abonnement Unibet Coolblue
pi_88630246
Heel erg nice! Alleen ik zou #2 wat koeler maken qua temperatuur, nu zijn alle huidtinten knaloranje door de te warme kleurtemperatuur.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_88736070
Iemand ervaring met analoog concerten schieten? Zojuist werd ik door een vriendin gevraagd haar bandje te fotograferen. Het is een heel rustig bandje, maar er zal natuurlijk niet veel licht zijn. Ik heb wel een D70s, maar alleen een kitlens erbij, en ik heb momenteel geen geld voor een lichtsterke lens. Nu wil het feit dat ik wel wat analoge camera's heb en zelfs een 55mm 1.7 lens :7 maar ik vroeg me dus concreet twee dingen af:
- welke iso moet ik pakken, 800 lijkt mij een goeie?
- kan ik afgaan op de lichtmeting van de camera, of moet ik onder- of overbelichten? Zo ja, hoeveel stappen?
Ik kan natuurlijk ook de iso op mijn Nikon opschroeven, maar het lijkt me ook gewoon gaaf om analoog een concert te fotograferen. Vroeger deden ze tenslotte niets anders.
pi_88738584
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:38 schreef Daantke het volgende:
Iemand ervaring met analoog concerten schieten? Zojuist werd ik door een vriendin gevraagd haar bandje te fotograferen. Het is een heel rustig bandje, maar er zal natuurlijk niet veel licht zijn. Ik heb wel een D70s, maar alleen een kitlens erbij, en ik heb momenteel geen geld voor een lichtsterke lens. Nu wil het feit dat ik wel wat analoge camera's heb en zelfs een 55mm 1.7 lens :7 maar ik vroeg me dus concreet twee dingen af:
- welke iso moet ik pakken, 800 lijkt mij een goeie?
- kan ik afgaan op de lichtmeting van de camera, of moet ik onder- of overbelichten? Zo ja, hoeveel stappen?
Ik kan natuurlijk ook de iso op mijn Nikon opschroeven, maar het lijkt me ook gewoon gaaf om analoog een concert te fotograferen. Vroeger deden ze tenslotte niets anders.
Schieten is de helft van het verhaal.. Ontwikkelen de andere. Ga je dat ook zelf doen?
pi_88740218
Nee, ben eigenlijk een beginner in analoge fotografie. Dus dat wordt gewoon hema of fotozaak.
  maandag 15 november 2010 @ 17:45:37 #30
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88745262
Ik fotografeer niet zo vaak bij concerten, maar het is wel erg leuk om te doen, zeker als je goed licht hebt. En i.c.m. de 70-200 kun je rustig op je krent zitten en schieten :7

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_88745965
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:36 schreef Daantke het volgende:
Nee, ben eigenlijk een beginner in analoge fotografie. Dus dat wordt gewoon hema of fotozaak.
Naja, ik kan je daarin geen tips geven. Want ik heb nooit analoog concerten geschoten. Maar het is nogal moeilijk als je een groot deel van de bepaling van je uiteindelijke beeld laat afhangen van een ander. Dat soort dingen hou je toch liever zelf in de hand.
pi_88748396
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 17:45 schreef ACT-F het volgende:
Ik fotografeer niet zo vaak bij concerten, maar het is wel erg leuk om te doen, zeker als je goed licht hebt. En i.c.m. de 70-200 kun je rustig op je krent zitten en schieten :7

[ afbeelding ]
En standaard plaatjes afleveren.
pi_88971405
Ben wel weer een beetje tevreden over de foto's van afgelopen donderdag :9

The Mirror Conspiracy ft. Eric Truffaz




Rest van de serie

[ Bericht 4% gewijzigd door PdeHoog op 22-11-2010 07:02:34 (linkjes gefixed) ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_88985196
Altijd als ik weer eens in dit topic kijk, zakt de moed me weer in de schoenen en wil ik ook een nieuwe camera die wél goed presteert op hoge isowaarden.

Toch wilde ik deze jullie niet onthouden:
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 november 2010 @ 22:18:33 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88994412
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:59 schreef Daantke het volgende:
Altijd als ik weer eens in dit topic kijk, zakt de moed me weer in de schoenen en wil ik ook een nieuwe camera die wél goed presteert op hoge isowaarden.

Toch wilde ik deze jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
Een camera die presteert met hoge ISO waarden is geen vereiste hoor. Ik schiet het meeste op 800 en kom overal aardig uit te voeten daarmee. :)

Hoe dan ook helemaal geen slecht plaatje dit, had misschien nog wel wat meer verlicht + contrast mogen hebben
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89004317
Attack! Attack!;


pi_89011507
Nog 1 dan:
pi_89011884
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:05 schreef Daantke het volgende:
Nog 1 dan:
[ afbeelding ]
Die is bewust scherp op de hand gemaakt?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89013469
Ik heb geen correctielens bij mijn adapter dus dit was het maximale scherpstelpunt :+ maar desondanks heb ik hem bewust niet verwijderd omdat het bij een gitarist gaat om wat hij doet, en niet om hoe hij kijkt (wat bij een zanger bijvoorbeeld weer anders is, daar stel je wel scherp op zijn hoofd en niet de microfoon).

Dus eigenlijk: bewust scherp op de hand, ja.
pi_89013886
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef Daantke het volgende:
Ik heb geen correctielens bij mijn adapter dus dit was het maximale scherpstelpunt :+ maar desondanks heb ik hem bewust niet verwijderd omdat het bij een gitarist gaat om wat hij doet, en niet om hoe hij kijkt (wat bij een zanger bijvoorbeeld weer anders is, daar stel je wel scherp op zijn hoofd en niet de microfoon).

Dus eigenlijk: bewust scherp op de hand, ja.
Ok :) Ben het overigens niet eens met het dikgedrukte ;) Ik denk zelf dat juist de emotie die gitaristen vertonen (en die kan best grappig zijn :D ) het interessante is. Het soort foto's waarbij de hand onscherp is vind ik altijd leuk als het wat meer in detail komt. dus de hand groter in beeld en zo.

Foto is trouwens wel erg donker wmb :@
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89013980
Inderdaad donker, maar ik moest mijn camera op de maximale ISO instellen om nog een redelijke sluitertijd te krijgen (1600 ISO met, wat zal het zijn, 1/60 sluitertijd denk ik, 50 mm f/2.8 met tussenadapter)

Ik kan ook goed meekomen in jouw visie, en uiteindelijk maakt het niet zoveel uit omdat je bij mijn foto nog steeds de gezichtsuitdrukking ziet.
pi_89016775
Zoiets? :P



En, even die flickrset tag uitproberen (kan je nog het max aantal foto's bepalen dat dat ding moet laten zien :?):

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 november 2010 @ 16:45:28 #43
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89017541
Surfer Blood :Y)

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89017553
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:26 schreef Ener-G het volgende:
Zoiets? :P

[ link | afbeelding ]

Oh yeah :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_89017578
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 16:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Surfer Blood :Y)

[ afbeelding ]
Merk jij ook dat steeds meer licht van achter komt ipv de voorkant? Zo irritant vind ik dat af en toe -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 november 2010 @ 16:49:14 #46
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89017709
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]



Merk jij ook dat steeds meer licht van achter komt ipv de voorkant? Zo irritant vind ik dat af en toe -O-
Ja gisteren bij Interpol had ik me er op ingesteld maar het gebeurt inderdaad steeds meer. Soms kan je er erg fraaie platen uit krijgen maar soms is het echt helemaal ruk :Y

Interpol
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89018620
Hier wat foto's geschoten verleden maand tijdens Iceland Airwaves


1. Amiina O+


2. Efterklang


3. FM Belfast


4. Nive Nielsen


5. Sudden Weather Change


6. Ghostigital


7. Stafrænn Hákon


8. Seabear
  FOK!fotograaf maandag 22 november 2010 @ 17:14:41 #48
145146 Andyy
pi_89018750
  maandag 22 november 2010 @ 19:00:57 #49
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_89023042
3 en 6 :0
en andyy ... (grunt) SOULFLY!!! (/grunt) :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_89023144
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 16:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja gisteren bij Interpol had ik me er op ingesteld maar het gebeurt inderdaad steeds meer. Soms kan je er erg fraaie platen uit krijgen maar soms is het echt helemaal ruk :Y
Hoogst irritant is dat :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')