abonnement Unibet Coolblue
pi_88023583


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Daventria - Deventer:
ewieee (jeugdwedstrijdroeister)

- Euros - Enschede

ocf81 (Barlid tegen wil en dank [blessure])
virmes (coach barlid)
SeanFerdi (bestuurt)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
Staal_
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)
roeier26

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach MGZ'11)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJZ '11)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
De_Ananas (clubroeier)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (MGZ)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (Zwaar '09)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (EJD 2010)

- Willem III - Amsterdam:
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren #41: Op naar een spannend najaar!
Roeien en Ergometeren #40: De post-uittraining dip!
Roeien & Ergometeren #39 Nog maar een paar weken..
Roeien & Ergometeren #38 Herstel is de sleutel tot de winst!
Roeien en Ergometeren #37 Met mooie weken voor de boeg hihi
Roeien en Ergometeren deel 36: De spanning stijgt in Houten
Roeien en Ergometeren 35: De zon luidt het 2k-seizoen in!
Roeien en Ergometeren 34: Waar Tufte naar de HB komt
Roeien en Ergometeren 33: Roeiers zijn de beste ijsbrekers
Roeien en Ergometeren XXXII: Clubroeien hoogh!
Roeien en Ergometeren XXXI: Het eerste vaarverbod
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren


Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
www.toprow.nl - Toprow biedt u roeicursussen aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg en Rotterdam. We verwachten in de loop van het jaar ook in andere steden in het land een roeicentrum te beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kluupkluup op 28-10-2010 23:45:26 ]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88023912
Jaaa, blikken!
pi_88026616
:{
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:58:48 #4
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_88042617
tvp

voor de OP: ik ben nu coach van EJZ'11
op naar de asopos en de selectie
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_88055842
Met de groeten uit Seoel! Zit nu op Incheon International te wachten op mijn transfer naar Auckland. Moeilijk veel zin in (ook al heb ik al elf uur in het vliegtuig gezeten).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88056423
Waar is de banner trouwens?!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88057753
tvp!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88061623
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:36 schreef WanEnOonlie het volgende:
Met de groeten uit Seoel! Zit nu op Incheon International te wachten op mijn transfer naar Auckland. Moeilijk veel zin in (ook al heb ik al elf uur in het vliegtuig gezeten).
Ik ben jaloers op je! Nieuw Zeeland lijkt me zo stoer, moet echt mooi worden!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:31:09 #9
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_88061654
Oja, roeien, dat deed ik ook nog. soms. Als dat verrekte co-schap maar weer begint, dan stap ik ook weer in een boot, want dan woon ik praktisch náást de roeivereniging.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_88076216
TVP! En kan er in de OP komen te staan dat ik tegenwoordig MGZ'11 coach?
pi_88088169
Waarop per se 'tvp'? lk weet wat het betekend maar een goed verhaal kan toch ook om deze topic in je list te zetten? :)
Iets met dikkertjedap ofzo? Koetjes, kalfjes? :P
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_88088520
OP aangepast met alle verzoekjes..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88094797
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:38 schreef AHappelstroop het volgende:
Waarop per se 'tvp'? lk weet wat het betekend maar een goed verhaal kan toch ook om deze topic in je list te zetten? :)
Iets met dikkertjedap ofzo? Koetjes, kalfjes? :P
Soms weet je gewoon even geen goed verhaal :9

Pff ons trainingsschema is nu zo dat we vrijdag tot & met zondag roeien, maar dan doordeweeks alleen maar ergo en kracht.. Dus van zondag tot vrijdag niet roeien! Ik vergeet bijna hoe het moet.. :{
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:21:04 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88094818
Roeien! Vandaag! Komende weken van bakboord maar weer op stuurboord gaan roeien :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88095266
En inmiddels met de groeten uit Nieuw-Zeeland. Zit nu in een hostel in Rotorua, dat is een stukje zuidoostelijk van waar we uiteindelijk zitten tijdens het WK, maar Katie (met wie ik mee ben gereden) gaat hier een wedstrijdje over 1000 meter starten morgen en ik wilde toch wat van het land zien. Dan maar een beetje door parken hobbelen en foto's maken van bubbelende modder en stomende wateren. Prima!

Om jullie maar even wat duidelijkheid te geven over mijn schema: morgenmiddag vertrekken we naar Cambridge waar ik de rest van de week tijdens het WK zal verblijven in een huisje langs de roeibaan van Karapiro. Daarna ga ik met mijn oud-coach nog wat dingetjes doen op het Noordereiland voordat ik de 11de weer terugvlieg richting Nederland. Hopen dat mijn rekening het dan toe houdt. Zo veel zou het niet moeten kosten... toch?

Vanavond (mijn tijd) / eind van de ochtend (jullie tijd) komt de Who To Watch nog op NLroei!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88099641
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Pff ons trainingsschema is nu zo dat we vrijdag tot & met zondag roeien, maar dan doordeweeks alleen maar ergo en kracht.. Dus van zondag tot vrijdag niet roeien! Ik vergeet bijna hoe het moet.. :{
Dat hebben wij ook! Na een week smacht ik echt naar de boot, maar het is dan ook goddelijk om weer te kunnen roeien. Vandaag mag ik weer!

Oh, en zou je mij in de OP kunnen verplaatsen van Daventria naar Boreas MGD? Ik heb een upgrade gehad, hehe 8-)
pi_88100175
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Soms weet je gewoon even geen goed verhaal :9

Pff ons trainingsschema is nu zo dat we vrijdag tot & met zondag roeien, maar dan doordeweeks alleen maar ergo en kracht.. Dus van zondag tot vrijdag niet roeien! Ik vergeet bijna hoe het moet.. :{
Wacht maar als er straks weer ijs ligt... Bah.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:23:37 #18
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_88100953
Je mag mij in de OP veranderen in Jong/MGL Licht. Selectie is rond en gehaald :)
'Triton de Edelste'
pi_88101173
oja, ik ben ook MGD geworden :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88103725
En ik coach tegenwoordig part-time EJD '11 :)
pi_88111487
ik kan de OP niet meer aanpassen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88117657
Pff.. Compo's op de bosbaan..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:57:49 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88125267
Ja! Pannekoeken!

Hoe dan ook, helemaal geen verkeerde training :9
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88130070
Wan, mooie voorbeschouwing. Er staat alleen een kleine fout bij de LW1x. In de tekst is Nichols Amerikaans in de voorspelling staat NZL.

Verder erg leuk geschreven. Heel veel plezier daar en hou ons op de hoogte.
pi_88156050
Lekker langs de bosbaan gehangen/gewandeld vandaag! Super-leuke nieuwe mensen. Daar houden we van. Toen we naar de start liepen om een compo'er in een skiff te zien starten (hij gaat nogal eens om in trainingen dus dat wilden wij zien) zagen we (eeuwie + ik) D_A nog langs komen, terwijl de kamprecher druk SKOLL aan het schreeuwen en aan het vlaggen was. En... de skiffeur is niet omgegaan! Uiteraard wel ruim na het veld binnen gekomen.
Roeien van mij een eeuwie gaat ook lekker. Dus alles oké hier in Zwolle.
pi_88156434
Nou, mensen, het gaat het beginnen! Nog twee minuten en dan is de eerste start. I have front row tickets and I will keep you informed!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88156740
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:48 schreef Fiekie het volgende:
Lekker langs de bosbaan gehangen/gewandeld vandaag! Super-leuke nieuwe mensen. Daar houden we van. Toen we naar de start liepen om een compo'er in een skiff te zien starten (hij gaat nogal eens om in trainingen dus dat wilden wij zien) zagen we (eeuwie + ik) D_A nog langs komen, terwijl de kamprecher druk SKOLL aan het schreeuwen en aan het vlaggen was. En... de skiffeur is niet omgegaan! Uiteraard wel ruim na het veld binnen gekomen.
Roeien van mij een eeuwie gaat ook lekker. Dus alles oké hier in Zwolle.
SkollZwaar09 zat ook in die boot!

Was wel leuk vandaag, voorwedstrijd ging simpel, konden relaxed roeien. Finale was leuk, eerste 500 meter tempo 40 gevaren, lagen vooraan, daarna uitzakken, maar iedereen ging wat anders doen, dus dat ging niet helemaal goed meer, helaas.
pi_88158503
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:31 schreef Pluizel het volgende:
Als dat verrekte co-schap maar weer begint, dan stap ik ook weer in een boot, want dan woon ik praktisch náást de roeivereniging.
Als dat verrekte co-schap begint voor mij is het echt helemaaaaal afgelopen met zelf roeien.. Vanaf dan elke dag op en neer naar Amersfoort. Woehoe -O-

Heeeeel fijn, zo'n who to watch. Geniet, Wan!
pi_88159584
Racing suspended vanwege harde wind. Om 15u doen ze nieuwe mededelingen. Zal wel vroeg racen worden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88163275
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:48 schreef Fiekie het volgende:
Lekker langs de bosbaan gehangen/gewandeld vandaag! Super-leuke nieuwe mensen. Daar houden we van. Toen we naar de start liepen om een compo'er in een skiff te zien starten (hij gaat nogal eens om in trainingen dus dat wilden wij zien) zagen we (eeuwie + ik) D_A nog langs komen, terwijl de kamprecher druk SKOLL aan het schreeuwen en aan het vlaggen was. En... de skiffeur is niet omgegaan! Uiteraard wel ruim na het veld binnen gekomen.
Roeien van mij een eeuwie gaat ook lekker. Dus alles oké hier in Zwolle.
Laat even dudeidelijk zijn dat D_A niet De-Ananas is
pi_88173906
Bleeeghhh 2k testen.. altijd kut :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88175134
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Bleeeghhh 2k testen.. altijd kut :(
En nog een beetje leuk getrapt?
pi_88177340
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:42 schreef ocf81 het volgende:

[..]


En nog een beetje leuk getrapt?
Nee niet echt, niet eens een pr (en die stond niet zo strak). Maar goed, het was ook onvoorbereid, en nu weet ik wat er nog gedaan moet worden voor het NKIR ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88198594
http://www.nlroei.nl/displayarticle-2587.html

Verslag van de dag! Komen ook nog wat fotootjes van mij op NLroei. Heb wat kleine dingetjes geschoten. Vanaf morgen wat meer goeie foto's vanaf de finish met Katie's tweede camera.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88235691
Dag 3 is voorbij en er is weer een verslagje: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2588.html . Vanavond écht veel foto's van mij op NLroei. Heb redelijk mooie plaatjes geschoten.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_88237104
Hm.. Gaat dus niet zo lekker daar down under..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88253723
quote:
“Mijn skiff is veel te zwaar”, bromde Braas terwijl hij achter de official aanslofte. “Volgend jaar maar een nieuwe boot, denk ik.”
ik zie hem nog zo trots rondlopen met zijn supersonische skiff.. :D

Maar wel een aardige gast, jammer dat hij nog wat te kort komt voor de wereldtop. Of beter gezegd, jammer dat zijn boot tekort komt voor de wereldtop :')
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 23:19:16 #38
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88271124
:W hallo!

wat leuk een roeitopic.
mijn zoon van 11 is een paar maanden geleden met roeien begonnen.
hij roeit bij zzv in zaandam
  woensdag 3 november 2010 @ 22:23:04 #39
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_88307088
hmm, ik werd gister gebeld met de mededeling dat ik dit weekend vrij ben, dus ik hoef niet te sturen. scheelt weer op en neer jakkeren naar amsterdam (y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_88311271
Chill, de LM4- na een fucking spannende race in de A-finale!
pi_88312782
Mahe aan de start met een balans- en livestrongbandje.. Weten we meteen of het echt werkt.

Ben trouwens bang dat vroeg slapen met zulke toffe races er deze week verder niet in zit...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  donderdag 4 november 2010 @ 00:54:15 #42
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_88313105
Ja ja ja! Wat is 't toch mooi! Slapen doen we wel weer als we uitgeroeid zijn.
Goa stoan...!!
pi_88313721
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:49 schreef Leso_Varen het volgende:
Chill, de LM4- na een fucking spannende race in de A-finale!
Als je dat al spannend vind dan word je helemaal gek van de race van de M8+, hoe spannend kan je het maken! Zat echt op het puntje van de bank hier, met mijn Chinese huisgenoot ernaast :D
pi_88314923
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 00:54 schreef RowHill het volgende:
Ja ja ja! Wat is 't toch mooi! Slapen doen we wel weer als we uitgeroeid zijn.
Jij hier?
pi_88314985
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:43 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Als je dat al spannend vind dan word je helemaal gek van de race van de M8+, hoe spannend kan je het maken! Zat echt op het puntje van de bank hier, met mijn Chinese huisgenoot ernaast :D
Ik lag al te pitten, maar 3 honderdste verschil, nice _O-
pi_88320099
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:43 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Als je dat al spannend vind dan word je helemaal gek van de race van de M8+, hoe spannend kan je het maken! Zat echt op het puntje van de bank hier, met mijn Chinese huisgenoot ernaast :D
Ja, wtf.. Ik dacht dat ze er uit lagen!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  donderdag 4 november 2010 @ 11:42:34 #47
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_88320208
quote:
Op donderdag 4 november 2010 08:12 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Jij hier?
Ja hoezo?! Enne, 't was echt het kijken waard, hoor! Lekkere races en 3 honderdsten, what the?!
Goa stoan...!!
pi_88323229
Cynek en Drysdale die naast elkaar liggen en exact hetzelfde tempo aanhouden.
Veel mooier zal roeien er toch niet uit gaan zien..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88323507
Kan je de races ergens terugkijken ofzo trouwens? Zou wel leuk zijn!
pi_88324052
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88325794
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 08:17 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik lag al te pitten
Ja, dat was ik ook van plan... :')
pi_88326200
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:20 schreef Bellah het volgende:

[..]



Ja, dat was ik ook van plan... :')
Meh, ik had tentamen om 9 uur, ik moest wel :')
Nu heerlijk soggen met de races van gisterenavond!
pi_88355047
Echt een geniale training gedraaid gister, ondanks dat het half stormde.. Begin bijna zin te krijgen in de Hel :D
Maar nu eerst zondag nog een keer buffelen in de 4+ op de Novembervieren.. ben wel benieuwd na de Tromp!
Er zijn misschien ook mogelijkheden voor ons om toch een 4- te worden na de Hel.. we shall see!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 november 2010 @ 10:12:44 #54
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88355112
Loting staat iig online voor de Nov44. Ergens 15:30 starten, prima tijd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88356802
Eerste goud voor NL is in ieder geval binnen!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88356803
4- *O*

Wat had Australie voor gek windschermpje op de boeg :?
pi_88358193
Verbeteren van de aerodynamica, heeft de kiwi 2- ook. (wat zijn dat trouwens koningen zeg!)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:58:48 #58
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_88358958
Wie starten hier allemaal nog meer de Novembervieren?

Ik start wederom weer in het N4+ veld, Triton 3. Ik zie dat er vlak voor ons een Skoll/RIC combi start, één van de skollies die daar in zit? :)
'Triton de Edelste'
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 november 2010 @ 12:00:20 #59
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88359028
quote:
1.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:58 schreef Lucas0 het volgende:
Wie starten hier allemaal nog meer de Novembervieren?

Ik start wederom weer in het N4+ veld, Triton 3. Ik zie dat er vlak voor ons een Skoll/RIC combi start, één van de skollies die daar in zit? :)
Nope, Skollzwaar09 & ik zitten in de Skoll 1 boot.
Leso_Varen zit in de Skoll 2 boot die als eerste start.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:32:55 #60
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_88373158
Ik zit bij Leso_Varen in de boot.
Goa stoan...!!
pi_88376104
Dikke Tukker.
pi_88386242
Heb zin in de selectieperiode..... Coach zijn O+
pi_88388813
Dat is juist kut, iemand vertellen dat ie niet mee mag doen :')

Overigens dat water op het WK, wat een klotsbak _O-

[ Bericht 33% gewijzigd door De_Ananas op 06-11-2010 00:28:20 ]
pi_88390771
Vandaag sinds de slotwedstrijden in 2009 weer in de boot gezeten..
Ingevallen in een 4+ bij onze zwaar selectie.

Had alleen mn befaamde 'gaylord'-handschoentjes mee moeten nemen, want mn handen zijn weer naar de knoppen.. :{
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88393411
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:14 schreef De_Ananas het volgende:
Dat is juist kut, iemand vertellen dat ie niet mee mag doen :')

Overigens dat water op het WK, wat een klotsbak _O-
Je moet ook altijd vertellen wat ze wel moeten doen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88396194
Dat WK lijkt de Martini wel, goede loting = blik/goud
pi_88397958
Weet iemand waarom er eigenlijk een M2+ veld is op een WK? Dat is stoer?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 november 2010 @ 13:03:24 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88398210
Jups is stoer :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88411263
Dat is de overtreffende trap van stoer :)
Kijk maar eens in de geschiedenisboekjes wat Matthew Pinsent ooit heeft geflikt op een WK in de 2.

Morgen start mijn ploeg trouwens N4+ op de November444. Dus voor heel wat mensen: tot morgen!
pi_88418489
Pinsent heeft idd wel een mooie staat van dienst. 2x WK op 1 dag. Iedereen die morgen start veel succes. Mijn dames starten in het DN4+ veld. Ik ben er zelf helaas niet bij. Ik ga morgen de rest van de dames coachen.
pi_88422628
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:53 schreef Bellah het volgende:
Weet iemand waarom er eigenlijk een M2+ veld is op een WK? Dat is stoer?
Dezelfde reden dat kogelslingeren olympisch is: Zwaar is f***ing gaaf!

Trouwens blij dat ik bij mijn ouders ben: FISA livestream icm Sony Bravia = dikke beelden! nog 13:35 voordat de uitzending begint :P
pi_88428266
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:53 schreef Bellah het volgende:
Weet iemand waarom er eigenlijk een M2+ veld is op een WK? Dat is stoer?
Omdat dat het veld is waar de echte mannen blikken.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88433154
Pfff, 1,5 seconden achter de winnaar geeindigd op de Novembervieren! Dat is net 2 halen iets harder je best doen of 2x trainen ipv 1 keer zoals nu :9 Maarja, wel een uitslag waar we weer tevreden mee kunnen zijn :)
Wel heel jammer van de achten op het wk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88435958
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel heel jammer van de achten op het wk!
Ja. Heb in ieder geval niets gemist toen ik vannacht lekker lag te slapen ;)
pi_88462954
Blijkbaar hebben we harder geroeid dan de boot met Jacobine Veenhoven haha :D Dat kan ik vast niet veel vaker in mijn roeicarriere zeggen! Hoe ging de wedstrijd bij de rest dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88468608
Een beetje mwa, de halen waren wel oke, maar het tempo ging niet echt mee.
We hebben ook maar 1,5 keer getraind in de viermet, maar dat mag natuurlijk eigenlijk geen excuus zijn voor derdejaars..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88504047
foto's van de nov4 staan nu op www.merijnsoeters.com :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88557031
Jeej, een compleet FOK!viertje vanmiddag :')
SkollZwaar09, Dark_Angelus, RowHill (die zich gewoon even een beetje voor moet stellen...) en ik!
Gezellig.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 november 2010 @ 15:14:27 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88557439
Verdomd ja _O- :D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88558562
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:04 schreef Leso_Varen het volgende:
Jeej, een compleet FOK!viertje vanmiddag :')
SkollZwaar09, Dark_Angelus, RowHill (die zich gewoon even een beetje voor moet stellen...) en ik!
Gezellig.
Nerds :')!!!!

Overigens heb ik weer eens iets doms gedaan, ik ga als het goed is met m'n werk de NKIR starten in het bedrijfsveld :')
pi_88564681
Ghehehe, sukkel. :P
Bedrijfsachten is nog tot daar aan toe, maar om er nou voor te gaan ergometeren, dat is gewoon niet handig geregeld Maurits.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  woensdag 10 november 2010 @ 21:02:39 #82
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88571200
Ik ergometer regelmatig met als voornaamste doel wat meer kracht in mijn armen te ontwikkelen, ik krijg echter het idee dat ik voornamelijk mijn buikspieren aan het ontwikkelen ben.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88571688
quote:
5s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:02 schreef Outlined het volgende:
Ik ergometer regelmatig met als voornaamste doel wat meer kracht in mijn armen te ontwikkelen, ik krijg echter het idee dat ik voornamelijk mijn buikspieren aan het ontwikkelen ben.
Dan doe je het goed! Roeien doe je namelijk niet met je armen, maar vooral met je benen en je rompstabiliteit en buikspieren zijn ook heel belangrijk. Als je puur armspieren wilt trainen kun je beter aan gewichten gaan sjorren :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 november 2010 @ 21:24:57 #84
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88572310
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]



Dan doe je het goed! Roeien doe je namelijk niet met je armen, maar vooral met je benen en je rompstabiliteit en buikspieren zijn ook heel belangrijk. Als je puur armspieren wilt trainen kun je beter aan gewichten gaan sjorren :o
jammer, ergometeren vind ik namelijk een stuk leuker dan het trekken aan gewichten, maar voor arm training kan ik dus toch het beste dat laatste doen
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88572511
Of ergens anders aan sjorren wat ook nog eens leuker is.
pi_88614829
Ik ging vandaag naar de fysio voor een sportmassage, maar toen kreeg ik een naald in mijn rug! Dry needling! Volgens mij werkt het wel goed, heb alleen nu nog wel pijn door die prikjes :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 11 november 2010 @ 22:36:43 #87
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_88615658
Uitgeschreven bij studentenroeivereniging, vind roeien toch niet zo geweldig als ik van tevoren had verwacht. :) Vond de vereniging zelf wel echt mooi maar als ik de sport zelf niet zo leuk vind hoeft het om mij niet zo. Volgens mij maar een paar keer gepost in deze topicreeks maar las het wel altijd (en stonden leuke verhalen tussen :)) maar bij deze dus niet meer. ;)

Helaas net te laat met uitschrijven (ik was nog erg aan het twijfelen) dus blijf officieel nog wel lid tot oktober 2011 en dus ook contributie... Maarja, het zij zo.
pi_88617475
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:36 schreef Slickk het volgende:
Helaas net te laat met uitschrijven (ik was nog erg aan het twijfelen) dus blijf officieel nog wel lid tot oktober 2011 en dus ook contributie... Maarja, het zij zo.
Dan zou ik er gebruik van maken en er een jaar bier gaan drinken. Genoeg te doen op zo'n vereniging, zelfs als je roeien kut vind. :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:21:31 #89
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_88619647
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:23 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Dan zou ik er gebruik van maken en er een jaar bier gaan drinken. Genoeg te doen op zo'n vereniging, zelfs als je roeien kut vind. :)
Klopt zeker wel, maar ondertussen wonen een aantal vrienden ook in Groningen en verder genoeg mensen om bier mee te drinken. ;) Verder vind ik het wel prima zo, ken er ook niet zoveel mensen naast degene die in mn BLIKploeg zaten en nog wat anderen maar daar heb ik verder ook geen contact meer mee.
pi_88624743
Behoorlijk heftig water op de bosbaan zo te zien. :D
Het ergometer seizoen gaat zo langzamerhand weer beginnen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_88637476
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef pullup het volgende:
Behoorlijk heftig water op de bosbaan zo te zien. :D
Het ergometer seizoen gaat zo langzamerhand weer beginnen.
En stiekem vind ik dat nog niet eens zo heel erg..

Zat vandaag iets harder te ergometeren (2x20, EDplus) toen Daft Punk voorbij kwam met Stronger..
Was weer zo'n momentje waarop je je beseft waarom sporten eigenlijk zo ontzettend fijn is..
(Daarnaast hielp het ook wel dat ik me toen ook realiseerde dat ik weer wat sterker ben geworden sinds vorig jaar..)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88645809
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]



En stiekem vind ik dat nog niet eens zo heel erg..

Zat vandaag iets harder te ergometeren (2x20, EDplus) toen Daft Punk voorbij kwam met Stronger..
Dat had ik altijd met Rammstein - Ich Will 8-)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88647677
Whehe, ben mijn portemonnee kwijtgeraakt schijnbaar. Werd ik net gebeld dat ie gevonden was door een vrouw. Ze hadden m'n naam gegoogled en zagen dat ik lid was van Skoll, haar man is ere-lid van Skoll en zo konden ze m'n telefoonnummer vinden :P
pi_88681779
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:54 schreef Kluupkluup het volgende:
Dat had ik altijd met Rammstein - Ich Will 8-)
The Prodigy O+
pi_88687528
Ja! Dat laatste album van the prodigy was net uit in mijn sjaarsjaar...
Fijn om op 'run with the wolves' te ergometeren!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88701747
Heb altijd nog mooie herinneringen aan de heineken & head 2007 als ik Kaiser Chiefs - Ruby hoor :)
pi_88703342
Heb de rest van het seizoen genoeg tijd om op zondagmiddag te roeien *O*
pi_88704011
quote:
15s.gif Op zondag 14 november 2010 16:27 schreef De_Ananas het volgende:
Heb de rest van het seizoen genoeg tijd om op zondagmiddag te roeien *O*
_O-
pi_88707995
Ga je nog de tritonbumping meedoen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88708571
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ga je nog de tritonbumping meedoen?
Staat in de planning als ik weer kan roeien, ga dat morgenvroeg proberen. Maar m'n voorbereiding zal wel weer niet perfect zijn omdat het smartlappenfestival er weer is :')
pi_88807032
Even een random vraag, waarom bestaat het FISU WK trouwens?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 november 2010 @ 07:50:25 #102
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88808246
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:09 schreef De_Ananas het volgende:
Even een random vraag, waarom bestaat het FISU WK trouwens?
http://en.wikipedia.org/w(...)ty_Sports_Federation
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88809175
quote:
Ok, ik dacht dat het een WK voor net niet roeiers was maar schijnbaar heeft het met universiteiten te maken :P
  donderdag 18 november 2010 @ 22:37:37 #104
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_88882963
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:04 schreef Leso_Varen het volgende:
SkollZwaar09, Dark_Angelus, RowHill (die zich gewoon even een beetje voor moet stellen...) en ik!
Gezellig.
Wat wil je horen dan?
Goa stoan...!!
pi_88889606
Godverdomme, het lijkt er op dat ik de komende maanden compleet niet aan sport kan doen vanwege een zwakke knie. I'm soooo pissed right now :( :'( -O-
pi_88893308
Snel op zoek gaan naar sporten die de knie totaal niet belasten? Boksen of zo?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88893601
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:19 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Snel op zoek gaan naar sporten die de knie totaal niet belasten? Boksen of zo?
Een bokser gaat niet zweten van het slaan hoor, een bokser gaat zweten omdat ie de hele tijd op zijn tenen om zijn tegenstander heen staat te springen. Boksen is nog meer belastend voor je knieën dan hardlopen.

Ik denk dat het tijd is voor rolstoelbasketbal.
pi_88897999
Iemand van Triton die weet of de ''Johan'' een beetje goede skiff is? Ik zie op de website dat het de één na oudste is (en 15 jaar ouder dan waar ik vorig jaar in roeide :D) die jullie hebben :D!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88898151
Terug naar de orthopeed denk ik
pi_88899147
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:29 schreef Thrawn het volgende:

[..]



Een bokser gaat niet zweten van het slaan hoor, een bokser gaat zweten omdat ie de hele tijd op zijn tenen om zijn tegenstander heen staat te springen. Boksen is nog meer belastend voor je knieën dan hardlopen.

Ik denk dat het tijd is voor rolstoelbasketbal.
Tijdens trainingen toch niet..?
Dan kan je volgens mij tamelijk stil staan.. alleen sparren is idd lastig..

Wielrennen moet ook kunnen, of je knieen moeten echt helemaal kapot zijn..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88903000
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand van Triton die weet of de ''Johan'' een beetje goede skiff is? Ik zie op de website dat het de één na oudste is (en 15 jaar ouder dan waar ik vorig jaar in roeide :D) die jullie hebben :D!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat is niet echt een goede skiff.. maarja dat viel wel te verwachten denk ik, aangezien elke skiff die we hebben ongeveer in gebruik is nu ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88903281
Oh, en maandag even bloed laten prikken om te zien waar de continue vermoeidheid vandaan komt.. Vandaag na 4 km roeien uitgestapt omdat het echt nergens over ging..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88903727
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand van Triton die weet of de ''Johan'' een beetje goede skiff is? Ik zie op de website dat het de één na oudste is (en 15 jaar ouder dan waar ik vorig jaar in roeide :D) die jullie hebben :D!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet de één na oudste skiff..
VSB ('90), Boris ('89), Jaap ('87), Jellie ('86), Sybrandy (onb.) en Lipsia ('56) zijn ouder.. ;)

De 'Johan' is een skiff van BBG uit '91 en is vernoemd naar Honorair Commissaris J.H. Leutscher.. Ik heb geen verdere informatie :)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88903781
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:58 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Oh, en maandag even bloed laten prikken om te zien waar de continue vermoeidheid vandaan komt.. Vandaag na 4 km roeien uitgestapt omdat het echt nergens over ging..
Overtraindheid?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88904799
lijkt me niet, zo hard trainen we nog niet. (tenminste, zo voelt t niet..) ik gok op een virusje of zo, maar wat..? woensdag dan de uitslag, dus dat is relaxed..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_88905254
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]



Nee dat is niet echt een goede skiff.. maarja dat viel wel te verwachten denk ik, aangezien elke skiff die we hebben ongeveer in gebruik is nu ;)
Vorig jaar zat ik in de Tot de derde macht en die roeide wel fijn, is volgens de site een p1x ofzo (neem aan oefenskiff?). Boeit me verder niet echt hoor maar jammer dat het niet dezelfde is als vorig jaar :p
pi_88910240
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]



Vorig jaar zat ik in de Tot de derde macht en die roeide wel fijn, is volgens de site een p1x ofzo (neem aan oefenskiff?). Boeit me verder niet echt hoor maar jammer dat het niet dezelfde is als vorig jaar :p
Tot de derde macht is inderdaad een oefenskiff, iets breder dan normaal. Nu heb je volgens mij een houten skiff, maar wel een smallere. Dus wie weet gaat het harder ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88911353
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]



Tot de derde macht is inderdaad een oefenskiff, iets breder dan normaal. Nu heb je volgens mij een houten skiff, maar wel een smallere. Dus wie weet gaat het harder ;)
Een houten skiff, wtf :D? En ik kan eigenlijk niet roeien in een smallere, mijn reet gaat altijd belachelijk pijn doen op die bankjes :@

Eerst maar hopen dat de treinen rijden, ik moet nu ook wachten tot ze weer rijden naar Utrecht anders kan ik niet naar het smartlappenfestival ;(
pi_88911604
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]



Een houten skiff, wtf :D? En ik kan eigenlijk niet roeien in een smallere, mijn reet gaat altijd belachelijk pijn doen op die bankjes :@

Eerst maar hopen dat de treinen rijden, ik moet nu ook wachten tot ze weer rijden naar Utrecht anders kan ik niet naar het smartlappenfestival ;(
Hoezo wtf, heel veel composkiffs zijn toch van hout? En tja, je kan altijd een mailtje sturen of je weer in de 3e macht mag. Ik weet het verder ook niet :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88912309
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]



Hoezo wtf, heel veel composkiffs zijn toch van hout? En tja, je kan altijd een mailtje sturen of je weer in de 3e macht mag. Ik weet het verder ook niet :)
Heb je een plaatje want voor zover ik weet heb ik nog nooit een houten skiff gezien (of ze zijn stiekem van hout maar dat zie ik niet). Het maakt me eigenlijk ook niks uit hoor, ben al blij dat ik mee mag doen en een boot mag lenen :)

Maar ze zeggen dat het treinverkeer misschien wel een paar dagen eruit kan liggen, moet ik dadelijk op de fiets naar Utrecht en ik wilde nog wel mijn eigen riemen meenemen :'(
pi_88914697
een sfeerplaatje van ons roeiwater, eerder deze week gemaakt:

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_88921169
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:54 schreef De_Ananas het volgende:

[..]



Heb je een plaatje want voor zover ik weet heb ik nog nooit een houten skiff gezien (of ze zijn stiekem van hout maar dat zie ik niet). Het maakt me eigenlijk ook niks uit hoor, ben al blij dat ik mee mag doen en een boot mag lenen :)

Maar ze zeggen dat het treinverkeer misschien wel een paar dagen eruit kan liggen, moet ik dadelijk op de fiets naar Utrecht en ik wilde nog wel mijn eigen riemen meenemen :'(
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-90154.html

Als hij zelfs genoegen neemt met een houten! ;)

Ik moet morgen ineens ook skiffen omdat mijn 2- maatje op NJTK zit (vraag me niet waarom) maar ik moet dan ook in de 3e macht denk ik. Ik heb er totaal geen zin in, ga liever ergometeren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88922429
Ik zal een CD geen houten boot noemen hoor ...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_88923957
Hij is toch van hout?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88924049
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:32 schreef SkollZwaar09 het volgende:
lijkt me niet, zo hard trainen we nog niet. (tenminste, zo voelt t niet..) ik gok op een virusje of zo, maar wat..? woensdag dan de uitslag, dus dat is relaxed..
Jou kennende zou het dan wel een SOA zijn ;)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_88933229
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Hij is toch van hout?
Voor wat ik weet is het composiet/polyester met een houten/houtlook finish. Hij kan uiteraard wel van hout zijn, maar dan is ie vrij oud.

Weet het overigens niet zeker, dus wees vrij me te corrigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrawn op 20-11-2010 11:59:18 ]
pi_88939610
Een Carl Douglas is een hout/kevlar/carbon/epoxy composiet. Het hout is ook een cruciaal onderdeel van het composiet omdat het zorgt voor de duurzaamheid van het composiet. Mooie bootjes, we hebben er inmiddels bijna een skiff-vloot vol van. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Virmes op 20-11-2010 13:22:03 ]
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_88940431
ik heb net nog in een houten skiff geroeid :P de Lipsia, niet de Johan.
Ik had echt geen zin om te skiffen maar uiteindelijk ging het wel ok.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88942060
Start morgen om half 3, hopelijk rijden de treinen dan alweer :')

605 H1x SKO - Ritsel Naaykens *O*
pi_88943692
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:14 schreef Virmes het volgende:
Een Carl Douglas is een hout/kevlar/carbon/epoxy composiet. Het hout is ook een cruciaal onderdeel van het composiet omdat het zorgt voor de duurzaamheid van het composiet. Mooie bootjes, we hebben er inmiddels bijna een skiff-vloot vol van. :)
Het lijken me zulke heerlijke bootjes om in te varen. Helaas nog nooit gedaan, maar ze zijn en knijtersmooi en volgens mij roeien ze echt als een zonnetje!
pi_88952076
Shit man, ben nu al zenuwachtig :D Hoop dat ik kan slapen :')

Iemand die morgen nog een praatje met me wil maken? Ik zal makkelijk te herkennen zijn *O*
pi_88958020
:') Compo ben je ook.
pi_88978990
Mijn hoogtepunt van de dag was dat in de trein 3 vrouwen over de Margriet Fair zaten te praten en op de proppen kwamen met mentholzakdoekjes en andere prullaria.
pi_88979266
En hoe ging de race ritsel? vooraan begonnen en achteraan geeindigd? ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 november 2010 @ 16:53:51 #135
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_88979389
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn hoogtepunt van de dag was dat in de trein 3 vrouwen over de Margriet Fair zaten te praten en op de proppen kwamen met mentholzakdoekjes en andere prullaria.
:') :D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_88979408
Laten we het erop houden dat ik niet geblesseerd ben geraakt.
pi_88979688
quote:
15s.gif Op zondag 21 november 2010 16:54 schreef De_Ananas het volgende:
Laten we het erop houden dat ik niet geblesseerd ben geraakt.
Heb je het wel droog gehouden?
pi_88979914
Bij ons ging het ook vreselijk! Maar goed, liever nu op je muil gaan dan op de Hel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_88979949
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 17:02 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Heb je het wel droog gehouden?
Scheelde niet veel.
pi_88980498
quote:
13s.gif Op zondag 21 november 2010 17:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]



Scheelde niet veel.
Maar wat ging er mis dan? Jij hebt altijd van die grimmige geheimzinnige berichten over het roeien :P Ik zag nog wel een andere skiffeur die omgegaan was vandaag, brrr koud
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89020257
Dark_Angelus en Tramposa, hoe voelt het eigenlijk om voor het tweede jaar op rij niet voor je eigen vereniging te roeien of hebben jullie die al afgedankt Wat in het geval van D_A zeer begrijpelijk is *O* :Y ? :P
pi_89024256
Ik ben vorig jaar al Triton lid geworden :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89026563
Ik bedoel, voel je je nog wel Orcaan of niet? :P
pi_89032524
Is dit een mislukte poging tot verhullen van het feit dat je gewoon uberhaupt niet gestart bent zondag? Afleidingsmanoevres, ik zeg het je.
pi_89032829
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:13 schreef Bellah het volgende:
Is dit een mislukte poging tot verhullen van het feit dat je gewoon uberhaupt niet gestart bent zondag? Afleidingsmanoevres, ik zeg het je.
Doe dat nou niet :(!
pi_89043349
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 20:19 schreef De_Ananas het volgende:
Ik bedoel, voel je je nog wel Orcaan of niet? :P
Ehm nou ik voel me vooral lid van Triton Dames 2010 ;) Mijn eerstejaarsploeg is toch het centrale punt, dus ja wat dat betreft voel ik me nu wel meer Tritonlid dan wat anders. Maar ik heb ook nog steeds veel vrienden bij Orca hoor :P Wat ik wel grappig vind, is dat sommige dingen veel beter geregeld zijn bij Orca en andere dingen weer veel beter bij Triton, maar dat beiden te eigenwijs zijn om iets van elkaar te leren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89058950
Marieke Koper, 22 jaar, ouderejaars lid van Triton, is gister avond aangereden door een auto in Bunnik.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294942

Zojuist heeft ons het droevige nieuws bereikt dat Marieke is overleden.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_89116959
Laat dat dan niet gelijk een stilte op dit forum brengen. Het is al stil genoeg op de loods..

Wie gaat de Hel starten? Beetje zin in, ondanks het koude weer wat voorspeld is? :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_89132955
Pff.. Bloedtest gaf een goede uitslag, maar nu heb ik weer last van mijn rug!! Dra-ma..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89136597
Crosspost!

quote:
Er was eens een stoere donker blonde (sinds zaterdag) adonis die eens wilde gaan roeien. Hij pakte zijn stoere skiff en ging de Amstel op nadat de secretaris hem had verzekerd dat er hooguit wat natte sneeuw zou vallen. Na een klein regenbuitje van 2 minuten op de heenweg ging hij zich opwarmen door in tempo 40 richting Ouderkerk te varen. Zo ver niks aan de hand. Terwijl hij echter aan het keren was begonnen de donkere wolken boven hem zich ineens te roeren, het begon hagelstenen ter grootte van erwten te spuwen op onze dappere held. Zij kletterde op hem neer alsof het bakstenen waren terwijl de bliksemschichten precies boven zijn hoofd de aardbodem opzochtten. Omdat hij zich door de regen van hagelstenen niet om kon kijken raakte hij ook om de 50 meter houten forten die zich uit het niks hadden opgedoemd op de normaal de o zo rustige Amstel. Srebrenica was er niks bij!! Toen onze ridder van de ronde frituur aankwam bij het vlot maakte hij een ijsbal van al het ijs en wierp deze naar het gezicht van de secretaris.
pi_89142396
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:05 schreef De_Ananas het volgende:
Crosspost!

[..]

Goed verhaal!
Waarom ben je zondag nou niet gestart?
  donderdag 25 november 2010 @ 17:26:31 #152
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_89142677
quote:
Pff.. Bloedtest gaf een goede uitslag, maar nu heb ik weer last van mijn rug!! Dra-ma..
Gast, blijf gewoon heel of zo! Straks moet ik nog met Prinses Leso_Varen gaan 2-'en ;)...

Seriously though, what happened?!
Goa stoan...!!
pi_89143904
Daar hoop ik morgen achter te komen. Heb t al even, iedere roeier heeft volgens mij wel pijntjes, maar t doet steeds meer pijn..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89151667
Haha arme jij! Hier was vandaag echt het gladste water ooit! <3 Echt een hele fijne laatste training voor de hel gedraaid :D

De haha was bedoeld voor Ananas dus...

Skoll zwaar, naar van je rug! Heb je je al eens goed los laten masseren?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89162142
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha arme jij! Hier was vandaag echt het gladste water ooit! <3 Echt een hele fijne laatste training voor de hel gedraaid :D
Glad was het water wel, net als het vlot :')
pi_89171510
Waarom ben je nou niet gestart? :W
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89182673
Hallo,

Leuk om een roeitopic te zien hier. Ik ben een kleine twee maanden begonnen met roeien voor een College team in Cambridge en het bevalt echt heel goed. Hele leuke ploeg (beginners 8) met allemaal zowel gezellige als gemotiveerde meiden en onze eerste wedstrijden tegen andere colleges gingen vrij goed. Morgen is er weer een grote wedstrijd voor alle 'novice crews'. Spannend, maar heb er wel zin in.
Ik weet heel weinig van roeien in Nederland, dus ik kan niet echt meepraten over de wedstrijden die jullie doen, maar vind het wel leuk om te lezen allemaal.
pi_89188576
Leuk juist, ook vertellen over jouw wedstrijden, hoor! En hoe het daar allemaal gaat vind ik juist interessant. Welkom!

Morgen gaan eeuwie en ik nog één keer in de boot en dan zijn we helemaal klaar voor de Hel. Ik heb er zo'n zin in! Ook meteen de eerste keer dat ik écht uitkijk naar een wedstrijd. Dus dat is op zich al goed.
pi_89189337
Een wedstrijd waar de temperatuur rond 't vriespunt ligt, en er dan nog naar uitkijken... ;)

Hier uitgebreid voorbereiden op de NKIR en de KNRB coachsyllabus doorwerken O+
pi_89215511
Jeetje. Dacht dat de Hel later in het jaar viel. Helemaal gemist om eerlijk te zijn. Maarrr desalniettemin wens ik iedereen die start een leuke en plezierige maar vooral ook droge ervaring van de 'hel'.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_89217446
Het wordt morgen - 5 in Groningen.. ik wil geen ijsklontje worden :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89221864
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:43 schreef Cantab het volgende:
Hallo,

Leuk om een roeitopic te zien hier. Ik ben een kleine twee maanden begonnen met roeien voor een College team in Cambridge en het bevalt echt heel goed. Hele leuke ploeg (beginners 8) met allemaal zowel gezellige als gemotiveerde meiden en onze eerste wedstrijden tegen andere colleges gingen vrij goed. Morgen is er weer een grote wedstrijd voor alle 'novice crews'. Spannend, maar heb er wel zin in.
Ik weet heel weinig van roeien in Nederland, dus ik kan niet echt meepraten over de wedstrijden die jullie doen, maar vind het wel leuk om te lezen allemaal.
Oh, roeien in dé roeinatie op deze aardkloot. (min of meer)
Please do tell!
pi_89222146
De bosbaan is wel mooi vandaag met zo'n wit laagje. Wel bevroren vingers en tenen nu...
pi_89222268
Cambridge roeien is best interessant inderdaad, bij welke club zit je? En hoe kom je als Nederlander eigenlijk bij een Engelse roeiclub terecht? De meeste studenten op buitenlandse studie hebben geen tijd om te roeien. :)
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_89225235
Dat wordt een leuke wedstrijd morgen met de Hel :(
Maar goed, je moet gewoon één keer in je leven de Hel hebben gestart in de skiff terwijl het echte hel-omstandigheden zijn :)
Iedereen succes in ieder geval morgen!!
pi_89225955
Straks op weg naar Groningen. Morgen een skiff en 2- coachen. Iedereen veel succes morgen.
pi_89228484
In Amsterdam is het niet koud in ieder geval.
pi_89257282
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:23 schreef Virmes het volgende:
Cambridge roeien is best interessant inderdaad, bij welke club zit je? En hoe kom je als Nederlander eigenlijk bij een Engelse roeiclub terecht? De meeste studenten op buitenlandse studie hebben geen tijd om te roeien. :)
Ik roei voor mijn college (Christ's). Ieder college heeft een roeiclub, zijn er een stuk of 30, en tussen deze clubs worden er regelmatig wedstrijden gehouden. De beste college-roeiers kunnen uiteindelijk voor de universiteit gaan roeien met als belangrijkste doel het winnen van 'The Boat Race' tegen Oxford.
Ik studeer hier voor een jaar en ik had wel een eerder erover gedacht om te gaan roeien, dus toen ik hier kwam had ik wel zoiets van dit is de perfecte plek, nu moet ik het doen ook. Of je trouwens Engels of buitenlands bent maakt verder niet zoveel uit. Iedereen heeft het druk, maar sport is hier zo belangrijk, daar hoor je gewoon tijd voor te maken.

Gisteren konden we trouwens voor het eerst echt onze krachten meten met de andere colleges in de Clare Novice Regatta. We hadden een beetje pech met onze loting, want als we de eerste race zouden winnen, kwamen we de grote favoriet al in de tweede race tegen en de op een na grootste favoriet in de derde. We wisten gelukkig wel dat we zelf ook wel wat konden, dus we hadden er nog wel vertrouwen in. En terecht, zo bleek. Eerste race met gemak gewonnen. Tweede race was enorm zwaar, ze waren echt heel goed en het was constant nek-aan-nek (800m), maar uiteindelijk met 1/3 bootlengte gewonnen. Ook de derde race weer een pittige strijd die we met een halve lengte gewonnen hadden. Toen zaten we in de finale, waarin we door vermoeidheid meer fouten maakten dan normaal en onze tegenstander uiteraard ook heel sterk was en dit hebben we niet gered helaas. Toch een mooi resultaat behaalt uiteindelijk en donderdag hebben we weer een race waarin we er gewoon weer helemaal voor gaan.
pi_89261806
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:09 schreef Cantab het volgende:

[..]

Ik roei voor mijn college (Christ's). Ieder college heeft een roeiclub, zijn er een stuk of 30, en tussen deze clubs worden er regelmatig wedstrijden gehouden. De beste college-roeiers kunnen uiteindelijk voor de universiteit gaan roeien met als belangrijkste doel het winnen van 'The Boat Race' tegen Oxford.
Ik studeer hier voor een jaar en ik had wel een eerder erover gedacht om te gaan roeien, dus toen ik hier kwam had ik wel zoiets van dit is de perfecte plek, nu moet ik het doen ook. Of je trouwens Engels of buitenlands bent maakt verder niet zoveel uit. Iedereen heeft het druk, maar sport is hier zo belangrijk, daar hoor je gewoon tijd voor te maken.

Gisteren konden we trouwens voor het eerst echt onze krachten meten met de andere colleges in de Clare Novice Regatta. We hadden een beetje pech met onze loting, want als we de eerste race zouden winnen, kwamen we de grote favoriet al in de tweede race tegen en de op een na grootste favoriet in de derde. We wisten gelukkig wel dat we zelf ook wel wat konden, dus we hadden er nog wel vertrouwen in. En terecht, zo bleek. Eerste race met gemak gewonnen. Tweede race was enorm zwaar, ze waren echt heel goed en het was constant nek-aan-nek (800m), maar uiteindelijk met 1/3 bootlengte gewonnen. Ook de derde race weer een pittige strijd die we met een halve lengte gewonnen hadden. Toen zaten we in de finale, waarin we door vermoeidheid meer fouten maakten dan normaal en onze tegenstander uiteraard ook heel sterk was en dit hebben we niet gered helaas. Toch een mooi resultaat behaalt uiteindelijk en donderdag hebben we weer een race waarin we er gewoon weer helemaal voor gaan.
Klinkt wel echt stoer daar roeien! Netjes ook, tweede worden! Zijn ook gewoon 2k wedstrijden of niet?
pi_89263169
Ik gok dat het races op de cam zijn, dus er wordt hoogstens 1 tegen 1 gevaren, of is dit in een bumps formaat?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_89268584
Dit waren 800m races. 1 tegen 1 op de cam idd. De afstanden verschillen per race, a.s. donderdag is het 2,7km en dan 1 voor 1 op tijd. De rivier is behoorlijk smal en er zitten veel bochten in, dus standaard 2km met weet ik veel hoeveel tegelijk zit er niet in hier. Die 800m is ongeveer het enige redelijk rechte stuk wat er in zit. Niet op alle aspecten de ideale plek om te roeien dus ;)
pi_89271623
Zo, weer terug uit het hoge en koude noorden. Mijn skiffeuse was vanochtend echt een drama. Kwam nooit op gang en derhalve een zeer bedroevend resultaat. Tijd voor herbezinning.

De 2- vanmiddag was echt top. Roeiden mooi en gingen best hard en eindigden als 9de. Ongekende weelde voor Laga dames. Heb ook La_Tramposa zien roeien aangezien mijn dames haar inhaalde ;-) Waarom zat jij eigenlijk op boeg? In de vier zat je toch op slag?
pi_89273038
Bij ons ging het roeien echt dramatisch, inderdaad van alle kanten ingehaald. Ik zat op boeg omdat de coaches dat wilden, geen reden ervoor gehoord.
Maar goed ik ben wel blij dat we gegaan zijn, het was een hele ervaring. Een van de meest vermoeiende weekenden uit mijn leven.

Maar even iets belangrijkers; Ik hoorde bij het naar huis gaan dat er een veteraanroeier vermist was geraakt in het laatste blok, en dat ze daar naar aan het zoeken waren :| Best wel eng om zoiets te horen met dit weer.. weet iemand daar meer van?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89274448
Oh, bah! Ik kan er niets over vinden. Weet iemand hoe dat zit???

Bij eeuwie en mij ging het ook verre van lekker. Ze was niet lekker geweest deze week en daardoor had ze geen kracht in d'r lijf. We zaten contstant bijna in de oproeibaan. Dus dat was voor beide heel frustrerend. Tot mijn grote verbazing zijn we niet eens laatste geworden.

Nou, nu op naar de NKIR. Ik kan niet zeggen dat ik er zin in heb. :-P

Ik kan niet het niet laten even op te scheppen over onze lichte jongens. Die zijn derde geworden. Ik weet niet wat er verder allemaal roeide maar als tweedejaars is dat toch wel bijzonder, lijkt me.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 november 2010 @ 21:44:23 #175
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89274733
M'n vriendinnetje heeft het leuk gedaan in het D2- veld :Y

3e *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89279145
Ook wel grappig: Aan de tussentijden te zien stond ergens vlak na de 4K-paal een onmogelijk gigantische ventilator, de tussentijden voor de 5e km zijn in bijna alle gevallen zo'n anderhalve minuut sneller dan die voor de 4e.

Of ze weten bij aegir natuurlijk gewoon niet hoe lang een kilometer is.
pi_89294404
Foto's van de Hel van het Noorden zijn op roei-foto.nl te vinden!
pi_89388884
Valt er in Nederland nog te roeien of is alles dichtgevroren? Wij wachten nog af of onze wedstrijd morgen doorgaat. Gisterochtend ging het nog, maar schijnbaar ligt de rivier nu behoorlijk dicht.
pi_89389009
In principe roeien wij sowieso niet als het vriest, en dat doet het al een paar dagen, dus volgens mij wordt er weinig geroeid. Weet niet hoe dat bij de andere clubs zit?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_89390210
Bij Skøll is er op het moment alleen een vaarverbod voor houten boten. Maar vandaag sowieso een trainingsvrije dag, dus of we anders het water op waren gegaan weet ik niet, zover ik weet is er nog geen ijsgang op de Amstel, Bosbaan durf ik niet te zeggen.
pi_89394584
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:27 schreef Leso_Varen het volgende:
Bij Skøll is er op het moment alleen een vaarverbod voor houten boten. Maar vandaag sowieso een trainingsvrije dag, dus of we anders het water op waren gegaan weet ik niet, zover ik weet is er nog geen ijsgang op de Amstel, Bosbaan durf ik niet te zeggen.
Ook al ligt er geen ijs ik weet niet of het heel verantwoordelijk is om te roeien nu ook al ben je wedstrijdroeier. Er staat windkracht 5 of 6 ofzo met een gevoelstemperatuur van -16. Dat is niet niks, zeker zonder handschoenen niet.
pi_89395133
quote:
4s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:02 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ook al ligt er geen ijs ik weet niet of het heel verantwoordelijk is om te roeien nu ook al ben je wedstrijdroeier. Er staat windkracht 5 of 6 ofzo met een gevoelstemperatuur van -16. Dat is niet niks, zeker zonder handschoenen niet.
Het is hier wel iets minder koud dan dat, maar nog steeds flink koud. Maar van wat ik hoor zijn ze heel erg hun best aan het doen om de wedstrijd toch door te kunnen laten gaan. Schijnbaar willen ze met andere boten het ijs openbreken zodat we toch kunnen roeien, eventueel over een kortere afstand. Vind het niet heel verantwoord klinken allemaal, maar we merken het wel morgen...
pi_89413207
Hoe doen jullie dat eigenlijk met tijd? Er is bijna geen enkele wedstrijd in Nederland op een doordeweekse dag, gewoon omdat er dan teveel mensen college hebben. Is dat geen issue, of kan iedereen vrij krijgen ofzo?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_89414672
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:52 schreef Virmes het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met tijd? Er is bijna geen enkele wedstrijd in Nederland op een doordeweekse dag, gewoon omdat er dan teveel mensen college hebben. Is dat geen issue, of kan iedereen vrij krijgen ofzo?
Vandaag is officieel de laatste collegedag van het term, dus de meeste mensen zouden niet echt problemen moeten hebben voor morgen. (belachelijk lange vakanties hier ja) Meeste races zijn wel in het weekend, maar bij bepaalde betastudies heb je ook college op zaterdag. Dan wordt er wel van je verwacht dat je die colleges maar gewoon skipt. Als ze verplicht zijn moet je dan wel even een smoesje bedenken, want docenten vinden om een of andere reden een roeiwedstrijd geen acceptabel excuus meestal.
Er is een jongen in het mannen novice team die de laatste twee wedstrijden heeft gemist, omdat hij geen college wilde missen. Heeft zich niet heel populair gemaakt, zoals je misschien zult begrijpen. Verwacht ook niet dat ie volgend term nog roeit.
pi_89414918
Varen met die kou valt nog wel mee, coachen in de kou is toch een stuk onaangenamer. Was duidelijk tijd voor een coachverbod, dus ben maar niet meegegaan.
pi_89420844
Ennn... een algemeen vaarverbod. De ergometertijd is aangebroken!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89421358
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:45 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ennn... een algemeen vaarverbod. De ergometertijd is aangebroken!
Komt dat even goed uit met de NKIR van volgende week. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89422068
Vergeet de A equipe testen op de Bosbaan niet zaterdag
pi_89430344
Kutijs :(
pi_89430863
Net voor het eerst in anderhalf jaar geergometerd waaronder een 1000 meter, als het goed is ga ik de NKIR starten :')
pi_89436563
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:20 schreef De_Ananas het volgende:
Net voor het eerst in anderhalf jaar geergometerd waaronder een 1000 meter, als het goed is ga ik de NKIR starten :')
Wat was je split? :')
pi_89438442
Ik ben blij dat het komende week weer wat warmer wordt. Dit is voor roeiers natuurlijk desastreus. JW hoeveel verschillende rollen binnen het roeien heb jij wel niet? Nu ook nog programmamanager voor de junioren. Wel leuk natuurlijk.

Fiekie, waarom startte jullie niet achter mijn dames aan? Ik had jullie wel willen zien roeien.

Wie gaat er starten op de NKIR? Van mijn dames starten er maar 3. Mede omdat ik het testen van 2km in dit deel van het seizoen complete onzin vind. Wanneer gaan ze de NKIR en de Ergohead nu eens omdraaien op de kalender. En waarom vinden de senioren bondscoaches de NKIR zo belangrijk?
pi_89439387
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:57 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Wat was je split? :')
Gaat je niks aan maar ik krijg net te horen dat er waarschijnlijk maar 1 ploeg start van m'n werk waardoor ik buiten de boot val :')

Zal ik dan maar gewoon in het Clubveld 2k starten....? :')
pi_89440267
Goed idee...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89441097
Toch geracet vandaag, mijn god wat was dat koud zeg. Afstand was wel ingekort van 2,7 naar 1,9 km, maar alsnog waren mn handen halverwege al zo verkrampt dat het me behoorlijk wat moeite kostte om mn blade vast te houden. Niemand had eigenlijk een goed gevoel over hoe het was gegaan, maar het bleek dat we toch weer tweede waren geworden.
Op zich wel heel goed, alleen we zijn nu voor de derde keer op een rij tweede en dan zou je ook wel graag gewoon een keer willen winnen. Zeker omdat het ook de laatste wedstrijd was die we met deze ploeg hadden. Volgend term zijn we seniors en komen we in andere boten. Maar goed, tweede van de 51 is alsnog geen resultaat waar je je voor hoeft te schamen natuurlijk.
pi_89450806
Hoe lang erover gedaan Cantab? Of wordt dat niet gemeten?

Wij doen op de dag van de NKIR een 2ktest op onze eigen loods, omdat ons doel is om een PR te trappen en we toch geen topklasseringen gaan halen.

En ik ben die sneeuw en dat ijs nu echt wel zat! 1000 mensen in het krachthonk terwijl je zit te ergoen is niet relaxt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89458361
Nou, in Utrecht heeft men de sluizen dichtgegooid omdat het kanaal dan sneller bevriest. En bedankt...
pi_89463039
Hmmm. Ik mag het NKIR niet eens starten van mn coach. Ik leek te zijn hersteld van de Hel maar de eerste training gisteren had ik weer een bizar hoge hartslag, dus al mn trainingen zijn stilgelegd en ik moet eerst maar eens met de dokter gaan praten. Ik start liever het NKIR dan dat mn lichaam het niet doet, eigenlijk :( dus heel stiekem ben ik een beetje jaloers op iedereen die wél mag trainen.
pi_89463934
Waarom dat? Beter de NKIR niet starten en goed heel en sterk worden voor wanneer het echt belangrijk is toch? Je kunt altijd nog later een 2k test doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89473005
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe lang erover gedaan Cantab? Of wordt dat niet gemeten?

07:36.9, kleine 5 seconde achter de eerste. Zal vast heel langzaam lijken, maar we zijn net 8 weken bezig he ;)
pi_89485364
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:09 schreef Cantab het volgende:

[..]

Ik roei voor mijn college (Christ's). Ieder college heeft een roeiclub, zijn er een stuk of 30, en tussen deze clubs worden er regelmatig wedstrijden gehouden. De beste college-roeiers kunnen uiteindelijk voor de universiteit gaan roeien met als belangrijkste doel het winnen van 'The Boat Race' tegen Oxford.
Ik studeer hier voor een jaar en ik had wel een eerder erover gedacht om te gaan roeien, dus toen ik hier kwam had ik wel zoiets van dit is de perfecte plek, nu moet ik het doen ook. Of je trouwens Engels of buitenlands bent maakt verder niet zoveel uit. Iedereen heeft het druk, maar sport is hier zo belangrijk, daar hoor je gewoon tijd voor te maken.

Gisteren konden we trouwens voor het eerst echt onze krachten meten met de andere colleges in de Clare Novice Regatta. We hadden een beetje pech met onze loting, want als we de eerste race zouden winnen, kwamen we de grote favoriet al in de tweede race tegen en de op een na grootste favoriet in de derde. We wisten gelukkig wel dat we zelf ook wel wat konden, dus we hadden er nog wel vertrouwen in. En terecht, zo bleek. Eerste race met gemak gewonnen. Tweede race was enorm zwaar, ze waren echt heel goed en het was constant nek-aan-nek (800m), maar uiteindelijk met 1/3 bootlengte gewonnen. Ook de derde race weer een pittige strijd die we met een halve lengte gewonnen hadden. Toen zaten we in de finale, waarin we door vermoeidheid meer fouten maakten dan normaal en onze tegenstander uiteraard ook heel sterk was en dit hebben we niet gered helaas. Toch een mooi resultaat behaalt uiteindelijk en donderdag hebben we weer een race waarin we er gewoon weer helemaal voor gaan.
Wij (van Njord) hebben jaarlijks een uitwisseling met Christchurch College in Oxford :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_89485430
Oja: op de NKIR ga ik (weer) commentaar leveren. Er komt ook een vervolgstukje over het individueel lidmaatschap van de KNRB dit weekend, en half december een interview met Geert Cirkel. Dat jullie het even weten.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_89485713
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:10 schreef WanEnOonlie het volgende:
Oja: op de NKIR ga ik (weer) commentaar leveren.
Doe je het alsjeblieft rustig aan?
pi_89491538
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom dat? Beter de NKIR niet starten en goed heel en sterk worden voor wanneer het echt belangrijk is toch? Je kunt altijd nog later een 2k test doen..
Ja, klopt. Maar ik start NKIR niet omdat ik nu niet gezond ben, en dát vind ik heel erg balen. Het is niet zo dat ik het heel jammer vind dat ik niet mag ergo-en ^^ vind het gewoon stom om niet te trainen!
pi_89494578
Ik wil roeien. Doordeweeks geen tijd en dan gok je maar op het weekend. Geven ze weer eens sneeuw af.
Doordeweeks alleen nog maar op het sportcentrum te vinden in verbant met die klote kauw. Begin ook al mijn keel te voelen. Bagger zooi.

Pocock bestaat 100 jaar overigens. Denk, mag wel even gemeld worden in het roei fora.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_89501353
In voorbereiding op het ergometergeweld... Het wereldrecord 24-uurs-ergometeren is in handen van Denemarken. "The last minute of the incredible world record of 10 Danish rowers rowing 512 kilometres and 649 metres in 24 hours. Average watts are 585!"

  zaterdag 4 december 2010 @ 18:19:23 #207
324048 RowHill
Skøll Zwaar '10
pi_89524662
Hoe vet! Goede manier van wisselen ook :).
Goa stoan...!!
pi_89557019
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:40 schreef wvdwest het volgende:

Fiekie, waarom startte jullie niet achter mijn dames aan? Ik had jullie wel willen zien roeien.

Ik zie je vraag nu pas.
Nou, dat was me ook wat. We waren al wat te laat de boot in gegaan. Toen we langs finish kwamen waren mensen uit het hokje al ´Boreas!´ aan het roepen en ik dacht ´jaja, we zijn te laat´ maar toen zei ze: 'achter je, ze liggen stil!' Toen lag er een twee van Asopos voor ons in de oproeibaan stil. Later gebeurde het nog twee keer, dat ze stil lagen. Volgens onze coach heeft dat wel tien minuten gekost.
Maargoed, we kwamen langs de start en toen was het 'Tweeen aan de overkant, u mag meteen ronden, Boreas, ronden en als u in de baan ligt: meteen starten'
Nou, dat was dus ruim te laat. Jammer dat je ons gemist hebt! ;) Je krijgt vast nog wel eens de kans om ons te zien roeien. :P
pi_89561086
Ananas, ik zie je bij de NKIR inschrijvingen staan, goed bezig!

Ik heb vandaag een 1500m en 500m als voorbereiding voor onze 2k en dat ging best goed, dus ik heb er vertrouwen in!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89561262
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ananas, ik zie je bij de NKIR inschrijvingen staan, goed bezig!

Ik heb vandaag een 1500m en 500m als voorbereiding voor onze 2k en dat ging best goed, dus ik heb er vertrouwen in!
Hij doet het ook alleen maar omdat hij dan een krat bier krijgt :')
Maar wel lachen natuurlijk!
pi_89568702
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 20:09 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Hij doet het ook alleen maar omdat hij dan een krat bier krijgt :')
Maar wel lachen natuurlijk!
Voordat jullie het aanboden zou ik ook al meedoen maar dan een 1k (wat misschien nog doorgaat) :6

KUT KUT KUT ik kom er achter dat ik moet werken dan :') :'). Hopelijk kan ik wat fixen.

[ Bericht 15% gewijzigd door De_Ananas op 05-12-2010 22:47:25 ]
pi_89588976
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 december 2010 18:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Doe je het alsjeblieft rustig aan?
Hoe bedoel je?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_89589809
quote:
15s.gif Op zondag 5 december 2010 22:35 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Voordat jullie het aanboden zou ik ook al meedoen maar dan een 1k (wat misschien nog doorgaat) :6

KUT KUT KUT ik kom er achter dat ik moet werken dan :') :'). Hopelijk kan ik wat fixen.
Faalhaas..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 december 2010 @ 16:39:34 #214
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89592002
quote:
Op maandag 6 december 2010 15:45 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Faalhaas..
Ik zag jou anders ook niet bij de inschrijvingen staan ;)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89592096
Maar ik jou ook niet ;) Oh en Ananas, mocht je mijn eerste nkirsplit op de 1000m halen, krijg je van mij een kannetje bier. 1.37.0, moet te doen zijn....
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 december 2010 @ 16:52:42 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89592578
Nee ik heb de reden dat ik gestopt ben, jij? ;)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89592743
Tentamens en die kakblessure in mijn heup..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89593413
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:42 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Maar ik jou ook niet ;) Oh en Ananas, mocht je mijn eerste nkirsplit op de 1000m halen, krijg je van mij een kannetje bier. 1.37.0, moet te doen zijn....
Een kannetje maar liefst, HOHOHOHO STOP DE PERSEN!!

Ik krijg 2 fustjes (waaronder 1tje van Pullup) als ik onder de 7 trap _O-

Gierigaard!!!!
pi_89593595
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:26 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik denk niet dat ik indruk ga maken als ik start :'(
pi_89595305
Om even de hattrick af te maken even een random vraag. Waarom zijn de Muda's niet van begin af aan gaan focussen op de 2X- ? Vonden ze dat niet leuk of zijn ze er minder goed in ?
pi_89596802
quote:
5s.gif Op maandag 6 december 2010 18:02 schreef De_Ananas het volgende:
Om even de hattrick af te maken even een random vraag. Waarom zijn de Muda's niet van begin af aan gaan focussen op de 2X- ? Vonden ze dat niet leuk of zijn ze er minder goed in ?
Dat zullen ze je waarschijnlijk alleen zelf kunnen vertellen :)

Ik denk dat ze op het moment dat ze als junior samen in de 2- stapten nog niet precies een Olympisch traject voor ogen hadden, en ze geven de laatste jaren ook wel een voorkeur voor de 4- als nummer aan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89596882
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 17:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Een kannetje maar liefst, HOHOHOHO STOP DE PERSEN!!

Ik krijg 2 fustjes (waaronder 1tje van Pullup) als ik onder de 7 trap _O-

Gierigaard!!!!
En ik voelde me al flauw om die weddenschap aan te gaan. :P

Ik zou overigens gewoon 1 km gaan doen als ik jou was, maar dat terzijde.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89596924
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:56 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Tentamens en die kakblessure in mijn heup..
Jammer :{w Zit het er nog in dat je het voor kerst wel kan doen ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89599056
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 18:47 schreef pullup het volgende:

[..]

En ik voelde me al flauw om die weddenschap aan te gaan. :P

Ik zou overigens gewoon 1 km gaan doen als ik jou was, maar dat terzijde.
1x kan alleen in het Clubvieren veld of het bedrijvenveld. Kreeg vanmiddag te horen dat we niet starten met Berlage en ik dus alleen clubvieren zou kunnen doen dan. Had te weinig tijd om een ploeg samen te stellen en de inschrijving is al dicht nu. Kon dus alleen clubveld wat 2k is maar ik moet dan dus werken naar het er nu uitziet :')

Weer een opperste faal ja :|W
pi_89601867
Jonkman, idee voor klein berichtje op NLroei?
Tritonhuis 'Houtman' is op RTV Utrecht te zien en te horen.
Digitaal vind je 'm op http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/297752
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_89605924
quote:
9s.gif Op maandag 6 december 2010 19:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

1x kan alleen in het Clubvieren veld of het bedrijvenveld. Kreeg vanmiddag te horen dat we niet starten met Berlage en ik dus alleen clubvieren zou kunnen doen dan. Had te weinig tijd om een ploeg samen te stellen en de inschrijving is al dicht nu. Kon dus alleen clubveld wat 2k is maar ik moet dan dus werken naar het er nu uitziet :')

Weer een opperste faal ja :|W
Niks faal, gewoon nog even 2x trainen met je donder en gaan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89611353
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:25 schreef AHappelstroop het volgende:
Jonkman, idee voor klein berichtje op NLroei?
Tritonhuis 'Houtman' is op RTV Utrecht te zien en te horen.
Digitaal vind je 'm op http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/297752
twee zware ballen en een lichte pak, hehe
pi_89614799
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niks faal, gewoon nog even 2x trainen met je donder en gaan!
Probleem is dus dat ik moet werken zaterdagochtend als ik geen vervanger kan regelen :')

Jaaaaaa ik kan starten *O*

Wie is er nu de faalhaas, blokhoofd :6

[ Bericht 18% gewijzigd door De_Ananas op 07-12-2010 16:07:06 ]
pi_89643456
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:48 schreef pullup het volgende:

[..]

Jammer :{w Zit het er nog in dat je het voor kerst wel kan doen ?
Ik zat zelf te denken aan de Ergohead. Ook om een ploeggenoot te sarren die m ook wilt starten in t B-veld.. :9
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:00:22 #230
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_89652966
Oh vet dat je ook start De_Ananas! 'K start in 't zelfde veld als Fiekie en ben ook weer op Fok aanwezig na een hele lange pauze! w/
pi_89654696
quote:
13s.gif Op maandag 6 december 2010 23:14 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Probleem is dus dat ik moet werken zaterdagochtend als ik geen vervanger kan regelen :')

Jaaaaaa ik kan starten *O*
Mooi dat je kunt starten, nu maar hopen dat je aan 15 minuten genoeg gaat hebben anders loopt het programma zo uit...
pi_89654890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:28 schreef jw3 het volgende:

[..]

Mooi dat je kunt starten, nu maar hopen dat je aan 15 minuten genoeg gaat hebben anders loopt het programma zo uit...
Durf je, net als Pullup, er wat op te zetten dat ik onder de 7:30 trap? :D (Pullup had onder de 7 minuten ;( )
pi_89656551
Ik zal niet zo gemeen zijn als pulp echter 7.30 is echt wel heel schandalig langzaam dus daar zet ik niks op maar je krijgt een biertje als je binnen 73 seconden van mijn snelste roeier zit.
pi_89663246
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:30 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Durf je, net als Pullup, er wat op te zetten dat ik onder de 7:30 trap? :D (Pullup had onder de 7 minuten ;( )
ik had 07:19 twee jaar geleden :'(

en het jaar daarvoor trapte ik 07:49 (maar niet op NKIR), dus als we dat doortrekken moet ik nu 06:19 kunnen trappen. :')
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_89664174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:55 schreef jw3 het volgende:
Ik zal niet zo gemeen zijn als pulp echter 7.30 is echt wel heel schandalig langzaam dus daar zet ik niks op maar je krijgt een biertje als je binnen 73 seconden van mijn snelste roeier zit.
Ik ook JW? :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_89664912
Ik ga ook voor onder de 7.30 :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89665396
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:15 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik ook JW? :)
Nee, jij zeker niet want ondanks je gewicht kun je nog wel iets 8-)
Maar mocht je sneller gaan dan die Nerdhuis keffer dan krijg je een glaasje appelsap :)
pi_89669496
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:23 schreef jw3 het volgende:

[..]

Nee, jij zeker niet want ondanks je gewicht kun je nog wel iets 8-)
Maar mocht je sneller gaan dan die Nerdhuis keffer dan krijg je een glaasje appelsap :)
Lekker :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_89703362
Toestemming van de coaches om de ergohead te starten!
Nu alleen nog even kijken in welk veld...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89713904
Mag je gewoon starten als je niet uniform bent met je vereniging? :')
pi_89713946
quote:
18s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:19 schreef De_Ananas het volgende:
Mag je gewoon starten als je niet uniform bent met je vereniging? :')
Als je nu gewoon zorgt dat je de eerste bent die start dan is de rest niet uniform met jou.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89714114
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Als je nu gewoon zorgt dat je de eerste bent die start dan is de rest niet uniform met jou.
Ik start wel als eerste :P

Overigens zat ik gisteren bij 2x een 1k op 1.49, beter dan verwacht :P
pi_89714490
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik start wel als eerste :P

Overigens zat ik gisteren bij 2x een 1k op 1.49, beter dan verwacht :P
Dat dacht ik al ;)

Dat valt inderdaad best mee.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89714529
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:37 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat dacht ik al ;)

Dat valt inderdaad best mee.
Er is veel bier te winnen dus ik ga goed mijn best doen :D!

Moet je je eens voorstellen hoe hard ik zou gaan als ik een fatsoenlijke voorbereiding had gehad (8>
pi_89714897
quote:
12s.gif Op donderdag 9 december 2010 12:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Er is veel bier te winnen dus ik ga goed mijn best doen :D!

Moet je je eens voorstellen hoe hard ik zou gaan als ik een fatsoenlijke voorbereiding had gehad (8>
Je bedoeld minder langzaam neem ik aan
pi_89731215
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:52 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Toestemming van de coaches om de ergohead te starten!
Nu alleen nog even kijken in welk veld...
Wat ga je nou doen qua roeien dit jaar?
pi_89753679
Aaaah ben een beetje hyperactief.. gevolg van een rustig trainingsschema deze week om morgen hard te kunnen gaan :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 december 2010 @ 10:22:47 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89753715
Ik ga jullie aanmoedigen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89754848
Mij kan je niet aanmoedigen want ik doe het 's ochtends vroeg op de tritonloods :P Ga misschien 's middags nog wel even naar de club4en (ploeggenootjes van vorig jaar) en de eerstejaars achten kijken..
Wel interessant dat de "grote namen" allemaal niet meedoen, kijken wat voor een strijd er dan losbarst in de SA velden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89755233
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Mij kan je niet aanmoedigen want ik doe het 's ochtends vroeg op de tritonloods :P Ga misschien 's middags nog wel even naar de club4en (ploeggenootjes van vorig jaar) en de eerstejaars achten kijken..
Wel interessant dat de "grote namen" allemaal niet meedoen, kijken wat voor een strijd er dan losbarst in de SA velden!
Mijn voorspelling van de winnaars in die velden
SA Heren: strijd tussen Harmen Eefting en Ruben Knab
SA Dames: Jenny Dobben de Bruin
SA Lichte Heren: Arnoud Greidanus
SA Lichte Dames: Nienke van Hoogenhuyze
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 december 2010 @ 11:46:54 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89756822
Ik ga voor m'n vriendin, 2e in DSA :7 :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89756907
Ik moet om half 11, als je ons lustrumpakje wli zien moet je komen want ik ga hem showen :D *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door De_Ananas op 10-12-2010 16:53:51 ]
pi_89758492
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga voor m'n vriendin, 2e in DSA :7 :+
Dan zal ze dus onder de 6.55 kunnen :Y
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89758601
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga voor m'n vriendin, 2e in DSA :7 :+
Wat voor een eindbaas is je vriendin dan? ;)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 december 2010 @ 13:56:25 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89761931
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 12:24 schreef pullup het volgende:

[..]

Dan zal ze dus onder de 6.55 kunnen :Y
Dat is correct! Al moet ze het nog wel doen natuurlijk..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89763206
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dat is correct! Al moet ze het nog wel doen natuurlijk..
De stap van 7.11 vorig jaar is iets te groot lijkt me :P
7.00 zou al mooi zijn
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89766836
Ik hoop dat Vellenga een beetje leuk roeit in het SA veld!
Morgen niet zo heel veel doen, startzelf niet, dus lekker aanmoedigen de hele dag.
pi_89767594
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:56 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik hoop dat Vellenga een beetje leuk roeit in het SA veld!
Morgen niet zo heel veel doen, startzelf niet, dus lekker aanmoedigen de hele dag.
Yo Pulp, zou je Vellinga niet tot de kanshebbers moeten rekenen voor het SA veld? Waarom staat er zoveel van skoll langs de kant en laten ze een arme compo als ananas de eer verdedigen. Teveel een bier vereniging geworden?
pi_89768611
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:14 schreef jw3 het volgende:

[..]

Yo Pulp, zou je Vellinga niet tot de kanshebbers moeten rekenen voor het SA veld? Waarom staat er zoveel van skoll langs de kant en laten ze een arme compo als ananas de eer verdedigen. Teveel een bier vereniging geworden?
Ik denk niet dat Vellenga al in topvorm is en dat zou hij wel nodig hebben om Eefting of Knab te verslaan.
En inderdaad is het jammer dat die lui niet starten allemaal.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:44:41 #260
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_89768901
gaat Vellenga weer serieus roeien dit jaar?
pi_89768982
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:14 schreef jw3 het volgende:

[..]

Yo Pulp, zou je Vellinga niet tot de kanshebbers moeten rekenen voor het SA veld? Waarom staat er zoveel van skoll langs de kant en laten ze een arme compo als ananas de eer verdedigen. Teveel een bier vereniging geworden?
Blessureleed.

Ben wel benieuwd wat Vellenga gaat trappen.!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89769509
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:44 schreef Pikhoofd het volgende:
gaat Vellenga weer serieus roeien dit jaar?
Het is zeer waarschijnlijk ja
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89769543
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Blessureleed.

Ben wel benieuwd wat Vellenga gaat trappen.!
Geen wondertijden, met iets van 6.00 of iets daarboven mag hij blij zijn denk ik.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89770185
Ik heb uit betrouwbare bron dat Pim Monsma ook onder de 5.55 wil gaan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89770262
Niet zo gek, vorig jaar deed ie al 6.00..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89770281
ze zitten ook leuk met zijn 3en naast elkaar :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89775490
Heb er zin an! :D
12:45 uur - seat 15 :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 december 2010 @ 22:04:06 #268
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89783126
DSA Okeanos Houtum, Claar van NED Okeanos
DSA Asopos Roëll, Charlotte NED Asopos
DSA Nereus Dobben de Bruijn, Jenny van NED Nereus

Nou de beesten voorop :D
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:06:21 #269
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_89783240
Ben benieuwd morgen!

14:00 LN - seat 21. Lekker in het midden! ^O^
'Triton de Edelste'
pi_89786087
Waar baseer je op dat Maaike Head niet gewoon weer LDSA gaat winnen? Gaat Nienke van Hoogenhuyze opeens 10 sec harder nu ze licht is?
pi_89790244
Kan niet slapen van de spanning :')
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 december 2010 @ 00:31:46 #272
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89790299
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 december 2010 00:30 schreef De_Ananas het volgende:
Kan niet slapen van de spanning :')
PILS!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89794615
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:08 schreef De_Brok het volgende:
Waar baseer je op dat Maaike Head niet gewoon weer LDSA gaat winnen? Gaat Nienke van Hoogenhuyze opeens 10 sec harder nu ze licht is?
Ze ging vorig jaar op de bondstest ook al 7.09. En ik denk dat het voor Maaike Head moeilijk zal worden haar tijd van vorig jaar te evenaren nu ze net terug is van een WK? Maar spannend zal het waarschijnlijk wel worden tussen die twee!

Nu lekker ontbijten, maar niet te veel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89794635
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:08 schreef De_Brok het volgende:
Waar baseer je op dat Maaike Head niet gewoon weer LDSA gaat winnen? Gaat Nienke van Hoogenhuyze opeens 10 sec harder nu ze licht is?
Ik heb me laten vertellen dat Maaike toch niet zou meedoen en Nienke gaat waarschijnlijk wel onder de 7.10, vandaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89794637
Succes zo, voor iedereen die meedoet overigens.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89794640
Trouwens is het helemaal niet mogelijk om resultaten vanuit thuis te volgen dit jaar?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89794822
Zo, ook maar eens op weg naar de sporthallen in het mooie Amsterdam Zuid. Begreep dat het weer goed koud in de hal is voorlopig, dus warme kleding aan.
Iedereen veel succes die mee doen aan dit mooie stukje jaarlijkse kettingtrekken

ps. De appelsap staat koud voor stroop mocht ie hard genoeg gaan, en benieuwd hoe het met ananassapje gaat zometeen in het clubveld, ook daar staan door pulp en mij biertjes op
pi_89795191
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 08:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens is het helemaal niet mogelijk om resultaten vanuit thuis te volgen dit jaar?
http://www.roei.tv/
Live beelden, net als vorig jaar :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 december 2010 @ 09:51:32 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89795214
Hup harder *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89795682
Zoo, nieuw wereldrecord getrapt!
7.43.4 (volgens mij) in het DV60+ veld.
pi_89796504
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:21 schreef La_Tramposa het volgende:
ze zitten ook leuk met zijn 3en naast elkaar :P
Dat doet nereus toch altijd expres? Diegenen met de snelste verwachtte tijd vooraan in t midden plaatsen?

Deden ze vorig jaar iig ook..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89802334
Bij mij ging het niet heel goed, wel een nieuw PR van 7.36.8
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:28:45 #283
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_89802395
ha, ik ben ook weer begonnen met trainen 8-) schijnbaar ga ik de head roeien dit jaar. maar het belangrijkste doel is in vorm komen!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_89808538
Zo, eerstejaars gaan hard! (behalve dames)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89808954
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, eerstejaars gaan hard! (behalve dames)
Licht valt ook wel mee hoor, er zijn jaren geweest dat de 1e 3 binnen 1s zaten ipv binnen 10s, dus eigenlijk gaan alleen de nummer 1 en 2 daar redelijk hard.

Zwaar daarentegen met 4 boten onder de 6:35 gaat echt bizar!
pi_89809567
Wat een beesten bij Gyas! Gemiddeld 6.28 doen, dat deed in ons jaar alleen de snelste!
Wordt een leuk jaar dus bij de sjaars, leuk om actief te volgen dus.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89810208
Jaaa heb het overleefd *O* Ook nog eens onder mijn streef maar er had wel ene paar seconde sneller ingezeten -O-

Op naar de 7.00 volgend jaar, staat er dan weer een fustje op Pullup?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 december 2010 @ 19:11:10 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89810388
Leuk om iedereen te zien en heb een berg mooie platen gemaakt, morgen even door werken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89812271
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:05 schreef De_Ananas het volgende:
Jaaa heb het overleefd *O* Ook nog eens onder mijn streef maar er had wel ene paar seconde sneller ingezeten -O-

Op naar de 7.00 volgend jaar, staat er dan weer een fustje op Pullup?
Als jij beloofd dat je het trainen verstandig aanpakt wel.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_89813047
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 20:02 schreef pullup het volgende:

[..]

Als jij beloofd dat je het trainen verstandig aanpakt wel.
Hahaha dit ga ik zó hard proberen hé :D!

Dan mag je het fust op het clubdiner kopen, kan je er zelf ook nog van drinken ;)
pi_89827825
Ik vind het zo belachelijk dat er Kitkat op die skoll lustrum pakjes staat! Voor de rest zijn ze namelijk echt vet! Maar je wilt toch niet als toproeier met een chocoladesnack geassocieerd worden? :P Die van Laga zijn ook wel prima..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_89829077
Met twee invalsters tweede, dat valt me niet tegen :)
pi_89829425
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het zo belachelijk dat er Kitkat op die skoll lustrum pakjes staat! Voor de rest zijn ze namelijk echt vet! Maar je wilt toch niet als toproeier met een chocoladesnack geassocieerd worden? :P Die van Laga zijn ook wel prima..
Ik vind die dingen van skoll een stuk beter dan die van Orca. Daar hebben ze gewoon de meest fluoriserende dibi-pakjes gekocht en er een lelijke sticker op geplakt. Zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
pi_89829726
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:46 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik vind die dingen van skoll een stuk beter dan die van Orca. Daar hebben ze gewoon de meest fluoriserende dibi-pakjes gekocht en er een lelijke sticker op geplakt. Zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
Ik vind die Orca pakjes juist mooier dan de standaard Orca pakjes. Nou vind ik die normale pakjes ook niet echt mooi dus dat helpt wellicht ;-)
Was wel weer een leuke dag gisteren. Erg mooie prestaties gezien. Ik was onder de indruk van de Gyas mannen. En de strijd in het N veld was ook mooi. Jammer dat de Lagaaier op 0,4 sec niet wist te winnen. Wat ik ook opvallend vond was dat het LSB veld is gewonnen door een junior van 16 met een behoorlijk goede tijd.
pi_89829859
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het zo belachelijk dat er Kitkat op die skoll lustrum pakjes staat! Voor de rest zijn ze namelijk echt vet! Maar je wilt toch niet als toproeier met een chocoladesnack geassocieerd worden? :P Die van Laga zijn ook wel prima..
Het zijn echt kut pakjes, lijkt net alsof ik dik ben :') Alhoewel die voor vrouwen het een en ander wel accentueert :9~

Vind de pakjes verder lelijk, die van Orca zijn veel mooier _O_ Die van Laga zijn ook wel tof. Ik had de onze echt liever in paars/geel gezien ;(
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 december 2010 @ 13:03:46 #296
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_89829926
Skoll pakjes vind ik inderdaad ook wel mooi :Y

Tijd maar even de foto's door te gaan nemen :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_89830144
Paars... Geel?

Van Skoll zijn mooi.
pi_89836075
De pakjes zijn best mooi, alleen dat logo is jammer inderdaad. En ze zitten wel lekker ook.
Die lagapakjes zijn ook wel stoer, maar een witte broek vind ik niet echt mooi.
pi_89840916
http://nos.nl/video/204606-waar-blijft-hollands-roeisucces.html

Volgens mij opperde ik een paar maanden geleden nog dat DSM mee moest werken om de boten beter te maken, ze luisteren :P!
pi_89842037
vind ons oude pakje toch mooier...
2e met invallers is trouwens een mooie prestatie, gefeliciteerd!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_89843757
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
vind ons oude pakje toch mooier...
2e met invallers is trouwens een mooie prestatie, gefeliciteerd!
Have a break
Have a Skollie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')