abonnement Unibet Coolblue
pi_88655961
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:08 schreef carboni het volgende:

[..]


Ben benieuwd wat ze de postbezorgers laten doen...
Wijken van mensen die staken blijven sowieso staan. Dat werk is dan besmet.

Leuk feitje overigens: teamcoaches mogen ook staken.
lama
pi_88656592
Vandaag eens navraag gedaan hoe het precies zit met de staking. De teamleider kwam over alsof hij zich afvroeg waar ik in hemelsnaam vandaan haalde dat we dinsdag gaan staken, terwijl het volop in de media staat en er zelfs persoonlijke brieven werden verstuurd. Hij zei dat collectie gewoon uitgevoerd gaat worden maar hij heeft met geen woord gerept over het aantal mensen dat daadwerkelijk komt opdagen. Ik heb hem verteld dat ik dinsdag gewoon op het werk verschijn maar hij heeft niet gezegd dat 'ie me zou gaan registreren als werkwillige. Als ik dinsdag kom dan moeten ze gewoon voor werk zorgen lijkt me? Lekker vaag allemaal. :{
Tok.
pi_88658479


Slaap lekker.
Noot noot.
pi_88663661
:D
pi_88665083
Het zou maar in jouw straat lopen die Herman, dat is echt zo'n idioot die dat ook dansend en zingend doet.
pi_88665810
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 10:44 schreef Troeta het volgende:
Het zou maar in jouw straat lopen die Herman, dat is echt zo'n idioot die dat ook dansend en zingend doet.
Ja ;(
Noot noot.
pi_88665967
:{ :'(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88670963
Wat een kutdag zeg :')

Toen ik net bij TNT kwam werken, kon er eentje m'n naam niet uitspreken en sprak deze dus heel raar uit. Was toen heel grappig en is een tijdje dus mijn bijnaam geweest. Dat is dik een jaar geleden :') Nu is er zo'n gozert die me nog steeds zo noemt, en ik mag hem al totaal niet, terwijl ik het dus echt zwaar irritant vind geworden om zo genoemd te worden. Vanochtend deedtie het dus weer twee keer en m'n geduld raakte een beetje op. Nou werkt hij al iets van 7 jaar bij TNT als bijbaan dus dan mag je wel verwachten dattie een beetje weet bij welke kast welke wijken horen? Gingen we na het vossen de eerste lading blauwe bakken bij de kasten zetten en hij vroeg bij élke wijk naar welke kast die moest :') Dus op een gegeven moment was ik het zat en ging ik op vragen als "Waar moet de Molenstraat?" antwoorden met "Bij de Molenstraat".

Nou daar kreeg ik toch een partij commentaar op van hem, dat ik een slecht humeur had enzo. :') !!
Wel leuk dat de rest van m'n collega's me toe zat te juichen :D

En ik moest vandaag iemand opleiden, jongen van 17, die op een uur of 10 kwam. Vroeg hij hoe laat we klaar zouden zijn. Ik zo: Nou als we een beetje doorlopen, dan zijn we wel om één uur klaar ongeveer. "Ja maar ik moet om half 1 in *ander dorp* zijn voor de hockey."
Kon ik dus een van de twee wijken in m'n eentje gaan doen en was ik alsnog laat klaar. Hoe stom ben je dat je geen rekening houdt met dat je niet kan gaan hockeyen als je een contract van 3 uur hebt bij de post en om 10 uur moet beginnen? :') :{

Dikke vette spierpijn nu trouwens van dat fietsen :') Ben er niet voor gemaakt :+
  zaterdag 13 november 2010 @ 15:56:27 #159
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_88672866
Even een vraagje aan een bekende qua contracten, ik wist dat mijn contract deze maand zou aflopen maar niks van mijn TC gehoord. Op aandringen gevraagd wanneer dit is, dit was dus al op 1 november!! Het contract lag gewoon op zijn bureau.

Anyway, we hebben allemaal een nieuwe wijk gekregen en ik mag pas 11 uur beginnen! En als het nog niet erg genoeg is krijg ik nog een buitenwijk ook, iets wat ik totaal NIET wou!
Ik ben er dus totaal klaar mee en ben vast besloten te vertrekken. Helemaal aangezien overuren vanaf december niet meer worden uitbetaald. En ze vanaf 15 november strenger gaan worden dmv die lijnen op de grond.

Mijn vraag dus: Kan ik per DIRECT stoppen? Ik had tot 1 nov een contract, ik heb nog niks getekend. Maar ik heb dus wel tot 15 nov gewerkt omdat mijn TC niet met het contract kwam. 2e vraag, krijg dan ook het geld tot 15 nov?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_88673130
Ligt aan je contract. Als TijdelijkeHulpKracht kun je per direct stoppen. Alle andere contracten niet.

Meestal heb je een opzegtermijn van 1 maand. Maar overleg het gewoon.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:13:12 #161
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_88673189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:09 schreef rub3n het volgende:
Ligt aan je contract. Als TijdelijkeHulpKracht kun je per direct stoppen. Alle andere contracten niet.

Meestal heb je een opzegtermijn van 1 maand. Maar overleg het gewoon.
Ik heb gewoon een contract voor bepaalde tijd als zaterdagbesteller. Die liep 1 nov af. Mijn huidige contract is nog niet eens getekend door mij.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_88673719
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:13 schreef Dionysiou het volgende:

[..]



Ik heb gewoon een contract voor bepaalde tijd als zaterdagbesteller. Die liep 1 nov af. Mijn huidige contract is nog niet eens getekend door mij.
Maakt niet uit, door te werken ben je akkoord gegaan.
Als je wil blijven werken en je nieuwe contract voor een korte periode is moet je hem niet tekenen :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:46:27 #163
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_88673929
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]



Maakt niet uit, door te werken ben je akkoord gegaan.
Als je wil blijven werken en je nieuwe contract voor een korte periode is moet je hem niet tekenen :P
Dat vind ik triest. Als mijn TC het contract tijdig gaf had ik meteen gezegd dat ik niet verder wil met het bedrijf. Gedverdemme zeg!
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_88674448
Tja, dan had je zelf beter op moeten letten.
Maar hoelang denk je die buitenwijk te hebben? Hier wisselen de diensten namelijk regelmatig. En de lijnen op de grond vallen wel mee.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:05:45 #165
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_88674481
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:04 schreef Jesse_ het volgende:
Tja, dan had je zelf beter op moeten letten.
Maar hoelang denk je die buitenwijk te hebben? Hier wisselen de diensten namelijk regelmatig. En de lijnen op de grond vallen wel mee.
Die buitenwijk is voor minimaal 1 jaar. Ik heb 1 jaar lang een vaste wijk met plezier gelopen (in de vakanties verschillende) maar toch..
Naast de lijnen worden overuren straks ook niet meer uitbetaald dat pik ik gewoon niet.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 november 2010 @ 17:23:31 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88674971
Ik let niet eens meer op de lijnen op de grond. Ze staan er wel, maar je hebt de ruimte op een iets andere manier nodig dan aangegeven staat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88675283
In principe mag je niet per direct stoppen, maar er staat geen straf op als je het wel doet. Alleen het teveel aan salaris zou je dan terug moeten betalen.
Geef het alleen wel even door dat je niet meer komt, wel zo netjes.
pi_88675931
Ze hebben gewoon geen hart voor de zaak, die zaterdagwerkers.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88676354
Wat een kutdag zeg,
AH hah van dinsdag mee + twee keer zoveel blauwe bakken = heel veel faal.
Geloof dat er iets van 7 wijken zijn blijven staan.... Word nog wat met KNJ, vestiging draait nu al boven capaciteit.
pi_88676460
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:57 schreef Jesse_ het volgende:
Ze hebben gewoon geen hart voor de zaak, die zaterdagwerkers.
Is ook geen reden meer toe he....
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:20:11 #171
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_88676539
Woensdag eerste dag. Bij de sollicitatie, en daarna in het gesprek met een teamcoach, heb ik aangegeven dat ik 1 bepaalde wijk niet wil doen, die waar ik zelf in woon. Welke wijk geven ze me? Juist. :')
pi_88676586
Overigens in het blaadje stond dat de naam TNT met de express divisie mee gaat, misschien dus een nieuwe naam na 1 jan.
Hoeveel heeft het wel niet gekost om de vorige keren de namen te wijzigen, ze hebben net bijna alle brievenbussen oranje gemaakt.
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:56:32 #173
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_88681114
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:34 schreef Troeta het volgende:
In principe mag je niet per direct stoppen, maar er staat geen straf op als je het wel doet. Alleen het teveel aan salaris zou je dan terug moeten betalen.
Geef het alleen wel even door dat je niet meer komt, wel zo netjes.
Ik heb even getelefoneerd met mijn TC. Ik blijf iig tot de kerstvakantie uit coulantie omdat ie anders gezeur heeft met de wijken op een voorwaarde dat ik mijn overuren tot op de seconde krijg uitbetaald en ik geen buitenwijk krijg. :P
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_88681356
Best veel post, maar het weer was perfect hier. Prima dagje wel.

Zijn er nog mensen die in Limburg werken?
pi_88683244
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:22 schreef carboni het volgende:
Overigens in het blaadje stond dat de naam TNT met de express divisie mee gaat, misschien dus een nieuwe naam na 1 jan.
Hoeveel heeft het wel niet gekost om de vorige keren de namen te wijzigen, ze hebben net bijna alle brievenbussen oranje gemaakt.
Op reddepostbode.nl hebben ze het al over VSP post als nieuwe naam... Zou me niks verbazen, wel een kutnaam
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 november 2010 @ 22:12:49 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88683377
Noem het bedrijf dan gelijk Netwerk VSP en laat de kwaliteit er naar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88683392
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:56 schreef Dionysiou het volgende:

[..]



Ik heb even getelefoneerd met mijn TC. Ik blijf iig tot de kerstvakantie uit coulantie omdat ie anders gezeur heeft met de wijken op een voorwaarde dat ik mijn overuren tot op de seconde krijg uitbetaald en ik geen buitenwijk krijg. :P
Mooi zo. Altijd grappig dat dingen ineens kunnen als je op je strepen gaat staan.
pi_88683557
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
Noem het bedrijf dan gelijk Netwerk VSP en laat de kwaliteit er naar zijn.
Lekker gerechtelijke en aangetekende flyeren als HAH bij de eerste-de-beste, brieven in de tuin, pakketen in de vijver en dan met 6000 toeren in een blauwe auto 6 blauwe bakken in de regen voor de voordeur van ene tokkie zetten. VSP here we come!
pi_88684251
Ja hallo, ik heb net m'n kledingpunten gebruikt om een TNT regenpak te bestellen
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88684406
quote:
18s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:36 schreef Jesse_ het volgende:
Ja hallo, ik heb net m'n kledingpunten gebruikt om een TNT regenpak te bestellen
Je krijgt een heel nieuwe kledingpakket (in de trend zoals TNT heeft gezet, 1 polo 1 jas 1 regenjas) waarvan de regenjas lekt en de polo scheurt, waardoor een nieuwe versie komt maar ondertussen iedereen nog uit armoede in oranje loopt voor 3 jaar. Fiettassen zullen nog kleiner worden waardoor in 2020 de subcontractors van VSP DHL Post nog met de TNT tassen rijden. Maar dat kan helemaal niet want het was de bedoeling alle oude kleding in te nemen en op te sturen naar Malawi waar dan een heel dorp dat nog steeds rondloopt in rood-grijze PTT Post kleding eindelijk kan upgraden naar 2007
Tenminste zo go ging het met TPG naar TNT post
pi_88696353
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:40 schreef carboni het volgende:

[..]


Je krijgt een heel nieuwe kledingpakket (in de trend zoals TNT heeft gezet, 1 polo 1 jas 1 regenjas) waarvan de regenjas lekt en de polo scheurt, waardoor een nieuwe versie komt maar ondertussen iedereen nog uit armoede in oranje loopt voor 3 jaar. Fiettassen zullen nog kleiner worden waardoor in 2020 de subcontractors van VSP DHL Post nog met de TNT tassen rijden. Maar dat kan helemaal niet want het was de bedoeling alle oude kleding in te nemen en op te sturen naar Malawi waar dan een heel dorp dat nog steeds rondloopt in rood-grijze PTT Post kleding eindelijk kan upgraden naar 2007
Tenminste zo go ging het met TPG naar TNT post
Maar dat nieuwe kledingpakket (die ik overigens nooit ontvangen heb) kost ook punten van je budget.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88697875
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 13:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]



Maar dat nieuwe kledingpakket (die ik overigens nooit ontvangen heb) kost ook punten van je budget.
Nah, als de naam echt veranderd zal iedereen een gratis pakket ontvangen.
pi_88698141
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:36 schreef xxiessiexx het volgende:

En ik moest vandaag iemand opleiden, jongen van 17, die op een uur of 10 kwam. Vroeg hij hoe laat we klaar zouden zijn. Ik zo: Nou als we een beetje doorlopen, dan zijn we wel om één uur klaar ongeveer. "Ja maar ik moet om half 1 in *ander dorp* zijn voor de hockey."
Kon ik dus een van de twee wijken in m'n eentje gaan doen en was ik alsnog laat klaar. Hoe stom ben je dat je geen rekening houdt met dat je niet kan gaan hockeyen als je een contract van 3 uur hebt bij de post en om 10 uur moet beginnen? :') :{
Dat soort zaken komt bij ons echt om de haverklap voor. Vorige week ook weer zo'n muts die zich opgegeven had voor 15 uur contract maar nu blijkt het dat ze nauwelijks tijd heeft ivm kinderen, andere baan, paardrijden etc etc etc....

Eerste dag opleiding:"Oh maar ik moet om kwart voor drie daar en daar zijn, en 's ochtends kan ik ook niet, dat gaat niet werken zo.".
"Ok, passen we je contract aan, krijg je morgen wijk zoveelzoveel opleiding, uurtje of 3 werken en om 1 uur beginnen, goed?".
"Ok, doen we!"

Volgende dag:"Ja ik moet om half 4 daar en daar zijn hoor!" :')

Flikker op kut, als je geen tijd hebt om te werken solliciteer dan niet :r
pi_88698464
quote:
13s.gif Op zondag 14 november 2010 14:02 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat soort zaken komt bij ons echt om de haverklap voor. Vorige week ook weer zo'n muts die zich opgegeven had voor 15 uur contract maar nu blijkt het dat ze nauwelijks tijd heeft ivm kinderen, andere baan, paardrijden etc etc etc....

Eerste dag opleiding:"Oh maar ik moet om kwart voor drie daar en daar zijn, en 's ochtends kan ik ook niet, dat gaat niet werken zo.".
"Ok, passen we je contract aan, krijg je morgen wijk zoveelzoveel opleiding, uurtje of 3 werken en om 1 uur beginnen, goed?".
"Ok, doen we!"

Volgende dag:"Ja ik moet om half 4 daar en daar zijn hoor!" :')

Flikker op kut, als je geen tijd hebt om te werken solliciteer dan niet :r
Krijg je met "flexibele" goedkope medewerkers in een verder totaal inflexibel bedrijf (en het word straks minder flexibel met de cvl-hub-depot structuur).
Mij lijkt het onmogelijk om voor 2012 genoeg postbezorgers te vinden..
pi_88698854
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:11 schreef carboni het volgende:

[..]


Krijg je met "flexibele" goedkope medewerkers in een verder totaal inflexibel bedrijf (en het word straks minder flexibel met de cvl-hub-depot structuur).
Mij lijkt het onmogelijk om voor 2012 genoeg postbezorgers te vinden..
Ik vind het gewoon heel erg vreemd dat er mensen zijn die blijkbaar niet kunnen rekenen. Ze geeft zich op voor 15 uur, dat wordt na 1 dag al ingekort en ze krijgt in overleg een andere dienst de volgende dag waar ze mee akkoord gaat en dan kan ze de volgende dag ineens niet haar wijk afmaken omdat ze naar haar hobby toe moet? :X

En dit soort geintjes komt dus echt regelmatig voor bij nieuwe bezorgers. En dan heb ik het dus niet over misverstanden door de slechte communicatie vanuit het bedrijf, wat ook om de haverklap voorkomt bij nieuwe bezorgers...
pi_88717470
quote:
13s.gif Op zondag 14 november 2010 14:02 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat soort zaken komt bij ons echt om de haverklap voor. Vorige week ook weer zo'n muts die zich opgegeven had voor 15 uur contract maar nu blijkt het dat ze nauwelijks tijd heeft ivm kinderen, andere baan, paardrijden etc etc etc....

Eerste dag opleiding:"Oh maar ik moet om kwart voor drie daar en daar zijn, en 's ochtends kan ik ook niet, dat gaat niet werken zo.".
"Ok, passen we je contract aan, krijg je morgen wijk zoveelzoveel opleiding, uurtje of 3 werken en om 1 uur beginnen, goed?".
"Ok, doen we!"

Volgende dag:"Ja ik moet om half 4 daar en daar zijn hoor!" :')

Flikker op kut, als je geen tijd hebt om te werken solliciteer dan niet :r
Ja ik had echt iets van wtf, want alle mensen die ik tot nu toe opgeleid heb waren zo flexibel. Begonnen we om tien uur, om half drie klaar... "Zo dat ging snel zeg! Had gedacht dat we tot vijf uur bezig zouden zijn :D "
Maar die jongen die ik zaterdag had hoef ik ook niet meer in opleiding te hebben, ben zulke lui vrij snel zat :')
pi_88719604
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja ik had echt iets van wtf, want alle mensen die ik tot nu toe opgeleid heb waren zo flexibel. Begonnen we om tien uur, om half drie klaar... "Zo dat ging snel zeg! Had gedacht dat we tot vijf uur bezig zouden zijn :D "
Maar die jongen die ik zaterdag had hoef ik ook niet meer in opleiding te hebben, ben zulke lui vrij snel zat :')
dat zou ik ook zo beu zijn :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88733225
Van de week voor het eerst in lange tijd meegemaakt dat er iemand boos begon te worden omdat ze niet mocht tekenen voor de legitimatiezending voor haar man.

Ook na rustig en vriendelijk alles uitgelegd te hebben en gezegd dat ze maar even met de Rabobank moest bellen bleef ze maar zeuren en roepen dat het belachelijk was en of ik wel wist hoeveel werk ik haar bezorgde blahblahblah. :')

Haar vent lag in het ziekenhuis en kan dus voorlopig niet de zending op komen halen. Ik kwam eerlijk gezegd nogal in de verleiding om te zeggen dat hij hem dan voorlopig toch niet nodig heeft :+ .
pi_88733422
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:06 schreef lololo het volgende:
Van de week voor het eerst in lange tijd meegemaakt dat er iemand boos begon te worden omdat ze niet mocht tekenen voor de legitimatiezending voor haar man.

Ook na rustig en vriendelijk alles uitgelegd te hebben en gezegd dat ze maar even met de Rabobank moest bellen bleef ze maar zeuren en roepen dat het belachelijk was en of ik wel wist hoeveel werk ik haar bezorgde blahblahblah. :')

Haar vent lag in het ziekenhuis en kan dus voorlopig niet de zending op komen halen. Ik kwam eerlijk gezegd nogal in de verleiding om te zeggen dat hij hem dan voorlopig toch niet nodig heeft :+ .
Zeg dat dan gewoon. ^O^ :D
pi_88733589
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zeg dat dan gewoon. ^O^ :D
Meh, dat is olie op het vuur gooien. Het verbaast me wel altijd dat er mensen zijn die gewoon echt niet snappen dat ik die zending niet af mag geven, zelfs na uitgebreide uitleg.

Ook eens een gepensioneerde postbode gehad die maar bleef riepen dat hij hem vroeger wel uitgereikt had en dat 'we toen niet zo moeilijk deden1!1!' :D .
pi_88734357
Ik had laatst ook wat moois, een aangetekende voor D. Jansen. Naast de bel zat een naambordje: "Dagmar Jansen". Dus ik reken op een vrouw. Doet er een kerel open die beweert dat ie D. Jansen is, maar hij kon alleen zijn legitimatiebewijs zo snel niet vinden. Ik dacht, die probeert mij voor de gek te houden en dat ding voor z'n vriendin aan te nemen, maar dat gaat 'm mooi niet lukken :') Verder gegaan met m'n rondje en terwijl ik nog denk "wat een mafkees", hoor ik achter me "Postbode...? Ik heb 'm gevonden hoor!". Bleek die kerel zelf idd Dagmar te heten, lol :P
pi_88739922
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:39 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik had laatst ook wat moois, een aangetekende voor D. Jansen. Naast de bel zat een naambordje: "Dagmar Jansen". Dus ik reken op een vrouw. Doet er een kerel open die beweert dat ie D. Jansen is, maar hij kon alleen zijn legitimatiebewijs zo snel niet vinden. Ik dacht, die probeert mij voor de gek te houden en dat ding voor z'n vriendin aan te nemen, maar dat gaat 'm mooi niet lukken :') Verder gegaan met m'n rondje en terwijl ik nog denk "wat een mafkees", hoor ik achter me "Postbode...? Ik heb 'm gevonden hoor!". Bleek die kerel zelf idd Dagmar te heten, lol :P
Huisgenoten mogen ook tekenen, alleen bml's niet
pi_88744532
Ik vraag me iets af. In maart loopt m'n derde tijdelijke contract af. Dat zou betekenen dat het contract daarna een vast contract wordt. Nu is de trend bij ons zo dat geen een zaterdagwerker een vast contract krijgt, dus ik zie de toekomst somber in. Wat ik me afvraag is of ik dan wél bij TNT kan blijven werken maar dan bijv. buslichtingen oid kan doen? Of ander soort werk?
pi_88744975
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik vraag me iets af. In maart loopt m'n derde tijdelijke contract af. Dat zou betekenen dat het contract daarna een vast contract wordt. Nu is de trend bij ons zo dat geen een zaterdagwerker een vast contract krijgt, dus ik zie de toekomst somber in. Wat ik me afvraag is of ik dan wél bij TNT kan blijven werken maar dan bijv. buslichtingen oid kan doen? Of ander soort werk?
Dat verschilt per vestiging. Of je moet er 3 maanden uit, zodat je weer een tijdelijk contract krijgt.
Noot noot.
pi_88745011
:') @ die verhalen hier boven :D
Noot noot.
pi_88745042
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:38 schreef Jojoortje het volgende:

[..]


Dat verschilt per vestiging. Of je moet er 3 maanden uit, zodat je weer een tijdelijk contract krijgt.
Ja dat laatste wist ik maar dat vind ik kut :P
pi_88745063
Kan ook op m'n knieën gaan en smeken om een vast contract :')
pi_88745080
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja dat laatste wist ik maar dat vind ik kut :P
Je kan ook een vast contract afdwingen
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88745151
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:40 schreef xxiessiexx het volgende:
Kan ook op m'n knieën gaan en smeken om een vast contract :')
Op je knieën gaan en onder het bureau leuke dingen met je teamcoach doen.
Noot noot.
pi_88745457
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 17:41 schreef Jesse_ het volgende:

[..]



Je kan ook een vast contract afdwingen
Oja? Vertel :P
pi_88745667
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]


Op je knieën gaan en onder het bureau leuke dingen met je teamcoach doen. [
Dude :')
pi_88746082
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:27 schreef carboni het volgende:

[..]


Huisgenoten mogen ook tekenen, alleen bml's niet
Ja het was ook een bml, sorry :P
pi_88746757
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik vraag me iets af. In maart loopt m'n derde tijdelijke contract af. Dat zou betekenen dat het contract daarna een vast contract wordt. Nu is de trend bij ons zo dat geen een zaterdagwerker een vast contract krijgt, dus ik zie de toekomst somber in. Wat ik me afvraag is of ik dan wél bij TNT kan blijven werken maar dan bijv. buslichtingen oid kan doen? Of ander soort werk?
Het zou best kunnen dat zoiets mogelijk is. Gewoon vragen.

Een paar maanden geleden werd ons iig nog verteld dat het landelijk beleid is om zaterdagwerkers geen contracten voor onbepaalde tijd te geven iig. Moest er dus ook eentje uit.... :{
pi_88747256
Dat klopt, mede aangezien de fulltimers te veel uur overhouden om doordeweeks te besteden dus moeten zij die uren in het weekend gaan invullen, met als gevolg minder werk voor zaterdagmedewerkers.
pi_88747707
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:50 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oja? Vertel :P
Eerder ontslag nemen.
Toen werd mij in ieder geval een vast contract aangeboden als ik zou blijven :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88750764
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 18:44 schreef Jesse_ het volgende:

[..]



Eerder ontslag nemen.
Toen werd mij in ieder geval een vast contract aangeboden als ik zou blijven :P
Nou, bij ons kan dat niet. Als je contract in april of mei of zo afloopt kunnen ze je nog wel aanmoedigen om juist eerder uit dienst te gaan, zodat ze je net weer kunnen aannemen voor de vakantieperiode. Ze kijken dus vooral naar wat voor hen het gunstigst is. Maar hier is het al minstens een jaar of 5 zo dat je als zaterdagwerker na 3 contracten voor bepaalde tijd weg moet.
pi_88751520
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]



Nou, bij ons kan dat niet. Als je contract in april of mei of zo afloopt kunnen ze je nog wel aanmoedigen om juist eerder uit dienst te gaan, zodat ze je net weer kunnen aannemen voor de vakantieperiode. Ze kijken dus vooral naar wat voor hen het gunstigst is. Maar hier is het al minstens een jaar of 5 zo dat je als zaterdagwerker na 3 contracten voor bepaalde tijd weg moet.
Je moet ook niet aangeven dat je terug komt hè :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88751563
Er is een nieuw tijdelijk wet (tot 2012) en mag een werkgever nu 4 tijdelijke contracten met max periode van 48 maanden geven aan een medewerker niet ouder dan 27 jaar.
artikel 668a van Boek 7
pi_88752105
Zo wat een boutdag... eerste dag op de nieuwe vestiging, dus dat was al enorm wennen, en toen kreeg ik ook nog 4 wijken waarvan ik er 3 nog nooit gelopen had. Het waren ook van die wijken die totaal niet logisch in elkaar zitten. En nog een zooi aangetekenden erbij, ook gerechtelijke brieven die ik nog nooit mee heb mogen nemen :') Ach, ben er allemaal wel uitgekomen, maar ik was pas om half 6 ofzo terug op de vestiging
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88752418
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]



Nou, bij ons kan dat niet. Als je contract in april of mei of zo afloopt kunnen ze je nog wel aanmoedigen om juist eerder uit dienst te gaan, zodat ze je net weer kunnen aannemen voor de vakantieperiode. Ze kijken dus vooral naar wat voor hen het gunstigst is. Maar hier is het al minstens een jaar of 5 zo dat je als zaterdagwerker na 3 contracten voor bepaalde tijd weg moet.
Ben ik blij dat ik als zaterdagwerker een vast contract heb gekregen. Die kreeg ik na mijn 2e jaarcontract. Dat is pas 1,5 jaar geleden.
lama
pi_88756573
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:11 schreef sbientje het volgende:
Zo wat een boutdag... eerste dag op de nieuwe vestiging, dus dat was al enorm wennen, en toen kreeg ik ook nog 4 wijken waarvan ik er 3 nog nooit gelopen had. Het waren ook van die wijken die totaal niet logisch in elkaar zitten. En nog een zooi aangetekenden erbij, ook gerechtelijke brieven die ik nog nooit mee heb mogen nemen :') Ach, ben er allemaal wel uitgekomen, maar ik was pas om half 6 ofzo terug op de vestiging
Víer wijken?? Jezus.
pi_88757735
Over BML's waar ook alleen J.Janssen opstaat zijn irritant. Hoe kan je controleren of de brief bedoeld is voor Mvr Joke Janssen of Meneer Jan Janssen of voor hun zoon Johan Janssen of toch hun dochter Johanneke Janssen.
pi_88758216
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:33 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Víer wijken?? Jezus.
Het is maandag he.
lama
pi_88758600
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:57 schreef lbeew het volgende:

[..]



Het is maandag he.
ben toch drie uur mee bezig geweest... mede door de 10 aangetekenden ofzo, kosttoch tijd :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88758666
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 18:21 schreef lololo het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat zoiets mogelijk is. Gewoon vragen.

Een paar maanden geleden werd ons iig nog verteld dat het landelijk beleid is om zaterdagwerkers geen contracten voor onbepaalde tijd te geven iig. Moest er dus ook eentje uit.... :{
Dan ben ik gelukkig een uitzondering, ik heb er toch nog eentje weten te krijgen! O-)
Maar vrees idd dat dat bij jou wel niet zal gebeuren met dat "nieuwe" beleid van ze... :r
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_88760810
BML? :@
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88761031
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:39 schreef Cerbie het volgende:
BML? :@
legitimatiezending, die je alleen mag uitreiken aan de geadresseerde :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88761257
BML 3SBML.....
AGT handtekening retour 3SHRT......
Gerechtelijke 3SGR....
etc etc.

Paar weken geleden moest ik een gerechtelijke bezorgen bij iemand die vertrokken was, nog nooit zoveel respons van buurtbewoners gehad tijdens de 3-4 minuten die het kostte om de akte uit te schrijven. Postbode, dat heeft geen zin hoor hij is weg, enzo. Denk dat hij niet erg populair was daar :')
  maandag 15 november 2010 @ 22:49:51 #219
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88761380
Wil vandaag een internationaal pakketje versturen kruist die baliewerkerkassatruus bij het postkantoorservicebalie het vakje ''Indien onbestelbaar niet retourneren'' aan. Dus ik zo van ''Ey dat wil ik niet! :N '' Oh zegt ze, die kruis ik altijd aan. :')

Maar goed, veel succes morgen met staken, het is voor een goede zaak.
pi_88762586
ook namens mij, voor wie er gaat staken, dat het maar flink wat los mag maken :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88763012
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:49 schreef Erasmo het volgende:
Wil vandaag een internationaal pakketje versturen kruist die baliewerkerkassatruus bij het postkantoorservicebalie het vakje ''Indien onbestelbaar niet retourneren'' aan. Dus ik zo van ''Ey dat wil ik niet! :N '' Oh zegt ze, die kruis ik altijd aan. :')

Maar goed, veel succes morgen met staken, het is voor een goede zaak.
Die kassapostkantoren zijn een verschrikking, gewoon basispakket lukt ze nog wel, maar naar buitenland is een stuk moeilijker
Ik ga altijd hier naar de bupo op de vestiging, die weten tenminste hoe de douaneformulieren in te vullen.
pi_88763584
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Taneli het volgende:

[..]

Dan ben ik gelukkig een uitzondering, ik heb er toch nog eentje weten te krijgen! O-)
Maar vrees idd dat dat bij jou wel niet zal gebeuren met dat "nieuwe" beleid van ze... :r
Tja, ik heb nog zo'n 2 maanden geleden een vast contract gekregen. Beetje afhankelijk hoe hard ze je nodig hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:56:56 #223
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88771129
Ik kon hier wel een vast contract krijgen, alleen enkel met een verhoging van m'n huidige contracturen en daar had ik geen trek in.
Word ik rond 8 uur uit m'n nest gebeld met de mededeling van m'n postbode+ dat ik vandaag niet hoef te komen, lijkt me logisch als ik een verlofdag heb. _O-
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:20:16 #224
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_88773723
Wij kregen net gewoon post *)
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:26:37 #225
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88773900
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 12:20 schreef maikel112 het volgende:
Wij kregen net gewoon post *)
A'dam zal wel niet zeker ;(
AFC AJAX
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:27:21 #226
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88773918
Ga eens werken, ik zit op een pakketje te wachten. }:|
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88774264
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:20 schreef maikel112 het volgende:
Wij kregen net gewoon post *)
Van selectmail zeker
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_88774371
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ga eens werken, ik zit op een pakketje te wachten. }:|
Ik geef je er 50 cent voor.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_88774419
Hier in Amersfoort wordt in de postbezorgerswijken de SMK post + rouwbrieven en trombosekaarten bezorgd, in de andere wijken alleen de rouwbrieven + trombose
pi_88777065
had net mijn oude teamcoach alweer aan de lijn, of ik morgen kon komen. Het is natuurlijk retedruk. Helaas zit ik weer op school nu, dus kan alleen nog maandag en vrijdag werken voortaan. Vermoeiend genoeg :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:57:27 #231
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88777158
Ik zorg inderdaad wel dat ik er morgen lekker vroeg ben, heb geen flauw idee wat ik kan verwachten aan HAH en het aantal tassen met post.
pi_88778484
quote:
TNT bezorgt twee dagen geen post
Uitgegeven: 16 november 2010 14:23
Laatst gewijzigd: 16 november 2010 14:23

AMSTERDAM - Op 25 en 26 november bezorgen de postbodes van TNT geen post. Dat heeft vakbond Abvakabo dinsdag bekendgemaakt.

Meer informatie volgt...
Nu.nl

Pffff, twee dagen...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 november 2010 @ 14:32:53 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88778677
Terecht. Het is niet alleen het conflict over de gedwongen ontslagen, maar het is ook omdat de concurrenten zich weigeren te houden aan de CAO die ze afgesproken hebben. Door het ontduiken van de afspraken kunnen ze goedkoper werken dan de TNT.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88778840
Dan zal het die zaterdag wel druk worden.
(gelukkig ben ik vrij :D)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:37:14 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88778860
Inderdaad terecht.
Ben wel benieuwd hoe dit straks in de praktijk gaat werken, krijg je dan op de zaterdag ineens de post voor 3 dagen en loop je tot 7 uur in de avond buiten of worden er meerdere mensen op een wijk gezet?

Ik heb geen flauw idee. :D
pi_88778883
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
Terecht. Het is niet alleen het conflict over de gedwongen ontslagen, maar het is ook omdat de concurrenten zich weigeren te houden aan de CAO die ze afgesproken hebben. Door het ontduiken van de afspraken kunnen ze goedkoper werken dan de TNT.
ben ik het mee eens.

en daar werk ik graag een tandje harder voor op de zaterdag :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88779003
dat word zat 27 nov dan 1 groot feest. Extra hulp is nauwelijks beschikbaar en de vakbonden hebben hun leden op geroepen geen meeruren te doen.
Nu hebben ze zaterdag en maandag al zoveel extra gedaan dat het gewoon teveel was. Lopen bleven staan en op maandag waren er autos te laat voor hun collectiedienst. Zaterdag hebben mensen nog in het donker gelopen hier.
pi_88779062
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:40 schreef carboni het volgende:
dat word zat 27 nov dan 1 groot feest. Extra hulp is nauwelijks beschikbaar en de vakbonden hebben hun leden op geroepen geen meeruren te doen.
Nu hebben ze zaterdag en maandag al zoveel extra gedaan dat het gewoon teveel was. Lopen bleven staan en op maandag waren er autos te laat voor hun collectiedienst. Zaterdag hebben mensen nog in het donker gelopen hier.
ik liep gisteren ook in het donker. dat is niet echt prettig idd
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 november 2010 @ 14:43:36 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88779119
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:37 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad terecht.
Ben wel benieuwd hoe dit straks in de praktijk gaat werken, krijg je dan op de zaterdag ineens de post voor 3 dagen en loop je tot 7 uur in de avond buiten of worden er meerdere mensen op een wijk gezet?

Ik heb geen flauw idee. :D
Bij ons worden meer bezorgers ingezet. Als het goed heb heb ik dan weer een sorteerdienst en daarmee verwacht ik dan 30 minuten langer bezig te zijn dan normaal.

Meer mensen laten sorteren kan vanwege de invoering van Optivo niet. Het aantal kasten is namelijk teruggebracht :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88779266
Op zaterdag lopen er veel zaw'ers een extra, en soms wel 2, wijk boven hun vaste dienst die al vaak tot 1,2 uur smiddags loopt. Anders komt de planning niet rond
Verwacht dat ik 27nov dan met mijn vaste dienst al tot 16 uur bezig ben, kijkend naar de drukte afgelopen zaterdag. Moet 2 niet-postbezorgerswijken bestellen.
pi_88779273
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij ons worden meer bezorgers ingezet. Als het goed heb heb ik dan weer een sorteerdienst en daarmee verwacht ik dan 30 minuten langer bezig te zijn dan normaal.

Meer mensen laten sorteren kan vanwege de invoering van Optivo niet. Het aantal kasten is namelijk teruggebracht :')
bij ons (ik heb gisteren eventjes gekeken) is de tijd tussen de kasten erg krap ook, dus als alles uitloopt kan de laatste wijk in een kast (meestal zijn er 4) echt wel een tot twee uur later beginnen. Niet handig. Hoe leuk ze het ook brengen :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88779398
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:36 schreef Jesse_ het volgende:
Dan zal het die zaterdag wel druk worden.
(gelukkig ben ik vrij :D)
Ik ook :D Zaterdag as mijn laatste dag. Wel erg lullig/jammer voor de zaterdagmedewerkers dat zij dit nu op hun bord krijgen, dat slaat uiteraard nergens op!!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 november 2010 @ 14:50:37 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88779405
Wij hebben vrijwel overal minder lopen op de kasten zitten, dus het is zo dat een collega niet op je hoeft te wachten. Wel moeten we ieder minimaal 2 wijken zetten, maar dat moesten we meestal voor de invoering van Optivo ook al.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88779464
optivo kast indelingen zijn ruk. Hier worden standaad alle 3 de hoog-scenario kasten gebruikt anders sta je gewoon op elkaar te wachten.
De 3e hoogscenario kast is gecombineerd met de attentiekaarten die je er eerst uit kan trekken voordat je kan beginnen.
pi_88779785
Ik kijk al uit naar 27 november, shit :')
pi_88779860
hoop trouwens dat ze de oproep uitbreiden naar postbezorgers en zaterdagwerkers en evt thk.
Levert een hele rare situatie op.
Het CAO overleg tussen de bonden over de postbezorgersCAO en zaterdagwerkersCAO liggen al sinds de zomer stil en die cao is al op 1-1-2009 verlopen.
pi_88779874
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Wij hebben vrijwel overal minder lopen op de kasten zitten, dus het is zo dat een collega niet op je hoeft te wachten. Wel moeten we ieder minimaal 2 wijken zetten, maar dat moesten we meestal voor de invoering van Optivo ook al.
in mijn kast staan nu 4 wijken op, en bij alle 4 de wijken staat 12.45 voor :?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_88780244
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:02 schreef sbientje het volgende:

[..]

in mijn kast staan nu 4 wijken op, en bij alle 4 de wijken staat 12.45 voor :?
Zulke kasten hebben wij ook, die zijn meestal voor de mensen die een wijk of 7, 8 voorbereiden en dus eerst op een andere kast aan de slag gaan.
pi_88780246
Shittttt...... dan zijn we zaterdag de 27e genaaid :X
pi_88780344
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 15:12 schreef Saekerhett het volgende:
Shittttt...... dan zijn we zaterdag de 27e genaaid :X
niet te hard werken en uren schrijven ;)
pi_88780377
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:12 schreef Saekerhett het volgende:
Shittttt...... dan zijn we zaterdag de 27e genaaid :X
Als we geluk hebben, hebben we ook nog 3x HAH :')
pi_88780386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:14 schreef carboni het volgende:

[..]

niet te hard werken en uren schrijven ;)
Zeker weten, kan wel een lekker dagje qua inkomsten worden, dat dan weer wel...
pi_88780452
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:15 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als we geluk hebben, hebben we ook nog 3x HAH :')
Plus Makro, want die is er dan ook weer. Plus andere mailingzooi.

Dus de post van donderdag, vrijdag en zaterdag, plus de HAH van die drie dagen allemaal op 1 dag :')

Ik zie het al voor me, 20 nabrengtassen...
pi_88780554
Aan de andere kant, alle post die donderdag en vrijdag de deur uit gaat, hebben we zaterdag uiteraard niet, dus het kan nog meevallen...
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:21:52 #256
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88780587
Wat zijn trouwens de verdere plannen als de TNT de wensen/eisen niet inwilligt?
De week erna de woensdag/donderdag en vrijdag en de week daarna nog een dag extra tot er helemaal geen bezorg-dag meer is en we enkel met wat rouwkaarten buiten rondlopen? oO<
pi_88782043
Gewoon staken, al die zaterdagmedewerkers :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:21 schreef Saekerhett het volgende:
Aan de andere kant, alle post die donderdag en vrijdag de deur uit gaat, hebben we zaterdag uiteraard niet, dus het kan nog meevallen...
Inderdaad... goed mogelijk
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:01:35 #258
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88782166
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:41 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik geef je er 50 cent voor.
Vermenigvuldig het met 100 en we hebben een deal. Moet je het wel even zelf bij een TNT locatie ophalen, daar ligt het vast ergens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88782904
Als er die donderdag en vrijdag nou ook geen collectie is en er voor gezorgd wordt dat er niks aangeleverd kan worden (poorten op slot :P), hoop ik dat het die zaterdag de 27e een beetje meevalt. Maargoed ik zie wel hoeveel ik kan doen, ga niet in het donker lopen ofzo...
pi_88783522
Collectie werkt hier gewoon door, en de poorten mogen niet op slot :p
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:48:42 #261
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88784320
Lees op een andere forum dat verschillende mensen toch nog post krijgen. Zijn er regio's die niet meedoen ofzo?
AFC AJAX
pi_88784409
collectie kan wel doorwerken, maar scb,s die soms bij normale doordeweekse drukte al verzupen laat staan als de helft tot driekwart staakt zal dingen flink vertragen. Waarschijnlijk zal de maandag nog erger zijn dan de zaterdag
pi_88784564
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:31 schreef Zetslet het volgende:
Collectie werkt hier gewoon door, en de poorten mogen niet op slot :p
Nou je zal toch echt niet voor drie dagen post op één dag krijgen mag ik hopen. Ik neem aan dat de boel ergens vastloopt, want als er in de VBGs daadwerkelijk op zaterdag voor donderdag, vrijdag en zaterdag de post verwerkt moet worden dan komen sommigen niet eens de weg op voor het donker ben ik bang :') Postbezorgerswijken hebben natuurlijk weer voorrang dus ik zie mezelf al een hele dag zitten voorbereiden. Nee ik zal duidelijk m'n grenzen stellen bij m'n TC :P
pi_88784592
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef msnk het volgende:
Lees op een andere forum dat verschillende mensen toch nog post krijgen. Zijn er regio's die niet meedoen ofzo?
werkwilligen zelfs soms ivm religie :'), schijnt dat op vbgen in de biblebelt de helft van de postbodes komt opdagen. En sommige vbgen sturen postbezorgers er op uit met sorteermachinepost, blijkbaar ook wat hsm operators werkwillig.
pi_88784860
ondanks alles was er toch een redelijke hoeveelheid post vandaag.
werk zat:)
pi_88785314
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef msnk het volgende:
Lees op een andere forum dat verschillende mensen toch nog post krijgen. Zijn er regio's die niet meedoen ofzo?
Bij ons op de vestiging werd alle machinepost gewoon bezorgd.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:38:46 #267
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88786446
Ik wil best wat extra wijken voorbereiden, maar ben niet van plan om daarna ook nog eens de halve dag buiten rond te lopen. Wil nog wel een beetje in goede toestand het weekend in. :') Voorbereiden vind ik nooit zo erg om er extra bij te doen. :)
Nothing is what it seems
pi_88787871
Ze zullen de post van woensdag wel naar dinsdag schuiven en van donderdag naar woensdag. Dan krijgen we hooguit de post van vrijdag mee. Mogelijk wordt een gedeelte van de zaterdag wel naar maandag verscheept. Veel meer dan de HSM-post kunnen ze toch niet verwerken aangezien er niemand is die kan Vossen.
pi_88788154
Hier thuis is geen post bezorgd door TNT, denk dat ze hier geen werkwillige HSM operator hadden.
pi_88788368
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:17 schreef TokenW het volgende:
Ze zullen de post van woensdag wel naar dinsdag schuiven en van donderdag naar woensdag. Dan krijgen we hooguit de post van vrijdag mee. Mogelijk wordt een gedeelte van de zaterdag wel naar maandag verscheept. Veel meer dan de HSM-post kunnen ze toch niet verwerken aangezien er niemand is die kan Vossen.
Een keer uitleggen en iemand kan vossen, of die het snel kan is de vraag.
lama
pi_88789329
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:30 schreef lbeew het volgende:

[..]



Een keer uitleggen en iemand kan vossen, of die het snel kan is de vraag.
Vossen is idd niet moeilijk voor iemand die zijn team een beetje kent. Ik heb alle wijken in mijn team wel eens gedaan en heb ook een paar keer gevost zonder opleiding.
Ligt trouwens wel aan het team, mijn team heeft weinig wijken waar er word afgeweken van de postcodes (stuk 22A in 23W en een staat 22A in 11A) dat soort dingen.
pi_88790674
Zaterdag de 27e wordt niet eens zo'n drukke dag toch? Want je bezorgt dan alleen de post van woensdag. Donderdag en vrijdag wordt er dus niks opgehaald....
pi_88791457
Als die slome sorteermedewerkers bij ons moeten Vossen kan het nog wel een tijdje duren voordat het klaar is, dan is er geen tijd meer over om alle wijken te zetten en stapelt het werk zich nog meer op.
pi_88792035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Warren het volgende:
Zaterdag de 27e wordt niet eens zo'n drukke dag toch? Want je bezorgt dan alleen de post van woensdag. Donderdag en vrijdag wordt er dus niks opgehaald....
Collectie heeft volledig gedraaid hier geloof ik en in het NRC stond dat er in de SCb's veel werkwilligen waren. Pieter Kunz lulde nog niets over "er vallen weinig klappen doordat alles al geautomatiseerd is" maar het is algemeen bekend dat de sorteercentra's vol zitten met uitzendkrachten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 november 2010 @ 19:49:24 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88792045
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Warren het volgende:
Zaterdag de 27e wordt niet eens zo'n drukke dag toch? Want je bezorgt dan alleen de post van woensdag. Donderdag en vrijdag wordt er dus niks opgehaald....
Zijn dan nog wel genoeg boekjes en dergelijke die bezorgd moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88792096
Donderdag en vrijdag zijn een van de drukkere dagen. Restant tv-gidsen, margriet, libelle plus nog wat van die huisvrouwtijdschriften. Plus makro daarbij en je hebt een 4 keer zoveel tassen als normaal
pi_88793693
Die drukte komt toch niet op zaterdag.
Dat komt op maandag, en dat betekend dus: doorschuiven naar dinsdag.

Ik had vandaag een begrafenis in Breda (vanuit Kampen). Ik heb wel 20 volle tourbussen met TNT-mensen gepasseerd.
pi_88795238
Oei oei

Volgende week zaterdag is net mijn laaste werkdag na dik 3,5 jaar zmw. Leuk afscheid zo }:|
Maarja we staan natuurlijk nog steeds achter de stakingen dus we gaan het zien.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:56:05 #279
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88795350
Ik hoop dat morgen alles hier een beetje te doen is, zodat mijn pakje alsnog wordt bezorgd. Is het gebruikelijk dat alles op volgorde van verzending nu wordt afgehandeld, of wordt het (extra) werk op een andere manier verdeeld?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88795477
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:53 schreef Bartjes het volgende:
Oei oei

Volgende week zaterdag is net mijn laaste werkdag na dik 3,5 jaar zmw. Leuk afscheid zo }:|
Maarja we staan natuurlijk nog steeds achter de stakingen dus we gaan het zien.
Ik sta ook achter de staking al vind ik het nutteloos (hopelijk heb ik ongelijk) maar het slaat uiteraard nergens op dat de zaterdagwerkers nu de dupe gaan worden (zoals het er naar uit ziet) van de praktische gevolgen van de staking die gepland staat.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:06:07 #281
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88795800
Bij stakingen zijn er altijd mensen de dupe die er allicht niet de dupe van zouden moeten zijn. Ik hoop in ieder geval, voor werknemers en consument, dat er rond de feestdagen niet nog meer gestaakt gaat worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88796441
Vandaag lekker collectie gereden zoals normaal. Wel mocht ik aan elke klant uitleggen dat ik niet aan de staking meedeed en ze waren allemaal erg blij om me te zien. :P
Tok.
pi_88796528
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik hoop dat morgen alles hier een beetje te doen is, zodat mijn pakje alsnog wordt bezorgd. Is het gebruikelijk dat alles op volgorde van verzending nu wordt afgehandeld, of wordt het (extra) werk op een andere manier verdeeld?
Pakketten hebben niet zoveel last van de staking, pakketchauffeurs zijn zzp'ers sorteercentra zijn grotendeels gescheiden.
Alleen collectie (bij supermarkten) gebeurd nog onder de paraplu van de bedrijfsunit die nu staak en worden soms gedaan door postbodes. Maar vaak zijn de chauffeurs hier uitzendkrachten, tijdelijke krachten en zaterdagwerkers dus deze unit heeft ook weinig last.
pi_88798874
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:59 schreef Smeich het volgende:

[..]



Ik sta ook achter de staking al vind ik het nutteloos (hopelijk heb ik ongelijk) maar het slaat uiteraard nergens op dat de zaterdagwerkers nu de dupe gaan worden (zoals het er naar uit ziet) van de praktische gevolgen van de staking die gepland staat.
Waarom is de staking nutteloos? Dat er minder post is dan vroeger zie ik ook wel, maar pakketservice is booming business, dus TNT kan best wat overcomplete postbodes daarheen overplaatsen. En wellicht helpt het ook om de politiek wakker te schudden, zodat die wat aan de oneerlijke concurrentie doen. Niets doen en lijdzaam afwachten is nml per definitie zinloos.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_88799905
Ja ik had dat anders moeten verwoorden inderdaad. Ik doelde te zeggen dat ik denk dat het niets zal uithalen. Ik hoop inderdaad het tegenovergestelde want dit gaat nergens over. Was jij erbij vandaag, bij de staking? Iemand?
pi_88802578
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:17 schreef Smeich het volgende:
Ja ik had dat anders moeten verwoorden inderdaad. Ik doelde te zeggen dat ik denk dat het niets zal uithalen. Ik hoop inderdaad het tegenovergestelde want dit gaat nergens over. Was jij erbij vandaag, bij de staking? Iemand?
Zeker weten, nog nooit zoveel postbodes in 1 straat gezien.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:18:44 #287
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88803933
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:19 schreef carboni het volgende:

[..]


Pakketten hebben niet zoveel last van de staking, pakketchauffeurs zijn zzp'ers sorteercentra zijn grotendeels gescheiden.
Ja, dat dacht ik al. De bezorger hier is ook geweldig. Laat altijd zijn mobiele nummer achter als ik niet thuis ben. Als ik dan bel, komt hij op een geschikt moment nog een keer. Soms rijdt hij uit zichzelf nog even een tweede keer langs. Ideaal!

Voorheen kwam hij dan ook een paar keer per week mijn naam tegen.

Nou ja, ik zal het zien morgen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:19:46 #288
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88803978
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:55 schreef TokenW het volgende:

[..]



Zeker weten, nog nooit zoveel postbodes in 1 straat gezien.
:D
Nothing is what it seems
  woensdag 17 november 2010 @ 13:14:31 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88816837
Pff 11 tassen post incl. HAH, wat een feest.
pi_88816926
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:14 schreef Lastpost het volgende:
Pff 11 tassen post incl. HAH, wat een feest.
Damn :{
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 november 2010 @ 13:19:09 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88817028
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:14 schreef Lastpost het volgende:
Pff 11 tassen post incl. HAH, wat een feest.
waren dat volle tassen of meer van die halve gevallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 november 2010 @ 13:21:38 #292
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88817111
quote:
11s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waren dat volle tassen of meer van die halve gevallen?
Alleen 1 HAH thuis zat halfvol, de rest overvol.
Normaal krijg ik 6 grijze tassen nog wel in 2 rode tassen gepropt, nu heb ik 5 rode tassen compleet overvol met uitstekende bundels. _O-
  woensdag 17 november 2010 @ 13:38:07 #293
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88817705
Heb je er hulp bij gehad?
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 november 2010 @ 13:40:50 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88817803
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef Lastpost het volgende:

[..]


Alleen 1 HAH thuis zat halfvol, de rest overvol.
Normaal krijg ik 6 grijze tassen nog wel in 2 rode tassen gepropt, nu heb ik 5 rode tassen compleet overvol met uitstekende bundels. _O-
Dan is het veel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88817957
Wat zou ik doen om m'n bijbaantje bij TNT een beetje leuk op het CV te zetten? :') (het is m'n enige werkervaring en ik zit er al behoorlijk lang, dus ik wou het er maar wel opzetten :P)

"Allround medewerker binnen- en buitendienst"

of

"Het hanteren van poststromen op verschillende niveau's" :')

of

"Het leveren van kwantiteit boven kwaliteit en het op een zo efficient mogelijke wijze voor de klant verbergen van tekortkomingen binnen het bedrijf" :P

ofzo :')

(Het is overigens niet voor het solliciteren naar een ander baantje hoor :))

[ Bericht 12% gewijzigd door Ohrpolster. op 17-11-2010 13:58:06 ]
  woensdag 17 november 2010 @ 14:00:15 #296
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_88818583
Medewerker TNT post voor het afwikkelen van postale zaken wat betreft voorbereidende dan wel distributerende handelingen.
Nothing is what it seems
pi_88819536
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:45 schreef Ohrpolster. het volgende:
Wat zou ik doen om m'n bijbaantje bij TNT een beetje leuk op het CV te zetten? :') (het is m'n enige werkervaring en ik zit er al behoorlijk lang, dus ik wou het er maar wel opzetten :P)

"Allround medewerker binnen- en buitendienst"

of

"Het hanteren van poststromen op verschillende niveau's" :')

of

"Het leveren van kwantiteit boven kwaliteit en het op een zo efficient mogelijke wijze voor de klant verbergen van tekortkomingen binnen het bedrijf" :P

ofzo :')

(Het is overigens niet voor het solliciteren naar een ander baantje hoor :))
Die laatste :D
*kopieert en plakt in CV*
:')
  woensdag 17 november 2010 @ 18:50:01 #298
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88830428
We zouden nu toch weer post moeten krijgen, of is de actie verlengd?

Poststukken die vrijdag en maandag waren verstuurd nog steeds niet ontvangen ;( Volgens mij is er überhaupt niemand langs geweest hier in A'dam West }:|
AFC AJAX
pi_88832864
Geen personeel misschien ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 20:00:11 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88833805
quote:
7s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:50 schreef msnk het volgende:
We zouden nu toch weer post moeten krijgen, of is de actie verlengd?

Poststukken die vrijdag en maandag waren verstuurd nog steeds niet ontvangen ;( Volgens mij is er überhaupt niemand langs geweest hier in A'dam West }:|
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:41 schreef Zetslet het volgende:
Geen personeel misschien ;)
Kreeg ze net alsnog binnen :@ Da's wel errug laat maar I don't mind, beter dan morgen :D
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')