abonnement Unibet Coolblue
pi_156257388
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 00:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, de show van zondag wordt opgenomen. Dan komt er schijnbaar een grote filmcrew, heb ik uit een bron die heeel dicht er op zit. En daarom kun je beter dus vrijdag of zaterdag geweest zijn, dan zie je tenminste niet al die cameramensen ook lopen en word je niet afgeleid daardoor. ;)
Er werd inderdaad wel opgenomen maar het was allesbehalve een grote filmcrew. Er stond op de 5e rij een camera en volgens mij nog een op het podium, maar alleen aan de zijkant, echt amper te zien, heb er vanaf de 3e rij maar 1 keer een glimp van opgevangen. Totaal niet storend gelukkig!

Was wel echt een super show! :) Heb er expres vantevoren weinig van bekeken en over gelezen om het een beetje een verassing te houden, maar het was eigenlijk wel precies zoals ik het verwacht had. Het enige wat er wat mij betreft nog bij had gekund was een zanger voor de grunts van Mikael Akerfeldt, hoewel het goed gedaan was met dat koor enzo miste het (voor mij in ieder geval) toch net wat. Vroeg me wel af hoe ze dat einde erin zouden verwerken(Human Equation program aborted etc) maar dat hebben ze toch wel heel tof gedaan vond ik. :D
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_156257510
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 22:21 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Er werd inderdaad wel opgenomen maar het was allesbehalve een grote filmcrew. Er stond op de 5e rij een camera en volgens mij nog een op het podium, maar alleen aan de zijkant, echt amper te zien, heb er vanaf de 3e rij maar 1 keer een glimp van opgevangen. Totaal niet storend gelukkig!

Was wel echt een super show! :) Heb er expres vantevoren weinig van bekeken en over gelezen om het een beetje een verassing te houden, maar het was eigenlijk wel precies zoals ik het verwacht had. Het enige wat er wat mij betreft nog bij had gekund was een zanger voor de grunts van Mikael Akerfeldt, hoewel het goed gedaan was met dat koor enzo miste het (voor mij in ieder geval) toch net wat. Vroeg me wel af hoe ze dat einde erin zouden verwerken(Human Equation program aborted etc) maar dat hebben ze toch wel heel tof gedaan vond ik. :D
Dat was echt ontzettend tof gedaan. Het einde. De grote man zelf kwam en zag dat het goed was. _O_
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_156263667
Wat een belevenis. Alles klopte gewoon: muziek, zangers, toneel, kostuums.. vanaf de vierde rij was het ontzettend meeslepend. En ja toen die Dream Sequencer verscheen wist ik meteen wie daar in zat :D Leuk gedaan.

Volgens de producent op Facebook waren er trouwens 20 camera's aanwezig gisteren.
pi_156283116
Toen ik vorig jaar hoorde van dit project was ik gelijk enthousiast. Ook al kende ik het betreffende album niet zo heel goed. Het was een album van een artiest die ik goed vindt. Zoals ik zo vele in mijn collectie heb. Ik wilde gaan omdat ik fan ben van de artiest en dit een unieke kans was om een van zijn albums een keer live te zien. Iets wat vrijwel nooit gebeurd. Arjan Lucassen treedt immers niet meer op. Naarmate de show steeds dichterbij kwam werd het mij steeds duidelijker dat dit een gigantisch project was. Maar dat is ook logisch een album van Ayreon is niet zo maar een verzameling van liedjes maar een verhaal uitgevoerd door diverse artiesten en muzikanten. Daardoor was het een immense klus om dit project te bewerkstelligen. Daarvoor dank aan iedereen die daar aan mee heeft gewerkt. Ieder keer een update. Weer een bandlid, weer een zanger(es) die een rol ging vervullen. Het koor, het theater, etc. Steeds meer begon het te leven. Vele mensen waaronder konden niet wachten tot de show. Inmiddels was bekend waar het zou plaats vinden en wanneer. In het nieuw Luxor 18, 19 en 20 septemnber. De artiesten die zouden optreden waren onder andere: James Labrie, Marcel Coenen, Anneke Giersbergen, Ed Warby en vele andere. Een paar weken voor de show was er een try-out in Bibelot waar het koor zou optreden het koor waarin ook al understudies optraden. Just in case. Met een beetje geluk zouden wij hun bij de echte show niet terug zien in een van de rollen die zijn vertolkte. Bij deze show vielen voor mij alle puzzelstukjes op zijn plaats. Dit album was gemaakt voor een rockshow in het theater. De rollen, de muziek, het verhaal alles. De try-out was geweldig. Zelfs zonder het decor en kostuums kwam het verhaal tot leven. Nooit geweten dat dit album zo veel geweldige nummers heeft. De duetten tussen de verschillende rollen waren geweldig. De muziek was ook geweldig. Na deze show was het nog een kleine 2 weken wachten tot de echte show. In de tussentijd heb ik het album the human equation nog 2 keer geluisterd. Om de nummers beter te leren kennen. Op 19 september was het eindelijk zo ver. De grote show van the theater equation. Het verhaal van gaat over een coma patiënt die vecht met zijn emoties en gedachten. Die emoties en gedachten worden vertolkt door verschillende zangers en zangeressen begeleid door een koor en een band. De show begint bij 2 mensen die bij een ziekenhuis bed zitten. Wife en best friend zij vragen zich af of hij nog wel zou ontwaken uit zijn coma. De reis begint allerlei gedachten en emoties komen langs. Je komt bijna ogen en oren te kort om het allemaal te volgen. Over het hele decor gebeurd wat. Alle personages gaan met elkaar in duet. Te veel om op te noemen. Day 7 hope was zeker een van de hoogtepunten. Na day 11 love was het tijd voor de pauze. Na de pauze ging het verder met een wervelende show. Absolute hoogtepunt day 16 loser. Wat een geniaal nummer en wat presentatie van Mike Mills (Rage/Father) het hele decor was van hem. Geweldig hoe hij in zijn rol opging. En tot slot op het eind kwam de grote man zelf nog op het podium. Hij kwam en zag dat het goed. Het was een top show een top avond. Once in a lifetime. Dit zal niet snel geëvenaard worden. Hier klopte gewoon alles. Het verhaal, de muziek de mensen. Alles. Nu begint het wachten tot de dvd/blueray uitkomt. Om dit alles een herinnering aan deze geweldige avond te hebben. En er naar terug te kunnen kijken.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_156285310
Prachtig omschreven tijnbrein ^O^
Helemaal mee eens :Y
pi_156285528
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:07 schreef Shandaly het volgende:
Prachtig omschreven tijnbrein ^O^
Helemaal mee eens :Y
Dank je :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:01:18 #207
202348 Susi
Temple of Love
pi_156294541
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 08:20 schreef Bigs het volgende:
Wat een belevenis. Alles klopte gewoon: muziek, zangers, toneel, kostuums.. vanaf de vierde rij was het ontzettend meeslepend. En ja toen die Dream Sequencer verscheen wist ik meteen wie daar in zat :D Leuk gedaan.

Volgens de producent op Facebook waren er trouwens 20 camera's aanwezig gisteren.
Op zondagmiddag stonden er camera's aan weerszijden van het podium, achterin de zaal, naast de techniek, ik zag ook mensen op het podium/achter de schermen filmen.

Net pas terug uit Rotterdam. Ben zaterdagmiddag geweest en kon na afloop nog een kaartje voor de zondagmiddag halen. Wát een belevenis, kon er zaterdag helemaal slecht van slapen :'). Zoals iemand hierboven al zei, alles klopte. Het podium was onwijs goed ingedeeld, de kostuums waren mooi met de verschillende kleuren (alleen was het spannend als de dames het trapje af/op moesten op hakken en met de flappen) en het acteren was eigenlijk ook wel tof om te zien. De zang was sowieso dik in orde. Zaterdagmiddag zag Clayton/Reason een paar keer mis, maar zondag zat-ie weer helemaal goed.

En tja, Mike Mills was een perfecte Rage/Father. Was tof om te zien hoe hij het koor 'dirigeerde' tijdens Pain en hoe hij zich inleefde in zijn rol. Ben zó benieuwd naar de dvd om dit opnieuw te beleven O+



Bovenstaande komt van de FB van Theater Equation, zie ook http://home.kpn.nl/atreep1963/theaterequation/aimg_6817.html

Ik zat zondagmorgen trouwens aan hetzelfde ontbijt als James LaBrie :o
pi_156316991
Mike Mills was erg intens ja, fantastisch om te zien. Qua acteerwerk vond ik Devon Graves (Agony) er ook echt bovenuit steken, de naarheid straalde er vanaf. Man man wat was het gaaf :)

Ik heb ook echt genoten van Irene Jansen (Passion), maar na wat zoekwerk lijkt het erop dat ze op dit moment verder niet actief is in de muziekwereld. Erg jammer want mén wat kan zij zingen zeg.
pi_156317035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:04 schreef Bigs het volgende:
Mike Mills was erg intens ja, fantastisch om te zien. Qua acteerwerk vond ik Devon Graves (Agony) er ook echt bovenuit steken, de naarheid straalde er vanaf. Man man wat was het gaaf :)

Ik heb ook echt genoten van Irene Jansen (Passion), maar na wat zoekwerk lijkt het erop dat ze op dit moment verder niet actief is in de muziekwereld. Erg jammer want mén wat kan zij zingen zeg.
Is door Arjen ontdekt toen hij in het publiek van After Forever stond en iemand naast hem geniaal mee hoorde zingen :D Bleek het de zus van de zangeres te zijn :P Ze komen duidelijk uit dezelfde mal in ieder geval _O_
  woensdag 23 september 2015 @ 16:57:34 #210
202348 Susi
Temple of Love
pi_156325248
Ze lijken ook nog eens ontzettend op elkaar:

https://instagram.com/p/7(...)loor_jansen_official
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:47:21 #211
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_161951963
De DVD komt 17 juni uit
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:19:13 #212
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juli 2016 @ 21:25:45 #213
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_163568114
ja, leuke show.
alleen shit gefilmd.

in ander Ayreon nieuws: in augustus komen de eerste twee albums op vinyl uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:27:16 #214
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_163568178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:25 schreef Tokus het volgende:
ja, leuke show.
alleen shit gefilmd.

in ander Ayreon nieuws: in augustus komen de eerste twee albums op vinyl uit.
Ik heb liever een nieuw album van Ayreon of een van de andere bands projecten
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_166805279
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 21 november 2016 @ 23:15:51 #217
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_166815485
JAAAAAA *O*
pi_166815697
Interessant
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:14:43 #219
134538 chansadres
Black & White
pi_166819516
Als Arjen een vaste rol in de sgow had, had ik er wel 55 euro voor betaald. Maar zijn aanwezigheid is niet eens zeker. Al was de ontmoeting met hem op Bospop een van de tofste dingen die ik heb meegemaakt. (Na het optreden met Stream of Passion was dat)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 november 2016 @ 09:17:42 #220
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_166819559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:14 schreef chansadres het volgende:
Als Arjen een vaste rol in de sgow had, had ik er wel 55 euro voor betaald. Maar zijn aanwezigheid is niet eens zeker.
blijkbaar ken je hem niet goed.... Natuurlijk is dat zeker, als hij op zo'n toon zegt dat hij misschien ook zijn gitaar wel meeneemt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:19:45 #221
134538 chansadres
Black & White
pi_166819584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:17 schreef Tokus het volgende:

[..]

blijkbaar ken je hem niet goed.... Natuurlijk is dat zeker, als hij op zo'n toon zegt dat hij misschien ook zijn gitaar wel meeneemt.
Ik ken gem niet goed nee. Maar zoals ik het hoor zal hij echt maar eventjes op podium staan en zal hij zeker niet het hele optreden er zijn. Als ik Ayreon live wil zien dan moet dat met 100% Arjen op het podium. Dat was ook de reden dar ik niet naar die theater show ben geweest.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_166828308
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:19 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik ken gem niet goed nee. Maar zoals ik het hoor zal hij echt maar eventjes op podium staan en zal hij zeker niet het hele optreden er zijn. Als ik Ayreon live wil zien dan moet dat met 100% Arjen op het podium. Dat was ook de reden dar ik niet naar die theater show ben geweest.
Ik heb Arjan tijdens die show geen moment gemist.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_166846412
Ik ook niet. En zal wel zien hoe het tijdens de Ayreon Universe gaat zijn... Want ik heb kaartjes!!! *O* *O* *O* *O*
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 12:38:52 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_166846619
Ik heb ook kaartjes *O*
pi_166849742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb Arjan tijdens die show geen moment gemist.
Wudstik was een waardige vervanger B-) Maar ik vond Arjen's cameo wel leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bigs op 24-11-2016 08:53:17 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')