abonnement Unibet Coolblue
pi_87569613
tja en dan ga je eens naar de huisarts voor een checkup na 5 jaar en dan heb je bloed geprikt en dan is het resultaat dat het cholestrol gehalte te hoog is ( van 44 naar 77) en het lever moet iets van 44 zijn en is 99!,rest is ok,zoals nieren ed.

kortom 8 weken geen druppel alcohol,fris ook niet en alleen veel makreel vissen,haring en water consumeren en dan na 8 weken opnieuw bloed prikken voor een nieuw resultaat.
Wie kent deze vorm van streng dieeten? }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87569948
Waarom niet teveel water? Lijkt me juist goed voor de afvoer van afvalstoffen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87569957
Let op je verzadigd vet (slecht voor je cholesterol) en transvet (nog slechter voor cholesterol). Zorg voor voldoende onverzadigd vet (zoals in vette vis zit).
pi_87570372
Edit: slecht gelezen :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87570614
Je hebt 2 soorten cholesterol... goede en slechte, dus weet niet welke van de 2 tehoog is?
Marja dat krijg je van ongezond leven.. al word je niet dikker, het is nog even ongezond.
pi_87570663
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:14 schreef DeRakker. het volgende:
Je hebt 2 soorten cholesterol... goede en slechte, dus weet niet welke van de 2 tehoog is?
Marja dat krijg je van ongezond leven.. al word je niet dikker, het is nog even ongezond.
Als de dokter zegt dat hij dringend zijn levensstijl aan moet passen ga ik er vanuit dat zijn LDL te hoog is en zijn HDL wellicht te laag :)
pi_87570900
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Let op je verzadigd vet (slecht voor je cholesterol) en transvet (nog slechter voor cholesterol). Zorg voor voldoende onverzadigd vet (zoals in vette vis zit).
Ook belangrijk om te kijken naar je suiker inname...

Verzadigd vet is nooit echt 100% bewezen het slecht is.. je hebt onderzoeke dat het slecht is en andere weer van niet.
Is nog een twijfel geval.

Maar teveel suiker, alcohol en transvet is sowieso slecht ja.
pi_87571096
hihi

beter ging je niet :P
pi_87571110
teveel is altijd slecht
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:34:50 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_87571409
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:21 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ook belangrijk om te kijken naar je suiker inname...

Verzadigd vet is nooit echt 100% bewezen het slecht is.. je hebt onderzoeke dat het slecht is en andere weer van niet.
Is nog een twijfel geval.

Maar teveel suiker, alcohol en transvet is sowieso slecht ja.
Je moet wel de betrouwbare onderzoeken interpreteren en kijken naar de huidige protocollen. Een verlaagde verzadigd vetinname en een verhoogde onverzadigd vetinname heeft aantoonbaar positief effect op het cholesterol. Alcohol uiteraard ook en suiker heeft er niets mee te maken.

Artsenwijzer protocol:

quote:
Dieetkenmerken:
vet:
totaal vet: 20-40 energie% bij een gezond gewicht, 20-35 energie% bij overgewicht (BMI > 25 kg/m2)
<10 energie% verzadigd vet
< 1 energie% transvet
maximaal 300 mg cholesterol
minimaal 200 g groenten en 2 porties fruit
450 mg omega-3-vetzuren (EPA en DHA),
bij onvoldoende inname van vis zijn visolievetzuren verrijkte voedingsmiddelen of visoliecapsules een aanvaardbaar alternatief
linolzuur: 2 energie%
alfalinoleenzuur: 1 energie%
alcohol: vrouwen maximaal 1 glas per dag, mannen maximaal 2 glazen per dag
maximaal 6 gram zout per dag
voedingsvezels: 3,4 g/MJ per dag
bij hypertriglyceridemie: richtlijnen hypercholesterolemie, daarnaast een alcoholverbod
bij diabetes mellitus: zie ’diabetes mellitus’
bij te hoog gewicht: zie ’te hoog gewicht’.
pi_87571802
quote:
maximaal 300 mg cholesterol
Het staat er gewoon fout in...
Hetzelfde als je zegt dat vet slecht is.
Nu denken mensen, ooh wacht nu moet ik cholesterol zoveel mogelijk vermijden.

Net als mensen denken dat eieren cholesterol verhogend is, word geen verschil gemaakt in soort.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:45:26 #13
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87571836
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je moet wel de betrouwbare onderzoeken interpreteren en kijken naar de huidige protocollen. Een verlaagde verzadigd vetinname en een verhoogde onverzadigd vetinname heeft aantoonbaar positief effect op het cholesterol. Alcohol uiteraard ook en suiker heeft er niets mee te maken.

Artsenwijzer protocol:
[..]


:') :')

Dat is voor iedereen anders. :{w

TS succes met je dieet. Klinkt echt verrot :'(
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:03:37 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_87572614
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:45 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

:') :')

Dat is voor iedereen anders. :{w

TS succes met je dieet. Klinkt echt verrot :'(
Goeie onderbouwing: " :') :') " !
pi_87580477
volgensmij is het nooit bewezen dat een iets hoger cholesterol slecht is.

verzadigd vet, en plantaardige olie moet je wel vermijden jah
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:29:41 #16
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_87582091
Zal me niks verbazen als ik dat ook heb. Te hoog cholesterol zit hier in de familie en ik ben dol op koekjes :Y)
Succes TS, en makreel is geen straf om te eten toch :9
My mama didn't raise no fool
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:33:04 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87582214
1 sachet Questran, 1 maal daags! En je hoeft niet te diëten!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:33:53 #18
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_87582236
Kan je ook nog goed van naar de plee ook :)
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_87598066
Ik ken het dieet niet maar veel vette vis eten lijkt me niet zo'n straf, en dat moet kennelijk. Makreel is een ontzettend ondergewaardeerde vis, haring kun je op veel verschillende manier eten, en dan heb je ook nog tonijn, sardines en forel, en natuurlijk zalm. En zeeduivel en paling als je het een kostbaar dieet wilt maken.

Ik denk dat je je daarna ook wel beter zult voelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87604541
Toch snap ik niet waarom alleen vis...
Noten hebben hetzelfde effect als voorbeeld.
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:09:19 #21
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_87604597
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Let op je verzadigd vet (slecht voor je cholesterol) en transvet (nog slechter voor cholesterol). Zorg voor voldoende onverzadigd vet (zoals in vette vis zit).
Totale onzin.
Verzadigde vetten (mits middellange vetzuurketens, bijvoorbeeld kokosolie/palmolie) zijn juist gunstig voor je cholesterol. Vervang alle vetten die je gebruikt eens een maand voor kokosolie en je cholesterol zit weer op een veel beter peil.
Transvetten zijn wel slecht, dat zit vooral in gehard vet (niet hetzelfde als vast vet, als in: niet vloeibaar). Geharde vetten/gedeeltelijk gehard vetten (nog slechter) zitten in veel pakjesproducten, koekjes etc. dus even op de ingrediëntenlijst letten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_87604952
dank allemaal voor de reacties en het zal als liefhebber van een lekker biertje of whiskeytje wel afzien worden en al helemaal van een goed stuk vlees met een randje vet en gefrituurd spul.
Maar goed,gezondheid is het belangrijkst en misschien is het wel goed om nu alvast een andere draai aan mijn gezondheid te geven want om straks als je boven de 60+ bent alleen maar op pillen en strak dieet te rest van je leven te moeten leven als ik zo doorga is ook niet een leuk vooruitzicht.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:25:51 #23
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_87605062
Vervang je frituurvet voor palmolie (puur, ongehard)
Bak je vlees/vis in kokosolie

Moet je zien hoe snel het beter gaat ;) Ik sta hier echt geen onzin te verkopen.

quote:
Kokosolie heeft de volgende effecten op verschillende cholesterolfactoren:

•kokosolie helpt de cholesterol-HDL-cholesterolratio te verlagen bij vervanging voor koolhydraten. De ratio hoort kleiner dan 5 te zijn.

•kokosolie is goed voor de HDL-cholesterolspiegel

•kokosolie helpt de LDL / HDL-ratio te verlagen

•kokosolie helpt bij de verlaging van het Lp[a]

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_87606412
precies dezelfde uitslag gehad afgelopen week tvp
pi_87608994
Dieet heeft maar een kleine impact op je cholesterolspiegel. Nog geen 5% meen ik. Maar een klein gedeelte van het cholesterol uit je voeding wordt daadwerkelijk opgenomen, en sowieso, jouw lever past zich aan aan jouw voeding. Krijg je meer cholesterol binnen maakt het minder aan, krijg je meer cholesterol binnen maakt het minder aan. Dieet heeft slechts een kleine impact.

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:25 schreef djkoelkast het volgende:
Vervang je frituurvet voor palmolie (puur, ongehard)
Bak je vlees/vis in kokosolie

Moet je zien hoe snel het beter gaat ;) Ik sta hier echt geen onzin te verkopen.
[..]


Kokosolie is overall goed. :)

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het staat er gewoon fout in...
Hetzelfde als je zegt dat vet slecht is.
Nu denken mensen, ooh wacht nu moet ik cholesterol zoveel mogelijk vermijden.

Net als mensen denken dat eieren cholesterol verhogend is, word geen verschil gemaakt in soort.
Inderdaad, eet gem. 6 eieren op een dag, sta al 5 maanden onder toezicht bij de dermatoloog i.v.m. een kuur, cholesterol is helemaal prima.
pi_87609844
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:22 schreef rubje het volgende:
dank allemaal voor de reacties en het zal als liefhebber van een lekker biertje of whiskeytje wel afzien worden en al helemaal van een goed stuk vlees met een randje vet en gefrituurd spul.
Maar goed,gezondheid is het belangrijkst en misschien is het wel goed om nu alvast een andere draai aan mijn gezondheid te geven want om straks als je boven de 60+ bent alleen maar op pillen en strak dieet te rest van je leven te moeten leven als ik zo doorga is ook niet een leuk vooruitzicht.
Een te hoge cholesterol zit bij ons in de familie, mijn opa heeft zn hele leven een pilletje genomen en ondertussen elke morgen een eitje gegeten en helemaal geen dieet gevolgd. Alle aders van zijn benen waren dichtgeslibt en hij heeft onlangs een zware operatie daarvoor moeten ondergaan.
Dieet is dus wel aan te raden want hoe vroeger je met medicatie begint hoe minder lang ze echt effect gaan hebben.
pi_87609935
quote:
eitje gegeten en helemaal geen dieet gevolgd.
Wat hebben eieren ermee te maken?
pi_87610076
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Wat hebben eieren ermee te maken?
Eieren zijn heel slecht voor de cholesterol.
Als we hier thuis over cholesterol en dieet hebben, wordt mn opa en "zn eitje elke morgen" er altijd bijgehaald :)
pi_87610224
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:33 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Eieren zijn heel slecht voor de cholesterol.
Als we hier thuis over cholesterol en dieet hebben, wordt mn opa en "zn eitje elke morgen" er altijd bijgehaald :)
Eieren hebben vrij weinig impact op je LDL, sowieso heeft voeding er weinig impact op. Dus om het met 'heel slecht' te bestempelen is onjuist, alleen mensen die een chronisch te hoog cholesterol niveau hebben en hiervoor medicatie krijgen zouden op dit soort dingen kunnen letten (alle kleine beetjes helpen). Voor de doorsnee mens maakt het geen reet uit, eet er zelf ook zes op 'n dag.
pi_87610255
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:33 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Eieren zijn heel slecht voor de cholesterol.
Als we hier thuis over cholesterol en dieet hebben, wordt mn opa en "zn eitje elke morgen" er altijd bijgehaald :)
Je hebt zoals al gezegd, 2 soorten cholesterol.
Eieren verhogen je goede cholesterol.
Dus helemaal niks aan de hand.
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:41:44 #31
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_87610297
10% van je hersenen bestaan uit Cholesterol trouwens.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_87610340
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je hebt zoals al gezegd, 2 soorten cholesterol.
Eieren verhogen je goede cholesterol.
Dus helemaal niks aan de hand.
Sidenote; Gaat niet altijd op. Bij mensen met bepaalde ziekten (waaronder diabetici) hebben eieren wel weer een lichte impact op LDL, wederom stelt het niet vrij weinig voor.

Voor de rest eens. :)
pi_87610374
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je hebt zoals al gezegd, 2 soorten cholesterol.
Eieren verhogen je goede cholesterol.
Dus helemaal niks aan de hand.
En hoe weet jij dat zo zeker?
Mijn vader is dokter en heeft zelf ook (aangeboren) te hoge cholesterol, hij eet NOOIT eieren omdat het eigeel heel veel slechte cholesterol bevat.
pi_87610513
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:44 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat zo zeker?
Mijn vader is dokter en heeft zelf ook (aangeboren) te hoge cholesterol, hij eet NOOIT eieren omdat het eigeel heel veel slechte cholesterol bevat.
Je vader heeft hoge cholesterol.
En eet geen eieren.

Wat is het verband er dan tussen?
pi_87610565
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je vader heeft hoge cholesterol.
En eet geen eieren.

Wat is het verband er dan tussen?
Het verband is dat hij geen eieren eet OMDAT ze teveel slechte cholesterol bevatten (het eigeel dan toch). Leek mij duidelijk in mn vorige post.
pi_87610646
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:44 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat zo zeker?
Mijn vader is dokter en heeft zelf ook (aangeboren) te hoge cholesterol, hij eet NOOIT eieren omdat het eigeel heel veel slechte cholesterol bevat.
Jouw vader is waarschijnlijk een dagje ouder. Vroeger bestond inderdaad het beeld dat eieren slecht waren voor het cholesterol.
pi_87610875
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:55 schreef Diabox het volgende:

[..]

Jouw vader is waarschijnlijk een dagje ouder. Vroeger bestond inderdaad het beeld dat eieren slecht waren voor het cholesterol.
Mijn vader is rond de 45, misschien inderdaad een dagje ouder voor jou.
Op internet staan er wat tegenstrijdige dingen (oa. dat eieren inderdaad geen slechte invloed op de cholesterol hebben) dus ik wil dit zeker eens verder bekijken. Als eieren echt niet slecht zijn zou mn broer wel gelukkig zijn denk ik :D
pi_87610941
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:04 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Mijn vader is rond de 45, misschien inderdaad een dagje ouder voor jou.
Op internet staan er wat tegenstrijdige dingen (oa. dat eieren inderdaad geen slechte invloed op de cholesterol hebben) dus ik wil dit zeker eens verder bekijken. Als eieren echt niet slecht zijn zou mn broer wel gelukkig zijn denk ik :D
Vraag het maar aan de wat jongere dokters of geneeskunde studenten, die kunnen bevestigen wat ik zeg.
pi_87610984
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:04 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Mijn vader is rond de 45, misschien inderdaad een dagje ouder voor jou.
Op internet staan er wat tegenstrijdige dingen (oa. dat eieren inderdaad geen slechte invloed op de cholesterol hebben) dus ik wil dit zeker eens verder bekijken. Als eieren echt niet slecht zijn zou mn broer wel gelukkig zijn denk ik :D
Het is net als dat vroeger mensen dachten dat vet slecht voor je was.
Maar tegenwoordig het dus bekend is dat er onverzadigd en verzadigd en transvetten bestaan.

Of dat roken niet slecht voor je was.

Tijden veranderen.
pi_87611117
Vind ik wel heftig voor een jonge vent. :{.

Geen tips maar wens je veel sterkte.
Je zou wel je eetpatroon definitief kunnen wijzigen door van andere smaken te gaan houden die toch gezond zijn. Je visdieet klinkt voor mij niet slecht omdat ik het graag eet.

Open anders ook eens een topic in CUL, weet zeker dat daar lekkere menu's voor je verzonnen kunnen worden.
pi_87611383
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:22 schreef rubje het volgende:
dank allemaal voor de reacties en het zal als liefhebber van een lekker biertje of whiskeytje wel afzien worden en al helemaal van een goed stuk vlees met een randje vet en gefrituurd spul.
Makreel heeft een heel mooi randje donker vet aan de buik, net onder de huid. Heerlijk. Een tonijnsteakje in grillpan heeft geen olie of boter nodig en die kun je mooi rood bakken als een biefstuk.

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:04 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Mijn vader is rond de 45, misschien inderdaad een dagje ouder voor jou.
Op internet staan er wat tegenstrijdige dingen (oa. dat eieren inderdaad geen slechte invloed op de cholesterol hebben) dus ik wil dit zeker eens verder bekijken. Als eieren echt niet slecht zijn zou mn broer wel gelukkig zijn denk ik :D
Het verhaal dat eieren slecht zijn voor je cholesterol is een typisch voorbeeld van het voortijdig conclusies trekken uit onderzoeksresultaten, het verwarren van een verband met een causaal verband en te makkelijk op je boerenverstand afgaan. Wetenschappelijk deugt het niet.

Er is inderdaad een verband tussen te hoge cholesterolgehaltes en het eten van veel eieren. En er zit ook cholesterol in eieren. Alleen dat het cholesterol van de eieren je gehalte verhoogde was een aanname, en dat eieren de factor waren die het verschil maakte ook.

Mensen die slecht aten wat betreft het cholesterol, aten ook veel eieren. Wat leek te zijn werd naar buiten gebracht als wat bleek te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87611772
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Het verhaal dat eieren slecht zijn voor je cholesterol is een typisch voorbeeld van het voortijdig conclusies trekken uit onderzoeksresultaten, het verwarren van een verband met een causaal verband en te makkelijk op je boerenverstand afgaan. Wetenschappelijk deugt het niet.

Er is inderdaad een verband tussen te hoge cholesterolgehaltes en het eten van veel eieren. En er zit ook cholesterol in eieren. Alleen dat het cholesterol van de eieren je gehalte verhoogde was een aanname, en dat eieren de factor waren die het verschil maakte ook.

Mensen die slecht aten wat betreft het cholesterol, aten ook veel eieren. Wat leek te zijn werd naar buiten gebracht als wat bleek te zijn.
Klinkt als een verhaal dat perfect zou passen in mijn cursus statistiek!
pi_87612347
Counfounding noem je dat CherryBoomBoom

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:48 schreef rubje het volgende:
tja en dan ga je eens naar de huisarts voor een checkup na 5 jaar en dan heb je bloed geprikt en dan is het resultaat dat het cholestrol gehalte te hoog is ( van 44 naar 77) en het lever moet iets van 44 zijn en is 99!,rest is ok,zoals nieren ed.
Waar heb je het nou precies over als je over, als je spreekt van 44 naar 77? In die waarde wordt het helemaal niet gemeten. En passant is het wel leuk om te vertellen dat niemand een verhoogd cholesterol kan hebben en het begrip verhoogde cholesterolwaarde niet bestaat aangezien LDL en HDL eiwitten zijn. Maar cholesterol klinkt zo eng en doet daarom zo lekker mee in de hype dat cholesterol heel slecht voor je is, wat nooit bewezen is. Ook heeft het eten van vet niets te maken met cholesterol. Vetten verhoogt het cholesterol niet. De enige overeenkomst is dat ze vaak beide in de zelfde voeding zitten. Maar ook dan is het weer belangrijk om te weten dat het eten van cholesterol niets te maken heeft met de waarde in het bloed. Het heeft er nauwelijks invloed op.

Ik zou het nog eens goed met je arts er over hebben. Te meer omdat de interpretatie van een verhoogd cholesterol afhankelijk is van het al of niet aanwezig zijn van andere risicofacoren voor hart -en vaatziekten. Dat bepaald hoe erg de situatie is en hoe streng er behandeld moet worden. (Voor zover cholesterol natuurlijk hart -en vaatziekten veroorzaakt).
pi_87669013
Ik weet ook niet de excacte benaming ervoor maar ik zag alleen getallen op een scherm: die betrekking hadden op mijn lichaam na het bloedonderzoek. 44- 99 en 45 naar 88 en nog verder een wat tekst.
Volgens mij arts was dat dus de lever,cholesterol en suikerpromilage(teveel) en als ik voor de rest van mijn leven normaal wilde leven dan moest ik meer afvallen en de rest flink terugdringen en dan vooral de lever die dus rust moest krijgen.

dus geen geen alcohol! (dat is het ergste aan toe) en ik heb gelijk maar het suikergebeuren erbij genomen zodat ik na 8 weken bij een nieuwe bloedprik kan kijken in hoeverre alles is verbetert. Heel extreem dus ff maar misschien wel het beste en het advies was om veel vis te eten zoals makreel en haring. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87672358
Hoe ging het de afgelopen drie dagen?

En hoeveel wil je afvallen?
pi_87714690
Hou op man, ik ben pas met de eerste week bezig >:) en had gisteren al een moment van trek in een biertje oid maar wist me in te houden. Frisdrank gaat ook niet dus ik drink elke dag trouwe maar water en verder thee en wat capochino's met 1 klontje suiker.

Het is voor mij echt wennen zonder naar bed met een biertje oid vooraf en ook geen frikandellentje/friet oid af en toe.Maar goed, we houden vol en nog 7 volle weken te gaan }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87714883
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:01 schreef rubje het volgende:
Hou op man, ik ben pas met de eerste week bezig >:) en had gisteren al een moment van trek in een biertje oid maar wist me in te houden. Frisdrank gaat ook niet dus ik drink elke dag trouwe maar water en verder thee en wat capochino's met 1 klontje suiker.

Het is voor mij echt wennen zonder naar bed met een biertje oid vooraf en ook geen frikandellentje/friet oid af en toe.Maar goed, we houden vol en nog 7 volle weken te gaan }:|
Je doet net of het iets heel raars is.
Groot deel van de bevolking leeft altijd zo....
Niet iedereen zuipt elke dag en eet elke dag fastfood.
pi_87714986
Sterkte rubje! Kan me voorstellen dat je een routine als 'een biertje voor het slapengaan' niet zomaar even doorbreekt.

Ik zou eerlijk gezegd m'n cholestorolgehalte niet weten en ik denk velen met mij. Want je hebt er niet echt merkbare klachten van als het te hoog is, of wel? Wat was de aanleiding voor jouw meting?
pi_87715737
Ik eet al geruime tijd alleen havermout,muesli,rijst,brinta,tonijn,pangafilet,kipfilet,kwark,etc. En zit ook al 5 maanden zonder drank i.v.m. roaccutane kuur. Wat klaag je.
pi_87758247
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:08 schreef ShadyLane het volgende:
Sterkte rubje! Kan me voorstellen dat je een routine als 'een biertje voor het slapengaan' niet zomaar even doorbreekt.

Ik zou eerlijk gezegd m'n cholestorolgehalte niet weten en ik denk velen met mij. Want je hebt er niet echt merkbare klachten van als het te hoog is, of wel? Wat was de aanleiding voor jouw meting?
Neu, ik merkte alleen maar dat ik plotseling veel jeuk kreeg op mij huid en dan ging ik krabben en dan onstaonden er van die rode bobbeltjes.
Daarbij had ik al 10 jaar of zo geen algemene controle meer gehad dus dacht ik " kom ff alles weer laten checken of ik nog gezond ben" en dat werd dus bloedprikken waar dus dit naar boven kwam.

ik kon mij trouwens gisteren toch niet beheersen en heb een heel blikje Fanta prik leeggedronken en dat voelde zo goed na 1 dag alleen maar water te drinken en thee. :Y (dieet is geen alcohol en prik en vet)
Maar goed, nu dag 3 en op naar de makreel en soortgelijk eten wat ik tot mij moet nemen.

Ik ga ook maar om iets van zoets te hebben een krat met AA drank inslaan want alleen maar water is ook erg smaakloos als je fris en alcohol gewend bent.Nog 7 weken te gaan
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')