abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_88346587
Ik ga aankomend jaar HAVO eindexamen doen en ben me momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie. De enige studie die me tot op heden erg aanspreekt is Engelse taal & cultuur, alleen is dit een WO studie en heb geen VWO diploma en ben geen 21+. Dus moet ik of wachten totdat ik 21 ben, of een HBO-opleiding doen wat aansluit (of niet, maar is wel makkelijk) op Engelse taal en cultuur. Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
pi_88346766
hbo propedeuse halen of vwo doen
pi_88346931
veel succes : engels is een leuke zeer leuke studie richting en je kan heel de werled er mee rond.....over het hoe en wat van studie en leeftijd weet ik alemaal niet ha ja
pi_88347587
Zou je P halen op een hogeschool met dezelfde studierichting. Vaak werkt het als je in dezelfde stad blijft. Hogeschool Leiden heeft samenwerking met Universiteit Leiden en Hogeschool Utrecht met Universiteit Utrecht enzovoorts..
Gewoon goed je best doen 1 jaar en je zit op de uni :)
pi_88360596
Ja, maar welke hbo opleiding kan ik dan het beste kiezen? Zag onder andere de opleiding ´hbo vertaler´ staan. Is dat wat? Of kan ik beter bij de opleidingen in leiden kijken?
pi_88371525
HBO Lerarenopleiding Engels ^O^
Ja doei.
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:41:47 #7
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_88371723
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
HBO Lerarenopleiding Engels ^O^
Dat doe ik! :D Erg leuk ^^
pi_88371743
het lijkt me geen flikker aan :') máár bij ons (ik doe Engelse Taal en Cultuur WO) zijn er een paar die daarvandaan doorgestroomd zijn.
Ja doei.
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:46:50 #9
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_88371870
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
het lijkt me geen flikker aan :') máár bij ons (ik doe Engelse Taal en Cultuur WO) zijn er een paar die daarvandaan doorgestroomd zijn.
Maar jij wilt zeker geen leraar worden dan? Ik wel ;) Dat scheelt :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88371918
nee, ik háát babies, kinderen, pubers en mensen die iets niet (snel genoeg) doorkrijgen.. :') geen goede combinatie. Dus ik kan TS WO Engels van harte aanraden, in Nijmegen natuurlijk O+
Ja doei.
pi_88373502
Leraar lijkt mij ook echt niks aan :P. Dus wat ik kan ik dan het beste doen ? Jaartje werken en wachten tot dat ik 21 ben en dan via 21+ toetst toegang krijgen, of een andere hbo opleidingen doen om toch mijn P te halen. Iets in deze richting :
http://www.hszuyd.nl/view(...)nt=45928&study=46137

Ps. Ik word volgend jaar oktober 21, dus kan ik op z'n vroegst het jaar erop in aanmerking komen voor de 21+ toets of niet?
pi_88373664
Nee, ik zou echt die lerarenopleiding doen! :Y

ja, je moet je even door de leraarvakken heen slaan, maar je uitspraak en zulks worden wel goed voorbereid :Y
Ja doei.
pi_88373913
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, ik zou echt die lerarenopleiding doen! :Y

ja, je moet je even door de leraarvakken heen slaan, maar je uitspraak en zulks worden wel goed voorbereid :Y
Serieus? Maar ik vind mezelf nou niet echt ''leraar-materiaal'' :P. Krijg je met die vertaal/tolk opleiding ook niet het een en ander aan uitspraken en dergelijken ? En moet je in het 1e jaar van hbo leraar engels eigenlijks al lesgeven aan klassen of is het voornamelijk engelse grammatica enzo?
pi_88375096
Hangt af van de hogeschool waar je zit denk ik. Ik heb een jaartje leraaropleiding gedaan (niet Hngels) aan de HU en daar moest ik vanaf november 1 dag per week stage doen. maar in Nijmegen aan de HAN was het weer anders.
pi_88376959
verder weet ik er niet zoveel vanaf, maar het enige waar de HBO doorstromers een voorsprong hadden was uitspraak en grammatica, wat opzich wel fijn is :)
Ja doei.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:12:47 #16
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_88382599
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:56 schreef gertjetop het volgende:

[..]

Serieus? Maar ik vind mezelf nou niet echt ''leraar-materiaal'' :P. Krijg je met die vertaal/tolk opleiding ook niet het een en ander aan uitspraken en dergelijken ? En moet je in het 1e jaar van hbo leraar engels eigenlijks al lesgeven aan klassen of is het voornamelijk engelse grammatica enzo?
In het eerste jaar van HBO lerarenopleiding moet je, als je voltijd studeert, 14 keer stagelopen volgens mij. dus 14 dag(delen). Dat valt dus wel mee :) In het eerste jaar ligt de focus meer op het engels dan op het leraarschap :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:00:10 #17
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_88385250
Ik had het eerste jaar een lintstage en een blokstage van een week. Dus dan had je in januari een hele week stage en dan tot het einde van het jaar een dag in de week. Snap wel dat de lerarenopleiding je kennis van het Engels en de cultuur (nou ja.. beetje dan) opvijzelt, maar als je niks met het leraarschap te maken wil hebben, en ook niet voor de klas wil, dan zouden die stages wel eens vervelend kunnen zijn.
.
pi_88387033
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:00 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik had het eerste jaar een lintstage en een blokstage van een week. Dus dan had je in januari een hele week stage en dan tot het einde van het jaar een dag in de week. Snap wel dat de lerarenopleiding je kennis van het Engels en de cultuur (nou ja.. beetje dan) opvijzelt, maar als je niks met het leraarschap te maken wil hebben, en ook niet voor de klas wil, dan zouden die stages wel eens vervelend kunnen zijn.
Dat dacht ik dus ook, daarom heb ik ook liever een andere opleiding dan hbo leraar Engels. Heeft niemand meer informatie over de opleiding Engels vertaler/tolk? Het lijkt me toch wel dat je daar ook het één en ander opsteek qua grammatica en uitspraak.
pi_88447463
Kun je niet beter naar het VWO gaan i.p.v. HBO? Is bovendien goedkoper: HBO P kost je een jaar StuFi.
pi_88447930
Denk erom dat je bij tolk/vertaler nog een tweede taal zult moeten kiezen. En bij de meeste lero's moet je ook al in je Propedeuse stage-lopen, dus als je dat echt niet ziet zitten is dat mogelijk geen goed idee.
pi_88456935
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:55 schreef folkhemmet het volgende:
Kun je niet beter naar het VWO gaan i.p.v. HBO? Is bovendien goedkoper: HBO P kost je een jaar StuFi.
Is het wel mogelijk om VWO te doen in 1 jaar? Ik dacht eigenlijks dat er 2 jaar voor stond, of kan je op het VAVO (waar ik nu trouwens ook zit) het in 1 jaar doen?
pi_88474179
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:09 schreef gertjetop het volgende:

[..]



Is het wel mogelijk om VWO te doen in 1 jaar? Ik dacht eigenlijks dat er 2 jaar voor stond, of kan je op het VAVO (waar ik nu trouwens ook zit) het in 1 jaar doen?
Je gaat dan van havo-5 naar vwo-5. Dus het kost twee jaar.
pi_88525437
Op de VAVO heb je niet meer dat ''systeem'' van vwo5 vwo6 enzo. Voor elk vak staat 1 jaar, tenminste dat is bij ons zo. Vroeg me alleen af of ik alle vakken, dat zijn er 8 of 9 geloof ik? in 1 jaar kon doen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')