Hullo!
Ik ga verbouwen

En aangezien mijn kluskennis zich beperkt tot hoe je een hamer vast moet houden, leek een beetje feedback in zo'n topic me wel leuk, dus bij dezen!
Situatie:
Ik woon samen met mijn man en onze dochter van 14 maanden in een schattig arbeidershuisje uit +/- 1928 (niemand lijkt te weten wanneer de huizen gebouwd zijn

). Er is door vorige bewoners nogal wat aan veranderd, voornamelijk in de jaren '70, en daarna is er niks meer aan gedaan.
Dat betekent: héél veel schrootjes - zelfs in de badkamer. Beige sanitair. Bruine tegels met af en toe zo'n prachtig riet/bloemmotief erop. Dat soort werk.
De persoon die dus vanalles verbouwd heeft was zelf timmerman, dus die heeft alles zelf gedaan, en helaas is dat te zien ook. Er zit nogal wat scheef en geïmproviseerd
De benedenverdieping is voorlopig prima dus we richten ons op de bovenverdieping.
Wat gaat er gebeuren?
- Dakkapel op zolder
- Oude zoldertrap weg, nieuwe zoldertrap op een logischere plek plaatsen
- Van één grote slaapkamer twee kleine kinderkamertjes maken
- Geheel nieuwe indeling van de 1e verdieping
- Nieuwe badkamer
- CV aanleggen (jaja wij hebben nog gaskachels

)
- nieuwe kozijnen met HR++ glas ipv het enkel glas dat we nu hebben.
Al met al dus een behoorlijke modernisering en een flinke klus. De CV, kozijnen en dakkapel laten we doen, verder is het vooral de bedoeling dat we zelf de handen uit de mouwen steken.

Ter illustratie twee floorplannertjes die niet 100% kloppen maar ik ben te lui om de aangepaste versie te uploaden en ik ben al helemaal te lui om de huidige situatie netjes te tekenen.
Zo is het:

Zoals je ziet, héél veel overloop, een zoldertrap die heel veel ruimte inneemt, een minuscule badkamer van 90x200cm en onnodige inbouwkasten.

Zo wordt het! Trap boven de andere trap geplaatst, veel grotere badkamer, etcetera.
Als iemand een efficiëntere oplossing weet voor de nu wat knullige deurnisjes bij de kamertjes links, hoor ik het graag.
Het wordt een beetje een langzame verbouwing: alles moet in etappes, en bovendien kun je niet zoveel klussen als je een dreumes aan je been hebt hangen (plus stof + troep + kind = slecht idee).
Maar er is al wat gedaan, dus daar ga ik nu even een post met foto's van in elkaar knutselen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN!
Facebook en
website