de vakbond loopt de minister veel te hard van stapel en zaait hij onnodig paniek onder de werknemers.

Bron: www.rtvnh.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89166645
Bekend verhaal hoor, ik vond zelfs dat hier op Def redelijk wat panniek werd werd gezaait.
pi_89168042
Ik vind nou niet echt dat er paniek wordt gezaaid. Defensie zou natuurlijk meer geld moeten kryijgen. Maar als er nou echt per se bezuinigd moet worden, dan is het onvermijdelijk dat er helaas klappen gaan vallen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 november 2010 @ 09:56:02 #204
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89168523
vr 26 nov. 8:53
Artillerievuur gehoord bij eiland Zuid-Korea

Vlak bij het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea met granaten werd bestookt, is vrijdag opnieuw artillerievuur gehoord. Het gaat om twee explosies binnen vijf seconden, aldus het leger van Zuid-Korea.

Het leger onderzoekt de herkomst van het geluid. De eerste indruk is dat ongeveer twintig granaten zijn ontploft aan de noordelijke kant van de grens. Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger.

Achtergebleven bewoners van het eiland haastten zich naar schuilkelders, aldus getuigen.

Dinsdag kwamen door de granaataanvallen vier Zuid-Koreanen om. Achttien raakten gewond.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 november 2010 @ 10:32:08 #205
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89169597
'Oorlog met Zuid-Korea dichterbij door oefening'


PYONGYANG - De plannen van de Verenigde Staten en Zuid-Korea om een gezamenlijke maritieme oefening te houden in de Gele Zee, brengen het Koreaanse schiereiland ''dichter bij de rand van oorlog''. Dat meldden Noord-Koreaanse staatsmedia vrijdag.

''De situatie op het Koreaanse schiereiland nadert de rand van oorlog, door het roekeloze plan van schietgrage elementen om opnieuw oorlogsoefeningen te houden die gericht zijn op de Democratische Volksrepubliek Korea'', aldus het persbureau KCNA.

Dinsdag ontstond een nieuwe crisis tussen de beide Korea's, toen Noord-Korea het eiland Yeonpyeong beschoot met zware artillerie.

Twee Zuid-Koreaanse burgers en twee militairen kwamen om. De aanval was waarschijnlijk gericht op een militaire basis, maar er werden ook woonhuizen geraakt.

Vergelding

Noord-Korea meldde later dat de beschietingen een vergelding waren voor Zuid-Koreaanse marineoefeningen in de Gele Zee, bij de zeegrens met Noord-Korea.

Zuid Korea en de Verenigde Staten zeggen dat de gezamenlijke marine-oefening al voor het incident van dinsdag gepland was. De Amerikanen hebben onder andere het vliegdekschip USS George Washington naar het gebied gestuurd. De manoeuvres duren vier dagen en worden gehouden in de Gele Zee.

© ANP
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:23:46 #206
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89181744
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:53 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Soms, heel soms, dan denk ik dat wij de enigste in DEF zijn die niet willen dat de cavalerie verdwijnt. :'(
ze kunnen de cav niet kwijt, al helemaal niet als ze door willen gaan met missies als in Afghanistan... echt niet.

We waren daar niet met de hele gereedschapskist, en dat heeft in principe meer geld gekost.
De Denen, die hebben het laten zien.

Wij zijn vereist om veiligheid voor cat's te garanderen.
Constant in de overwatch, altijd in waarneming, en kunnen aanpakken als een situatie zich daarin voordoet.

Laffe heli's moeten hem na een half uur ook taaien en die zijn niet zulke loodvreters als wij tanks dat zijn.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:27:26 #207
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89181942
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:56 schreef Clan het volgende:
Als je de cavelerie afschaft, kun je net zo goed het hele leger afschaffen, je weet nooit of je ze nodig hebt, ik kan me herinneren dat ze met krakersrellen in het verleden ook wel eens tanks heeft ingezet om door de barricaden te breken.
Een nadeel. Hier heeft de KMar de spullen nu voor.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 15:27:58 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89181969
de Denen denken er heel hard over na de tanks weer weg te halen vanwege de kosten en te vervangen door een extra peloton CV9035

geen bron
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:30:27 #209
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89182065
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:27 schreef Esses het volgende:

[..]

Een nadeel. Hier heeft de KMar de spullen nu voor.
wat? Die gare blauwe ypr's van ze?
schiet je met een diemaco met moeite nog doorheen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:31:15 #210
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89182101
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:27 schreef sp3c het volgende:
de Denen denken er heel hard over na de tanks weer weg te halen vanwege de kosten en te vervangen door een extra peloton CV9035

geen bron
zou ik erg vreemd vinden, maar aan de andere kant. Volgens mij hebben ze het erg rustig daar.
( de Denen )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:32:11 #211
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89182142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:30 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat? Die gare blauwe ypr's van ze?
schiet je met een diemaco met moeite nog doorheen.
En de krakers hebben gelukkig ook een diemaco op de achterbank van de auto :')
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 15:39:14 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89182454
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:31 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zou ik erg vreemd vinden, maar aan de andere kant. Volgens mij hebben ze het erg rustig daar.
( de Denen )
L O L ! ! !

als je waarde hecht aan je neus zou ik dat niet herhalen in de buurt van een Deense militair
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 26 november 2010 @ 15:41:20 #213
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89182575
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

L O L ! ! !

als je waarde hecht aan je neus zou ik dat niet herhalen in de buurt van een Deense militair
Idem als iemand tegen een NL militair zou zeggen dat die het rustig heeft gehad. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 15:46:22 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89182843
true

maar Denemarken verloor by far de meeste militairen in Afghanistan als je rekening houd met de bevolkingsgrootte (op Afghanistan na dan) en ja ik weet dat lijkenzakken tellen niet echt respectvol is en eigenlijk ook geen goed argument is maar als je denkt dat ze het rustig hebben gehad dan zit je niet op te letten.

sterker nog, ze verloren letterlijk meer mensen als Nederland volgens mij

[ Bericht 13% gewijzigd door sp3c op 26-11-2010 15:52:59 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:54:31 #215
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89183268
Klopt, 38 volgens WIkipedia. Waarvan 32 door de vijand of eigen vuur.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 16:06:31 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89183869
Lightning_NL noemt dat trouwens all show, no go _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:38:20 #217
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89185425
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:32 schreef Esses het volgende:

[..]

En de krakers hebben gelukkig ook een diemaco op de achterbank van de auto :')
Ja, daarmee kom je door een stelling..

met een yprt

god, wordt wakker jongen :')
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:38:44 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89185443
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:46 schreef sp3c het volgende:
true

maar Denemarken verloor by far de meeste militairen in Afghanistan als je rekening houd met de bevolkingsgrootte (op Afghanistan na dan) en ja ik weet dat lijkenzakken tellen niet echt respectvol is en eigenlijk ook geen goed argument is maar als je denkt dat ze het rustig hebben gehad dan zit je niet op te letten.

sterker nog, ze verloren letterlijk meer mensen als Nederland volgens mij
klopt, ik doelde op de laatste tijd ;)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89185551
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:06 schreef sp3c het volgende:
Lightning_NL noemt dat trouwens all show, no go _O-
Of no show, 38 go...
  vrijdag 26 november 2010 @ 16:44:35 #220
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89185678
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, daarmee kom je door een stelling..

met een yprt

god, wordt wakker jongen :')
Ga jij eens even heel snel lezen wat er zoal gequote is door mij en waar ik op reageerde. Dan vraag ik je vervolgens je achterlijke reactie weg te halen.

Succes.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:29:09 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89196214
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:23 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ze kunnen de cav niet kwijt, al helemaal niet als ze door willen gaan met missies als in Afghanistan... echt niet.

We waren daar niet met de hele gereedschapskist, en dat heeft in principe meer geld gekost.
De Denen, die hebben het laten zien.

Wij zijn vereist om veiligheid voor cat's te garanderen.
Constant in de overwatch, altijd in waarneming, en kunnen aanpakken als een situatie zich daarin voordoet.

Laffe heli's moeten hem na een half uur ook taaien en die zijn niet zulke loodvreters als wij tanks dat zijn.
Echter, ik denk dat de invoering van de CV-90 wel eens nadelig kan gaan uitpakken voor de cav. Want het ziet er uit als een tank, het heeft tracks en heeft een kanon. Ergo, een vervanger voor de Leo... Zo kijken kortzichtige Hans Huichelaar en zijn nog kortzichtere club er natuurlijk tegenaan.
pi_89197936
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:06 schreef sp3c het volgende:
Lightning_NL noemt dat trouwens all show, no go _O-
Je bent echt een heel zielig mannetje. Zit je trouwens zelf nog bij defensie? Of was je daar ook niet gewenst?
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 22:15:12 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89203811
whehehehe, too easy _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89206317
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:30 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat? Die gare blauwe ypr's van ze?
schiet je met een diemaco met moeite nog doorheen.
Hoe zit het met de CV-90? ik las vorig jaar, in de 'Landmacht' dat de testresultaten erg goed waren, is het 'paard' al ingeburgert?
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:04:41 #225
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89206884
Nog niet bij alle painf bataljons, maar ze zijn ermee bezig.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89207038
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:04 schreef Vortix het volgende:
Nog niet bij alle painf bataljons, maar ze zijn ermee bezig.
Ik vond wel grappig om te zien hoe ze die 'stoftest' deden, daadwerkelijk alles openzetten, en een CV-90 ervoor, door het zand, laten rijden.

Mooi ding is dat, om te zien.
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:20:24 #227
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89207838
Prachtig, ik hoop er over een paar jaar veel mee te mogen spelen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_89207961
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:20 schreef Vortix het volgende:
Prachtig, ik hoop er over een paar jaar veel mee te mogen spelen.
Veel plezier ermee ;)
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:26:36 #229
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89208192
Hahah thanks :)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 23:49:17 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89209519
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 22:54 schreef Clan het volgende:

[..]

Hoe zit het met de CV-90? ik las vorig jaar, in de 'Landmacht' dat de testresultaten erg goed waren, is het 'paard' al ingeburgert?
de marechaussee is nog niet bezig met het vervangen van de YPRetjes afaik

ik zou een bushmaster variant kiezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89211006
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

de marechaussee is nog niet bezig met het vervangen van de YPRetjes afaik

ik zou een bushmaster variant kiezen
Jij zit bij de Marechaussee?
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 02:03:52 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89214418
nee Esses

ik doe burgerdingetjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89214706
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 02:03 schreef sp3c het volgende:
nee Esses

ik doe burgerdingetjes
Ik voel me een beetje voorbijgelopen ;)
pi_89215202
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:15 schreef sp3c het volgende:
whehehehe, too easy _O-
Jij bent pas te makkelijk. Je probeert een mislukt grapje te maken over de rug van tientallen dode militairen. Je bent zelf waarschijnlijk te simpel van geest om dat een beetje te begrijpen.
Niet vreemd dat je 'loopbaan' bij Defensie zo kort was. Totaal ongeschikt waarschijnlijk, maar wel bijdehand doen hier :)
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 03:11:05 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89215459
werd jij vroeger gepest ofzo *)

terecht denk ik _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89215494
Nee, helemaal niet. Maar ik heb wel een hekel aan nietsnutterige onderkruipseltjes als jij, die gewoon te simpel zijn om hun eigen hol af te vegen. :)
pi_89215504


[ Bericht 100% gewijzigd door Clan op 27-11-2010 18:34:11 ]
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 03:15:59 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89215522
knulletje O+
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89215548
Namen noemen, ja sp3c en Lighning_NL

Zielig gedoe noem ik dit...Grow up!!!
pi_89215563
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 03:15 schreef sp3c het volgende:
knulletje O+
Precies, knulletjes ;)
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 03:18:46 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89215568
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 03:14 schreef Clan het volgende:
Hey, FUCKERS

Laten we dit eens buiten dit topic houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fine

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 03:20:15 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89215583
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 03:17 schreef Clan het volgende:
Namen noemen, ja sp3c en Lighning_NL

Zielig gedoe noem ik dit...Grow up!!!
mama?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89215812
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 03:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

mama?
Sorry hoor, maar vind dit aan het infantiele toe! Je bent op en bepaald moment volwassen.
pi_89215814
Namen noemen ja... wie speelt er hier trouwens de Amerikaanse commando? Puma?
pi_89216013
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

de marechaussee is nog niet bezig met het vervangen van de YPRetjes afaik

ik zou een bushmaster variant kiezen
De kmar gaat voorlopig ook nog gewoon door met de ypr's, er is ook totaal geen reden voor de kmar om die dingen te ruilen voor moderner spul.
pi_89216424
Onder deze lijn gaat het weer over defensie gerelateerde nieuws berichten. En niet over mierengeneuk!
-----------------------------------------------------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:12:24 #247
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89220166
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:54 schreef Clan het volgende:

[..]

Hoe zit het met de CV-90? ik las vorig jaar, in de 'Landmacht' dat de testresultaten erg goed waren, is het 'paard' al ingeburgert?
njah, probleem na -probleem..
dingen hebben geloof ik weer een schietverbod.

ellende man.

basis is goed, maar NL wilde weer alles anders ( en begrijpelijk )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:17:53 #248
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89220362
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echter, ik denk dat de invoering van de CV-90 wel eens nadelig kan gaan uitpakken voor de cav. Want het ziet er uit als een tank, het heeft tracks en heeft een kanon. Ergo, een vervanger voor de Leo... Zo kijken kortzichtige Hans Huichelaar en zijn nog kortzichtere club er natuurlijk tegenaan.
Yes..dat gevoel krijg ik ook.

Betreft de bezuinigingen.. ik weet dat 11tank het overleefd, in ieder geval tot 2013. Dit omdat wij in 2012 Operationeel gereed moeten zijn, en daarom hebben wij ook geen cuts op het oefeningsprogramma. Ja, er ging in plaats van een esk. een pel. naar Noorwegen... maar verder niet veel. Herstelwerkzaamheden van grote aard tot 2011 zijn wel uitgesteld helaas..

De eenheid zal er blijven, verwacht niet dat er in 2013 nog eenheden weg zullen gaan dus dat zit wel goed. Ook zal het dan voor ons w.s afghanistan worden, tenminste hier wordt opelijk over gesproken, maar je weet het maar nooit natuurlijk.

En over de cv90... ja ik weet het ook niet :{
je hebt natuurlijk gelijk betreft het punt hoe klaas en jan er tegenaankijken..
En ik moet zeggen... ik zou het niet verkeerd vinden een cv90120 te gaan gebruiken, met een wat sterkere motor, en het extra pantser pakket.

als je maar de 120mm erin houd.. dat is een belangrijk instrument voor de KL.

met die nieuwe munitie die we hebben...( een comeback from the past zeg maar ) is het feescht :7

HESH, en HE.. oO<
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:19:22 #249
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89220412
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 04:52 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

De kmar gaat voorlopig ook nog gewoon door met de ypr's, er is ook totaal geen reden voor de kmar om die dingen te ruilen voor moderner spul.
Het lijkt mij wel bruut om met de BE met een snelvuurkannon op relschoppers te schieten........
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:22:02 #250
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89220498
mgoed, realistisch gezien.

De cav moet er aan te pas komen bij ontspoorde treinen, en bij vervelende krakersrellen moeten ze ook nog steeds naar andere legereenheden telefoneren...

Yperts zijn gewoon klote...
Dingen vliegen wel prachtig uit mekaar...

alhoewel AMX30's dat ook doen, maar de ypr knalt lekker.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:27:49 #251
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89220679
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 12:22 schreef Pumatje het volgende:
mgoed, realistisch gezien.

De cav moet er aan te pas komen bij ontspoorde treinen, en bij vervelende krakersrellen moeten ze ook nog steeds naar andere legereenheden telefoneren...

Yperts zijn gewoon klote...
Dingen vliegen wel prachtig uit mekaar...

alhoewel AMX30's dat ook doen, maar de ypr knalt lekker.
De vorige keer dat de cav gebeld is voor de krakersrellen bestond de be nog niet :')
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_89220993
Hillen zou 'nee' tegen missie gênant vinden

DEN HAAG - Minister Hans Hillen (Defensie) zou het ''gênant'' vinden als hij de NAVO moet melden dat Nederland geen trainers levert voor Afghanistan omdat daarvoor in de Tweede Kamer te weinig steun zou zijn.

Hij zegt dat zaterdag in een interview met de Volkskrant.
''Dat zou ik gênant vinden, omdat we dan iets niet doen wat anderen van ons verwachten en wat tot onze verantwoordelijkheid behoort. Wat we nu als kabinet voorbereiden, past in wat van ons wordt gevraagd.''

De minister wijst erop dat in Afghanistan meer dan veertig landen actief zijn, inclusief alle NAVO-landen. Hij zou het ''curieus'' vinden als ons land zou melden daar niet meer bij te willen horen.
Geen voorstel
Vrijdag bleek dat een voorstel van het kabinet voor een nieuwe missie in Afghanistan waarschijnlijk niet meer dit jaar te verwachten is. Een verkenningsteam dat ter plekke heeft gekeken naar de mogelijkheden voor een missie, is inmiddels weer terug.
Voor Hillen heeft een nieuwe bijdrage in Afghanistan als doel om het terrorisme af te schrikken en ''die samenleving enigszins leefbaar achter te laten''. ''Een van de lessen die we hebben geleerd, is dat het tweede veel moeilijker is dan het eerste.''
Juiste plek
De vorming van het nieuwe kabinet heeft ertoe geleid dat het CDA op de juiste plek in het politieke spectrum is terechtgekomen, stelde de minister in het interview.
Hij ziet het CDA als een conservatieve partij, zoals dat ook voor andere christendemocratische partijen in andere landen geldt. Volgens Hillen heeft het CDA de afgelopen jaren ''de lokgroep van het progressieve denken'' gevolgd.
Koers
''Wij komen nu waar we eigenlijk al hadden moeten zitten'', aldus Hillen, de de afgelopen jaren Eerste Kamerlid was en bekend staat als een strateeg en adviseur binnen zijn partij. Als deze koers eerder was ingezet had dat in de ogen van Hillen ''veel minder malheur'' opgeleverd.
Het CDA raakte tijdens de kabinetsformatie zeer verdeeld over de vorming van een kabinet met de VVD dat gedoogd zou worden door de PVV. Tijdens een speciaal belegd partijcongres stemde ongeveer een derde deel van de aanwezige leden tegen de samenwerking.
Najaarscongres
Zaterdag houdt het CDA zijn najaarscongres in Utrecht. Hoewel congressen volgens Hillen te weinig markant zijn, kan wel blijken of de nieuwe koers van de partij wortel schiet. ''Als dat zo is, zal dat het CDA tot rust brengen en de glans in zijn ogen teruggeven.''
Volgens Hillen komt het CDA nu uit waar CDU/CSU in Duitsland al zit. ''De Beierse CDU/CSU heeft de prachtige slogan 'Laptop und Lederhosen'. Aan de ene kant de traditie, aan de andere kant de toekomst. Dat spreekt mij aan.''
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_89221123
Het is pas genant naar je eigen troepen toe, om na jarenlange bezuinigingen de komende jaren nog eens een absolute genadeklap toe te brengen aan Defensie, maar ze wel weer op een nieuwe missie sturen naar Afghanistan.

Mijn eerste indrukken van Hillen als MinDef zijn uitermate negatief.
pi_89221152
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is pas genant naar je eigen troepen toe, om na jarenlange bezuinigingen de komende jaren nog eens een absolute genadeklap toe te brengen aan Defensie, maar ze wel weer op een nieuwe missie sturen naar Afghanistan.

Mijn eerste indrukken van Hillen als MinDef zijn uitermate negatief.
dit dus!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_89223624
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:22 schreef Pumatje het volgende:
mgoed, realistisch gezien.

De cav moet er aan te pas komen bij ontspoorde treinen, en bij vervelende krakersrellen moeten ze ook nog steeds naar andere legereenheden telefoneren...

Yperts zijn gewoon klote...
Dingen vliegen wel prachtig uit mekaar...

alhoewel AMX30's dat ook doen, maar de ypr knalt lekker.
en bij geen van de dingen de jij aanhaalt zijn er gevechtstanks ingezet maar een bruggenlegger en buffels. Ik snap dat je je regiment verdedigd, maar als de polite besluit om een aantal leo's in te leveren en er CV90's voor terug neemt dan is dat opzich een logische keuze. een CV90 is gewoon veelzijdiger. Daarnaast weet ik het brandstofverbruik van een CV 90 niet, maar logistiek gezien is een LEO2 ook een ramp. Die dingen hebben VEEL brandstof nodig, dat kan nog wel eens voor problemen zorgen....

welk pel. zit je eigenlijk? de broer van mn collega hierzo zit ook bij 11 tank als kpl1.
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 14:37:41 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89224598
de vraag is of er nog heel veel Leo's zijn om in te leveren
hoeveel hebben we er nu nog, 2 bataljons?

als die grote missie in Afrika waar vooral linkse politici mee schermen (als argument tegen missies elders) er toch eens van komt dan heb je wel gevechtstanks nodig want elke militie beschikt daar over T55's ... die zitten dan met duct tape aan elkaar maar dat is toch een vervelend treffen als je ze tegenkomt met je MB

wat je wel zou kunnen doen is een bataljon leopards (of alle leopards) vervangen door CV90120 of zelfs voor een stuiver per stuk wat AMX10RC's van de Fransen overnemen zodat de militairen zelf nog wel de basiskennis behouden zodat ze als het echt los gaat eenvoudiger (goedkoper) over kunnen stappen op nieuwe Leopards
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 november 2010 @ 14:41:46 #257
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89224695
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 12:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is pas genant naar je eigen troepen toe, om na jarenlange bezuinigingen de komende jaren nog eens een absolute genadeklap toe te brengen aan Defensie, maar ze wel weer op een nieuwe missie sturen naar Afghanistan.

Mijn eerste indrukken van Hillen als MinDef zijn uitermate negatief.
Correct
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89225108
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:37 schreef sp3c het volgende:
de vraag is of er nog heel veel Leo's zijn om in te leveren
hoeveel hebben we er nu nog, 2 bataljons?

als die grote missie in Afrika waar vooral linkse politici mee schermen (als argument tegen missies elders) er toch eens van komt dan heb je wel gevechtstanks nodig want elke militie beschikt daar over T55's ... die zitten dan met duct tape aan elkaar maar dat is toch een vervelend treffen als je ze tegenkomt met je MB

wat je wel zou kunnen doen is een bataljon leopards (of alle leopards) vervangen door CV90120 of zelfs voor een stuiver per stuk wat AMX10RC's van de Fransen overnemen zodat de militairen zelf nog wel de basiskennis behouden zodat ze als het echt los gaat eenvoudiger (goedkoper) over kunnen stappen op nieuwe Leopards
heb je gelijk in, maar alsnog zou ik er niet vreemd van op kijken als er toch tanks ingeleverd moeten worden.
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 15:03:22 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89225296
ik kijk nergens vreemd meer van op, zelfs de CV90 acht ik niet 100% veilig

sterker nog, als ik zou moeten bezuinigen (vooropgesteld dat ik dat niet verstandig vind) zou ik een gemechaniseerde brigade omvormen tot een lichte brigade met bv LAV25 oid en de CV90's die over blijven ombouwen tot gespecialiseerde voertuigen (genie, PRAT etc.) om de laatste YPR's te vervangen voor zover die nog overblijven binnen de overgebleven gemechaniseerde brigade en het overschot aan Canada ofzo verkopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89228367
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is pas genant naar je eigen troepen toe, om na jarenlange bezuinigingen de komende jaren nog eens een absolute genadeklap toe te brengen aan Defensie, maar ze wel weer op een nieuwe missie sturen naar Afghanistan.

Mijn eerste indrukken van Hillen als MinDef zijn uitermate negatief.
Weinig aan toe te voegen. Over de ruggen van het personeel de NAVO een beetje pleasen... :r
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:15:59 #261
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89228987
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:06 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

en bij geen van de dingen de jij aanhaalt zijn er gevechtstanks ingezet maar een bruggenlegger en buffels. Ik snap dat je je regiment verdedigd, maar als de polite besluit om een aantal leo's in te leveren en er CV90's voor terug neemt dan is dat opzich een logische keuze. een CV90 is gewoon veelzijdiger. Daarnaast weet ik het brandstofverbruik van een CV 90 niet, maar logistiek gezien is een LEO2 ook een ramp. Die dingen hebben VEEL brandstof nodig, dat kan nog wel eens voor problemen zorgen....

welk pel. zit je eigenlijk? de broer van mn collega hierzo zit ook bij 11 tank als kpl1.
klopt klopt klopt, maar de buffels waren toch echt afkomstig van Tankbats. & co. en zijn gewoon Leopard2a5's geweest die ooit ombouw hebben gekregen.
ik legde eerder al uit dat ik de overstap naar cv90 liever niet zie, maar niet als een ramp beschouw.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89229031
Meh, CV90.

Boxer met een 105mm kanon erop :D
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:17:30 #263
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89229036
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:37 schreef sp3c het volgende:
de vraag is of er nog heel veel Leo's zijn om in te leveren
hoeveel hebben we er nu nog, 2 bataljons?

als die grote missie in Afrika waar vooral linkse politici mee schermen (als argument tegen missies elders) er toch eens van komt dan heb je wel gevechtstanks nodig want elke militie beschikt daar over T55's ... die zitten dan met duct tape aan elkaar maar dat is toch een vervelend treffen als je ze tegenkomt met je MB

wat je wel zou kunnen doen is een bataljon leopards (of alle leopards) vervangen door CV90120 of zelfs voor een stuiver per stuk wat AMX10RC's van de Fransen overnemen zodat de militairen zelf nog wel de basiskennis behouden zodat ze als het echt los gaat eenvoudiger (goedkoper) over kunnen stappen op nieuwe Leopards
Never nooit Frans materieel... Never.
Echt dan stap ik uit de cav.

Ik wil Duits, en niets anders.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 17:25:01 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89229262
de Duitsers hadden wel zo'n leuk karretje op de Afghelopen landmachtdagen :D

op wielen met 105mm kanon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:28:26 #265
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89229360
nee nee nee , Wielen zijn voor Belgen.

In de meeste conflictgebieden ben je praktisch weg-afhankelijk met wielvoertuigen met massa.
Rups.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 17:31:49 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89229468
lol

probleem zit hem in de kosten van zware rupsvoertuigen en we bezuinigen niet omdat we dat zo leuk vinden, er moeten harde beslissingen genomen worden

als je dan de optie hebt om wielen naar gebieden waar ze goed uit de voeten kunnen dan spaar je geld uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:41:42 #268
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89229839
true, maar dan nog liever met de ypr op pad...Die kosten zoveel niet.

Wegen worden de nieuwe vijand van de Defensies van alle landen...en het wapen van de terrorist/Chinees/Rus/Noord-koreaan/Oekoe-boekoe Afrikaan/Venezuelaan/vulzelfin.

geen weg, geen Ied.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 27 november 2010 @ 17:42:46 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89229868
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Rheinmetall/ Krauss Maffia ftw!
Jawel! ^O^

Leuk al die lui die roepen, ja Leclerc, ja AMX.. ja fijn.
Die doen geen onderhoud op donderdagavond aan dat ding w/

En mening persoon die ooit aan franse auto's heeft gesleuteld weet dan wat hem te wachten staat..

Drama met de hoofdletter capital grootheids D.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 18:10:18 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89230806
zoveel lui roepen dat volgens mij niet _O-

wmb blijven we met Leopards rijden maar ik zie liever AMX10RC dan niets of minder en daar zitten we wel aan te komen want er gaat gewoon geld van het budget af en de cavalerie is nu eenmaal de populaire keuze atm ... kun je in een ypr stappen maar dan heb je nog geen 105/120mm kanon

enige wat nu de tanks nog kan redden is een missie waar je ze mogelijk tegen kan komen en dan nog word er al geroepen dat het wel met gevechtshelikopers kan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:38:40 #271
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89231620
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:10 schreef sp3c het volgende:
zoveel lui roepen dat volgens mij niet _O-

wmb blijven we met Leopards rijden maar ik zie liever AMX10RC dan niets of minder en daar zitten we wel aan te komen want er gaat gewoon geld van het budget af en de cavalerie is nu eenmaal de populaire keuze atm ... kun je in een ypr stappen maar dan heb je nog geen 105/120mm kanon

enige wat nu de tanks nog kan redden is een missie waar je ze mogelijk tegen kan komen en dan nog word er al geroepen dat het wel met gevechtshelikopers kan
dat dacht jij dan maar..

Niemand zit te wachten op Frans materieel..echt niemand.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 18:40:51 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89231692
wat dacht ik maar?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89232143
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

dat dacht jij dan maar..

Niemand zit te wachten op Frans materieel..echt niemand.
Misschien dat Clan nog een duit in het zakje kan doen, die heeft nog lesgegeven op de AMX-pri.
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 19:02:49 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89232355
nou dat Frans materiaal er vooral mooi uitziet hoef je me niet uit te leggen, dat is ook niet echt het punt in mijn relaas, ik kan alleen geen ander vergelijkbaar voertuig uit bv Duitsland opnoemen

bovendien kun je wel roepen ikwilnietikwilniet en niemand zit daar of daarop te wachten maar zodra er weer een echt serieuze bezuinigingsronde aankomt bij defensie gaan er echt weer tanks weg en ik ben bang dat je er dan nog heel weinig over gaat houden

dan zie ik liever iets als AMX10RC (of iets vergelijkbaars) dan een boxer met een 90mm toren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:35:15 #275
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89233420
Nee, dan liever op een paard.

hoor de verhalen aan de keukentafe hierl nog steeds over AMX ellende.
Ook hoor ik genoeg over de Leclerc.

Wij hebben meer Leo's inzetbaar dan de Fransen Leclercs.

Daarnaast gaat het me niet om het bezuinigen. Moeten ze weg, dan moeten ze weg. Maar Frans gaat het toch nooit worden, gelukkig delen de lobby's die mening in ieder geval.

Ik geloof dat de AMX eigelijk ook maar een nood oplossing was die iets te serieus is genomen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 19:37:18 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89233491
het gaat mij wel om de bezuinigingen, ik dacht ook dat daar de discussie over ging?
of het Frans, Duits of Grieks word kan me verder niet schelen maar als we het daarover hebben dan wil ik niets Chinees tenzij er zoetzure saus bijkomt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:23:59 #277
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89235100
oke, tjah.. nou over de bezuiningen.
zoals ik al zei.. 11tank blijft in ieder geval.
We hebben verplichtingen t.o.v 2012.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 20:40:49 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89235665
fine by me

ik help het je hopen
al is het over een jaar en een maand alweer 2012 dus dat zegt eigenlijk ook niets maar ik hoop dat de tanks iig gewoon blijven zoals ze zijn, liefst nog wat erbij en daadwerkelijk op uitzending waar nodig maar dat zal wel helemaal niet

voor hetzelfde geld donderd dit kabinet morgen uit elkaar en dan moet je nog maar zien of het goed uitpakt voor defensie ... verplichtingen of niet -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89239494
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:23 schreef Pumatje het volgende:
oke, tjah.. nou over de bezuiningen.
zoals ik al zei.. 11tank blijft in ieder geval.
We hebben verplichtingen t.o.v 2012.
2012 is natuurlijk korte termijn denken. Als Den Haag iets wil opdoeken zal daar een jaar of 5 tot 10 overheen gaan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 november 2010 @ 22:25:06 #280
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89239536
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

2012 is natuurlijk korte termijn denken. Als Den Haag iets wil opdoeken zal daar een jaar of 5 tot 10 overheen gaan.
Nu maak je een grapje hoop ik.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89240037
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 22:25 schreef Cobra4 het volgende:
Nu maak je een grapje hoop ik.
Nee, ik bedoel niet zozeer dat ergens een streep doorheen gaat, want dat is in een seconde geregeld. Ik bedoel meer tot het moment dat de rotzooi daadwerkelijk weg is bij de eenheden, over het algemeen duurt dat wel ff.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 00:11:55 #282
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89243508
'Zuid-Korea gebruikt menselijk schild'

Noord-Korea heeft Zuid-Korea ervan beschuldigd mensen als schild te gebruiken bij een militaire basis op het eiland dat Noord-Korea vorige week bestookte met artillerievuur. Ook zet Zuid-Korea volgens het noorden de vier doden die bij de aanval zijn gevallen, in als propagandamiddel, berichtte de BBC zaterdag.

Zuid-Korea „creëert de indruk dat weerloze burgers zijn blootgesteld aan lukraak geschiet vanuit het noorden”, aldus staatsmedium KCNA. Maar volgens Noord-Korea heeft het zuiden het militair ingrijpen uitgelokt door legeroefeningen uit te voeren dichtbij het dinsdag getroffen grenseiland Yeonpyeong.

Noord-Korea waarschuwde zaterdag opnieuw dat „niemand de gevolgen kan voorspellen van de oefeningen met het Amerikaanse vliegdekschip”. Het vliegdekschip George Washington begint zondag manoeuvres met de Zuid-Koreaanse marine. Het herbergt 75 gevechtsvliegtuigen en zesduizend bemanningsleden.

Zo'n duizend Zuid-Koreaanse oud-militairen betoogden zaterdag voor een hardere aanpak van Noord-Korea. „Het is tijd voor actie. Tijd voor wraak”, schreeuwden de oud-militairen. Ze verbrandden vlaggen en staatsportretten van Noord-Korea. „We staan klaar om naar het front te rennen als ons dat wordt gevraagd”, zei de afgezwaaide marinier Lee Kwang-Sun.

De politie schoot met traangas op de woedende oud-militairen. Het protest kwam enkele uren na de begrafenis van de Zuid-Koreaanse mariniers die waren omgekomen door de Noord-Koreaanse granaten.

Zuid-Korea heeft een regen van ballonnen met circa 400.000 propagandaflyers op Noord-Korea laten neerdalen. De flyers bevatten kritiek op Kim Jong-il en diens zoon en vermoedelijk opvolger Kim Jong-un.

De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Yang Jiechi sprak met zijn Zuid-Koreaanse en Amerikaanse collega's en met de ambassadeur van Noord-Korea over de opgelopen spanningen. „De topprioriteit is nu om de situatie onder controle te krijgen en te voorkomen dat er een vergelijkbaar incident gebeurt”, aldus Yang. Zuid-Korea en de VS riepen China meteen na het incident op om bondgenoot Noord-Korea in het gareel te houden.

Een volledige oorlog met Noord-Korea is een nachtmerrie-scenario, met mogelijk een miljoen slachtoffers en kans op de eerste kernoorlog ter wereld. Militaire experts zeggen dat Noord-Korea weliswaar arm is, maar zeer zwaar bewapend.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 28 november 2010 @ 00:41:58 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 00:43:47 #284
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89244823
quote:
Op zondag 28 november 2010 00:41 schreef AchJa het volgende:
Hmmm, ik ben benieuwd... Weer knokken om de "38e breedtegraad"...
Het begint er wel weer op te lijken.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 00:48:46 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89245004
ik heb er nog steeds een hard hoofd in, zal wel weer met een sisser aflopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89248722
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is pas genant naar je eigen troepen toe, om na jarenlange bezuinigingen de komende jaren nog eens een absolute genadeklap toe te brengen aan Defensie, maar ze wel weer op een nieuwe missie sturen naar Afghanistan.

Mijn eerste indrukken van Hillen als MinDef zijn uitermate negatief.
Ben het hier ook mee eens!
pi_89248747
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:10 schreef sp3c het volgende:
zoveel lui roepen dat volgens mij niet _O-

wmb blijven we met Leopards rijden maar ik zie liever AMX10RC dan niets of minder en daar zitten we wel aan te komen want er gaat gewoon geld van het budget af en de cavalerie is nu eenmaal de populaire keuze atm ... kun je in een ypr stappen maar dan heb je nog geen 105/120mm kanon

enige wat nu de tanks nog kan redden is een missie waar je ze mogelijk tegen kan komen en dan nog word er al geroepen dat het wel met gevechtshelikopers kan
Ik ben zelf Rij en onderhoudsinstructeur geweest op de AMX PRI, en daarnaast jaren gereden in een Citroën, Die AMX hebben we twee types van gehad de Pri, en de Pra ( Artillerie ) ik kan je zeggen; van die firma hoefden we echt geen 'troep' meer!
pi_89248751
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 00:41 schreef AchJa het volgende:
Hmmm, ik ben benieuwd... Weer knokken om de "38e breedtegraad"...
Met die voedselvoorziening van Noord Korea weet ik bij voorbaat wie wint. ;)
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 08:41:22 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89248795
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 08:20 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik ben zelf Rij en onderhoudsinstructeur geweest op de AMX PRI, en daarnaast jaren gereden in een Citroën, Die AMX hebben we twee types van gehad de Pri, en de Pra ( Artillerie ) ik kan je zeggen; van die firma hoefden we echt geen 'troep' meer!
dat is het punt niet ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 28 november 2010 @ 12:26:30 #290
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_89252036
Net bekend gemaakt dat Zuid-Korea 'per ongeluk' een 155mm granaat in de gedemilitariseerde zone heeft geschoten... :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_89253760
... en direct 'sorry, our bad' heeft gezegd tegen NK :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 14:11:03 #292
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89255600
quote:
Op zondag 28 november 2010 12:26 schreef Rave_NL het volgende:
Net bekend gemaakt dat Zuid-Korea 'per ongeluk' een 155mm granaat in de gedemilitariseerde zone heeft geschoten... :')
zo 28 nov. 11:57
Zuid-Korea schiet per abuis

Zuid-Korea heeft zondag per abuis een granaat afgeschoten naar het zuidelijke deel van de gedemilitariseerde zone met Noord-Korea. Het land heeft direct een bericht gestuurd naar Noord-Korea dat de beschieting een foutje was, meldden legerfunctionarissen tegen het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

De fout gebeurde tijdens een oefening. Bij het incident met de 155 mm-granaat vielen geen gewonden.

De verhouding tussen Zuid- en Noord-Korea is momenteel uiterst gespannen. Noord-Korea bombardeerde dinsdag een Zuid-Koreaans eiland. Zondag begonnen omstreden marine-oefeningen van de VS en Zuid-Korea.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 14:12:31 #293
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89255652
zo 28 nov. 9:11
Spanning tussen Korea's stijgt door oefening

De spanning tussen Noord- en Zuid-Korea is behoorlijk opgelopen door de gezamenlijke marine-oefening die Zuid-Korea en de Verenigde Staten sinds zondag houden in de Gele Zee.

Noord-Korea waarschuwde zondag opnieuw dat het militaire aanvallen uitvoert als de marines van Amerika en Zuid-Korea de territoriale wateren van Noord-Korea schenden. De waarschuwing kwam kort nadat het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldde dat Noord-Korea raketten in stelling bracht. Volgens de berichten plaatste Noord-Korea raketten tegen gronddoelen en schepen op lanceerinstallaties in de Gele Zee. Ook waren er verplaatsingen van luchtdoelraketten .

Even later werden explosies op Noord-Koreaans grondgebied gehoord in de buurt van het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, waar dinsdag vier doden vielen door Noord-Koreaans artillerievuur. De inwoners werden naar de schuilkelders gedirigeerd, maar mochten van de autoriteiten naar hun huizen terugkeren toen bleek dat er geen gevaar was.

De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn zondag met een gezamenlijke marine-oefening begonnen in de Gele Zee. De oefening was volgens de Amerikanen al gepland, maar is ook bedoeld om Noord-Korea van nieuwe aanvallen te weerhouden. Aan de exercities doet onder andere het Amerikaanse vliegdekschip USS George Washington mee.

Noord-Korea waarschuwde zaterdag dat „niemand de gevolgen kan voorspellen van de oefeningen met het Amerikaanse vliegdekschip”. De regionale grootmacht China, de belangrijkste bondgenoot van Noord-Korea, liet weten de oefening ook af te keuren.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89255657
Als NK dat zou doen zou het natuurlijk een provocatie genoemd worden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 14:15:25 #295
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89255746
zo 28 nov. 9:06
China wil helpen

China zegt zich in te zullen spannen om de patstelling tussen Noord-Korea en Zuid-Korea op te lossen. Het land, een bondgenoot van Noord-Korea, noemt de huidige situatie zorgwekkend. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua zondag.

Een hoge Chinese diplomaat sprak zondag met de Zuid-Koreaanse president Lee Myung-bak. Die president had eerder gezegd dat China zich „eerlijker“ moest opstellen in het conflict tussen de twee Korea's. Tot nu toe weigerde China de beschieting dinsdag van het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong door Noord-Korea te veroordelen. China is de enige belangrijke bondgenoot van het communistische bewind.

Dinsdag brengt de voorzitter van het Noord-Koreaanse parlement, de Opperste Volksvergadering, een officieel bezoek aan China. De voorzitter, Choe Thae-bok, is een vertrouweling van de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il. Over het doel van het bezoek zijn geen details bekendgemaakt.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 14:18:10 #296
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89255835
zo 28 nov. 9:12
Bewoners naar schuilkelders

De bewoners van het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong zijn zondag opgeroepen zich naar de schuilkelders te begeven. Dat meldden getuigen.

Het is niet bekend waarom het bevel werd gegeven. Noord-Korea waarschuwde zaterdag wel opnieuw dat „niemand de gevolgen kan voorspellen van de oefeningen met het Amerikaanse vliegdekschip”. De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn zondag met een gezamenlijke marine-oefening begonnen in de Gele Zee. Aan de exercities doet onder andere het Amerikaanse vliegdekschip USS George Washington mee.

Noord-Korea beschoot het grenseiland Yeonpyeong dinsdag met artillerie. Daarbij kwamen twee Zuid-Koreaanse mariniers en twee burgers om het leven. De gezamenlijke oefening is onder andere bedoeld om Noord-Korea te weerhouden van nieuwe aanvallen.

Bron:www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 28 november 2010 @ 14:44:29 #297
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89256686
De commandant van de Nederlandse marine heeft in China gepraat over samenwerking. Vice-admiraal Bosboom besprak vooral het idee om in de Golf van Aden schepen met voedselhulp te begeleiden.

Ook China vindt dat de zee bij Somalie veiliger moet worden. Het is de bedoeling dat China en Nederland ook bemanningsleden uitwisselen.

Bron: teletekst.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 november 2010 @ 00:09:15 #298
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89282601
zo 28 nov. 22:30
Onderhoud materieel uibesteed

Defensie moet het onderhoud van materieel op grote schaal gaan uitbesteden. Dit eist de Tweede Kamer tijdens een debat met minister Hillen (Defensie). Als proef stelt de VVD voor het onderhoud van de 57 gepantserde Bushmasters die terugkomen uit Afghanistan te laten uitbesteden.

In elk geval vinden het CDA, de PVV en D66 ook dat de krijgsmacht meer onderhoud door mensen van buiten de organisatie moet laten doen. Nu gebeurt dit al sporadisch, maar als het aan de Kamer ligt, wordt dit op korte termijn groots aangepakt.

Onderhoud van zowel Viking- als Fennekvoertuigen wordt nu al deels buiten Defensie gedaan. Om grote schaalvoordelen te halen kan echter beter alles worden uitbesteed, zo vindt de VVD. „De markt kan het veel goedkoper. Wie minder te besteden heeft zal meer moeten uitbesteden en anders moeten aanbesteden”, aldus het liberale Kamerlid Ten Broeke.

De krijgsmacht staat het water financieel aan de lippen. In de Tweede Kamer bestaan grote zorgen over de slagkracht van het leger. Bij de Dienst Materieel Organisatie (DMO) werken 6500 man die zich bezig houden met de reparatie en onderhoud van het materieel. De dienst is naar verwachting pas eind 2012 klaar met het herstel van al het in Afghanistan beschadigd geraakte materieel.

De PVV noemt de staat en omvang van DMO ’rampzalig’. „In die tak snijden en gaan uitbesteden lijkt ons goed. Maar we moeten er wel voor zorgen dat we de regie in handen houden en goede voorwaarden verbinden aan de contracten. Anders zijn Henk en Ingrid straks meer geld kwijt aan onderhoud dan dat we het zelf doen”, stelt PVV-Kamerlid Hernandez.

Ook het CDA steunt de uitbesteding. Maar bij zeer gespecialiseerd werk, zoals bij jachtvliegtuigen en fregatten, ziet CDA-Kamerlid Knops juist een kans om als Nederland ook het onderhoud voor andere landen te doen.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 29 november 2010 @ 00:44:06 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89283850
Marktwerking binnen de krijgsmacht, die hadden we nog niet gehad!
  maandag 29 november 2010 @ 09:44:16 #301
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89287780
Waarom denken die lui daadwerkelijk dat de markt dat goedkoper kan doen? Wat een bak onzin zeg... Dit kabinet begint steeds naarder te worden voor de baas.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')