abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:37:39 #51
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_87569212
Ik heb even mee zitten lezen en toch maar een reactie...

Ik kan me wel een beetje inleven in wat de TS zegt. Ook de verwijzing naar het topic van heldervoelen (het 1e stuk iig dan , kan ik me ook in vinden)

Nu heb ik zelf vroeger bij een paranormaal genezer gelopen, omdat er om en nabij mijn 10e jaar een hoop rare dingen gebeurde. Nu wist de beste man mij te vertellen dat ik heldervoelend ben en dat ik daardoor gevoeliger was voor mijn omgeving, voor de skeptici kan ik alleen zeggen dat het ieder zijn goed recht is om te geloven wat hij of zij wil zonder neerbuigend te doen tegen anderen want ik weet hoe het gaat hier op fok c_/

Afijn,
Ik weet het nu een aantal jaar en ik ga er steeds meer mee te maken krijgen.. kleine verwijzing naar het topic van Heldervoelen is als iemand gespannen/ verdrietig / boos is neem ik dit direct over , zonder dat ik deze persoon zie.. ik heb gewoon een hele mood change en ik kan dit niet scheiden. Het gekke hiervan is is dat het begint met een heel vaag gevoel van kippevel.. niet als je het koud hebt ofzo maar anders.. ik kan het niet echt uitleggen
Nu zal dat wel te maken hebben met de beheersing te maken hebben waar hier boven over gesproken wordt.

Al met al deze post is meer bedoeld om te vragen hoe ik dit verder kan ontwikkelen zodat ik het van tijd tot tijd uit kan schakelen.. want in sommige situaties is het geen fijne gave..
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:47:06 #52
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87571912
-doe eens even normaal dan!!-

[ Bericht 87% gewijzigd door Bastard op 15-10-2010 14:51:14 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_87793976
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:22 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.
20% om precies te zijn (in mindere of meerdere mate) en voor de rest heb je gelijk. ;)

Voor de geïnteresseerden: HSP

Overigens niets paranormaals aan; ik weet het, want ik heb het in >zeer< sterke mate. Soms ideaal, soms een vloek. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door TimMer1981 op 21-10-2010 15:11:00 ]
pi_87868708
Ik zie geen verband met het paranormale. Dit is gewoon empathie waar ieder gezond mens in meer of mindere mate over beschikt.
pi_87870158
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:12 schreef Pulzzar het volgende:
Ik zie geen verband met het paranormale.
Zoals ik al zei: die is er inderdaad ook niet, an sich. Soms veroorzaakt de hooggevoeligheid ook helderziendheid bij mensen, maar hierover ga ik niet in discussie, geen zin in. Ik heb zelf in ieder geval aardige wat bizarre dingen meegemaakt bij mijzelf waar ook meerdere, zeer nuchtere, mensen getuige van waren.
quote:
Dit is gewoon empathie waar ieder gezond mens in meer of mindere mate over beschikt.
Maar dat ook zeker niet. Zoals ik al zei heeft slechts één op de vijf mensen het en bovendien verschilt de mate waarin. Er zijn maar weinig mensen die het in hele sterke mate hebben.
pi_87872981
Mensen die bij elkaar in de klas zitten, kennen elkaar tot op zekere hoogte en weten wie wie is. Dat bepaald ook de sfeer in de klas. Zodoende kan je dit soort situaties aan voelen komen. Als je ervoor openstaat natuurlijk, maar dat heeft meer met je persoonlijkheid en karakter te maken dan met een speciale gave.

Maar je hebt gelijk dat empathie bij veel mensen ver te zoeken lijkt. Als je wel gevoelig bent, moet je daar echt mee leren omgaan, anders krijg je er problemen mee.
pi_87874075
"In de klas"... :')

Hoe zijn we hier nu helemaal? Het gaat over situaties waarin je binnen vijf seconden weet van een wildvreemde hoe hij/zij zich voelt doordat zijn/haar gevoel bezit van jou begint te nemen; dat is iets wat niet bepaald iedereen heeft.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:17:21 #58
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_87874476
TS reageerd al 2 weken niet meer.....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_87874565
Dus? Bang dat 'ie zelfmoord gepleegd heeft ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:38:00 #60
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_87875014
Neuh, niet bang. Meer hoopvol...

Maar dat jullie op elkaar blijven reageren. TS gooit een bal op en kijkt hoe die doorstuiterd.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_87878291
En voila: het principe "topic".

Er kwam een interessante discussie uit voort, dus reageren wij op elkaar.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:50:04 #62
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_87882084
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:38 schreef TimMer1981 het volgende:
En voila: het principe "topic".

Er kwam een interessante discussie uit voort, dus reageren wij op elkaar.
Shit ja... Volgens mij deed ik het net zelf ook... c_/
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')