abonnement Unibet Coolblue
pi_87999585
100513_112545_haaktopic.gif

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

De pauw en nóg een kat van Whoopdidoo



Kirstens hippo met leuke attic24 vogeloorbellen :D


Inu's Totoro want in progress O+


Een lief konijntje van Kirsten


Marjo's terugvinddeken, zonder en later mét randje _O_



Anitra's meisjespolswarmers


Een kwalletje van Kirsten


Koosje van StefanieV


Trui's vervilte slof


En een tas die nog vervilt gaat worden


Het symmetrische uiltje van Arual


Kwakz0rs grannystripe kussen, granny kussen in progress en een groepsfoto van eerdere haaksels




Arual's kikkertje O+ (Ik vind het zo'n schatje!)


Een attic24 vogeltje in regenboogkleurtjes van Kirsten


En tot slot het mandje van Eska


[ Bericht 5% gewijzigd door Yachiru op 26-10-2010 22:18:57 ]
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:48:46 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87999793
Ynske, ik ga het gewoon een keer proberen! Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. :Y
En het lijkt me stoer om het op de 'grote mensen-manier' te doen. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_87999802
Ik ben aan het falen met een kakatoe :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:48:56 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87999803
Hmm kan niet quoten uit t vorige topic, maar had uitgelegd voor pluphy hoe vierkant omhoog te haken

Door op de hoeken 3 steken te doen en daarna nergens in de volgende rijen te meerderen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:49:23 #5
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87999834
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:48 schreef Ynske het volgende:
Hmm kan niet quoten uit t vorige topic, maar had uitgelegd voor pluphy hoe vierkant omhoog te haken
Yep, gezien en hierboven al gereageerd!
... ♥ ik mis je ♥
pi_87999894
Plaatje kakatoe?

Ik vind dat automatische updategedeoe wel fijn eigenlijk
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:52:06 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88000038
phluphy, die manier kan ook prima inderdaad, zo werkt het bij de 'starling handbag' bijvoorbeeld ook. alleen vind ik het nadeel dat het toch wat lastig precies pas te krijgen is, en dat is bij zo'n poef met vast vormaat vulling wel van belang. ik zou in 't geval van een poef dus voor een wat zekerder aanpak kiezen denk ik.
in de haak.
pi_88000191
Meerdere foto's van de kakatoe O+ Maar het patroon is vertaald en volgens mij klopt het niet helemaal, er moeten bobbeltjes aan de vleugels komen, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Mijn huidige (on-affe) kakatoe: (in het lichtblauw :+ )


En ik ga dit patroon testen *O*

pi_88000258
ik vind de kakatoe anders supercute! en de walrus hilarisch :D
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88000367
Die van jou is goed gelukt!
Walrus is ook leuk!
Ik had m toevallig ook gezien afgelopen week, maar de link niet gelegd, wat grappig.

Ik ben met mn vierde beertje bezig :X Als deze af is met rokje/shirtje/iets maar weer eens wat anders gaan doen. Maar wat?
pi_88000482
Een kerststal whoopdidoo! (ga jij er nog weer mee verder trui?)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88000683
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_88000770
Kerststal, denk niet dat dat m gaat worden!

@lyssa: Jouw engels is leuk.

Oeh wall-e wel leuk!

Ik wilde ook al een minion(ofzo) maken uit despicable me.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:03:38 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88000825
Yachiru, sterkte met het haken van je tas (leuk dat je het materiaal van je zusje kreeg!) en met het afmaken van al die lopende projectjes.

Quoten uit het vorig topic kan niet? Ik knutsel daar altijd omheen want niemand gaat mij vertellen dat ik iets niet mag :P

Ik kopieer de tekst die ik wil quoten. Klik op een quote teken in dit topic en zet dan die tekst tussen de quote haken in plaats van de tekst die ik zogenaamd aan het quoten ben. Je moet wel precies werken dat al die vierkante [] netjes blijven staan maar op zich is het echt niet zo moeilijk.
pi_88000863
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kerststal, denk niet dat dat m gaat worden!

@lyssa: Jouw engels is leuk.

Oeh wall-e wel leuk!

Ik wilde ook al een minion(ofzo) maken uit despicable me.
Mijn Engels is leuk? :o Hoe dat zo? xD

Ik wil ook nog wel eens wat maken van Wall-E :D
pi_88000923
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:54 schreef Lyssa het volgende:
Meerdere foto's van de kakatoe O+ Maar het patroon is vertaald en volgens mij klopt het niet helemaal, er moeten bobbeltjes aan de vleugels komen, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Mijn huidige (on-affe) kakatoe: (in het lichtblauw :+ )
[ afbeelding ]

En ik ga dit patroon testen *O*

[ afbeelding ]
Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machine :D

(ooh, nu zie ik die smiley dingen pas... Ik dacht dat dat net zoals op de FP gewoon een smilie was van 'klik hier, invoeren, bedankt! :D ) Weer wat geleerd, op de FP is dat dus ook de smilie uitklap :P
pi_88000967
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:05 schreef kirsten. het volgende:

[..]



Maar doe de walrus dan aub met zwarte oogjes, het is zo net zo'n killer-machine :D

(ooh, nu zie ik die smiley dingen pas... Ik dacht dat dat net zoals op de FP gewoon een smilie was van 'klik hier, invoeren, bedankt! :D )
Ik gebruik sowieso veiligheidsoogjes, dus die zijn zwart :P
pi_88001005
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Lyssa het volgende:

[..]



Mijn Engels is leuk? :o Hoe dat zo? xD
Gewoon was je even aan het stalken en al je posts aan het lezen bij crafster :p

Ik ga pitten, of in ieder geval richting bed, kijken of ik genoeg adem kan halen om te slapen. Ademen door je mond is zo rot.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:42 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88001065
ja, er staan nog wel wat kerstfiguurtjes op m'n to-hook-list voor de komende tijd. maar vanavond eerst even een snelle muts afmaken. :)

quoten lukt me helemaal niet merk ik, in de nieuwe lay-out! :o
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:46 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88001067
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef caroline88 het volgende:
Yachiru, sterkte met het haken van je tas (leuk dat je het materiaal van je zusje kreeg!) en met het afmaken van al die lopende projectjes.

Quoten uit het vorig topic kan niet? Ik knutsel daar altijd omheen want niemand gaat mij vertellen dat ik iets niet mag :P

Ik kopieer de tekst die ik wil quoten. Klik op een quote teken in dit topic en zet dan die tekst tussen de quote haken in plaats van de tekst die ik zogenaamd aan het quoten ben. Je moet wel precies werken dat al die vierkante [] netjes blijven staan maar op zich is het echt niet zo moeilijk.
op telefoon lukt dat hier dus niet , raar he
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:09:03 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88001142
je kunt ook de verkorte versie
1[q] en [/q]
gebruiken. of heb je geen haken op je telefoontoetsenbord ynske?
in de haak.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:03 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_88001419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:52 schreef trui het volgende:
phluphy, die manier kan ook prima inderdaad, zo werkt het bij de 'starling handbag' bijvoorbeeld ook. alleen vind ik het nadeel dat het toch wat lastig precies pas te krijgen is, en dat is bij zo'n poef met vast vormaat vulling wel van belang. ik zou in 't geval van een poef dus voor een wat zekerder aanpak kiezen denk ik.
Dat is wel een goede tip, dank U, gij wijze vrouw.
Maar dat wat Ynske zei, ga ik toch testen. Even uitproberen, op kleinere schaal.
Gewoon omdat ik wil weten hoe het zit. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_88001584
Ysnke, die barbiejurk, had jij die nu eigenlijk gehaakt? Ik dacht aan de link te zien van niet, maar als het wel zo is, laat het dan even weten want dan moet 'ie natuurlijk in de OP! :)

Lyssa, je kakatoe wordt juist heel schattig! En die walrus! O+ Wat leuk dat je het patroon gaat testen!

Dankjewel Caroline! :* Het was een verlaat verjaardagscadeau, maar inderdaad heel lief! Het is hele mooie zpagetti, petrol met glitters O+ En ik heb er zilveren ringen als handvaten bij uitgekozen. Hoe staat het er nu voor met jouw deken?

Trui, je mag wel opschieten met die kerst figuurtjes, het is al bijna november! ;) De tijd gaat zo snel hè, vinden jullie ook niet?

Whoop, heb je eigenlijk al neusspray? Vast wel hè, maar ik dacht.. ik moet het toch even zeggen! Ook al ben ik nu vrij, ik blijf natuurlijk een doktersassistente! :P

Oja EsseEi, heb je eigenlijk al een huisartsen co-schap gedaan? En zit je toevallig in Nijmegen? Wij hebben soms co-assistenten daar vandaan, misschien mag je bij ons :D
pi_88001900
Oja trouwens, Inu, wat je zei over de patronen van die enge man met die rare foto's op Ravelry, daar dacht ik inderdaad ook aan toen ik het zag.. Alleen de kettingen waarmee ze vastliggen missen nog.. :{w
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:32:09 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88002578
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef Yachiru het volgende:
Hoe staat het er nu voor met jouw deken?
Goed, Yachiru. Ik heb de afgelopen week heel wat DVDtjes gedraaid met het breiwerk op schoot en ben nu op ruim 5/8. Over het kwart van het tweede deel dus. Gelukkig hoef ik voorlopig nog geen toeren te tellen. Het huidige bolletje is nog maar een half bolletje, daarna nog 3 doen en dan ben ik aan de laatste twee in deze kleur - dan moet ik gaan opletten waar de rand begint.
Vanavond de gele wol (de kleur van het laatste kwart deel) uit de opslag gehaald ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')