abonnement Unibet Coolblue
pi_4333300
Heeft iemand misschien patronen om een Gothic jurk te naaien? De moeder heeft namelijk aangeboden om haar te helpen een eigen jurk te maken, maar geen van ons kan iets van patronen ergens online vinden? (voorbeelden genoeg, maar we moeten de patronen hebben...)

kan iemand ons helpen?

  zondag 26 mei 2002 @ 16:54:51 #2
11066 punksquad
-------------
pi_4333567
nee je moet je creativiteit tot leven laten komen dan
zelf iets verzinnen, en enorme mooie kleuren combinatie (zwart mmet rood of blouw) en dan wat koels verzinnen
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_4333602
Kijk eens op http://gothic.pagina.nl... daar staan veel links naar website's met patronen...
Ze zeggen dat je er groot en sterk van wordt... van pindakaas...
pi_4333708
quote:
Op zondag 26 mei 2002 16:57 schreef Lightman het volgende:
Kijk eens op http://gothic.pagina.nl... daar staan veel links naar website's met patronen...
staan geen goeie
pi_4333716
Pff weet je hoeveel mensen daarnaar zoeken? Om een of andere reden zijn ze niet te vinden, terwijl ze toch echt bestaan
Are you pondering what I'm pondering?
pi_4334030
quote:
Op zondag 26 mei 2002 17:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Pff weet je hoeveel mensen daarnaar zoeken? Om een of andere reden zijn ze niet te vinden, terwijl ze toch echt bestaan
jah. en ik zoek dus ook... mijn moeder wil mij er eentje maken.. en ik vind geen patronen
pi_4334041
Hmm... op http://www.threethirteen.net/lace/diy.html stonden wel goeie...
Maar site is nu down ofzo
...
  zondag 26 mei 2002 @ 17:36:12 #8
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4334042
Naar lifestyle.
pi_4334110
niemand? heeft niemand een patroon ofzow??
pi_4341170
koop een gothic jurk (naar jouw smaak), teken het patroon over(is niet zo moeilijk) en breng de jurk weer terug. wel doen bij een winkel met refund!!!!
  maandag 27 mei 2002 @ 10:06:13 #11
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4341209
Volgens mij moet je gewoon creatief met truttige zelmaakmode bladen omgaan.
een tuttige jurk met Laura Ashley stofje kan met het juiste stof en afwerking een heel andere uitstraling hebben.
Veel mensen laten zich in de luren leggen door de foto's in die bladen, je moet gewoon naar het patroon zelf kijken en dat aanpassen naar eigen wensen. [zwart fluweel, puntmouwen, wat je maar wilt]
A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 27 mei 2002 @ 10:36:16 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4341459
Waarom zou je patronen willen? Is het niet leuk om zelf iets te verzinnen?

Of bedoel je dat je niet weet hoe je bepaalde stoffen/formaten moet knippen?

*zeg ik nu iets stoms?*

Maar het is geloof ik net gezegd, als je gewoon zo'n suffe mutsen blaadje neemt waar instaat hoe je jurken kan maken moet je gewoon zelf wat extra dingen erbij doen, pofmouwen oid, of je gebruikt een andere stof.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 27 mei 2002 @ 13:15:02 #13
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4343471
Er zijn trouwens ook patronen te vinden van jurken van middeleeuwen tot nu. Met een beetje creativiteit kan je daar ook wel iets mee. De meeste gothicjurken zijn toch erg slechte kopiën van jurken uit de Renaissance.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_4343591
en waar vind je die, WF? Ik heb ook wel belangstelling
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4343997
Kzie ze wel eensvoorbijkomen op online veilingen
  maandag 27 mei 2002 @ 14:30:02 #16
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4344797
quote:
Op maandag 27 mei 2002 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Er zijn trouwens ook patronen te vinden van jurken van middeleeuwen tot nu. Met een beetje creativiteit kan je daar ook wel iets mee. De meeste gothicjurken zijn toch erg slechte kopiën van jurken uit de Renaissance.
Ik vind barok, rococo en victoriaans mooier...
Maar de meeste Gothic confectie jurken zijn een soort van Morticia dingen, eigenlijk allemaal hetzelfde, zwart, met een stukje paars/bordeaux rood voor de borst(en), vetertjes en van die puntmouwen...
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_4355225
Een goeie site voor kleermakers van kostuums en kledingstukken uit alle tijden. Honderden zo niet duizenden (bestel)patronen en plaatjes:
http://www.costumes.org
keuze bvb:
http://www.costumes.org/pages/pattern_links.htm
en zoeken maar!

Veel surf- en naaiplezier!

*edit link verwijderd die alleen over boeken bleek te gaan anders is het zo frustrerend

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 28-05-2002 09:57]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')