abonnement Unibet Coolblue
pi_87763571
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Jongens van de rijschool die 25kw moesten rijden waren ook altijd aan het klagen dat de Hornet maar net 125 haalde, lekker irritant op de snelweg.
Om niet te zeggen gevaarlijk.. gedwongen rondhangen tussen al die idioten (soms) op de rechterbaan.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:04:30 #127
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87763708
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Om niet te zeggen gevaarlijk.. gedwongen rondhangen tussen al die idioten (soms) op de rechterbaan.
Vind ik ook. Sommige dingen los je veiligheidshalve op met acceleratie. Het is wel zo dat de meeste 25 KWers de 170 wel halen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:15:30 #128
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87764163
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:59 schreef Robin__ het volgende:
Lijkt me dat ze daar in dit geval niet mee wegkomen, als je na je ongeluk kunnen opzoeken hoeveel vermogen dat ding heeft moeten ze dat ook maar doen voor ze je groene kaart opsturen. Misschien dat iemand met een 25kw polis die eens even na kan kijken. Als het daar niet in staat is het niet per definitie bye bye dekking lijkt mij.

Ik vind het wel een mooie grens om onder te blijven als je hem terug moet laten keuren naar 25kw, die 80pk origineel. Tis wel leuk en aardig dat je hem misschien wel verzekerd kan krijgen.. maar dat is wel het soort (eindeloze) gezeik dat je je maar beter kan vermijden
Even logisch redeneren.

-Jij verklaart in eerste instantie aan de verzekering dat het om een 25 KW motorfiets gaat, daar gaan ze dan blind van uit, want je hoeft nooit kentekenpapieren op te sturen als bewijs.
-dit betekent dan ook, dat zonder de expliciete melding dat het om een ori 80 PK + motor gaat hij automatisch valt in de wettelijke categorie tot 80 PK teruggevoerd
-Krijg je een ongeluk, kunnen en zullen ze hier altijd op terug komen, want je hebt dingen verzwegen die van belang zouden kunnen zijn etc.etc. Op het moment dat je een ongeluk krijgt, dan zullen ze de kentekenpapieren wél opvragen en val je door de mand.
pi_87767525
"Daar gaan ze blind vanuit.." lijkt me dat ze toch wel enige verantwoording hebben hoor. Appeltje eitje voor hun om in de database te kijken wat de specs van een bepaalde motorfiets zijn. Op het moment dat ze zo'n verzekering voor dat type motorfiets afsluiten staat al vast dat ze nooit zullen hoeven uitbetalen.. dat zou je oplichting kunnen noemen. (mits het niet expliciet gemeld is/in de polisvoorwaarden staat.) Je bent niet helemaal vogelvrij als consument gelukkig.

Moge duidelijk zijn dat niemand er gelukkig van zal worden om zoiets achteraf uit te moeten vechten. Dus lees je polisvoorwaarden goed door :)

de wettelijke categorie tot 80 PK teruggevoerd << ?? Nooit van gehoord, als dat bestaat zal daar zeker naar verwezen worden in je polisvoorwaarden.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:23:39 #130
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87767769
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:19 schreef Robin__ het volgende:
"Daar gaan ze blind vanuit.." lijkt me dat ze toch wel enige verantwoording hebben hoor. Appeltje eitje voor hun om in de database te kijken wat de specs van een bepaalde motorfiets zijn. Op het moment dat ze zo'n verzekering voor dat type motorfiets afsluiten staat al vast dat ze nooit zullen hoeven uitbetalen.. dat zou je oplichting kunnen noemen. (mits het niet expliciet gemeld is/in de polisvoorwaarden staat.) Je bent niet helemaal vogelvrij als consument gelukkig.

Moge duidelijk zijn dat niemand er gelukkig van zal worden om zoiets achteraf uit te moeten vechten. Dus lees je polisvoorwaarden goed door :)

de wettelijke categorie tot 80 PK teruggevoerd << ?? Nooit van gehoord, als dat bestaat zal daar zeker naar verwezen worden in je polisvoorwaarden.
Ok, succes ermee, helemaal als het je "zo lijkt". Verzekeringen zijn geïnteresseerd in het innen van jouw premie en gaan er vanuit dat je eerlijke info verstrekt. Zo niet, is bij het minste of geringste je dekking niet geldig. Verder maakt het mij geen drol uit, heb AL AM en AZ al op mijn pasje ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door HeetBoven op 20-10-2010 20:31:16 ]
pi_87770208
Tenzij je me even aanwijst waar staat dat je als verkoper van een verzekeringsproduct geen enkele verantwoording/onderzoeksplicht hebt begrijp ik je toon niet zo goed. Je gaat volledig voorbij aan het feit dat ik zeg dat iedereen er verstandig aan doet die 1 niet te doen 2 zijn verzekeringspolis goed te lezen, dat is immers waar in staat wat wel en niet gedekt is

ALS het niet in je polis staat en jij gewoon eerlijk zegt het is een zzr-600 die op de testbank niet meer dan 25kW produceert op welke manier heb je dan geen eerlijke info verstrekt? Ik heb nog nooit van die regel gehoord en heb deze ook niet naast het vermogen en het vermogen per kg in mijn theorie boekje zien staan. Hoe wordt je dan als beginnend motorrijder geacht daar van op de hoogte te zijn? (als je het dus én niet leert met je theorie én het niet in je polis zou staan). Dan mag de verzekering daar volgens jou zijn handen vanaf trekken op grond van een verborgen regel? Ik heb voldoende vertrouwen in de wet om te stellen dat dat niet mag.

Maar volgens mij gaat er iets mis met de interpretatie van die website die je aanhaalt

Bovenaan

quote:
Volgens de Nederlandse wet moeten motorrijders van 18 t/m 20 jaar verplicht rijden op een motor
met maximaal 25kw (34pk) vermogen en maximaal 0,16kw per kilo.
Dat staat er in de wet.

quote:
Sinds 1 augustus 2009 is het ook mogelijk om bij de RDW, via de afdeling IKS (Individueel Keuren Speciaal),
motoren te begrenzen die geen officiele typegoedkeuring hebben. Hier zijn echter wel een aantal regels
aan verbonden. Niet elke motor komt er voor in aanmerking. Dit zijn een aantal punten;
1 Maximaal origineel motorvermogen 60kw (81,6pk)
Het 1 sluit het ander dus niet uit.. je kunt een motor met meer dan 60 kw alleen niet naar de afdeling IKS van de RDW toebrengen. Als je daar op een andere manier een 25kw kenteken op weet te krijgen (import bv) is er dus NIETS in de wet dat stelt dat dat niet mag.

Nu ben ik niet helemaal bekend met wat er de afgelopen jaren is veranderd in de 25kw wereld, volgens mij rijden veel mensen rond met een rollenbank uitdraai + verzekeringspolis waar expliciet instond dat de verzekering dat accepteerde. Dat zou veranderd kunnen zijn.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:18:05 #132
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87770498
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:12 schreef Robin__ het volgende:
Tenzij je me even aanwijst waar staat dat je als verkoper van een verzekeringsproduct geen enkele verantwoording/onderzoeksplicht hebt begrijp ik je toon niet zo goed. Je gaat volledig voorbij aan het feit dat ik zeg dat iedereen er verstandig aan doet die 1 niet te doen 2 zijn verzekeringspolis goed te lezen, dat is immers waar in staat wat wel en niet gedekt is

ALS het niet in je polis staat en jij gewoon eerlijk zegt het is een zzr-600 die op de testbank niet meer dan 25kW produceert op welke manier heb je dan geen eerlijke info verstrekt? Ik heb nog nooit van die regel gehoord en heb deze ook niet naast het vermogen en het vermogen per kg in mijn theorie boekje zien staan. Hoe wordt je dan als beginnend motorrijder geacht daar van op de hoogte te zijn? (als je het dus én niet leert met je theorie én het niet in je polis zou staan). Dan mag de verzekering daar volgens jou zijn handen vanaf trekken op grond van een verborgen regel? Ik heb voldoende vertrouwen in de wet om te stellen dat dat niet mag.

Maar volgens mij gaat er iets mis met de interpretatie van die website die je aanhaalt

Bovenaan
[..]

Dat staat er in de wet.
[..]

Het 1 sluit het ander dus niet uit.. je kunt een motor met meer dan 60 kw alleen niet naar de afdeling IKS van de RDW toebrengen. Als je daar op een andere manier een 25kw kenteken op weet te krijgen (import bv) is er dus NIETS in de wet dat stelt dat dat niet mag.

Nu ben ik niet helemaal bekend met wat er de afgelopen jaren is veranderd in de 25kw wereld, volgens mij rijden veel mensen rond met een rollenbank uitdraai + verzekeringspolis waar expliciet instond dat de verzekering dat accepteerde. Dat zou veranderd kunnen zijn.
Het verhaal wat je nu vertelt is je gewoon van de domme houden. Misschien is het geluk ook wel met de dommen in deze wereld, maar enfin ik ga daar nooit van uit met dit soort dingen. Meestal ben je gewoon de lul en kun je dokken. Nogmaals ik hoef deze discussie niet aan te gaan, iedereen moet lekker zijn eigen weg bewandelen, echter een gewaarschuwd man telt voor 2.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:30:19 #133
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87771181
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:18 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Het verhaal wat je nu vertelt is je gewoon van de domme houden. Misschien is het geluk ook wel met de dommen in deze wereld, maar enfin ik ga daar nooit van uit met dit soort dingen. Meestal ben je gewoon de lul en kun je dokken. Nogmaals ik hoef deze discussie niet aan te gaan, iedereen moet lekker zijn eigen weg bewandelen, echter een gewaarschuwd man telt voor 2.
Aanvulling ter illustratie: Ja agent, ik heb echt maar 2 biertjes gezopen hoor, maar ik snap niet waarom dat apparaat toch 1,5 promille aanwijst, dat kan niet waar zijn :z .
pi_87771204
Ik heb een Suzuki V-Strom (DL650) en deze terug laten zetten naar 25kw, zodat mijn zoon van 20 er ook op kan rijden.

Volgens mij ben je niet verzekerd als je met een licht rijbewijs op een zware motor rijdt. Daarnaast rij je op dat moment op een voertuig waar je geen geldig rijbewijs voor hebt....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:04:23 #135
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87772892
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:12

-Knip-

[b]Het 1 sluit het ander dus niet uit.. je kunt een motor met meer dan 60 kw alleen niet naar de afdeling IKS van de RDW toebrengen. Als je daar op een andere manier een 25kw kenteken op weet te krijgen (import bv) is er dus NIETS in de wet dat stelt dat dat niet mag
Juist, maar dan is het eerst zien en dan geloven. Op het kenteken moet dus uitdrukkelijk staan dat het om een lichte of een zware motorfiets gaat. Eerst dus even langs Veendam of Zoetermeer om te kijken of ie door de NL regelgeving komt en dat is helaas niet meer zo eenvoudig. Voorbeeld: mijn pa heeft jaren lang een Jawa gehad, 50 cc dus volgens de NL wet een motorfiets, toch jaren lang op bromfiets verzekering gereden tot de kentekens weren ingevoerd. Mijn pa zei, "ik zie me al de Ijtunnel uitkomen op dat ding met 50 km/u" :') . Hoorzitting bij de RDW over geweest en die is verloren, dus er moest toch een motorkenteken op, wat wettelijk correct is, want >49cc.
pi_87772956
Jij zou die discussie wel moeten aangaan, jij introduceert hier iets als wet terwijl dat helemaal geen wet is. Klakkeloos overgenomen van de eerste google hit zonder de hele pagina te lezen volgens mij. Onderaan wordt mijn 'verhaal' over verzekeren met een uitdraai ook gewoon bevestigd dus wat is er dom aan? Das berekenend, een boete is goedkoper als een keuring en verzekeren hoeft ook geen probleem te zijn.

Het zal mij plat gezegd aan mn reet roesten, maar je maakt het er niet bepaald duidelijker op met je geneuzel over wettelijke categorieen tot 80pk. De keuze is nog steeds simpel, je koopt een kant en klaar 25kw model en verzekerd je waar je wilt of je laat een motor terugkeuren en sluit en verzekering af die genoegen neemt met de uitdraai, met het risico dat je een keer een boete krijgt. Sinds 2009 is het EINDELIJK wat makkelijker geworden om je motor ook op kenteken op 25 kw te krijgen zodat je die boete niet meer kan krijgen en iedere verzekering kan nemen die je wilt. Boven de 60kw moet je wel de juiste verzekering kiezen en loop je het risico op een boete voor het rijden op een 'zware' motor. Als je een beetje nagedacht hebt bij het afsluiten kan er dus nooit gezegd worden 'bye dekking' en dat is wat ik duidelijk wilde maken, want dat slaat nergens op.
pi_87773040
Ik ga het wel even navragen bij Motoport.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:11:32 #138
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87773294
Of je kan ook gewoon wachten tot je 21 bent.

;)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:11:45 #139
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87773309
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef Robin__ het volgende:
Jij zou die discussie wel moeten aangaan, jij introduceert hier iets als wet terwijl dat helemaal geen wet is. Klakkeloos overgenomen van de eerste google hit zonder de hele pagina te lezen volgens mij. Onderaan wordt mijn 'verhaal' over verzekeren met een uitdraai ook gewoon bevestigd dus wat is er dom aan? Das berekenend, een boete is goedkoper als een keuring en verzekeren hoeft ook geen probleem te zijn.

Het zal mij plat gezegd aan mn reet roesten, maar je maakt het er niet bepaald duidelijker op met je geneuzel over wettelijke categorieen tot 80pk. De keuze is nog steeds simpel, je koopt een kant en klaar 25kw model en verzekerd je waar je wilt of je laat een motor terugkeuren en sluit en verzekering af die genoegen neemt met de uitdraai, met het risico dat je een keer een boete krijgt. Sinds 2009 is het EINDELIJK wat makkelijker geworden om je motor ook op kenteken op 25 kw te krijgen zodat je die boete niet meer kan krijgen en iedere verzekering kan nemen die je wilt. Boven de 60kw moet je wel de juiste verzekering kiezen en loop je het risico op een boete voor het rijden op een 'zware' motor. Als je een beetje nagedacht hebt bij het afsluiten kan er dus nooit gezegd worden 'bye dekking' en dat is wat ik duidelijk wilde maken, want dat slaat nergens op.
Robin, met alle respect, je praat veel maar ik vind geen weerlegging van de standpunten in je verhaal. Als je overtuigd bent dat het geen wet is, prima, maar ik weet het wél zeker. Dit is niet alleen geldig in NL, maar in heel Europa. In Dld. gaat het nog een stap verder: Motoren van boven de 98 PK zijn helemaal niet meer toegestaan. Gelul? Ga maar eens goed zoeken, je zult het antwoord vinden. En verder: leef je droom! ^O^
pi_87773862
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:11 schreef Dekatria het volgende:
Of je kan ook gewoon wachten tot je 21 bent.

;)
Nahhhh
pi_87774133
Ik laat het hierbij, ik hoop dat iemand die nog 25kw moet gaan rijden uit beide verhalen de punten kan halen waar hij op moet letten bij het aanschaffen en verzekeren van zijn of haar motor.

Ik heb in je laatste 4 posts geen enkele inhoudelijke reactie op mijn posts kunnen ontdekken maar wel verwijzingen naar logica, domheid en dromen. Dat vind ik een zwakte bod voor iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk.
pi_87774276
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik laat het hierbij, ik hoop dat iemand die nog 25kw moet gaan rijden uit beide verhalen de punten kan halen waar hij op moet letten bij het aanschaffen en verzekeren van zijn of haar motor.

Ik heb in je laatste 4 posts geen enkele inhoudelijke reactie op mijn posts kunnen ontdekken maar wel verwijzingen naar logica, domheid en dromen. Dat vind ik een zwakte bod voor iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk.
Joah ik ga er op letten idd, en het nog wel even navragen aan de experts want ik vertrouw het internet niet zo heeeel erg wat dat betreft. Zeker niet als mensen vrij verschillende dingen zeggen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:27:38 #143
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87774302
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik laat het hierbij, ik hoop dat iemand die nog 25kw moet gaan rijden uit beide verhalen de punten kan halen waar hij op moet letten bij het aanschaffen en verzekeren van zijn of haar motor.

Ik heb in je laatste 4 posts geen enkele inhoudelijke reactie op mijn posts kunnen ontdekken maar wel verwijzingen naar logica, domheid en dromen. Dat vind ik een zwakte bod voor iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk.
Er valt ook niets inhoudelijk te reageren omdat je de standpunten niet weerlegd en alleen maar "praat in de ruimte" Helaas constateer ik dit bij veel van jouw leeftijdsgenoten :')
pi_87774509
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:27 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Joah ik ga er op letten idd, en het nog wel even navragen aan de experts want ik vertrouw het internet niet zo heeeel erg wat dat betreft. Zeker niet als mensen vrij verschillende dingen zeggen.
Ik vermoed dat HeetBoven het volledig met mij eens is als ik zeg dat dat een uitstekend idee is! :P Hij denkt oprecht dat ik het fout heb, ik denk oprecht dat hij het fout heeft.. tja dat heb je wel eens he :+
pi_87774550
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:30 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik vermoed dat HeetBoven het volledig met mij eens is als ik zeg dat dat een uitstekend idee is! :P Hij denkt oprecht dat ik het fout heb, ik denk oprecht dat hij het fout heeft.. tja dat heb je wel eens he :+
Delen jullie iig één mening!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:38:54 #146
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_87774910
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:30 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik vermoed dat HeetBoven het volledig met mij eens is als ik zeg dat dat een uitstekend idee is! :P Hij denkt oprecht dat ik het fout heb, ik denk oprecht dat hij het fout heeft.. tja dat heb je wel eens he :+
Robin, het kan me niet schelen. Ik ben 36 en heb verschillende malen te maken gehad met autoriteiten, verzekeringen, politie en wetgeving en een ding kan ik je zeggen: je gaat er niet blij van worden als je er mee te maken krijgt. Ik wil mijn gelijk helemaal niet halen in deze discussie, wél wil de (beperkte) ervaring die ik ermee heb (want ben over het algemeen braaf O-) ) doorgeven en voorkomen dat je aan het kortste eind trekt dadelijk, that's all. Verder zou ik zeggen: gaan we gewoon bij het eerst volgende droge weekend het stalen paard van stal halen en rammen met hem zonder na te denken :)
pi_87782422
Straks m'n eerste les ben benieuwd!

lees alleen net die brief nog een keer goed door, heb ik nooit stil gestaan bij die schoenen! Hoe precies komt dit de eerste keer? Heb we "gympen" die tot over m'n enkels komen... maar nog geen laarzen oid..

pls help :P
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_87782733
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:40 schreef BaggerUser het volgende:
Straks m'n eerste les ben benieuwd!

lees alleen net die brief nog een keer goed door, heb ik nooit stil gestaan bij die schoenen! Hoe precies komt dit de eerste keer? Heb we "gympen" die tot over m'n enkels komen... maar nog geen laarzen oid..

pls help :P
Heeft je rijschool geen laarzen?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:16:44 #149
37248 BertV
Handgemaakt
pi_87783046
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:40 schreef BaggerUser het volgende:
Straks m'n eerste les ben benieuwd!

lees alleen net die brief nog een keer goed door, heb ik nooit stil gestaan bij die schoenen! Hoe precies komt dit de eerste keer? Heb we "gympen" die tot over m'n enkels komen... maar nog geen laarzen oid..

pls help :P
Maak je niet druk om schoenen, de eerste les zeker niet.
Toch is een hogere laars een aanrader en verplicht bij het examen.
Je zult merken dat je broekspijpen omhoogtrekken en je koude kuiten bezorgen, nog los van de verminderde veiligheid.

Ik rij al 23 jaar met kisten, daar is in tegenstelling tot motorlaarzen ook goed op te lopen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_87786627
Even terug op de discussie om de 25kw,

De ninja zx-6r heeft origineel 94 kw en 128 hp op de papieren staan, maar daar kan je zo een kitje instoppen en hem 25kw op kenteken krijgen. :Y

Evenals de R6 en de gsx-r 600 welke geliefde 25kw motoren zijn , maar daar moet je het doen met een uitdraai :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')