abonnement Unibet Coolblue
pi_87528115
quote:
Totilas verkocht, aderlating paardensport
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Een aderlating voor de Nederlandse paardensport. Het paard Totilas, waarmee Edward Gal tijdens de wereldruiterspelen nog drie gouden medailles won, is verkocht.
Ah, de eigenaar is dus bezweken voor de dollars. Okidoki raakten we ook op zo'n manier kwijt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 14 oktober 2010 @ 12:03:51 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87528160
Zo werkt de paardensport nou eenmaal. :)
Die hobby moet door iets worden betaald.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_87528246
quote:
Uitgebreider bericht:

Totilas verkocht, aderlating paardensport Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Een aderlating voor de Nederlandse paardensport. Het paard Totilas, waarmee Edward Gal tijdens de afgelopen wereldruiterspelen nog drie gouden medailles won, is verkocht aan een grote Duitse handelaar Paul Schockenüller.

Totilas moet alleen nog met goed gevolg een medische test afleggen om de koop definitief te maken. Naar verluidt verkoopt de huidige eigenaar Kees Visser het paard voor zo'n tien miljoen euro. Gezien de reputatie van de Duitse handelaar wordt Totilas waarschijnlijk doorverkocht.

De verkoop van Totilas is, met het oog op de Olympische Spelen van 2012 in Londen, een forse tegenvaller voor de Nederlandse paardensport.

Totilas is negen jaar oud en levert zo'n 5500 euro op aan dekgeld.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87528249
Neeeeeeeeee niet Totilas :'( Hoop maar dat Gal em kan blijven rijden maarja :{
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:08:26 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_87528266
Wat?! Neeeee! :'(
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:11:20 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87528337
WTF, hoe dom kun je zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87528352
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:11 schreef Szura het volgende:
WTF, hoe dom kun je zijn
Ik vind 10 miljoen niet heel dom moet ik zeggen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:13:22 #8
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87528384
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik vind 10 miljoen niet heel dom moet ik zeggen.
10 miljoen of een gouden Olympische medaille die mede aan jou kan worden toegeschreven, ik zou het wel weten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87528441
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef Szura het volgende:

[..]

10 miljoen of een gouden Olympische medaille die mede aan jou kan worden toegeschreven, ik zou het wel weten
Ik ook. 10 miljoen :)
  Boks-Chick donderdag 14 oktober 2010 @ 12:17:36 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87528510
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef Szura het volgende:

[..]

10 miljoen of een gouden Olympische medaille die mede aan jou kan worden toegeschreven, ik zou het wel weten
tja, probleem voor de eigenaar is alleen wel, dat mocht totilas in het komende jaar een peesblessure oplopen, kan hij de OS sowieso vergeten, en wellicht zijn gehele dressuurcarriere.
Bij koliek zelfde verhaal (beiden overigens wel afhankelijk van ernst, maar toch). Dàt is wat de eigenaar wel in het achterhoofd heeft. Nu is hij 10miljoen waard, morgen na een simpele misstap nog geen 10.000, behalve dan dat hij eventueel nog jaren als dekhengst mee kan.

Verder is het voor ons liefhebbers wel gigantisch jammer natuurlijk.

overigens staat er een typefout in het bericht, het is Schokkenmüller, met een m en niet met een n :') En zijn reputatie is idd berucht. Hij zal het paard 99% zeker doorverkopen. Bijkomende wansmaak aan het verhaal is dat paarden doorgaans niet zozeer beter als wel veel angstiger bij hem weggaan... -O-
lolwut
pi_87528540
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:13 schreef Szura het volgende:

[..]

10 miljoen of een gouden Olympische medaille die mede aan jou kan worden toegeschreven, ik zou het wel weten
Hij kon blijkbaar niet wachten. Ik zou pas cashen na 2012. De marktwaarde zal dan met een gouden medaille veel hoger liggen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87528566
gatverdamme er gaan geruchten dat die smerige britten goede sier willen maken met onze Totilas, ik word al misselijk bij de gedacht :r
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:20:14 #13
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87528607
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hij kon blijkbaar niet wachten. Ik zou pas cashen na 2012. De marktwaarde zal dan met een gouden medaille veel hoger liggen denk ik.
Ik ook
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87528765
Cashen na 2012? WTF, als je er nu 10 miljoen voor kunt vangen?
Meteen cashen, je weet niet wat er tussen nu en Londen met het paard kan gebeuren. Straks levert die knol geen drol meer op.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:29:31 #15
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_87528917
ze hadden m beter kunnen verkopen aan de unox fabriek. over het paard getilt paard.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_87529090
De meeste Nederlanders hebben natuurlijk liever dat hij een paar gouden medailles pakt (en verpakken dat in rationalisaties dat het paard na 2012 meer waard is), maar ik kan echt iemand niet kwalijk nemen dat hij liever 10 miljoen pakt dan dat hij voor een (behoorlijke) kans gaat dat hij een paar medailles pakt in een onbeduidende sport waar op de grote tournooien na niemand zich voor interesseert, en zelfs dan ook nog alleen als er goud gewonnen wordt.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:34:53 #17
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87529102
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:29 schreef _GdR_ het volgende:
ze hadden m beter kunnen verkopen aan de unox fabriek. over het paard getilt paard.
:?

Hij had beter geen één gouden medaille kunnen winnen op het WK :(
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87529116
Dit is mooi kut zeg -O-
Inderdaad een zware aderlating voor edward ook...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_87530009
Zonde.
pi_87530333
Totilas :'(
pi_87532361
Daar gaat één (en wellicht zelfs twee inclusief de teamcompetitie) zekere gouden medaille voor Nederland :W
pi_87532943
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:10 schreef wimderon het volgende:
Daar gaat één (en wellicht zelfs twee inclusief de teamcompetitie) zekere gouden medaille voor Nederland :W
een zekere misschien wel, maar vergeet niet dat Anky niet meedeed bij wereldruiterspelen en dat Cornellise normaal gesproken toch wel achter Gal de tweede Nederlander moet zijn qua score, en die werd dit keer gediskwalificeerd.

Alles is nog mogelijk ;) en je weet ook niet welke knol Gal nu toevoorschijn tovert
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_87533055
Anky in 2012 er weer bij, Cornelissen die ook topscores kan neerzetten en Gal die misschien een nieuwe knol naar hoge scores kan leiden. Zo somber ziet het er nou ook weer niet uit voor de OS van Londen.
pi_87533504
Wat een naaistreek voor Gal dit zeg.... en nu loopt waarschijnlijk een Isabelle Werth ofzo er mee weg :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_87533610
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:45 schreef TheVulture het volgende:
Wat een naaistreek voor Gal dit zeg.... en nu loopt waarschijnlijk een Isabelle Werth ofzo er mee weg :r
Die wil er niet op rijden

quote:
Werner: "In Kentucky was het gerucht al gaande over een eventuele verkoop aan Schockemöhle. Wij wisten niet beter, dan dat het slechts een gerucht was. De Duitse amazone Isabell Werth heeft daar uit eigen beweging tegen ons gezegd, dat zij er nooit op zou gaan zitten
http://www.telegraaf.nl/t(...)l?p=5,1?sn=telesport

Voor tien miljoen naai ik er nog wel wat meer aan dan alleen een dressuurruiter, voor 10 miljoen zou ik er zelfs een paar omleggen denk ik.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:49:26 #26
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87533667
Hoeveel geld heeft onze bond in kas?
Terugkopen dat beest :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87533799
Ik hoop dat er nog ee NL'er is die Totilas weer wil opkopen... je moet er toch niet aan denken dat er straks een Duitser of Brit met die knol vandoor gaat
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_87534393
De Britten zullen die gouden medaille wel kopen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:13:54 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87534594
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:09 schreef wimderon het volgende:
De Britten zullen die gouden medaille wel kopen.
Ben benieuwd hoeveel die op tafel willen leggen dan.
Die handelaar zit in een zetel als meerdere partijen tegen elkaar op gaan bieden natuurlijk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87535045
Heel jammer dit, wel begrijpelijk dat de eigenaar een dergelijk bod niet heeft kunnen laten liggen. Maar ik denk niet dat de combinatie met een andere ruiter hetzelfde resultaat op zal leveren.
pi_87537701
Weg gouden plak...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_87539540
Nou, dat denk ik niet. Die pakt Adelinde dan wel.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:47:34 #33
67205 Colplay
How you doin??
pi_87540300
Mensen die zeggen dat het paard niet verkocht moet worden voor de OS hebben natuurlijk makkelijk praten. Zij zien niets van het geld. Als iemand mij 15 miljoen euro bood dan zou ik het ook aanpakken, of het Nederland nou goud kost of niet. Zeker nu de Spelen nog twee jaar weg zijn en er van alles kan gebeuren. Gal is misschien favoriet met Totilas, maar geen zekere winnaar van individueel goud.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 oktober 2010 @ 18:36:41 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87541846
Nou fijne afspraak heb je dan :{ Gal goed genaaid
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2010 @ 19:55:58 #35
109131 crew  sportfreak
pi_87545164
Het zal wel naar een Britse gaan, met het oog op Londen 2012 is daar alles geoorloofd :{

De naam van Emma Hindle wordt genoemd.
pi_87546489
Jammer, maar ik kan de eigenaar geen ongelijk geven want zo'n beest heeft ook maar één adem.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 oktober 2010 @ 02:45:27 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_87559299
Triest nieuws. Had dit topic nog niet gezien. Wilde hem al openen.

Weg een zekere gouden medaille. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:09:15 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87577458
quote:
'Totilas naar Duitse dressuurruiter'
Toppaard Totilas komt onder het zadel van de Duitse dressuurruiter Matthias Rath.
Donderdag werd bekend dat de zwarte henst die met Edward Gal diverse grote successen behaalde, is gekocht door de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Raths stiefmoeder zou voor haar stiefzoon de sportrechten op het 'wonderpaard' hebben gekocht, schrijft ook De Paardenkrant.

Het verkoopbedrag werd niet genoemd, maar in het hippische circuit gonst het van de geruchten dat Totilas voor tien a vijftien miljoen euro naar Duitsland verhuist.

Beste
Totilas wordt gezien als het beste dressuurpaard ooit. Samen met Gal heeft hij wereldrecords in alle dressuurdisciplines op zijn naam staan. De combinatie werd onlangs in het Amerikaanse Kentucky wereldkampioen in de Grand Prix Special en de Kur op muziek en had een belangrijk aandeel in het Nederlandse goud in de landenwedtrijd.

Verder heeft het paard ook Europese titels en winst in de wereldbeker op zijn naam staan. De verkoop van Totilas is een grote aderlating voor de Nederlandse dressuursport. Gal gold met hem als topfavoriet voor Olympisch goud tijdens de Spelen van 2012 in Londen.

Verdrietig
Gal zei in een verklaring begrip te hebben voor het feit de eigenaren hebben besloten het paard te verkopen. ''Maar ik ben natuurlijk wel verdrietig”, zei hij.

“Van het eerste moment dat ik Totilas bereed wist ik dat het een 'once in a lifetime paard' was. Het is onwerkelijk dat deze periode nu voorbij is. Ik wist dat er veel belangstelling was, maar toch had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.''
:r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_87577483
Gadverdamme :r
pi_87577619
Een Duitser. Ook dat nog.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87577808
Kutmoffen konden het niet hebben dat Nederlanders steeds weer beter zijn he :r
know'm sayin?
×
word? word.
pi_87578154
maar in feite kun je dus die gouden plak kopen?
pi_87578221
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:19 schreef alors het volgende:
Kutmoffen konden het niet hebben dat Nederlanders steeds weer beter zijn he :r
wie is er beter? Nederland of het paard?
pi_87578303
Wat een haat toch weer, als iemand het geld er voor over heeft is dat toch hun keuze. Zou natuurlijk wel mooi zijn als die Rath er geen profijt uithaalt en de hele investering voor niks is geweest. Maar dat is ongeacht de afkomst, begrijp die haat t.o.v. Duitsers niet zo.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:18:54 #45
67205 Colplay
How you doin??
pi_87589581
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:32 schreef Ericr het volgende:
Wat een haat toch weer, als iemand het geld er voor over heeft is dat toch hun keuze. Zou natuurlijk wel mooi zijn als die Rath er geen profijt uithaalt en de hele investering voor niks is geweest. Maar dat is ongeacht de afkomst, begrijp die haat t.o.v. Duitsers niet zo.
Die investering is niet voor niets geweest he. Totilas wordt ook gebruikt om te fokken en levert hier ongeveer 2 miljoen per keer op. Dus acht merries bezwangeren en de uitgaven zijn er al weer uitgehaald. De aankoop heeft veel minder met de dressuur en de OS te maken dan met geld verdienen in de fokkerij.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87590394
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Colplay het volgende:

[..]

Die investering is niet voor niets geweest he. Totilas wordt ook gebruikt om te fokken en levert hier ongeveer 2 miljoen per keer op. Dus acht merries bezwangeren en de uitgaven zijn er al weer uitgehaald. De aankoop heeft veel minder met de dressuur en de OS te maken dan met geld verdienen in de fokkerij.
Ehhh die 2 miljoen is per jaar aan dekgelden. Als het per keer was, dan werd ie natuurlijk nooit verkocht.
Zijn rietjes zijn monteel 'slechts' 5500 euro per stuk.

De nieuwe eigenaar kan straks ook nog eens goede sier maken met de kwaliteit van de nakomelingen want de merries zijn afgelopen jaar geselecteerd op kwaliteit :{
know'm sayin?
×
word? word.
pi_87590401
2 miljoen per keer lijkt me veel
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:23:22 #48
67205 Colplay
How you doin??
pi_87593913
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:37 schreef alors het volgende:

[..]

Ehhh die 2 miljoen is per jaar aan dekgelden. Als het per keer was, dan werd ie natuurlijk nooit verkocht.
Zijn rietjes zijn monteel 'slechts' 5500 euro per stuk.

De nieuwe eigenaar kan straks ook nog eens goede sier maken met de kwaliteit van de nakomelingen want de merries zijn afgelopen jaar geselecteerd op kwaliteit :{
Sorry bedoelde per jaar natuurlijk, je hebt gelijk.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:04:27 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_89053271
quote:
Totilas heeft nieuwe ruiter
Uitgegeven: 23 november 2010 10:48
Laatst gewijzigd: 23 november 2010 10:48

MUHLEN - De Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle heeft een ruiter gevonden voor het door hem aangekochte dressuurpaard Totilas.

Hij wil nog niet zeggen wie dat is. Schockemöhle sluit uit dat het Edward Gal is. De Nederlander won onlangs op het WK drie keer goud met Totilas.

Na de Wereldruiterspelen nam Schockemöhle het paard over van eigenaar Kees Visser. Onlangs gaf Gal in een televisie-interview te kennen wel te willen overwegen de Duitse nationaliteit aan te nemen, als hij dan met het door hem opgeleide paard zou kunnen worden herenigd.

Voor Schockemöhle is dat geen optie. ''Het is in de praktijk niet haalbaar'', zei hij. De nieuwe berijder van Totilas is in elk geval een Duitser.
Ja hoor, een mof :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_89061823
:? Had je anders verwacht?
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:49:24 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_89365228
Nu op Ned 2
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_89365625
Bah, ik vind het maar een raar gezicht, iemand anders op Totilas. Ook nog eens zo'n verwend kereltje :{w
know'm sayin?
×
word? word.
pi_89377602
Is hij een goede ruiter of moet hij het hebben van zijn (of in dit geval begrijp ik: van zijn stiefmoeder's) geld? Het paard is belangrijk maar de ruiter natuurlijk ook. Zou toch een afgang zijn als men straks op de OS maar b.v. 5e of zo wordt.
pi_89387017
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Is hij een goede ruiter of moet hij het hebben van zijn (of in dit geval begrijp ik: van zijn stiefmoeder's) geld? Het paard is belangrijk maar de ruiter natuurlijk ook. Zou toch een afgang zijn als men straks op de OS maar b.v. 5e of zo wordt.
Dat zou echt heerlijk zijn.
pi_89388466
Zou ik toch zonde vinden. Rath is wel een goede ruiter hoor. Maar Totilas verdient het gewoon om de beste te zijn. Hij is een klasse apart! Dan maar met een mof er op....
pi_89391364
Wat een Duitser-haat toch weer. Laat die jongen het proberen en als het misgaat is dat alleen maar beter voor de Nederlandse ploeg.
pi_89393348
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:51 schreef Ericr het volgende:
Wat een Duitser-haat toch weer.
:? Omdat ik het woord mof gebruik? Stel je niet aan! Ik zeg juist dat ik het hem wel gun al is het maar omdat Totilas het verdient.
pi_89415759
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:51 schreef Ericr het volgende:
Wat een Duitser-haat toch weer. Laat die jongen het proberen en als het misgaat is dat alleen maar beter voor de Nederlandse ploeg.
Dat ik hoop dat hij faalt heeft helemaal niets te maken met dat 'ie een Duitser is, nogal beledigend dat je dat suggereert mocht het ook over mij gaan.
pi_91631468
quote:
Nieuw paard voor Van Grunsven

Anky van Grunsven heeft een potentieel toppaard tot haar beschikking gekregen. Het is de 10-jarige KWPN-hengst IPS Upido, die in Spanje is opgeleid door Carlos Terrell. Een consortium van sponsor Jan Kelders, hengstenstation Van Uytert en Equestrian International BV heeft het dier teruggehaald naar Nederland.

Met de komst van de getalenteerde, maar internationaal nog onervaren Upido ziet Van Grunsven na de verkoop van Painted Black plotseling weer een nieuw doel in haar rijke carrière. Maarten van der Heijden, technisch directeur van de hippische sportfederatie KNHS, durfde woensdag al verder vooruit te kijken. „Ik denk dat dit nieuwe paard Anky extra zal motiveren zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Londen.”
Vond het niet topicwaardig, maar kon het hier Paardensport: Dressuur niet posten :P
pi_91647447
Hopen dat het paard z'n verwachtingen waar maakt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juni 2011 @ 16:19:55 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97623310
quote:
Het wedstrijddebuut voor Matthias Alexander Rath met Totilas (v. Gribaldi) heeft goed uitgepakt. De ruiter reed Totilas vandaag naar de overwinning in de Grand Prix tijdens de CDI3* wedstrijd in het Duitse München. De combinatie wist een percentage van 76,79 % neer te zetten en hield daarmee de concurrentie op afstand.
Al de podiumplaatsen werden ingenomen door Duitse deelnemers, met als aanvoerder van het klassement Rath met Totilas. Op de tweede plaats eindigde Carola Koppelmann, de amazone verscheen in de ring met Le Bo en reed de ruin naar een percentage van 69,23 %. De derde plaats was voor Nadine Capellmann die met Gribaldi nakomeling Girasol 68,77 % behaalde.

Marcel Schoenmakers eindigde met Glock’s Flirt de Lully op plaats tien met een percentage van 65,62 %
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 donderdag 2 juni 2011 @ 16:25:51 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_97623457
Kijk daar heb je de ellende al.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:29:49 #63
123170 alors
zlata1234
pi_97623567
Ja ik zag het, mooi kut, ik had wel gehoopt dat ie keihard zou falen met Totilas. Maar hij liep goed. Nog niet zo fenomenaal als met Gal. Hopelijk gebeurt dat ook niet want dan zijn we kansloos op WK's en de OS...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_97623950
Dit is geen internationale wedstrijd, stelt nog niet zoveel voor. En van wat ik gelezen heb (weet niet of het waar is, heb het niet gezien) was het wel goed, maar voor Totilas ver onder zijn kunnen. Blijft echt zonde van het paard.
pi_97624004
Een score van 76% is niet zo wereldschokkend, zeker niet voor Totilas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport donderdag 2 juni 2011 @ 16:47:36 #66
109131 crew  sportfreak
pi_97624089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:43 schreef bloodymary het volgende:
Dit is geen internationale wedstrijd, stelt nog niet zoveel voor. En van wat ik gelezen heb (weet niet of het waar is, heb het niet gezien) was het wel goed, maar voor Totilas ver onder zijn kunnen. Blijft echt zonde van het paard.
De score waarmee hij gewonnen heeft is niet echt indrukwekkend, 76,79%. Adelinde Cornelissen won vorige maand de wereldbeker met iets van 84%.

Gal werd vorig jaar wereldkampioen met 85% en zette het wereldrecord op boven de 86%.
  Trouwste user 2022 donderdag 2 juni 2011 @ 16:57:45 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_97624396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:47 schreef sportfreak het volgende:

[..]

De score waarmee hij gewonnen heeft is niet echt indrukwekkend, 76,79%. Adelinde Cornelissen won vorige maand de wereldbeker met iets van 84%.

Gal werd vorig jaar wereldkampioen met 85% en zette het wereldrecord op boven de 86%.
Hebben jullie gelijk in.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_97661882
Vandaag ging het toch blijkaar beter:

Uit de Hoefslag:
Het tweede optreden van Matthias-Alexander Rath en Totilas mag als succesvol worden bestempeld. De combinatie won met overmacht de Grand Prix Spécial in een score van 79,84, bleef daarmee iets onder de magische grens van 80% maar behaalde wel de hoogste Duitse score van de laatste jaren in deze proef.

Het rijden van Rath straalde vandaag meer zekerheid uit dan tijdens het officiële wedstrijddebuut gisteren. De onrustige aanleuning in de passage was nog immer aanwezig en een overgang van de passage naar de galop ging de mist in. Daar stonden wel een fijner totaalbeeld en verschillende sterke onderdelen als de drafappuyementen en de tweeërs en betere pirouettes dan in de Grand Prix tegenover.

Maar als je de filmpjes kijkt vind ik Totilas toch een heel stuk minder lopen, zonde van het paard.. Maar goed, laten we hem een kans geven.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:43:54 #69
194695 franklop
Fran knock
pi_97661979
hopelijk niet goed genoeg voor de OS
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_97662276
Nou, dat zal zeker goed genoeg zijn. Maar zoals hij nu rijdt kan Adelinde hem nog wel aan. Maar ja, dat duurt ook weer meer dan een jaar.
  Redactie Sport zaterdag 18 juni 2011 @ 15:04:37 #71
109131 crew  sportfreak
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:16:13 #72
123170 alors
zlata1234
pi_98336869
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:04 schreef sportfreak het volgende:
Eerste titel voor Rath op Totilas

Daar begint de ellende...
:'(
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98512023
quote:
Rath kopieert Gal

Van onze Telesportredactie
BALVE - Er is grote consternatie uitgebroken na de kür op muziek van winnaar Matthias Rath met zijn nieuwe superpaard Totilas op het Duits kampioenschap. De vrije oefening bleek puur plagiaat, want het optreden was bijna identiek aan de proef waarmee de Nederlander Edward Gal en Totilas het wereldkampioenschap vorig jaar in Kentucky wonnen. Het enige verschil was dat Rath de oefeningen gespiegeld uitvoerde.

Bij een groot deel van de traditionele dressuurwereld ligt de verkoop van Totilas naar Duitsland extreem gevoelig. Het schendt het thema van de sport, dat ruiter en paard samen tot één combinatie uitgroeien. Totilas wordt gezien als het paard van Edward Gal, die hem vier jaar lang opleidde. Nu Rath ook nog eens de kür op muziek van zijn voorganger kopieert, krijgt hij de hoon helemaal over zich heen.
Overigens draaide Rath er na het Duits kampioenschap in Balve niet omheen. Hij gaf toe dat hij de proef had afgekeken van Gal, omdat hij zich niet in staat achtte een nieuwe kür met Totilas te maken in het half jaar dat hij op het paard zit. Alleen rammelt dat argument aan alle kanten. De 11-jarige hengst verstaat immers elke oefening en Rath nam nota bene wel de moeite om DJ Paul van Dyk een totaal nieuw muziekstuk te laten componeren voor de kür.
Hetze
Er dreigt nu een ware hetze tegen Rath – ook vanuit zijn thuisland is er veel woede over diens gebrek aan originaliteit met het wonderpaard – maar de Duitse bondscoach Holger Schmezer blijft achter Rath staan. Ook hij was op de hoogte van Raths kür. Opvallend was tevens dat de juryleden zich niets aantrokken van de bizarre situatie – gecombineerd met een veel mindere uitstraling van Totilas – en de combinatie hoge punten gaf. Rath kwam uit op een buitenproportioneel resultaat van 85,55 procent. Overigens is dat nog steeds tussen de vier en zeven procent lager dan de scores die Totilas met Gal behaalde. De voormalige Nederlandse ruiter van Totilas wenst zich afzijdig te houden in de nu ontstane discussie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_98514644
Wat schaamteloos slecht dit :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_98518550
Dat is inderdaad wel triest.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2011 @ 13:20:16 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99575690
Bij het CAIO in Aachen heeft Totilas de FEI Grand Prix CDIO gewonnen afgelopen week met 82,149

En gister de GP speciaal met 83.083. Hij wint vandaag de dressuur met 82.825.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 17 juli 2011 @ 13:31:34 #77
123170 alors
zlata1234
pi_99576080
Ja treurig, de rest werd veel te laag gewaardeerd, dat liet het Duits publiek ook horen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99587649
Ik vind het echt nog steeds walgelijk dat zo'n paard wordt verkocht en iemand anders er met het harde werk van Edward Gal vandoor gaat...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2011 @ 19:56:27 #79
7889 tong80
Spleenheup
pi_99587886
Fouten maken met Totilas :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 17 juli 2011 @ 20:14:09 #80
123170 alors
zlata1234
pi_99588467
Hij liep de prijsuitreiking niet eens omdat 'zoveel drukte wel eens te veel voor hem zou kunnen zijn':')!!!! Onder Gal liep hij altijd de prijsuitreiking voor uitzinnige menigtes, en daar genoot ie alleen maar van. Overdreven gedoe daar bij die moffen :{w
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99592454
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt nog steeds walgelijk dat zo'n paard wordt verkocht en iemand anders er met het harde werk van Edward Gal vandoor gaat...
Zo werkt dat nu eenmaal in de paardensport. Ik heb daar ook geen problemen mee maar dan moeten die Rath en consorten wel normaal doen door zelf een kuhr in elkaar te zetten en gewoon bij de prijsuitreiking te verschijnen.
pi_99592462
Ik hoop echt dat ze volgend jaar keihard op hun muil gaan met Totilas... ook al kan dat paard er niks aan doen verder
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99592520
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zo werkt dat nu eenmaal in de paardensport. Ik heb daar ook geen problemen mee maar dan moeten die Rath en consorten wel normaal doen door zelf een kuhr in elkaar te zetten en gewoon bij de prijsuitreiking te verschijnen.
Ik heb wel begrepen dat een dergelijke transfer ook binnen de dressuurwereld een beetje not done is.. je gaat niet aan de haal met andermans werk...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 17 juli 2011 @ 21:42:57 #84
123170 alors
zlata1234
pi_99593077
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb wel begrepen dat een dergelijke transfer ook binnen de dressuurwereld een beetje not done is.. je gaat niet aan de haal met andermans werk...
Er zijn idd ruiters die er zo over denken en die Totilas ook hebben geweigerd.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_104120645
En een jaar later dezelfde ellende:
quote:
Dubbeldams paard Simon verkocht
Toegevoegd: dinsdag 8 nov 2011, 13:50

Springruiter Jeroen Dubbeldam moet afscheid nemen van zijn toppaard Simon. Het dier is door de eigenaren, de broers Van Grunsven uit Erp, verkocht aan de Amerikaanse familie Wexner.

Hoogstwaarschijnlijk zal de Amerikaanse Beezie Madden, tweevoudig olympisch kampioen en dit jaar winnares van de GP Rotterdam, op het paard gaan rijden.

Dubbeldam, olympisch kampioen 2000 met De Sjiem, stond met Simon op de eerste plaats van de wereldranglijst en gold als kanshebber voor een medaille op de OS van 2012 in Londen. "Dit is heel, heel vervelend", stelt Dubbeldam. "Als ruiter weet je echter dat dit kan gebeuren."

NOS
En weer een concurrent die erop gaat rijden |:(
pi_104121497
Het bewijs dat deze 'sport' ook asap van de Spelen moet verdwijnen mijns inziens.

Als je niet met gelijk 'materiaal' aan de start kan staan kan je niet eens winnen en geld speelt er een te grote rol in...

En ja, de factor van geld voor trainingsfaciliteiten etc. heb je altijd, maar in principe kan iedereen waar hij ook vandaan komt rennend, zwemmend of met een tennis racket de Spelen halen. Nu moet je tegenwoordig zo'n 5+ miljoen kapitaal achter je hebben om mee te doen om de medailles in de paardensport, onwenselijk mijns inziens.

Of prijzen voor 'landen-paarden' of ruiters laten rijden op 'IOC-paarden', al is dat laatste lastig.

Hoewel, paar jaar terug werd er in de finale-ronde van een WK ook op elkaars paarden gereden dacht ik, dus dan maar zoiets introduceren...
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 november 2011 @ 15:06:12 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104121646
Gewoon dat het paard ook uit het land van de ruiter moet komen. Een paard is feitelijk ook een deelnemer en moet dan feitelijk uit et land komen waar hij vandaan komt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104121724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:06 schreef rubbereend het volgende:
Gewoon dat het paard ook uit het land van de ruiter moet komen. Een paard is feitelijk ook een deelnemer en moet dan feitelijk uit et land komen waar hij vandaan komt.
Dan zou Nederland de helft van de medailles in de paardensport pakken _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 november 2011 @ 15:09:16 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104121774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan zou Nederland de helft van de medailles in de paardensport pakken _O-
volgens mij verliezen we dan ook wel wat, de stallen van Melchior liggen volgens mij in België
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Boks-Chick dinsdag 8 november 2011 @ 15:09:17 #90
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_104121775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan zou Nederland de helft van de medailles in de paardensport pakken _O-
Minimaal idd _O-
en dan mag duitsland en frankrijk de rest delen, zo ongeveer _O-
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 8 november 2011 @ 15:09:59 #91
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_104121803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij verliezen we dan ook wel wat, de stallen van Melchior liggen volgens mij in België
Ja, maar het zijn nagenoeg allemaal KWPN paarden ;). De helft van het paardendeelnemersveld op elk internationaal toernooi komt uit het Nederlands stamboek :D
lolwut
pi_104121815
Dat bedoelde ik met 'landen-paarden' inderdaad, geboren in land van de ruiter (al benadeel je dan nog een hoop landen op zich... :P).

Het feit dat je de 'Formule 1'-factor (onbalans tussen skill van de atleet en materiaal: de beste atleet kan nog niet winnen zonder goed materiaal...) hebt bij paardensport vind ik gewoon niet zo op de Spelen thuis horen!
Jack does it in real time...
pi_104121910
En Utascha is door het fonds ook bij haar ruiter weggehaald, like wtf

quote:
Van der Vleuten en Utascha uit elkaar
NOS
Toegevoegd: vrijdag 14 okt 2011, 10:13
Springruiter Eric van der Vleuten zal afstand moeten doen van zijn toppaard Utascha.

Het springpaardenfonds Nederland (SFN), de eigenaar van het dier, heeft besloten dat er een andere ruiter moet worden gevonden.

Wie het paard gaat berijden is nog niet bekend.

De tienjarige merrie zal voorlopig overgebracht worden naar de stallen van Jeroen Dubbeldam.

"Eric heeft het geweldig gedaan, maar toch vinden wij hem niet de juiste man om het traject voort te zetten", aldus SFN-voorzitter Gerrit Jan Swinkels.
Handig zo'n vlak voor de OS :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_104122084
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:02 schreef DeeBee het volgende:
Het bewijs dat deze 'sport' ook asap van de Spelen moet verdwijnen mijns inziens.

Als je niet met gelijk 'materiaal' aan de start kan staan kan je niet eens winnen en geld speelt er een te grote rol in...

En ja, de factor van geld voor trainingsfaciliteiten etc. heb je altijd, maar in principe kan iedereen waar hij ook vandaan komt rennend, zwemmend of met een tennis racket de Spelen halen. Nu moet je tegenwoordig zo'n 5+ miljoen kapitaal achter je hebben om mee te doen om de medailles in de paardensport, onwenselijk mijns inziens.

Of prijzen voor 'landen-paarden' of ruiters laten rijden op 'IOC-paarden', al is dat laatste lastig.

Hoewel, paar jaar terug werd er in de finale-ronde van een WK ook op elkaars paarden gereden dacht ik, dus dan maar zoiets introduceren...
Echt gekkenwerk, elk paard is zo fijntjes afgesteld door de ruiter. Net als je Sven Kramer op de schaatsen van een Japanner zet. Kan gewoon echt niet. Daar haal je de sport zo mee onderuit.

Er zijn wel meerkampen waarbij dat een onderdeel is dat je elkaars paard rijdt, nou het ziet er echt niet uit. Dat is dan springen, dan kun je een paard iig nog over de hindernis jagen, maar bij dressuur waar het juist zoveel om die harmonie tussen ruiter en paard gaat, onmogelijk.

En paarden hebben zo'n lange geschiedenis met de OS en de menselijke beschaving in zijn algemeenheid, die zullen als eerbetoon altijd blijven op de OS.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_104127196
Ik ben geen kenner, maar geloof je direct dat het geen optie is eigenlijk! Was er toen ook al verbaasd over... :)

Maar wat is in jouw ogen de rol van de ruiter, hoe groot? Want ik denk dat de beste ruiter ter wereld nog niet kampioen wordt met sommige paarden en bepaalde paarden met 90% van de internationale ruiters medailles zou pakken, en dan is het paard een beetje grote factor... :)

Een onderdeel waar je miljoenen kapitaal / ondersteuning nodig gaat hebben om aan de start te staan vind ik pas tegen de Olympische normen en waarden indruisen... De 'geschiedenis' van mensen met paarden vind ik dan compleet irrelevant, de 20 stadiën in volledige wapenuitrusting staat ook niet meer op het programma, terwijl mensen historisch gezien altijd gevochten hebben in legers... :+

Dit is een beetje alsof je autoraces zou toevoegen op het programma of de eisen aan boten met zeilen niet vast zou leggen...
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 december 2011 @ 16:42:21 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105214047
en #3

quote:
Eventingruiter Raf Kooremans heeft zijn toppaard Demeter verkocht. Daarmee verspeelt hij de kans om zich met het talentvolle dier te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Londen.

"Het was een moeilijke beslissing, maar ik kon deze kans niet voorbij laten gaan", aldus Kooremans. Voor Nederland was de combinatie Kooremans/Demeter de voornaamste kandidaat om Londen op de eventing in actie te komen.

Bondscoach Martin Lips reageerde dan ook teleurgesteld."Hier word ik niet vrolijk van."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Boks-Chick maandag 5 december 2011 @ 17:21:04 #97
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105215633
eigenlijk kan de TT van dit topic inmiddels omgedoopt worden naar ''de teloorgang/ondergang van de Nederlandse paardensport''
lolwut
pi_105216305
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:42 schreef borisz het volgende:
en #3

[..]

De kans dat een Nederlandse eventingruiter op de Spelen in actie zou komen en dan ook nog eens potten kan breken, is heel klein. Zeer jammer voor de man in kwestie, maar that's it.
pi_105216313
M'n pleidooi van vorige posts blijft, dit hoort op zo'n manier niet meer thuis op de Spelen als je voor miljoenen podium-materiaal 'moet' kunnen kopen / bezitten / gegund worden door vriendjes... :)
Jack does it in real time...
  maandag 5 december 2011 @ 17:45:09 #100
123170 alors
zlata1234
pi_105216599
Paarden horen gewoon thuis op een OS. En ja, de wereld is niet eerlijk, sport ook niet. Het is niet alsof je met een goed paard een titel kunt kopen. Je moet zelf ook gewoon dag in dag uit trainen.

Ik las laatst ook over een zeiler die zijn Olympische ambities liet varen omdat hij geen geldschieters meer had.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_105218113
Vind ik anders. Die zeiler was waarschijnlijk een van vele zeilers in een land. Zelfs het Ethiopisch Olympisch comite kan een boot kopen voor een sporter die waardig is voor de Spelen. Geen paarden van miljoenen Euro's.

En tuurlijk moeten de ruiters goed zijn in hun sport, ik win geen goud op Totilas, maar de meest getalenteerde ruiter ooit is nog kansloos op een random paard t.o.v. een middelmatige rijder op een Totilas. Daar zit de crux. En historisch gezien speelde dat een veel minder grote rol (fok-techniek etc., zoveelste generatie springpaarden), dus het 'altyd so geweescht'-argument dat paardensport ongewijzigd op de Spelen hoort ben ik het niet mee eens. :)

Tuurlijk is de wereld oneerlijk en kunnen Nederlandse schaatsers beter trainen dan Kenianen, maar de oneerlijkheid wordt juist bij Olympische sporten wel geminimaliseerd.

Straks kunnen we Formule 1 nog toevoegen... :')
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 januari 2012 @ 11:11:06 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106634670
Toch maar weer omhoog. Britse paarden worden ook verkocht --> http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/equestrian/16442105.stm
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_106682947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:11 schreef borisz het volgende:
Toch maar weer omhoog. Britse paarden worden ook verkocht --> http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/equestrian/16442105.stm
pi_106684071
Dat is paardensport...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 februari 2012 @ 18:57:56 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108355960
quote:
Totilas plaatst de volgers van de internationale paardensport weer voor raadsels. Zo gracieus als het in Nederland gefokte dressuurpaard, dat in 2010 voor een recordbedrag werd verkocht aan Duitsland, zich bewoog in combinatie met ruiter Edward Gal, zo bokkig gedraagt hij zich met de Duitser Matthias Rath. Een kwestie van chemie?

door Wybren de Boer

Aanleiding voor de onrust in hippische kringen is het optreden van Totilas met Rath eerder deze maand in het Noord-Duitse Vechta. Terwijl tweeduizend toeschouwers klaar zaten voor een showvoorstelling van het wonderpaard, presenteerde Totilas zich als een nukkig en bokkig paard dat in continue disharmonie verkeerde met zijn Duitse berijder. Het optreden leidde tot ontzette reacties onder liefhebbers van de paardensport.

"De chemie tussen paard en ruiter ontbreekt", zegt de Nederlandse bondscoach Sjef Janssen na het zien van het bewuste optreden. De Nederlandse paardensport-journalist Jacob Melissen trekt op basis van de beelden een heldere conclusie: "Nu blijkt dat niet iedere ruiter zomaar even op Totilas kan gaan zitten en even een gouden medaille wint."

Vijftien miljoen euro
En zo is de euforie waarmee Duitsland in oktober 2010 Totilas verwelkomde, omgeslagen in zorgen en twijfels. Volgens Janssen meenden de Duitsers destijds een zekere gouden olympische medaille te hebben gekocht. Met Gal had Totilas in de voorgaande jaren de dressuurwereld betoverd, resulterend in nimmer vertoonde scores en bekroond met drie gouden medailles tijdens de Wereldruiterspelen van 2010 in het Amerikaanse Kentucky.

De Duitse oud-springruiter en paardenhandelaar Paul Schockemöhle betaalde naar verluidt vijftien miljoen euro voor Totilas. Niet eerder werd zoveel geld betaald voor een dressuurpaard. Overigens liet Schockemöhle vrijwel meteen weten dat het niet zozeer zijn bedoeling was de gitzwarte hengst in te zetten voor de wedstrijdsport, als wel om het wonderpaard te gebruiken voor de fokkerij. Fokkers die bij Schockemöhle een buisje sperma van Totilas bestellen dienen daarvoor 15.000 euro te betalen.

Totilas terugkopen
Aan het verkopen van Totilas denkt Schockemöhle naar eigen zeggen niet. Dat laat onverlet dat in Duitsland en Nederland inmiddels verhalen circuleren over een op handen zijnde terugverkoop van het paard. In eerste instantie zouden de Duitsers getracht hebben Janssen aan te trekken als trainer voor de combinatie Totilas-Rath, maar met het oog op de Olympische Spelen wees de Nederlandse bondscoach dat verzoek af. Verkoop lijkt derhalve de enige oplossing om Totilas te behouden voor de wedstrijdsport.

"Totilas zal niet verkocht worden. Dat verlies kan en wil Schockemöhle zich niet permitteren", zegt Carsten Sostmeier, die als commentator voor de Duitse televisie Totilas meermalen in actie zag. Zijn Nederlandse collega Melissen houdt hoop: "Het is alleen te hopen dat de liefhebbers Totilas op een gegeven moment weer in zijn oude vorm terugzien."
http://nos.nl/artikel/343(...)-duitse-totilas.html

en vanaf 45 minuten --> http://nieuwsuur.nl/uitzending/2012-02-21/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_108356091
Prachtig eigenlijk _O-, zo blijkt maar weer dat niet alle medailles gekocht kunnen worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108356274
Maar wel doodzonde dat zo'n paard zo niet de kans krijgt om op de OS te krijgen wat hij verdient. Met Schockemohle, Rath en zijn evil stiefmoeder kan ik geen medelijden hebben.

Wel mooi dat het de paardensportminachters bewijst dat een goed paard slechts een deel van het succes is, en zelfs een bovengemiddelde prima ruiter op een super paard kan mislukken.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108356495
Maar is die Rath ook eigenlijk niet gewoon een ruiter van B-niveau?
pi_108357003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar is die Rath ook eigenlijk niet gewoon een ruiter van B-niveau?
Nee.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_113815399
Rath en Totilas niet naar de Spelen. Rath heeft Pfeiffer.

:') :') Zit je dan met je paard van een paar miljoen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:19:03 #111
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_113815726


In your face Rath en Sjokkemoeler
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_113816075
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:57:07 #113
123170 alors
zlata1234
pi_113816963
Doodzonde voor het paard natuurlijk, maar met Rath kan ik geen medelijden hebben.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 december 2012 @ 11:10:52 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119949337
En zo vlieg je uit de Duitse selectie.
http://www.welt.de/sport/(...)ionalmannschaft.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_119949381
Hij gaat nu toch trainen bij Sjef Janssen in Erp? Komt denk ik nog wel goed.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 december 2012 @ 11:17:19 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_119949518
Kans dat hij komend jaar het EK + grote toernooien(Aken etc) zal rijden is iig zeer klein
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_119949889
Maar misschien is dat niet erg. Een jaar buiten de spotlights werken aan betere prestaties.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2012 @ 11:31:56 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119950015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar misschien is dat niet erg. Een jaar buiten de spotlights werken aan betere prestaties.
dat denk ik ook
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_119950942
Zonde voor het paard maar een heerlijk deksel op de neus van die mensen die dachten dat met geld alles te koop is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_119954645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij gaat nu toch trainen bij Sjef Janssen in Erp? Komt denk ik nog wel goed.
Denk ik ook, en als het daar niet lukt, dan lukt het echt nergens :')

Totilas dekt dit jaar geloof ik ook niet. Treurig wel eigenlijk als hij nu faalt is hij echt faalbaas nummer 1, het beste paard ter wereld krijgen, de beste trainingsmogelijkheden, alles wordt in dienst gezet van hem... als hij dan nog faalt kan ie beter loodgieter worden :')
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 december 2012 @ 13:50:43 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_119954701
als dit niet lukt gewoon Totilas terug naar Gal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120055633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:00 schreef TheVulture het volgende:
Zonde voor het paard maar een heerlijk deksel op de neus van die mensen die dachten dat met geld alles te koop is
Heerlijk he :D Hoop dat Totilas terug naar Gal kan.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Sport vrijdag 7 december 2012 @ 21:40:30 #123
109131 crew  sportfreak
pi_120056140
Dit bericht al langsgekomen?

quote:
Mishandeling Totilas onderzocht

De ellende met zijn miljoenenenpaard Totilas blijft de Duitse dressuurruiter Matthias Rath achtervolgen. Justitie in Frankfurt maakte donderdag bekend een klacht over dierenmishandeling te onderzoeken. Een dag eerder werden ruiter en paard wegens het uitblijven van prestaties uit de hoogste Duitse dressuurselectie gezet.

De klacht is afkomstig van Peta. Die dierenrechtenorganisatie beweert dat Rath zijn paard traint met de controversiële Rollkur-methode, waarbij nekwervels van het paard beschadigd kunnen raken. Justitie heeft een deskundige ingeschakeld om de beschuldigingen te onderzoeken.

De combinatie heeft al ruim een half jaar aan geen enkele wedstrijd deelgenomen en deed deze zomer ook niet mee aan de Olympische Spelen.

De Nederlander Edward Gal behaalde grote successen met Totilas, waarna het paard in 2010 voor ruim 10 miljoen euro werd verkocht.
http://www.telegraaf.nl/t(...)eling_Totilas__.html
pi_120061184
Toch uitermate treurig wat er met dit paard gebeurd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_120061442
Precies.

En het is zo zonde, want dit paard had moeten schitteren in Londen (het liefste in de handen van Gal) en had dan de titel kunnen pakken. Had die hele farce met die jurering op basis van het klappen van het publiek ook de dressuursport bespaard gebleven...
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 december 2012 @ 23:21:21 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120061531
Totilas met Gal was toch wel megafavoriet geweest voor London, die twee waren ver voor de spelen al zo goed samen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120061574
Ik zit dit topic terug te lezen, over al die paarden die werden verkocht, maar uiteindelijk is het voor Nederland geen slechte Spelen geworden met 3x zilver en 1x brons.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 december 2012 @ 23:25:09 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120061692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:22 schreef marcodej het volgende:
Ik zit dit topic terug te lezen, over al die paarden die werden verkocht, maar uiteindelijk is het voor Nederland geen slechte Spelen geworden met 3x zilver en 1x brons.
We zijn ook gewoon een goed handelshuis, produceren gewoon hele talentvolle paarden. Tijdens de Spelen noemde iemand hoeveel paarden van Nederlandse origine er rondliepen, dat waren er heel veel :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120061797
Ik heb in die tijd ook best wel kritisch gepost over de paardensport op de Spelen, en sta grotendeels ook nog wel achter die posts, maar zoals nu met Totilas bewijst het toch ook wel dat de rol van de ruiter niet onderschat mag worden!

Ik had gedacht dat Rath 'makkelijk' voor de titel mee zou doen in Londen, maar dat is er helemaal niet uitgekomen...
Jack does it in real time...
pi_120448491
Ondertussen heeft Dujardin weer een wereldrecord van Gal/Totilas uit de boeken gereden.

quote:
Dujardin breaks world record

Double Olympic dressage champion Charlotte Dujardin delivered a stunning world record display to win the Reem Acra FEI World Cup qualifier at the London International Horse Show.

The 27-year-old British star guided her brilliant London 2012 horse Valegro to an emphatic grand prix victory at Olympia. Their score of 84.447% broke the previous world-best (84.08%) set by Dutch star Edward Gal and black stallion Totilas at the 2009 European Championships in Windsor. And it means she now holds world records in two of dressage's three disciplines - grand prix and grand prix special.

It was their first competitive outing since the Olympics more than four months ago, and once again they proved a class apart despite Dujardin being treated by a doctor for bronchitis earlier in the day. "The horse is amazing, I am just so lucky to have him," she said. "I had the worst headache this morning. I rode a bit safer than I would normally."

Dujardin and Valegro won individual gold at Greenwich Park and they were also part of Great Britain's Olympic title-winning team alongside Carl Hester and Laura Bechtolsheimer. Hester, who was among those left in her wake, said: "That was an incredible test. She just keeps notching up the percentages." Dujardin won by a landslide margin of more than eight per cent from Germany's Isabell Werth (Don Johnson FRH), with Gal (Glock's Undercover) third. Hester and his Olympic horse Uthopia finished sixth.

Dujardin and 14 other qualifiers will now contest the World Cup freestyle to music class in front of a capacity crowd on Tuesday night. Her routine will be a repeat of the London 2012 showcase that featured strains of Land of Hope and Glory, interspersed with Big Ben chimes, on what could prove an emotional occasion. And Gal's world record of 92.30% might come under serious threat from Dujardin, whose personal best on Valegro is 90.65% set just before the London Olympics.

Dujardin revealed last week that attempts are being made to form an owners' syndicate aimed at buying Valegro and keeping it in Britain. The horse, co-owned by Hester and Roly Luard, would comfortably command a seven-figure sum, and speculation has raged about a potential sale since the Olympics. Dujardin hopes she can keep the ride, but whether she will contest summer's European Championships in Denmark aboard Valegro remains clouded by uncertainty.
pi_123720210
quote:
Voor de paardenliefhebbers is het nog even wachten op de terugkeer van Totilas (13). Het wereldberoemde toppaard raakte immers opnieuw geblesseerd toen hij een fantoommerrie aan het dekken was.
pi_123720915
Wordt het nog ooit iets?
pi_134410180
Ook dit WR van Gal/Totilas is weg:
BBCSport twitterde op dinsdag 17-12-2013 om 23:19:24 Charlotte Dujardin completes a hat-trick of major dressage world records, scoring 93.975% in freestyle at London International Horse Show reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 december 2013 @ 18:37:41 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_134413116
Als Gal er nog op gereden had dan was het record allang hoger geweest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 maart 2014 @ 09:04:31 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137438969
Rabobank krijgt paarden Eurocommerce in handen

Ondertussen beschouw ik dit topic maar even als paardensport nieuwstopic :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_137466687
Waar is Totilas eigenlijk gebleven? Inmiddels een frikandel?
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 maart 2014 @ 16:02:48 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_137968856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:04 schreef borisz het volgende:
Rabobank krijgt paarden Eurocommerce in handen

Ondertussen beschouw ik dit topic maar even als paardensport nieuwstopic :+
http://www.nu.nl/sport/37(...)-geveild-worden.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:07:44 #138
123170 alors
zlata1234
pi_137968980
Tsja dat zat er wel aan te komen. Wat zuur zeg voor Gerco, hopelijk mag hij hem blijven rijden van de nieuwe eigenaar... Maar ik vrees dat een olieland of Brazilië in een medaille gaat investeren :{
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 maart 2014 @ 16:51:48 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138230641
quote:
De Duitse bondscoach Monica Theodorescu gaat er niet van uit dat ze Matthias Rath met Totilas, het duurste dressuurpaard ter wereld, kan opnemen in haar selectie voor de Wereldruiterspelen. 'Hij moet eerst maar eens een toernooi rijden. Ik kan me niet bezighouden met combinaties die er niet zijn.'

De zwarte hengst, die onder Edward Gal de sport een nieuwe dimensie gaf, heeft zich nu al bijna 2 jaar niet in wedstrijden laten zien. Theodorescu heeft ook geen contact met Rath, die een tijd ziek was. Daarna kampte zijn superpaard met blessures.

Mede-eigenaar Paul Schockemöhle had aangekondigd dat Totilas dit voorjaar zijn rentree zou maken. Om in augustus naar het WK in Caen te kunnen, moet Rath zijn rijdier in elk geval eind mei tijdens de nationale titelstrijd in Balve aan de jury presenteren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138233888
:')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 april 2014 @ 17:43:45 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138476547
De Paarden van Eurocommerce staan op de veiling. https://www.bva-auctions.(...)tName=row-lot-number

London moet 10mln opleveren. Startbod is 4mln.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 april 2014 @ 12:55:22 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138502212
quote:
Eén van de toppaarden uit de Nederlandse dressuur, Vingino, is inzet van een ruzie tussen verschillende personen die claimen eigenaar te zijn van het dier. De politie heeft donderdagavond in Vijfhuizen vijftien mensen opgepakt vanwege een vechtpartij om het dressuurpaard.

Vingino maakt momenteel furore met zijn ruiter Tommie Visser. Eind januari nam de combinatie deel aan Jumping Amsterdam en afgelopen weekend kwamen Vingino en Visser nog in actie tijdens Indoor Brabant.

Meerdere mensen beweren eigenaar te zijn van het paard, zegt de politie. Er ontstond een vechtpartij in een manege in Vijfhuizen, toen enkele mensen het paard wilden meenemen uit zijn stal. Anderen probeerden dat te verhinderen. De politie heeft Vingino in beslag genomen en onderzoekt wie de eigenaar van het paard is.

Geschoten
De website Horses meldt dat het paard eigendom is van Tommie Visser en Margriet van Beelen. Van Beelen zegt dat ze is beschoten door de vader van Visser toen ze het paard kwam ophalen in de manege en heeft aangifte gedaan. De politie kan nog niet bevestigen dat er is geschoten.

De advocaat van Visser heeft een andere lezing. Volgens hem wilde ''een knokploeg van een man of tien'' Vingino met geweld uit zijn stal halen. Hij zegt dat de groep is gestuurd door Van Beelen. Van Beelen zou het paard willen doorverkopen. Daar zou Visser het niet mee eens zijn.

Visser maakt sinds twee weken deel uit van het olympisch kader. Dat zijn de beste tien dressuurcombinaties van Nederland.
http://nos.nl/artikel/631873-rel-rond-toppaard-vingino.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138511654
quote:
Het blijft paardenvolk. :') _O-
pi_138515127
Serieus, kan toch niet jongens, dit soort praktijken. En dat allemaal vanwege paardendansen.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 4 april 2014 @ 19:51:32 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_138515155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:43 schreef borisz het volgende:
De Paarden van Eurocommerce staan op de veiling. https://www.bva-auctions.(...)tName=row-lot-number

London moet 10mln opleveren. Startbod is 4mln.
En dat is ook al geboden inmiddels (heel iets meer zelfs).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_138532365
Lijkt The green monkey wel :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 april 2014 @ 02:28:40 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138560162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dat is ook al geboden inmiddels (heel iets meer zelfs).
Een dag verder geen andere biedingen gedaan. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 6 april 2014 @ 20:20:28 #148
249756 Symphonic
Look o Look
pi_138583284
quote:
Visser staat in zijn recht, maar dit is natuurlijk niet de manier om het op te lossen....
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 12:25:05 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138605975
London om 8,5mln inmiddels.
Nog twee minuten

8,6 en gesloten.

[ Bericht 25% gewijzigd door borisz op 07-04-2014 12:31:22 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 april 2014 @ 15:57:30 #150
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138613705
quote:
VIJFHUIZEN Dressuurruiter Tommie Visser en zijn advocaat laten beslag leggen op het paard Vingino. Dat laat zijn advocaat Luc Schelstraete aan RTV Noord-Holland weten.
Het Openbaar Ministerie besloot eerder vandaag om het paard terug te geven aan de 50-jarige eigenaresse van wie de politie het paard had afgenomen.

Vingino werd afgelopen donderdag in beslag genomen na een vechtpartij in Vijfhuizen. Volgens de politie werden die avond enkele mannen betrapt, toen ze het dier wilden weghalen bij de manege. Daarop ontstond een vechtpartij tussen twee partijen, die beide beweren eigenaar van Vingino te zijn. Bij de vechtpartij waren 15 mensen betrokken. De politie pakte ze allemaal op en liet ze zaterdag weer vrij.

Na onderzoek concludeert het Openbaar Ministerie nu dat Visser, de trainer van het paard, nog niet heeft kunnen aantonen dat hij meer recht heeft op het paard dan de vrouw.

Het OM hierover: "Als uitgangspunt geldt dat strafrechtelijk beslag teruggaat naar degene onder wie het in beslag is genomen. Dit is anders als een ander als redelijkerwijs rechthebbende kan worden aangemerkt. Die ander dient dan aan te tonen dat hij een beter recht heeft op hetgeen in beslag genomen is. Het Openbaar Ministerie heeft beide partijen in de gelegenheid gesteld schriftelijke bescheiden te overleggen. Naar het oordeel van het Openbaar Ministerie heeft de trainer van het paard tot op heden niet kunnen aantonen dat hij een beter recht op het paard heeft. Conform de regels van strafvordering is het dier daarom teruggegeven aan de vrouw. Het onderlinge geschil over wie de eigenaar is, is wat het OM betreft een civiele kwestie. Daarvoor zijn civiele procedures, waarin het strafrecht geen rol heeft."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:38:30 #151
123170 alors
zlata1234
pi_138650450
Dit zou prachtig nieuws zijn _O_

quote:
'Schröder blijft berijder paard London na veiling'
Springruiter Gerco Schröder kan ook in de toekomst op London blijven rijden. Het paard werd maandag bij de veiling van Stal Eurocommerce voor 8,6 miljoen euro gekocht.


Volgens website Horses.nl zat de Oostenrijker Gaston Glock, die ook dressuurruiters Edward Gal en Hans Peter Minderhoud ondersteunt, daarachter.

Glock zou de combinatie London en Schröder willen behouden. Samen wonnen zij in Londen twee olympische zilveren medailles. De Oostenrijkse stal heeft het nieuws nog niet bevestigd.


Schröder kan voortaan niet meer op Zagreb rijden. Stoeterij Duyselshof, dat al voor de helft eigenaar was van het paard, kocht tijdens de veiling ook de andere vijftig procent. Daardoor verviel de afspraak dat Schröder op Zagreb mag rijden en gaat die eer naar Leopold van Asten.

De Saudische springruiter Abdullah Al Sharbatly kocht tijdens de veiling de paarden Tobalio, Callahan en Sacramento. Albert Voorn was de vaste berijder van Tobalio, maar kon niet genoeg geld bijeenbrengen om het paard te kunnen kopen.

Door: Novum
know'm sayin?
×
word? word.
pi_138650905
Zou mooi zijn als Schröder door kan. ^O^

Dan is Glock ook wel echt een liefhebber denk, met passie voor paardensport. Minder kans op Totilas praktijken iig, want dat blijft zo zonde...
Jack does it in real time...
pi_138659334
^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 april 2014 @ 18:52:46 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138659774
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:52 schreef DeeBee het volgende:
Zou mooi zijn als Schröder door kan. ^O^

Dan is Glock ook wel echt een liefhebber denk, met passie voor paardensport. Minder kans op Totilas praktijken iig, want dat blijft zo zonde...
bijzonder ook dat hij voor eigen land mag blijven uitkomen. Misschien kan hij voor Gal ook even Totilas terughalen :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:59:11 #155
123170 alors
zlata1234
pi_138660007
Berlin is trouwens gekocht door de Nederlandse VDL Groep. Dus die blijft ook behouden voor de Nederlandse fokkerij.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 mei 2014 @ 17:04:31 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140247136
quote:
Totilas heeft na bijna 2 jaar afwezigheid vandaag zijn rentree gemaakt in de wedstrijdring, met succes. De wonderhengst maakte eindelijk ook eens indruk met de Duitse dressuurruiter Matthias Rath in het zadel. De combinatie reed in de Belgische plaats Kapellen een Grand Prix, die door de jury werd gewaardeerd met een score van 78,68 procent.

Totilas, internationaal groot gemaakt door Edward Gal en daarna voor vele miljoenen verkocht, was lang uitgeschakeld door blessureleed. Ook de 29-jarige Rath was een tijdlang ziek.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 juni 2014 @ 17:38:47 #157
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140876795
quote:
Matthias Rath heeft op de slotdag van het 'PfingstTurnier' in Wiesbaden de dressuurliefhebbers opnieuw een uitstekende proef laten zien met de Nederlandse miljoenenhengst Totilas. De combinatie, die lang uit de running was, won vandaag de Grand Prix Special met een score van liefst 83,196 procent.

Dat is een jurywaardering die voorzichtig de 'goede oud tijd' van het paard met Edward Gal op zijn rug in herinnering roept. Zaterdag haalde de combinatie, die voor het eerst in 2 jaar weer eens voor eigen publiek startte, al 82,8 in de Grand Prix.

Rath, die met zijn zege 10.600 euro verdiende, had in Wiesbaden geen concurrentie. De Zweed Kristian von Krusenstierna (Biggles) haalde nog geen 7 gemiddeld.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 23:06:12 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_141632669
quote:
Matthias Rath heeft vrijdagavond met zijn Nederlandse superhengst Totilas een vorm geshowd die de Duitse bondscoach niet kan negeren voor het WK. De combinatie haalde op het dressuurgala van Perl-Borg, de eerste selectieplaats voor de Wereldruiterspelen in augustus in Caen, in de Grand Prix ter kwalificatie voor de Grand Prix Special een score van 85,18 procent. Isabell Werth bleef daar met de talentvolle merrie Bella Rose duidelijk bij achter (80,1).

Werth, meervoudig olympisch kampioene, was met haar andere rijdier Don Johnson in de GP voor de kür wel de beste: 77,32. Rath startte daarin niet. Hij moet zich zondag in de GPS nogmaals bewijzen. Na het CHIO van Aken wordt de Duitse WK-ploeg bekendgemaakt. Helen Langehanenberg is als enige zeker van een plek. Ze ontbrak in Perl omdat haar paard Damon Hill momenteel dekdienst heeft.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 17:01:53 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_142482917
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_142506870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 18:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Sjef Janssen _O_
Eindelijk is de controverse opgelost. Het is niet het paard èn het is niet de ruiter die een gouden plak verdient. Het is de trainer van de ruiter.
pi_142514528
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eindelijk is de controverse opgelost. Het is niet het paard èn het is niet de ruiter die een gouden plak verdient. Het is de trainer van de ruiter.
Het is denk ik een combinatie van.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 augustus 2014 @ 14:48:35 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_143379209
quote:
Totilas is het beroemde dressuurpaard dat samen met de Nederlandse topruiter Edward Gal miljoenen harten veroverde. De hengst werd voor een astronomisch bedrag verkocht naar Duitsland.

Maar de successen bleven uit. Dankzij mismanagement, intriges en blessures hield Totilas het niet vol op topniveau. De nieuwe eigenaren werden beschimpt en verguisd. Het sprookje leek ten einde. Maar achter de schermen werken trainer Sjef Janssen met ruiter Matthias Rath aan een ijzersterke comeback.

Zal Totilas dan toch zijn wereldtitels kunnen verdedigen op het komende WK Dressuur in Frankrijk? Programmamaker Annette van Trigt volgt Totilas en de mensen om hem heen.
http://www.omroepmax.nl/t(...)s-paard-en-fenomeen/

Donderdag 14 augustus 2014
20.30 uur, Nederland 1
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_143385776
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:48 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.omroepmax.nl/t(...)s-paard-en-fenomeen/

Donderdag 14 augustus 2014
20.30 uur, Nederland 1
Lijkt me interessant.
pi_143389860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:48 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.omroepmax.nl/t(...)s-paard-en-fenomeen/

Donderdag 14 augustus 2014
20.30 uur, Nederland 1
Bedankt voor de tip.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 20:59:26 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143425826
hatemails :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143425869
Shit vergeten.

Hopelijk komt het op Uitzending Gemist.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 21:05:10 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143426118
een paard dankzij je schoonmoeder :D en wat voor één
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143426741
Van paradepaardje tot ordinaire dekhengst. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 21:28:37 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143427336
omg, schoonmoeder rijdt zelf ook regelmatig om Totilas.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 21:34:22 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143427671
Er zijn gewoon jaren vergooid met dat paard.

En hoeveel geld zou er inmiddels in dat paard gestopt zijn door schoonmoeders _O- Sjef komt niet voor een paar euro gok ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 21:34:48 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143427699
En die Rath heeft de juiste vrouw gezocht voor zijn loopbaan :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143428833
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:34 schreef rubbereend het volgende:
Er zijn gewoon jaren vergooid met dat paard.

En hoeveel geld zou er inmiddels in dat paard gestopt zijn door schoonmoeders _O- Sjef komt niet voor een paar euro gok ik
En zwijggeld voor Gal.

Sjef die ook zei dat ie in al zijn naïviteit Rath maar was gaan trainen voor de OS :').
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 22:17:37 #174
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143429924
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En zwijggeld voor Gal.

Sjef die ook zei dat ie in al zijn naïviteit Rath maar was gaan trainen voor de OS :').
Gal heeft dat paard groot gemaakt, leek me altijd al aannemelijk dat hij meedeelde met de opbrengst.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:18:42 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143429963
Een paar Duitsers hebben ons twee zekere gouden medailles door de neus geboord.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 augustus 2014 @ 22:35:41 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_143430687
Mooie docu ^O^. GOed werk van Annette van Trigt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 augustus 2014 @ 23:08:31 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143432076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:35 schreef borisz het volgende:
Mooie docu ^O^. GOed werk van Annette van Trigt.
:Y zeker, mooi vrij compleet verhaal met vrijwel alle betrokkenen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143438346
quote:
8s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
Een paar Duitsers hebben ons twee zekere gouden medailles door de neus geboord.
Waren WE 9e ipv 13e in de medaillespiegel geweest :(
pi_143438763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:Y zeker, mooi vrij compleet verhaal met vrijwel alle betrokkenen
Inderdaad. En ze wisten ook wel goed over te brengen hoe bijzonder Totilas was / is
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:23:11 #180
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_143455224
Zit de paardenwereld eigenlijk zo in elkaar dat eigenaars ruiters zoeken van hun eigen land? Hoe zit dat? Is dat de norm?
Je zou zeggen dat dit niet zo hoeft te zijn, en ook een buitenlander een paard zou kunnen berijden indien het de geschikte man is.
Waarom was het bijna een automatisme dat Schockemöhle een ruiter uit eigen land zocht?

Maak bijv. een vergelijking met Formule 1 waar een buitenlander (Schumacher) prima in een Ferrari kon rijden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:25:04 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143455280
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
Zit de paardenwereld eigenlijk zo in elkaar dat eigenaars ruiters zoeken van hun eigen land? Hoe zit dat? Is dat de norm?
Je zou zeggen dat dit niet zo hoeft te zijn, en ook een buitenlander een paard zou kunnen berijden indien het de geschikte man is.
Waarom was het bijna een automatisme dat Schockemöhle een ruiter uit eigen land zocht?

Maak bijv. een vergelijking met Formule 1 waar een buitenlander (Schumacher) prima in een Ferrari kon rijden.
Glock laat in Nederland een enorm centrum bouwen en laat een daar een Nederlander op een toppaard rijden als sponsor zijnde.

Bij Ferrari zouden ze ook het liefst een Italiaan wereldkampioen maken als er een groot genoeg talent was.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 augustus 2014 @ 19:16:19 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_143639301
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145438895
WE ZIJN OPNIEUW DE BESTE! _O_ _O_ _O_

FEI Nations Cup (landenwedstrijd) in Barcelona gewonnen. Na 3 van de 4 ruiters al beslist.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:18:06 #184
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145524613
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 november 2014 @ 15:29:10 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146500015
quote:
Helen Langehanenberg raakt haar toppaard Damon Hill kwijt. Doordat de onderhandelingen met de eigenaar van de goedgekeurde hengst over een langere samenwerking op niets zijn uitgelopen, is de scheiding van de succesvolste Duitse dressuurcombinatie nu uitgesproken.
'De voorstellen over de voorwaarden liepen te ver uiteen', liet de bezitter Christian Becks maandag weten. Het 14-jarige paard blijft volgens Becks' advocaat in de familie en wordt niet verkocht.

Langehanenberg was met olympisch kampioene Charlotte Dujardin (Valegro) de afgelopen jaren de grootste concurrente van Adelinde Cornelissen (Jerich Parzival). Het drietal domineerde bij het WK 2014 individueel. De Duitse amazone pakte in Caen het WK-zilver en teamgoud en won eerder dit jaar in Lyon opnieuw de wereldbeker.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146517607
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:29 schreef borisz het volgende:

[..]

Wel apart dat het paard in die familie blijft en dat ze er toch niet op kan rijden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 december 2014 @ 19:07:02 #187
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147577932
Dubbeldam FEI-atleet van het jaar. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 december 2014 @ 09:10:58 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147662224
Nieuw WR voor Charlotte Dujardin en Valegro op de Grand Prix. Ze kwam bij de Olympia Horse Show in Londen tot een score van 87.740.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 januari 2015 @ 14:08:26 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148242476
quote:
De veiling van de Eurocommerce-paarden was het afgelopen jaar een hele happening. De spanning bij zowel ruiters als liefhebbers was groot, waar gingen toppers als London, Tobalio, Seoul en Capetown naartoe? Op de computer konden investeerders en kopers inkopen doen. De Paardenkrant Extra zocht uit hoe het nu met de Eurocommerce-paarden gaat.

Het grootste nieuws eind april kwam natuurlijk van Gerco Schröder. De Oostenrijkse familie Glock behield London voor 8,6 miljoen voor Schröder. “Door Glock ben ik niet in een sportief gat gevallen”, aldus Schröder. Behalve London en de kort daarna verworven Glock’s Debalia (v. Numero Uno) gaat ook Gerco’s tweede paard Cognac Champblanc tegenwoordig met het Glock-voorvoegsel door het leven. “Voor mijn sportieve situatie is dat gewoon super!”

Winnende Capetown

Behalve London werd ook Oklund-zoon Capetown behouden voor een Nederlandse topruiter. De heren Siem Kat en Klaas van den Berg werden door springruiter Wout-Jan van der Schans en zijn partner Liesbeth ertoe bewogen de op dat moment veelbelovende ruin aan te schaffen. Een zeer geslaagde investering, want de 187.000 euro die Capetown moest kosten in de veiling is al bijna terugverdiend. “Het is allemaal nog veel sneller en beter gegaan dan we hadden gedacht. Eigenlijk had ik deze resultaten pas voor volgend jaar voorzien, maar nu doet hij het al op het hoogste niveau”, vertelt Van der Schans, die inmiddels in het A-kader is opgenomen met Capetown.

Saoedi-Arabië

Vooral vanuit Saoedi-Arabië was er veel belangstelling voor de Eurocommerce-veiling. De vicewereldkampioen van 2010 Abdullah Al Sharbatly kocht Tobalio, Callahan en Sacramento en in de tweede online veiling New Orleans. De geroutineerde New Orleans bleef niet lang in bezit van Sharbatly, want de schimmel verkocht hij direct door aan zijn goede vriend Abdulrahman Al Rajhi. Op aanraden van Sharbatly kocht Naser Al Shawwaf Seoul, die succesvol was onder Wout-Jan van der Schans en Gerco Schröder.
Egyptenaar Abdel Saïd liet zijn sponsor Mohamed Mansour de Eurocommerce-paarden Dakota en Vingino aankopen. Met de voor 99.000 euro aangeschafte Dakota won Saïd al bijna 34.000 euro. De KWPN-goedgekeurde hengst Vingino begon onder Mansour, maar al snel nam Saïd de teugels over. In september was Vingino Saïds paard op de Wereldruiterspelen. De aanschaf van de competitieve Dakota was een gokje, maar pakte goed uit. “Ik kende haar eigenlijk niet zo goed, maar ze heeft ons heel positief verrast”, vertelt Abdel Saïd.

New York en Berlin

Een echt schot in de roos bleek de aankoop van Verdi-zoon New York door Colombiaan Juan Pablo Gnecco. De achtjarige ruin verdiende in de afgelopen maanden 42.500 euro, een enorm bedrag voor zijn leeftijd en aankoopprijs van 97.000 euro. Gnecco won met New York een 1,50 m in Del Mar en een 1,45 m in Thermal en werd tweede in de Wereldbeker van Rancho Murieta.
Om te voorkomen dat keurhengst Berlin naar het buitenland zou vertrekken, legde VDL Groep-topman Wim van der Leegte 122.000 euro neer om de twintigjarige Cassini-zoon voor de Nederlandse fokkerij te behouden. Ook VDL Groep Zagreb, die Van der Leegtes Stoeterij Duyselshof in mede-eigendom had met Eurocommerce, werd volledig aangeschaft in de online veiling.

Meer weten?

Op zondag 4 januari wordt op NPO 1 om 23.05 uur een documentaire van Annette van Trigt uitgezonden: De slag om London: de val van een olympische springstal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2015 @ 14:24:35 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148242918
Annet van Trigt net op de radio, gaat een mooie docu worden!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 januari 2015 @ 14:31:21 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148243071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:24 schreef rubbereend het volgende:
Annet van Trigt net op de radio, gaat een mooie docu worden!
Haar sportdocu's zijn sowieso de moeite waard de laatste paar jaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:37:43 #192
123170 alors
zlata1234
pi_148243183
Ben benieuwd
know'm sayin?
×
word? word.
pi_148243445
Heeft zij die documentaire over Totillas ook niet gemaakt?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 januari 2015 @ 14:53:11 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148243491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Heeft zij die documentaire over Totillas ook niet gemaakt?
:Y
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 4 januari 2015 @ 23:08:48 #195
123170 alors
zlata1234
pi_148339505
Begonnen
know'm sayin?
×
word? word.
pi_148360864
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:08 schreef alors het volgende:
Begonnen
En?
  maandag 5 januari 2015 @ 17:08:05 #197
123170 alors
zlata1234
pi_148361055
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En?
Wel interessant, het ging wel meer over het faillissement, de Rabobank en de schimmige zaken dan echt over de paarden en sport, maar het gaf een leuke inkijk.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_148361170
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef alors het volgende:

[..]

Wel interessant, het ging wel meer over het faillissement, de Rabobank en de schimmige zaken dan echt over de paarden en sport, maar het gaf een leuke inkijk.
130403_74789_E6sSQOO.jpg

Eén dezer dagen de documentaire dan maar eens kijken. Die over Totillas was goed.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 januari 2015 @ 22:11:30 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148372478
Ik zet hem nu aan. Ben benieuwd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 januari 2015 @ 23:43:55 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148376806
Ik vond het wel een aardige docu. Quote maakt er iig op een aantal punten gehakt van.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 januari 2015 @ 14:24:42 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_148388953
Wel mooi dat Gerco ze gewoon te woord stond :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 17:08:07 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_149268053
Willem Greve wint Jumping Amsterdam ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 april 2015 @ 23:08:05 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151759873
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154808275
quote:
Utascha SFN,het voormalige toppaard
van Jeroen Dubbeldam en eerder Eric van
der Vleuten,is overleden.De 14-jarige
merrie brak bij de training een been,
waarna de dierenarts haar heeft laten
inslapen.

Utascha nam onder Van der Vleuten deel
aan de EK van 2011 en een reeks van
landenwedstrijden.Vervolgens kwamen de
teugels in handen van oud-olympisch
kampioen Dubbeldam,die met het paard
onder meer de WB-wedstrijd in Oslo won.

Het springpaardenfonds Nederland (SFN)
verkocht Utascha eind 2013 naar Qatar,
waar springruiter Khalid Al Emadi het
dier ging berijden.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=629

;(
pi_154809476
Wat zonde...
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:53:35 #206
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_155324611
quote:
Dressuurpaard Totilas zal zijn kunsten nooit meer vertonen

Het wereldberoemde paard Totilas zal niet meer deelnemen aan wedstrijden. Een blessure heeft een einde gemaakt aan de topsportcarrière van het dier.

De Duitse ruiter Mathias Rath reed de laatste jaren op Totilas. Onlangs werd tijdens het EK paardensport in Aken een botontsteking bij het dier vastgesteld.

Gouden jaren
Totilas beleefde gouden jaren 2009 en 2010 aan de hand van Edward Gal. Die leidde het dier naar twee Europese- en drie wereldtitels. Totilas vertrok daarna voor miljoenen naar Duitsland en kwam in handen van eigenaar Paul Schockemöhle.

De Duitsers hadden bij aankoop de verwachting dat de hengst nog jaren zou domineren, maar aanhoudende blessureperikelen wierpen het paard ver terug en Rath won de afgelopen jaren geen enkele internationale titel meer met Totilas.

RTL Nieuws / ANP
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:54:02 #207
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_155326206
Totalos
pi_155326609
Het was te verwachten natuurlijk. Het is diep en diep treurig. Dat het kapitaal van mensen een dier zo ten onder brengen..
pi_155327185
Dure kroketten.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:37:54 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_155327209
blessure laten genezen en dan kan zijn zaad weer geoogst worden. Alleen sportief gezien treurig.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:10:54 #212
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155328292
Zo jammer dat Gal niet met Totilas naar Londen kon, blijft een wat als.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:13:40 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_155328382
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:10 schreef Mark het volgende:
Zo jammer dat Gal niet met Totilas naar Londen kon, blijft een wat als.....
Had je tweemaal goud erbij.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:14:45 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_155328413
Wij zijn er al zuur van, moet je bedenken hoe Gal naar dit alles kijkt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_155329026
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:14 schreef rubbereend het volgende:
Wij zijn er al zuur van, moet je bedenken hoe Gal naar dit alles kijkt
Leek mij zo moeilijk voor hem bij de prijsuitreiking van de teammedaille vorige week..
pi_155333409
know'm sayin?
×
word? word.
pi_155334002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:13 schreef borisz het volgende:

[..]

Had je tweemaal goud erbij.
Zou hij de scores van Dujardin hebben overtroffen?
pi_155334034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou hij de scores van Dujardin hebben overtroffen?
Dat waren (wereld)records op dat moment toch?

Ik denk dat Dujardin hoe dan ook wel gewonnen zou hebben, zeker gezien het thuisvoordeel. Maar het was in ieder geval spannender geweest. :P
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:13:08 #219
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_155336196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zou hij de scores van Dujardin hebben overtroffen?
90.089 moet te doen zijn :+. Als Als...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_155337890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Wat een triest einde van deze soap :'(
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2016 @ 19:11:55 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158964780
Aangezien dit ook wel een beetje het paardensporttopic is.
quote:
Bij bondscoach Wim Ernes van de Nederlandse dressuurploeg is een hersentumor aangetroffen. De 57-jarige Ernes werd vlak voor de kerstdagen getroffen door een epileptische aanval en vervolgens opgenomen in het ziekenhuis. Het vermoeden bestond toen al dat die aanval was ontstaan door een gezwel in de hersenen. Medisch onderzoek bevestigde deze diagnose.

Uit een biopsie bleek dat het gaat om een kwaadaardige hersentumor. Een operatie is niet mogelijk, meldde de Nederlandse paardensportbond KNHS zaterdag in een korte verklaring. Bondscoach Ernes bespreekt komende week met de artsen zijn mogelijke behandeltraject.

Ernes heeft de dressuurploeg sinds januari 2013 onder zijn hoede. Hij boekte successen op de grote kampioenschappen, onder meer met het teamgoud bij de EK afgelopen jaar in Aken.elopen jaar in Aken.
:{
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 januari 2016 @ 19:13:06 #222
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_158964810
gadver :{
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_158964937
:{
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:18:48 #224
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_158965003
Bah. Aardige man.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 januari 2016 @ 12:13:39 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159302692
Een buisje zaad van Totilas kost nog maar 2500e ipv 8000e.
http://www.horses.nl/spor(...)zakt-naar-2500-euro/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 januari 2016 @ 12:16:13 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159302745
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:13 schreef borisz het volgende:
Een buisje zaad van Totilas kost nog maar 2500e ipv 8000e.
http://www.horses.nl/spor(...)zakt-naar-2500-euro/
Een zoon van hem:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1588303

Die zwemmende zaadcelletjes _O- _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 juni 2016 @ 22:44:46 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_163277890
De springruiters winnen voor het eerst sinds 2003 het CHIO in Rotterdam. Goede voorbereiding op Rio :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_163283792
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:44 schreef borisz het volgende:
De springruiters winnen voor het eerst sinds 2003 het CHIO in Rotterdam. Goede voorbereiding op Rio :)
Of niet. Kan nu alleen maar tegenvallen. :+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 juni 2016 @ 11:40:39 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163284729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 10:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Of niet. Kan nu alleen maar tegenvallen. :+
Ach, als er één onderdeel is waarin het allemaal compleet open ligt is het het springen wel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163285399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 11:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, als er één onderdeel is waarin het allemaal compleet open ligt is het het springen wel :P
Dat maakt springen ook zo'n mooie sport om te kijken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 21:45:37 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_163963054
quote:
Op Ziggo Sport zie je zondag 24 juli om 21:00 uur de documentaire The Story of Totilas, de opkomst en ondergang van een miljoenenhengst. Documentairemaker Annette van Trigt maakte een reconstructie van Totilas' opkomst en ondergang met alle hoofdrolspelers in beeld.
Hun gevecht, hun veelzeggender zwijgen en hun verdriet oftewel: hoe een wonderpaard door hebzucht, mismanagement, intriges en blessures uiteindelijk ten onderging.

DE GOUDEN JAREN MET GAL
Het meest besproken paard ter wereld kwam, zag en overwon met Edward Gal. Het duo veroverde vele harten met als hoogtepunt 3 titels op de WK in Kentucky in 2010. Het was het laatste wapenfeit van Gal-Totilas. Meteen daarna werd de dressuurhengst voor een bedrag tussen 10 en 15 miljoen euro verkocht naar Duitsland en waren 2 bijna zekere gouden Olympische medailles voor Nederland in rook opgegaan.

RAMPSPOED VOOR KERSVERS MILJOENENPAARD
Maar nieuwe eigenaar Paul Schockemöhle schoot zichzelf in de voet. Hij gaf Totilas een nieuwe ruiter: Matthias Alexander Rath. Het bleek bepaald geen gelukkige combinatie. Ook toptrainer Sjef Janssen kon niet voor de felbegeerde Olympische medailles zorgen. In 2015 verliet Totilas kreupel de wedstrijdarena in Aken om nooit meer terug te keren in de sport. Tot groot verdriet van zijn miljoenen fans.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:48:40 #232
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163963124
Dit is die eerdere docu met nu een extra hoofdstuk?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 21:51:56 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_163963217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:48 schreef Jinkx het volgende:
Dit is die eerdere docu met nu een extra hoofdstuk?
Idd. De oude docu opnieuw geknipt en geplakt aangevuld met nieuwe beelden.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 23-07-2016 22:04:32 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 juli 2016 @ 16:28:22 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164133376
Inmiddels bekeken. De helft oude beelden. De helft nieuwe beelden en dan vooral over EK 2015 in Aachen. Totilas was totaal niet fit op het EK en had nooit mogen starten. Maar er was maar één arts die protesteerde. De rest + twee juryleden keurden hem goed.

Scores tussen de 71 en 80%. Dat is een te groot verschil eigenlijk, maar ja jurysport. :s). Bij het horen van de scores was er grote ophef in het Duitse kamp. Maar als de rust is wedergekeerd is de score van 76% te begrijpen, al had hij nooit mogen starten.

Verder is de docu alleen de moeite waard als je nog niets hebt gezien. Anders kan je de helft doorspoelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 september 2016 @ 16:45:13 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165431464
Nou Zenith staat op de veiling
https://www.bva-auctions.com/auction/category/21934/2039403

Meer in Nieuwsuur vanavond.
http://nos.nl/artikel/213(...)ndag-bij-de-nos.html

De veiling was al een tijdje geleden aangekondigd helaas. En ook twee jaar geleden was wel redelijk duidelijk dat de OS de laatste wedstrijd van Dubbeldam met Zenith zou zijn.

Ook maar even de TT veranderd aangezien dit eigenlijk min of meer het Paardensport-topic werd.

[ Bericht 11% gewijzigd door borisz op 19-09-2016 16:58:13 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 september 2016 @ 16:55:42 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165431727
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:45 schreef borisz het volgende:
Nou Zenith staat op de veiling
https://www.bva-auctions.com/auction/category/21934/2039403

Meer in Nieuwsuur vanavond.
http://nos.nl/artikel/213(...)ndag-bij-de-nos.html

Ook maar even de TT veranderd aangezien dit eigenlijk min of meer het Paardensport-topic werd.
Zo kut, dit soort dingen.

Die praktijken van het onder de kont van een topruiter wegveilen van een toppaard zijn om te kotsen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 september 2016 @ 17:10:48 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165432073
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165433496
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo kut, dit soort dingen.

Die praktijken van het onder de kont van een topruiter wegveilen van een toppaard zijn om te kotsen.
In een wereld waar het grote geld het voor het zeggen heeft is het mooi dat we het SFN hebben.
Vanwege gewijzigde Europese (?) mag de huidige opzet van het SFN blijkbaar niet meer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 10:57:54 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165467507
Nog drie uur te gaan. Nog geen biedingen op de twee grote paarden. Maar goed dat wordt laatste momentwerk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 10:58:36 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165467513
Wat gebeurt er als er toch geen bod komt? :+
Blijft Dubbeldam er dan op rijden?

Ja, ik weet dat die kans ongeveer 0,01% is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165467980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:58 schreef heywoodu het volgende:
Wat gebeurt er als er toch geen bod komt? :+
Blijft Dubbeldam er dan op rijden?

Ja, ik weet dat die kans ongeveer 0,01% is.
Ik ben bang dat er op het laatst nog wel geboden gaat worden.
Op de website las ik overigens dat het paard sowieso in 2018 verkocht zou worden, vanwege andere regels is dat nu 2 jaar eerder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 11:27:38 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165468013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er op het laatst nog wel geboden gaat worden.
Op de website las ik overigens dat het paard sowieso in 2018 verkocht zou worden, vanwege andere regels is dat nu 2 jaar eerder.
Zenith had na het WK al verkocht kunnen worden, maar toen is besloten om hem sowieso t/m Rio te houden, maar toen was ook wel duidelijk dat Zenith na Rio verkocht zou worden nog los of het fonds wel of niet zou blijven bestaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 11:39:34 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165468211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er op het laatst nog wel geboden gaat worden.

Uiteraard, maar dan staat mijn vraag nog steeds :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 13:17:34 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165469851
Verkoop Zenith uitgesteld tot 16u...
Aquila verlaat naar 15.20u
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 15:28:30 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165472120
Nog anderhalve minuut voor Aquila, 750k
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/21934/7544126

Edit: Oh nu weer 550k
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 15:29:21 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165472138
En weer op 750k
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 15:32:30 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165472206
Ferrari begon op 50k en is na tien biedingen uitgekomen op 165k.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 16:01:40 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165472913
750k nu. Nog vier minuten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 16:04:00 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165472959
800k
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 16:05:18 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165472990
850k
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 21 september 2016 @ 16:05:41 #251
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165472997
Walgelijk dit
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 september 2016 @ 16:10:15 #252
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165473106
Verkocht voor 850k
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 21 september 2016 @ 16:12:42 #253
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165473158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Verkocht voor 850k
Die moest toch miljoenen opleveren?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 16:14:45 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165473200
Quitte zal er niet gespeeld worden als ik het zo zie....
Dan was 2,6m nodig. Nou die zes beesten hebben geen 2,6m opgeleverd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 16:18:18 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165473255
850k is een schijntje idd.
Voor London van destijds eigenaar Ger Visser (bereden door Gerco Schröder) betaalde Gaston Glock 8,4m en dat bleek een miskoop. http://www.tubantia.nl/sp(...)kat-in-zak-1.5376883
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165476241
Dit valt tegen...
Voor deze bedragen had men de paarden beter kunnen houden.
pi_165478481
Ze (Springpaardenfonds Nederland) hebben Zenith zelf gekocht omdat er anders nog minder werd opgehaald :D


Nu gaan ze via onderhandse verkoop proberen om meer op te halen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 september 2016 @ 10:16:09 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165509304
Aquila is in Frankrijk terecht gekomen
http://www.nu.nl/sport/43(...)ampaign=nunl_twitter
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:46:15 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166032987
Er komen veranderingen aan wat betreft de regels op de Spelen. Even schaamteloos kopiëren van Totallympics:

quote:
So it looks like the dressage teams will now have 3 riders, instead of 4, meaning that all scores will count. But, in team final, teams will be able to use their reserve rider as a "joker" if they want to. Grand Prix stage will be divided into 6 heats of 10 riders, with top x athletes + y lucky losers advancing.

In eventing, it looks like individual and team competitions will be completely separated. 40/45 athletes should be in the team competition. Teams will also have 3 riders instead of 4 and all scores will count. Team members should go one after the other in cross-country and jumping stages. 20/25 athletes will be in the individual competitions, with max 3 per nation. But, athletes can't compete in both team and individual events so this means that nations will be able to have 6 eventing riders in total! They are also planning to introduce penalties for knocking down the flags on cross-country.

Jumping should also see 3 riders per team instead of 4, with all scores counting. This means that as much as 20 teams should compete. Individual and team competitions will be separated and both will take just two days. Also, individual competition should be held before the team event.

De individuele- en teamwedstrijden in eventing en springen volledig van elkaar scheiden lijkt me uitstekend en werd ook wel eens tijd. Pure onzin dat een slecht resultaat in de ene medaillewedstrijd een mogelijk beslissend effect heeft op de andere medaillewedstrijd.

Dat je in eventing dan alleen individueel of in het team mee mag doen is wel onzin :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:17:40 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166037130
Dubbeldam mag nog een paar wedstrijdjes met Zenith springen
http://nos.nl/artikel/213(...)voor-de-etalage.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 18:46:04 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166351320

quote:
Wim Ernes is op 58-jarige leeftijd overleden. Met het overlijden van Wim verliest de hippische wereld een geweldig mens en bijzonder paardenman.

Wim Ernes was paardenman in hart en nieren en bij het publiek vooral bekend in zijn rol van KNHS bondscoach, internationaal jurylid en voorzitter van de KWPN Hengstenkeuringscommissie dressuur. Tot het laatst was Ernes waar mogelijk betrokken bij de paardensport. Eerder deze week ontving hij, als icoon van de Nederlandse paardensport, nog de gouden KNHS-speld als blijk van waardering voor zijn enorme verdiensten voor de totale Nederlandse paardensport. Het KWPN bedankte Ernes afgelopen februari tijdens de KWPN Hengstenkeuring in ’s-Hertogenbosch met de gouden KWPN-speld voor zijn bevlogen inzet voor het stamboek.

De begeesterde inzet van Ernes om de rijkunst en het juryschap van velen te vergroten, was ongeëvenaard. In de jaren ’90 van de vorige eeuw was hij al een periode succesvol bondscoach, een rol die hij in 2013 weer vol overgave had opgepakt. De laatste jaren is hij vooral in de rol als bondscoach in beeld geweest, zowel bij de KNHS als bij NOC*NSF, waar hij dit jaar nog zijn Mastercoach traject afrondde.

Zijn betekenis voor de ontwikkeling van de opleiding en bijscholing van zowel KNHS- als FEI-juryleden is van onschatbare waarde. Daarnaast maakte Ernes vele jaren deel uit van diverse keuringscommissies van het KWPN, waarmee hij een voorname rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de Nederlandse fokkerij van toppaarden.

In november 2015 nam hij na acht jaar afscheid van de hengstenkeuringscommissie dressuur, waarvan hij de laatste drie jaar voorzitter was. Onder zijn leiding werden vijf dressuurhengsten erkend en 93 goedgekeurd, waaronder de hengsten Apache en Arlando, die later hun kwaliteiten bewezen en werden opgenomen in het Olympisch kader.

In zijn rol als jurylid waren de Olympische Spelen van Londen 2012 een hoogtepunt. Als bondscoach waren het olympisch teamzilver van Atlanta in 1996 en het Europees goud in Aken in 2015 historische successen.

De nationale en internationale hippische sport en fokkerij verliest in Wim Ernes een uiterst deskundig en gerespecteerd, maar bovenal aimabel mens. Wij wensen zijn vrouw, dochter, schoonzoon en andere naasten veel sterkte bij het verwerken van dit enorme verlies.

namens bestuur en directie KNHS en KWPN
RIP :{
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166351352
:{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 november 2016 @ 20:13:06 #263
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166376224
;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 november 2016 @ 10:31:06 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166386992
quote:
In een bericht van de FEI is bekend gemaakt dat Wim Ernes zaterdag in zijn woonplaats Schimmert (Limburg) wordt begraven. Edward Gal, Hans Peter Minderhoud, Diederik van Silfhout en Patrick van der Meer – het gouden team van het EK in Aken – dragen zijn kist.
_O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 november 2016 @ 16:27:11 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166780428
quote:
De Europese kampioenschappen springen, dressuur en para-dressuur worden in 2019 gehouden in Rotterdam. Dat heeft de internationale paardensportbond FEI besloten in Tokio.

De titelstrijd vindt plaats van 19 tot en met 25 augustus. Rotterdam organiseerde in 2011 al het EK dressuur.

Fantastisch evenement
"Maar het is dertig jaar geleden dat we hier een EK springen hadden. We gaan er een fantastisch evenement van maken'', zegt Belle de Bruin, voorzitter van CHIO Rotterdam. Het CHIO, het hoogst ingeschaalde hippische evenement van Nederland, organiseert de EK samen met paardensportbond KNHS, fokkerij-organisatie KWPN en de gemeente Rotterdam.

"Dit is ontzettend goed nieuws voor Rotterdam en een bekroning op de samenwerking van de partijen die met elkaar de financiering, het bid en de presentatie in Lausanne hebben gerealiseerd'', reageerde Rotterdams wethouder Adriaan Visser, die onder meer sport in zijn portefeuille heeft. "Als gemeente streven we er naar om ieder jaar passende topsportevenementen naar Rotterdam te halen.''

"Drie belangrijke EK's in eigen land die ook nog eens een belangrijk kwalificatiemoment voor de Olympische Spelen van 2020 in Tokio worden, is fantastisch voor onze sport", aldus Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS. "En rijden voor eigen publiek geeft onze eigen sporters meestal een extra stimulans en hopelijk dus ook goede kansen op medailles."
Komende zomer is het EK in Gothenborg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 november 2016 @ 14:45:38 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166825272
quote:
Voortaan drie ruiters per land op Spelen

Bij de teamwedstrijden dressuur, springen en eventing komen bij de Olympische Spelen van Tokio nog maar drie combinaties per land in actie. Dat voorstel werd vandaag door een grote meerderheid van leden van de internationale paardensportbond FEI aangenomen.

Nederland was één van de elf landen die tegenstemden. Tot dusverre was er bij de Spelen sprake van een team van vier ruiters, waarbij het minste resultaat geschrapt werd.

De huidige limiet aan deelnemers blijft ongewijzigd. De FEI wil met de inkrimping van de teams meer landen aantrekken voor het olympisch toernooi. ,,Helaas waren er te weinig stemmen, vooral van de grotere hippische federaties, tegen dit voorstel. We willen graag de absolute top zien op de Spelen, daarom willen wij vier ruiters per land. Nu moeten de sterke landen een ruiter 'inleveren' ten behoeve van de mondialisering", motiveerde KNHS-topsportdirecteur Maarten van der Heijden zijn tegenstem. Het IOC moet het voorstel nog wel bevestigen.

De maatregel geldt zowel voor de Olympische als Paralympische Spelen. ,,Dit was een belangrijke stemming voor de toekomst van onze sport'', zei FEI-voorzitter Ingmar De Vos na de stemming. ,,Het aantal teamleden terugbrengen naar drie was de enige manier om het aantal deelnemende landen te doen stijgen.''
Meer op http://www.horses.nl/alge(...)isch-format-gestemd/
En
http://inside.fei.org/new(...)alympic-rule-changes
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 12:21:48 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167276628
Sir Radjah, het tweede paard van dressuurtopper Beatriz Ferrer-Salat, is plotseling overleden.
http://www.horses.nl/sport/sir-radjah-ferrer-salat-overleden/

Vrijdag en zaterdag nog top in Genève, zondag overleden ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167348470
quote:
Valegro, the horse which won three Olympic gold medals with Team GB's Charlotte Dujardin, has retired from competition.

The 14-year-old mount does so after completing a special routine at London's Olympia venue.

He will continue to make celebrity appearances and give demonstrations, but rider Dujardin, 31, is already pursuing a successor in preparation for Tokyo 2020.

"I want to retire him at the top of his game," Dujardin, who is reportedly considering Mount St John Freestyle for the next Olympic Games, told BBC Sport.

"Now we can take the pressure off and go around and really enjoy ourselves. He deserves that. He's just the best."
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2017 @ 11:30:33 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167825333
Nieuws van voor de kerst, maar goed. Rien van der Schaft nieuwe bondscoach dressuur.
http://www.ruitersinoranj(...)coach-dressuur-14126
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2017 @ 15:42:22 #270
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168468401
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 april 2017 @ 12:31:42 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_170016770
pasport twitterde op woensdag 05-04-2017 om 10:41:06 #Breaking Rio 2016 Olympic gold medallist Nick Skelton has announced that he will retire at the Royal Windsor Horse… https://t.co/SU5DHyQBIe reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2017 @ 19:29:26 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_172467020
quote:
Na afloop van het dit weekend in Ermelo verreden NK Dressuur heeft bondscoach Rien van der Schaft het team bekend gemaakt dat Nederland gaat vertegenwoordigen op het EK dressuur in Gothenburg eind augustus.

Het Nederlandse team voor het EK Dressuur in Gothenburg bestaat uit:
* Edward Gal (Oosterbeek) – Glock's Voice
* Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek) – Glock's Johnson TN N.O.P.
* Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) – Cennin
* Diederik van Silfhout (Lunteren) – Four Seasons
* Reserve Emmelie Scholtens (Gorinchem) – Apache

Bondscoach Rien van der Schaft vertelt over zijn keuze: “Ik bekijk alle combinaties het hele seizoen en alles wat ik zie, weegt mee in mijn uiteindelijke keus voor het team. Het CHIO Rotterdam en het NK zijn in het hele selectietraject aangewezen als observatiewedstrijd en daarmee het moment om alle combinaties tegelijk aan het werk te zien, maar de keus voor een team is meer dan alleen scores bij elkaar optellen. Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Madeleine Vrees zijn voor mij zonder discussie. Die scoren het hele jaar sterk en vormen de basis van het team. In Rotterdam en hier op het NK hebben ze hun klasse en vorm ook weer getoond. In overleg met het hele team rond Edward Gal hebben we gekozen om Glock's Voice in te zetten en nog niet de relatief jonge Glock's Zonik. Zijn tijd komt zeker nog, we willen dat paard alle tijd geven om zich optimaal in alle rust te ontwikkelen. De keus tussen Diederik en Emmelie was echt een moeilijke. Mijn keus is gevallen op Diederik omdat ik hem een zekerdere factor vindt die zich ook veel heeft laten zien op concoursen en een stijgende lijn toont. We hebben in de breedte een heel sterk team en ik zie zeker medaille kansen voor de ploeg en misschien kunnen we individueel ook nog wel voor een verrassing zorgen. Ik kijk enorm uit naar het EK”, vertelt bondscoach Van der Schaft enthousiast.
Gal won het NK voor Witte-Vrees en Minderhoud.
http://results.scgvisual.com/2017/ermelo/r18.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:20:33 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_172828686
quote:
Bondscoach Rob Ehrens heeft het team bekend gemaakt dat voor Nederland wordt afgevaardigd naar het Europees kampioenschap springen. Nederland gaat als titelverdediger naar het EK dat van 21 tot en met 29 augustus wordt verreden in het Zweedse Gothenburg. In dezelfde week vinden daar ook het EK dressuur, para-dressuur en mennen voor vierspannen plaats.

Het Nederlands team bestaat uit:
Marc Houtzager (Rouveen) - Sterrehof’s Calimero
Ruben Romp (Goirle) - Audi’s Teavanta II C Z
Harrie Smolders (Grobbendonk, Bel.) - Don VHP Z
Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Glasgow vh Merelsnest
Aniek Poels (Swolgen) - Athene (reserve)

Harrie Smolders, Jur Vrieling en regerend Nederlands kampioen Marc Houtzager zijn al enkele jaren vaste waardes voor Ehrens in zijn team op landenwedstrijden. Relatieve nieuwkomers Aniek Poels en Ruben Romp hebben recent laten zien zich meer dan uitstekend staande te kunnen houden tussen de wereldtop. Bondscoach Ehrens vertelt over zijn selectie: “Harrie Smolders, Jur Vrieling en Marc Houtzager spreken eigenlijk voor zich als je naar de prestaties kijkt die ze de laatste tijd hebben neergezet. Ruben Romp heeft zich recent in Falsterbo en Hickstead natuurlijk enorm in de kijker gereden. Aniek Poels heeft in Falsterbo en Aken de kans gekregen om ervaring op te doen en dat heeft ze heel goed gedaan. Ruben heeft alleen net iets meer ervaring dan Aniek en zijn paard echt goed in vorm, daarom is hij nu de vierde man. Voor allemaal geldt dat ze hun paarden in vorm hebben en echt in goede doen zijn, dat is natuurlijk heel essentieel geweest voor mijn beslissing. Ik kijk uit naar het EK, we gaan er zoals altijd weer vol voor.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 september 2017 @ 18:53:27 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173951245
quote:
Harrie Smolders (Lage Mierde) is door tweede te worden in de Grote Prijs van Rome winnaar van de Global Champions Tour 2017. Een unieke prestatie voor de huidige nummer 6 van de wereld en de zilveren medaille winnaar van het EK vorige maand. Smolders is de eerste Nederlander die de prestigieuze Global Champions tour op zijn naam schrijft. Nog voor de laatste wedstrijd van de Tour wordt verreden is Smolders niet meer in te halen door zijn concurrenten.

Eindoverwinning zeker na tweede plaats in Grote Prijs Rome



“Super dat het gelukt is”, klinkt Smolders nuchter vanuit Rome. “Ik had het zelf niet verwacht en was er vandaag ook niet mee bezig. Ik was gefocust op mezelf en op mijn paard Don. Toen ik bij de beste drie zat bleek ik voor mijn concurrenten niet meer in te halen en kon ik het hier in Rome afmaken. Ze hebben geen kans meer”, lacht Harrie.

“Alles valt dit jaar op de juiste plaats. Emerald en Don springen de ene foutloze ronde na de andere. Ze zijn zo constant. Ik kan ze afwisselen en op het hoogste niveau in de Global Champions Tour rijden. Daarnaast nog het EK en meerdere landenwedstrijden. Onze kracht zat dit jaar echt in de breedte.”

In acht van de veertien wedstrijden van de Global Champions tour reed Smolders zich in de top van het klassement, met een overwinning in Chantilly en tweede plaatsen in Hamburg en Rome. Smolders is de meest constant presterende ruiter van de Global Champions Tour 2017 met zijn toppaarden Don VHP Z, Emerald, Capital Colnardo en Zinius. In Rome reed Smolders zich met zijn Don VHP Z op het podium.

Smolders moest het in Rome in de barrage opnemen tegen Marcus Ehning en de Zweedse Evalina Tovek. Ehning kreeg met Funky Fred vier strafpunten. Don VHP Z, de tophengst van Smolders, deed wat hij eigenlijk altijd doet en dat is geen fouten maken. De Zweedse bleef net als Smolders en Don VHP Z ook foutloos en kwam sneller over de finish, waarmee ze Smolders naar de tweede plaats verwezen.

Eerder op de dag won Smolders met Eric Lamaze al de teamwedstijd van de Global Champions League. Ook met zijn team Hamburg Diamonds aan de leiding in de Global Chamions Tour. In november tijdens de finale in Doha kan Smolders met zijn team Hamburg Diamonds de Champions Leageu winnen. “In Doha ga ik echt voor de dubbel en probeer we het af te maken. Dat zou echt fantastisch zijn”, vertelt Smolders.

teamwedstijd van de Global Champions League. Smolders gaat niet alleen individueel, maar ook met zijn team Hamburg Diamonds aan de leiding in de Global Chamions Tour. Een ongekend succes is de Global Champions Tour nu al voor Smolders. In november tijdens de finale in Doha kan Smolders met zijn team Hamburg Diamonds wellicht de dubbel binnen halen in dit voor hem bijzonder succesvolle jaar.

Uitslag Global Champions Tour Grote Prijs Rome, 1.60m
1. Evalina Tovek (Zwe), Castello 194 (v.Cristallo), 0 – 0, 50.71 sec
2. Harrie Smolders (Lage Mierde), Don VHP Z (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 52.43 sec
3. Marcus Ehning (Dui), Funky Fred (v.For Pleasure), 0 – 4, 47.90 sec

Tussenstand Global Champions Tour na 14 van de 15 wedstrijden
1. Harrie Smolders, 278 pnt
2. Lorenzo de Luca (Ita), 260 pnt
3. Christian Ahlmann (Dui), 257 pnt
5. Maikel van der Vleuten (Someren), 247 pnt
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173951394
^O^
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 oktober 2017 @ 15:38:34 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_174115820
NL wint de Nations Cup :). Na een teleurstellend EK toch een mooie afsluiter van het buitenseizoen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 09:45:40 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175443621
quote:
Het succesvolle springpaard Zenith blijft behouden voor Jeroen Dubbeldam en Springpaarden Fonds Nederland.

Het SFN kondigde vorig jaar aan dat het op aandringen van de investeerders Zenith ging veilen, maar het gewenste miljoenenbedrag bleef mede door een vormdip bij Zenith uit. Het hoogste bod was 800.000 euro, waarop het SFN zelf 850.000 euro bood.

Na het vinden van een nieuwe geldschieter kunnen de investeerders alsnog worden betaald en blijft het paard voor Dubbeldam behouden.

Dubbeldam won met Zenith twee keer goud op de WK van 2014. Een jaar later werd de combinatie Europees kampioen. Met Zenith hoopt Dubbeldam hoge ogen te gooien op de Wereldruiterspelen van 2018 en de Olympische Spelen van 2020 in Tokio.
*O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175448068
^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 januari 2018 @ 10:39:47 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176733658
quote:
Twee toppaarden blijven in ieder geval tot en met de Wereldruiterspelen in Tryon voor de Nederlandse ruitersport behouden. Don VHP Z en Glock's Zonik zijn door Stichting Nederlands Olympiade Paard (NOP) tot en met september vastgelegd.

Springpaard Don VHP Z had vorig jaar een topseizoen met ruiter Harrie Smolders. Zo werd onder meer op de EK in Zweden een zilveren medaille veroverd en werd met Nederland de Nations Cup binnengesleept. Dressuurpaard Glock's Zonik is een opkomend talent, waarmee Edward Gal naar verwachting hoge ogen gaat gooien.

Don is momenteel in Amerikaanse handen, Zonik is eigendom van de Oostenrijkse familie Glock. De Nederlandse stichting draagt bij in de kosten voor de paarden; in ruil daarvoor beloven de eigenaren de paarden niet te verkopen.

Acht paarden vastgelegd
De stichting werd vijf jaar geleden nieuw leven ingeblazen om te voorkomen dat de Nederlandse ruitersport toppaarden zou kwijtraken. Directe aanleiding was de verkoop van dressuurpaard Totilas van Edward Gal en springpaard Simon van Jeroen Dubbeldam, waardoor de Nederlandse kansen op eremetaal aanzienlijk daalden.

In totaal heeft de NOP nu acht paarden vastgelegd tot en met de Wereldruiterspelen, die van 11 tot en met 23 september worden gehouden in het Amerikaanse Tryon. Op het vierjaarlijkse prestigieuze evenement wordt gestreden om de wereldtitels in acht disciplines.
https://nos.nl/artikel/22(...)ig-in-nederland.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_176745180
https://www.ad.nl/binnenl(...)okesmokkel~a988ac3b/

Je moet wat over hebben voor de hobby van dochterlief.

:')
pi_176745612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)okesmokkel~a988ac3b/

Je moet wat over hebben voor de hobby van dochterlief.

:')
beste straf ook zeg
pi_176745644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)okesmokkel~a988ac3b/

Je moet wat over hebben voor de hobby van dochterlief.

:')
zal wel familie van zijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176745654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)okesmokkel~a988ac3b/

Je moet wat over hebben voor de hobby van dochterlief.

:')
Erg sneu voor die dochter.
pi_176745666
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:55 schreef franklop het volgende:

[..]

zal wel familie van zijn
Masmeijer?
pi_176745699
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:55 schreef franklop het volgende:

[..]

zal wel familie van zijn
Jody van Gerwen en Mario van G.?
pi_176745715
Overigens nooit van deze "succesvolle" amazone gehoord.
pi_176745728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:53 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

beste straf ook zeg
In Engeland vinden ze drugssmokkel niet grappig.
pi_176745805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 20:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Overigens nooit van deze "succesvolle" amazone gehoord.
Is ook nog vrij jong en zat nog niet zo lang geleden in het Rabo Talententeam.

Had zelf juist nog nooit van Harrie Smolders gehoord totdat hij in 2016 met de Olympische Spelen meedeed.
pi_176748204
Ik ben niet zo van de paardensport, maar hoe is het met Totilas? Dat was toch dat paard wat ze voor een record aan een Duitser hadden verkocht?!
U MAD?
  Redactie Sport donderdag 25 januari 2018 @ 22:54:11 #290
109131 crew  sportfreak
pi_176748639
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 22:39 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben niet zo van de paardensport, maar hoe is het met Totilas? Dat was toch dat paard wat ze voor een record aan een Duitser hadden verkocht?!
Ja, maar sinds de verkoop bijna constant geblesseerd geweest. Volgens geruchten door verkeerde trainingen van de Duitsers. 2 jaar geleden was het einde carrière.

Einde carrière voor wonderpaard Totilas
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 08:54:17 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176878155
Ruzie binnen de KNHS https://fd.nl/economie-po(...)an-hoofdsponsor-rabo

quote:
Er is een groot conflict uitgebroken binnen de belangrijkste paardensportbond van het land, de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS). Na het vertrek van hoofdsponsor Rabobank ruziet het bestuur onder leiding van voorzitter Theo Ploegmakers met de directie van de KNHS over de juiste koers om het wegvallen van de sponsorgelden te compenseren.

'Kantelmoment'
Een nieuwe algemeen directeur van de KNHS, Rens Plandsoen, is een maand geleden na amper twaalf maanden door het bestuur op stel en sprong de laan uit gestuurd. Plandsoen was aangetrokken om orde op zaken te stellen. Haar komst juichte de voorzitter in het laatst gepubliceerde jaarverslag, over 2016, nog toe als 'een kantelmoment' voor de KNHS. Maar in een persbericht over haar gedwongen vertrek verklaart het bestuur van de KNHS nu dat er 'geen draagkracht' is voor het beleid waarmee Plandsoen de snel groeiende problemen bij de KNHS wilde aanpakken.


Volledig artikel bij het FD.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 februari 2018 @ 09:03:05 #292
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176878278
ai :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 februari 2018 @ 09:14:02 #293
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176878392
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:03 schreef rubbereend het volgende:
ai :o
In 2016 1,2m meer uitgeven dan begroot, en in dat jaar groeide de KNHS wel van 86 naar 90 FTE :'). Terwijl TeamNL ruim een miljoen minder betaalt dan de Rabo.

Daar gaat wat mis. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 februari 2018 @ 09:41:25 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176878768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 09:14 schreef borisz het volgende:

[..]

In 2016 1,2m meer uitgeven dan begroot, en in dat jaar groeide de KNHS wel van 86 naar 90 FTE :'). Terwijl TeamNL ruim een miljoen minder betaalt dan de Rabo.

Daar gaat wat mis. :s)
klinkt nogal als mismanagement
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176878951
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 08:54 schreef borisz het volgende:
Ruzie binnen de KNHS https://fd.nl/economie-po(...)an-hoofdsponsor-rabo

[..]

[ afbeelding ]

Volledig artikel bij het FD.
En ruzie met de leden zelf onder leiding van Gina Zoer. :P De weggestuurde directeur Plandsoen was juist bezig met een poging om in de onzinuitgaven te snijden.

Als je KNHS-wedstrijden wilt rijden ben je tegenwoordig ook veel geld kwijt aan KNHS lidmaatschap en startpas, bij de leden halen ze al aardig maximaal op. Daarom lopen die aantallen ook zo terug denk ik, voor de recreatieve wedstrijdruiter die bijvoorbeeld 5 - 10 wedstrijden per jaar rijdt is het nu wel érg duur en die houdt het voortaan wel gewoon bij onderlinge wedstrijdjes op stal zelf.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 mei 2018 @ 07:19:00 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179005592
https://www.ad.nl/binnenl(...)rdenwereld~a5d943ba/

quote:
Dodelijke genetische afwijking schokt Nederlandse paardenwereld
De paardenwereld is in rep en roer door een desastreuze aandoening, die mogelijk wijdverspreid is in de Nederlandse paardenpopulatie: WFFS. Veulens die er aan lijden worden geboren met ernstige afwijkingen. Om te ontdekken hoe groot het probleem is, worden paarden nu in razend tempo getest op de afwijking.

....
:o
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 juli 2018 @ 23:13:13 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_180824287
quote:
Voor de Olympische disciplines dressuur, springen en eventing en de Paralympische discipline para-dressuur staan in Tryon niet alleen wereldtitels op het spel, de prestaties tellen ook als kwalificatie voor de Olympische en Paralympische Spelen in Tokyo in 2020.

Blije Van der Schaft
Bondscoach Rien van der Schaft: “Onze sport is in de breedte en in kwaliteit enorm gegroeid. In Tryon zijn er zes of zeven teams die aanspraak kunnen maken op de medailles. Ik ben heel blij dat we met dit team kunnen gaan, hiermee hebben we een kans om een medaille te winnen, of toch zeker in de buurt van het podium te komen. Ook onze reserves Adelinde Cornelissen met Aquido en Diederik van Silfhout hebben laten zien er klaar voor te zijn als we ze nodig hebben.”

Edward Gal met Glock’s Zonik
Hans Peter Minderhoud met Glock’s Dream Boy
Emmelie Scholtens met Apache
Madeleine Witte-Vrees met Cennin
Bondscoach: Rien van der Schaft
Teamveterinair: Edwin Enzerink

Ehrens’ ijzersterke selectie
Maarten van der Heijden namens Rob Ehrens, die zelf afwezig was in verband met de deelname van het springteam aan de Nations Cup in Hickstead: “Rob zegt altijd dat het in de springsport allemaal enorm dicht bij elkaar ligt en ik kan niet anders dan dat beamen. De selectie van de springruiters is ijzersterk met als kopman natuurlijk de nummer een van de wereldranglijst Harrie Smolders. Ook de andere ruiters en paarden brengen al veel kampioenschapservaring mee. Frank Schuttert is wat dat betreft de benjamin van het gezelschap, maar ook die heeft al laten zien op het hoogste niveau succesvol te kunnen zijn.”

Frank Schuttert met Chianti’s Champion
Harrie Smolders met Don VHP/ Emerald
Jur Vrieling met VDL Glasgow v/h Merelsnest
Marc Houtzager met Sterrehof’s Calimero
Leopold van Asten met VDL Groep Beauty (meereizende reserve)
Bondscoach: Rob Ehrens
Teamveterinair: Arie Hoogendoorn

Ervarenteam van Heuitink
Bondscoach Joyce Heuitink: “We gaan met een sterk, ervaren team en individueel hebben al deze combinaties ook goede medaille kansen. Voor kwalificatie voor de Paralympics moeten we in de top drie rijden van het landenklassement. Daar gaan we natuurlijk voor, maar de concurrentie uit Engeland, Duitsland, Verenigde Staten, Denemarken en Australië is groot. Voor het eerst wordt de landenwedstrijd verreden op een dag en bepaald het resultaat van onze beste drie combinaties in de landenproef de teamuitslag. Dat maakt het denk ik wel spannender en minder voorspelbaar.”

Frank Hosmar met Alphaville N.O.P.
Sanne Voets met Demantur N.O.P.
Nicole den Dulk met Wallace N.O.P.
Rixt van der Horst met Findsley
Bondscoach: Joyce Heuitink
Teamveterinair: Brenda Hoogelander

De Ruijter gaat voor goud
Bondscoach Harry de Ruijter: “Na de topprestaties van onze menners in Aken gaan we met een heel goed gevoel naar Tryon. Het is nu de kunst om deze vorm vast te houden en er mogen natuurlijk geen gekke dingen gebeuren. We gaan voor goud, maar dat we dat winnen is zeker niet vanzelfsprekend en we zullen er hard voor moeten knokken.”

IJsbrand Chardon
Bram Chardon
Koos de Ronde
Bondscoach: Harry de Ruijter
Teamveterinair: Albert van Unen

Wiersinga nog onzeker over reserve
Chef d’ Equipe Pieter Wiersinga: “Op vorige WEG in Normandië hadden we natuurlijk de fantastische zilveren individuele medaille van Marijke Visser, toen is het alleen helaas niet gelukt om me een compleet team te finishen. Uitgangspunt voor dit jaar zal zijn om met een team te finishen, daar gaan we ons uiterste best voor doen. Als er dan ook nog een mooi individueel resultaat volgt, is dat natuurlijk heel mooi.” Chef d’Equipe Pieter Wiersinga maakt medio augustus bekend welke van onderstaande ruiters wordt afgevaardigd als reservecombinatie.

Jeanette Wilhelm met Chatar F
Jarmilla Lakeman met El Kebir Florival
Leonie Schoonderwoert met Meneer Prince
Joyce van den Berg met Volcan de Begue
Marijke Visser met Rouchka de Lux
Chef d’ Equipe: Pieter Wiersinga
Teamtrainer: Emile Docquier
Teamveterinair: Waling Haytema

Internationaal Reiningteam
Bondscoach Robert Overbeek: “Het teamresultaat gaat voor ons leidend zijn. We hebben naast de in Nederland gevestigde ruiters ook Hubertus Heule die in de Verenigde Staten zit en Michel Sandijck die in Canada gevestigd is. Met deze ploeg gaan we voor een plaats bij de eerste tien. We zijn heel blij dat de KNHS is ingehaakt op onze sport, we hebben inmiddels ook meer kaderleden dan ooit. Als we deze lijn voort kunnen zetten kunnen we in de toekomst ook zeker mee gaan doen om de medailles.”

Lia Freriks met Ready for Revolution
Hubert Heule met Lil Juice
Jurgen Pouls met Royal Jack
Michel Sandijck met Wimpys Snow Gun
Rieky Young-van Osch met Hang Ten and Shine / Hangten Shiner
Bondscoach: Robert Overbeek
Teamveterinair: Waling Haytema

Geen reële medaillekans bij voltige
Bondscoach Diana van Klaveren: “We gaan met een groep zeer ervaren en gemotiveerde voltigeurs naar Tryon. Voor het eerst dit jaar is er bij de voltige een landen medaille, daarvoor telt het resultaat van twee solo’s en het team. Het is niet reëel om te denken dat we een medaille winnen, daarvoor is de top te sterk. Met deze groep moeten we zeker wel aansluiting kunnen houden bij die top in die Nations Cup wedstrijd.”

Claire de Ridder – Solo voltigeur
Christina Tetteroo – Solo longeur
Carola Sneekes – Solo en teamvoltigeur
Marjo Sneekes – Solo longeur
Esther Sneekes – Teamvoltigeur
Roxanne Ruigrok – Teamvoltigeur
Dianne ter Meulen – Teamvoltigeur
Renske van Schaik – Teamvoltigeur
Sofie van der Laan – Teamvoltigeur
Cynthia Danvers – Teamlongeur
Bondscoach: Diana van Klaveren
Teamveterinair: Rijk Jan Pleijter

Transport
Om de hele delegatie naar Amerika te krijgen is een behoorlijke logistieke operatie. De Nederlandse paarden vliegen vanaf Luik naar Greenville en weer terug. De vluchttijd is circa 9.20 uur. Daarnaast gaat ongeveer 4.500 kg aan voer,10.000 kg hooi, 500 kg zadelkisten, zes dressuurkoetsen en marathonwagens en 5.000 kg aan overige benodigdheden per boot de oceaan over.

Vluchtschema:
5 reiningpaarden: 2 <-> 16 september 2018, waarvan er twee al in USA zijn.
5 endurancepaarden: 2 <-> 16 september 2018
4 dressuurpaarden: 4 <-> 17 september 2018
5 eventingpaarden: 5 <-> 18 september 2018
4 para-dressuurpaarden: 9 <-> 23 september 2018

3 voltigepaarden: 10 <-> 24 & 11 – 26 september 2018
5 springpaarden: 12 <-> 24 september 2018
15 menpaarden: 14 <-> 25 september 2018

Programma
Dinsdag 11 september:
Openingsceremonie

Woensdag 12 september:
Endurance (medaille-uitreiking)
Reining (medaille-uitreiking)
Dressuur

Donderdag 13 september:
Endurance (medaille-uitreiking)
Dressuur (team medaille-uitreiking)
Reining

Vrijdag 14 september:
Eventing dressuur
Dressuur (individuele medaille-uitreiking)

Zaterdag 15 september:
Eventing cross country
Reining (medaille-uitreiking)

Zondag 16 september:
Dressuur (individuele medaille-uitreiking)
Eventing springen (team en individueel medaille-uitreiking)

Maandag 17 september:
Rustdag

Dinsdag 18 september:
Para-dressuur
Voltige

Woensdag 19 september:
Para-dressuur
Voltige
Springen

Donderdag 20 september:
Para-dressuur (medaille-uitreiking)
Springen
Voltige (medaille-uitreiking)

Vrijdag 21 september:
Para-dressuur (medaille-uitreiking)
Mennen dressuur
Springen (medaille-uitreiking)

Zaterdag 22 september:
Para-dressuur (medaille-uitreiking)
Mennen marathon
Voltige (medaille-uitreiking)

Zondag 23 september:
Mennen vaardigheid (team en individueel medaille-uitreiking)
Springen (individuele medaille-uitreiking)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182715039
quote:
Nicola Philippaerts moet toppaard laten gaan, vriend wordt concurrent

Topsport is business. Haast niets of niemand die daaraan ontsnapt. Vandaar dat jumpingruiter Nicola Philippaerts verder moet zonder H&M Harley vd Bisschop, het paard waarmee hij luttele weken geleden nog de Nations Cup won. Verkocht aan een Ierse concurrent, voor een niet nader genoemd bedrag met zeven cijfers.

“Aan topsport kleeft altijd een business-luik, zo is dat nu eenmaal”, zegt Ludo Philippaerts (55), stamvader van een jumpingdynastie. H&M Harley vd Bisschop was voor de helft zijn eigendom, voor de helft van Antwerpenaar Ben Beevers en diens stal. De schimmelruin werd als zevenjarige aangekocht. “Om het te brengen”, zoals Philippaerts dat uitdrukt. “Wanneer je eraan begint om zo’n toppaard op te leiden, weet je dat er vroeg of laat vraag naar komt. Tenminste, als het presteert. Begin dit jaar hadden Ben en ik al afgesproken om te verkopen als de gelegenheid zich voordeed.”

Die kwam er dus, via bemiddeling van de Ier Cian ­O’Connor, olympisch kam­pioen van Athene 2004 en ondertussen ook coach. “Hij heeft Harley in Ierland getipt aan de stal van ­Betram Allen. Op die manier is de bal aan het rollen gegaan en hebben Ben Beevers en ik na overleg besloten om in te gaan op het voorstel.”

“Het wordt sowieso het begin van een drukke periode op de internationale markt”, zegt ­Ludo Philippaerts. “Dat is altijd zo na een wereldkampioenschap en met de Olym­pische Spelen stilaan in het ­vizier.” Tegen eind volgend jaar moet immers de nationaliteit zijn vastgelegd van alle paarden die van de partij zullen zijn in ­Tokio. Uiteraard moeten dier en ruiter ook de tijd krijgen om perfect op mekaar ingespeeld te raken.

Chilli Willi

Maar wat dan met Nicola ­Philippaerts (24)? Ook hij wil natuurlijk met een toppaard naar de Spelen. “Samen hebben we veel mooie dingen gerealiseerd”, zegt hij zuchtend. “Dankzij ­Harley sta ik met mijn carrière waar ik nu sta. Zeker de voorbije campagne was fantastisch. Uiteraard valt het zwaar om afscheid te moeten nemen van één van de beste paarden van de wereld. Tenslotte waren we bijna vijf jaar samen. Als beste vrienden. Dat moét ook. Het gaat in onze sport immers niet alleen over talent, training of wat dan ook. Heel belangrijk ook is het gevoel. Het moet klikken tussen paard en ruiter. Het paard moet het met plezier doen. Zo niet blijven de resultaten achterwege. Het is zoals met mensen. De één mag je, de ander niet. Terwijl dat niet eens uit te leggen valt.”

Dat gevoel is er volgens hem ook met Chilli Willi, de donkerbruine hengst waarmee hij ­recent de Wereldruiterspelen reed en de opvolger van Harley.

“Een paard dat ook de zwaarste opdrachten meester kan, net als Harley”, zegt Nicola. “Weet je, ik ben blij dat Harley verkocht is aan een topruiter. We zullen nog horen over die nieuwe combinatie. Een concurrent, dat wel, maar ik zou het fijn vinden als Harley bewijst dat hij bij ons in goeie handen was. Goed voor de naam van onze stal. Ondertussen is Harley al vertrokken. (zucht) Om overeind te blijven in onze branche en te kunnen investeren in nieuwe dieren moét je verkopen. Dat weet je van zodra je met een paard begint te werken. Ik zal Harley gelukkig nog vaak zien op het circuit. Dan krijgt hij een appel of een wortel van mij.”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 november 2018 @ 20:14:16 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_183211166
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 november 2018 @ 20:14:58 #300
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183211182
quote:
Dat werd tijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 november 2018 @ 20:15:21 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_183211189
Vol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')