abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 november 2010 @ 08:58:49 #276
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88809061
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:16 schreef wimderon het volgende:
Tja, McEnroe. Over opportunisten gesproken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:31 schreef TheGeneral het volgende:
McEnroe wisselt elke week van mening :') .
Ja, inderdaad. Beetje raar om heel gewichtig te zeggen "Federer is now the geatest tennis player that ever lived" om een paar maanden later te zeggen dat iemand anders het misschien al is zonder dat er heel veel is gebeurd in de tussentijd. :')
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_88817004
quote:
ROTTERDAM - Het deelnemersveld voor de 38e editie van het ABN AMRO-tennistoernooi in Rotterdam is grotendeels compleet. Toernooidirecteur Richard Krajicek maakte woensdag bekend dat ook Novak Djokovic en Andy Murray hebben toegezegd dat ze in februari 2011 van de partij zijn.

Tot zijn spijt slaagde Krajicek er niet in Rafael Nadal of Roger Federer vast te leggen.

Wel werden uit de mondiale top dertig Marin Cilic, Marcos Baghdatis, Jürgen Melzer, David Ferrer en Ernests Gulbis aan het veld toegevoegd.

''Het is saai om altijd de winnaars van Grand Slams te hebben, dus daarom kozen we dit keer voor de verliezend finalisten'', grapte Krajicek.

De Bakker en Haase

De Nederlandse eer wordt in elk geval door Thiemo de Bakker en Robin Haase verdedigd.

Krajicek zei te hopen dat laatstgenoemde zich via zijn ATP-ranking toegang verschaft, zodat de beschikbare wildcard in een later stadium nog gebruikt kan worden voor iemand die even daarvoor verrast op de Australian Open.

Eerder werden de topspelers John Isner, Tomas Berdych, Michail Youzhny, Jo-Wilfried Tsonga en titelverdediger Robin Söderling al vastgelegd.

Tevreden

Krajicek toonde zich tevreden. ''Het liefst wil je de nummer een of twee van de wereld op je toernooi, maar ondanks het feit dat dit niet gelukt is, hebben we een goed deelnemersveld. Het is belangrijk dat Djokovic (de mondiale nummer drie, red.) er wel bij is.''

Over Nadal zei de toernooibaas: ''Ik kreeg vorige week te horen dat hij op doktersadvies niet komt. Hij zal in februari maar één evenement spelen en kiest voor de Davis Cup.''

Federer

Dat Federer niet zou deelnemen was al bekend. Toch waagde Krajicek er na de 'nee' van Nadal nog een telefoontje aan. ''Maar hij verkiest een trainingsweek boven het toernooi.''

Krajicek zei ook nog dat hij van De Bakker en Haase in de toekomst grote dingen te verwachten. ''Ik denk dat ze richting top twintig á dertig zullen gaan. De Bakker kan op ieder moment in de wereldtop gaan meedraaien.''

Het ABN AMRO-toernooi vindt plaats van 7 tot en met 13 februari.

Jammer van Federer en Nadal, maar toch wel een mooi deelnemersveld.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:52:45 #279
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88820611
Ja geef Schoorrel een wildcard ofzo
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_88820811
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:52 schreef Szura het volgende:
Ja geef Schoorrel een wildcard ofzo
Waarschijnlijk eerder Huta Galung of Sijsling..
  woensdag 17 november 2010 @ 16:20:59 #281
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88824085
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:58 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, inderdaad. Beetje raar om heel gewichtig te zeggen "Federer is now the geatest tennis player that ever lived" om een paar maanden later te zeggen dat iemand anders het misschien al is zonder dat er heel veel is gebeurd in de tussentijd. :')
Die journalisten en/of ex-spelers willen maar een ding: aandacht trekken. Egootjes, weet u wel.
En dat lukt ze kennelijk steeds maar weer door allerlei onzin uit hun mouw te schudden.

Naar mijn mening is die hele 'GOAT'-discussie een grote bak onzin. Je kan nou eenmaal geen spelers vergelijken uit verschillende tijdperken, met verschillende omstandigheden, andere technieken - en niet te vergeten: andere tegenstanders -, etc.
Misschien zou de gehele top-10 van tegenwoordig Borg van de baan vegen. Misschien zou het andersom zijn. We weten het niet, zullen het ook nooit weten, en alleen daarom is de hele vergelijking tussen spelers onzin.

Maar als je dan tóch een speler wilt uitroepen tot 'grootste aller tijden', dan zou je dat moeten doen aan de hand van de objectieve cijfertjes. En wat dat betreft... dan lijkt me toch dat Federer verreweg de beste papieren heeft. 16 GS titels, 285 #1, langste aaneengesloten periode op #1, etc. Laat Nadal daar eerst maar eens in de buurt komen, dan praten we verder!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 november 2010 @ 18:12:44 #282
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88828752
Moya hangt z'n racket aan de wilgen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_88828778
Oh dacht dat ie dat al lang gedaan had :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 17 november 2010 @ 20:53:47 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88836821
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:13 schreef Norrage het volgende:
Oh dacht dat ie dat al lang gedaan had :P
Lijkt me schitterend als alle journalisten bij zijn persconferentie dat hadden gezegd. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 18 november 2010 @ 07:14:05 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88851104
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]


Die journalisten en/of ex-spelers willen maar een ding: aandacht trekken. Egootjes, weet u wel.
En dat lukt ze kennelijk steeds maar weer door allerlei onzin uit hun mouw te schudden.

Naar mijn mening is die hele 'GOAT'-discussie een grote bak onzin. Je kan nou eenmaal geen spelers vergelijken uit verschillende tijdperken, met verschillende omstandigheden, andere technieken - en niet te vergeten: andere tegenstanders -, etc.
Misschien zou de gehele top-10 van tegenwoordig Borg van de baan vegen. Misschien zou het andersom zijn. We weten het niet, zullen het ook nooit weten, en alleen daarom is de hele vergelijking tussen spelers onzin.

Maar als je dan tóch een speler wilt uitroepen tot 'grootste aller tijden', dan zou je dat moeten doen aan de hand van de objectieve cijfertjes. En wat dat betreft... dan lijkt me toch dat Federer verreweg de beste papieren heeft. 16 GS titels, 285 #1, langste aaneengesloten periode op #1, etc. Laat Nadal daar eerst maar eens in de buurt komen, dan praten we verder!
Maar zo wordt de discussie toch in het algemeen ook gevoerd? Er wordt niet gekeken naar wie de sterkste/effectiefste speler is (qua slagen/spel) maar wie de succesvolste speler is (qua prestaties dus). Het lijkt mij persoonlijk dat als je Nadal met Nadals racket naar de tijd van Laver zou teleporteren Laver niet eens een game van Nadal zou winnen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 20 november 2010 @ 02:06:46 #288
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88931713
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 07:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar zo wordt de discussie toch in het algemeen ook gevoerd? Er wordt niet gekeken naar wie de sterkste/effectiefste speler is (qua slagen/spel) maar wie de succesvolste speler is (qua prestaties dus).
Als dat zo zou zijn, dan wàs er uberhaupt geen discussie, toch? ;)
Maar die is er dus wel. Er zijn nog plenty mensen te vinden die bijvoorbeeld Laver de 'beste aller tijden' vinden, om maar eens wat te noemen. En misschien hebben ze nog gelijk ook - want het vergelijken van verschillende spelers uit verschillende tijdperken is nou eenmaal onmogelijk.

quote:
Het lijkt mij persoonlijk dat als je Nadal met Nadals racket naar de tijd van Laver zou teleporteren Laver niet eens een game van Nadal zou winnen.
Wat zou je ervan denken om Nadal naar de tijd van Laver te transporteren en hem dan met een houtje te laten spelen zoals in die tijd gebruikelijk was? Zou best kunnen dat Laver hem daarmee volledig van de baan zou vegen. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88941218
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan wàs er uberhaupt geen discussie, toch? ;)
Maar die is er dus wel. Er zijn nog plenty mensen te vinden die bijvoorbeeld Laver de 'beste aller tijden' vinden, om maar eens wat te noemen. En misschien hebben ze nog gelijk ook - want het vergelijken van verschillende spelers uit verschillende tijdperken is nou eenmaal onmogelijk.

[..]


Wat zou je ervan denken om Nadal naar de tijd van Laver te transporteren en hem dan met een houtje te laten spelen zoals in die tijd gebruikelijk was? Zou best kunnen dat Laver hem daarmee volledig van de baan zou vegen. :)
Dan veegt Nadal 'em nog steeds. Ze hebben Mark Philippoussis ooit eens met een houten racket laten serveren, toen sloeg 'ie alsnog boven de 200 km per uur, veel harder dan al die lui.
pi_88941859
Nadal zou elke bal uitslaan. Met zijn grip en topspinballen zou geen een bal binnen de lijnen blijven met een houten racket.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:48:23 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88942772
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan wàs er uberhaupt geen discussie, toch? ;)
Ja hoor. Je kunt namelijk genoeg discussieren over de vraag hoe je de verschillende pretaties kunt waarderen. Ik vind het bijvoorbeeld knapper als iemand alle vier de GSen 1 keer wint dan Wimbledon zes keer. Laver heeft bijvoorbeeld twee keer een Calendar Grand Slam gehaald. Dat heeft niemand na hem gepresteerd. En Agassi is de enige mannelijke speler met een Golden Slam (alle vier de GS'en en de OS.

Overigens staat mij niet bij dat er voor Federer zo'n grote GOAT-discussie was. Op een gegeven moment zijn de GS'en het criterium geworden. Maar het aantal titels dat Connors heeft gehaald wordt misschien nooit meer ingehaald. Tennis is een ingewikkelde sport wat dat betreft, omdat je met die verschillende ondergronden zit.
quote:
Maar die is er dus wel. Er zijn nog plenty mensen te vinden die bijvoorbeeld Laver de 'beste aller tijden' vinden, om maar eens wat te noemen. En misschien hebben ze nog gelijk ook - want het vergelijken van verschillende spelers uit verschillende tijdperken is nou eenmaal onmogelijk.

[..]


Dan hebben ze toch ongelijk? Als je ze niet met elkaar kunt vergelijken kun je toch ook niet zeggen dat het waar is als je zegt 'speler X was de beste aller tijden'?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:00:44 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88943180
quote:
Schitterend. _O-
quote:
"Shut up you bloody twit, you are making me want to cry." :') :D
*O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_88946071
Nadal wint trouwens de Edberg award...

Die gaat ook echt nergens over. Federer noch Nadal zouden hem ooit hebben mogen winnen.
pi_88946310
Bijna elke keer meer tijd nemen dan toegestaan tussen de punten en constant gecoached worden vanaf de tribune. Ja, terecht lijkt me.
pi_88946396
Most Improved Player of the Year: Andrey Golubev

Newcomer of the Year: Tobias Kamke

Comeback Player of the Year: Robin Haase

Arthur Ashe Humanitarian of the Year: Rohan Bopanna and Aisam Ul-Haq Qureshi

ATPWorldTour.com Fans' Favourite presented by RICOH: Roger Federer

ATPWorldTour.com Fans' Favourite (Doubles): Bob Bryan & Mike Bryan
pi_88946488
Mooi voor Haase zeg :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:48:27 #297
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88948494
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja hoor. Je kunt namelijk genoeg discussieren over de vraag hoe je de verschillende pretaties kunt waarderen. Ik vind het bijvoorbeeld knapper als iemand alle vier de GSen 1 keer wint dan Wimbledon zes keer. Laver heeft bijvoorbeeld twee keer een Calendar Grand Slam gehaald. Dat heeft niemand na hem gepresteerd. En Agassi is de enige mannelijke speler met een Golden Slam (alle vier de GS'en en de OS.
Ja, en daarom is het dus simpelweg onmogelijk om te stellen dat er überhaupt een GOAT is.
Lees mijn oorspronkelijke post nog eens... ;)

Je laatste stelling is overigens incorrect: ook Nadal heeft een Golden Slam. Alle vier de GS's en de OS.

quote:
Overigens staat mij niet bij dat er voor Federer zo'n grote GOAT-discussie was. Op een gegeven moment zijn de GS'en het criterium geworden. Maar het aantal titels dat Connors heeft gehaald wordt misschien nooit meer ingehaald. Tennis is een ingewikkelde sport wat dat betreft, omdat je met die verschillende ondergronden zit.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik volg het tennis al meer dan 30 jaar, en ik kan je vertellen dat die hele GOAT-discussie pas opkwam sinds (1) het internet er is, en daarmee een hoop 'fanboys' die zonder enige kennis van zaken hun gammele mening kunnen uiten in het openbaar, en (2) vanaf het moment dat Federer 'dreigde' Sampras' record van 14 GS titels te verpulveren.

In 2007 waren een heleboel zogenaamde 'deskundigen' de mening toegedaan dat hij 'eenvoudig' 20 GS titels zou behalen. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat dat misschien wel eens een stuk moeilijker zou kunnen worden dan toendertijd werd gesteld...

quote:
Dan hebben ze toch ongelijk? Als je ze niet met elkaar kunt vergelijken kun je toch ook niet zeggen dat het waar is als je zegt 'speler X was de beste aller tijden'?
Dat laatste is dus precies mijn punt!
Nogmaals: de hele keuze van wie de 'GOAT' is, is een persoonlijke, en geen objectieve.

Ik weet donders goed op wie MIJN persoonlijke keuze als GOAT valt - en ook dat is duidelijk af te leiden uit mijn eerste post. Maar dat wil niet zeggen dat hij 'DE' GOAT is.
Subtiel verschil, ik weet het...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:36 #298
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_88948598
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:51 schreef wimderon het volgende:
Bijna elke keer meer tijd nemen dan toegestaan tussen de punten en constant gecoached worden vanaf de tribune. Ja, terecht lijkt me.
Het is meer een politiek-correcte award dan wat dan ook. Het lijkt er sterk op dat die award zowat klakkeloos gaat naar de speler die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd.
Ik heb nog nooit een nominatie gezien voor spelers als Ferrer, Llodra, Baghdatis, en weet-ik-veel wie nog meer, van wie ik heel wat meer puur sportief gedrag heb gezien dan van alle genomineerden dit jaar.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_88981086
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:43 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Nadal wint trouwens de Edberg award...

Die gaat ook echt nergens over. Federer noch Nadal zouden hem ooit hebben mogen winnen.
waarom federer niet eigenlijk? is toch wel sportieve kerel!
pi_88982221
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:49 schreef rooneyelst het volgende:

[..]



waarom federer niet eigenlijk? is toch wel sportieve kerel!
:'). Zou eerder Berdych zeggen als ik een top 10 speler moest kiezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')