abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87333554
Sauna Reviews #7
Sauna reviews #8

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Isa's reviews op FOK!
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink Thermen Holiday Zuidwolde - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)
Thermen Ridderkerk - Ridderkerk (Zuid-Holland)
Sauna Thermen Peize - Peize (Drenthe)

Sylvana's reviews op FOK!
Sauna Saré Oldenzaal
Sauna de Thermen Nijmegen
De Veluwse Bron (1e keer)
Sauna Apeldoorn
Ryokan Zutphen
Thermen Holiday Zuidwolde (1e keer)
Thermen Bussloo
Thermen Holilday Zuidwolde (2e keer)
De Veluwse Bron (2e keer)
Sauna Thermen Swoll
Thermen Holiday Zuidwolde (3e keer)

Verder staan er op mijn weblog nog reviews over De Zwaluwhoeve en Saunadrome in Putten

Sauna's website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
* Sauna Thermen Peize te Peize (Drenthe) (8)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
** Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5) sauna bestaat niet meer
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) sauna bestaat niet meer
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87333691
Volgende week vrijdag waarschijnlijk weer naar de sauna *O* We hebben zoveel Optimelpunten dat we wel meerdere keren een arrangement kunnen nemen :D
pi_87335964
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:54 schreef lady-wrb het volgende:
doen jullie wel eens aan meetings?

o en vraagje van mijn zoon (van 11) zijn er ook sauna's waar kinderen binnen mogen?
Er zijn verschillende sauna's waar kinderen op bepaalde dagen wel naar binnen mogen. In Geldrop en Rosmalen is het op zondag bv familiedag, tot 18.00 mogen kinderen dan ook in de sauna meen ik.

Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van overigens, kinderen in de sauna, om verschillende redenen. Mij zul je dus op die familiedagen daar ook niet vinden.

Ten eerste lijkt het me een waar paradijs voor pedofielen... en bovendien kom ik er voor mijn rust, en die zal ik niet zo snel vinden met allerlei kinderen om me heen.
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:24:13 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_87337775
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:54 schreef lady-wrb het volgende:
doen jullie wel eens aan meetings?

o en vraagje van mijn zoon (van 11) zijn er ook sauna's waar kinderen binnen mogen?
in de sauna in Nederasselt vaak zat kinderen gezien.
in Nijmegen is er dacht ik een minimum leeftijd van 12 jaar.
maar ze zullen niet moeilijk doen als er 1 persoon van 11 met zijn ouders mee komt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_87338068
ik vind het echt vreselijk als er kinderen in een sauna zijn :X
ooit eens in eindhoven op een zondag naar de sauna geweest, dat was gewoon ronduit verschrikkelijk :{
ik kom er voor mijn rust, het was een waar kinderspeelparadijs ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87338446
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:30 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het echt vreselijk als er kinderen in een sauna zijn :X
ooit eens in eindhoven op een zondag naar de sauna geweest, dat was gewoon ronduit verschrikkelijk :{
ik kom er voor mijn rust, het was een waar kinderspeelparadijs ;(
Dat is dus precies waar ik bang voor ben :)
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_87338459
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:39 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Dat is dus precies waar ik bang voor ben :)
het was echt vreselijk :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:07:23 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_87339891
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:30 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het echt vreselijk als er kinderen in een sauna zijn :X
ooit eens in eindhoven op een zondag naar de sauna geweest, dat was gewoon ronduit verschrikkelijk :{
ik kom er voor mijn rust, het was een waar kinderspeelparadijs ;(
er is wel verschil tussen een paar kinderen (die minder opvallen dan die kakel kippen)
of een complete schoolklas.
als ik naar een sauna ga mag het buiten de saunacabine best gezellig zijn.
zolang het in de saunacabine maar stil is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_87347272
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:13 schreef capricia het volgende:
Ik wil binnenkort met een vriendin (2 meiden dus) op een zaterdag naar een sauna in de buurt van Utrecht.
Maar ik heb geen zin in vervelende blikken of opmerkingen van mannen.
Vooral nare ervaringen met jongemannen van noord afrikaanse afkomst.

Welke sauna zou aan te bevelen zijn, en welke niet?
Er is een kleine sauna in het zuiden van Utrecht. Ergens in Laagraven of Hoograven.
Sauna Lamar.
Klein, maar vriendelijk en compleet zonder veel toeters en bellen. Als ik in de buurt woonde, zou ik daar graag naartoe gaan.

En last van jongemannen van Noord-Afrikaanse herkomst?
Merkwaardig: ik heb bij mijn bezoeken aan sauna's amper allochtonen gezien.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kees22 op 09-10-2010 01:30:36 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:15:02 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87348315
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:30 schreef Mirjam het volgende:
ik vind het echt vreselijk als er kinderen in een sauna zijn :X
ooit eens in eindhoven op een zondag naar de sauna geweest, dat was gewoon ronduit verschrikkelijk :{
ik kom er voor mijn rust, het was een waar kinderspeelparadijs ;(
nou dat bedoel ik dus.
ik heb ook zo'n schijthekel aan dat gezinnetjesgedoe in centerparcs.
ik ga naar de sauna omdat ik wil relaxen en als ik mijn zoon meeneem, voel ik me verantwoordelijk om hem te entertainen en te voorkomen dat anderen last van hem hebben.
dus is het voor mij niet ontspannen..
hij wacht maar tot hij wat ouder is. dan proberen we eens een avondje ofzo.
pi_87382221
Vrijdag naar Het Friese Woud *O* We hebben een Optimel-arrangement geboekt met allebei een massage met Thaise massage-olie van 25 minuten :) Is voor het eerst dat we naar die sauna gaan, dus ben benieuwd :)
pi_87383637
Mijn vriend en ik gaan volgende maand naar Deverana.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87435836
Iets verlaat hierbij de review over Hunzebergen:

M'n vriend en ik kwamen aan rond het afgesproken tijdstip en konden prima parkeren. Er is veel ruimte, want behalve een 'day spa' zit er ook nog een hotel + een bungalowpark. We meldden ons binnen bij de receptie van het hotel en krijgen een folder + printout van alle behandelingen uitgereikt. De dame vraagt ons of we al gebruik willen maken van de koffie/thee + lekkers die bij het arrangement zat.

Aangezien wij ongeveer 2,5 uur gereden hebben willen wij dat graag. We worden uitgenodigt om in het restaurant te gaan zitten. Mijn vriend gaat aan een tafeltje zitten en ik ga gauw voor de benodigde toiletstop de andere richting op. Het restaurant ziet er prima uit en we hebben een enorme theedoos op tafel staan om te kiezen wat voor thee we willen. De drentse passie (lekkernij) is best lekker.

Daarna gaan wij terug naar de receptie om onze badjassen, handdoeken en slippers te ontvangen. Eerder was mij al verteld dat het handig was om zelf slippers mee te nemen en ik merk gelijk waarom! Het zijn badstoffen sloffen zonder enige grip! Echt totaal onhandig! Gauw mijn eigen slippers aangetrokken. Wel fijn zijn de 3 mini's die we krijgen: 1x bodylotion, 1x shampoo en 1x bad/doucheschuim. Handig!

Wij vertrekken daarna naar de gescheiden kleedkamers. Zij hebben kluisjes met een nummercombinatie, wat handig is, maar die wel wat uitleg nodig hebben. (Ik heb mensen weg zien gaan omdat ze het niet snapten en hun kluisje niet meer open kregen). Daarna gauw onder de douche die zich ook in de kleedkamer bevindt.

Eenmaal in het complex zien wij een binnenzwembad en een whirlpool + ligstoelen. De aankleding is bijna volledig marmer met fresco's. Heel sijek! We gaan even lekker in de whirlpool bubbelen. Verder zien we 2 deuren: 1 voor de snelbruiner en eentje waar 'sauna' op staat. Nadat we enigszins zijn opgewarmd (ik vond het maar een koude whirlpool) lopen we door de sauna deur.

Achter de deur bevindt zich een grote spiegel + extra ligstoelen en haakjes. Er is 1 sauna (ongeveer 70 graden), 1 turks stoombad (de eucalyptus wordt ruimschoots gebruikt want je ruikt het al als je hem open trekt), 1x whirlpool (deze is warmer), 1x koud dompelbad en douches (waaronder eentje met zo'n grote regendouchekop). Er is ook een 'buiten', waar op dit moment slechts 1 bankje staat. Achter ligt het buiten zwembad en een stuk restaurant wat nu gesloten is.

Het is dus een klein complex en als er 20+ mensen in zouden zitten zou het erg druk zijn. Het is echt een sauna bij een hotel, dus gericht om de hotelgasten te vermaken en minder op de hele dag verblijven. Aangezien dat mijn vriends tweede ervaring met sauna is (eerste keer hotelsauna in Berlijn) was het meer iets om te proberen voor hem in een relaxte sfeer en om ons even te laten verwennen met wat behandelingen. Het is dus mogelijk om in het complex zowel met als zonder badkleding te zitten. Iedereen zit dus met.

Verder hebben ze nog een serre waar je kunt zitten en relaxen of eten kunt bestellen (telefonisch en dan komen ze het brengen). Het is een vrij kleine kaart, maar voor onze lunch kregen wij echt *veel* eten. Ik denk dat ik wel 300 gram geitenkaas in m'n geitenkaassalade had... M'n vriend had een berg sla en daarnaast carpaccio over de hele bordrand heen.

De behandelingen waren perfect. Lekker gescrubt (schouder/nek/rug) en daarna met een warm compres schoongemaakt. Ging bij mij niet helemaal vloeiend want het zat nog op m'n schouder, maar de stoelen waren lekker en verwarmd. Daarna hebben we nog een lavendel-honing pakking gehad. Speciaal veranderd voor m'n vriend want z'n huid was nogal overstuur en daarna trok echt al het rode weg. Dat vond ik wel top, dat ze daar aan dachten!

Verder nog een muntje voor de snelbruiner gehad. Tjee, ik heb ooit weleens onder de zonnebank gelegen bij iemand, maar dit is echt... weird! Ik dacht, what the heck, laat ik het gewoon proberen. Er ligt een spray om de snelbruiner mee schoon te maken en er hangt zo'n bak met papier. Dus ik daar eronder liggen. Je had wel wat knopjes o.a. om de ventilator harder te laten draaien, maar ach, wat weet ik er nou van? Ik vond het ook erg langzaam reageren of niet reageren. Ik durfde er ook niet zo hard op te drukken. Na ongeveer 10 minuten ging hij uit en toen ben ik er onder uit gegaan. Ik was wel bruin! Ik schrok wel een beetje, wist niet dat het zo snel al kon (alhoewel ik snel bruin ben). Ik dacht dat je minimaal 2-3 behandelingen nodig had. Maar je zag echt de aftekeningen van m'n bikini bandjes! Vriend heeft geen gebruik gemaakt van z'n muntje.

Al met al zijn wij heel erg tevreden want we hebben dus 70 euro totaal betaald voor het arrangement. Leuk als je met iemand gaat die liever eerst wil wennen en/of als je iets goedkoops weet te scoren. Onze lunch kostte normaal gesproken ongeveer 12 euro p.p. inclusief glas sap. De behandelingen waren normaal gesproken 36,95 euro p.p. volgens mij. Ze vragen wel grof geld voor o.a. lichaamspakkingen: 72 euro! Vriend is inmiddels om en wil vaker naar de sauna: mission accomplished!

Minpunten:
- handdoeken zijn echt te klein en ruw!
- weinig variatie + geen echt warme sauna's
- wat drukker na 15.00 (incheck tijd van het hotel, dus toen was de sauna ff vol)

Pluspunten:
- Schoon
- Badkleding of vrij
- Rustig 's ochtends (6 mensen in het complex)
- Fijne beautybehandelingen
pi_87472524
Is er nog een bon beschikbaar van de zwaluwhoeve of zo iets?
pi_87475944
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:23 schreef Sylvana het volgende:
Vrijdag naar Het Friese Woud *O* We hebben een Optimel-arrangement geboekt met allebei een massage met Thaise massage-olie van 25 minuten :) Is voor het eerst dat we naar die sauna gaan, dus ben benieuwd :)
Friese Woud is echt heel fijn! Het is een kleine sauna-complex, maar echt relaxt. Je wordt er vriendelijk ontvangen en ook de massages zijn heerlijk. De opgrieting in de kota buiten is echt een aanrader, heerlijk. En de kleisessie. Soort rasul. Je smeert jezelf (en je partner/vriendin) in met 2 soorten klei en daarna ga je in de stoomcabine. Hierna douchen en insmeren met olie. Dan ga je met z'n allen een heerlijk kopje groene thee drinken om te rusten. Het klei geeft je echt een fijne zachte huid. Ik vind het insmeren van mijn lichaam al heel intens, het contact zeg maar.

Wij gaan morgen naar de Veluwse Bron *O* met een overnachting bij Golden Tulip. Heerlijk relaxen!
pi_87477170
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar de sauna en ik hoef geen arrangementen of zo. Amsterdam/uurtje rijden. Iemand tips? Ik ben al snel tevreden :P!!
pi_87477237
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:16 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Is er nog een bon beschikbaar van de zwaluwhoeve of zo iets?
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar de sauna en ik hoef geen arrangementen of zo. Amsterdam/uurtje rijden. Iemand tips? Ik ben al snel tevreden :P!!
wanneer wil je naar de zwaluhoeve?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87477273
Ik wil in het weekend, deze maand/volgende maand. Hoeft niet per se de zwaluwhoeve te zijn, maar dat is de enige die ik ken! Het liefst ga ik in badkleding, maar dat is geloof ik niet in het weekend..
pi_87477382
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil in het weekend, deze maand/volgende maand. Hoeft niet per se de zwaluwhoeve te zijn, maar dat is de enige die ik ken! Het liefst ga ik in badkleding, maar dat is geloof ik niet in het weekend..
ik heb hier een bon; gbratis sauna entree voor 2, bij de zwaluwhoeve
geldit tot 30 oktober.
hebben?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87477511
Ja heel erg graag!!
pi_87477529
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja heel erg graag!!
pm je adres maar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87477631
Je hebt PM :D O+!
pi_87478859
Zwaluwhoeve is geloof ik wel met reserveren he?
pi_87490489
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:18 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Friese Woud is echt heel fijn! Het is een kleine sauna-complex, maar echt relaxt. Je wordt er vriendelijk ontvangen en ook de massages zijn heerlijk. De opgrieting in de kota buiten is echt een aanrader, heerlijk. En de kleisessie. Soort rasul. Je smeert jezelf (en je partner/vriendin) in met 2 soorten klei en daarna ga je in de stoomcabine. Hierna douchen en insmeren met olie. Dan ga je met z'n allen een heerlijk kopje groene thee drinken om te rusten. Het klei geeft je echt een fijne zachte huid. Ik vind het insmeren van mijn lichaam al heel intens, het contact zeg maar.

Wij gaan morgen naar de Veluwse Bron *O* met een overnachting bij Golden Tulip. Heerlijk relaxen!
Zo'n rasulbehandeling hebben we al wel eens gedaan, maar daar is mijn vriend niet echt weg van. Vandaar dat we gewoon massages hebben geboekt bij het arrangement. Maar goed om te horen dat je er positief over bent en de opgietingen zijn we normaal altijd vaste klant bij, dus ben benieuwd hoe die daar is :)
pi_87540604
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar de sauna en ik hoef geen arrangementen of zo. Amsterdam/uurtje rijden. Iemand tips? Ik ben al snel tevreden :P!!
Veluwse Bron :Y :Y (via MP kun je al goedkoop een entreevoucher bemachtigen, normale entree kost ¤ 28,50 - via MP ca. ¤ 15,-)
pi_87574135
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:56 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Veluwse Bron :Y :Y (via MP kun je al goedkoop een entreevoucher bemachtigen, normale entree kost ¤ 28,50 - via MP ca. ¤ 15,-)
Dat is ruim een rijden, dat vind ik denk ik net iets te ver.. Heen is niet zo erg.. Maar terug :P?!
pi_87630629
De bon is gister binnen gekomen van Mirjam en we zijn gelijk die dag geweest ^O^ Heel erg bedankt!!!

Ik reeg 's avonds na het na huis rijden (was om 23.00 uur of zo?) heel erge keelpijn en ben meteen in slaap gevallen tot 2 uur op de bank. En weer tot net geslapen en nu voel ik mij een beetje ziekjes ;(?

Sauna zelf was wel heel erg lekker!!
pi_87668153
Ik heb nog steeds enorm rode ogen sinds zondag
pi_87670791
Vrijdag zijn we naar sauna Het Friese Woud geweest. We waren er nog niet eerder geweest. We waren er rond kwart over 11. We kregen de sleutels van de kluisjes en nadat we ons omgekleed hadden gingen we naar het restaurant voor ons welkomstdrankje ( koffie, thee of cappuccino) Ook kregen we toen een kaartje waarop stond wanneer we welke behandeling hadden. Om 13 uur hadden we de massage en om kwart voor 2 en 2 uur de zonnebank (achter elkaar dus, er was er maar 1)

Nadat we ons welkomstdrankje op hadden gingen we douchen, scrubben, zwemmen en in het stoombad. Toen was het al half 1 en tijd voor de lunch. Als we pas na de zonnebanksessies zouden gaan lunchen zou het wel erg laat worden vonden we. Maar nu hadden we dus maar een half uurtje de tijd en aangezien de bediening niet erg snel was, moesten we in 10 minuten onze lunch naar binnen werken. De lunch was wel erg lekker, Peter had mosterdsoep, ik kippenbouillon en we kregen er 3 kleine broodjes bij met een plak kaas, plak ham en een kuipje jam.

We hadden een massage met Thaise massage-olie. De massage was erg lekker, en de tijd ging natuurlijk weer veel te snel voorbij. Aan het eind werd de massage-olie er weer afgehaald. Bij mij werd dat gedaan met koude handdoeken, terwijl bij Peter het werd gedaan met hete handdoeken. Dat leek me toch een stuk fijner! Maar verder was de massage heerlijk.

Na de massage heeft Peter even buiten een sigaretje gerookt en was het tijd voor de zonnebanksessies. Ik ben eerst 10 minuten gegaan en Peter daarna. Na de zonnebanksessies hebben we weer even wat gezwommen en gebubbeld en zijn we in het solarium geweest. Dit is een sauna van 65 graden met een hoge luchtvochtigheid, maar dat vond ik op zich wel meevallen, zo hoog was de luchtvochtigheid niet. De sauna was wel erg lekker en goed vol te houden. Daarna weer even wat gezwommen en wat gedronken en om 4 uur zijn we naar de opgieting gedaan.

De opgieting was in de Kota sauna buiten. Het was een fruit-opgieting en tussendoor werd de sauna niet verlaten, wat bij veel andere sauna's wel zo is. Er waren 4 rondes, met 4 verschillende geuren en tussendoor kregen we fruit. Het was een erg lekkere opgieting en goed vol te houden, ondanks dat we tussendoor dus niet naar buiten gingen. Na de opgieting afgekoeld, weer even wat gezwommen, gebubbeld en in het stoombad gezeten en wat gedronken. Om half 6 was er al weer een opgieting, dit keer was het een bloem-opgieting. Tussendoor kregen we fruit en konden we ons met honing insmeren. Na deze opgieting vonden we het wel tijd worden voor een hapje eten.

Als voorgerecht hadden we een mandje stokbrood met kruidenboter. Peter had een saté-gerecht en ik had ossenhaaspuntjes met champignonsaus besteld. We kregen het stokbrood al vrij snel, maar daarna moesten we nog bijna een uur wachten op onze hoofdgerechten. En toen bleek dat ze mij het verkeerde hoofdgerecht hadden gegeven, iets wat ik niet lust. Dus dat kon weer terug naar de keuken, en Peter is toch maar begonnen met eten, anders werd zijn eten koud. Toen ik mijn gerecht kreeg had hij het eten al op. Ook zat er bij mijn gerecht nou geen patat. Peter had als bijgerechten salade, artisjokken en gebakken aardappeltjes en dat heb ik dus maar opgegeten, ook al was het niet echt warm meer. Maar om dat ook allemaal weer nieuw te bestellen had ik ook geen zin in, omdat we om half 9 naar de opgieting wilden. De ossenhaaspuntjes waren wel lekker, maar het was dus niet echt gezellig, zo na elkaar eten.

Om half 9 was de opgieting binnen in de sauna. De baas van de sauna deed deze opgieting zelf. Het thema was Mystery forest. Deze opgieting was erg heet, maar we hebben hem wel volgehouden. Hierna weer afgekoeld, wat gezwommen en in het bubbelbad gezeten. Peter wilde ook nog de Houtgestookte Finse sauna proberen. Die is erg droog en heet. Ik hield het er maar een paar minuten in vol en ben er toen weer uitgegaan, mij was hij te heet en te droog. Ik heb lekker buiten gewacht tot Peter er ook uit kwam. Toen hebben we ons gedouched en zijn we in het restaurant nog bitterballen wezen eten en wat wezen drinken. Daarna hebben we ons aangekleed en rond half 11 zijn we naar huis gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 18-10-2010 14:01:42 ]
pi_87673078
Wauw klinkt als een geweldige dag! Behalve de timing dan van die mensen met het eten en dat er maar 1 zonnebank was. Maar dat moet je dag niet verpesten. Leuk!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87674348
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar de sauna en ik hoef geen arrangementen of zo. Amsterdam/uurtje rijden. Iemand tips? Ik ben al snel tevreden :P!!
Je moet met die optimel punten naar de thermen 5 mei (leiden) gaan, voor 18 euro pp een avond bezoek (vanaf 5 uur tot 12) met een dagschotel er bij
pi_87674939
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:59 schreef Tamashii het volgende:
Wauw klinkt als een geweldige dag! Behalve de timing dan van die mensen met het eten en dat er maar 1 zonnebank was. Maar dat moet je dag niet verpesten. Leuk!
Die dingen hebben onze dag ook niet echt verpest hoor, alleen we zijn toch niet ontspannen thuis gekomen. Zijn op de terugweg met autopech gestrand in een dorpje in de middle of nowhere -O- We hadden allebei onze telefoons niet bij ons ( omdat je die in de sauna toch niet mag gebruiken) en hebben dus het halve dorp door moeten lopen om bij wildvreemde mensen die nog wakker waren aan te bellen om te kunnen bellen.

We waren nog geen lid van de ANWB, dus dat kostte 230 euro. Omdat we niet precies wisten waar we stonden hadden we aangegeven langs welke weg we stonden. Moesten dus een uur in de regen en de kou langs de kant van die weg gaan staan om de ANWB auto aan te zien komen. ANWB kon gelukkig auto wel repareren, maar we waren pas om half 3 's nachts thuis. En intussen waren we alweer zo gestressed dat die massage enzo ook niet echt voelbaar meer was, alles zat weer vast in mn rug, schouders en nek. Dus dat was wel een beetje jammer. Zeiden al, dat we eigenlijk de volgende dag weer naar de sauna moesten nu :P
pi_87674993
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:27 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Je moet met die optimel punten naar de thermen 5 mei (leiden) gaan, voor 18 euro pp een avond bezoek (vanaf 5 uur tot 12) met een dagschotel er bij
goeie!
pi_87675245
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

goeie!
Maar dan moet je wel met zijn 2en gaan, de 2e persoon is gratis. Als je alleen gaat geldt de actie niet (dan krijg je niet 50% korting ofzo)
pi_87675266
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel met zijn 2en gaan, de 2e persoon is gratis. Als je alleen gaat geldt de actie niet (dan krijg je niet 50% korting ofzo)
Ja ik ga natuurlijk wel samen, alleen is ook maar zo alleen :)
pi_87739058
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Die dingen hebben onze dag ook niet echt verpest hoor, alleen we zijn toch niet ontspannen thuis gekomen. Zijn op de terugweg met autopech gestrand in een dorpje in de middle of nowhere -O- We hadden allebei onze telefoons niet bij ons ( omdat je die in de sauna toch niet mag gebruiken) en hebben dus het halve dorp door moeten lopen om bij wildvreemde mensen die nog wakker waren aan te bellen om te kunnen bellen.

We waren nog geen lid van de ANWB, dus dat kostte 230 euro. Omdat we niet precies wisten waar we stonden hadden we aangegeven langs welke weg we stonden. Moesten dus een uur in de regen en de kou langs de kant van die weg gaan staan om de ANWB auto aan te zien komen. ANWB kon gelukkig auto wel repareren, maar we waren pas om half 3 's nachts thuis. En intussen waren we alweer zo gestressed dat die massage enzo ook niet echt voelbaar meer was, alles zat weer vast in mn rug, schouders en nek. Dus dat was wel een beetje jammer. Zeiden al, dat we eigenlijk de volgende dag weer naar de sauna moesten nu :P
Ooh, wat een avontuur!

Wel een heel goed verslag, trouwens.

Deze dag zal jullie nog wel lang bijblijven, denk ik.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:12:07 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_87741341
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ja ik ga natuurlijk wel samen, alleen is ook maar zo alleen :)
alleen zo lastig als je alleen bent.
als alleenstaande kun je nooit gebruik maken van dit soort acties.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_87744940
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:12 schreef z80 het volgende:

[..]

alleen zo lastig als je alleen bent.
als alleenstaande kun je nooit gebruik maken van dit soort acties.
Ik ga ook meestal alleen, maar nu vriendlief om is, ga ik waarschijnlijk ook regelmatig samen. Er zijn wel acties waar ik wat aan heb gehad, maar ze zijn idd. wel minder. Alhoewel die van de DDD erg leuk was.

Meestal kun je gewoon vragen wat ze doen met 2de persoon gratis acties als je alleen bent. Sommige sauna's geven je gewoon 50% korting. Het is ook mogelijk om iemand die met je binnen komt te vragen of ze willen combineren, maar dat is bij sommige sauna's lastig, want dan combineer je ook de eten/dranken e.d.
pi_87752944
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:12 schreef z80 het volgende:

[..]

alleen zo lastig als je alleen bent.
als alleenstaande kun je nooit gebruik maken van dit soort acties.
Hoezo? Dan hoef je toch maar een kaartje te betalen? :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87753197
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:34 schreef Tamashii het volgende:

[..]


Hoezo? Dan hoef je toch maar een kaartje te betalen? :9
Het gaat hier om acties waarbij de tweede persoon gratis is. Als je alleen gaat, dan heb je dus geen tweede persoon gratis en betaal je voor je eigen kaartje dus gewoon de volle prijs. Als Peter en ik bijvoorbeeld met zijn 2en naar de sauna gaan en 1 iemand is gratis, betalen we dus allebei de helft van 1 kaartje. Als je alleen gaat, dan betaal je gewoon 100%, krijg je geen 50% korting ofzo.
pi_87753271
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het gaat hier om acties waarbij de tweede persoon gratis is. Als je alleen gaat, dan heb je dus geen tweede persoon gratis en betaal je voor je eigen kaartje dus gewoon de volle prijs. Als Peter en ik bijvoorbeeld met zijn 2en naar de sauna gaan en 1 iemand is gratis, betalen we dus allebei de helft van 1 kaartje. Als je alleen gaat, dan betaal je gewoon 100%, krijg je geen 50% korting ofzo.
Ja klopt, maar dat spreken jullie dan samen af. Als ik met mijn vriend ga, betaald hij vaak en moet hij dus 100% betalen waardoor het dus even duur voor een persoon is. En als ik iemand mee vraag met zo'n actie, ligt het er ook maar net aan of die persoon meebetaalt en of je dat afspreekt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87990761
Ik heb alweer zin om te gaan!!!!
pi_88040761
Joepie, een bon gewonnen bij de Postcode Loterij, gratis entree voor 2 personen voor de Zwaluwhoeve. Dus gereserveerd voor afgelopen maandag om 11.00.
Rond 10.45 kwamen we aan, de hele parkeerplaats stond vol, dus het was waarschijnlijk best druk. Aangekomen bij de ingang zagen we dat de hele hal volstond met mensen. Hier hadden we eigenlijk geen zin in. Wat nu?

Uiteindelijk besloten door te rijden naar de Veluwse Bron, blij dat we dat gedaan hebben zeg! Alles zag er supermooi uit, was heel schoon en ondanks dat er best veel mensen binnen waren, voelde het helemaal niet druk aan. Dit komt natuurlijk omdat het een enorm complex is.

Door het grote aanbod van sauna's, stoom- kruiden- en zwembaden kun je je de hele dag vermaken. Ook de lunch was prima. En de leukste verrassing was nog wel de muziek onder water! :D

Na thuiskomst nog even gezocht naar reviews van de Zwaluwhoeve en de Veluwse Bron, toen wist ik echt zeker dat ik voortaan lekker naar Emst rij!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_88041300
Dat is zeker een goede beslissing geweest om door te rijden naar de Veluwse Bron ^O^ Dat is echt een veel betere sauna dan de Zwaluwhoeve vind ik :Y Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad :)
pi_88054055
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:43 schreef Tamashii het volgende:

[..]


Ja klopt, maar dat spreken jullie dan samen af. Als ik met mijn vriend ga, betaald hij vaak en moet hij dus 100% betalen waardoor het dus even duur voor een persoon is. En als ik iemand mee vraag met zo'n actie, ligt het er ook maar net aan of die persoon meebetaalt en of je dat afspreekt.
Euh?? :?
Wat is het probleem eigenlijk: dat spreek je toch gewoon af?
Als jpuw vriend het hele bedrag betaalt uit zijn portemonnee, dan betaal je toch gewoon de helft van dat bedrag aan hem?
Ik snap het probleem niet!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88055651
:Y ook hier een stel dat 100% liever naar het sfeervolle en klantvriendelijke Veluwse Bron gaat dan naar het drukke chaotische Zwaluwhoeve.

A.s zondag dagje sauna de Veluwe in Lunteren met een vriendin. Voor mij de eerste keer naar deze sauna. Ben benieuwd wat ik ervan vind. Arrangement vakantieveilingen met hydrojetmassage en lunch.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:21:01 #47
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_88061231
Iemand een idee wat nou de beste sauna is die meedoet de Optimel actie? Elysium zit helaas vol tot eind november.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 12:24:49 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88061371
is dat niet gewoon persoonlijk? de een vind thermen holiday geweldig, terwijl de ander zweert bij de zwaluwhoeve (om maar eens wat te noemen)
pi_88066378
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 02:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Euh?? :?
Wat is het probleem eigenlijk: dat spreek je toch gewoon af?
Als jpuw vriend het hele bedrag betaalt uit zijn portemonnee, dan betaal je toch gewoon de helft van dat bedrag aan hem?
Ik snap het probleem niet!
Misschien moet je eens ophouden om te posten als je iets niet volgt of begrijpt,want het is enigszins irritant.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 18:24:13 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88074346
wij gaan waarschijnlijk zaterdag weer naar thermen holiday in schiedam dankzij optimel _O_
(even kijken of ze plek hebben)
pi_88091108
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:31 schreef Tamashii het volgende:

[..]


Misschien moet je eens ophouden om te posten als je iets niet volgt of begrijpt,want het is enigszins irritant.
Je zou natuurlijk ook uit kunnen leggen waarom je daarover blijkbaar niet tot overeenstemming kunt komen met je vriend. Of andere maatjes.
Jij begon met het probleem te noemen, namelijk. Dus blijkbaar zit je ermee. Ikzelf heb daar nog nooit een probleem over gehad. En ik heb bij gelegenheid wel 5 verschillende oplossingen toegepast.

Dus als je nou uitlegt wat je probleem precies is, lever ik er zo een oplossing bij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88091333
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
is dat niet gewoon persoonlijk? de een vind thermen holiday geweldig, terwijl de ander zweert bij de zwaluwhoeve (om maar eens wat te noemen)
Dat. En het hangt van meer factoren af: nabijheid, beschikbare tijd, je maatje, het weer, gewoon je stemming, je budget.
Je kunt gewoon de sites bekijken en de beoordelingen nalezen om een indruk te krijgen.

Zelf vind ik het leuk om diverse sauna's af te gaan. Een van mijn favorieten is dat niet vanwege de sauna's, maar vanwege de kunst die er overal staat en hangt. Een ander vanwege de vriendelijkheid van het bedienend personeel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:38:51 #53
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_88095010
Gisteren naar Dennenmarken in Roermond geweest.
Ansich (en nu volgt een zeikverhaal...) best de moeite. Goed op temperatuur, infraroodsauna, lekker bubbelbad. Fa shampoo naast iedere douche. Twee zwembaden, waarvan een buiten. Plezierige omgeving.


Alleen de bediening, wat een puberaal clubje.

Opmerking waar mijn nekharen van overeind gingen ' tijdens de aufguss is het niet te bedoeling dat u de sauna vroegtijdig verlaat'.

Verder, als saunameister ga je niet drinken tijdens een aufguss.
Starbucks, waar blijf je
pi_88105818
quote:
' tijdens de aufguss is het niet te bedoeling dat u de sauna vroegtijdig verlaat'.
Ow, dus als je je niet lekker voelt moet je maar gewoon lekker in de sauna out gaan? -O-

quote:
Verder, als saunameister ga je niet drinken tijdens een aufguss.
Dat is niet zo'n ramp vind ik, saunameester zijn is erg zwaar en mijn ervaring is dat ze vaak wel een flesje water hebben waar ze tussendoor uit drinken. Vind ik geen probleem :)
pi_88243840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2010 22:38 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik wil zo goedkoop mogelijk naar de sauna en ik hoef geen arrangementen of zo. Amsterdam/uurtje rijden. Iemand tips? Ik ben al snel tevreden :P!!
Ik woon zelf in Baarn en ga meestal naar de Saunadrome in Putten. Daar hebben ze eigenlijk het hele jaar door kortingskaarten, nu is dat 3x voor 37,50 maar soms is het ook nog wel goedkoper.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 13:23:03 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88244914
wij zijn dus idd zaterdag weer naar thermen holiday in schiedam geweest.
alleen zijn we door werkzaamheden aan de weg en omleidingen een dikke 2 uur onderweg geweest :(
het was heerlijk rustig (geen idee of dat kwam omdat men op zaterdag eerst boodschappen wil halen ofzo, maar pas later in de middag werd het wat drukker.
we hebben zelf om 1 uur een loyly (schrijf ik het goed? ) meegemaakt. en ook daar konden we zelfs ruim liggen. (dat was later op de dag wel anders, toen stond er een hele kudde voor de deur)
we zijn niet zo heel lang gebleven (van half 1 tot een uur of half 6) we gingen daarna nog uit eten.
maar het was weer leuk en fijn.
pi_88245303
Ik krijg een entreebewijs voor Thermen Holiday, ik hoor daar meer goede verhalen over.
Fijn dat het lekker rustig was.

Oh ja, dat entreebewijs krijg ik in deze goodiebag: http://www.veronicamagazi(...)en-voor-Spieren.html
pi_88246126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:23 schreef lady-wrb het volgende:
wij zijn dus idd zaterdag weer naar thermen holiday in schiedam geweest.
alleen zijn we door werkzaamheden aan de weg en omleidingen een dikke 2 uur onderweg geweest :(
het was heerlijk rustig (geen idee of dat kwam omdat men op zaterdag eerst boodschappen wil halen ofzo, maar pas later in de middag werd het wat drukker.
we hebben zelf om 1 uur een loyly (schrijf ik het goed? ) meegemaakt. en ook daar konden we zelfs ruim liggen. (dat was later op de dag wel anders, toen stond er een hele kudde voor de deur)
we zijn niet zo heel lang gebleven (van half 1 tot een uur of half 6) we gingen daarna nog uit eten.
maar het was weer leuk en fijn.
Er zijn veel verschillende manieren om het te benoemen, maar als je het gewoon Nederlands houdt (opgieting), kun je iig geen fouten maken ;)
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2010 @ 16:16:25 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88251940
ik wist niet eens dat opgieting en loyly hetzelfde was :@
ik ben nieuw in saunaland. we waren er voor de tweede keer en we hebben dat voor de allereerste keer meegemaakt.
pi_88252016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:16 schreef lady-wrb het volgende:
ik wist niet eens dat opgieting en loyly hetzelfde was :@
ik ben nieuw in saunaland. we waren er voor de tweede keer en we hebben dat voor de allereerste keer meegemaakt.
Loyly is Fins denk ik. Aufgusch of zo in Duitsland en Oostenrijk en zo heeft elk land er weer een andere naam voor.

In Nederland is het gewoon opgieting, maar veel sauna's (en bezoekers) willen interessant doen en noemen het dan anders.
pi_88363660
even hier aangezien hier de echte saunabezoekers zitten :)

de sauna, daar wil ik ook graag weer eens heen met de mr. Enige is, ik ben in maart geopereerd en heb daar helaas een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik (soms is open chirurgie, zelfs in deze tijd met zoveel mogelijk kijkoperaties, echt nodig helaas :{) en ben daar toch wel erg onzeker over... ook al is het mooi geheeld, hij is er: luid en duidelijk zeg maar.

ik vind het aan de ene kant onzin om mij er zo onzeker over te voelen, t zit er nu eenmaal... en anders kan ik nooit meer naar de sauna maar toch..tis toch ook wel logisch om daar onzeker om te zijn? ... is het jullie wel eens opgevallen als er mensen zijn met grote littekens? Of maak ik mij (wrs :P) druk om niets?

[ Bericht 8% gewijzigd door DarkElf op 05-11-2010 14:29:47 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88364608
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef DarkElf het volgende:
even hier aangezien hier de echte saunabezoekers zitten :)

de sauna, daar wil ik ook graag weer eens heen met de mr. Enige is, ik ben in maart geopereerd en heb daar helaas een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik (soms is open chirurgie, zelfs in deze tijd met zoveel mogelijk kijkoperaties, echt nodig helaas :{) en ben daar toch wel erg onzeker over... ook al is het mooi geheeld, hij is er: luid en duidelijk zeg maar.

ik vind het aan de ene kant onzin om mij er zo onzeker over te voelen, t zit er nu eenmaal... en anders kan ik nooit meer naar de sauna maar toch..tis toch ook wel logisch om daar onzeker om te zijn? ... is het jullie wel eens opgevallen als er mensen zijn met grote littekens? Of maak ik mij (wrs :P) druk om niets?
je ziet zo vaak mensen met littekens in de sauna :Y

ik vraag me dan altijd wel af wat voor een soort operatie het geweest kan zijn, maar ik heb nog nooit gezien dat mensen daar raar op reageren :N

(bijna ;) ) iedereen in de sauna heeft wel wat dus je hoeft je nergens voor te schamen :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88364664
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]



je ziet zo vaak mensen met littekens in de sauna :Y

ik vraag me dan altijd wel af wat voor een soort operatie het geweest kan zijn, maar ik heb nog nooit gezien dat mensen daar raar op reageren :N

(bijna ;) ) iedereen in de sauna heeft wel wat dus je hoeft je nergens voor te schamen :)
Ik weet ook wel dat je gelijk hebt hoor en ik moet mezelf er toch eens overheen zetten want: sauna= lekker. Maar toch...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88364780
Zoiets is mij nog nooit echt opgevallen. Ik keek nog eerder naar hun geslacht. :') Oke, dat klinkt pervers, maar hoop dat je het begrijpt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_88364806
mijn ervaring is dat men juist in sauna's mensen in hun waarde laten: dik, dun, oud, jong, lelijk, mooi, piercing, tattoo's, littekens, hangende lichaamsdelen het maakt niet uit :D
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88364890
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:40 schreef Tamashii het volgende:
Zoiets is mij nog nooit echt opgevallen. Ik keek nog eerder naar hun geslacht. :') Oke, dat klinkt pervers, maar hoop dat je het begrijpt.
*grin, ja snap t wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:40 schreef Leipo666 het volgende:
mijn ervaring is dat men juist in sauna's mensen in hun waarde laten: dik, dun, oud, jong, lelijk, mooi, piercing, tattoo's, littekens, hangende lichaamsdelen het maakt niet uit :D
is ook zo...

ik zal zelf over een (hoge) drempel moeten, anderen zullen wrs idd (als ze als iets denken) zich alleen even afvragen: zo wat zou dat geweest zijn?

maar wil niet te lang wachten eigenlijk met een keertje gaan, anders wordt de drempel wrs steeds hoger gevoelsmatig.

Misschien in de winter eens een avondje gaan... dan is t donker :P en kan ik ff wennen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88364954
Ja joh, gewoon binnekort gaan. Echt niemand zal je aanstaren, en zowel, why would you care? Het gaat om jouw plezier. ;)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:45:28 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_88365008
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef DarkElf het volgende:
even hier aangezien hier de echte saunabezoekers zitten :)

de sauna, daar wil ik ook graag weer eens heen met de mr. Enige is, ik ben in maart geopereerd en heb daar helaas een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik (soms is open chirurgie, zelfs in deze tijd met zoveel mogelijk kijkoperaties, echt nodig helaas :{) en ben daar toch wel erg onzeker over... ook al is het mooi geheeld, hij is er: luid en duidelijk zeg maar.

ik vind het aan de ene kant onzin om mij er zo onzeker over te voelen, t zit er nu eenmaal... en anders kan ik nooit meer naar de sauna maar toch..tis toch ook wel logisch om daar onzeker om te zijn? ... is het jullie wel eens opgevallen als er mensen zijn met grote littekens? Of maak ik mij (wrs :P) druk om niets?
niemand is perfect,en in de sauna valt dit wat meer op.
maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat daar negatieve over gedaan werd.
vorig jaar nog een vrouw gezien waarbij de borst was afgezet.

dus niet moeilijk doen en gewoon gaan.
in het ergste geval is het de eerste paar minuten lastig (voor je gevoel).
maar net als de eerst keer naar de sauna, zal dit ongemakkelijke gevoel snel genoeg weer verdwenen zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_88365069
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef DarkElf het volgende:
even hier aangezien hier de echte saunabezoekers zitten :)

de sauna, daar wil ik ook graag weer eens heen met de mr. Enige is, ik ben in maart geopereerd en heb daar helaas een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik (soms is open chirurgie, zelfs in deze tijd met zoveel mogelijk kijkoperaties, echt nodig helaas :{) en ben daar toch wel erg onzeker over... ook al is het mooi geheeld, hij is er: luid en duidelijk zeg maar.

ik vind het aan de ene kant onzin om mij er zo onzeker over te voelen, t zit er nu eenmaal... en anders kan ik nooit meer naar de sauna maar toch..tis toch ook wel logisch om daar onzeker om te zijn? ... is het jullie wel eens opgevallen als er mensen zijn met grote littekens? Of maak ik mij (wrs :P) druk om niets?
Ik heb ook een litteken (12-15cm) op mijn buik. Is ook open chirurgie geloof ik en daarna nog hersteld door de plastisch chirurg, zou je ook kunnen doen?
Ik heb maar een navelpiercing genomen, dan als ze naar mijn buik staren dan hebben ze tenminste ook nog iets leuks om naar te kijken oO<
En je litteken wordt minder zichtbaar, maar ja, je gaat niet 5 jaar wachten neem ik aan. Dus gewoon doen. Je bent niet de enige.

Ik merk dat ik zelf wel heel erg naar mensen kijk, vooral naar de lichaamsvormen. Dunne naakte mensen zie je overal al, ik vind het persoonlijk heel fascinerend :@ Hoe verschillend een lichaam er uit kan zien. En dan niet eens in mooi/lelijk maar al die verschillen.
pi_88365159
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:40 schreef Tamashii het volgende:
Zoiets is mij nog nooit echt opgevallen. Ik keek nog eerder naar hun geslacht. :') Oke, dat klinkt pervers, maar hoop dat je het begrijpt.
In de niet-naakt sauna ben ik gefascineerd door slecht zittende badkleding. Soms is het echt heel erg :o
Ik probeer altijd niet naar het geslacht te kijken van oude mannen in de naakt sauna want ik word er nooit zo vrolijk van in de sauna :')! (Buiten de sauna ook niet trouwens :')!)
pi_88365199
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]



In de niet-naakt sauna ben ik gefascineerd door slecht zittende badkleding. Soms is het echt heel erg :o
Ik probeer altijd niet naar het geslacht te kijken van oude mannen want ik word er nooit zo vrolijk van in de sauna :')! (Buiten de sauna ook niet trouwens :')!)
Ik ben nog nooit naar een niet-naakt sauna geweest. :o Maar ik merk ook wel van mezelf dat iedereen elkaar in zijn waarde laat, en soms vooral teveel kijk maar naar al die rukkers.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_88365252
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:14 schreef DarkElf het volgende:
de sauna, daar wil ik ook graag weer eens heen met de mr. Enige is, ik ben in maart geopereerd en heb daar helaas een joekel van een litteken aan overgehouden op mijn buik (soms is open chirurgie, zelfs in deze tijd met zoveel mogelijk kijkoperaties, echt nodig helaas :{) en ben daar toch wel erg onzeker over... ook al is het mooi geheeld, hij is er: luid en duidelijk zeg maar.

ik vind het aan de ene kant onzin om mij er zo onzeker over te voelen, t zit er nu eenmaal... en anders kan ik nooit meer naar de sauna maar toch..tis toch ook wel logisch om daar onzeker om te zijn? ... is het jullie wel eens opgevallen als er mensen zijn met grote littekens? Of maak ik mij (wrs :P) druk om niets?
Je maakt je druk om niets!
pi_88365266
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:50 schreef Tamashii het volgende:

[..]


Ik ben nog nooit naar een niet-naakt sauna geweest. :o Maar ik merk ook wel van mezelf dat iedereen elkaar in zijn waarde laat, en soms vooral teveel kijk maar naar al die rukkers.
Ik ben eerst 3x naar een niet-naakt sauna dag geweest en daarna 1x naar gewoon een naakt dag. Ik merkte wel dat naakte mensen veel respectvoller doen/zijn. En rustiger. Blijkbaar voelt iedereen zich een beetje kwetsbaar :P
pi_88365324
Die dag dat ik in de sauna was had echt iedere vrouw grote borsten. (Veel hadden ook overgewicht misschien daarom) Dat vond ik echt opvallend! En ik zag helemaal bij niemand littekens dus ze zullen wel echt geweest zijn oO<

O, ik lijk net een gluurder zo. :'(
pi_88365338
plastische chirurgie ga ik niet doen PF, tis eigenlijk best een redelijk litteken namelijk..

en ik vind het ook 'leuk' om allemaal verschillende mensen en lichamen te zien hoor. Niet als ik dat ik staar of mij vergaap maar het is best apart om te zien hoeveel soorten en maten mensen er zijn idd.

eniewee, ik ga eens rondkijken, binnenkort (als in het komende jaar :P) ga ik wel eens.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88365519
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:53 schreef DarkElf het volgende:
plastische chirurgie ga ik niet doen PF, tis eigenlijk best een redelijk litteken namelijk..

en ik vind het ook 'leuk' om allemaal verschillende mensen en lichamen te zien hoor. Niet als ik dat ik staar of mij vergaap maar het is best apart om te zien hoeveel soorten en maten mensen er zijn idd.

eniewee, ik ga eens rondkijken, binnenkort (als in het komende jaar :P) ga ik wel eens.
Open chirurgie is toch dat ze de wond open laten? Anyways, daarom moest het bij mij nog een keertje netjes.

Dus gewoon gaan! Tenzij je echt de allerdikste of de allerallerwitste bent, of maar 1 arm/1 been hebt, hoef je je echt biet druk te maken, je valt sowieso niet op. Tenzij je een enorm lekker wijf bent, dan misschien wel. Maar dan kijken ze niet naar je buik hoor :P!
pi_88365650
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]



Open chirurgie is toch dat ze de wond open laten? Anyways, daarom moest het bij mij nog een keertje netjes.

Dus gewoon gaan! Tenzij je echt de allerdikste of de allerallerwitste bent, of maar 1 arm/1 been hebt, hoef je je echt biet druk te maken, je valt sowieso niet op. Tenzij je een enorm lekker wijf bent, dan misschien wel. Maar dan kijken ze niet naar je buik hoor :P!
al mis je een arm: boeiend! gewoon lekker naar de sauna gaan als je dat lekker vind :Y

en ik ben zo wit dat je lasogen krijgt als je te lang naar me kijkt 8-)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88365682
nee is als ze gewoon een grote jaap moeten maken om overal bij te kunnen... het werd wel gehecht (met nietjes.. brr)

en jaja ik ga al ! ;) ergens deze winter wordt t.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88365888
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:01 schreef Leipo666 het volgende:

[..]



al mis je een arm: boeiend! gewoon lekker naar de sauna gaan als je dat lekker vind :Y

en ik ben zo wit dat je lasogen krijgt als je te lang naar me kijkt 8-)
nee natuurlijk moet je gewoon gaan, maar dan is er wel kans dat je iets meer opvalt. Dat is nu eenmaal zo.
pi_88366086
@Darkelf; ik begrijp je gevoelsmatige schaamte, maar je hoeft je echt niet te schamen. Sinds 2 jaar heb ik de sauna ontdekt en voel me daar heel prettig, heerlijk ontspannen. Kan de boel daar ook echt de boel laten. Voor vriendlief en mij is het gewoon een dagje samen uit. We gaan nooit stappen of wat dan ook. Financieel zitten we niet al te breed, maar een dagje sauna daar hebben we alles voor over. We krijgen er zoveel voor terug! Echt. Als ik vriendlief vraag; zin in bioscoopje? hij: nee, doe mij de sauna maar _O- Daarmee wil hij zeggen; film kijken kan ook op de bank, downloaden enz. Het gaat erom dat we het financiële goed besteden, daar waar we wat voor terug krijgen.

In de sauna ben ik echt de meest verschillende types, vormen e.d. tegen gekomen. Ook mensen met hun lichaam vol met littekens. Zo zijn er ook genoeg dames die een kind hebben gekregen d.m.v. een keizersnede. Dit litteken is ook goed zichtbaar.
Paar weken terug in de Veluwse Bron; 2 dames echt enorm gezet (150kg, als het niet meer is?). Tijdens een kopje koffie raak je er toch over aan de praat. Zouden het 2 vriendinnen zijn? Tot we op een gegeven moment horen: "maaaahaaam". Vriendlief schrok, oops. Moeder en dochter. Maar toch; petje af hoor, dat ze toch ondanks hun enorm gezette lichaam naar de sauna durven. Ook zij komen er voor hun ontspanning, net als wij toch? Ik denk dat ik het persoonlijk niet meer zou durven.

Sinds mei heb ik wegens blaasproblemen een verblijfskatheter. Hier baal ik enorm van. Dat wordt geen sauna meer dacht ik. Toch ben ik gaan nadenken en rondvragen hoe ik evt. toch naar de sauna kon gaan. En dat is gelukt ook. Met de juiste materialen afplakken en gaan met die banaan. De eerste keer was voor mij echt een grote stap, bang dat de andere saunagangers het zouden zien. Maar wat maakt het uit? Je bent er voor je eigen ontspanning toch?
Over 2 weken word de verblijfskatheter vervangen voor een buikkatheter net boven het schaambeen, oftewel zichtbaarder. Nu kan ik hem niet meer afplakken in mijn lies. De eerste keer sauna zal wel weer eventjes wennen zijn. Ik heb in ieder geval nog nooit eerder iemand met een katheter in welke vorm dan ook, in de sauna gezien. Een van jullie misschien wel? Zou fijn zijn om te weten dat ik niet de enige ben ;)
pi_88366388
thnx voor je lange reactie anneke..

ik heb nog nooit iemand gezien met een katheter in de sauna, wel eens iemand met een stoma. daar keek ik ook wel even van op maar hulde dat iemand gewoon gaat idd. (ja voor anderen is t altijd rationeler oordelen op de een of andere manier hoe raar dat ook is).

Hoop voor je dat je niet teveel last ervan hebt, gaat hebben en dat je snel weer lekker naar de sauna kan. Wat je zegt is waar; je krijgt er zoveel voor terug. Totale ontspanning is moeilijk tegenwoordig met alle prikkels die er zijn maar in de sauna kom je een heel end, zo niet helemaal tot rust.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88366606
DE, ik ga regelmatig naar de sauna en als mensen wat "aparts" hebben op hun lichaam dan zie ik dat wel, maar ik ga er niet uitgebreid naar zitten staren of er raar over doen. Ik heb zelf een groot litteken op mijn arm, bij mijn elleboog. Ik zou gewoon gaan en je er niet druk om maken, want dat is nergens voor nodig.

AnnekeM, ik heb al meerdere keren iemand in de sauna gezien met een katheter of zelfs een stoma. Het was dan vaak wel afgeplakt, ook hiervoor geld dat ik er even naar kijk om te zien wat diegene heeft, maar ik laat diegene gewoon in zijn waarde en ga er niet naar staren of opmerkingen over maken.

Ik zou het echt heel jammer vinden als mensen vanwege dit soort redenen niet meer naar de sauna gaan en dat heerlijke dagje uit moeten missen.
pi_88366644
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:12 schreef AnnekeM het volgende:. Ik heb in ieder geval nog nooit eerder iemand met een katheter in welke vorm dan ook, in de sauna gezien. Een van jullie misschien wel? Zou fijn zijn om te weten dat ik niet de enige ben ;)
Sorry, nog nooit gezien, maar ik ben van mezelf nooit zo'n gluurder. Tenzij iemand een tattoo heeft, op een of andere manier vind ik dat erg interessant.

Ik denk dat de meeste mensen denken: Hulde dat je gaat. Ik hoop dat de nieuwe katheter prettig is voor je en dat je er snel aan went.

Ik wens iedereen die vanwege een of andere redenen zich even wat kwetsbaarder voelt ook heel veel plezier toe in de sauna. En hou jezelf maar voor: na een paar keer gaan ben je het wel weer gewend! :)
pi_88366690
had t net met de mr erover en die vindt t ook een goed idee om weer eens te gaan dus dat gaat wel gebeuren idd deze winter. Zo lekker.

Ik vind zelf de sauna in Schiedam erg leuk maar ben ook wel benieuwd naar die in Son. Iemand daar ervaring mee?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88367774
Die in Son ben ik een keer geweest. Het is een middelgrote sauna's met vooral binnen aardig wat keuze. Buiten was het vrij klein. Wat mee tegenviel is dat ze (toen althans) geen opgietingen deden, en er maar 1 kleine buitensauna was. ook het publiek was wat belegen.

Ik zou er niet meer heengaan tenzij voor een avondje als ik in de buurt zou zijn.
pi_88371906
als we zouden gaan zouden we toch op een middagje gaan en middenin de winter dus dat buiten is dan minder belangrijk..

iemand anders nog meer ervaringen of aanraders?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:46:15 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_88373570
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 17:47 schreef DarkElf het volgende:
als we zouden gaan zouden we toch op een middagje gaan en middenin de winter dus dat buiten is dan minder belangrijk..

iemand anders nog meer ervaringen of aanraders?
Buiten in de winter is lekker.
zeker als het wind stil is, is het goed uit te houden.
en koel je lekker gelijkmatig af.
je gaat met de mr, als er dan sneeuw ligt elkaar lekker daarmee inzepen en vervolgens lekker in een warm bad te gaan zitten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_88373684
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:46 schreef z80 het volgende:

[..]

Buiten in de winter is lekker.
zeker als het wind stil is, is het goed uit te houden.
en koel je lekker gelijkmatig af.
je gaat met de mr, als er dan sneeuw ligt elkaar lekker daarmee inzepen en vervolgens lekker in een warm bad te gaan zitten.
juist in de winter vind ik het héérlijk om naar sauna's met een buitengedeelte te gaan O+
lekker afkoelen, uitdampen, en sneeuw/ijs is dan helemaal een plus *;

in de zomer krijg je niet de kans om echt goed af te koelen, dat vind ik altijd minder
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88373878
ja das ook wel waar...

dus... aanraders? (buiten schiedam dan :P)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88373959
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:55 schreef DarkElf het volgende:
ja das ook wel waar...

dus... aanraders? (buiten schiedam dan :P)
elysium heeft een groot buitengedeelte, en vind ik altijd wel fijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_88374413
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

elysium heeft een groot buitengedeelte, en vind ik altijd wel fijn
Daar ben ik nog nooit geweest. ken iemand die het er afschuwelijk vond,
maar ook iemand die t erg leuk vindt dus daar heb je dan ook weinig aan.

Ik zal eens zien :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:03:31 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_88382164
in Den Bosch zit sauna devarana.
groot, mooi afgewerkt,en modern. zowel binnen als buiten de nodige mogelijkheden.
enkel 1 nadeel, de sauna cabines zijn niet echt heet.

als je bereid bent ver te rijden is de veluwsebron een aanrader.
zeer ruim op gezet en veel verschillende soorten en temperaturen sauna cabines.
zowel binnen als buiten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_88397159
Ik heb me gisteren iets meegemaakt:O, ik ging met een optimel bon naar de sauna, kom ik bij de receptie en en die mevrouw zegt je mag maar 1x met een optimelbon naar binnen, dat vond ik tamelijk raar omdat het nergens op de website vermeld stond. Dus ik netjes gezzegd dat er eventueel een andere naam op kon omdat die nog niet via een optimel bon naar binnen was gegaan, zegt ze dus dat kan niet want jij bent er al een keer geweest.
Ik maar dat superdure telefoonnummer gebeld en gelukkig was er nog een meneer op kantoor (ik belde half 6), die vond het ook raar en ging even bellen. Belt de vriendelijke man na 10 minuten terug met de mededeling dat het inderdaad zo was maar omdat het nergens goed aangegeven stond dat ik het bonntje naar 'm toe mocht sturen en dat ik dan het geld terug kreeg. Al met al goede service en rare actie van optimel en ok vreemd dat als je belt om te reserveren dat dat niet verteld word aan de telefoon (ik stond 40 km van mijn huis af).
Dus mensen let goed op als je naar de Thermen 5 mei (leiden) gaat, je mag je bon maar 1x op je naam gebruiken.
pi_88412146
Wat vreemd zeg, wij zijn andere jaren wel meerdere keren naar de sauna geweest met een Optimelbon en altijd op mijn naam. Was nooit een probleem. Dat was bij Thermen Holiday Zuidwolde.
pi_88429371
dat vond ik dus ook vandaar dat ik mensen wilde waarschuwen :)
pi_88432029
Het staat idd in de voorwaarden van Optimel, dat je meerdere keren van de actie gebruik kunt maken, maar slechts een keer per locatie. Vreselijk klantonvriendelijk van die sauna om dan te zeggen dat het niet op naam van de ander mag, en ook raar dat ze je dat bij het reserveren niet melden. Netjes dat Optimel het oplost, maar overduidelijke minpunten voor die sauna.
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 15:19:02 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88434253
nou goed dat ik het hier lees dan :o
dus als ik de volgende keer boek op de naam van mijn vriend is er niks aan de hand? of moet hij dan zelf zo'n optimel account aanmaken?
pi_88434413
Die bonnen worden zonder naam gemaakt, je kunt ze ook doorgeven (staat op de bon), dus nee: hij hoeft geen account aan te maken.
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 15:25:26 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_88434519
oke, thnx. had ik nou goed begrepen dat je nog tot 1 december de punten voor saunabonnen kon verzilveren?
pi_88460632
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

juist in de winter vind ik het héérlijk om naar sauna's met een buitengedeelte te gaan O+
lekker afkoelen, uitdampen, en sneeuw/ijs is dan helemaal een plus *;

in de zomer krijg je niet de kans om echt goed af te koelen, dat vind ik altijd minder
maar dan kun je wel lekker in de zon liggen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88462626
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

maar dan kun je wel lekker in de zon liggen!
niet iedereen vind dat fijn ;)

ik moet dan na afloop langs het brandwondencentrum beverwijk :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88468982
Ik vind het allebei fijn, in de winter lekker buiten afkoelen en zomers lekker egaal bruin kleuren in de zon :)
pi_88472168
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 08:28 schreef Leipo666 het volgende:

[..]



niet iedereen vind dat fijn ;)

ik moet dan na afloop langs het brandwondencentrum beverwijk :X
Ik herken het. Niet echt een geslaagde afsluiting van een dagje sauna.
blub blub
pi_88472805
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef nielsgeode het volgende:

[..]



Ik herken het. Niet echt een geslaagde afsluiting van een dagje sauna.
nee, en insmeren is ook weer zo'n gedoe in een sauna :+ (blijf je bezig :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88591873
na mijn gepieker over wel of niet gaan heb ik voor eind dec een dagje sauna gepland met massage erbij voor mij (de mr houdt daar niet van).

best zin in :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88599912
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:04 schreef DarkElf het volgende:
na mijn gepieker over wel of niet gaan heb ik voor eind dec een dagje sauna gepland met massage erbij voor mij (de mr houdt daar niet van).

best zin in :)
Wat goed van je! Ik wens jullie heel veel plezier en ontspanning toe!

Ik wil jou en de rest ook bedanken voor de reacties op mijn vraag hierboven. Ben 'blij' om te lezen dat ik iig niet de enige ben. De laatste keer sauna vond ik het reuze meevallen met het 'bekijks' hebben. Maar lette er ook niet meer zoveel op, je komt er immers voor je eigen ontspanning ;)
pi_88600863
Ik kom ook regelmatig vrouwen met een afgezette borst tegen in de sauna.
En het is inderdaad zoals je zegt; Je komt er voor je ontspanning en dan let je waarschijnlijk veel minder op starende mensen. Ik vind het alleen maar fijn dat de sauna voor iedereen toegankelijk is, en dat dus ook iedereen zich er "thuis" kan voelen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_89418362
Het is weer zover, sneeuw!

Gisteren was ik weer naar de sauna (saunadrome in Putten), heerlijk om na de opgieting lekker door de sneeuw te rolllen........ tintelingen door je huid!
pi_89419682
Ja, de sneeuw vinden wij ook heerlijk. Niet echt letterlijk om in te rollen, maar wel om sneeuw over je armen te smeren na de sauna. Smelt het heerlijk van je armen af :) En vooral het vele stoom, na een opgieting, als je weer buiten komt :) :)

Ik moet denken aan vorig jaar, toen we naar de sauna gingen terwijl de weersvoorspellingen niet echt super waren. We waren hier heel nuchter over, omdat toen het ergste sneeuw in het midden van het land viel en in het hoge noorden viel het wel mee. Wij bellen om te reserveren, hoorden we dat veel mensen hadden afgebeld en er daardoor weer plek was. Hm.. Leuke dag gehad, was redelijk rustig... Maar de terugweg was een ramp, we werden zelfs gewaarschuwd door het personeel omdat er een hevige sneeuwstorm op komst was. We waren net tijd voor het ergste sneeuw. Pfffieuw.. De volgende keer denken we wel even goed na voor we weer met slechte weersvoorspellingen naar de sauna gaan, want het geeft je niet echt rust in de sauna.
pi_89419696
ik hoop dat als wij gaan, einde jaar, dat er ook sneeuw is O+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_89420111
Ben vorig jaar ook een keer terug gereden vanuit de Veluwse Bron in zo'n sneeuwstorm. Gelukkig had ik wel winterbanden, anders is het echt gevaarlijk daar met die glibberige landweggetjes.....
pi_89422230
Ik heb ook wel eens in de sneeuw gelopen bij de sauna. Vond dat wel wat hebben. Maar ook de zon is fijn, vooral omdat ik niet naar een naaktstrand wil om egaal bruin te worden o.i.d.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_89425183
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:29 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb ook wel eens in de sneeuw gelopen bij de sauna. Vond dat wel wat hebben. Maar ook de zon is fijn, vooral omdat ik niet naar een naaktstrand wil om egaal bruin te worden o.i.d.
+1 :)

Wij gaan in de kerstvakantie als het goed is weer een dagje naar de sauna :) Maar dan wordt het waarschijnlijk wel de Veluwse Bron, als het dan heel slecht weer is blijven we gewoon de hele dag binnen :)
pi_90343542
is de leeuwerikhoeve wel eens beoordeeld? ik kon het niet vinden en ze hebben dit jaar verbouwd dus ik geef even een (kort) verslagje van onze dag (gister) aldaar :)

website:
http://www.leeuwerikhoeve.nl/?page=home&subpage=36

welke sauna's er allemaal zijn staat op de website, de sauna's zelf zijn goed verzorgd. gewoon wat je mag verwachten van een middelkleine sauna. er is een sauna voor iedereen, heel mild tot heel heet en verschillende vochtigheidsgraden. daarnaast een prima stoomkabine (heet geneog. niets zo irritant als een lauwe stoomkabine!)

het restaurant heeft erg weinig keuze, maar wat je kan bestellen is heel goed. prima hoeveelheden en goed verzorgd. vooral de vegetarische gerechten zijn heel goed.

de rustruimtes zijn geweldig. lekkere zachte dekentjes op de banken voor de open haard. het meest relaxte is de waterbeddenruimte :) zalig!

de eigenaar knapt elk jaar een klein stukje op. dat zie je terug in de uitstekende rustruimtes, de toiletten zijn nog niet aan de beurt geweest. die zijn een beetje oud & koud. maar een knisoor als je daarover piept! we hebben een heerlijke dag gehad
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90397500
Klinkt goed simmu!

Gisteren zijn wij ook weer lekker een dagje naar de sauna geweest. In de Veronicagids stond pas een advertentie van het Wierookarrangement bij Thermen Bussloo. In dit arrangement zat een lunch, 3-gangendiner en een half uur hamam inbegrepen. Dit leek ons wel wat en helemaal zo voor de drukke Kerstdagen hadden we wel zin in een dagje ontspannen.

Rond 11 uur waren we er en nadat we omgekleed waren hebben we eerst in het restaurant een kopje koffie/thee gedronken. Daarna zijn we gaan douchen, scrubben en hebben we in het kruidenbad en stoombad gezeten. Om kwart voor 12 gingen we naar het hamamgedeelte, waar we ook nog een tijdje in het stoombad gezeten hebben. Daarna waren we aan de beurt en konden Peter en ik tegelijkertijd de behandeling ondergaan. We werden lekker gescrubd, gewassen en met warm water overgoten. Ook kregen we een lekkere massage. Het was dus een half uur lekker ontspannen en genieten.

Na de hamam hebben we nog even gezwommen en toen was het al tijd om te eten. We konden gebruik maken van een uitgebreid lunchbuffet en hebben meerdere bordjes leeggegeten. 's Middags zijn we in de verschillende sauna's geweest. We zijn in de rozensauna geweest, die niet erg warm was ( 70 graden) maar wel erg lekker. Om 4 uur zijn we naar de opgieting geweest. De opgietsauna is erg groot, er kunnen heel veel mensen in en de opgieting werd dan ook gedaan door 2 mensen. Het eerste gedeelte van de opgieting was goed te doen, het tweede gedeelte was een stuk heter, maar wel erg lekker. We zijn ook nog in de Finse sauna geweest, die was zo'n 80 graden. Tussen de sauna's door hebben we lekker gezwommen en in het stoom- en kruidenbad gezeten.

Om 18 uur gingen we naar het restaurant voor het diner. We hadden een 3-gangendiner, maar ik vond dat er erg weinig keus was in de gangen. Uiteindelijk heb ik als voorgerecht een bietencarpaccio gekozen. Hij was wel lekker, maar het was wel erg veel voor een voorgerecht vond ik. Ik heb de helft dan ook laten staan. Als hoofdgerecht had ik een rundstuk van diamanthaas, die erg lekker was. Als nagerecht had ik een rabarber-aardbeiencompote met vanille-ijs. Ik had nog nooit rabarber gehad, maar in combinatie met de aardbeien vond ik het wel lekker.

Om 20 uur hebben we de tweede opgieting van de dag gedaan. Deze werd door 1 man gedaan, waardoor er wat minder gewapperd werd dan tijdens de eerste opgieting. Maar omdat deze opgieting heter was dan 's middags was het wel erg lekker. Verder zijn we 's avonds nog een keer in de rozensauna en de Finse sauna geweest. Tussendoor hebben we in het restaurant koffie/warme chocomelk gedronken en de dag hebben we traditiegetrouw weer afgesloten met een portie bitterballen.

[ Bericht 69% gewijzigd door _Hestia_ op 24-12-2010 17:27:05 ]
  † In Memoriam † maandag 27 december 2010 @ 17:23:27 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_90501052
wow dat klinkt ook wel goed zeg.
stom stom stom, ik heb die bonnen van de veronicagids gewoon met de gids weggemikt :|W
pi_90502044
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 17:23 schreef lady-wrb het volgende:
wow dat klinkt ook wel goed zeg.
stom stom stom, ik heb die bonnen van de veronicagids gewoon met de gids weggemikt :|W
Nee, dit was geen bon, maar gewoon een advertentie. Je kunt gewoon het arrangement "Wierook" boeken. Was geen kortingsactie ofzo, maar gewoon advertentie van arrangement.
pi_90543937
Iemand wel eens in Thermen Tilburg geweest? Is dat wat?
pi_91312280
Vriendlief en ik willen binnenkort weer een dagje naar de Veluwse Bron.

Heeft iemand misschien nog een kortingsbon liggen, waar je niets mee doet? Ze hebben soms bonnen in bepaalde kranten/tijdschriften bijv. 'gratis lunchbuffet' bij entree. Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen :( .
pi_91447727
Zaterdagavond naar sauna Centre du Lac in Pijnacker geweest.
http://www.centredulac.nl/

Een middelgrote sauna net voorbij Zoetermeer. Hoewel onopvallend aan een weg tussen andere bedrijven gemakkelijk te vinden. Een bord met 'Sauna 150 meter' is een teken om je voet van het gaspedaal te halen. Voldoende parkeerplekken. Niet eens helemaal vol op een zaterdagavond.

Vriendelijk ontvangst aan de receptie met duidelijke uitleg waar de kleedruimte en alle andere faciliteiten te vinden zijn. Ruime, nette kleedruimte met ruime kluisjes die je vergrendeld met een pincode.

Zoals bij de meeste sauna's kom je na het verlaten van de kleedruimte direct bij de douches met voldoende haakjes voor badjas en badlaken. Voorbij de douches bevind je je in het centrale gedeelte. Hier bevinden zich het korte gedeelte van het zwembad met doorgang naar buiten, een koud dompelbad, een bubbelbad met stevige bubbelstralen, een warm voetenbad en een finse sauna.

Rechts naast de Finse sauna is een gang. Volg je die kom je bij onder andere een kruiden sauna, infrarood ruimte en een turks stoombad. In de kelder is een rustruimte.

In het centrale deel bevinden zich links en rechts van het zwembad twee deuren naar buiten. Het buitenterrein is mooi en ruim van opzet. Het straalt een en al rust uit. Hier vindt je: een warm zitbad (soort jacuzzi zonder de bubbels), en diverse houten sauna hutten (zie die site). In de ruime Kelo sauna is driemaal daags een löyly met ieder 3 sessies. De laatste sessie, waar ik bij was, werd druk bezocht. Er was genoeg zitruimte voor iedereen. Bij de houtgestookte Maa sauna staan ligbedden opgesteld voor het zomerseizoen. Verder is er nog een overdekt en met doorzichtige flappen afgeschermde zithoek en een gescheiden warme en koude douche gedeelte aan de achterzijde ervan.

Het restaurant bevindt zich achter een deur links van het centrale deel binnen. Ik ben er niet binnen geweest, maar van een afstand zag het er gezellig en verzorgd uit.

Mijn algemene indruk voor deze middelgrote sauna is: netjes, schoon, verzorgd.
Buiten inrichting is ruim, smaakvol en straalt rust uit.
Gemelleerd en rustig publiek.
Genoeg keuzemogelijkheden qua sauna's.
En aangenaam geprijsd. :)

:Y Kortom: een goede aanrader voor wie niet van massaal houdt.
Hemelsbreed niet ver verwijderd van Elysium (Bleiswijk). Scheelt 1 afslag aan de A12.
Beschuitjes.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:51:50 #121
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_91453668
Gisteren weer een dagje Devarana gedaan; het was weer heerlijk :) Ik was bang dat het te druk zou zijn toen ik de overvolle parkeerplaats zag. Eenmaal binnen bleken er nog maar 4 lockers vrij
te zijn. Het complex was dus helemaal volgeboekt.

Toch was het binnen echt niet te druk. Wel goed dus dat ze hun bezoekerslimiet niet zo hoog zetten dat je binnen voor de voeten wordt geloopt wanneer ze vol zitten (dat is bij Elysium namelijk wel het geval, vind ik).

Hebben jullie trouwens ook dat je de dag nadat je bij de sauna geweest bent, zo moe bent? Heb vannacht 9 uur geslapen maar ik val hier op mijn werk toch bijna in slaap...
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 15:05:09 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_91464380
Geldt een bezoek aan de sauna van vakantiepark weerterbergen (roompot) ook?

Vorig weekend hadden we een hutje op het vakantiepark geboekt en bij het zwembad bleek ook een soort van sauna te zijn. Dat hebben we een middagje gedaan.

Algemene indruk: het is er redelijk netjes, wel enorm gedateerd en afgezien van de saunafaciliteiten is er helemaal niets.
Er is een kleedruimte met kastjes die werken op een 50centstuk (krijg je retour)
In de rustruimte staan ligstoenen en er is een open haard die op verzoek aangestoken wordt, er liggen wat oude tijdschriften er staan wat ligstoelen en er is een aanrechtblad met plasic bekertjes waar je water uit de kraan kunt tappen.

De sauna is verplicht naakt.
Als je wat te eten wilt, kan je je weer aankleden (want je loopt dan het zwembadgedeelte in) naar de bar om wat te bestellen, maar dat is heel omslachtig, dat hebben we maar niet eens gedaan.

Er staat een 70 graden sauna, een 90 graden sauna, een infraroodsauna en een stoomcabine.

Met de sauna's is niets mis, het is echt heerlijk, maar voor de rest is het een opeenstapeling van gemiste kansen.

Er zijn warme en koude douches op diverse plaatsen, voetenbaden en twee koude dompelbaden.
Op de bodem van de dompelbaden liggen allemaal stukjes voegwerk van de muur, dat aan het afbrokkelen is.

Er is ook een kleine ruimte buiten. de enige ruimte waar gerookt schijnt te mogen worden, gezien de peuken op de grond :')
Op de grond liggen houten vlonders. Zo te zien is het een tijdje geleden dat er geveegd is, er ligt nogal wat boomafval, de vlonders zijn nu ze nat zijn spekglad en de ligstoelen die buiten staan hebben bijna allemaal wel een mankement. dus echt voor je plezier ga je niet buiten zitten.

Wat me opviel was dat er geen deur op slot zat, sterker nog, ze stonden gewoon open. We konden als we hadden gewild overal bij: jerrycans met geurmengsels, handdoeken, achter het stoombad...

Wat ook wel knullig was dat we twee keer terug konden nadat we ons uitgekleed hadden. eerstzochten we ons een ongeluk naar het lichtknopje van de sauna's wat ons de eerste keer liet teruglopen naar de balie: het licht wordt daar geregeld en waren ze vergeten aan te zetten. Toen vervolgens bleek dat de stoomcabine niet aanstond, konden we vervolgens nog een keer terug :')

Met het personeel is niets mis. (misschien wat vergeetachtig hooguit) maar ze zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam en ze doen echt hun best.

Het was op zich niet slecht, maar ik zou een volgende keer een koelbox koude drankjes meenemen. gewoon omdat ik geen zin heb om iedere keer aan te kleden om naar die zwemmersbar te gaan.

Voor de prijs hoef je het in elk geval niet te laten: het dagtarief is 13,25 per persoon en kinderen vanaf 12 de helft. en 's avonds na 6 uur (dacht ik) kan je er voor de helft in (maar dan istie geloof ik nog maar open tot 9 uur)

Wij hebben het er uiteindelijk zo'n 4 uur volgehouden.
Volgens één van de personeelsleden was het altijd heel druk in de sauna. dan troffen wij het vast niet, want we hebben bijna de hele middag het complex voor ons tweetjes gehad (er kwam op een gegeven moment nog een oudere heer alleen, die even in de sauna zat en vervolgens alleen nog een uur op een ligstoel heeft liggen snurken :( )'

Conclusie: als je de luxe van thermen holiday schiedam gewend bent, is dit wel even slikken.
maar oke, met de sauna's op zich is niks mis. Het is er gewoon alleen dodelijk saai, zeker met zijn tweeën. (oke, we hebben zoonlief van bijna 12 ook meegenomen, want die wou het ook zo graag eens proberen. hij was het na een half uur spuugzat (lees: hij had de donald duck uit :+ ) en ging snel weer terug naar het zwembad :D )
Maar voor zomaar omdat we er toch waren, was het zeker niet verkeerd en een volgende keer zal ik het absoluut weer doen, alleen neem ik dan wat te eten en te drinken mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 17-01-2011 15:12:45 ]
pi_91472477
Centre du Lac klinkt goed ^O^

Die sauna's bij zwembaden vind ik meestal ook niet echt wat, helemaal niet als je grote saunacomplexen zoals de Veluwse Bron gewend bent ofzo. Vind het nog knap dat jullie het er 4 uur hebben volgehouden.
pi_91475008
Dank je wel voor de review! (centre du lac is mijn "huis"-sauna)
De horeca is echt heel goed, dus voor volgende keer wel een tip om eens een happie te doen! Prijzen lijken vrij hoog, maar je krijgt altijd heel veel op je broodje en ze zijn ook groot.

Even wat aanvullingen:

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 02:03 schreef Eelco-tjuh het volgende:
Zaterdagavond naar sauna Centre du Lac in Pijnacker geweest.
http://www.centredulac.nl/

Een middelgrote sauna net voorbij Zoetermeer. Hoewel onopvallend aan een weg tussen andere bedrijven gemakkelijk te vinden. Een bord met 'Sauna 150 meter' is een teken om je voet van het gaspedaal te halen.
Helaas staat het bord niet als je van de andere kant (Pijnacker) afkomt, maar de vlaggen geven ook goed aan dat ze precies daar zitten. Als je er tenminste al eens geweest bent of ze snel genoeg ziet ;)

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 02:03 schreef Eelco-tjuh het volgende:
In het centrale deel bevinden zich links en rechts van het zwembad twee deuren naar buiten. Het buitenterrein is mooi en ruim van opzet. Het straalt een en al rust uit. Hier vindt je: een warm zitbad (soort jacuzzi zonder de bubbels), en diverse houten sauna hutten (zie die site). In de ruime Kelo sauna is driemaal daags een löyly met ieder 3 sessies. De laatste sessie, waar ik bij was, werd druk bezocht.
Dat is ook een jacuzzi! Het enige nadeel van Centre du Lac is dat je de jacuzzi's binnen en buiten niet zelf aan kan zetten. Ze gaan gewoon aan na een tijdje en afwisselend (dus buiten uit is binnen meestal gauw weer aan).

De opgietingen lopen op qua heftigheid, dus de laatste is de heetste en omdat er veel saunagangers komen die vaak van de sauna gebruik maken is die altijd het volst.
pi_91500198
@lady-wrb
Afgelopen zomer waren we in Center Parcs 'Het Meerdal' niet ver van Venlo. Ook daar bevindt zich binnen het zwembadgebied een sauna waar je a raison van 10 euro een kaartje koopt. Hiermee kun je slechts 1 maal naar binnen. Hier stond gelukkig wel alles aan. Er zijn twee cabines: finse sauna en een turks stoombad. Verder een koud dompelbad met trapjes om erin te lopen en er weer uit te lopen. Een grotendeels buitenbad waar je binnen in kan. Via flappen zwem je naar buiten. Rondom het zwembad een grasveld met volledige privacy. Geen kans voor gluurders. Binnen ook fijne ruststoelen. Goede douchemogelijkheden: koud, warm en stortdouche. Hoewel je je omkleed in een ruime nis met zicht op het hele saunagebied, zijn er gewoon afsluitbare lockers voor 50 eurocent. Het is niet overdreven luxe, maar wel smaakvol ingericht. Ik kon geen gebreken ontdekken. De sauna was goed op temperatuur en het turks stoombad met intervallen goed volgeblazen met stoom. Voor een vakantiepark een prima sauna.

@Sylvana
Ik zou Centre du Lac zeker een keer uitproberen. Echt de moeite waard!

@kahlie
Dank voor de aanvullingen en correcties. Leuk om te lezen dat het je "huis-sauna" is.
De volgende keer zal ik de horeca ook uitproberen.
Ik nam deel aan de opgieting van 20:30. Mijn 'ontgroening' op dit vlak. Pittig, maar geweldige ervaring vanwege de gebruikte aroma's. Eerste sessie koffie en kaneel. Tweede sessie fruit en honing. Derde sessie met mint en eucalyptus.
Ik ga zeker spoedig weer, maar wil dan langer genieten dan afgelopen keer (v.a. 19:30). :Y
Beschuitjes.
pi_91504300
gisteren een dagje naar de Veluwse Bron geweest. De saunafaciliteiten blijven prima. Alleen het prijsniveau van de horeca is belachelijk. De servicegerichtheid van het personeel ontzettend laag. Er liep een vrouw (Amerikaanse) in een zwemslip rond. Toen ik daarvan wat zei tegen het personeel werd ik weggewuifd als een zeikerd.
Zu hause ist alles besser
pi_91639982
Kahlie,

Je bent goed bekend met 'Centre du Lac' (CdL).
Vraagje: ken jij een sauna in de regio van Rotterdam of Den Haag vergelijkbaar met CdL? Niet te groot, niet te klein en niet massaal.

Iemand anders met een goede tip is uiteraard ook welkom. ;)

In mijn hardloopgroep hoor ik ook goede geluiden over Thermen Barendrecht. Zijn er ervaringsdeskundigen m.b.t. deze sauna, die mij wat meer over deze kunnen vertellen? Als ik de foto's op de site zie lijkt het me groot en luxe. Klopt dat?

Alvast bedankt! _O_
Beschuitjes.
pi_91641636
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:14 schreef kaputwiehund het volgende:
gisteren een dagje naar de Veluwse Bron geweest. De saunafaciliteiten blijven prima. Alleen het prijsniveau van de horeca is belachelijk. De servicegerichtheid van het personeel ontzettend laag. Er liep een vrouw (Amerikaanse) in een zwemslip rond. Toen ik daarvan wat zei tegen het personeel werd ik weggewuifd als een zeikerd.
Ik ben zelf een paar weken geleden naar de VB geweest, en liep tegen precies hetzelfde aan. Heerlijke dag gehad, fijne massage, de sauna's waren heerlijk (ze hebben daar een paar echt goed hete sauna's, heerlijk), opgieting was fijn. Maar het etentje ter afsluiting was een drama. We hebben anderhalf uur op ons hoofdgerecht moeten wachten, terwijl er maar een tafel of 6 bezet was. En wij waren niet de enige. Geen uitleg van de bediening, geen excuus, niks. Ze waren vooral heel erg met zichzelf bezig. Echt heel jammer, de VB is een fijne sauna maar de horeca laat echt te wensen over. Het lunchbuffet was ook al chaos, maar wellicht kwam dat door de verbouwing.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_91644793
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef Eelco-tjuh het volgende:
Kahlie,

Je bent goed bekend met 'Centre du Lac' (CdL).
Vraagje: ken jij een sauna in de regio van Rotterdam of Den Haag vergelijkbaar met CdL? Niet te groot, niet te klein en niet massaal.
Eigenlijk ken ik niets dat vergelijkbaar is met CdL, omdat ik dus vooral daar kom als ik in de buurt wat wil. Daarnaast gaan we weleens inclusief overnachting naar Drenthe ofzo naar de sauna en binnenkort gaan we naar "De Holterhof" in Enschede. Dat is een sauna met daarbij een hotel, dus je kunt je eigen hotelkamer in en uit lopen. Mij lijkt dat heerlijk: eindelijk eens de perfecte relax ruimte en je prettig voelen als je in slaap valt! :D We moeten nog een datum prikken.

Ik heb wel gehoord dat in Schiedam (Thermen Holiday) ook iets vergelijkbaars zit, maar ik ben er dus nog nooit geweest. Schoonzus wel, want dat is haar 'huissauna', want zij woont in de buurt. Ook daar schijnt het rustig te zijn met veel faciliteiten, maar het "buiten" is niet zo mooi, want je zit vrij dicht langs de snelweg.
pi_91733970
quote:
binnenkort gaan we naar "De Holterhof" in Enschede. Dat is een sauna met daarbij een hotel, dus je kunt je eigen hotelkamer in en uit lopen. Mij lijkt dat heerlijk: eindelijk eens de perfecte relax ruimte en je prettig voelen als je in slaap valt! :D We moeten nog een datum prikken.
Ik heb de Holterhof site bekeken en ik moet zeggen dat het inderdaad het summum van relaxen is. Eerst lekker zweten en vervolgens kun je in je eigen kamer verder relaxen. En de prijzen vallen mee. Ik lees graag je verslag als je bent geweest.

quote:
Ik heb wel gehoord dat in Schiedam (Thermen Holiday) ook iets vergelijkbaars zit,
Ook deze site bekeken. Zo te zien erg ruim en voldoende sauna faciliteiten. De prijzen zijn te doen. Het reserveren zal wel met voorkomen van 'overbevolking' te maken hebben denk ik. En volgens Google maps ben ik er in plm 25 minuten. Tien minuten meer dan naar CdL. Ook geen ramp voor 6 uur relaxen. Nadeel is inderdaad de situatie pal naast de A20. Niet bepaalt relaxt met al dat verkeer geraas. :N Vooral niet in de zomer als je buiten wil vertoeven. In de winterperiode ben je meer binnen of gaat van één buiten-sauna naar de andere.
Voor nu dus een goede optie. :Y
Beschuitjes.
pi_91738103
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 01:33 schreef kahlie het volgende:

[..]

binnenkort gaan we naar "De Holterhof" in Enschede. Dat is een sauna met daarbij een hotel, dus je kunt je eigen hotelkamer in en uit lopen. Mij lijkt dat heerlijk: eindelijk eens de perfecte relax ruimte en je prettig voelen als je in slaap valt! :D We moeten nog een datum prikken.
Ik ben er begin dit jaar geweest (via vakantie veilingen). Het is mij prima bevallen!
Het is allemaal niet heel speciaal qua sauna's, maar alles is er verder wel aanwezig.
Nette kamers ook! (Alleen ik vond het bed echt een drama, veel te zacht, maar ja dat is verder natuurlijk heel persoonlijk)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_91762015
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 08:38 schreef progje het volgende:

[..]

Ik ben er begin dit jaar geweest (via vakantie veilingen). Het is mij prima bevallen!
Het is allemaal niet heel speciaal qua sauna's, maar alles is er verder wel aanwezig.
Nette kamers ook! (Alleen ik vond het bed echt een drama, veel te zacht, maar ja dat is verder natuurlijk heel persoonlijk)
Wij gaan ook via vakantieveilingen, vriendlief heeft leuke prijs weten te bemachtigen, we betalen volgens mij nog niet eens een kwart van de normale prijzen. Zit wel na te denken of ik daar een behandeling wil. Hebben jullie dat toevallig gedaan?
pi_91764567
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:23 schreef kahlie het volgende:

[..]

Wij gaan ook via vakantieveilingen, vriendlief heeft leuke prijs weten te bemachtigen, we betalen volgens mij nog niet eens een kwart van de normale prijzen. Zit wel na te denken of ik daar een behandeling wil. Hebben jullie dat toevallig gedaan?
ja mijn vriend heeft een ontspanningsmassage gehad van 50 minuten.. was heerlijk vond hij.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_91803198
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:11 schreef progje het volgende:

[..]

ja mijn vriend heeft een ontspanningsmassage gehad van 50 minuten.. was heerlijk vond hij.
Ok. Thanks. Ik denk er nog even over na :Y
pi_92407759
De crystalclearactie voor gratis entree voor de Zwaluwhoeve is er weer:
http://www.crystalclear.nl/nieuws/aanmelden

aanmelden voor de nieuwsbrief, daarin staat een link naar je bon, en je moet ook de e-mail printen en meenemen.

Verder is deze maand de Thermentour van de Thermen en Beautygroep deze maand voor maar ¤50 te koop:
http://www.thermenenbeaut(...)tour/thermentour.php
pi_92407956
Oh interessant aangezien ik echt weer een keer moet gaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_92715377
Vorige week zaterdag besloten om 's avonds naar Thermen Bussloo te gaan. We kwamen om half zes aan en besloten eerst te gaan eten. We hadden een arrangement met hoofdgerecht. Ter plekke besloten om dit uit te breiden naar 3 gangen. Resultaat is dat we vervolgens meer dan 2,5 uur in het restaurant hebben gezeten. Dat had wel iets sneller gemogen. Terug in de sauna doken we het Hamannbad in. Nu mag er best wat lichamelijk contact zijn van mij, maar dit leek wel een paringsbad. Overal zat men aan elkaar en bij sommige had ik het idee dat ze ook in elkaar zaten. Ook later in het zwembad waren ze volop met elkaar bezig. Het personeel was alleen maar bezig met het droogmaken van de vloer. Uiteindelijk zijn we om tien uur maar gegaan. Wat een ranzige bende. Nog meer mensen deze ervaringen met Bussloo.

oh, een reactie op onze klachten moeten we nog krijgen. We zouden snel gebeld worden. |:(
Zu hause ist alles besser
pi_92715562
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:56 schreef kaputwiehund het volgende:
Vorige week zaterdag besloten om 's avonds naar Thermen Bussloo te gaan. We kwamen om half zes aan en besloten eerst te gaan eten. We hadden een arrangement met hoofdgerecht. Ter plekke besloten om dit uit te breiden naar 3 gangen. Resultaat is dat we vervolgens meer dan 2,5 uur in het restaurant hebben gezeten. Dat had wel iets sneller gemogen. Terug in de sauna doken we het Hamannbad in. Nu mag er best wat lichamelijk contact zijn van mij, maar dit leek wel een paringsbad. Overal zat men aan elkaar en bij sommige had ik het idee dat ze ook in elkaar zaten. Ook later in het zwembad waren ze volop met elkaar bezig. Het personeel was alleen maar bezig met het droogmaken van de vloer. Uiteindelijk zijn we om tien uur maar gegaan. Wat een ranzige bende. Nog meer mensen deze ervaringen met Bussloo.

oh, een reactie op onze klachten moeten we nog krijgen. We zouden snel gebeld worden. |:(
Ik ben al meerdere keren naar Bussloo geweest, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :N
pi_92727402
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:56 schreef kaputwiehund het volgende:
Vorige week zaterdag besloten om 's avonds naar Thermen Bussloo te gaan. We kwamen om half zes aan en besloten eerst te gaan eten. We hadden een arrangement met hoofdgerecht. Ter plekke besloten om dit uit te breiden naar 3 gangen. Resultaat is dat we vervolgens meer dan 2,5 uur in het restaurant hebben gezeten. Dat had wel iets sneller gemogen. Terug in de sauna doken we het Hamannbad in. Nu mag er best wat lichamelijk contact zijn van mij, maar dit leek wel een paringsbad. Overal zat men aan elkaar en bij sommige had ik het idee dat ze ook in elkaar zaten. Ook later in het zwembad waren ze volop met elkaar bezig. Het personeel was alleen maar bezig met het droogmaken van de vloer. Uiteindelijk zijn we om tien uur maar gegaan. Wat een ranzige bende. Nog meer mensen deze ervaringen met Bussloo.

oh, een reactie op onze klachten moeten we nog krijgen. We zouden snel gebeld worden. |:(
:r

Ik ga zelf overigens graag naar Sauna van Egmond in Haarlem, ben ik prima tevreden over.
pi_92744332
Gisteren de aanbieding van de veluwse bron geboekt.

quote:
1e dag

• Aankomst bij Bilderberg Hotel 't Speulderbos
• Tijd om de Veluwe te verkennen
• Gebruik van badjas en slippers tijdens uw verblijf
• Gebruik van de hotelfaciliteiten als zwembad, sauna, fitness en squashbaan
• Overnachting bij Bilderberg Hotel 't Speulderbos
2e dag

• Uitgebreid ontbijtbuffet
• Ontvangst tussen 10.00 en 10.30 uur bij de Veluwse Bron
• Gebruik van alle sauna- en wellnessfaciliteiten tot 23.30 uur
• Uitleg en rondleiding door gastvrouw
• Onbeperkt gebruik van douchegel, shampoo en scrubzout
• De behandeling wordt tussen 11.00 en 21.30 uur gepland
• Luxe lunchbuffet
• Klassieke ontspanningsmassage van 30 minuten
• Overnachting bij Bilderberg Hotel t Speulderbos
3e dag

• Uitgebreid ontbijtbuffet
• Veluwse verrassing bij vertrek
Het is een weekendje weg wegens 10 jaar samen ! en 1e weekendje zonder de baby die mag dan logeren bij zijn oom. hoop dat wij en hij het aankunnen, wij hem moeten hem toch een heel weekend missen
Hoop dat het wat is. Is onze 1e ervaring met een sauna überhaupt.
Mensen nog tips (over eigen badset meenemen bijvoorbeeld ?)

[ Bericht 4% gewijzigd door harley op 13-02-2011 22:39:46 ]
pi_92756185
voordeel van eigen badjas/slippers is dat je ze minder snel kwijtraakt dan de standaard witte of zalmroze badjas/slippers die je bij de sauna krijgt (en die 50% van de saunagangers dus ook heeft :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_92757289
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:27 schreef harley het volgende:
Gisteren de aanbieding van de veluwse bron geboekt.

Mensen nog tips (over eigen badset meenemen bijvoorbeeld ?)
Neem je eigen slippers mee, vooral als ze wat meer grip hebben. Hotel-slippers zijn meestal erg glad. Verder je eigen badjas en een set van 2 handdoeken. Meestal is 1 na afloop namelijk erg nat en dan kan je bij het weggaan na het douchen lekker je schone en droge handdoek gebruiken.

Bij eerste keer sauna: kijk eerst echt hoe de sauna valt. Hoewel het interessant is om alles te proberen, is een goede voorbereiding en fijne na-behandeling essentieel. Anders heb je op de dag zelf kans op misselijkheid/hoofdpijn en de dag daarna ook. Liever alle sauna stappen 1x goed doen, dan 6x half. Dus: toiletgang, afdouchen, goed afdrogen, voetenbad (voor opwarmen), sauna en daarna afkoelen naar keuze (koud douchen, dompelbad, ijsgrot, buiten lopen) en even 15 minuten rusten.

Wil je het liefst heel koud en snel afkoelen dan kies je voor het dompelbad, maar de bedoeling is wel dat je eerst ff je zweet afdoucht, sommige mensen vergeten dat.

Verder: Veel plezier! Klinkt harstikke goed! :Y
pi_92760940
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef Doedezemaar het volgende:
De crystalclearactie voor gratis entree voor de Zwaluwhoeve is er weer:
http://www.crystalclear.nl/nieuws/aanmelden

aanmelden voor de nieuwsbrief, daarin staat een link naar je bon, en je moet ook de e-mail printen en meenemen.

Dank voor de tip, heb me gelijk op een aantal verschillende adressen aangemeldt. Dit soort akties blijven nooit lang staan.....
pi_92777991
Slippers van een hotel zijn eerder een soort pantoffeltje dan badslipper. Dus idd even badslippers zelf meenemen.

pi_92801298
Nadat mij een keer (terecht) gevraagd werd om me in de ernaast staande slippers te wurmen, heb ik de mijne versierd met bloemetjes.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † donderdag 17 februari 2011 @ 21:34:53 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_92936220
dat heb ik met badjassen. nu thermen schiedam ineens overgegaan is op witte badjassen, moest ik me iedere keer de rambam zoeken naar de mijne.
hoe houden jullie je badjas herkenbaar?
pi_92937243
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:34 schreef lady-wrb het volgende:
dat heb ik met badjassen. nu thermen schiedam ineens overgegaan is op witte badjassen, moest ik me iedere keer de rambam zoeken naar de mijne.
hoe houden jullie je badjas herkenbaar?
ik heb knalroze wat kortere badjas, dat valt tenminste op :P
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_92938083
Ik heb een witte badjas, mijn vriend een d.grijze. We hebben de banden omgeruild :) Zo heb ik een witte badjas met d.grijze band en vriendlief andersom ;) Valt wel op.
Alleen bij ThermenHoliday in Zuidwolde (waar het maandag j.l. erg druk was!) keken wij even vreemd op toen wij een stel zagen met dezelfde badjassen + banden.
pi_92943021
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:57 schreef Kees22 het volgende:
Nadat mij een keer (terecht) gevraagd werd om me in de ernaast staande slippers te wurmen, heb ik de mijne versierd met bloemetjes.
Ik zie nu een zwaar getatoeeerde bouwvakker voor me op bloemetjes slippers :D
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_92948505
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:01 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ik zie nu een zwaar getatoeeerde bouwvakker voor me op bloemetjes slippers :D
Ja shit, ga ze dan maar eens terugvragen! _O- _O-
Het was deels ook een grapje tussen mijn toenmalige saunamaatje en mij, maar het werkte wel.

Ik ben geen bouwvakker en niet getatoeëerd, maar wel behoorlijk behaard en ik heb een ronde buik, dus je beeld klopt deels wel.
Zelfde probleem met badjassen en handdoeken.

Sommige sauna's hebben nummers boven de kledinghaken staan. Zou dat helpen om dit soort problemen te voorkomen of op te lossen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92948572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:58 schreef AnnekeM het volgende:
Ik heb een witte badjas, mijn vriend een d.grijze. We hebben de banden omgeruild :) Zo heb ik een witte badjas met d.grijze band en vriendlief andersom ;) Valt wel op.
Alleen bij ThermenHoliday in Zuidwolde (waar het maandag j.l. erg druk was!) keken wij even vreemd op toen wij een stel zagen met dezelfde badjassen + banden.
Apart! Geen contact gezocht?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92955538
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 13:56 schreef kaputwiehund het volgende:
Vorige week zaterdag besloten om 's avonds naar Thermen Bussloo te gaan. We kwamen om half zes aan en besloten eerst te gaan eten. We hadden een arrangement met hoofdgerecht. Ter plekke besloten om dit uit te breiden naar 3 gangen. Resultaat is dat we vervolgens meer dan 2,5 uur in het restaurant hebben gezeten. Dat had wel iets sneller gemogen. Terug in de sauna doken we het Hamannbad in. Nu mag er best wat lichamelijk contact zijn van mij, maar dit leek wel een paringsbad. Overal zat men aan elkaar en bij sommige had ik het idee dat ze ook in elkaar zaten. Ook later in het zwembad waren ze volop met elkaar bezig. Het personeel was alleen maar bezig met het droogmaken van de vloer. Uiteindelijk zijn we om tien uur maar gegaan. Wat een ranzige bende. Nog meer mensen deze ervaringen met Bussloo.

oh, een reactie op onze klachten moeten we nog krijgen. We zouden snel gebeld worden. |:(
Gets, dat klinkt verre van prettig.. :{ maar wij zijn al meerdere malen daar geweest en altijd zeer tevreden, vind het een hele fijne sauna en heb nooit rare praktijken gezien.

owh en van die badjas banden wisselen, dat is een goed idee! Dat doen wij de volgende keer ook! En dat arrangement van de veluwse bron klinkt wel echt geweldig, dat is echt goedkoop!! ohh, nu kom ik weer heel erg in de verleiding om heel snel weer te gaan! :D
pi_92955868
ik en mijn vrouwtje gaan op 7 en 8 maart naar de veluwse bron , ben echt wel onwijs nieuwsgierig
pi_93025375
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Gets, dat klinkt verre van prettig.. :{ maar wij zijn al meerdere malen daar geweest en altijd zeer tevreden, vind het een hele fijne sauna en heb nooit rare praktijken gezien.

Het is nu twee weken geleden. Nog steeds geen reactie van Bussloo n.a.v. ons klachtenformulier. Morgen toch maar eens bellen of ze nog iets te melden hebben.
Zu hause ist alles besser
pi_93025742
Sowieso slecht dat er niet op klachten, terecht of onterecht, gereageerd wordt.
pi_93084145
Ik heb een grijze tricot badjas, die zie je verder nauwelijks, dus nooit badjasproblemen.
Dinsdag naar Thermen Holiday in Schiedam met een vriendin
pi_93093909
ik heb een oerlelijke gestreepje oranje,geel,groen en blauw. Altijd terug te vinden
pi_93094344
Ik heb een knalgroene badjas, die zie je ook niet zo vaak :)
pi_93094460
ik heb een roze hello kitty badjas :D
die raakt doorgaans ook niet kwijt :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93115642
Binnenkort ga ik weer naar de Veluwse Bron :) . Nu wilde ik daar ook een keer een massage boeken, heeft iemand ervaring met de klassieke ontspanningsmassage? Die lijkt me namelijk heel fijn!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_93117729
over ruim een maand kan ik het je vertellen :)
pi_93118025
Ik heb daar nog nooit een massage gehad over twee weken wel :D, maar ik kan je vertellen dat het bij een andere sauna héél fijn was! Soms best stevig maar erg ontspannen :)
pi_93118472
quote:
Op maandag 21 februari 2011 11:17 schreef simmu het volgende:
ik heb een roze hello kitty badjas :D
die raakt doorgaans ook niet kwijt :)
Oooh :3 sweet. Ik heb een witte van een of ander park. nog geen problemen mee gehad...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93122330
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Little_Acorn het volgende:
Binnenkort ga ik weer naar de Veluwse Bron :) . Nu wilde ik daar ook een keer een massage boeken, heeft iemand ervaring met de klassieke ontspanningsmassage? Die lijkt me namelijk heel fijn!
Ik heb er wel 2 keer een hotstone massage gehad. Die waren allebei hemels O+

Over 2 weken ga ik naar de sauna van Egmond in Haarlem. Hebben we ook een klassieke massage geboekt. Ik kan niet wachten :)
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_93122567
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb daar nog nooit een massage gehad over twee weken wel :D, maar ik kan je vertellen dat het bij een andere sauna héél fijn was! Soms best stevig maar erg ontspannen :)
Ik ga al over 2 dagen :P. Ik laat wel weten hoe het is bevallen :s)
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_93144518
Iemand die zin heeft om een keer samen te gaan met een optimelbon? Liefst ergens in noorden (Groningen / Drenthe / Friesland)
blub blub
pi_93146792
Voor mij te ver, ik zoek het meer in het midden van het land (incl. de Veluwe)
pi_93149757
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:54 schreef bigfoot1972 het volgende:
Voor mij te ver, ik zoek het meer in het midden van het land (incl. de Veluwe)
Veluwse bron wil ik nog wel een keer heen maar ik moet een keer tijd maken om die afstand af te leggen.
blub blub
pi_93214297
zelf maar eens gebeld naar Bussloo. Ze waren het formulier kwijt :') Ter compensatie hebben ze twee entreebewijzen aangeboden. Op zich een nette oplossing. Ik wil ze nog wel een kansje geven.
Zu hause ist alles besser
pi_93266359
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:20 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Ik ga al over 2 dagen :P. Ik laat wel weten hoe het is bevallen :s)
Heerlijk genoten gisteren. Helaas hadden we niet gereserveerd voor een massage (stom, stom, stom!) dus dat ging niet door :(. Ondanks dat een heerlijke dag gehad. De aanwezigheid van terror Jaap gaf de dag nog wel een apart tintje :')
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_93268963
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:34 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Heerlijk genoten gisteren. Helaas hadden we niet gereserveerd voor een massage (stom, stom, stom!) dus dat ging niet door :(. Ondanks dat een heerlijke dag gehad. De aanwezigheid van terror Jaap gaf de dag nog wel een apart tintje :')
Wie is Terror Jaap?
blub blub
pi_93269328
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:31 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Wie is Terror Jaap?
pi_93270003
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:18 schreef kaputwiehund het volgende:
zelf maar eens gebeld naar Bussloo. Ze waren het formulier kwijt :') Ter compensatie hebben ze twee entreebewijzen aangeboden. Op zich een nette oplossing. Ik wil ze nog wel een kansje geven.
nette oplossing
pi_93270610
blub blub
pi_93270636
Wie komen hier eigenlijk uit Groningen / Friesland / Drenthe?
blub blub
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:04:03 #176
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_93279139
Vandaag naar Les Termes in Luxemburg geweest.



Wat een machtig mooi complex; 20 euro voor een dagkaart. Met meer dan 10 sauna's en een uitgebreid zwembad.

@nielsgeode
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Starbucks, waar blijf je
pi_93279214
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:05 schreef nielsgeode het volgende:
Wie komen hier eigenlijk uit Groningen / Friesland / Drenthe?
Ik :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93297238
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik :)
Ik voel een sauna-meet aankomen.
blub blub
pi_93298362
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:52 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik voel een sauna-meet aankomen.
ik ook :P :Y O-)
pi_93298402
Stelletje viezeriken
pi_93298424
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Little_Acorn het volgende:
Binnenkort ga ik weer naar de Veluwse Bron :) . Nu wilde ik daar ook een keer een massage boeken, heeft iemand ervaring met de klassieke ontspanningsmassage? Die lijkt me namelijk heel fijn!
euh.....wij gaan op 8 maart e.k en hebben een volledige lichaamsmassage besteld :)
dus nog ff afwachten :)
pi_93298516
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:39 schreef tjoptjop het volgende:
Stelletje viezeriken
nee hoor t'is maar om te lachen dat ik zo reageer .....ik ben nog steeds HEEL GELUKKIG getrouwd zenne :Y
pi_93298581
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:43 schreef belgieleuven het volgende:

[..]

nee hoor t'is maar om te lachen dat ik zo reageer .....ik ben nog steeds HEEL GELUKKIG getrouwd zenne :Y
Maar wel een Belg, dus dat zegt niet zoveel :P
pi_93298758
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar wel een Belg, dus dat zegt niet zoveel :P
~O> ~O> ~O> .......... O-) .............. ;)
pi_93302074
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:34 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Heerlijk genoten gisteren. Helaas hadden we niet gereserveerd voor een massage (stom, stom, stom!) dus dat ging niet door :(. Ondanks dat een heerlijke dag gehad. De aanwezigheid van terror Jaap gaf de dag nog wel een apart tintje :')
Die komen wij ook regelmatig tegen daar, je raakt aan zijn lichaam gewend laten we het maar zo zeggen :')
pi_93305781
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:29 schreef Sylvana het volgende:

Die komen wij ook regelmatig tegen daar, je raakt aan zijn lichaam gewend laten we het maar zo zeggen :')
Altijd heel prettig dat soort mensen! Dat je denkt: nou, ik ben hoe dan ook niet de dikste in de sauna :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93307880
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Altijd heel prettig dat soort mensen! Dat je denkt: nou, ik ben hoe dan ook niet de dikste in de sauna :7
Idd, vergeleken bij hem voel ik me echt een grasspriet ja :7
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:29:41 #188
63722 z80
I fink you freaky
pi_93309642
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Altijd heel prettig dat soort mensen! Dat je denkt: nou, ik ben hoe dan ook niet de dikste in de sauna :7
en wat maakt het uit als je wel de dikste bent?
je komt er toch voor je zelf, niet om je lichaam te showen.
zal wel weer aan mij als man liggen dat ik het gedoe over het uiterlijk in de sauna niet snap.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_93315925
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:29 schreef z80 het volgende:

[..]

en wat maakt het uit als je wel de dikste bent?
je komt er toch voor je zelf, niet om je lichaam te showen.
zal wel weer aan mij als man liggen dat ik het gedoe over het uiterlijk in de sauna niet snap.
Inderdaad. Ik ben het met je eens. Tot het punt waarop de houten banken van de sauna het gewicht niet meer aankunnen natuurlijk :P
blub blub
pi_93319085
tis een damesding heren, alhoewel sommige heren er ook wel eens last van hebben zo af en toe O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2011 @ 22:22:32 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93327915
ik heb wel van terror jaap gehoord, maar ik zou hem in de sauna toch echt niet herkennen.
ik let eigenlijk sowieso niet zo op andere mensen, dan het gezelschap waar ik mee ben :@
pi_93328344
Binnenkort met een vriendin naar bleiswijk toe. Nog nooit in Elysium geweest dus ben benieuwd. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_93335881
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:31 schreef simmu het volgende:
tis een damesding heren, alhoewel sommige heren er ook wel eens last van hebben zo af en toe O-)
Misschien.
Ik ben zelf een binnenvetter en weeg 110 kg, dus ik heb een ronde buik. Ik kan mijn gereedschap niet zien hangen, zeg maar. Maar mij armen en benen zijn normaal.
En schaamte? Ach ik vermijd gewoon om naar mezelf te kijken.
En op een keer heb ik besloten me gewoon niet meer te schamen, bekijk het maar.

Op een keer zag mijn saunamaatje een dikke vrouw en bij vrouwen zit het vet vaker aan de buitenkant. En zij vroeg zich af of die vrouw zich niet zou schamen.
En toen, op dat moment, realiseerde ik me: je kunt je niet continu schamen. Er is een moment dat je die energie niet meer op kunt brengen en je die schaamte gewoon moet laten vallen.

Jezelf accepteren is dan nog een tweede, realiseer ik me nu.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93335914
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:22 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb wel van terror jaap gehoord, maar ik zou hem in de sauna toch echt niet herkennen.
ik let eigenlijk sowieso niet zo op andere mensen, dan het gezelschap waar ik mee ben :@
Dat ook!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93337216
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:

Dat ook!
Ik ben wel eens naar de sauna geweest met iemand die commentaar had op van alles en nog wat bij andere mensen. Dat was wel een vreemde eye-opener dat er dus mensen zijn die dat doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93340019
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben wel eens naar de sauna geweest met iemand die commentaar had op van alles en nog wat bij andere mensen. Dat was wel een vreemde eye-opener dat er dus mensen zijn die dat doen.
Lijkt me echt heel iriitant om zo'n saunabuddy te hebben.
blub blub
pi_93341838
och, ik ben nu bijna 39, heb 3 zwangerschappen gehad op een paar jaartjes tijd en een ellendig jaar. ik heb recht op mijn vetjes :) na de laatste zwangerschap was ik onwijs afgevallen en ik vond het helemaal niks! nu zit ik al een tijdje op hetzelfde (wat overgewicht maar niks dramatisch) en dat vind ik heel fijn ;) dus mij boeit het geen zak. laatste keer dat ik in de sauna was kreeg ik een compliment over het mooie litteken van de keizersnee *O*

ik hoop alleen het binnenkort wat minder druk te hebben en wat meer tijd. ik kom nergens meer aan toe. maar goed; hoort erbij. ik heb onwijs zin in een lekker dagje sauna, maar wanneer is ff een issue
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 11:33:19 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_93342153
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben wel eens naar de sauna geweest met iemand die commentaar had op van alles en nog wat bij andere mensen. Dat was wel een vreemde eye-opener dat er dus mensen zijn die dat doen.
o wat vervelend :o
zeg je daar wat van dan? ik zou daar niet tegenkunnen hoor :N
ik zou me af gaan vragen of hij ook zo over mij praat als ik er niet bij ben
pi_93343061
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien.
Ik ben zelf een binnenvetter en weeg 110 kg, dus ik heb een ronde buik. Ik kan mijn gereedschap niet zien hangen, zeg maar. Maar mij armen en benen zijn normaal.
En schaamte? Ach ik vermijd gewoon om naar mezelf te kijken.
En op een keer heb ik besloten me gewoon niet meer te schamen, bekijk het maar.

Op een keer zag mijn saunamaatje een dikke vrouw en bij vrouwen zit het vet vaker aan de buitenkant. En zij vroeg zich af of die vrouw zich niet zou schamen.
En toen, op dat moment, realiseerde ik me: je kunt je niet continu schamen. Er is een moment dat je die energie niet meer op kunt brengen en je die schaamte gewoon moet laten vallen.

Jezelf accepteren is dan nog een tweede, realiseer ik me nu.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik naakte dikke mensen ook helemaal niet zo lelijk vind. Het perfecte lijf ben ik nog nooit tegengekomen in de sauna (daarbuiten trouwens ook niet :+ ).
Ik vind het juist wel een fijne gedachte dat we "in het echt" allemaal wel wat hebben waar we minder blij mee zijn, het zou saai worden als we er allemaal als bikini modellen uitzagen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_93346494
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:33 schreef lady-wrb het volgende:

o wat vervelend :o
zeg je daar wat van dan? ik zou daar niet tegenkunnen hoor :N
ik zou me af gaan vragen of hij ook zo over mij praat als ik er niet bij ben
Het was een zij en ik heb er wat van gezegd ja. Daarbij vind ik een mens al snel mooi en heb steeds dingen als 'ik vind dat zij een mooi figuur heeft' geantwoord. Ik kijk naar naakte mensen zoals Jurk; ik vind imperfecties ook prachtig want dat maakt je menselijk en geen gephotoshopte cover in een glossy.

Ik voel me overigens nooit 'te dik' in een sauna hoor, wel of geen terror Jaap gezelschap :D
Ik ben ik en ik geniet van een dagje relaxen en wat een ander dan vindt is meestal meer vermoeiend voor die persoon dan voor mij. Zolang ze het niet hardop doen, want daar ben ik wel reuze gevoelig voor :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_93367927
Ik ben vandaag naar Spa Zuiver geweest in Amsterdam. Toen ik genoeg Optimelpunten had gespaard voor een arrangement en Spa Zuiver het dichtste bij bleek, heb ik daar een dagje geboekt. Ik was samen met mijn zusje.

Nou ben ik geen fervente saunagangster, dus heel veel zinnigs kan ik er niet over zeggen, maar ik heb een leuke dag gehad. Volgens mij staat Spa Zuiver bekend om het interieur. Dat is ook direct heel opvallend; alles is mega strak en design-ish. Daar moet je gewoon van houden. Een beetje strak vind ik wel mooi, maar dit was een beetje teveel van het goede.

Maar het gaat natuurlijk niet om hoe het er uit ziet, maar hoe de ervaring is. Het viel mij op dat het erg schoon was. Er zijn redelijk veel verschillende sauna's en er waren veel rustruimtes. Het eten (lunch) zat bij ons bij de prijs in, dus over de prijs kan ik niet veel zeggen, maar het was een buffet en er was genoeg keuze. Soepjes, broodjes, sla, kroketjes, toetjes, etc. De drankjes waren wel redelijk duur. Tsja, Amsterdam-Zuid he.... Dat had ik kunnen zien aan komen.

Het is een redelijk massaal complex. Er waren ook best wel veel gasten. Het was natuurlijk zaterdag, dus dat was ook wel te verwachten, maar toch zou het fijner zijn als er iets minder mensen waren.

Al met al hebben we een leuke dag gehad, maar we hebben nou niet het gevoel dat we terug MOETEN naar Spa Zuiver. Volgende keer gaan we weer gewoon naar Van Egmond in Haarlem :-)
pi_93420450
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:35 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Lijkt me echt heel iriitant om zo'n saunabuddy te hebben.
Ik zou dat na een keer inderdaad voor gezien houden, ja.
Maar je moet over dat soort kritische mensen maar zo denken: zo denken ze over zichzelf ook!

Dus het lijkt me heel irritant om zo'n saunabuddy te zijn. Nooit eens lekker genieten op je eigen houtje!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93428732
Hier ons weekendarrangement gereserveerd voor als vriendlief en ik 4 jaar samen zijn *;

Beleef de Veluwe

We gaan van 25 tot 27 maart (op 1 april zijn we 4 jaar samen, maar dan heb ik tentamens en actie is maar geldig tot 31 maart, vandaar maar een week eerder :)
pi_93671034
Morgen een dagje sauna van Egmond. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik hoor er goede dingen over. Ik ga het meemaken.
We zijn van plan om rond lunchtijd te gaan, daar te lunchen en blijven dan tot s'avonds.
En tussendoor hebben we nog een (als het goed is ;) ) heerlijke massage.
Zin in!
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_93671113
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:08 schreef Jurk het volgende:
Morgen een dagje sauna van Egmond. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik hoor er goede dingen over. Ik ga het meemaken.
We zijn van plan om rond lunchtijd te gaan, daar te lunchen en blijven dan tot s'avonds.
En tussendoor hebben we nog een (als het goed is ;) ) heerlijke massage.
Zin in!
Ik vind het een prima sauna, kom er ook graag. Al kom ik wel vaak 's avonds op ma-wo dan is het niet zo druk (ik kan me voorstellen dat het weekend wat drukker is)

Het is wel enorm kitsch ingericht :P
pi_93671435
Ja, dat heb ik gehoord, maar de inrichting maakt me niet zo veel uit.
Als er maar een goede hete sauna is en je een beetje fijn kan eten ben ik al blij :)
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_93671749
Nooit gegeten :P
  maandag 7 maart 2011 @ 14:16:36 #208
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_93768968
quote:
Op maandag 28 februari 2011 08:00 schreef Sylvana het volgende:
Hier ons weekendarrangement gereserveerd voor als vriendlief en ik 4 jaar samen zijn *;

Beleef de Veluwe

We gaan van 25 tot 27 maart (op 1 april zijn we 4 jaar samen, maar dan heb ik tentamens en actie is maar geldig tot 31 maart, vandaar maar een week eerder :)
Wij hebben deze dit weekend gedaan. Het was heerlijk! Niet zo'n heel hip hotel maar lekker gegeten en prima geslapen. En in een heel mooie omgeving. De veluwse bron was druk zo op zaterdag maar niet vervelend druk omdat het zo ontzettend groot is. Fijne massage heerlijke lunch en een maar net vol te houden zo hete opgieting. Mooi weekend!
pi_93769412
OH wauw klinkt goed man.

Ik moet ook echt weer naar de sauna, maar over 2,5 weken prive sauna voor onszelf voor een weekendje dus vind zonde om dan volgende week ook naar de sauna te gaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93777168
mooi om te horen want wij gaan die dus ook nog eind deze maand doen
pi_93789654
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:16 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Wij hebben deze dit weekend gedaan. Het was heerlijk! Niet zo'n heel hip hotel maar lekker gegeten en prima geslapen. En in een heel mooie omgeving. De veluwse bron was druk zo op zaterdag maar niet vervelend druk omdat het zo ontzettend groot is. Fijne massage heerlijke lunch en een maar net vol te houden zo hete opgieting. Mooi weekend!
Fijn om te horen dat het zo goed bevallen is *O* En jullie hadden ook mooi weer om te fietsen/wandelen op de Veluwe. Dat nog gedaan op vrijdag of zondag, of wat anders gedaan? En hoe waren de kamers in het hotel en hebben jullie daar ook gedineerd, of niet?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:21:01 #212
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_93805044
quote:
Op maandag 7 maart 2011 21:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat het zo goed bevallen is *O* En jullie hadden ook mooi weer om te fietsen/wandelen op de Veluwe. Dat nog gedaan op vrijdag of zondag, of wat anders gedaan? En hoe waren de kamers in het hotel en hebben jullie daar ook gedineerd, of niet?
We hebben vrijdag gewandeld, het hotel ligt helemaal tegen de bossen aan. Fijn! 's avonds daar ook gegeten (voor mij een Veluwse stoof van lam voor mn vriendje de dorade en nog een toetje, was lekker) het ontbijt buffet was ook erg goed! :) de kamers zijn net en schoon. Niet meer heel hip, zeker de tegeltjes in de badkamer niet maar het is goed onderhouden en aardig personeel.

Veel plezier! Geniet ervan.
pi_93805212
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:21 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

We hebben vrijdag gewandeld, het hotel ligt helemaal tegen de bossen aan. Fijn! 's avonds daar ook gegeten (voor mij een Veluwse stoof van lam voor mn vriendje de dorade en nog een toetje, was lekker) het ontbijt buffet was ook erg goed! :) de kamers zijn net en schoon. Niet meer heel hip, zeker de tegeltjes in de badkamer niet maar het is goed onderhouden en aardig personeel.

Veel plezier! Geniet ervan.
Klinkt goed en dat het tegen het bos aan ligt is echt ideaal :D

Dankjewel en dat zal vast wel lukken :D
pi_93852712
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:49 schreef Eelco-tjuh het volgende:

Ik heb de Holterhof site bekeken en ik moet zeggen dat het inderdaad het summum van relaxen is. Eerst lekker zweten en vervolgens kun je in je eigen kamer verder relaxen. En de prijzen vallen mee. Ik lees graag je verslag als je bent geweest.

Wij zijn net terug van 2 dagen heerlijk relaxen in de Holterhof. Mijn vriend is om, dus voortaan heb ik een sauna maatje! O+ Zal wel wennen zijn, normaal gesproken ga ik altijd alleen. We hebben ook nog een bon voor gratis entree in de Thermen&Beauty groep, dus binnenkort weer CdL denk ik. :Y

Een korte review:

Het complex van de Holterhof is erg mooi, het is in een Engelse stijl met marmer en hout gebouwd landhuis (restauratie), er staat een receptiegebouw (ziet er meer fins uit) met daarin de kleedkamers + douches en er staan nog 2 sauna gebouwen rondom het zwembad en zoutbad. Meer het terrein op staan 2 gebouwen met de kamers + zonnebanken & behandelkamers.

Pluspunten:
+ Mooie ruimte, veel plek om te zonnen
+ goed schoon
+ Variatie in de sauna's en vooral in de hitte (eerste keer dat ik sauna's van 45/55/60 graden heb bezocht)
+ Leuk om te blijven slapen & naar je kamer te kunnen
+ Prijs/Kwaliteit Horeca is erg goed (broodjes, sapjes, avondeten e.d.)

Minpunten:
- Uuuuuren wachten op de horeca (30-45 minuten voordat je bestelling werd opgenomen en soms dan nogmaals 30 minuten voor je eten)
- Ontbijt is relatief duur (17,50 euro) en upgraden (25 euro p.p. naar een nauwelijks betere kamer) ook
- Reserveren is moeilijk, ze zitten vaak vol, want ze hebben maar 16 kamers ofzo
- Je loopt niet zo makkelijk van de sauna naar je hotelkamer als ze doen voorkomen
- Buitenzwembad en buitenzoutbad zijn te koud om van te genieten met dit weer

Al met al, lijkt het erop dat Huize Holterhof niet echt helemaal weet wat ze willen. Zijn ze nou een luxe thermenfaciliteit (met daarbij horende betere dienstverlening en meer faciliteiten) of zijn ze nou een dorps-sauna. Ze willen heel graag meer mensen, maar als er onvoldoende personeel blijft, dan wil niemand blijven/terugkomen. Voor de normale prijs 87,50 euro p.p. zou ik het nooit doen, daar bieden ze te weinig voor. Ze hebben nu een aanbieding van 100 euro voor 2 personen, dat vind ik op zich netjes (maar daar zit het ontbijt dan weer niet in). Wij hebben 45 euro betaald :+ en als geste mogen we binnen 6 maanden nog voor hetzelfde bedrag terugkomen. ^O^

Ons plan is om van de zomer terug te komen zodat we ook lekker kunnen zwemmen en misschien de omgeving ook wat verkennen (het ligt wel heel erg buiten enschede).

Zij krijgen van mij een klein 7tje, want ik vind 60-80 minuten bezig zijn met eten of een drankje gewoon veel te lang in m'n sauna dagje. Faciliteiten zijn verder wel goed (rozensauna, 2x infraroodsauna, caldarium, finse sauna (85 graden), zweedse sauna (100 graden), stoombad (100 graden), zeeklimaatruimte, rustruimte, douches e.d.

Heb je meer geduld dan ik, dan vind je het vast wel een 8 waard >:)
pi_93852934
30~45 minuten voor de bestelling op wordt genomen zou mij niet gebeuren. Dan heb ik allang iemand aangesproken, en anders ben ik gewoon weg. Kom zeg, dat is niet normaal.
pi_93852992
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:18 schreef stbabylon het volgende:
30~45 minuten voor de bestelling op wordt genomen zou mij niet gebeuren. Dan heb ik allang iemand aangesproken, en anders ben ik gewoon weg. Kom zeg, dat is niet normaal.
Er loopt 1 persoon rond op 30 gasten. Het is inderdaad ook niet normaal, dat geef ik ook aan. Je kan dan weglopen, maar dan weet je dat je straks weer moet wachten. Ik heb ook van mensen gehoord dat ze weg zijn gelopen, maar ja, behalve het complex uit, valt er weinig te doen dan. Aanspreken kan, hebben we ook gedaan, dan krijg je: "Ik ben zo bij u".

Wij hebben dus ook getimed dat we na afloop van een sauna gang wat wilde eten/drinken, een karaf met drinken ipv losse glazen en avondeten buiten de spits (20.00). 's Avonds heb ik 2 mensen gezien bij de bediening.
pi_93893810
eergisteren dus in de veluwse bron geweest....................awel das een zaaaaalige sauna en aan te raden aan iedereen.
alles tiptop in orde prima ^O^
enkel de afstand was wat ver ( 230km ) maar de moeite om te overbruggen!
pi_93941339
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 08:59 schreef belgieleuven het volgende:
eergisteren dus in de veluwse bron geweest....................awel das een zaaaaalige sauna en aan te raden aan iedereen.
alles tiptop in orde prima ^O^
enkel de afstand was wat ver ( 230km ) maar de moeite om te overbruggen!
Met de auto, neem ik aan. Dan ben je toch al gauw 2,5 uur aan het werk heen en ook wer terug! Nu vind ik zelf autorijden best wel leuk, maar dan nog!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93941426
idd, zal toch wel iets vergelijkbaars in de buurt zitten? Ben nooit bij de Veluwse bron geweest overigens, maar is dat zo bijzonder?

Vanavond ook weer even een sauna gepakt, ging niet helemaal goed, koppijn nu ;(
pi_93944584
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met de auto, neem ik aan. Dan ben je toch al gauw 2,5 uur aan het werk heen en ook wer terug! Nu vind ik zelf autorijden best wel leuk, maar dan nog!
IDD met de wagen maar om eerlijk te zijn het was beslist de moeite om over en weer te rijden ^O^
trouwens ik rij zeker graag met de wagen , alleen kan ik totaal niet begrijpen dat je op sommige lange stukken van de A50 maar 90 km /h mag doen ????
raar maar waar ???????
pi_93998721
ZIjn hier mensen die (recent) zowel naar Thermen Holiday in Schiedam als naar TH in Zuidwolde zijn geweest, welke vond je beter en waarom?
pi_94720573
Verslag van ons saunadagje tijdens ons weekendje weg :)

Zaterdagochtend gingen we om 9 uur uit bed. We hoefden niet te douchen, want we gingen toch naar de sauna. Eerst hebben we lekker ontbeten in het restaurant. Daarna gingen we op weg naar de Veluwse Bron, waar we rond 11 uur aankwamen. Nadat we ons omgekleed hadden hebben we eerst een kopje koffie en thee gedronken. Toen we dat op hadden ben ik me gaan douchen en scrubben. Peter ging alvast in het kruidenbad, waar ik ook in ging nadat ik gescrubd had. Na het kruidenbad gingen we nog in het stoombad en hebben we even gezwommen.

Om 13 uur vonden we het wel tijd worden voor de lunch. De lunch zat bij het arrangement inbegrepen en we hebben lekker gebruik gemaakt van het lunchbuffet. Daarna zijn we in de Wildobservatiesauna geweest. Van hieruit kijk je uit over het meer, alleen was er op een paar eenden na weinig wild te observeren. We hielden het goed uit in deze sauna en hebben er ruim een half uur ingezeten.

Om kwart over 3 hadden we een massage van een half uur. Ook dit zat bij het arrangement inbegrepen. Peter en ik lagen in dezelfde kamer en hebben een heerlijk ontspannende massage gehad. Na de massage hebben we in het restaurant wat gedronken en een beetje gezwommen. Daarna zijn we nog in de Finse sauna van 90 graden geweest.

Om 17 uur gingen we naar de opgieting, met als thema "Kroegentocht". Er werd Nederlandstalige muziek gedraaid, zoals Nick en Simon, Blof en André Hazes. Je mocht meezingen en klappen en hoefde dus een keer niet stil te zijn tijdens de opgieting. Na de opgieting hebben we even afgekoeld en gezwommen en om 18 uur gingen we nog een keer naar een opgieting, dit keer met muziek van Anouk. Hier zijn we allebei erg fan van, dus dat was erg leuk!

Na deze opgieting vonden we het wel tijd om te gaan dineren. Je kunt gebruik maken van een diner- of onbeperkt satébuffet, maar wij eten liever a la carte. Als voorgerecht hadden Peter en ik allebei een carpaccio en als hoofdgerecht een biefstuk. Als toetje nam Peter bitterkoekjesijs en ik nam een tiramisutaartje met een bolletje ijs. Ook dit smaakte allemaal weer erg lekker.

Na het eten hebben we even gerust en zijn we in de Finse sauna van 80 graden geweest. Om half 10 zijn we weer naar een opgieting geweest. Het eerste deel was een gewone opgieting, maar daarna gingen we even naar buiten. Toen gingen we weer terug de sauna in, maar werden er mentholkristallen op het vuur gegooid. Hierdoor krijg je het koud, terwijl de temperatuur net zo hoog is als tijdens een normale opgieting. Dit was een aparte ervaring, maar wel erg lekker! na de opgieting hebben we nog even gezwommen en natuurlijk een portie bitterballen gegeten. Daarna heb ik nog even gedoucht en mn haren gewassen en toen was het alweer tijd om te gaan :)
pi_94721889
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:31 schreef Trusten het volgende:
ZIjn hier mensen die (recent) zowel naar Thermen Holiday in Schiedam als naar TH in Zuidwolde zijn geweest, welke vond je beter en waarom?
Ik vind het twee totaal verschillende sauna's die je helemaal niet goed met elkaar kan vergelijken. Ik vind de faciliteiten in Schiedam beter, het zwembad vele malen mooier, maar de rust en het knusse van Zuidwolde heeft het absoluut niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94722015
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 12:31 schreef Trusten het volgende:
ZIjn hier mensen die (recent) zowel naar Thermen Holiday in Schiedam als naar TH in Zuidwolde zijn geweest, welke vond je beter en waarom?
Ken Zuidwolde niet, ben wel vorige week maandag nog in Schiedam geweest.

Lekkere buitenruimte alleen aan de snelweg dus wel duidelijk veel geluid, mooie sauna's, lekker eten en mooi zwembad en andere faciliteiten.

Vriendinnetje vertelde toevallig over Zuidwolde dat dat een stuk rustiger is maar wel wat minder mooi maar ja dat weet ik dus alleenvan horen zeggen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_94722408
Ik ken juist alleen Zuidwolde. Het is er idd rustig en er komen veel oudere bezoekers, maar we hebben het er altijd prima naar ons zin. Er zijn lekkere sauna's en opgietingen, het eten is goed en het personeel vriendelijk etc. Dus zeker wel een aanrader hoor!
pi_94737661
Wij zijn dus ook afgelopen weekend naar de veluwse bron geweest. Ook het arrangement met overnachting in het speulderbos hotel en incl het ontbijt en lunchbuffet en de massage.
Het was onze 1e keer naar de sauna en we deden dit ter viering van het 10 jaar samenzijn. (overigens ook de 1e keer weg zonder de kleine, erg wennen!)

Had me in 1 ding vergist het hotel lag namelijk op een half uur rijden van de veluwse bron. Had ik kunnen weten als ik beter uit mijn doppen had gekeken maar dat had ik dus niet.
Ontbijt in het hotel was goed al vond ik het brood erg droog.
Daarna maar eens naar de veluwse bron wat erg afgelegen ligt. Natuurlijk erg gunstig voor de rust en privacy.
Het was toen wij aankwamen denk ik niet erg druk aangezien de parkeerplaats nog niet voor de helft vol stond. Toch stond de receptie vol maar waren we binnen enkele minuten aan de beurt. Je krijgt een polsbandje waar je de hele dag mee kunt afrekenen en in je kluisje kunt. Tevens krijg je de tijd voor de massage te horen. Die vond ik een beetje onlogish om 12:50 gepland staan aangezien het lunchbuffet van 12:00 tot 14:00 was.

Dan eerst maar eens omkleden en alle spullen in het kluisje. Je hebt gewoon kleedhokjes tot je beschikking wat voor een beginner toch wel fijn is. Daarna naar het restaurant alwaar je een rondleiding kunt starten. Aangezien het onze 1e keer was die maar gedaan om wat te leren. De rondleiding duurde denk ik 10/15 minuten. Daarna gedoucht en een voetenbad. Dan de 1e sauna, we willen niet meteen het lot tarten dus een niet te hete, ik geloof dat hij tepidarium heette iig de 40graden sauna.
Die viel ons dusdanig mee dat we het al vlug gezien hadden en maar na een lauwe douche en even op het teras gezeten te hebben naar een 70 graden sauna zijn gegaan. Dit was volgens mij de laconium sauna. Hier hebben we denk ik een 12 minuten gezeten en daarna weer een lauwe douche en even buiten gezeten. Daarna zijn we naar de rustruimte gegaan hebben we even gelezen en daarna de massage.
We kregen beide tegelijkertijd dezelfde massage. Ik moet zeggen dat ik het niet heel speciaal vond maar mijn vriendin vond het helemaal geweldig en heerlijk rustgevend. Na de massage zijn we gaan lunchen. Het lunchbuffet was in mijn ogen niet mega bijzonder en ik miste vooral vleeswaren of die waren al op aangezien er ook redelijk wat lege schalen stonden.
Na de lunch zijn we naar beneden gegaan voor het kruidenbad. Dit is een ruimte met gedempt licht waar je kunt zitten naast of in het bad. Ondanks dat het een stille ruimte was viel mij op dat het water wat over de rand stroomt erg veel lawaai maakte in de vrij lage ruimte. Na een tijdje vonden we het welletjes en zijn we naar de zoutscrub ruimte gegaan. Hier staan 2 grote schalen met zout en zijn 2 douches om het weer af te spoelen. Pas hier merkten we echt de drukte want het was echt druk met meerdere mensen die tegelijkertijd stonden te scrubben. Dit was de enige ruimte welke ik tegenover het formaat van het hele complex onderbemeten vond.

Voor de rest hebben we wel erg veel mensen zien rondwandelen maar in de sauna's waar wij in zijn geweest zaten we soms alleen en soms mag 2 tot 4 anderen in dus dat was helemaal niet druk.

Na de scrub zijn we in de 70 graden Finse sauna geweest. Ook die hebben we netjes 12 minuten volgehouden en daarna zijn we naar buiten gegaan. Na eerst een tijdje rondgewandeld te hebben besloten we om de stoomsauna te proberen. Deze was wel wat warmer voor mijn gevoel maar ook hier zaten we alleen en hebben we ook een 10/12 minuten gezeten.

Ik moet zeggen dat ik alleen in de Finse sauna een zandloper/timer heb gezien maar verder nergens. Ik weet niet of je je echt aan de tijd van 12 tot 15 minuten dient te houden of gewoon zolang je zelf prettig vind.

We hebben nog een tijdje buiten gezeten en zijn daarna even gaan zwemmen in het bad met de onderwatermuziek (droomvlucht tingeltjes ;))

Daarna hebben we nog 1x de laconium sauna aangedaan wat gedronken in het restaurant en nog wat gezwommen. Hierna hebben we gegeten. We kozen voor het buffet. Ik snap alleen niet wat en of er verschil was tussen het satebuffet of het gewone. De prijs is gelijk en het staat ook door/naast elkaar. Het smaakte in ieder geval goed.

Helaas kreeg ik een anderhalf uur na de laatste sauna ineens een ontzettende hoofdpijn welke helaas vandaag nog steeds niet helemaal weg is. Hier snap ik dus niets van aangezien we naar mijn mening echt alle tips met rustig opbouwen en afkoelen hebben opgevolgd en ik ook nergens tijdens de dag ook maar enigzins tekenen hiervan heb gehad.

Ik kan wel zeggen dat we dit mischien wel vaker gaan doen. Ik zeg niet maandelijks of wat dan ook maar het is wel ff een dagje rust voor jezelf. Ook het naakt zijn ben je echt binnen enkele minuten aan gewend en dan "merk" je het inderdaad niet eens meer.

Het viel me wel op dat er redelijk veel vrouwen als groepjes waren enkele stelletjes van onze leeftijd en wat ouderen waren. Maar de heren waren duidelijk in de minderheid.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken maar vond de veluwse bron erg ruim van opzet en goed verzorgd. Ik las veel over de problemen in het restaurant maar met het buffet hebben wij er in ieder geval geen last van gehad alleen het drinken tussendoor liet wat op zich wachten maar ach je hebt de tijd op zo'n dag. Ben alleen wel bang dat afgaan op verhalen rondom de veluwse bron als zijnde 1 vd grootste en betere saunacomplexen dat een eventueel volgend saunabezoek aan een andere mischien wel tegenvalt :p
Mischien komt niet alles helemaal positief over maar ik ben persoonlijk een erg nuchter en rechtdoorzee persoon. Ik heb me echt wel vermaakt hoor

Edit : wat een lul verhaal is het geworden en dan ook nog helemaal op dat klotetoetsenbord van de iPhone.
pi_94750858
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:59 schreef harley het volgende:Helaas kreeg ik een anderhalf uur na de laatste sauna ineens een ontzettende hoofdpijn welke helaas vandaag nog steeds niet helemaal weg is. Hier snap ik dus niets van aangezien we naar mijn mening echt alle tips met rustig opbouwen en afkoelen hebben opgevolgd en ik ook nergens tijdens de dag ook maar enigzins tekenen hiervan heb gehad.
Heb je je hoofd wel goed gekoeld steeds, dus met koud water afspoelen steeds?
pi_94751703
Ik denk idd net als bigfoot dat je dan toch je hoofd te weinig gekoeld hebben. Je kunt na afloop van een sauna wel lauw douchen, maar je hoofd moet je echt met koud water afkoelen.

In de wat minder warme sauna's zoals het laconium en tepidarium hangen idd geen zandlopers. Maar in de rest van de sauna's allemaal wel hoor :Y

Het verschil tussen het dinerbuffet en het satébuffet is dat je van het dinerbuffet alles mag pakken, en bij het satébuffet mag je alleen onbeperkt de saté eten en daarnaast rijst, atjar, patat. Maar ik heb geen idee hoe dat er uit zag, omdat wij a la carte hebben gegeten. Maar als het idd door elkaar stond lijkt het me lastig te controleren wat iedereen neemt.

Dat van dat scrubgedeelte ben ik met je eens, toen ik er was was het ook hartstikke druk en dan heb je idd weinig ruimte en moet je echt wachten tot je het weer kunt afspoelen onder de douche. Wat betreft het lunchbuffet, wij waren er rond 13 uur en toen waren er genoeg vleessoorten. Alleen de jonge kaas was op en toen ik dat meldde werd er meteen een nieuwe bak neergezet. En dan heb je wel geluk gehad als je steeds maar met een paar mensen zat, want de sauna's waar wij in zijn geweest zaten aardig vol steeds.
pi_94752446
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:59 schreef harley het volgende:

Edit : wat een lul verhaal is het geworden en dan ook nog helemaal op dat klotetoetsenbord van de iPhone.
_O-

Dat koppijn heb ik ook heel af en toe, ondanks goed (koud) koelen. Ben er ook nog niet achter waar het door komt.
pi_94752738
ik heb het nooit en tijdens elke zwangerschap (en tijdens het nazwangeren) kan ik niet tegen echt koud koelen, dus koel ik dan altijd lauw. lauw koelen kan prima, maar dan moet je het wel wat langer doen dan wanneer je goed koud koelt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94753739
echt koud koelen hebben we niet gedaan, alhoewel ik persoonlijk de lauwe douche's ook niet echt lauw maar gewoon koel vond ;) en ja ook mijn hoofd heb ik telkens gekoeld. Ach volgende keer iig beter. Vond het alleen zo raar dat het echt pas anderhalf uur na de laatste sauna was.
pi_94753990
Heb je wel genoeg gedronken? Denk aan 2 liter ongeveer. Je raakt veel vocht kwijt, zeker als je allerlei sauna's bent afgegaan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_94754165
schat een 3 liter ongeveer (maar dat dat drink ik zowiezo wel per dag al aan water) dus misschien dat dat nu niet meer genoeg was.
pi_94754485
Of misschien wel teveel :P
pi_94756163
Ik heb altijd koppijn na een dagje sauna als ik volgens aanwijzingen koel. Als ik het koelen oversla en gewoon douche en daarna lekker het zwembad in ga heb ik nergens last van. Misschien haal ik dan niet het optimale uit een saunabezoek, maar heb in ieder geval geen hoofdpijn meer.

Gewoon even voor je zelf kijken wat werkt bij jou, harley. Niet goed genoeg koelen is doorgaans het probleem en ook vochttekort is een bekend probleem. En soms is het zoiets tegenstrijdigs als bij mij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:27:15 #236
63722 z80
I fink you freaky
pi_94763364
ik koel eigenlijk veel te weinig. even onder de koude douche, even rondlopen, en de volgende sauna gang.
wat naast het koelen heel belangrijk is, is vocht binnen krijgen.
en dan niet alleen kraanwater maar ook zouten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_94763551
Misschien anders koelen?
Dus vanuit de polsen naar de schouders, van de benen naar het kruis en dan extra aandacht geven aan het hoofd koelen?

Meeste mensen leggen de focus op koelen met water. Maar koelen wil ook zeggen dat je even rust pakt. Even lekker rustig gaat zitten. Het gaat door middel van water wel veel sneller, koelen. Maar volgens mij is dat alleen niet voldoende.
pi_94764564
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:32 schreef Kabolter het volgende:
Misschien anders koelen?
Dus vanuit de polsen naar de schouders, van de benen naar het kruis en dan extra aandacht geven aan het hoofd koelen?

Meeste mensen leggen de focus op koelen met water. Maar koelen wil ook zeggen dat je even rust pakt. Even lekker rustig gaat zitten. Het gaat door middel van water wel veel sneller, koelen. Maar volgens mij is dat alleen niet voldoende.
Vul maar eens een glazen fles met water van 60 graden, dan onder de koude kraan, moet je zien hoe lang het duurt voor het water in de fles onder de 35 graden is.
pi_94765840
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Vul maar eens een glazen fles met water van 60 graden, dan onder de koude kraan, moet je zien hoe lang het duurt voor het water in de fles onder de 35 graden is.
Ik bedoelde meer aan te geven dat bij goed koelen ook rust komt kijken.
Dus niet snel even lang onder de koude douche staan of een flink aantal keren het dompelbadje in, maar na het koelen met water even de rust pakken. Even rustig gaan zitten, beetje drinken en dan na een tijdje pas de volgende sauna gebruiken.

Vind je dit moeilijk, heb je die rust niet. Neem dan bijvoorbeeld een boek mee en verplicht jezelf tot het lezen van een x-aantal pagina's.
pi_94797564
De beste manier om te koelen is trouwens niet gelijk onder het koude water, maar eerst bijv. 5 min in de buitenlucht rondlopen totdat je het koud krijgt. Dan even een douche om af te spoelen (als ik het al echt koud heb gekregen neem ik zelf dan vaak een warme douche), en vervolgens het ijskoude dompelbad. Dit laatste is geen must, maar ik vind het lekker, en is ook goed voor de huid/ spieren.
pi_94797593
ik merk dat ik vooral hoofdpijn krijg als ik te weinig drink gedurende de dag. Als ik regelmatig wat drink is er niets aan de hand
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:02:18 #242
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_94800730
Ik wil zaterdag met mijn vriendin ook weer eens naar de sauna gaan. Hebben mensen nog aanraders in het zuiden van het land (Limburg)? Zat zelf te denken aan Thermen Born of misschien wel Thermen Carolus in Aachen. Is iemand in die laatste al eens geweest?
Don't let my username fool you...
pi_94802366
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:20 schreef bigfoot1972 het volgende:
De beste manier om te koelen is trouwens niet gelijk onder het koude water, maar eerst bijv. 5 min in de buitenlucht rondlopen totdat je het koud krijgt. Dan even een douche om af te spoelen (als ik het al echt koud heb gekregen neem ik zelf dan vaak een warme douche), en vervolgens het ijskoude dompelbad. Dit laatste is geen must, maar ik vind het lekker, en is ook goed voor de huid/ spieren.
Koud/warm/koud/warm in die jacuzzi's is ook altijd fijn. Begint de huid zo lekker subtiel te tintelen.
2 tot 3 weken geleden weer eens bij de Woudfennen in Joure geweest. Ben benieuwd wat ze met die tuin dit jaar gaan doen, want daar zit nog heel wat werk aan. En ik vond die tuin vorig jaar al wat tegenvallen, ondanks dat ze wel de ruimte hebben.

Daarnaast was er zo'n klank-gebeuren-opgieting (?). Die begon echter veel eerder dan de afgesproken tijd, waardoor we die niet konden volgen. Vond dat niet zo'n slimme actie.

Iemand overigens zo'n opgieting, ondersteund met geluid, gevolgd?
pi_94802683
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:20 schreef bigfoot1972 het volgende:
De beste manier om te koelen is trouwens niet gelijk onder het koude water, maar eerst bijv. 5 min in de buitenlucht rondlopen totdat je het koud krijgt. Dan even een douche om af te spoelen (als ik het al echt koud heb gekregen neem ik zelf dan vaak een warme douche), en vervolgens het ijskoude dompelbad. Dit laatste is geen must, maar ik vind het lekker, en is ook goed voor de huid/ spieren.
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, ik duik vaak te snel al direct on de koude douche. Denk dat het dan ook voornamelijk de spieren in de nek zijn die last geven.
pi_94802776
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:02 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wil zaterdag met mijn vriendin ook weer eens naar de sauna gaan. Hebben mensen nog aanraders in het zuiden van het land (Limburg)? Zat zelf te denken aan Thermen Born of misschien wel Thermen Carolus in Aachen. Is iemand in die laatste al eens geweest?
Die in Born, is wat mij betreft een zeer prettige sauna. Het is allemaal nieuw, modern en mooi. Lekker zwembad waar je ook naar buiten toe kunt zwemmen, en chille rustruimtes boven (o.a bios en natuurkamer). Ik heb er niet gegeten, dus daar kan ik niet over oordelen.

edit: zie net dat je alleen ervaringen vwb Aachen vraagt :|W
pi_94810185
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:45 schreef Kabolter het volgende:

[..]
Iemand overigens zo'n opgieting, ondersteund met geluid, gevolgd?
Niet zo'n opgieting maar wel een keer een in Boijl (Friesland) met "the sounds of nature" op een radio/cdspeler. Was wel grappig (en verbazingwekkend hoe goed dat apparaat tegen een opgieting kan :D)
blub blub
pi_94811989
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:12 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Niet zo'n opgieting maar wel een keer een in Boijl (Friesland) met "the sounds of nature" op een radio/cdspeler. Was wel grappig (en verbazingwekkend hoe goed dat apparaat tegen een opgieting kan :D)
Dat is hier in de buurt, toevallig. Nooit geweest overigens, op de één of andere manier kies ik toch sneller voor Joure. Al heb ik het idee dat ik de volgende keer zeker voor iets anders zal gaan, vooral nu de zomer eraan komt. Is die van Boijl een beetje goed te doen? En dan gewoon puur qua sauna, massages en pakkingen is niks voor mij. En daardoor gaat mijn vriendin vaak ook niet deelnemen aan die extra diensten.

Dit bedoel ik overigens met die klankschaalsessie:

Klankschaalsessie

quote:
Ervaar de nieuwe sensatie van Beauty Sauna Peize

In onze Kelo Sauna wordt dagelijks om 11.30 uur een klankschaalsessie gegeven.
Tijdens deze sessie wordt er gebruik gemaakt van meerdere klankschalen.
Een klankschaal is een muziekinstrument in de vorm van een schaal, dat vervaardigd is uit een legering van verschillende metalen. Door middel van het met een slagstok aanslaan van de klankschaal, ontstaat er een klank met een grondtoon en boventonen.
Deze klank wordt als zeer aangenaam en rustgevend ervaren.

Werking
De werking van een klankschaal volgt natuurkundige principes. Water geleidt goed en ons lichaam bestaat voor circa 70% uit water. Zoals een steen in het water kringen maakt, zo kan de trilling van een klankschaal tot diep in ons lichaam doordringen en onze cellen in beweging zetten.
Klankschalen brengen subtiele, maar toch krachtige trillingen voort die elke cel van ons lichaam kunnen doen meetrillen. Hierdoor kan het lichaam spanning loslaten en meer in balans komen
Het resultaat is een diepe lichamelijke en geestelijke ontspanning. Na een sessie voelt men zich zowel ontspannen als energiek.


Laat u verrassen door de rust van geluid.

Voor wie
Klankschaalsessies zijn geschikt voor mensen die vol in hun hoofd zitten, gespannen zijn, het druk hebben, moeite hebben met zich te ontspannen, of moeite hebben zich te concentreren. Slapeloosheid klachten kunnen verminderen, je energie kan beter doorstromen waardoor blokkades kunnen worden opgeheven en je lekkerder in je vel komt te zitten. Over het algemeen wordt een sessie door iedereen als ontspannend ervaren. Er ontstaat rust en je hersenen komen in alfastaat (een soort ontspanningstoestand) zoals ook gebruikelijk is bij meditatie. Dit schept helderheid en ruimte in je hoofd. Als je een klankschaalsessie vaker ondergaat werkt het nog dieper op je in.

Voor wie NIET
Hoewel het gebruik van klankschalen over het algemeen niet schadelijk kan zijn, is het in sommige gevallen toch af te raden een klankschaalsessie te ondergaan. Dit is het geval bij trombose, een pacemaker, epilepsie, psychoses, hoge bloeddruk , spataders en bij zwangerschap.
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:13:47 #248
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_94812676
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die in Born, is wat mij betreft een zeer prettige sauna. Het is allemaal nieuw, modern en mooi. Lekker zwembad waar je ook naar buiten toe kunt zwemmen, en chille rustruimtes boven (o.a bios en natuurkamer). Ik heb er niet gegeten, dus daar kan ik niet over oordelen.

edit: zie net dat je alleen ervaringen vwb Aachen vraagt :|W
Ow, is niet erg hoor. Ben ook wel blij met de ervaringen over Born :)

Als het eten daar niet bevalt, kan ik nog altijd naar de Delifrance bij het tankstation ernaast. Heerlijke broodjes kip-deluxe daar :P
Don't let my username fool you...
pi_94819222
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 16:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ow, is niet erg hoor. Ben ook wel blij met de ervaringen over Born :)

Als het eten daar niet bevalt, kan ik nog altijd naar de Delifrance bij het tankstation ernaast. Heerlijke broodjes kip-deluxe daar :P
Of de bedrijfskantine van Nedcar :+
pi_94819301
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:57 schreef Kabolter het volgende:

Dit bedoel ik overigens met die klankschaalsessie:

Klankschaalsessie

[..]

_O-
pi_94819434
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O-
Wat is daar _O- aan :? Tijdens mijn mindfulnesscursus gebruiken we aan het begin en het eind van een meditatie ook een klankschaal en ik voel dat ook door mijn hele lichaam en vind dat erg ontspannend :Y
pi_94819529
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat is daar _O- aan :? Tijdens mijn mindfulnesscursus gebruiken we aan het begin en het eind van een meditatie ook een klankschaal en ik voel dat ook door mijn hele lichaam en vind dat erg ontspannend :Y
Dit

quote:
De werking van een klankschaal volgt natuurkundige principes. Water geleidt goed en ons lichaam bestaat voor circa 70% uit water. Zoals een steen in het water kringen maakt, zo kan de trilling van een klankschaal tot diep in ons lichaam doordringen en onze cellen in beweging zetten.
Klankschalen brengen subtiele, maar toch krachtige trillingen voort die elke cel van ons lichaam kunnen doen meetrillen. Hierdoor kan het lichaam spanning loslaten en meer in balans komen
Het resultaat is een diepe lichamelijke en geestelijke ontspanning. Na een sessie voelt men zich zowel ontspannen als energiek.
Van het niveautje Biostabil en homeopathie
pi_94820701
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dit

[..]

Van het niveautje Biostabil en homeopathie
dat kan zijn. desondanks siert het je niet om op die manier dan een oordeel te vellen. iedereen mag het gewoon lekker zelf weten tenslotte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94820730
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef simmu het volgende:

[..]

dat kan zijn. desondanks siert het je niet om op die manier dan een oordeel te vellen. iedereen mag het gewoon lekker zelf weten tenslotte.
+1
pi_94820919
Ik ben normaal ook niet zo van dat zweverig. Kan mij er alleen geen voorstelling bij maken en dat maakt mij wel nieuwsgierig. Niet per se qua werking, maar qua sfeer enzo. Dat waterverhaal maakt mij overigens extra nieuwsgierig, omdat ik nog steeds een logische, nuchtere verklaring zoek voor het niet goed kunnen slapen bij volle man en daar nog geen wetenschappelijke verklaring voor heb gevonden. Denk dat dat samen mijn interesse extra heeft gewekt.

Overigens meer mensen die standaard een pot honing meenemen? Is hier wel eens wat van gezegd? Ik zie het namelijk amper voorkomen of doet iedereen zoals mij en loopt er niet open en bloot (beetje dubbelzinnig zie ik nu.. :) ) mee rond? Is er wel eens wat van gezegd?
pi_94821125
edit: laten we maar ontopic gaan :P

[ Bericht 86% gewijzigd door tjoptjop op 30-03-2011 19:33:05 ]
pi_94821398
Maar dit gaat nu wat offtopic.

Laten we het weer gewoon over sauna's gaan hebben
pi_94821636
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef Kabolter het volgende:

Overigens meer mensen die standaard een pot honing meenemen? Is hier wel eens wat van gezegd? Ik zie het namelijk amper voorkomen of doet iedereen zoals mij en loopt er niet open en bloot (beetje dubbelzinnig zie ik nu.. :) ) mee rond? Is er wel eens wat van gezegd?

Ik neem het niet zelf mee, maar als er een speciale honingopgieting is doe ik er wel graag aan mee :)
pi_94821671
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee hoor, dit soort misleiding mag je gewoon stevig aanpakken.

Prima dat het ontspannend is, kan ik me prima voorstellen. maar kom niet aan met onzin als natuurkundige processen en vibrerende cellen. Als een bedrijf als KPN of wat dan ook zulke onwaarheden verspreid staat half Nederland (Kassa) op de achterste poten, en dit moet maar gewoon kunnen.
Het is meestal gratis, zo'n opgieting.. ;)

De verklaring die vanuit bijvoorbeeld een sauna wordt gegeven hoeft overigens niet direct de correcte verklaring te zijn. Vergelijk het met meditatie en yoga. Ondanks dat dit niks voor mij is, ben er niet rustig genoeg voor, zijn er vanuit de wetenschap toch verklaring en bevestigingen gevonden dat dit een positieve uitwerking op het lichaam kan hebben. Volgens mij is zelfs de ademhaling bij een bevalling hier deels op gebaseerd.

Maar goed, ik ben bang dat dit het topic negatief zal beïnvloeden. Ik hoef er overigens niet over te praten, ben gewoon benieuwd naar de ervaringen. Misschien zijn er wel een paar waarbij het geluid pijn aan de oren deed. Of dat je er alles behalve rustig van wordt. Of misschien is het wel een toevoeging aan de opgieting. Ik ben voornamelijk op zoek naar gewone gebruikerservaringen, al mogen er van mij ook genoeg zweverige reacties komen.. ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:36:26 #260
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_94822068
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Het is meestal gratis, zo'n opgieting.. ;)

De verklaring die vanuit bijvoorbeeld een sauna wordt gegeven hoeft overigens niet direct de correcte verklaring te zijn. Vergelijk het met meditatie en yoga. Ondanks dat dit niks voor mij is, ben er niet rustig genoeg voor, zijn er vanuit de wetenschap toch verklaring en bevestigingen gevonden dat dit een positieve uitwerking op het lichaam kan hebben. Volgens mij is zelfs de ademhaling bij een bevalling hier deels op gebaseerd.

Maar goed, ik ben bang dat dit het topic negatief zal beïnvloeden. Ik hoef er overigens niet over te praten, ben gewoon benieuwd naar de ervaringen. Misschien zijn er wel een paar waarbij het geluid pijn aan de oren deed. Of dat je er alles behalve rustig van wordt. Of misschien is het wel een toevoeging aan de opgieting. Ik ben voornamelijk op zoek naar gewone gebruikerservaringen, al mogen er van mij ook genoeg zweverige reacties komen.. ;)
Ik heb bij thermen bussloo een keer zo'n klankschalen sessie meegemaakt. Vond het wel erg ontspannend omdat je een tijd stil moet zijn en daar rustig moet zitten met je ogen dicht. Ik kwam er wel ontspannen uit, werd er rustig van. Mijn vriend kon daarentegen de 20 min lang alleen maar denken aan wat een onzin het was dus voor hem was het niet ontspannend. Ik geloof ook niet in de 'werking' maar vond het een prettig geluid en een fijne sfeer die er hing.
pi_94822201
psies kabolter! goed omschreven O+
zo kan ik je vertellen dat die ademhalingdingen mbt de bevalling ook helemaal niks voor mij zijn :X :% ieder zn ding, wat voor de een fijn is en werkt is niks voor een ander. ik ken ook mensen die niks aan het hele saunagebeuren vinden. dat kan toch
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94838066
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:38 schreef simmu het volgende:
psies kabolter! goed omschreven O+
zo kan ik je vertellen dat die ademhalingdingen mbt de bevalling ook helemaal niks voor mij zijn :X :% ieder zn ding, wat voor de een fijn is en werkt is niks voor een ander. ik ken ook mensen die niks aan het hele saunagebeuren vinden. dat kan toch
Laatste opmerking. Het ging me niet om of het wel of niet ontspannend is. Het gaat me om de claim met vibrerende cellen, dat waterverhaal e.d waardoor ze een zweem van wetenschap en onderbouwing opwerken. Iets wat het dus gewoon niet is.
pi_94848803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:36 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik heb bij thermen bussloo een keer zo'n klankschalen sessie meegemaakt. Vond het wel erg ontspannend omdat je een tijd stil moet zijn en daar rustig moet zitten met je ogen dicht. Ik kwam er wel ontspannen uit, werd er rustig van. Mijn vriend kon daarentegen de 20 min lang alleen maar denken aan wat een onzin het was dus voor hem was het niet ontspannend. Ik geloof ook niet in de 'werking' maar vond het een prettig geluid en een fijne sfeer die er hing.
Lijkt me ook meer een 'vrouwen-ding' . Ik ben meer van de heftige opgiet-sessies.
pi_94851039
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Laatste opmerking. Het ging me niet om of het wel of niet ontspannend is. Het gaat me om de claim met vibrerende cellen, dat waterverhaal e.d waardoor ze een zweem van wetenschap en onderbouwing opwerken. Iets wat het dus gewoon niet is.
dan start je daar leuk elders je eigen topic over
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94852500
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:10 schreef simmu het volgende:

[..]

dan start je daar leuk elders je eigen topic over
Tja, jij bleef er over doorjengelen
pi_94853253
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Lijkt me ook meer een 'vrouwen-ding' . Ik ben meer van de heftige opgiet-sessies.
het lijkt mij ook echt helemaal niks, maar ieder zijn ding..

Heftige opgiet-sessies zijn ook echt mijn favoriet O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_94858381
Wow :o

Ik dacht dat het hier een gezellig topic was. Maar zodra je hier zegt dat je een bepaald onderdeel van de sauna (klankschaalsessie) onzin vindt, dan bok je maar een heel eind op.

Tjoptjop heeft gewoon gelijk. De reclame klopt van geen kant. En aangezien hier wel geld in wordt gestoken door de saunawereld, is dat jammer.
pi_94858590
De reclame is misschien nonsens, maar als iemand er nou oprecht door ontspant en het prettig vindt :? Wat een non-issue.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94858656
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:08 schreef Isabeau het volgende:
De reclame is misschien nonsens, maar als iemand er nou oprecht door ontspant en het prettig vindt :? Wat een non-issue.
Ja, dat kan wel, maar daarom mag flopflop (en ik) toch nog wel krom liggen om wat ze beweren?
pi_94858775
quote:
99s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef stbabylon het volgende:

Ja, dat kan wel, maar daarom mag flopflop (en ik) toch nog wel krom liggen om wat ze beweren?
:Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94895024
Ik ben dinsdag met met mijn moeder voor het eerst naar Sauna Beautyfarm Midwolda (in Groningen) geweest nog voor haar verjaardag.We hadden een arrangement geboekt met saunabezoek, lunch, gezichtsbehandeling en massage. :*

Nadat we ons hadden omgekleed (gemengde kleedkamer) en onze spul in de aanwezige kluisjes hadden gedumpt kregen we een rondleiding. De beautyfarm telde in totaal 3 sauna's; een combi sauna op 60 graden met 35% luchtvochtigheid, een stiltesauna op 80 graden en de opgieting sauna op 90 graden. Daarnaast was er een Turks stoombad met leuke lichtjes en een bandje waarop Mozart te horen was en een zwembad met een tegenvallend bubbel gedeelte.

Hierna kregen we een voetenbadje aangeboden in de rustruimte met een scrub erbij. De rustruimte bestond uit meerdere leren hoekbanken met fijne kussens, voetenzakjes en dekentjes waardoor het er heerlijk uitrusten was.
Ondanks dat het rustig was (misschien omdat het badkledingdag was?) zat de rustruimte vrijwel de hele dag vol, en dat terwijl er sauna's leeg waren en dat er niemand aan het zwemmen was.

De sauna's zelf vond ik wat tegenvallen. De stiltesauna was niet op temperatuur en in de combisauna was niks te merken van de luchtvochtigheid waardoor het eerder leek op een malfunctionerende sauna . De 90graden sauna vond ik als enige wel de moeite waard.
Het Turkse stoombad zag er goed uit en was mooi ruim al had deze van mij nog wel aardig wat heter gemogen (mijn maatstaaf: ik kon er vrolijk rondhuppelen zonder las te krijgen van de warmte).
Om af te koelen waren er naast de verschillende douches en een dompelbad ook een nog wat rommelige buitenplaats met ligstoelen.

Voor de lunch had ik een broodje met brie besteld, maar die pipo's daar vonden het een goed idee om er joppiesaus bij op te doen (dat deden ze ook op een simpel broodje met kaas). Ik heb nog nooit zo'n vies broodje brie gehad. ;(
Daarnaast was de bediening vreselijk traag, zo hebben we wel dik een kwartier moeten wachten op een simpel ijsje.

De behandelingen bevielen gelukkig beter.

Even op een rijtje:
+ rustruimte was erg chill
+ was lekker rustig in het zwembad / sauna's
+ fijne massage+gezichtsbehandeling

- mijn broodje joppie-brie ;(
- sauna's niet goed op temperatuur
- stoombad kon heter
- falend bubbelbad in zwembad
- langezame bediening (de gasten moeten chillen, niet het personeel)

Voor mijn moeder was dit de eerste keer sauna, maar direct de avond dat we terugkwamen zat ze achter de laptop andere sauna's op te zoeken :*

Ondanks een nog wel geslaagde dag zal ik hier niet snel terugkomen. Ik geef ze een 6.
pi_94897869
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:12 schreef VGA4xZoom het volgende:

Even op een rijtje:
+ rustruimte was erg chill
+ was lekker rustig in het zwembad / sauna's
+ fijne massage+gezichtsbehandeling

- mijn broodje joppie-brie ;(
- sauna's niet goed op temperatuur
- stoombad kon heter
- falend bubbelbad in zwembad
- langezame bediening (de gasten moeten chillen, niet het personeel)
Dank je wel voor je uitgebreide review! Ik moest lachen om het broodje brie met joppie-saus :@ Hoe komen ze er op?! Heb je het wel opgegeten? Ik was gaan klagen!

Wij zijn onlangs in Weesp geweest, maar ik heb nog geen tijd gehad om een uitgebreide review te schrijven. Is daar nog behoefte aan? Laatste review van Weesp is van 2006 volgens mij.
pi_94897901
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:12 schreef VGA4xZoom het volgende:
en een bandje waarop Mozart te horen was
Ik wist dat ze achterliepen in Groningen ;)
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:37:18 #274
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_94900183
Ben een tijdje terug met m'n vriendin een middagje naar de Mist City Spa in Tilburg geweest, arrangementje (massage, flesje champagne, hapjes etc.) alles erop en eraan. Wellness studio-ruimte inclusief zwembad helemaal voor jezelf. Was echt super, ga zeker nog een keer terug *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_94901683
Weesp staat nog op onze lijst dus een review is altijd welkom :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_94952969
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:31 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitgebreide review! Ik moest lachen om het broodje brie met joppie-saus :@ Hoe komen ze er op?! Heb je het wel opgegeten? Ik was gaan klagen!

Tja hoe komen ze er af? :P Ik ben pas achteraf gaan klagen, dit omdat er ook amper personeel rondliep om tegen te klagen. :{
pi_94955413
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:31 schreef kahlie het volgende:

[..]

Wij zijn onlangs in Weesp geweest, maar ik heb nog geen tijd gehad om een uitgebreide review te schrijven. Is daar nog behoefte aan? Laatste review van Weesp is van 2006 volgens mij.
Graag! Woon er redelijk dichtbij namelijk.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zaterdag 2 april 2011 @ 22:01:36 #278
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_94956698
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:35 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Tja hoe komen ze er af? :P Ik ben pas achteraf gaan klagen, dit omdat er ook amper personeel rondliep om tegen te klagen. :{
joppie-saus is zoooo lekker :9~
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_94957037
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 22:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

joppie-saus is zoooo lekker :9~
Niet op mijn broodje brie :{w
pi_94957734
Weesp review:

Hoe kwamen we op Weesp. We zouden met een gratis toegangbon voor 2 personen naar de sauna gaan. Natuurlijk wilde ik 28 Maart het liefst naar Centre Du Lac. Lekker dichtbij, grote tuin, leek me geweldig. Alleen ga ik dus normaal gesproken in m'n eentje. Zit ik 's avonds laat te kijken hoe vroeg ze nou precies open zijn valt mijn oog op: "Let op: Maandag is het tot 18.00 damesdag". Shoot, dat gaat dus niet werken als je weg gaat met een man. Na wat rondgekeken te hebben naar alternatieven: Haarlem, Weesp en Oss e.d. besluiten we voor Weesp te gaan.

We rijden vol goede moed de parkeerplaats op. Het ziet er druk uit, maar in de sauna zelf is het rustig. Er is namelijk een zwembad naast waar kennelijk veel bezoek is op maandag.

Binnengekomen staan we in de rij, maar al gauw zijn we aan de buurt. We kiezen voor een handdoekenpakket (gaat volgens de Mw. alleen per 2) en wilden ook graag een behandeling. Behandelingen boeken is kenneljk lastig. Het duurt lang en er is ook geen overleg over de tweede behandeling. M.a.w. ze vraagt of de eerste om 17.20 (eerste mogelijkheid als je om 11.00 binnenkomt!) goed is en de tweede boekt ze gewoon zonder overleg erna.

We krijgen een duo kluisje (eigenlijk iets te klein voor onze tas) die werkt met een bandje die je dus helaas om moet houden. Ondanks dat er maar 4 mensen in de kleedruimte staan, hebben we precies kluizen bij elkaar gekregen. Er is dus geen ruimte om ons voor de kluis om te kleden.

Na de kleedruimte is er direct een ruimte met spiegel (haardroger kan je bij de balie halen) en wat gezichtscreme e.d. Er zijn ook toiletten, waar wij gelijk maar gebruik van maken. Dan is er een rij douches, dit zijn de enige warme douches (stuk of 6-7). Ik vind dat vrij weinig voor een middelgroot complex.

Verder heeft het complex een rozensauna (wel goed heet, maar nauwelijks rozengeur), infraroodsauna (lampen doen het niet), stiltesauna (geen gebruik van gemaakt, 100C), sauna waarin opgegoten wordt en een sauna buiten.

Er is een caldarium met daarin een bad (waar kruiden in zouden zitten, maar wij ruiken ze niet) en stoombad in het caldarium (geen stoom, niet warm), een regendouche (werkt niet goed, en niet warm). Er is ook nog een hammamruimte met daarin een grote goed verwarmde plaat en 2 hele hete douches en scrubzout. Daar zit ook een groot stoombad (wel met stoom, redelijk warm).

Er is 1 whirlpool buiten en 1 whirlpoolgedeelte binnen. Verder is er een groot zwembad (verwarmd) en een groot zwembad (onverwarmd, en geen gebruik van gemaakt), een kleine rustruimte (met waterbedden) en verschillende banken e.d., en slechts 1 groot warm voetenbad (binnen) en een restaurant en beautyruimtes.

Qua afkoelmogelijkheden hebben we meerdere koude douches, slangen (eentje deed het niet), kiepemmers, 2 dompelbaden en sneeuwgrot (buiten).

Wij hebben hebben een heerlijke dag gehad wat betreft de sauna's en de mogelijkheden. Zelf vond ik de meeste dingen nogal koel en het onhandig om de sauna buiten te gebruiken. Voordat ik daar was aangekomen was ik al zo afgekoeld dat het eigenlijk niet meer lekker was om in die vrij koude sauna te stappen.

Ik was wel erg blij met de opgieting, die was goed heet en daarom gingen er nogal wat mensen vroegtijdig uit. Het was goed verzorgd met goede uitleg, een muziekje, ijs om te koelen, slechts 1 geur (anijs), goede wappers en daarna afkoelen en vers fruit. Het duurde ongeveer 15 minuten. Het liefst heb ik een wat betere opbouw: na de koelpauze met ijs werd de emmer leeggegoten, 2x een wapperronde en toen stonden we opeens na 2 minuten buiten.

Het eten (lunch+taartjes) was erg goed. Ik vond de porties wel klein, maar het was erg lekker. De taart was wel buiten proporties duur. C'mon, 4.95 voor een stukje cheesecake (wat altijd klein gesneden wordt i.v.m. zwaarte van het gebak) vind ik wel een beetje extreem.

Onze behandelingen waren fijn. Beiden hadden we een lichaamsbehandeling. De scrub die erbij zat werd gedaan in een soort van plateau waarbij je gelijk warm afgespoeld kan worden. Handig, maar het voelt wel een beetje luguber: het lijkt op een wasbank van een mortuarium. De behandeling zelf was prima en de douche daar was fijn. Helaas hebben ze voor pakkingen maar twee mogelijkheden ipv de 6-7 die ik gewend ben.

Verder is het zo dat er super weinig privacy is. Ik heb een lange kamer gezien waar massages worden gegeven en dan lig je gewoon met 3 mensen in de ruimte. Ook onze behandeling werd gegeven in een kamer waar 1 plek is voor lichaamsbehandelingen, maar daar achter staan 3 stoelen voor gezichtsbehandelingen e.d. slechts gescheiden door een half muurtje. Bij mijn partner werd er enorm gefluisterd onder het personeel en werd er tijdens de behandeling afgewassen, dus van rust was geen sprake. Ook zijn ze zijn scrub vergeten.

Bij het afrekenen hebben we uitgelegd dat zijn behandeling niet klopte. Het werd wel op de rekening aangepast met een "Sorry, we hebben problemen met dat systeem", maar dat was het verder. Zelf vind ik dit niet zo gepast: je hebt niet gekregen wat je hebt geboekt. Op de site stond dat je op lichaamsbehandelingen van 40 minuten 7,50 korting zou krijgen. Wij dachten vanaf 40 minuten, maar dat was kennelijk niet zo. Dus mijn behandeling van 50 minuten was de volle mep en die van hem (omdat ze de scrub waren vergeten) was dus wel met korting.

Het complex is verder qua tuin erg groot (fijn), maar hier en daar niet goed onderhouden (doorzichtige afscheiding), kapotte infraroodlampen en kleine onderhoudsgevoelige dingen. Daarnaast is er wel redelijk goed schoongemaakt (behalve in 1 toilet waar het water 3 cm hoog stond... hallo?!), maar je schrikt wel van de mannelijke schoonmaker in de vrouwentoilet... dat verwacht je ff niet.

Pluspunten:
+ Ruim buiten
+ Goede horeca
+ Goede opgietingen (Rasjied)
+ Ruime keuzes aan sauna's
+ Mogelijkheid tot zelf scrubben op de hammamplaat (FIJN!)
+ Hygiene

Minpunten:
- Sommige horeca dingen wat prijzig
- Personeel aardig, maar niet altijd competent/klantgericht
- Doorkijk in de tuin vanaf openbare weg
- Defecten

Al met al: Het is geen slechte sauna, maar hij zit voor ons niet zo in de buurt. Ik zou er waarschijnlijk dus niet snel naar terug gaan. Dan ga ik liever naar CdL, tenzij ik echt zin heb om gescrubt te worden op de Hammamplaat. :Y
pi_94960974
heel erg bedankt voor je uitgebreide review!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:16:53 #282
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95066662
Ik ben al in best wat sauna's geweest, maar de Zwaluwehoeve, waar ik zondag voor het eerst geweest ben, slaat toch wel alles.

Eens maar nooit meer: de Zwaluwehoeve is een opgeklopte sauna, die het vooral moet hebben van de naamsbekendheid. Binnen is het TE druk, zijn de faciliteiten mwoah en de service ronduit slecht. Ga in ieder geval nooit voor het buffet; dat is een totale desillusie. Voor 20 euro heb je weinig keuze, lange rijen en wordt het eten weinig bijgevuld. Heel, heel jammer. Wellicht wat minder reclame maken in heel Nederland en wat meer op de kwaliteit gaan letten ipv de kwantiteit.

Geef mij maar de Veluwse Bron, Thermen Bussloo, Elysium of Schiedam anytime....
pi_95074742
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:16 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ben al in best wat sauna's geweest, maar de Zwaluwehoeve, waar ik zondag voor het eerst geweest ben, slaat toch wel alles.

Eens maar nooit meer: de Zwaluwehoeve is een opgeklopte sauna, die het vooral moet hebben van de naamsbekendheid. Binnen is het TE druk, zijn de faciliteiten mwoah en de service ronduit slecht. Ga in ieder geval nooit voor het buffet; dat is een totale desillusie. Voor 20 euro heb je weinig keuze, lange rijen en wordt het eten weinig bijgevuld. Heel, heel jammer. Wellicht wat minder reclame maken in heel Nederland en wat meer op de kwaliteit gaan letten ipv de kwantiteit.

Geef mij maar de Veluwse Bron, Thermen Bussloo, Elysium of Schiedam anytime....
Eensch :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:21:26 #284
16715 Mylene
*schatje*
pi_95074928
Het volgende deel krijgt een geheel nieuwe OP met zo'n beetje alle verslagen bezochte sauna's van users uit de voorgaande delen. Ik heb ze op een rijtje gezet.
pi_95075078
Oooooh ik moet echt weer naar de sauna. :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_95075088
Wat let je :P
pi_95075164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:21 schreef Mylene het volgende:
Het volgende deel krijgt een geheel nieuwe OP met zo'n beetje alle verslagen bezochte sauna's van users uit de voorgaande delen. Ik heb ze op een rijtje gezet.
Goed bezig geweest! ^O^
pi_95075262
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:24 schreef tjoptjop het volgende:
Wat let je :P
Geen tijd, geen vrij. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:46:51 #289
16715 Mylene
*schatje*
pi_95076178
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Goed bezig geweest! ^O^
Je staat er best wel vaak in ;).
pi_95076733
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:46 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je staat er best wel vaak in ;).
Dat geloof ik best :D
pi_95077174
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:21 schreef Mylene het volgende:
Het volgende deel krijgt een geheel nieuwe OP met zo'n beetje alle verslagen bezochte sauna's van users uit de voorgaande delen. Ik heb ze op een rijtje gezet.
Is het misschien dan ook mogelijk om individueel je mening te geven (in bijvoorbeeld een cijfer)? Misschien een poll ofzo?

Zwaluwhoeve was aan deze kant ook één keer en nooit weer. Amper gezweten daar door de drukte (deur ging elke keer open en dicht) en de waren zeer minimaal. Door de drukte geen één kunnen volgen. Bleek dat sommige mensen al een half uur voor de deur stonden te wachten, terwijl het buiten vroor.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:19:30 #292
16715 Mylene
*schatje*
pi_95077611
Ik heb de verslagen verzameld en verwerkt voor een OP. Wat je zou kunnen doen om je eigen verslag een cijfer te geven in een aangemaakte Wiki. Hier is de Wiki ook voor bedoeld. Ik heb zeg maar de basis gelegd. Het is aan jullie om dit bij te werken of uit te breiden. Een mooie banner ontbreekt er bijvoorbeeld ook nog.

Ik persoonlijk zou gewoon een cijfer geven.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:58:28 #293
16874 creno
born this way
pi_95128337
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:16 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ben al in best wat sauna's geweest, maar de Zwaluwehoeve, waar ik zondag voor het eerst geweest ben, slaat toch wel alles.

Eens maar nooit meer: de Zwaluwehoeve is een opgeklopte sauna, die het vooral moet hebben van de naamsbekendheid. Binnen is het TE druk, zijn de faciliteiten mwoah en de service ronduit slecht. Ga in ieder geval nooit voor het buffet; dat is een totale desillusie. Voor 20 euro heb je weinig keuze, lange rijen en wordt het eten weinig bijgevuld. Heel, heel jammer. Wellicht wat minder reclame maken in heel Nederland en wat meer op de kwaliteit gaan letten ipv de kwantiteit.

Geef mij maar de Veluwse Bron, Thermen Bussloo, Elysium of Schiedam anytime....
Ken je Devarana al ? Die is echt schitterend, mijn favoriete sauna.
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_95130434
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:58 schreef creno het volgende:

[..]

Ken je Devarana al ? Die is echt schitterend, mijn favoriete sauna.
Ziet er goed uit zeg! Je leest wel heel veel negatieve verhalen over de horeca... Dat is wel zonde eigenlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door progje op 06-04-2011 19:13:15 ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_95134467
Volgens mij moet je sowieso niet met al te hoge verwachtingen de horeca van sauna's ingaan :P
pi_95135767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:05 schreef tjoptjop het volgende:
Volgens mij moet je sowieso niet met al te hoge verwachtingen de horeca van sauna's ingaan :P
neuh dat doe ik ook niet, maar de verhalen die je leest zijn wel erg (vooral omdat het allemaal nogal prijzig schijnt te zijn..)

Maar ik ga er wel een keertje heen!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_95135990
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:24 schreef progje het volgende:

[..]

neuh dat doe ik ook niet, maar de verhalen die je leest zijn wel erg (vooral omdat het allemaal nogal prijzig schijnt te zijn..)

Maar ik ga er wel een keertje heen!
Ik zou het wel of niet bezoeken ook niet van de horeca af laten hangen ;)
pi_95137522
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zou het wel of niet bezoeken ook niet van de horeca af laten hangen ;)
niet?
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_95137795
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:53 schreef progje het volgende:

[..]

niet?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat doen :P
  woensdag 6 april 2011 @ 21:11:31 #300
16715 Mylene
*schatje*
  woensdag 6 april 2011 @ 21:11:55 #301
16715 Mylene
*schatje*
pi_95138694
vol
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')