abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:15:58 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87992021
Heb zojuist de nieuwe plasma boven aangesloten, maar merk dat het signaal op bepaalde zenders gewoon te zwak is, waardoor het erg blokkerig en schokkerig is.

Nu weet ik dat er versterkers te koop zijn die je beneden bij het inkomende signaal kunt plaatsen, om de boel beter te krijgen, maar weer er verder weinig vanaf.

Iemand ervaring mee?
pi_87992116
Heb je al fatsoenlijke kabels liggen?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:20:17 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87992245
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:17 schreef Dennis101 het volgende:
Heb je al fatsoenlijke kabels liggen?
Yep. De kabels zijn het beste van het beste, alleen ik ben bang dat het signaal zoals het binnenkomt al niet zo heel fantastisch is, en de splitters ook niet echt fantastisch.

Beneden op de TV trouwens geen last van slechte ontvangst, en boven alleen bij de wat minder populaire kanalen.
pi_87992416
Vergeet niet dat je een versterker nodig hebt die de signalen beide kanten opstuurt(naar TV en weer terug de kabel op).
Geeft de site van UPC niet wat info?
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_87992497
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Yep. De kabels zijn het beste van het beste, alleen ik ben bang dat het signaal zoals het binnenkomt al niet zo heel fantastisch is, en de splitters ook niet echt fantastisch.

Beneden op de TV trouwens geen last van slechte ontvangst, en boven alleen bij de wat minder populaire kanalen.
Dan kan je of de splitters vervangen met de kans dat het weinig zal uitmaken of toch een retourgeschikte versterker aanschaffen voor het signaal, wat vaak het probleem oplost.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:33:11 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87995815
Ik denk dat nieuwe splitters niet veel zullen helpen idd, dus sowieso gaat de voorkeur naar een versterker. Mede ook omdat het dan bij die ingang tegen de muur niet meer zo'n opgehoopte rotzooi is van allemaal stekkers. Dat heb ik liever in 1 externe HUB,zoals een versterker.

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten wanneer ik een versterker koop, en zijn er wellicht nog goede (chinese?) webshops die ze hebben!?
pi_87995911
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:33 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat nieuwe splitters niet veel zullen helpen idd, dus sowieso gaat de voorkeur naar een versterker. Mede ook omdat het dan bij die ingang tegen de muur niet meer zo'n opgehoopte rotzooi is van allemaal stekkers. Dat heb ik liever in 1 externe HUB,zoals een versterker.

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten wanneer ik een versterker koop, en zijn er wellicht nog goede (chinese?) webshops die ze hebben!?
Dat deze retourgeschikt is en of chinese webshops die verkopen weet ik niet.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:48:41 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87996531
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Dat deze retourgeschikt is en of chinese webshops die verkopen weet ik niet.
Wat houdt dat 'retourgeschikt' precies in? Dat het signalen beide kanten opstuurt, maar waarom is dat zo belangrijk? En als dat zo belangrijk is, waarom zijn ze dan niet allemaal retourgeschikt!?
pi_87996576
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat houdt dat 'retourgeschikt' precies in? Dat het signalen beide kanten opstuurt, maar waarom is dat zo belangrijk? En als dat zo belangrijk is, waarom zijn ze dan niet allemaal retourgeschikt!?
Omdat anders onder andere je On-demand services niet werken. Dat geeft namelijk een signaal terug aan UPC. Alleen digitale TV vereist een retourgeschikte versterker (nou ja, het kan dus wel zonder maar dan werkt een deel dus niet meer).
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:58:16 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87996963
Ok thanks :)

Zal vanavond proberen om online wat meer te vinden over deze versterkers, en anders wellicht morgen of overmorgen even de stad in.

Bij bigdennis.com hadden ze in ieder geval niets, volgens mij...
pi_87997463
Goede versterkers die 2 richting zijn koop je van Hirschmann.

Sommige cable-providers leveren ze ook, maar dan vaak van Tratec.
Ziggo en UPC in iedergeval, zover ik weet.
pi_88014250
Meer informatie omtrent goede kabels,connectoren, wandcontactdoos, retourgeschikte versterkers lees je hier:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0
http://www.kabelkeur.nl
http://www.upc.nl/pdf/upc_beterbeeldboekje.pdf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')