abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:02:37 #1
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_87860366
*O* Welkom in het Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic *O*

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden! ^O^

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund. :Y)

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? #27 Zonnige zomerluchtjes!



Handige links:

http://www.basenotes.net/ Engelstalig discussieforum over geurtjes
http://www.fragrancex.com/index.html Goedkope webwinkel, gebruik coupon code "FREE" voor gratis verzending
http://polderposh.blogspot.com Een beginnend initiatief van veelposters in deze thread

Voor meer informatie en webwinkels zie:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 14
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:05:36 #2
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_87860398
Laatste post vorig topic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 10:02 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]



Bedankt voor je hulp, en klopt wel kouros is nogal 'sterk' waarbij het naar vies ruikt, maar ik vind hem persoonlijk juist precies sterk genoeg. In het begin had ik mijn twijfels maar ik vind hem steeds beter worden.

Maar wat zijn typische uitgaanluchtjes dan? Heb je misschien suggesties, zodat ik een beetje weet waar ik kan zoeken. En het liefst ook geurtjes die niet door jan en alleman gedragen wordt.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:07:54 #4
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_87867031
quote:
jezus die ene kerel, 80 sprays :') Sowieso 10+ sprays. :P
Overigens heb ik een nieuw geurtje gekocht die ik tijdens het uitgaan ga uitproberen:
Ed Hardy Hearts & Daggers.

Al mensen die deze hebben uitgeprobeerd?
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:41:57 #5
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_87930592
Kan iemand mij vertellen of deze site betrouwbaar is en de geurtjes 100% echt origineel zijn?

http://mrparfum.nl/
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_87933888
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of deze site betrouwbaar is en de geurtjes 100% echt origineel zijn?

http://mrparfum.nl/
Waarom zou je die hier bestellen? Als je klant bent van ICI krijg je standaard een 20% korting, ben je zeker van een concurrentiële prijs en van de echtheid van het product...
the pleasure - the privilege is mine
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:31:33 #7
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_87944162
Omdat ik ondanks die kortingen ruim 15 euro goedkoper uit ben. Douglas & ICI Paris XL zijn gewoon belachelijk duur :{
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 2 december 2010 @ 22:28:21 #8
279201 FullEnergy
Jammer dat ik deze zin niet af
pi_89453304
Iemand ervaring met Cartier Essence D'Orange?

Kan de meeste geuren van Cartier wel waarderen, zo ook deze. Echter heb ik 'm nog niet op m'n huid getest en schijnt 'ie erg snel te vervagen.

Het is btw een unisex geur.
Zijn er nog andere geuren die hier op lijken? Ben naar iets op zoek in de trant van deze geur.
Chasing dreams just became a standard.
pi_89462673
Serieus, doe je tof/ modus af.
Ik dacht dat het thuiswinkelzegel de waarborg moest geven voor een geregistreerde handelaar.
En bij onjuist gebruik boetes enz...
pi_89542149
Is er hier iemand bekend met L´artisan Parfumeur?

Ik vroeg me of dit merk ook in NL te krijgen is.
  maandag 6 december 2010 @ 21:19:29 #11
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_89606014
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 04:04 schreef Shalimar het volgende:
Is er hier iemand bekend met L´artisan Parfumeur?

Ik vroeg me of dit merk ook in NL te krijgen is.
http://shop.skins.nl/page(...)mrid=26&hgid=0&zoek=

Skins heeft sowieso wel vaak parfums van high-end.

Ben by the way beginnend parfum liefhebber hier, het begon met Polo Blue op mijn zestiende en vlak daarna naar de Burberry London. Daarna wegens opzijn en geldgebrek Bruno Banani's iets gehaald wat in retrospect eigenlijk niet te dragen was.

Afgelopen mei eens budget Replay for Him gehaald en een degelijk geur, maar mijn interesse was opeens heel erg gewekt. Dus heb eigenlijk sinds mei een gigantische hobby erbij en ben dan ook vaste klant bij Ici Paris, beetje paranoïde maar ik houd niet van internet winkels dus neem het verlies in geld maar voor lief.

Mijn Collectie tot dusver in no particular order.

Chanel Blue
Chanel Allure Home Sport
Chanel Platinum Egoiste
Calvin Klein in2u
Burberry London
Paco Rabanne 1 Million
Yves Saint Laurent L'Homme
Yves Saint Laurent La nuit L'homme
Gucci by Gucci
Chopard Noble Vetiver
Dsquared HeWood Rocky Mountain
Dolce & Gabanna Light Blue
Prada Amber Pour Homme

Verlanglijstje staan YVS M7, Terre d'Hermes (al vind ik mezelf er daar nog vrij jong voor met m'n 20 jaar) en Eau de Savage.
pi_89620833
Ah..leuk om te horen DoubleBogey.

Hoe bevalt Noble Vetiver? Mooie presentatie.

Ik kan trouwens echt niet tegen 1 Million, zowat iedere kerel heeft em nu en dat begon mij te irriteren dus verkocht ik mijn fles aan een vriend.

En volgens mij ben je echt niet te oud voor Terre dHermes, ben zelf ook 20 en ik gebruik zelfs de geconcentreerde parfum versie en het bevalt me prima, een klassieker.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:27:48 #13
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_89639158
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 03:23 schreef Shalimar het volgende:
Ah..leuk om te horen DoubleBogey.

Hoe bevalt Noble Vetiver? Mooie presentatie.

Ik kan trouwens echt niet tegen 1 Million, zowat iedere kerel heeft em nu en dat begon mij te irriteren dus verkocht ik mijn fles aan een vriend.

En volgens mij ben je echt niet te oud voor Terre dHermes, ben zelf ook 20 en ik gebruik zelfs de geconcentreerde parfum versie en het bevalt me prima, een klassieker.
Thanks,

De Noble Vetiver was aangeboden door een vrouw in Douglas en was aangenaam verrast, ben opzich wel een vetiver liefhebber maar dit is voor mij echt gewoon een perfecte combo met mijn huidsgeur. De HeWood Rocky Mountain mengt zich ook zo belachelijk goed met mijn huid, al moet ik daarover wel toegeven dat ik het in de winkel een stuk beter vond ruiken op mijn huid dan dat ik nu vind. De Violet komt naar mijn gevoel iets té veel naar voren jammer genoeg.

En over 1 Million heb je he-le-maal gelijk, het was ook één van de eerste geuren die ik "serieus" kocht samen met de Allure Homme Sport en YVS La Nuit de L'Homme, wist er toen ook niet veel vanaf en ben maar gewoon voor het populaire gegaan. Vind het nu achteraf best een miskoop, als ik het opheb voel ik me net een kauwgombal en jan en alleman heeft hem nu ook. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb was ergens in de zomervakantie geloof ik.

Maar ik vind het stiekem wel leuk dat ik hem heb, het is bijna een soort guilty pleasure puur om de heerlijke dry-down. Echte miskopen die ik heb gedaan was Givenchy's Pi, vreselijk op mijn huid maar verkocht aan een vriend en Gucci by Gucci vind ik eerlijk gezegd ook niet heel speciaal. Niet smerig, niet lekker. Gewoon neutraal. De Light Blue van D&G heb ik lichtjes hetzelfde gevoel over, vind het nergens uitblinken en het blijft de gehele periode een tikkeltje saai en neutraal.

Bij Ici Paris vroeg ik laatst om een sample van de M7 en gister was de eerste keer dat ik het echt goed op mijn huid had gespoten en... ik was teleurgesteld! De hoge noten hebben ontzettend iets van hoestsiroop of huisarts-wachtkamer achtige geur die ik maar niet af kan schudden. Dry-down is een stuk beter maar nog steeds niet koopwaardig in mijn ogen. Ik zie het mezelf niet dragen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:17:05 #14
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91346151
Nou kogel is door de kerk.

Gucci by Gucci pour homme 50ml EDT 97% vol staat te koop. Voor 30 euro mag die weg.
D&G Light Blue pour homme 75ml EDT 95% vol staat te koop. Mag ook voor 30 euro weg.

Absoluut origineel en ik kan de Ici Paris XL bonnetjes tonen om bewijs te leveren. Ze werken gewoonweg niet op mijn huid en ik probeer wat geld vrij te spelen voor Guerlains L'Instant EDP.

Is er wellicht interesse hier?
pi_91347773
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef DoubleBogey het volgende:
Nou kogel is door de kerk.

Gucci by Gucci pour homme 50ml EDT 97% vol staat te koop. Voor 30 euro mag die weg.
D&G Light Blue pour homme 75ml EDT 95% vol staat te koop. Mag ook voor 30 euro weg.

Absoluut origineel en ik kan de Ici Paris XL bonnetjes tonen om bewijs te leveren. Ze werken gewoonweg niet op mijn huid en ik probeer wat geld vrij te spelen voor Guerlains L'Instant EDP.

Is er wellicht interesse hier?
Hahaha, ik heb Linstant EDP ook...wat een beest is dat...echt een van de beste die je in dergelijke drogisterijen kunt kopen
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:06:38 #16
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91349838
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:41 schreef Shalimar het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb Linstant EDP ook...wat een beest is dat...echt een van de beste die je in dergelijke drogisterijen kunt kopen
Duuude, stop eens met mijn long lost tweelingbroer te zijn. Het begint gewoon freaky te worden haha! Heb je de Rive Gauche van Yves-saint Laurent al geprobeerd? Wat vind je daarvan? Staat namelijk ook hoog op mijn to-buy list.

Al zou het wellicht slimmer zijn om te beginnen met een lente/zomer collectie. Versace pour homme, Prada L'Infusion en mijn ultra budget guilty pleasure van Calvin Kleins in2u.

edit. En ik zie ook dat je Musc Ravageur al hebt. Fuck jou kerel, altijd one step ahead of me ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door DoubleBogey op 15-01-2011 00:12:19 ]
pi_91350468
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:06 schreef DoubleBogey het volgende:

[..]

Duuude, stop eens met mijn long lost tweelingbroer te zijn. Het begint gewoon freaky te worden haha! Heb je de Rive Gauche van Yves-saint Laurent al geprobeerd? Wat vind je daarvan? Staat namelijk ook hoog op mijn to-buy list.

Al zou het wellicht slimmer zijn om te beginnen met een lente/zomer collectie. Versace pour homme, Prada L'Infusion en mijn ultra budget guilty pleasure van Calvin Kleins in2u.

edit. En ik zie ook dat je Musc Ravageur al hebt. Fuck jou kerel, altijd one step ahead of me :p
Hahahahaha....neznam brate.....nee man maar Guerlain is sowieso de meester op t gebied van geuren. Rive Gauche nog nooit geprobeerd, maar wel goeie dingen over gehoort.

En Musc Ravageur is nu op lol......zit te denken om Lartisan Parfumeur te checken
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:24:46 #18
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91380086
L'Artisan Parfumeur ken ik van naam, maar nog nooit the pleasure mogen hebben om het te testen.

Vandaag eens (voor het eerst) de Skins binnengelopen om een sample van Musc Ravageur aan te vragen. Hele vriendelijke meneer die me hielp en nog een hele tijd interessant gesprek gehad. Hij heeft de Musc, extra Vetiver en nog een andere sample voor me besteld (volgens mij een Killian, ben het vergeten).

Maar holy shit zeg, net wanneer je denkt dat je een respectabele collectie binnen hebt kom je zo'n winkel in en word je neus gigantisch onder schop genomen. De Creeds waren fantastisch, vooral de kokosnootachtige Virgin Island Water. De Millesime Imperial was de enige waarvan ik vond dat het geen karakter had. Aventus was prachtig. Daarnaast ook een Creed geroken die gemaakt was om hun 250jaar bestaan te vieren (kleine ¤ 415 voor 250ml wat enige maat was) waarvan de noten zo belachelijk geblend zijn dat ik er nauwelijks iets uit kon halen.

Ook de nummer 4 van Odin geprobeerd, verkoper vond het bij me passen maar ik vond hem iets te kruidig. Niets wat ik normaliteit zou dragen waarschijnlijk.

Owh en door Pulp van Byredo heb ik bij thuiskomst mijn onderbroek moeten verwisselen. Nog nooit zo'n intense en prachtig fruitige unisex geur mogen ervaren. Ga ik zeker binnen nu en een maand halen. Absoluut hemels.

Maar damn, ik heb me nog nooit zo gevoeld als toen ik in die winkel stond. Het enige wat ik dacht was: "God bestaat en dit is hem." En bij het uitlopen een kutgevoel hebben dat ik zoveel geld voor alle kutgeurtjes die ik heb heb uitgegeven. Fucking 1 Million, YVS L'Homme, Gucci, D&G en aaargg..
pi_91409479
"Owh en door Pulp van Byredo heb ik bij thuiskomst mijn onderbroek moeten verwisselen." :?

Ik wil de overstap naar nichegeuren ook maken aangezien ik zowat alle designergeuren, die me min of meer interesseren, getest heb. Helaas woon ik in België waar er geen Skins of iets dergelijks is. Voor niche zou ik al naar belachelijk dure en obscure vestigingen in Brussel moeten gaan of samples online bestellen...

Heeft iemand van jullie Lumière Noire pour homme van Maison Francis Kurkdjian getest?
the pleasure - the privilege is mine
pi_91409759
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef DoubleBogey het volgende:
L'Artisan Parfumeur ken ik van naam, maar nog nooit the pleasure mogen hebben om het te testen.

Vandaag eens (voor het eerst) de Skins binnengelopen om een sample van Musc Ravageur aan te vragen. Hele vriendelijke meneer die me hielp en nog een hele tijd interessant gesprek gehad. Hij heeft de Musc, extra Vetiver en nog een andere sample voor me besteld (volgens mij een Killian, ben het vergeten).

Maar holy shit zeg, net wanneer je denkt dat je een respectabele collectie binnen hebt kom je zo'n winkel in en word je neus gigantisch onder schop genomen. De Creeds waren fantastisch, vooral de kokosnootachtige Virgin Island Water. De Millesime Imperial was de enige waarvan ik vond dat het geen karakter had. Aventus was prachtig. Daarnaast ook een Creed geroken die gemaakt was om hun 250jaar bestaan te vieren (kleine ¤ 415 voor 250ml wat enige maat was) waarvan de noten zo belachelijk geblend zijn dat ik er nauwelijks iets uit kon halen.

Ook de nummer 4 van Odin geprobeerd, verkoper vond het bij me passen maar ik vond hem iets te kruidig. Niets wat ik normaliteit zou dragen waarschijnlijk.

Owh en door Pulp van Byredo heb ik bij thuiskomst mijn onderbroek moeten verwisselen. Nog nooit zo'n intense en prachtig fruitige unisex geur mogen ervaren. Ga ik zeker binnen nu en een maand halen. Absoluut hemels.

Maar damn, ik heb me nog nooit zo gevoeld als toen ik in die winkel stond. Het enige wat ik dacht was: "God bestaat en dit is hem." En bij het uitlopen een kutgevoel hebben dat ik zoveel geld voor alle kutgeurtjes die ik heb heb uitgegeven. Fucking 1 Million, YVS L'Homme, Gucci, D&G en aaargg..
Ah dat is echt leuk om te horen brate!

Ja klopt, meer mensen hebben zon soortgelijke gevoel, dat als ze een dergelijke zaakje binnenlopen, alle designer merken in een klap vergeten.

Persoonlijk zoek ik geuren met wierook, donkere geuren. Wat je misschien doet denken aan een cathedraal of een oude tempel. Mocht je een zulk soort geur tegenkomen, laat het mij dan aub weten jarane! ^O^
pi_91410234
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef Shalimar het volgende:

[..]

Persoonlijk zoek ik geuren met wierook, donkere geuren. Wat je misschien doet denken aan een cathedraal of een oude tempel. Mocht je een zulk soort geur tegenkomen, laat het mij dan aub weten jarane! ^O^
http://www.basenotes.net/ID26122019.html probeer deze eens?
the pleasure - the privilege is mine
pi_91411110
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:32 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

http://www.basenotes.net/ID26122019.html probeer deze eens?
Ja deze lijken me top, alleen wil ik niet via een Amerikaanse site bestellen. Nergens in Nederland te koop?
  zondag 16 januari 2011 @ 15:05:55 #23
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91412014
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef Shalimar het volgende:

[..]

Ah dat is echt leuk om te horen brate!

Ja klopt, meer mensen hebben zon soortgelijke gevoel, dat als ze een dergelijke zaakje binnenlopen, alle designer merken in een klap vergeten.

Persoonlijk zoek ik geuren met wierook, donkere geuren. Wat je misschien doet denken aan een cathedraal of een oude tempel. Mocht je een zulk soort geur tegenkomen, laat het mij dan aub weten jarane! ^O^
Tsja ik denk dat juist door het aanschaffen en proberen van designer scents je tot een 'neus' kan komen die je de volle glorie van niche scents laat appreciëren. Iemand die geen verstand van parfum heeft gaat echt niet uit het niets meer dan honderd euro neerleggen voor een Killian. Die koopt dan een Le Male, L'Homme of iets dergelijks.

Hmm over je donkere geuren kan ik, van wat ik nu getest heb, de Aventus van Creed aanbevelen. Laat je niet door de piramide voor de gek zetten, want het is een vrij donker en zeer mysterieuze geur. Past precies in de categorie die jij net noemde.

Daarnaast is de Odin #4 ook wel iets voor jou, zeer kruidig en een beetje zwaar. Zelf ben ik geen fan van peper en wellicht dat ik hem daarom ook zelf niet zou halen, de peper en zwarte bessen op de achtergrond ligt me niet. Ideale herfstgeur. (Maar 100e voor 100ml ook)

Ik kan je nu ook al vertellen dat als ik de testers moet ophalen dat ik in de winkel nog heel wat ga testen haha. Maarja Virgin Island Water en de Pulp moet ik sowieso hebben voor de zomer, en wellicht dat ik nog de Musc/Extra Vetiver erbij ga halen just because.
pi_91413328
Ja, klopt man.

Hahah, thanks. Ik zal Aventus zeker wel checken.

Samo pazi na novcanik! Vaak vindt je, als je niche net hebt ontdekt, elke geur die je aangeboden krijgt meteen het beste, wat ervoor kan zorgen dat je dingen koopt die je achteraf helemaal niet zou kopen. Overbodig als het ware.

Succes verder
  zondag 16 januari 2011 @ 16:10:48 #25
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91415290
Ook zeker de Odin niet vergeten, daar zit kennelijk een geurmolecuul/noot in, wordt btw vrijwel nooit gebruikt in parfums, die vrouwen (vanwege hun hormonale cyclus) vrijwel nooit op kunnen pikken. Zoiets triviaals vind ik dan weer gewoon absoluut geniaal.

Over dat tweede heb je gelijk, ik word ook veels te snel meegevoerd in m'n enthousiasme en liefde voor het vak.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:05:51 #26
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91417825
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef Shalimar het volgende:

[..]

Ah dat is echt leuk om te horen brate!

Ja klopt, meer mensen hebben zon soortgelijke gevoel, dat als ze een dergelijke zaakje binnenlopen, alle designer merken in een klap vergeten.

Persoonlijk zoek ik geuren met wierook, donkere geuren. Wat je misschien doet denken aan een cathedraal of een oude tempel. Mocht je een zulk soort geur tegenkomen, laat het mij dan aub weten jarane! ^O^


Ik heb een fles L'Air du Desert Marocain van Andy Tauer, een erg incense based geur, misschien wel iets wat je zoekt. Wat heb jij allemaal in je collectie? We kunnen wel een 3 ml decant swappen.
Confidence through competence
pi_91420070
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb een fles L'Air du Desert Marocain van Andy Tauer, een erg incense based geur, misschien wel iets wat je zoekt. Wat heb jij allemaal in je collectie? We kunnen wel een 3 ml decant swappen.
Ah..die zocht ik ook. Ik was zeer geinteresseerd in Incense Extreme en LdDM. Helaas heb ik alleen geen decants, dus ik weet niet hoe we zouden kunnen swappen
  zondag 16 januari 2011 @ 19:20:58 #28
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91424074
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:50 schreef Shalimar het volgende:

[..]

Ah..die zocht ik ook. Ik was zeer geinteresseerd in Incense Extreme en LdDM. Helaas heb ik alleen geen decants, dus ik weet niet hoe we zouden kunnen swappen
Decants maken doen we zelf. :)

Ik heb een aantal 3 ml atomizers, daar spuit je rechtstreeks in vanaf de grote fles. Indien je een interessante geur te ruil hebt hoef ik ook geen vergoeding voor de atomizer. Die kosten sowieso maar 1 EUR per stuk ofzo omgerekend.

Dus, welke flessen heb je? :P
Confidence through competence
  zondag 16 januari 2011 @ 20:16:49 #29
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91427069
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Decants maken doen we zelf. :)

Ik heb een aantal 3 ml atomizers, daar spuit je rechtstreeks in vanaf de grote fles. Indien je een interessante geur te ruil hebt hoef ik ook geen vergoeding voor de atomizer. Die kosten sowieso maar 1 EUR per stuk ofzo omgerekend.

Dus, welke flessen heb je? :P
Waar kan je die 3ml atomizers halen? En heb je ze ook in kleinere maten?
  zondag 16 januari 2011 @ 20:27:20 #30
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91427731
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:16 schreef DoubleBogey het volgende:

[..]

Waar kan je die 3ml atomizers halen? En heb je ze ook in kleinere maten?
Jep.

http://accessoriesforfragrances.com/

Aardig echtpaar die hier achter zit. Heb al 2x wat bij ze besteld.

Toen een tijdje geleden dit topic wat beter liep, werd er wat afgeswapt tussen de regulars. Misschien kunnen we die traditie voortzetten. Had zelf ooit 50 atomizers, heb er nu nog maar 3 over. 43 atomizers met de meest uiteenlopende geuren gevuld. :)
Confidence through competence
  zondag 16 januari 2011 @ 20:50:08 #31
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91429678
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jep.

http://accessoriesforfragrances.com/

Aardig echtpaar die hier achter zit. Heb al 2x wat bij ze besteld.

Toen een tijdje geleden dit topic wat beter liep, werd er wat afgeswapt tussen de regulars. Misschien kunnen we die traditie voortzetten. Had zelf ooit 50 atomizers, heb er nu nog maar 3 over. 43 atomizers met de meest uiteenlopende geuren gevuld. :)
Thanks!

In Amerika mogen mensen soms zelf samples nemen, mits toestemming van de medewerker natuurlijk. Lijkt me erg sterk dat dat in Nederland ook wordt toegelaten though.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:58:34 #32
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91430467
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:50 schreef DoubleBogey het volgende:

[..]

Thanks!

In Amerika mogen mensen soms zelf samples nemen, mits toestemming van de medewerker natuurlijk. Lijkt me erg sterk dat dat in Nederland ook wordt toegelaten though.
Nouja, da's niet de bedoeling. 't is meer om geuren mee te kunnen nemen op vakantie, bij het uitgaan, uit logeren. En om te swappen met andere mensen.
Confidence through competence
  dinsdag 18 januari 2011 @ 00:22:19 #33
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91497605
Morgen maar eens een creditcard aanvragen.

De prijsverschillen tussen Nederlandse retailers en Amerikaanse internetwinkels zijn gigantisch. Het scheelt me op jaarlijkse basis enkele honderden euro's, hoe ik het bekeken heb.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:45:28 #34
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91521403
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:22 schreef DoubleBogey het volgende:
Morgen maar eens een creditcard aanvragen.

De prijsverschillen tussen Nederlandse retailers en Amerikaanse internetwinkels zijn gigantisch. Het scheelt me op jaarlijkse basis enkele honderden euro's, hoe ik het bekeken heb.
Heb goede ervaringen met FragranceX. Duurt 2-4 weken soms voordat iets aankomt, maar 't is spotgoedkoop. Helaas hebben veel internationale klanten slechte ervaringen met FragranceX.
Confidence through competence
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:30:47 #35
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91556592
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heb goede ervaringen met FragranceX. Duurt 2-4 weken soms voordat iets aankomt, maar 't is spotgoedkoop. Helaas hebben veel internationale klanten slechte ervaringen met FragranceX.
Ik zie het, Creeds zijn al gauw 20 euro goedkoper. Hoe bedoel je dat internationale klanten slechte ervaringen hebben? Pakketjes die vermist raken oid?
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:37:39 #36
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_91556836
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:30 schreef DoubleBogey het volgende:

[..]

Ik zie het, Creeds zijn al gauw 20 euro goedkoper. Hoe bedoel je dat internationale klanten slechte ervaringen hebben? Pakketjes die vermist raken oid?
Precies, pakketjes missend.

Van wat ik begreep uit de verzendlabels die op mijn pakjes zaten, gebruiken ze de aller-aller goedkoopste optie van USPS: en da's de pakketjes per jute balen per schip vervoeren naar een overzees depot en dan vanuit daar per landvervoer verder. Vandaar dat het ook zo takkelang duurt, en er zit geen tracking op.

Je kunt wel iets meer betalen voor een luxere verzendmethode, maar dan ben je weer duurder uit.

Dus doe je een bestelling van 100 dollar of meer, dan zou ik niet meer voor gratis shipping gaan. Soms kun je wat goedkope mini's bestellen waarvan je het niet uitmaakt wanneer en of ze aankomen, dan is gratis shipping ideaal.

En de klantenservice bestaat uit een automatische reply :P
Confidence through competence
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:19:36 #37
260657 DoubleBogey
John Frusciante
pi_91558456
Tsja het is altijd lastig als je het vanuit buitenland wil invoeren. Voor je het weet wordt het door de douane onderschept en dan zit je daar ook weer mee.

Ken je fragrancenet.com ? Op basenotes hadden ze het erover dat die ook heel betrouwbaar en authentiek was..
pi_92497447
Ik ben nog nieuw in dit 'wereldje' (dat wil zeggen, kom niet verder dan Adidas :)). Daarom wilde ik de experts om advies vragen, welk geurtje (voor mannen) raden jullie aan?

Heb wat gelezen over Dirty English (erg wisselende reacties) en Ferrari Black, wat is jullie mening daarover?

Alvast bedankt!
  maandag 28 februari 2011 @ 22:58:51 #39
274308 Kanye
I´mma Touch The Sky!
pi_93468499
Le male 125 ml te koop
80 % vol, met origineel blik en stoppertje.
Bieden vanaf elk bedrag :)
-webicon van 338Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan-
  maandag 28 februari 2011 @ 23:22:00 #40
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93469856
Wat is een redelijke veilige geur om cadeau te doen,

voor een 24 jarige (jonge)man met geen ervaring/duidelijke voorkeur betreffende parfum.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:40:34 #41
274308 Kanye
I´mma Touch The Sky!
pi_93470703
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:22 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Wat is een redelijke veilige geur om cadeau te doen,

voor een 24 jarige (jonge)man met geen ervaring/duidelijke voorkeur betreffende parfum.
Jean Paul Gaultier Le Male
Paco Rabanne 1 MIllion (aanrader!)
Chanel Allure Homme Sport
Acqua Di Gio
Issey Miyake L'Eau D'Issey Pour Homme

probeer deze 5 eens en kijk welke het best bij hem past.
-webicon van 338Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan-
  maandag 28 februari 2011 @ 23:46:28 #42
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93470970
Ik heb liever wat meer kwaliteits geuren, zoals aqua di parma etc.. Heb ervaring met een aantal van de genoemde: vond de geuren nogal plat, vooral Le Male.
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:34:37 #43
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_94529995
Als jullie geurtjes uit het buitenland halen, waar doen jullie dit? Heb veel gelezen over FregranceX.com en hun gratis verzenden. Maar bestaat hier niet de kans dat je pakketje kwijtraakt? Als ik premium shipping doe dan worden de kosten als snel 35 euro (heb voor ongeveer 200 euro aan geuren). Iemand anders nog tips waar je voordelig geuren kunt halen met verzending naar NL?
pi_94530602
Ik heb een nauwelijks gebruikte fles Opium EdT (Yves Saint Laurent) staan die ik niet op ga maken. Mocht iemand interesse hebben, stuur even een pb :).
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:56:37 #45
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_96462266
Vandaag Creed Aventus gekocht. Thuisgekomen rook deze heel veel anders dan mijn sample. Alle top notes / fruit mist hierin. Ik ruik alleen rook, as en rubber :'(
Las op basenotes dat meer mensen dat hebben met Aventus en specifiek met de batch die ik nu ook heb. Morgen maar even terug om in de winkel te ruilen voor een andere batch.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:47:48 #46
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_96468660
Net de Creed Aventus geruild voor een andere Aventus. De mensen bij de parfumerie keken me eerst een beetje raar aan toen ik het probeerde uit te leggen. Had gelukkig mijn sample meegenomen om het even aan te tonen. Uiteindelijk hadden ze alleen een flesje uit dezelfde batch. Toch maar die geprobeerd en wonder boven wonder misten hier de top notes / fruit notes niet. Ruikt heerlijk, precies als mijn sample. De man van de parfumerie kon ook duidelijk het verschil ruiken tussen de twee flesjes. Best raar eigenlijk dat ze onderling zoveel van geur kunnen verschillen. Parfumerie Martens ^O^

edit: zie dat deze toch een iets ander batch nummer heeft, vandaar dat ie zoveel beter ruikt :D

[ Bericht 12% gewijzigd door hmmmz op 07-05-2011 12:01:36 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:17:59 #47
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_96469321
Creed en kwaliteitscontrole :')
Confidence through competence
pi_96470573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:17 schreef Stereotomy het volgende:
Creed en kwaliteitscontrole :')
the pleasure - the privilege is mine
  zondag 8 mei 2011 @ 02:33:55 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_96495749
iets met natuurlijke ingrediënten enzo :') :') :')
je moet iig goed opletten wanneer je het koopt, maar wanneer je de goede hebt is het zeker de moeite waard!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_96592112
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Ik heb liever wat meer kwaliteits geuren, zoals aqua di parma etc.. Heb ervaring met een aantal van de genoemde: vond de geuren nogal plat, vooral Le Male.
http://www.mrporter.com/i(...)_-thereport-_-100511

Daar heb je wat onzin, sowieso wel een leuke site voor jou als ik het zo een beetje lees.
Gebruik zelf wel eens de aftershave van Aqua di Parma, erg lekker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')