abonnement Unibet Coolblue
pi_87773929
Vandaag was het pakjesavond voor de macfags want Zijne Steve hield weer eens een keynote. Ditmaal over de 'nieuwe' features van OS X, heel origineel 'Lion' genoemd.

Begrijp mij niet verkeerd: ik gebruik zelf een iMac en vind het prima werken maar ik kan me zo ergeren aan alle hype rondom Apple events. Het enige wat ze vandaag aankondigden waren wat updates voor iLife en een nieuw service pack voor OS X. Lekker boeie, dus. Maar de fanboys zijn weer aan het watertanden.

Maar goed, een service pack dus. Want dat is het. Zoals Windows van 95 naar 98 of van Vista (6) naar 7 gaat, gaat OS X alleen van 10.6 naar 10.7. In de PC wereld noemen ze dat gewoon een service pack en die kan je gratis downloaden. Bij Apple moet je daar dus 150 eu voor neertellen.

Goed, het moet dan maar, je wil natuurlijk niet achterlopen. Dat heeft namelijk als nadeel dat je nieuwe apps niet meer kan draaien: ze ondersteunen alleen de laatste versie van OS X.

Door alle hoepla rondom het evenement zou je denken dat de nieuwe OS X toch wel "revolutionary" en "magical" moet zijn (volgens Stevegod wel natuurlijk). Maar wat zijn de nieuwe features? Een Mac App Store en een programmalijst. Ja je leest het goed. Binnenkort controleert Apple niet alleen wat je op je iPhone en iPad mag installeren, maar ook wat je op je Mac mag downloaden! Kim Jobs-Il gaat weer overuren moeten draaien. Verder dus een programmalijst, voor een 'handig' overzicht van alle geïnstalleerde apps. Want dat was nog niet mogelijk!

Maar het mooiste komt nog: 'Mission Control' (hoezo korky) en fullscreen apps. Mission Control is gewoon het al bestaande Expose maar dan met een andere naam. En fullscreen apps, tsja, die heb je nu ook al dus wat daar precies het nieuwe aan is... :')

Al met al een grote faal dus. Nu hebben ze wel gezegd in de loop van het jaar nog nieuwe features aan te kondigen, dus het is voor een deel nog even afwachten. Maar in ieder geval is het voorlopig weer lekker overhyped allemaal.
pi_87774385
Je hebt een eerste preview gezien van iets wat over een jaar pas op de markt komt. En de prijzen zijn nog nergens vermeld. Snow Leopard kostte 29 EUR voor upgrade. Voor een Apple fanaat ben je wel redelijk gaar geinformeerd.
graag verwijderen
pi_87774485
retorbrapi die kritiek heeft op Apple, dit is nu al een legendarisch topic. Eens even die keynote bekijken dan.
pi_87774990
Ik zie het al, ik blijf mooi bij Snow Leopard. Heb ook helemaal geen update nodig.
pi_87775076
Gebruik toch een gratis OS!
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_87775105
Hoe je aan die info over die prijs komt, is me een raadsel :')
Gezien de minieme vernieuwingen die op dit moment bekend zijn, zal het meer in de richting van ¤29,- liggen, net als Snow Leopard.
pi_87775125
edit

[ Bericht 95% gewijzigd door LudoSanders op 20-10-2010 22:45:09 (Klaar zG, ondanks kwaliteit ;() ]
pi_87775165
Opgeschoond. Ja het zoveelste Mac vs. Windows topic, maar toch proberen we het maar weer eens.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_87775183
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door LudoSanders op 20-10-2010 22:45:57 (Niet zo handig na mijn waarschuwing door te gaan) ]
pi_87775203
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door LudoSanders op 20-10-2010 22:47:24 ]
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_87775284
Leuke dames maar niet de intentie van dit topic. Even ontopic blijven aub!
pi_87775331
Een voorbeeld der klaagbaak topics! Mensen, zo hoort het! Neemt u allen een voorbeeld aan retorbrapi.
pi_87775350
Wat is dat iPhoto eigenlijk dat je ervoor moet betalen?
pi_87775454
Edit - Iemand die het beu is na een waarschuwing nog stront te moeten ruimen

[ Bericht 81% gewijzigd door LudoSanders op 20-10-2010 23:22:29 ]
Huh?
pi_87775856
Ze service packs gaan noemen :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_87775900
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:30 schreef Panzermaus het volgende:
retorbrapi die kritiek heeft op Apple, dit is nu al een legendarisch topic. Eens even die keynote bekijken dan.
Haha inderdaad. Dan weet je dat Steve Jobs het verkeerd doet :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:05:05 #17
226558 Brombaard
trots baarddrager
pi_87776124
Wat een zeiktopic. Ten eerste loop je te zwammen over die app store, maar ten tweede: dan koop je het toch niet? Dat programma's alleen met de laatste versie werken is gelul, ik ben pas korte tijd geleden over gestapt van 10.4 Tiger en alles deed het toen nog prima.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:08:18 #18
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_87776250
En toch heeft Steve gelijk.
Apple is gewoon baas boven alles.
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_87777550
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:21 schreef retorbrapi het volgende:
Vandaag was het pakjesavond voor de macfags want Zijne Steve hield weer eens een keynote. Ditmaal over de 'nieuwe' features van OS X, heel origineel 'Lion' genoemd.

Begrijp mij niet verkeerd: ik gebruik zelf een iMac en vind het prima werken maar ik kan me zo ergeren aan alle hype rondom Apple events. Het enige wat ze vandaag aankondigden waren wat updates voor iLife en een nieuw service pack voor OS X. Lekker boeie, dus. Maar de fanboys zijn weer aan het watertanden.
idd, apple fanboys zijn behoorlijk :r
quote:
Maar goed, een service pack dus. Want dat is het. Zoals Windows van 95 naar 98 of van Vista (6) naar 7 gaat, gaat OS X alleen van 10.6 naar 10.7. In de PC wereld noemen ze dat gewoon een service pack en die kan je gratis downloaden. Bij Apple moet je daar dus 150 eu voor neertellen.
Waar heb jij (legaal) Win98, WinXP (wan servicepack voor Win2k) of Win7 gratis kunnen downloaden? Volgens mij vraag MS meer dan 200 euro voor de retail versie van Windows 7 ultimate. Terwijl SL slechts 29 euro was.

Als je kritiek hebt op het beleid van een bedrijf, doe het dan met feiten & niet met fantasieën.
quote:
Goed, het moet dan maar, je wil natuurlijk niet achterlopen. Dat heeft namelijk als nadeel dat je nieuwe apps niet meer kan draaien: ze ondersteunen alleen de laatste versie van OS X.

Door alle hoepla rondom het evenement zou je denken dat de nieuwe OS X toch wel "revolutionary" en "magical" moet zijn (volgens Stevegod wel natuurlijk). Maar wat zijn de nieuwe features? Een Mac App Store en een programmalijst. Ja je leest het goed. Binnenkort controleert Apple niet alleen wat je op je iPhone en iPad mag installeren, maar ook wat je op je Mac mag downloaden! Kim Jobs-Il gaat weer overuren moeten draaien. Verder dus een programmalijst, voor een 'handig' overzicht van alle geïnstalleerde apps. Want dat was nog niet mogelijk!

Maar het mooiste komt nog: 'Mission Control' (hoezo korky) en fullscreen apps. Mission Control is gewoon het al bestaande Expose maar dan met een andere naam. En fullscreen apps, tsja, die heb je nu ook al dus wat daar precies het nieuwe aan is... :')

Al met al een grote faal dus. Nu hebben ze wel gezegd in de loop van het jaar nog nieuwe features aan te kondigen, dus het is voor een deel nog even afwachten. Maar in ieder geval is het voorlopig weer lekker overhyped allemaal.
Als dat alle "revolutionaire" nieuwe features zijn (zoals Jobs het idd altijd doet overkomen), verwacht ik niet meer dan 29 euro te moeten betalen... Anders domweg niet kopen, zo goed als alle software die ik gebruik vereisen 10.4+ & zijn niet 10.6 only.
pi_87778046
Service pack roepen op basis van versie nummers, faal :')
pi_87778141
echte bazen runnen linux shell bash mattie.
pi_87778375
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:07 schreef RoW_0 het volgende:
echte bazen runnen linux shell bash mattie.
Welke distro's gebruiken bazen dan?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_87778870
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waar heb jij (legaal) Win98, WinXP (wan servicepack voor Win2k) of Win7 gratis kunnen downloaden? Volgens mij vraag MS meer dan 200 euro voor de retail versie van Windows 7 ultimate. Terwijl SL slechts 29 euro was.

Als je kritiek hebt op het beleid van een bedrijf, doe het dan met feiten & niet met fantasieën.
De service packs van Microsoft zijn altijd gratis geweest. '98, XP en 7 zijn geen service packs maar hele OS'en. De service packs van Apple daarentegen (10.5, 10.6 en nu dus 10.7) kosten gewoon geld en veel ook.
pi_87778896
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Welke distro's gebruiken bazen dan?
CentOS :D
pi_87778951
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 00:28 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De service packs van Microsoft zijn altijd gratis geweest. '98, XP en 7 zijn geen service packs maar hele OS'en. De service packs van Apple daarentegen (10.5, 10.6 en nu dus 10.7) kosten gewoon geld en veel ook.
Dat zijn gewoon nieuwe OS'es en dat weet jij zelf ook wel. Ze gebruiken nu telkens de 10 omdat OSX zo lekker bekt of ga jij mij zeggen dat 10.7 gewoon hetzelde is als 10.1.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')