abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:49:02 #1
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_87331334
wat posts uit het vorige topic:


quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:47 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

dat was snel met 3 vragen zegt ie mogelijk migraine.. ik heb trouwens wel pillen gehad van de huisarts, maar durf het niet intenemen, de pijn is al zo hevig en ik heb als ervaring dat anti-migraine medicijnen de migraine juist kunnen verstevigen als je de foute hebt, En daar zit ik niet op te wachten rotte is dat ik niet meer weet welk middel ik nam dat die hoofdpijn verhevigde, .. echt shit.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:50 schreef Muks het volgende:
zijn er hier meer mensen die sumatriptan 100 mg gebruiken bij een aanval ?
Hebben jullie na afloop ook zo'n pijn in je nek ? T staat wel in de bijsluiter maar vind het een nare bijwerking. Helaas werken andere middelen niet of niet afdoende. Sinds ik het gebruik (gelukkig niet al te vaak) is dat vooral een restverschijnsel, samen met een soort van wazige dufheid, alsof je allesop afstand bekijkt.

Kwa migraine heb ik de voor jullie bekende verschijnselen : uitval in gezicht en motoriek, spraak uiteraard knallende koppijn, misselijkheid, overgevoeligheid voor licht (een zonnebril in een leslokaal op, gaf wel komische reacties) etc
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:36 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Dag daarvoor had ik een fout gemaakt op me werk, dus ik moest en zou op me werken komen voor een gesprek.
Anders werd ik waarschijnlijk ontslagen.
Toen ik daar aankwam wou ze niet eens met me praten..
Omdat geen rust heb kunnen nemen heb ik 3 dagen daarna nog last van gehad..
En ja ik werk in een winkel maar me bedrijfsleidster komt rechtstreeks uit de hel,
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:08 schreef ElisaB het volgende:
Herkent iemand het beeld van 'kijken in een gebroken spiegel'? Ik zat vanmiddag rustig te zitten, was ik ineens knetter scheel. Alsof ik door gebroken glas keek, of in een gebroken spiegel. Alles stond door elkaar heen en schuin.
Migraine deeltje 3
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_87333652
Schenkstroop, dat "verkeerde" medicatie je migraine-aanval kan verergeren heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. Meestal is het ergste dat er gebeurt dat het niet werkt.

Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld veel gewone hoofdpijn hebt en daar vaak paracetamol voor neemt, dat je door die paracetamol (of het minderen daarmee) meer hoofdpijn krijgt. Maar volgens mij geldt dat niet voor specifieke medicatie voor migraine (triptanen).

En als ik jou zo hoor, zou ik het toch maar proberen...
Sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_87447624
Muks, ik gebruik ook sumpatriptan, die wazigheid klinkt bekend, nekpijn niet, of ik heb de link niet gelegd met de medicatie, dat kan ook...

Ik heb afgelopen weekend in Duitsland doosje Aspirin Migräne gehaald, zijn 2 bruistabletten van 500 mg. Ga ik keertje testen.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:50:23 #4
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_87451778
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:05 schreef Whiskers het volgende:
Muks, ik gebruik ook sumpatriptan, die wazigheid klinkt bekend, nekpijn niet, of ik heb de link niet gelegd met de medicatie, dat kan ook...

Ik heb afgelopen weekend in Duitsland doosje Aspirin Migräne gehaald, zijn 2 bruistabletten van 500 mg. Ga ik keertje testen.
Zijn die vrij verkrijgbaar?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_87452049
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:50 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zijn die vrij verkrijgbaar?
bij de apotheek zonder recept :Y
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:40:06 #6
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_87457198
http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html

Hier vind je afbeeldingen van migraine aura's. De gebroken spiegel van ElisaB staat er ook tussen :)
Even een kleine waarschuwing, de tekeningen zijn goed. Het kan best dat je schrikt omdat je denkt een aanval te krijgen als je een voor jou realistische tekening tegenkomt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_87458910
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:40 schreef tonja het volgende:
http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html

Hier vind je afbeeldingen van migraine aura's. De gebroken spiegel van ElisaB staat er ook tussen :)
Even een kleine waarschuwing, de tekeningen zijn goed. Het kan best dat je schrikt omdat je denkt een aanval te krijgen als je een voor jou realistische tekening tegenkomt.
Ik klikte }:| En snel weer weg... het blijft lastig er naar te kijken.

Waar ik ook niet tegen kan zijn : stroboscopen bij feestjes en/of concerten en het versnelt doorspoelen van bijv. reclame bij een film of serie als we die opgenomen hebben :{
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:45:49 #8
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_87459543
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:27 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik klikte }:| En snel weer weg... het blijft lastig er naar te kijken.

Waar ik ook niet tegen kan zijn : stroboscopen bij feestjes en/of concerten en het versnelt doorspoelen van bijv. reclame bij een film of serie als we die opgenomen hebben :{
Kan ik ook niet tegen idd. Kan ook slecht tegen fel zonlicht. De reflecties op glimmende objecten zoals (rijdende) auto's zijn voor mij een enorme trigger.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_87461675
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:45 schreef tonja het volgende:


Kan ik ook niet tegen idd. Kan ook slecht tegen fel zonlicht. De reflecties op glimmende objecten zoals (rijdende) auto's zijn voor mij een enorme trigger.
Heb jij dan ook dat je zo'n lichtpunt heel heel lang op je netvlies hebt? :{

hoest met de poezen trouwens?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:10:22 #10
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_87462650
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Heb jij dan ook dat je zo'n lichtpunt heel heel lang op je netvlies hebt? :{

hoest met de poezen trouwens?
Yep, en die kan zich tot een aura ontwikkelen.

Met de katten gaat het prima. Ik ben vanwege een nieuwe liefde alleen per week wel 1 of 2 nachtjes weg, en ze moeten aan de hond van mijn vriend wennen, maar dat gaat allemaal wel goed :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_87862788
Ik heb al een jaar of 15 migraine. Maar sinds kort heb ik als ik moet hoesten steken in mijn hoofd. Hebben jullie dat ook wel eens?
  zondag 24 oktober 2010 @ 01:02:58 #12
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_87884231
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:18 schreef Smirnov het volgende:
Ik heb al een jaar of 15 migraine. Maar sinds kort heb ik als ik moet hoesten steken in mijn hoofd. Hebben jullie dat ook wel eens?
Tenzij dit vlak na een aanval is, lijkt het me niet migraine gerelateerd.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_87887024
Vrijdag weer eens een aanval gehad. Gelukkig niet zo'n grote, ik zit nu al weer in de nachtdienst. Ik kom er achter dat ik allemaal rode plekjes rond mijn ogen heb, lijken wel kleine puntbloedinkjes? Ogen voelen ook wat geīrriteerd "zanderig" aan. Ik ben wel gewend dat na een heftige aanval mijn rechteroog bloeddoorlopen is, maar dit is weer eens wat anders.

Dat sumatriptan werkt goed trouwens. Helaas "alleen" tegen de pijn, je blijft (ik tenminste) wél migraine houden. Dus warrig, stotteren, rechtergezichtshelft gaat hangen....
...
pi_87887062
Mijn migraineaanvallen zijn minder geworden sinds ik bepaalde medicijnen moet slikken voor een hartritmestoornis....beetje van de regen in de drup dus :') maar wel prettig. Jammer genoeg zijn die migraineanvallen nu opgevolgd door hoofdpijn door een nekartrose. }:|
Sterkte voor iedereen met migraine. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87887084
Oei, rotwoord artrose. Zelfde als "leer er maar mee te leven" -O-
Sterkte!
...
pi_87887134
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 04:23 schreef Garbageman het volgende:
Oei, rotwoord artrose. Zelfde als "leer er maar mee te leven" -O-
Sterkte!
Bedankt!
Yep, dat is ongeveer de behandeling. :') Gelukkig heb ik een fysio die ook kan "kraken". Ook niet echt lekker maar het helpt. Eerst een dag sterretjes zien en dan ligt het er met net aan....soms helpt het een dag...soms een week. :P Enfin , alles went. :P Gelukkig is het met de migraine-aanvallen een stuk minder geworden met die medicijnen....is toevallig een soort bijwerking van die pillen, eindelijk eens een bijwerking waar je wat aan hebt. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87889490
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 04:16 schreef Garbageman het volgende:
Dat sumatriptan werkt goed trouwens. Helaas "alleen" tegen de pijn, je blijft (ik tenminste) wél migraine houden. Dus warrig, stotteren, rechtergezichtshelft gaat hangen....
Ja klopt. Maar voor velen geldt dat als de pijn maar weg is, het in ieder geval draaglijk is.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:04:53 #18
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_87899758
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 04:16 schreef Garbageman het volgende:
Dat sumatriptan werkt goed trouwens. Helaas "alleen" tegen de pijn, je blijft (ik tenminste) wél migraine houden. Dus warrig, stotteren, rechtergezichtshelft gaat hangen....
Als je ook nog last van misselijkheid hebt moet je eens primperan proberen. Helpt bij mij goed.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_88961671
Afgelopen donderdag een zeer heftige aanval gehad, wederom de Sumatriptan geprobeerd (andere meds die ik had gaven me alle bijverschijnselen die je maar kon krijgen zo'n beetje) en na 2 x 50 pch leek het licht te helpen. Toen om 02.00 nogmaals ingenomen aangezien de werking zo'n beetje ophield. Paar uurtjes geslapen die nacht, maar werd vrijdagochtend wakker met onwijze pijn aan mijn rechter oog. Alsof er iemand op geslagen had of iets, niet normaal. Werd niet minder als ik mijn ogen dicht deed, maar werd wel erger bij bukken, traplopen, hoofd schudden enzovoorts. Sumatriptan hielp niet, dus huisarts gebeld om te vragen of ik er iets tegen kon doen. Huisarts wilde me nog zien om mijn ogen te onderzoeken om er zeker van te zijn dat ik niet iets had als een hersenbloeding oid.

Ik erheen om 16.30 (ondertussen nog steeds met ontzettende pijn aan mijn oog, dat nu ook doortrok naar mijn linkeroog). Onderzocht, maar er was geen schade aan mijn ogen of iets. Ze dacht aan clusterhoofdpijn, maar dan had ik meer dingen moeten hebben waar ik last van had. Daarom adviseerde ze me om twee naproxen in te nemen náást de sumatriptan. Ik zat helemaal onder de pijnstillers onderhand, want van de assistente moest ik in de tussentijd maar ibuprofen innemen.

Aanval is nu over, maar ik voel me bekaf, alsof ik de marathon heb gerend ofzo. Ogen zijn nog steeds gevoelig, maar waar het nou door kwam? Geen idee. Ik heb er bij mijn eerdere aanvallen nooit last van gehad.
pi_89011382
komt me wel bekend voor, bij heftige aanval wel gehad dat mijn rechteroog bloeddoorlopen was en pijn deed. Bij mij zit de migraine ook meestal in de rechterhelft van mijn hoofd.
...
pi_92992358
Ik heb net bij de Huisartsenpost Maxalt gehaald, omdat ik bijna met m'n hoofd tegen de muur ging bonken van ellende _O-
Ik ben heel benieuwd of het gaat helpen en ondertussen lees ik alvast het topic, fijn om eens wat dingen van anderen over migraine te lezen :Y , want ik heb niemand in m'n buurt die er last van heeft.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:33:06 #22
202177 Treebeard6
je weet hoe het gaat
pi_92994086
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:05 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb net bij de Huisartsenpost Maxalt gehaald, omdat ik bijna met m'n hoofd tegen de muur ging bonken van ellende _O-
Ik ben heel benieuwd of het gaat helpen en ondertussen lees ik alvast het topic, fijn om eens wat dingen van anderen over migraine te lezen :Y , want ik heb niemand in m'n buurt die er last van heeft.
Maxalt heeft bij mij tot nu toe niet gewerkt. Ik heb een x in de paar maanden een aanval en Maxalt blokkeert hem niet (maakt het ook niet minder). Het schijnt wel dat je hem echt enorm snel na de eerste verschijnselen moet in nemen, anders heeft het geen nut meer.

Wat mij enorm helpt is elke dag Riboflavine slikken. Voorgeschreven door de arts en voorkomt in principe aanvallen.
Get out of my head, out of my bed, out of my dreams, they're bad. Tell them it's me who made you sad, tell them the fairytale gone bad- Sunrise Avenue
pi_92994139
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:05 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb net bij de Huisartsenpost Maxalt gehaald, omdat ik bijna met m'n hoofd tegen de muur ging bonken van ellende _O-
Ik ben heel benieuwd of het gaat helpen en ondertussen lees ik alvast het topic, fijn om eens wat dingen van anderen over migraine te lezen :Y , want ik heb niemand in m'n buurt die er last van heeft.
Ik kan écht écht niks lezen op een pc of kijken naar de tv tijdens een aanval :?
pi_92994308
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik kan écht écht niks lezen op een pc of kijken naar de tv tijdens een aanval :?
Ik heb de piek gister en vanmiddag al gehad gelukkig, nu alleen de steken nog.
Vanmiddag wazig beeld en toen ben ik een uur gaan liggen en trok het bij.
(maar ik lees niet nu het topic hoor, ik zie dat ik geschreven heb dat ik "alvast ga lezen", maar ik bedoelde later).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:42:12 #25
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_92994628
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik kan écht écht niks lezen op een pc of kijken naar de tv tijdens een aanval :?
Ik wel, aangezien het bij mij altijd 1 oog is die wazig is, hand voor mijn oog en lezen met het andere, mocht het nodig zijn.
Niet iedere migraine aanval is hetzelfde.
Ik heb bijv meer last last van wazig zien en met dubbele tong spreken en misselijkheid en maar zelden echt bonkende kopppijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_92995494
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:42 schreef Curiosity het volgende:

Niet iedere migraine aanval is hetzelfde.

Dat ja :)
Ik heb nu 3,5 dag rondgelopen met een bonkend hoofd, waar nu pas de scherpe randjes vanaf gaan en pas op dag 3 kreeg ik vage beelden en de misselijkheid.
Normaal krijg ik een aanval met hoofdpijn en zie ik urenlang niks meer door de rare beelden en gaat alles bijna op zwart. Dan kan ik alleen in bed liggen in het donker, want ik zie ook niks meer, ook al zou ik het volhouden met de hoofdpijn.
Het verschilt per keer en ook per mens uiteraard :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 00:04:35 #27
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_92995907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat ja :)
Ik heb nu 3,5 dag rondgelopen met een bonkend hoofd, waar nu pas de scherpe randjes vanaf gaan en pas op dag 3 kreeg ik vage beelden en de misselijkheid.
Normaal krijg ik een aanval met hoofdpijn en zie ik urenlang niks meer door de rare beelden en gaat alles bijna op zwart. Dan kan ik alleen in bed liggen in het donker, want ik zie ook niks meer, ook al zou ik het volhouden met de hoofdpijn.
Het verschilt per keer en ook per mens uiteraard :)
Een collega van mij ook die heeft sinds een jaar of 2 migraine, en dan vertelt hij wel eens iets, ik heb al 25 jaar migraine en doe er wat makkelijker over, of in ieder geval ik ga er wat makkelijker mee om, maar hij brengt het altijd zo dat het van hem veel erger is als dat van mij.
Zo irritant vind ik dat.
Ik ben al zo ver dat ik gradaties heb in migraine belevingen, de ene keer moet ik echt plat dan kotst ik me halve maag er uit maar soms zijn het eigenlijk alleen aura verschijnselen die soms ook wel eens 2 dagen aanhouden, meer dat belemmerd me niet in mijn dagelijkse functioneren.
Althans ik heb er mee leren leven.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_92999398
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:04 schreef Curiosity het volgende:

Een collega van mij ook die heeft sinds een jaar of 2 migraine, en dan vertelt hij wel eens iets, ik heb al 25 jaar migraine en doe er wat makkelijker over, of in ieder geval ik ga er wat makkelijker mee om, maar hij brengt het altijd zo dat het van hem veel erger is als dat van mij.
Zo irritant vind ik dat.
Ik ben al zo ver dat ik gradaties heb in migraine belevingen, de ene keer moet ik echt plat dan kotst ik me halve maag er uit maar soms zijn het eigenlijk alleen aura verschijnselen die soms ook wel eens 2 dagen aanhouden, meer dat belemmerd me niet in mijn dagelijkse functioneren.
Althans ik heb er mee leren leven.
Nou nou zo bedoelde ik het zéker niet hoor.
Alleen wordt de term migraine heel vaak verkeerd gebruikt nl. voor een hetfige hoofdpijnaanval o.i.d. en dat is migraine nu eenmaal niet.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:17:50 #29
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_93003183
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou nou zo bedoelde ik het zéker niet hoor.
Alleen wordt de term migraine heel vaak verkeerd gebruikt nl. voor een hetfige hoofdpijnaanval o.i.d. en dat is migraine nu eenmaal niet.
Dat weet ik wel ;) , wilde alleen maar zeggen dat het voor iedereen anders is.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 20 februari 2011 @ 13:40:43 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_93053649
Oe, die tekeningen zijn echt erg :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_93171715
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 89% gewijzigd door Mylene op 01-03-2011 05:46:22 ]
Healthhacks.nl Een blog wat allerlei healthhacks, oftewel praktische gezondheidsfeitjes uit de media verzameld waar je in het dagelijks leven echt iets aan hebt.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:36:25 #32
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_93172360
Ik herken eigenlijk alleen de eerste tekening als horende bij mijn migraine aanvallen :D.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2010 15:45 schreef tonja het volgende:

[..]

Kan ik ook niet tegen idd. Kan ook slecht tegen fel zonlicht. De reflecties op glimmende objecten zoals (rijdende) auto's zijn voor mij een enorme trigger.

Stroboscopen kan ik ook niet tegen. En ik loop bij het minste straaltje zonlicht met een zonnebril omdat reflecterend zonlicht bij mij ook een trigger kan zijn :P. En door het telkens moeten knijpen van mijn ogen door fel zonlicht kan ik ook een aanval krijgen.

Ik ben nog steeds erg blij met de sumatriptan. De immense koppijn wordt er zooooveel minder door. Maar ik blijf inderdaad ook suf en blijf wazig zien. En soms ben ik nog misselijk.

Maar ik hoef tenminste niet meer in een donkere kamer met mijn kop op de koele kant van het kussen. Ik blijf gewoon op mijn werk als ik tijdig sumatriptan neem, werk dan wel op halve kracht, en zodra ik dan thuis kom ga ik wel plat, omdat ik doodmoe wordt van migraine (of de sumatriptan, dat weet ik niet).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_93911163
zijn jullie hiervan op de hoogte: http://www.lumc.nl/con/5035/107910/107925/
Migraine onderzoek bij het LUMC
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_93918576
Interessant! Ik heb me gelijk opgegeven en de vragenlijsten ingevuld, straks het formulier even uitprinten en morgen gelijk opsturen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:49:19 #35
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_93919913
Ik heb me ook opgegeven. Ik kan pas maandag weer printen (triest maar waar :') ), dan zal ik het toestemmingsformulier uitprinten en de andere vragenlijst(-en?) invullen.

Ik meld me trouwens alleen aan voor het genetisch onderzoek, ik woon 2 uur rijden van Leiden vandaan en daarnaast zie ik een ruggenprik niet echt zitten :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_93923761
Tsss ik mag niet eens mee doen aan het biochemische onderzoek omdat ze bij een BMI boven de 28 geen MRI willen maken. Pfff discriminatie zeg.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:28:45 #37
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_93927234
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:46 schreef Pandora73 het volgende:
Tsss ik mag niet eens mee doen aan het biochemische onderzoek omdat ze bij een BMI boven de 28 geen MRI willen maken. Pfff discriminatie zeg.
Wat stom zeg. Ik zag al dat ze mensen met een bmi onder de 18,5 en boven de 28 niet mee willen laten doen aan het Biochemisch onderzoek. Snap niet waarom ze die buitensluiten, mensen met een laag of hoog gewicht kunnen toch ook migraine hebben :?

Ik heb de uitgebreide vragenlijst inmiddels ook ingevuld. Ik vond de opmaak nogal amateuristisch :@. Maar goed, ik doe verder wel mee, als er anderen misschien mee geholpen kunnen worden zou dat mooi zijn :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_93928536
Tja kennelijk willen ze dus geen MRI doen als je te licht of te zwaar bent.
Maar euh, een BMI van 28 is echt niet zo heftig hoor. Als je een normaal figuur hebt (in de normale mensenwereld dus, niet in de gephotoshoptemodellenwereld) met een forse voorgevel dan zit je daar al aan. Ik bedoel, ik ben 1.70. Met een BMI van 28 zou ik dan maar 80 kilo mogen wegen. Dat is maat 40/42. Alsof 40/42 al zo olifantig is...
(En ja, ik weet dat ik te zwaar ben. En er zou ook best wat af mogen. Maar ik ben zeker geen olifantje. Maat 46 pas ik nog keurig in.)

Edit: en om aan een BMI van 25 te komen zou ik maar 70 kilo mogen wegen. Dan zie ik er al ongezond dun uit! Terwijl ik dan kennelijk op de grens zit van "te zwaar"... :')
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:38:20 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_93946042
Tja, zo ben ik bijna ongezond licht :P. Ik ben 1:80 en weeg 60 kg, daarmee zit ik op het randje van ondergewicht. Terwijl ik helemaal niet te dun ben. Ik heb lange ledematen, een kleine voorgevel, een platte buik maar een ronde kont. Kledingmaat 36/38.
Het is allemaal zo relatief... als je gewicht past bij de rest van je lichaam, en je hebt geen lichamelijke klachten, is het toch goed?
Maar ja, dit gaat off-topic :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:39:08 #40
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_94867336
Ik heb vandaag de buisjes ontvangen waar mijn bloed in moet voor het bloedonderzoek :P.
Ik zal volgende week even langs de prikpost in het ziekenhuis gaan.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_94869434
Kreeg m ook vandaag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:38:04 #42
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95208961
Ik heb vandaag bloed laten afnemen en op de post gedaan :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_95209165
Ik woensdag :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:54:35 #44
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95209429
Het waren best grote buisjes bloed vond ik, ik zat best lang in die stoel :')

Zouden we nog horen dat ze het hebben ontvangen, of zou het nu klaar zijn?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_95218198
Ik heb niets meer gehoord.
Wel flauw dat ze niet even laten weten dat je ergens niet voor in aanmerking komt als je je er wel voor hebt opgegeven... (Ook al had ik dan kunnen bedenken dat het met mijn BMI niet zou lukken, maar goed, niet iedereen ziet dat ook staan en gaat dan gelijk zijn BMI uitrekenen denk ik dan)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:46:34 #46
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95220414
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:53 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb niets meer gehoord.
Wel flauw dat ze niet even laten weten dat je ergens niet voor in aanmerking komt als je je er wel voor hebt opgegeven... (Ook al had ik dan kunnen bedenken dat het met mijn BMI niet zou lukken, maar goed, niet iedereen ziet dat ook staan en gaat dan gelijk zijn BMI uitrekenen denk ik dan)
Bij die bloedtest stond wel dat het kon zijn dat je niet benaderd werd, omdat je op dat moment niet in de doelgroep valt.
Voor welk onderzoek had je je opgegeven, voor allebei?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_95227742
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:46 schreef MaLo het volgende:

[..]

Bij die bloedtest stond wel dat het kon zijn dat je niet benaderd werd, omdat je op dat moment niet in de doelgroep valt.
Voor welk onderzoek had je je opgegeven, voor allebei?
Ja allebei. Maar goed, als ze je niet nodig hebben, kunnen ze toch op zijn minst even een "Bedankt voor je aanmelding maar we hebben er al genoeg, sterkte met je migraine, groetjes uit het LUMC" mailen of zoiets. Mag best een standaardmailtje zijn, hoeft heus geen persoonlijk sonnet of zo. Maar helemaal niets laten horen vind ik wel een beetje lomp. Maar goed, ik vind hun "Als je BMI > 28 is mag je niet meedoen" ook redelijk lomp.

Flauwe opmerking: Zou LUMC voor "Lomp Universitair Medisch Centrum" staan?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:02:24 #48
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95228767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:40 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ja allebei. Maar goed, als ze je niet nodig hebben, kunnen ze toch op zijn minst even een "Bedankt voor je aanmelding maar we hebben er al genoeg, sterkte met je migraine, groetjes uit het LUMC" mailen of zoiets. Mag best een standaardmailtje zijn, hoeft heus geen persoonlijk sonnet of zo. Maar helemaal niets laten horen vind ik wel een beetje lomp. Maar goed, ik vind hun "Als je BMI > 28 is mag je niet meedoen" ook redelijk lomp.

Flauwe opmerking: Zou LUMC voor "Lomp Universitair Medisch Centrum" staan?
Ik denk voor Lomp Universitair Mager Centrum ;)

Ik kreeg na het invullen van de uitgebreide vragenlijst een mail met o.a. onderstaande tekst:
quote:
Nadat wij uw toestemmingsformulier binnen hebben gekregen, ontvangt u van ons een email met informatie over het verdere verloop van het onderzoek. Zoals u waarschijnlijk hebt gelezen zijn er verschillende vormen van vervolgonderzoek, waaraan u deel kunt nemen. U kunt op het schriftelijke toestemmingsformulier aangeven aan welke vervolgonderzoeken u deel zou willen nemen. Dit betekent echter niet dat u ook met zekerheid wordt opgeroepen voor dit vervolgonderzoek. Afhankelijk van onze onderzoeksvragen selecteren wij bepaalde groepen proefpersonen. Wij kunnen u dus niet garanderen dat u daadwerkelijk wordt opgeroepen voor vervolgonderzoek, ook al geeft u op het toestemmingsformulier aan dat u daarvoor wel in aanmerking wilt komen.
Ik heb echter nooit een vervolgmail gehad, ik kreeg alleen dus een envelop met bloedbuisjes thuisgestuurd.

Nou ja, ik hoop dat mijn bloed kan helpen voor mensen met migraine met welk BMI dan ook ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:53:20 #49
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95707623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:54 schreef MaLo het volgende:

Zouden we nog horen dat ze het hebben ontvangen, of zou het nu klaar zijn?
Antwoord op mijn eigen vraag: ik heb een mailtje gehad dat ze mijn buizen bloed goed hebben ontvangen en ze bedanken me. En ik krijg per mail een nieuwsbrief over de voortgang van het onderzoek :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_95708691
Ik ook MaLo :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:36:30 #51
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95709088
Gisteren weer een lichte lichte aanval gehad. Voelde alsof ik hevige koorts zou krijgen wat dus nooit het geval is. Alles blauw voor mn ogen, misselijk tot op mijn maag, kon nauwelijks lopen, trillende benen en ledematen, leek wel koude koort. Stekende pijn aan een kant van mijn hoofd. Wilde door mijn benen zakken. toch stug doorgaan en de warmte van de zon hielp iets. in de middag warme douche en de hele dag geslapen met mijn armen over mijn ogen (licht dat scheen door de gordijnen irriteert) Gelukkig is het niet erger geworden.

Wat zijn jullie altijd speciaal bezig met bloedtestje dit en dat. Ik krijg nooit veel meer dan pillen van mijn kanker huisarts klaargespeeld. hoe krijgen jullie Nederlanders dat nou altijd voor mekaar?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:19:43 #52
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95710483
Die bloedtest is een onderzoek waar je je voor aan kunt melden, zie de link die Vicky eerder in dit topic postte:
http://www.lumc.nl/con/5035/107910/107925/

Ik had gisteren op mijn werk ook weer een aanval. Sumatriptan genomen, maar het duurde enorm lang voordat hij werkte. Normaal ben ik met een uurtje weer redelijk het vrouwtje (lees: suf, moe maar nauwelijks hoofdpijn meer), maar nu duurde het wel twee uur.

Ik had mijn hele bovenrug, schouders en nek enorm stijf. Zelfs tot aan de voorkant van mijn bovenarmen en mijn borstspieren aan toe, dat heb ik normaal ook nooit.

Grappig Schenkstroop dat jij warmte prettig vindt, ik hou juist van koelte als ik een aanval heb. Hoe koeler mijn omgeving (beddengoed, kussen, luchttemperatuur), hoe minder slecht dat ik me voel.
Van mijn huisarts heb ik ook alleen maar sumatriptan en dat voldoet voldoende. Wat zou jij nog meer willen dan?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:27:23 #53
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_95710813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat zijn jullie altijd speciaal bezig met bloedtestje dit en dat. Ik krijg nooit veel meer dan pillen van mijn kanker huisarts klaargespeeld. hoe krijgen jullie Nederlanders dat nou altijd voor mekaar?
Hallo, kan het wat minder :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_95774025
Zijn er hier ook mensen met migraine sans migraine (dus alleen aurabeeld, geen of nauwelijks hoofdpijn)? In de afgelopen maanden heb ik drie 'aanvallen' gehad, steeds hetzelfde. Het begon met een wit, flikkerend dingetje in mijn zicht wat zich langzaam uitbreidt tot een grote, halve maanvormige flikkering. Na twintig minuten is het weer weg. De eerste keer had ik trouwens wel hoofdpijn, twee dagen lang, zij het geen ernstige.

Ik ga niet snel naar de huisarts en vraag me af of ik hiervoor een bezoekje moet plegen. De eerste keer schrok ik natuurlijk wel, maar o.a. door simulaties gevonden op internet ben ik er wel overtuigd van dat dit het is, zag er precies hetzelfde uit.
  woensdag 20 april 2011 @ 21:41:00 #55
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_95780644
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:46 schreef shiNinG_staR het volgende:
Zijn er hier ook mensen met migraine sans migraine (dus alleen aurabeeld, geen of nauwelijks hoofdpijn)? In de afgelopen maanden heb ik drie 'aanvallen' gehad, steeds hetzelfde. Het begon met een wit, flikkerend dingetje in mijn zicht wat zich langzaam uitbreidt tot een grote, halve maanvormige flikkering. Na twintig minuten is het weer weg. De eerste keer had ik trouwens wel hoofdpijn, twee dagen lang, zij het geen ernstige.

Ik ga niet snel naar de huisarts en vraag me af of ik hiervoor een bezoekje moet plegen. De eerste keer schrok ik natuurlijk wel, maar o.a. door simulaties gevonden op internet ben ik er wel overtuigd van dat dit het is, zag er precies hetzelfde uit.
Ja ,geregeld
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 20 april 2011 @ 21:57:23 #56
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_95781672
ik heb ook wel eens migraine sans migraine en heel soms full out migraine. Vaak als ik onder de douche sta.
Vaak moet ik even een uurtje geen licht zien en gaat het weer over.

Ik heb trouwens gelezen dat rode kleurstof vaak een trigger is voor migraine, en barometrische verschillen ook, wat verklaart waarom het (bij mij..) de laatste tijd veel voorkomt.
pi_95813672
Ik heb dat ook vaak ja, alle bijwerkingen, zoals flikkerende/bewegende dingetjes voor mijn ogen of half zicht, verlamde vingers/handen/gezicht en niet normaal meer kunnen praten, maar zonder noemenswaardige hoofdpijn.

Heb dat al sinds mijn 12e ofzo.

Ik heb gemerkt dat ik me niet lekker voel als ik 's ochtends groene thee drink, en laatst kreeg ik toen ook migraine. Ik heb er wat over opgezocht en dat schijnt ook voor meer mensen een trigger te zijn, groene thee.
Ik drink het sindsdien niet meer. Een ook geen migraine meer gehad, maar dat zegt niks. Ben er pas 2 maanden mee gestopt, en krijg elke 3 maanden migraine. Even afwachten dus nog.
pi_95813722
Ohja en ik val ook best snel flauw, misschien heeft dat ook met migraine te maken? Bij temperatuursverschillen en discolampen enzo.
Iemand anders ook?
  donderdag 21 april 2011 @ 20:43:48 #59
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_95822474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:45 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb dat ook vaak ja, alle bijwerkingen, zoals flikkerende/bewegende dingetjes voor mijn ogen of half zicht, verlamde vingers/handen/gezicht en niet normaal meer kunnen praten, maar zonder noemenswaardige hoofdpijn.

Dit heb ik een keer gehad, notabene terwijl ik op een vergadering met wildvreemden aan de andere kant van het land was :{.
Ik was toen zķ bang ik dacht dat ik een hersenbloeding ofzo had :'). Doof gevoel in mijn gezicht, vooral rond mijn mond, witte verlamde vingers en handen, een soort tunnelzicht, compleet afwezig van de wereld. Heel akelig.

Ik ben nog nooit van mijn hele leven flauwgevallen. Van discolampen krijg ik wel epileptische neigingen :P , ik kan dan ongecontroleerd gaan trillen over mijn lichaam (maar ik heb geen epileptie).

Weersomslagen zijn voor mij ook zeker een trigger hoor, bij weersverandering krijg ik heel vaak een migraineaanval. Nu dus maar hopen op een lange periode van stabiel zomerweer ;) .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 21 april 2011 @ 22:09:56 #60
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95828406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:19 schreef MaLo het volgende:

Grappig Schenkstroop dat jij warmte prettig vindt, ik hou juist van koelte als ik een aanval heb. Hoe koeler mijn omgeving (beddengoed, kussen, luchttemperatuur), hoe minder slecht dat ik me voel.
Van mijn huisarts heb ik ook alleen maar sumatriptan en dat voldoet voldoende. Wat zou jij nog meer willen dan?
Ik heb ooit bij de drogist een anti-migriane middel gehaald dat de symptomen en migraine verergerde. Ik heb tijdens een echte aanval zoveel pijn dat het echt niet erger moet worden. Zoveel stekende koppijn dat ik ervan moet overgeven. De verkoopster vertelde mij dat het werkende bestanddeel dat erin zat hetzelfde was als bij sumatriptan. Althans, ik ben zo'n jostie dat ik dat niet altijd even goed onthoud wat er gezegd werd, dus weet dat nieteens meer zeker. Wat resulteert in dat ik sumatriptan niet durf te nemen tijdens een aanval.

Maar mijn huisarts wil mij geen ander middel voorschrijven dan die sumatriptan. En wil niets anders beginnen voordat ik dat middel heb geprobeerd. Ook zegt hij dat het mischien geen migraine is maar stijve spieren in de nek. Maar hoe verklaar je dan alle symptomen die ik heb die overeenkomen met migraine. Zoals blauw zicht, misselijk tot op de maag, duizelingen, kou, stekende pijn aan een kant, dat mijn kaak kan verlammen. kotsen van de pijn en dat het drie dagen non-stop aanhoudt :?

Dan vind ik het knap dat de meesten die alleen wat flikkeringen zien en geen pijn lijden of maar 1 nachtje of zelf maar 1 uur, maar wel testjes dit en dat voormekaar krijgen. Maar ik bij die bomboclad punjabi huisarts van me weer niet :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 21-04-2011 22:23:32 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 21 april 2011 @ 22:36:30 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_95830344
Trouwens van wat ik heb begrepen, en niemand leest ooit wat ik schrijf maarja. Bij migraine zetten de aderen in het hoofd te snel uit of krimpen juist te snel. Een stofje in het bloed komt daardoor via de celwand van de aderen ķp de hersenen terecht wat een pijnprikkel zou veroorzaken. Migraine middelen gaan dat opzetten of te snel slinken van de aderen tegen. Als je het verkeerde middel bij de verkeerde migraine gebruikt kan het de migraine dus juist verhevigen. Bij de één is koffie een trigger, bij de ander helpt het juist. Er zijn aanwijzingen, bv dat kou bij de meesten wel zou helpen en bij mij juist niet. En ik weet niet hoe sumatriptan werkt. Maar als dat werkt bij de meesten die ook gebaat zijn bij kou als verlichting, dan durf ik het niet aan met sumatriptan.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_95889879
@Schenkstroop, ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je moet geen dingen door elkaar gaan halen he.
Die testjes is een onafhankelijk onderzoek door het Leids Universitair Medisch Centrum, waar enkele mensen hier zich gewoon zelf, zonder enige tussenkomst van een huisarts of specialist zich voor hebben opgegeven. Dat heeft dus niets met de ernst van de klachten te maken, noch met de vraag of de huisarts diegenen wel of niet serieus neemt.

Dat jij geen sumatriptan wilt nemen kan ik me wel een klein beetje voorstellen, maar tegelijk kan het echt niet zo zijn dat een middeltje bij de drogist een triptaan bevat. Triptaten zijn geneesmiddelen die gereguleerd (dus: uitsluitend op recept) worden uitgegeven. Waarschijnlijk heb je je dus vergist in het onthouden van de informatie. Dat geef je zelf nota bene al aan! (Of, wat ook niet geheel uitgesloten kan worden natuurlijk, de verkoopster wist niet precies wat ze zei, of ze drukte zich wellicht gewoon wat onhandig uit, wat bij jou tot verkeerde conclusies heeft geleid.)
Hoe dan ook, bij een vrij verkrijgbaar middel kan er gewoonweg geen triptaan in zitten.
Jouw aversie tegen sumatriptan is dus niet terecht.

Je tweede post:
Ja inderdaad, migraine wordt (voor zover men het nu denkt te weten) inderdaad veroorzaakt door verwijdingen en vernauwingen in de haarvaten in de hersenen. Alleen is het voor zover ik weet niet zo dat het bij de ene persoon verwijdt en bij de ander vernauwt, maar bij iedereen hetzelfde (ik weet alleen niet meer of het nou eerst een vernauwing en daarna een verwijding is, of andersom). Je kunt dus niet een verkeerd middel krijgen wat dat betreft.
Dat sommige mensen gevoeliger zijn voor kou, en dat bij de ene persoon rode wijn wel een trigger is en bij de ander niet, heeft daar verder niet zoveel mee te maken.

P.S. Waarom zo'n opmerking "Niemand leest ooit wat ik schrijf"? Alleen daardoor al heb ik flink zitten twijfelen of ik überhaupt nog zou reageren. (Zoals je ziet heb ik je het voordeel van de twijfel gegeven ;) )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:36:55 #63
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_95890211
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:46 schreef shiNinG_staR het volgende:
Zijn er hier ook mensen met migraine sans migraine (dus alleen aurabeeld, geen of nauwelijks hoofdpijn)? In de afgelopen maanden heb ik drie 'aanvallen' gehad, steeds hetzelfde. Het begon met een wit, flikkerend dingetje in mijn zicht wat zich langzaam uitbreidt tot een grote, halve maanvormige flikkering. Na twintig minuten is het weer weg. De eerste keer had ik trouwens wel hoofdpijn, twee dagen lang, zij het geen ernstige.

Ik ga niet snel naar de huisarts en vraag me af of ik hiervoor een bezoekje moet plegen. De eerste keer schrok ik natuurlijk wel, maar o.a. door simulaties gevonden op internet ben ik er wel overtuigd van dat dit het is, zag er precies hetzelfde uit.
Yups, regelmatig. Net zo regelmatig als wél hoofdpijn na aura's. Hoewel: ik heb vaker wél dan geen hoofdpijn nadien :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_96471434
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 16:21 schreef Pandora73 het volgende:
(...)
P.S. Waarom zo'n opmerking "Niemand leest ooit wat ik schrijf"? Alleen daardoor al heb ik flink zitten twijfelen of ik überhaupt nog zou reageren. (Zoals je ziet heb ik je het voordeel van de twijfel gegeven ;) )
Ik vermoed dat Schenkstroop bedoelt dat hij zelf nooit leest wat anderen schrijven. Hij neemt in elk geval niet de moeite om te reageren op een zinvol antwoord.
pi_106127551
Toch maar eens een kickje ;)

Ik heb sinds m'n 15e last van migraine. Stevige hoofdpijn aan één kant (Altijd de linkerkant), misselijk en overgeven. Gelukkig kwam het misschien maar 1x in het jaar voor. Wel vaak last van spanningshoofdpijn, maar de pijn valt wel mee ivm migraine.

Vanaf 24e jaar (ben nu 26) zijn de frequenties opeens erg omhoog gegaan. Wat ook opvallend is, is dat ik er nu een aura bij heb, terwijl ik dat vroeger nooit had. Ik zie allemaal bewegende streepjes wat eerst erg klein begint, maar uiteindelijk het hele gezichtsveld bedekt. Zoiets:

Ik merk altijd wanneer de aura begint, doordat ik iets probeer te lezen, maar het lukt niet omdat er een klein stipje in de weg staat als het ware.
Dit is vooral rot wanneer ik op m'n werk ben, omdat ik dan z.s.m. naar huis moet.

Wanneer de aura over is neem ik gelijk medicatie (100mg sumatriptan). Dit zorgt bij mij voor wat verlichting van de pijn, maar helaas zet de pijn toch altijd door.
Daarbij moet eigenlijk altijd braken. Ik heb daarom ook een tijdje injecties gehad, maar ik merkte geen verschil en ben weer teruggestapt naar tabletten omdat die toch wat beter werkten.
Vaak is één tablet niet voldoende en neem ik er nog één na twee uur. De pijn is na ongeveer vijf uur weg.

Ik ben bij een neuroloog geweest en heb een MRI scan laten maken van m'n hersenen voor bepaalde afwijkingen, maar er was niets raars gevonden. Wel is er een bepaalde hartritmestoornis gevonden (Wolff Parkinson White Syndroom), waardoor ik bepaalde medicijnen niet eens mag slikken tegen migraine. Gelukkig sumatriptan wel ;)

Veel mensen krijgen migraine bij het eten van bepaalde dingen of gevoeligheid voor andere zaken, de zogenaamde triggers. Ik heb helaas nog niet echt een trigger kunnen vinden, maar stress is denk ik wel een oorzaak. Afgelopen eerste kerstdag helaas een aanval gehad, maar ook vorig jaar op oudjaarsavond een aanval. Best kut :(

Het komt trouwens in heel mijn familie voor, dus gelukkig kan ik daar wel op sympathie rekenen. Sommige mensen doen er wat gemakzuchtig over. 'Dan neem je toch gewoon een paracetamolletje?'. Dan zit ik altijd zo: :')

Iniedergeval is het soms zwaar klote en komen aanvallen altijd op het verkeerde moment, maar gelukkig zijn ze ook weer tijdelijk, waardoor ik zeker weet binnen een paar uur weer verder te kunnen met normaal leven :P
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  woensdag 28 december 2011 @ 16:14:39 #66
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_106129214
Waarom neem je geen medicatie ten tijde van je aura?, misschien voorkom je daar erger mee.
Of blijft het helemaal weg.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_106130067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:14 schreef Curiosity het volgende:
Waarom neem je geen medicatie ten tijde van je aura?, misschien voorkom je daar erger mee.
Of blijft het helemaal weg.
Ik heb na advies van m'n dokter zitten experimenteren op welk moment het beste uitkomt. Volgens mij is het zo dat je normaal gesproken pas iets moet gebruiken op het moment dat je de eerste pijntjes voelt opkomen, maar voor is het dan al te laat voor mij. Ik heb het weleens gedaan aan het begin van de aura, maar dat hielp helemaal niet bij mij.
Ik denk dat het voor iedereen anders is.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_106435496
Zijn er mensen die ervaringen hebben met celzouten / magnesium tegen migraine?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_106497110
Hebben meer mensen drie keer per WEEK een aanval? :'(

En wat doen jullie om overgeven in het openbaar te voorkomen? Daar zit ik op het moment nogal mee... Het is me al zo vaak overkomen en ik heb er gewoon niet zo'n zin meer in. Dus ga ik het vermijden om ver van huis te gaan.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:28:35 #70
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106505458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:09 schreef Whiskers het volgende:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met celzouten / magnesium tegen migraine?
Ik wil magnesium wel proberen. Anvankelijk leek vitamine D3 te helpen. Ik werd rustiger en sliep vaster en relaxter. Maar nu gaat het weer bergafwaarts. De hele week plagende stekende hoofdpijn. Maar nog geen aanval.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_106508964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:03 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hebben meer mensen drie keer per WEEK een aanval? :'(

En wat doen jullie om overgeven in het openbaar te voorkomen? Daar zit ik op het moment nogal mee... Het is me al zo vaak overkomen en ik heb er gewoon niet zo'n zin meer in. Dus ga ik het vermijden om ver van huis te gaan.
Ja dat heb ik gehad. Gelukkig is dat lang geleden tijd.
Om te voorkomen/ weg te drukken vraag eens om andere medicijnen die je wel helpen.
Dan heb je het probleem ook minder het OV. Dat heeft voor mij geholpen.

Toen ik daar nog wel last van had en een uur enkele reistijd had met OV had ik altijd een plastic zak mee. Dan kotste ik in ieder geval niet de hele coupe onder.
En aan deze tip heb je misschien niets. Als ik een aanval kreeg dan stopte ik vlak voor ik moest reizen een vinger in mijn keel. Door die ene keer over mijn nek gaan hoefde ik een uur niet meer.
Werkt dat niet maar blijf je daardoor kotsen vraag dan om een middel dat die impuls tegen gaat. Ik heb een zetpil liggen voor die momenten.
pi_106509279
Ik had medicijnen die hielpen, maar juist omdát ik drie dagen per week hoofdpijn heb, moest ik ermee stoppen, om te kijken of het nog wel migraine is en niet bijvoorbeeld spanningshoofdpijn. Dus ik moet er 'even' doorheen.

Plastic zak zit standaard in mijn tas inderdaad. De laatste tip is niet helemaal verantwoord :P (veel vriendinnen met anorexia gehad, dus het staat me nogal tegen) maar wie weet heb ik er iets aan.
pi_106509560
ja maar je doet het omdat het je anders op een ander ongeschikt moment toch gebeurt. Daar vind ik nogal verschil inzitten.
Ik kan het ook alleen als ik al een migraine aanval heb en dus misselijk ben.
pi_106581789
Ja, daar heb je gelijk in.

Gisteren had ik een beetje hoofdpijn en ineens ging het binnen een paar minuten van misselijk, misselijker, misselijkst, naar overgeven. Dat vond ik wel schrikken, dat het zo snel kan gaan en ook bij een beetje hoofdpijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 22:56:13 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_106583754
Er zijn idioten op fok met van die blacklight/knipperende kleurtjes iconen. Ik kan daar zelf slecht tegen. Een paar seconden is genoeg om mij een onwel gevoel te geven. Het prikkelt de plek waar ik de migraine altijd voel. Hebben jullie dit ook?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_106584124
Ik zie dit topic nu pas :o
ik heb minimaal 1x per week knallende koppijn.. geen idee of het migraine mag heten,
mijn arts noemde het spanningshoofdpijn, en gaat r verder niet echt serieus meer op in.

ik heb het altijd boven mijn linker oog,
als ik ga masseren op mijn slaap, op mijn wenkbrauw, achter mijn oor en in mijn nek voelt het soms opluchtend.
ik voel het altijd van heen een op het andere moment opkomen of wanneer ik wakker word voel ik ''dit gaat weer zo'n dag worden :r '' en enkele uren later begint het feest.
ik heb in het begin best zware medicijnen gekregen, diazepam en naproxen.
(deze krijg ik niet meer ondanks dat ze wel hielpen, omdat mijn arts het onnodig vond mij vanaf begin 20 die pillen te laten blijven slikken)
door de hoofdpijn weet ik me geen houding meer te geven als ik niet in mijn bed kan liggen en daardoor span ik teveel spieren aan in mijn rug en nek.
het liefst duik ik mijn bed in met de airco aan, een ijscompres op mijn hoofd en alle gordijnen dicht zodat het pikkedonker is.
soms heb ik ook het gevoel alsof ik heel veel water moet drinken of juist iets moet eten.. ik voel me dan wat slapjes.
NIKS helpt ik moet gewoon wachten tot het over is...
ik gebruik nu 2 sarixellen maar dat werkt soms wel,soms niet.

voor de mensen met migraine klinkt dit bekend?
ik loop hier al 8 jaar mee en ik moet er niet aan denken dat ik dit voor eeuwig hou :'(
pi_106584304
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 22:56 schreef Schenkstroop het volgende:
Er zijn idioten op fok met van die blacklight/knipperende kleurtjes iconen. Ik kan daar zelf slecht tegen. Een paar seconden is genoeg om mij een onwel gevoel te geven. Het prikkelt de plek waar ik de migraine altijd voel. Hebben jullie dit ook?
ja.
ik kan er ook slecht tegen als mijn telefoonscherm sávonds nog op ''fel'' staat bijv.
of mijn laptopscherm die automatisch feller ging branden als de lader aanstond :{
pi_106584617
Al mensen hier langs de ostheopaat geweest?
pi_106588139
Ik heb ook last van migraine en spanning hoofdpijn. En laat ik nou net autisme hebben waardoor ik extra snel overprikkeld raak en dus extra snel migraine/hoofdpijn krijg.

Ik heb het soms weken achter elkaar en echt heel koud water drinken clverlicht het een beetje.
Verder voor de echte migraine krijg ik maxalt smelttablet..en die werken echt goed. Als de pijn opkomt neem ik er 1 in zorg dat ik frisse en koude lucht krijg voor een paar minuten en kruip wanneer het kan erna mijn bed in.
En half uurtje later is het in het allerergste geval veel minder.

En vooral koud drinken en een koud/nat washandje op voorhoofd of nek helpt ook redelijk
:)
pi_106588259
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:06 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

ja.
ik kan er ook slecht tegen als mijn telefoonscherm sávonds nog op ''fel'' staat bijv.
of mijn laptopscherm die automatisch feller ging branden als de lader aanstond :{
Vooral dat van de telefoon herken ik. Ik word bij zo'n aanval heel erg gevoelig voor licht..en word dan ook constant verblind.
Soms loop ik dan ook gewoon met zonnebril als het kan..op school doe ik dat heel soms ook. Alleen neigen docenten moeilijk te doen..maar meest leg ik het ook gewoon uit :)
  maandag 9 januari 2012 @ 01:49:12 #81
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_106589638
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:03 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zie dit topic nu pas :o
ik heb minimaal 1x per week knallende koppijn.. geen idee of het migraine mag heten,
mijn arts noemde het spanningshoofdpijn, en gaat r verder niet echt serieus meer op in.

ik heb het altijd boven mijn linker oog,
als ik ga masseren op mijn slaap, op mijn wenkbrauw, achter mijn oor en in mijn nek voelt het soms opluchtend.
ik voel het altijd van heen een op het andere moment opkomen of wanneer ik wakker word voel ik ''dit gaat weer zo'n dag worden :r '' en enkele uren later begint het feest.
ik heb in het begin best zware medicijnen gekregen, diazepam en naproxen.
(deze krijg ik niet meer ondanks dat ze wel hielpen, omdat mijn arts het onnodig vond mij vanaf begin 20 die pillen te laten blijven slikken)
door de hoofdpijn weet ik me geen houding meer te geven als ik niet in mijn bed kan liggen en daardoor span ik teveel spieren aan in mijn rug en nek.
het liefst duik ik mijn bed in met de airco aan, een ijscompres op mijn hoofd en alle gordijnen dicht zodat het pikkedonker is.
soms heb ik ook het gevoel alsof ik heel veel water moet drinken of juist iets moet eten.. ik voel me dan wat slapjes.
NIKS helpt ik moet gewoon wachten tot het over is...
ik gebruik nu 2 sarixellen maar dat werkt soms wel,soms niet.

voor de mensen met migraine klinkt dit bekend?
ik loop hier al 8 jaar mee en ik moet er niet aan denken dat ik dit voor eeuwig hou :'(
Het zou inderdaad migraine kunnen zijn. Van Naproxen weet ik dat het ter voorkoming van migraine kan werken.
De beste manier om erachter te komen of je echt migraine hebt is kijken of een triptaan werkt. Als ik jou was zou ik dat even aan je huisarts voorleggen.

Sterkte
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_106592294
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:03 schreef deadly_kiss het volgende:

ik heb in het begin best zware medicijnen gekregen, diazepam en naproxen.
(deze krijg ik niet meer ondanks dat ze wel hielpen, omdat mijn arts het onnodig vond mij vanaf begin 20 die pillen te laten blijven slikken)
door de hoofdpijn weet ik me geen houding meer te geven als ik niet in mijn bed kan liggen en daardoor span ik teveel spieren aan in mijn rug en nek.
het liefst duik ik mijn bed in met de airco aan, een ijscompres op mijn hoofd en alle gordijnen dicht zodat het pikkedonker is.
soms heb ik ook het gevoel alsof ik heel veel water moet drinken of juist iets moet eten.. ik voel me dan wat slapjes.

Hij heeft dus liever dat je met enorme koppijn en misselijk in bed ligt. Deze man heeft duidelijk niet door hoe vervelend het is om migraine te hebben.
Gewoon terug gaan en nog een keer je symptomen beschrijven, laat niets weg.
Beschrijf ook je gedachtes die je hebt tijdens een aanval als hij nog niet overtuigd is. (dat was voor mijn arts ooit de druppel, "ja mijnheer ik heb de neiging om mijn kop eraf te willen halen".

De artsen die zo reageren hebben vaak zelf niet meer als ooit een keer hoofdpijn gehad door te veel te zuipen in hun studententijd......
pi_106592357
quote:
De beste manier om erachter te komen of je echt migraine hebt is kijken of een triptaan werkt.
Is dat zo? Dat als een triptaan werkt, het migraine is? Want bij mij werkt dat dus, maar mijn neuroloog begint alsnog over spanningshoofdpijn.

Het verhaal van Deadly_kiss is daardoor voor mij best wel herkenbaar, omdat ik inderdaad veel spanning in de spieren in mijn nek en schouders krijg. Heb natuurlijk fysio e.d. gehad, maar helpt niet tegen de migraine.
pi_106592373
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:37 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Hij heeft dus liever dat je met enorme koppijn en misselijk in bed ligt. Deze man heeft duidelijk niet door hoe vervelend het is om migraine te hebben.
Gewoon terug gaan en nog een keer je symptomen beschrijven, laat niets weg.
Beschrijf ook je gedachtes die je hebt tijdens een aanval als hij nog niet overtuigd is. (dat was voor mijn arts ooit de druppel, "ja mijnheer ik heb de neiging om mijn kop eraf te willen halen".

De artsen die zo reageren hebben vaak zelf niet meer als ooit een keer hoofdpijn gehad door te veel te zuipen in hun studententijd......
Of vragen om een doorverwijzing naar de neuroloog! Dat was mijn redding na vijf jaar doorsukkelen.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:13:48 #85
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106592732
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:43 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat als een triptaan werkt, het migraine is? Want bij mij werkt dat dus, maar mijn neuroloog begint alsnog over spanningshoofdpijn.

Het verhaal van Deadly_kiss is daardoor voor mij best wel herkenbaar, omdat ik inderdaad veel spanning in de spieren in mijn nek en schouders krijg. Heb natuurlijk fysio e.d. gehad, maar helpt niet tegen de migraine.
Bij mij is mijn spierspanningshoofdpijn vaak een trigger voor migraine. Als ik mijn nek en schouders weer eens helemaal vast hebt zitten, is de kans groot dat ik een migraineaanval krijg.
Als ik dan sumatriptan neemt, gaat mijn migraine weg maar heb ik ook geen last meer van mijn nek en schouders.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106593006
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:37 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Hij heeft dus liever dat je met enorme koppijn en misselijk in bed ligt. Deze man heeft duidelijk niet door hoe vervelend het is om migraine te hebben.
Gewoon terug gaan en nog een keer je symptomen beschrijven, laat niets weg.
Beschrijf ook je gedachtes die je hebt tijdens een aanval als hij nog niet overtuigd is. (dat was voor mijn arts ooit de druppel, "ja mijnheer ik heb de neiging om mijn kop eraf te willen halen".

De artsen die zo reageren hebben vaak zelf niet meer als ooit een keer hoofdpijn gehad door te veel te zuipen in hun studententijd......
ja, ik was er bij vergeten te vertellen dat ik die medicijnen nieteens van mijn huisarts zelf had gekregen...
een jaar of 5 geleden in het weekend kreeg ik zo'n hoofdpijn dat ik mijzelf voelde wegzakken, op het randje van flauwvallen zeg maar.. dat was toen ook wel een stressvolle tijd dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad...
maar ik heb toen de hele avond thuis gezeten, ik werd helemaal gek..gestoord begon helemaal te flippen.. rond 12u sávonds heb ik mijn vriend laten bellen naar de dokterspost omdat ikzelf niet in staat was om helder te praten, ik kon nieteens meer op mn woorden komen laat staan helder uitspreken.
helaas wilden ze mij wel zelf aan de telefoon hebben, ik heb toen gezegt dat ik ervan overtuigd was dat er een tumor in mijn hoofd zat wat voelde als een tikkende tijdbom |:(
mijn vader heeft ons toen gereden, eenmaal daar aangekomen en na een uur wachten was ik aan de beurt, die arts vroeg wat dingen over wat ik gegeten had enzo die dag maar ik had helemaal geen zin om aan zo'n bureaustoeltje te zitten met 10 TL-balken boven mij die zwars door mn oogbollen heen schenen.. ik kon dus niet veel nuttigs zeggen..
die arts schreef me dus die medicijnen voor, thuis ingenomen en ik sliep binnen 10minuten...
volgende dag werd ik wakker en leek het net alsof ik alles gedroomd had :{
die medicijnen combi kan ik ook alleen maar innemen als ik zeker weet dat ik de rest vd dag op bed kan blijven liggen want het slaat met een hamer op je hoofd :P
het enige wat mijn huisarts te zeggen heeft is dat ik misschien een paar kilo moet afvallen of moet stoppen met roken...
het ergste vind ik nog wel dat ik mijn leven erop ga aanpassen... of als ik ergens ben dat ik bang ben dat ik hoofdpijn krijg en de sfeer weer verziek omdat ik naar huis moet.
het lijkt me zo heerlijk om ooit eens de zekerheid te kunnen hebben dat ik dit nooit meer krijg!
ik heb een dozijn aan rug en nekmassage apparaten thuis liggen, mijn vriend heeft soms kramp in zijn handen van het masseren, ik heb al zoveel dingen gemist omdat ik naar huis wilde door die kutkoppijn! het is gewoon genoeg geweest zo.. ben het echt zat :(

zijn hier mensen die weten hoe ze dit moeten aanpakken?
mijn huisarts lijkt me niet helemaal serieus te nemen hiermee, maar ik heb geen idee wat de opties zijn?
pi_106593038
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:13 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ik dan sumatriptan neemt, gaat mijn migraine weg maar heb ik ook geen last meer van mijn nek en schouders.
Dat is bij mij ook zo! Hoe verklaar je dat dan?

In de jaren dat ik triptanen gebruikte, heb ik bijna geen last gehad van nek en schouders! Maar ik heb nooit de spanningshoofdpijn zoals het omschreven staat (band om hoofd, beide kanten, niet misselijk).
  maandag 9 januari 2012 @ 09:58:49 #88
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106593422
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:34 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Dat is bij mij ook zo! Hoe verklaar je dat dan?

In de jaren dat ik triptanen gebruikte, heb ik bijna geen last gehad van nek en schouders! Maar ik heb nooit de spanningshoofdpijn zoals het omschreven staat (band om hoofd, beide kanten, niet misselijk).
iK heb ook niet de "band" om het hoofd, maar wel de overige klachten. Mij mij stopt de pijn zeg maar achter mijn oren, die spier die van de nek naar je hoofd loopt, daar heb ik regelmatig pijn. Ik heb dan last van mijn schouderbladen langs de ruggengraat, de spieren bovenop mijn schouders en mijn nekspieren.

Maar een verklaring waarom de sumatriptan daarbij ook helpt, heb ik ook niet :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106596300
Hebben jullie ervaring met een paddotrip en afname van migraineklachten? Wil t eens met.mijn moeder proberen. Hoorde laatst van iemand dat één trip hem.ruim een jaar klachtenvrij liet.
  maandag 9 januari 2012 @ 15:17:44 #90
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_106602375
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie ervaring met een paddotrip en afname van migraineklachten? Wil t eens met.mijn moeder proberen. Hoorde laatst van iemand dat één trip hem.ruim een jaar klachtenvrij liet.
Ik ben ook weleens een heel jaar migraine vrij geweest, zomaar zonder enige aanleiding. De ervaring van 1 persoon die na het nemen van paddo's een jaar migraine vrij is geweest lijkt me geen bewijs. Geen idee of hier ook onderzoek naar gedaan is.
Overleg het met een arts zou ik zeggen. Ik zou het iig niet zomaar op mijn moeder uitproberen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 9 januari 2012 @ 18:00:01 #91
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106608416
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:57 schreef kikoooooo het volgende:
Hebben jullie ervaring met een paddotrip en afname van migraineklachten? Wil t eens met.mijn moeder proberen. Hoorde laatst van iemand dat één trip hem.ruim een jaar klachtenvrij liet.
Nee, wel dat ik na cokegebruik juist vaker migraine leek te hebben :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106608989
Zijn er hier mensen die Maxalt gebruiken tegen migraine? Ervaringen?
pi_106609041
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:16 schreef maartjeh het volgende:
Zijn er hier mensen die Maxalt gebruiken tegen migraine? Ervaringen?
Ik heb het een tijd geleden gebruikt, hielp bij mij niet.....
pi_106609157
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:16 schreef maartjeh het volgende:
Zijn er hier mensen die Maxalt gebruiken tegen migraine? Ervaringen?
Ik heb de smelttabletten ervan..en ze doen het goed bij mij ;)
Meestal na een kwartier neemt de intensiteit van een aanval onder rustige omstandigheden af.
Bij veel drukte duurt het ietsjes langer :)
pi_106609647
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:22 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik heb de smelttabletten ervan..en ze doen het goed bij mij ;)
Meestal na een kwartier neemt de intensiteit van een aanval onder rustige omstandigheden af.
Bij veel drukte duurt het ietsjes langer :)
Wordt jij er ook zo slaperig van? Ik heb nu 2 keer de smelttabletten gebruikt en na 1,5 uur kon ik m'n ogen NIET meer open houden, maar de pijn was wel minder toen ik weer wakker werd.
pi_106609802
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:38 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Wordt jij er ook zo slaperig van? Ik heb nu 2 keer de smelttabletten gebruikt en na 1,5 uur kon ik m'n ogen NIET meer open houden, maar de pijn was wel minder toen ik weer wakker werd.
Hmmm ik word niet echt slaperig van de tablet. Maar altijd na de aanval eindig ik moe en meestal probeer ik tijdens de aanval bewust te slapen.
Maar ook als ik de tablet niet inneem word ik moe.

Maar mischien dat de tablet het slapen vergemakkelijkt :)
  maandag 9 januari 2012 @ 18:47:07 #97
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106609945
Ik word van de sumatriptan ook heel moe en vooral ook heel suf. Als ik op mijn werk blijf, dan komt er niks zinnigs meer uit mijn handen. De hoofdpijn gaat wel weg, maar ik word echt moe en suf. Ik kan dan alleen nog maar basic klusjes, geen dingen waar ik bij na moet denken.
Als ik thuis een migraineaanval krijg en ik neem de sumatriptan, dan ga ik op de bank liggen (of in bed). Eerst is de hoofdpijn nog te erg, maar zodra het middel gaat werken en de hoofdpijn iets minder wordt val ik als een os in slaap.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_106619338
Maxalt helpt bij mij pas na een uur en het werkt best wel kort, dus soms komt de aanval nog dezelfde dag terug.

De smelttabletten zijn ervoor bedoeld dat je ze sneller opneemt als je misselijk bent. Maar als ik misselijk ben van de migraine, dan moet ik echt geen enkele smaak in mijn mond hebben. Ik ga al overgeven als ik zo'n tablet in m'n mond stop.

Dus voor mij de gewone tabletten.

Wie heeft er dan ervaring met erge maagklachten door Maxalt? Ik heb een gastroscopie en alles gehad... stop ik met de Maxalt, gaat het veel beter. |:(
pi_106622871
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:17 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik ben ook weleens een heel jaar migraine vrij geweest, zomaar zonder enige aanleiding. De ervaring van 1 persoon die na het nemen van paddo's een jaar migraine vrij is geweest lijkt me geen bewijs. Geen idee of hier ook onderzoek naar gedaan is.
Overleg het met een arts zou ik zeggen. Ik zou het iig niet zomaar op mijn moeder uitproberen.
Ow heb ik al wel vaker gehoord over de combinatie migraine + paddo's en dat iemand er baat bij had. Daarom was ik benieuwd of mensen hier het wel eens geprobeerd hebben :)

Ik heb zelf wel eens paddo's gehad, en vroeger ook migraine. Sommige van die visuals die ik kreeg, gaven bij mij vroeger ook aan dat er migraine aan zat te komen (een uur later lag ik dan plat). Daarom lijkt t me op hetzelfde gedeelte van je hoofd werken ofzo. Maar ik ben geen arts natuurlijk.

Mijn brave moeder staat er wel voor open. Misschien toch maar eens proberen.
pi_106631134
Ik slik al jaren Maxalt. Ik hou altijd een minimale inwerktijd van een uur aan. Als ik blijf rondlopen duurt het langer. Ik duik dus meestal een uur mijn bed in om de kans van slagen te vergroten. Moe ben ik toch wel van de migraine.
Bij kleinere aanvallen neem ik overigens een halve tablet.

Die smaak die snap ik ook niet. Ze zijn echt vies. Duidelijk bedacht door iemand die geen klachten heeft. Ook de verpakking is een ramp. Dat blauwe doosje krijg ik echt niet open als ik een goede aanval heb.

De max tijd van werken hou ik op 8 - 12 uur. Ik moet dus een nieuwe nemen om de hele aanval te doorstaan. En dan neem ik ook vaak een halve tablet.
Bij mij werken ze in 75% van de aanvallen. De rest onderga ik en moet als een verloren dag(en) beschouwd worden.
Werkt de eerste pil niet dan neem ik over het algemeen geen tweede. Uit het verleden is gebleken dat die niets toevoegt.
pi_106631347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 07:54 schreef Oceanonix het volgende:
Ik slik al jaren Maxalt. Ik hou altijd een minimale inwerktijd van een uur aan. Als ik blijf rondlopen duurt het langer. Ik duik dus meestal een uur mijn bed in om de kans van slagen te vergroten.
Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt. :@
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:58:37 #102
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_106636121
Mijn sumatriptan duurt ook een uur voordat het goed werkt. Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook. Meld het dan ook aan mijn collega's zodat ze weten dat ik even niks kan hebben en niks kan doen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:07:45 #103
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_106636400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:58 schreef MaLo het volgende:
Mijn sumatriptan duurt ook een uur voordat het goed werkt. Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook. Meld het dan ook aan mijn collega's zodat ze weten dat ik even niks kan hebben en niks kan doen.
Zo doe ik het ook, vraag een collega het even over te nemen en neem dan maxalt (bij een aura), als die aura weg is kan ik wel weer door, zijn maar weinig keren dat ik echt naar huis ga.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_106643209
quote:
Als ik op mijn werk ben zit ik dat uur gewoon duf achter mijn bureau. Of als het koud is ga ik even naar buiten, kou verlicht ook.
Wéér een goede tip. Om express even naar buiten te gaan. Ik merkte gisteren bijvoorbeeld: hoofdpijn en misselijk in de bus, wandelingetje naar bestemming ging prima, binnen weer hoofdpijn en misselijk, wandelingetje naar de bus ging weer prima, in de bus weer hoofdpijn.
pi_106808215
Hebben jullie duidelijke triggers voor de hoofdpijn?

Ik heb denk ik al tien keer een hoofdpijndagboek bijgehouden bij verschillende artsen en therapeuten, maar niemand kan er een conclusie aan verbinden.
pi_106809340
Wijn, de kleinste hoeveelheden zorgen dat ik de volgende dag met een houten hoofd rondloop.
Doppinda's, minder als uur na het eten --> migraine.
Pure chocolade een paar een uur later voel ik me zieker en zieker worden.

Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
pi_106809583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
Hmm ja, dat herken ik wel een beetje. Ik heb het vaak als de zon door bomen of gebouwen heen schijnt. Maar ik heb dan het idee dat de aanval toch al aan het opkomen was en dat het daardoor echt doorbreekt.

Met eten zie ik totaal geen relatie en stress... tja... de ene keer lijkt het van wel, de andere keer niet.
pi_107321899
Hier weer een aanval gehad, maar ff een vraagje bij zo'n aanval merk ik dat aders die zeg maar aan de zijkant van mijn voorhoofd zitten dik worden/zwellen en dat ik als dan gewoon over die plek aai ik ze echt mega goed voel en dat het zelf pijn kan doen...heeft iemand anders dat ook???
pi_107322511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:22 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Hmm, dat is misschien wel een goede tip voor mij. Ik blijf altijd gewoon rondlopen tot de pil werkt. :@
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
pi_107322905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:21 schreef cafpow het volgende:
Hier weer een aanval gehad, maar ff een vraagje bij zo'n aanval merk ik dat aders die zeg maar aan de zijkant van mijn voorhoofd zitten dik worden/zwellen en dat ik als dan gewoon over die plek aai ik ze echt mega goed voel en dat het zelf pijn kan doen...heeft iemand anders dat ook???
Ja.

quote:
Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
Ik bedoelde meer dat ik gewoon blijf werken/fietsen/met vrienden dingen doen, terwijl ik beter iets rustigers kan gaan doen.
pi_107323186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 10:56 schreef soapie het volgende:

[..]

Bij mij werken medicijnen beter als ik rustig rechtop blijf zitten/ lopen, dan wanneer ik ga liggen.
als ik ga liggen, dan heb ik kans dat mijn maag van streek raakt. Dus ik ga meestal gewoon rustig zitten of even buiten staan ofzo..en na10 minuten of eenkwartier ga ik wanneer het kan even liggen!
pi_107327811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2010 19:56 schreef Pandora73 het volgende:
Schenkstroop, dat "verkeerde" medicatie je migraine-aanval kan verergeren heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord. Meestal is het ergste dat er gebeurt dat het niet werkt.

Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld veel gewone hoofdpijn hebt en daar vaak paracetamol voor neemt, dat je door die paracetamol (of het minderen daarmee) meer hoofdpijn krijgt. Maar volgens mij geldt dat niet voor specifieke medicatie voor migraine (triptanen).

En als ik jou zo hoor, zou ik het toch maar proberen...
Sterkte!
medicatieafhankelijke hoofdpijn krijg je van paracetamol of ibuprofen ofzo, pas als je het minstens om de dag gebruikt, of meer dan 15 dagen per maand, en dat dan minstens gedurende 3 maanden.. dus dan moet je er wel véél van nemen. tenminste, dat is wat ik leer op de uni ;-)
pi_107329878
Ik kom me hier ook maar eens melden..
Afgelopen donderdag nieuwe medicatie gekregen
En 28 feb naar de hoofdpijnpoli.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:52 schreef Oceanonix het volgende:
Wijn, de kleinste hoeveelheden zorgen dat ik de volgende dag met een houten hoofd rondloop.
Doppinda's, minder als uur na het eten --> migraine.
Pure chocolade een paar een uur later voel ik me zieker en zieker worden.

Stroboscopen tijdens concerten net als felle blauwe lampen. Tijdens concerten draag ik daarom een nachtbril en sta ik nog wel eens met mijn rug naar het podium. (nachtbril heeft gele glazen).
Purce chocolade heb ik het ook heel erg, en caramel.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_107331455
Ik was trouwens 22 december gestopt met Propranolol en Maxalt. Afgelopen woensdag mocht ik weer beginnen met Topamax en Imigran. Topamax in vier weken opbouwen tot 100 mg. Ik bemerk nog geen bijwerkingen gelukkig. :) En de Imigran werkt bij een aanval. :)

Zo, en nu langzaam werk opbouwen hoop ik.
pi_107351041
Eergisteren voor het eerst sinds ruim 'n jaar weer 'n 'aanval' gehad, half uur 'aura' gevolgd door urenlange milde hoofdpijn. Dacht er vanaf te zijn. :(
  maandag 30 januari 2012 @ 08:36:15 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107391890
:W
Nadat het een paar jaar terug begon met aura's zien en dan wat hoofdpijn, maar niet eens noemenswaardig is het inmiddels toch een beetje door ontwikkelt en had ik afgelopen weekend echt een serieuze migraine aanval. Zaterdagmiddag begon het en dat groeide uit tot 's avonds knallende koppijn, slecht zicht in rechteroog (dat is nu overigens nog steeds niet helemaal weg) misselijk, trillen, algeheel ellendig. We waren op visite dus ik heb me groot zitten houden, vond het ongezellig om al om 22 uur op bed te gaan liggen. ;) Uiteindelijk toch maar gedaan.
Zondag overdag zat de hoofdpijn er nog wel, maar niet noemenswaardig. 's Avonds in de auto kwam het in alle hevigheid terug, vlgs mij oiv de langsflitsende autolampen en lantaarnpalen. Kan dat? Iig ging het een heel stuk beter toen ik mijn ogen dicht deed met een muts eroverheen. :') :@

(Paar weken terug ook eens zulke hoofdpijn (zit altijd achter mijn rechteroog) en toen kon ik idd op tijd naar bed en was het wel irritant dat ik de volgende dag weer met die hoofdpijn op stond, maar nooit de link met migraine gelegd.)

Heeft het nu om bij een ha langs te gaan voor iets van een medicijn? Flink wat paracetamol en ibuprofen haalde nu echt geen enkele moer uit en het zou toch wel fijn zijn als ik er iig wat aan zou kunnen doen als ik niet in de gelegenheid ben om meteen in bed te gaan liggen.
***
pi_107392040
BE wat klote.. Toch migraine..
Dat van die lichtflitsen herken ik wel..

Als je er vaker last van gaat krijgen en ibu/pcm helpen niet zou ik zeker naar de ha gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 januari 2012 @ 09:17:06 #118
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_107392388
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 08:36 schreef Brighteyes het volgende:
:W
Nadat het een paar jaar terug begon met aura's zien en dan wat hoofdpijn, maar niet eens noemenswaardig is het inmiddels toch een beetje door ontwikkelt en had ik afgelopen weekend echt een serieuze migraine aanval. Zaterdagmiddag begon het en dat groeide uit tot 's avonds knallende koppijn, slecht zicht in rechteroog (dat is nu overigens nog steeds niet helemaal weg) misselijk, trillen, algeheel ellendig. We waren op visite dus ik heb me groot zitten houden, vond het ongezellig om al om 22 uur op bed te gaan liggen. ;) Uiteindelijk toch maar gedaan.
Zondag overdag zat de hoofdpijn er nog wel, maar niet noemenswaardig. 's Avonds in de auto kwam het in alle hevigheid terug, vlgs mij oiv de langsflitsende autolampen en lantaarnpalen. Kan dat? Iig ging het een heel stuk beter toen ik mijn ogen dicht deed met een muts eroverheen. :') :@

(Paar weken terug ook eens zulke hoofdpijn (zit altijd achter mijn rechteroog) en toen kon ik idd op tijd naar bed en was het wel irritant dat ik de volgende dag weer met die hoofdpijn op stond, maar nooit de link met migraine gelegd.)

Heeft het nu om bij een ha langs te gaan voor iets van een medicijn? Flink wat paracetamol en ibuprofen haalde nu echt geen enkele moer uit en het zou toch wel fijn zijn als ik er iig wat aan zou kunnen doen als ik niet in de gelegenheid ben om meteen in bed te gaan liggen.
Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_107455743
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon langs de huisarts gaan. Bij mij helpt ibruprofen of paracetamol ook voor geen meter, terwijl ik met sumpatriptan nog redelijk functioneer.
Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.
In ieder geval sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:26:59 #120
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107457332
Pfoe, in slaap gesukkeld en gedroomd dat ik verkeerd gekeken had en 89 ipv 79 woog
  woensdag 1 februari 2012 @ 03:05:09 #121
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_107467806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:54 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Precies. Als het inderdaad echt migraine is (en zo klinkt het wel) dan werken ibuprofen en paracetamol bijna nooit, maar de speciale migraine-medicijnen (triptanen) meestal wel.
In ieder geval sterkte!
Dat dus.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:38:07 #122
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_107468776
Migraine ook wel eens als ik te warm douche
pi_107470693
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.

Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)

Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden :)

Alvast bedankt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:16:40 #124
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_107472104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.

Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)

Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden :)

Alvast bedankt!
Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.

Mijn huisarts zei zelf toen ik vrij veel aanvallen had, dat ik maar eens betablokkers moest gaan overwegen :{. Daar zat ik niet zo op te wachten. Gelukkig heb ik nu niet meer zoveel aanvallen als eerder; de tijd dat ik frequent migraineaanvallen had was een periode met heel veel stress.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_107474036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry dat ik hier binnen kom vallen, maar ik heb even een vraagje.

Soms heb ik hele erge aanvallen van hoofdpijn. Bij een goede hoofdpijnaanval kan ik eigenlijk alleen maar liggen (en als ik niet op tijd in bed lig, kom ik altijd op een mysterieuze wijze op de grond terecht). Voor een aanval aan ben ik altijd erg misselijk en heb erge hoofdpijn (moet soms overgeven), kan geen licht verdragen en zie rare vlekken. Als dan de aanval er is, is dat allemaal tien keer zo erg en kan ik compleet niet meer denken. En het is dan maar goed dat ik niks kan, want op zo'n moment kan ik alles doen om de pijn te stoppen. Gelukkig heb ik die aanvallen niet al te vaak (zo eens per week, per twee weken, maar toch: leuk is het niet)

Gisteravond had ik weer eens zo'n aanval. Nu heb ik alleen nog een naar, zeurend gevoel in mijn hoofd en ben compleet uitgeput. En ik vraag me af of dit migraine is? Ik heb nu twee zulke avonden/nachten achter elkaar gehad en ik vraag me af of er iets tegen gedaan kan worden :)

Alvast bedankt!
Klinkt als een migraine aanval.
Beste is
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zou wel migraine kunnen zijn, echter heb jij wel behoorlijk veel aanvallen. Ik zou naar de huisarts gaan en je klachten aan hem voorleggen. Wie weet kun je dan een triptaan krijgen om te proberen bij zo'n aanval.

Mijn huisarts zei zelf toen ik vrij veel aanvallen had, dat ik maar eens betablokkers moest gaan overwegen :{. Daar zat ik niet zo op te wachten. Gelukkig heb ik nu niet meer zoveel aanvallen als eerder; de tijd dat ik frequent migraineaanvallen had was een periode met heel veel stress.
Inderdaad gewoon naar de HA gaan.

En ik heb een tijdje betablokkers gehad...de aanvallen werden toen wel veel minder maar ik neem liever iets in op het moment dat ik een aanval krijg dan iedere dag...
pi_107474324
Gisteren een zeer heftige aanval gehad. Ik was aan het lezen en mijn zicht werd minder, kon minder goed lezen. Ik had geen idee wat er aan de hand was tot de aura verscheen en ik de aanval op voelde komen. Snel Sumatriptan ingenomen en godzijdank binnen een half uur in een diepe slaap gevallen, de pijn was niet te harden. Ergste aanval in bijna 2 jaar tijd denk ik zo.

Zicht is nog steeds niet helemaal optimaal en m'n hoofd klopt nog, maar gelukkig is het ergste nu wel over hoop ik.. Ik loop erbij als een zombie, dus ben blij dat ik vandaag de deur niet uit hoef. Wat een ellende.
pi_107475454
Ik heb al een jaar of 5 dat ik soms ineens heel slecht zie. Ik merk het vooral als ik achter de computer zit/ik aan het lezen ben. Duurt meestal toch wel ongeveer een uur. Heb dan ook wel wat hoofdpijn, maar niet heel extreem, zou dit ook een vorm van migraine kunnen zijn? :o Het is niet zķ erg dat ik ervoor naar de huisarts wil gaan, vraag het me alleen af :@
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:55:46 #128
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_107479319
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_107486657
Ik heb begrepen dat preventieve medicatie aangeraden wordt bij twee keer per maand een aanval. Bij één keer per week/twee weken een aanval, moet je dus zeker naar de huisarts!

Ik heb vanmorgen ook een aanval gehad. Eerst dacht ik: ik hoef niet ver weg vandaag, ga het met paracetamol proberen. Maar ik stond te duizelen in de douche, dus toch maar een Imigran gepakt. Toen was het binnen een uur over.
pi_107486766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
die 2e heb ik wel eens bij een aanval, alleen niet van diezelfde :)
pi_107506467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef tonja het volgende:
Kleine waarschuwing; door sommige migraineklanten worden de plaatjes op deze link als onaangenaam ervaren.
Zit hier iets bij wat op je verstoorde zicht lijkt? http://www.kopzorgen.nl/nieuws/auras.html
Nee :o Het is echt gewoon heel wazig, geen gekke kleuren/vormen oid.
pi_107506924
En je slikt geen preventieve medicijnen? Want dan kan het ook een bijwerking zijn...
pi_107510377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:16 schreef cafpow het volgende:

[..]

Klinkt als een migraine aanval.
Beste is

[..]

Inderdaad gewoon naar de HA gaan.

En ik heb een tijdje betablokkers gehad...de aanvallen werden toen wel veel minder maar ik neem liever iets in op het moment dat ik een aanval krijg dan iedere dag...
Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:17:39 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107510388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:54 schreef IrCute het volgende:

[..]

Nee :o Het is echt gewoon heel wazig, geen gekke kleuren/vormen oid.
Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten? :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:18:24 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107510410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik zo belachelijk veel hoofdpijn dat ik eigenlijk begin te twijfelen of het migraine is... Aanval nummer drie van deze week zit eraan te komen en zoveel pijn heb ik nog nooit ervaren.
En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh. :N
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_107510462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En dan nog op de laptop/computer zitten? Ga slapen joh. :N
precies, bed in kruipen. Iets tegen de pijn nemen en of een doekje met koud water op je voorhoofd..dat helpt bij mij, het neemt de migraine niet weg..maar het helpt een beetje tegen dat gebonk wat je voelt..
pi_107510488
Ik was ook van plan er weer in te kruipen, maar ik ben nog maar net wakker *kon de wekker niet verdragen maar moest er toch uit om hem uit te krijgen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_107516608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Echt wazig? Of is het beeld meer troebelig op bepaalde vaste punten? :)
Ik denk meer troebelig op bepaalde vaste punten, heb het idee dat het vooral de onderste helft van mijn oog is. Maar ik kan ook voor geen meter meer lezen, heb het weleens tijdens een examen gehad die ik daardoor niet kon afmaken :{
pi_107516656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 08:43 schreef Aspergermeisje het volgende:
En je slikt geen preventieve medicijnen? Want dan kan het ook een bijwerking zijn...
Ben nog nooit naar de huisarts geweest ervoor aangezien het ong 1x in de 1 á 2 maanden voorkomt. Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd wat erger wordt ;(
pi_108497632
Net terug van de neuroloog, krijg een oproep voor een ct scan.
En preventieve medicijnen gekregen.. elke dag 1 ;(
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116437637
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
  woensdag 5 september 2012 @ 21:45:47 #142
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116437899
Ik slik al jaren Metoprolol, ook een betáblokker en merk er eigenlijk weinig van, in de zin van geen bijwerkingen.

Heb nog regelmatig migraine maar dat is meer cyclus afhankelijk, ik slik ze dan ook vnl voor een hoge bloeddruk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116438726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.

Iedere dag zeurende hoofdpijn,wel sneller weg na t nemen van sumatriptan maar kreeg ook hartkloppingen,kortademigheid e.d dus reageerde er te sterk op.

Succes
pi_116449299
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:59 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ik heb ze een tijdje geprobeerd maar dat ging niet zo.lekker.

Iedere dag zeurende hoofdpijn,wel sneller weg na t nemen van sumatriptan maar kreeg ook hartkloppingen,kortademigheid e.d dus reageerde er te sterk op.

Succes
Klinkt niet echt prettig. Het zou de aanvallen toch moeten onderdrukken? Maar dat deed het bij jou dus niet?
pi_116455767
Bij mij heeft propanolol ook niet gewerkt. Heb ook nog een andere gehad (anti-epileptica) en ook dat werkte niet bij mij.
Maar er zijn blijkbaar mensen waarbij het wel werkt. Proberen kan je het altijd en misschien heb jij er wel baat bij.
pi_116456721
Propanolol heb ik ook een tijdje gekregen maar voelde me er niet fijn bij de echte
Migraine was weg(tijdelijk) maar was heel moe en lichte zeurende pijn in mijn hoofd.

Trouwens wat bij soms veter helt dan een koude doek op mijn voorhoofd is de doek in mijn nek leggen :)
pi_116457018
Ook jarenlang het slachtoffer van migraine...

de kast ligt vol met:

paracetamol
paracetamol+codeine
paracetamol+coffeine
sumatriptan

pijn komt vaak vanuit me nek, bijwerking van de sumatriptan... buikpijn de volgende dag.

Tegenwoordig wordt het steeds heftiger en heb ik soms het gevoel dat me oog uit zijn kas knalt (clusterhoofdpijn)

Ik let al op voeding e.d. om te kijken of ik daar nog mee kan spelen want vrij weinig blijft er over.

Ik sta nog op de wachtlijst bij de hoofdpijnkliniek (moest weer achteraan beginnen, was iets niet goed gegaan met de formulieren... zucht)

Weinig begrip van collega's en andere personen die geen ervaring hebben met migraine... heel erg vervelend en belemmerend.

Ook wel eens iets gehoord over Excedrin:
http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml

Iemand ervaring daarmee? Dat schijnt ook supergoed te helpen (niet verkrijgbaar in Nederland)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116458324
Nooit van gehoord maar wil het best uitproberen ala ik het naar NL krijg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:27:41 #149
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116458719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:34 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ook jarenlang het slachtoffer van migraine...

de kast ligt vol met:

paracetamol
paracetamol+codeine
paracetamol+coffeine
sumatriptan

pijn komt vaak vanuit me nek, bijwerking van de sumatriptan... buikpijn de volgende dag.

Tegenwoordig wordt het steeds heftiger en heb ik soms het gevoel dat me oog uit zijn kas knalt (clusterhoofdpijn)

Ik let al op voeding e.d. om te kijken of ik daar nog mee kan spelen want vrij weinig blijft er over.

Ik sta nog op de wachtlijst bij de hoofdpijnkliniek (moest weer achteraan beginnen, was iets niet goed gegaan met de formulieren... zucht)

Weinig begrip van collega's en andere personen die geen ervaring hebben met migraine... heel erg vervelend en belemmerend.

Ook wel eens iets gehoord over Excedrin:
http://www.excedrin.com/products/migraine.shtml

Iemand ervaring daarmee? Dat schijnt ook supergoed te helpen (niet verkrijgbaar in Nederland)
Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.
Ook een voor traject gehad van medicijnen, fysio enz enz.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116459009
Ik doe mee aan het hoofdpijn/migraine onderzoek van het LUMC.
Krijg zo af en toe een vragenlijst en moet soms bloed inleveren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:38:27 #151
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_116459132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:35 schreef Vicky het volgende:
Ik doe mee aan het hoofdpijn/migraine onderzoek van het LUMC.
Krijg zo af en toe een vragenlijst en moet soms bloed inleveren.
Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehad :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_116459252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:38 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ook, de laatste tijd trouwens geen vragenlijst meer gehad :).
Ik een week of 2 geleden nog een lange
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116461379
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:27 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Collega van mij ( man) is naar een kliniek in Duitsland geweest en helemaal binnenste buiten gekeerd, speciaal dieet ed, om zijn hormoon huishouding weer goed te krijgen, heeft goed geholpen en geen migraine meer.
Ook een voor traject gehad van medicijnen, fysio enz enz.
Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:25:49 #154
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116463283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:39 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook al voeding aan het aanpassen, geen cola meer e.d., letten op E nummers etc.
Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.
Pakjes en zakjes zijn helemaal uit den boze. Maar bijv ook ketchup.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116463563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:25 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Het gaat heel ver, geen suikers, en proberen zo natuurlijk mogelijk te eten.
Pakjes en zakjes zijn helemaal uit den boze. Maar bijv ook ketchup.
Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.

Veel zoete dingen wel, en idd die paracetamol met codeine, als ik die neem tijdens een migraine aanval, dan wordt het of beter, of vele malen slechter... verschilt altijd.

Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:49:25 #156
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116464268
Heel vaak is een voedingsmiddel ( of de trek daarin) geen trigger maar een aanwijzing dat er een migraine aanval onderweg is.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116464545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:49 schreef Curiosity het volgende:
Heel vaak is een voedingsmiddel ( of de trek daarin) geen trigger maar een aanwijzing dat er een migraine aanval onderweg is.
De dokter kan me ook niet meer helpen, dat is het frustrerende....

Had 3 week terug een aanval... was bijna naar het ziekenhuis gegaan want ik was naast het spugen en misselijk ook duizelig en ik zag wazig..

ze worden bij mij steeds erger
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116476812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Werkte bij mij in het begin niet, maar mijn dosis is daarna verhoogd. Ik slik nu 40 mg per dag en ik heb al meer dan 2 jaar geen aanval gehad (afkloppen) :)
pi_116476948
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_116479406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
Hiero...

fucking sucks.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116480082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:57 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hiero...

fucking sucks.
Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.

Hoelang zit jij gemiddeld in een cluster? en hoelang bleeft een cluster weg?
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_116480307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:06 schreef Ramkraker het volgende:

[..]

Haa idd fucking sucks, na 4 jaar zijn ze er twee weken geleden achter gekomen dat ik het ook heb.. ben wel weer bijna uit een cluster gelukkig, maar heb het de hele zomer gehad.

Hoelang zit jij gemiddeld in een cluster? en hoelang bleeft een cluster weg?
Vaak een 24 uur.

Alsof me oog eruit gedrukt wordt.

Ik heb ergens gelezen dat je een zuurstof tank kan krijgen...

bij mij werkt wel eens een plastic bekertje in me mond, en daar dan in en uit ademen... (gewoon tussen me tanden, of over me neus en mond dat ik toch nog frisse lucht erbij krijg ook)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116480548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:09 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vaak een 24 uur.

Alsof me oog eruit gedrukt wordt.

Ik heb ergens gelezen dat je een zuurstof tank kan krijgen...

bij mij werkt wel eens een plastic bekertje in me mond, en daar dan in en uit ademen... (gewoon tussen me tanden, of over me neus en mond dat ik toch nog frisse lucht erbij krijg ook)
24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.

Met dat bekertje kan ik wel eens proberen haha, thx voor de tip :)
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_116480664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:13 schreef Ramkraker het volgende:

[..]

24 uur voor een cluster of voor een aanval? want een cluster bij mij duurt wel 6 weken, en je kan inderdaad een zuurstof tank krijgen, ik ga binnekort ook beginnen met zuurstoftherapie voor zo een tankje. En er zijn ook verschillende medicijnen voor, die werken ook wel redelijk.

Met dat bekertje kan ik wel eens proberen haha, thx voor de tip :)
Ik heb een aanval hoogstens een dag... maar soms meerdere in een bepaalde periode... dat is het verschil.

Ik heb het niet dagen nonstop... maar goed ook want dan is de kans serieus aanwezig dat het de naam suicide headache eer aan doet...

het doet soms zo zeer hea...... alsof er aders in je hoofd op knappen staan.

Het is ook levensgevaarlijk want dat kan ook echt gebeuren.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116509306
@ managetheanger

Wat dacht je van even langs een arts gaan, want clusterhoofdpijn is niet iets dat je zelf even diagnosticeert. Je verhaal past iig niet bij een clusterhoofdpijn.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 7 september 2012 @ 20:25:05 #166
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116511935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:29 schreef starla het volgende:
@ managetheanger

Wat dacht je van even langs een arts gaan, want clusterhoofdpijn is niet iets dat je zelf even diagnosticeert. Je verhaal past iig niet bij een clusterhoofdpijn.
Heb snachts de doktersdienst over de vloer gehad die mij een morfinepil gaf omdat ik het niet meer trok... die kwam met die conclusie.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116516466
Als ik zo het verhaal van clusterhoofdpijn lees kan ik me voorstellen dat er hier mensen zijn dat meer diagnose misschien handig is.
De pijn van een clusterhoofdpijn, de priem in je oog of een zijde van je kop, wordt namelijk ook bij migraine gevoeld.
Of je migraine of cluster hebt doet niets af aan de pijn die je hebt maar wel aan je behandeling.
Om alleen op een spoedarts af te gaan die je waarschijnlijk niet erg goed kent, zou ik niet doen.
Ga langs bij je huisarts en laat je doorverwijzen naar een neuroloog.
Die kan onderzoeken doen zoals een EEG. Daaruit kunnen ze erg veel aflezen.
De neuroloog kan je dan ook helpen met de juiste medicatie en dosering.

Heel veel sterkte!
pi_116516859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:41 schreef maartjeh het volgende:
Welke medicijnen heb je gekregen Joysa?
Ik heb van de week propranolol meegekregen, die moet ik voortaan elke dag gaan slikken. Ik ben benieuwd. Iemand ervaring met deze medicijnen??
Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Joysa op 07-09-2012 21:42:54 ]
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116517214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ketchup is nog geen trigger geweest voor me.

Veel zoete dingen wel, en idd die paracetamol met codeine, als ik die neem tijdens een migraine aanval, dan wordt het of beter, of vele malen slechter... verschilt altijd.

Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
Dit had ik heel erg voordat ik mijn preventieve medicijnen kreeg. Sinds die tijd niet meer :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116517337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:33 schreef ManageTheAnger het volgende:

Maar meer mensen bij wie het uit de nek weg komt?
Begint altijd in mijn nek....
pi_116520913
De nek, een van mijn ogen of een hersenhelft. Verzin het het maar of het is de start van een aanval.
Altijd een verrassing waar de volgende begint....
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:52:05 #172
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116521557
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:44 schreef soapie het volgende:

[..]

Begint altijd in mijn nek....
ook al fysio enzo gehad?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:54:35 #173
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_116521671
Ik voel een aanval ook opkomen... ik kan het zien aankomen.

De kleuren van alles worden feller, ik hoor beter en ik ruik alles beter...

en dan is het ong 12u later mis.

een dag of twee van te voren, krijg ik last van spraakgebrek, versprekingen en concentratieproblemen.

meer mensen die dat herkennen?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:08:23 #174
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116522297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)
Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.
Heel vaak denken migraine patienten dat de aanval komt door bepaald etenswaren maar op het moment dat je er trek in krijgt of hebt is de aanval al ingezet.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:10:59 #175
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_116522407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik voel een aanval ook opkomen... ik kan het zien aankomen.

De kleuren van alles worden feller, ik hoor beter en ik ruik alles beter...

en dan is het ong 12u later mis.

een dag of twee van te voren, krijg ik last van spraakgebrek, versprekingen en concentratieproblemen.

meer mensen die dat herkennen?
Ja, met dubbele tong praten, erg zweten na inspanning, ontzettend geeuwen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_116523180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:08 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Die verklaarbare aanvallen kunnen ook voorspelbaar zijn.
Heel vaak denken migraine patienten dat de aanval komt door bepaald etenswaren maar op het moment dat je er trek in krijgt of hebt is de aanval al ingezet.
Ja klopt :)

Ik heb altijd moeite met het omschrijven, ben doktersassistente dus zonder vakjargon praten is af en toe lastig :P
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_116528973
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:52 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

ook al fysio enzo gehad?
:Y Ongeveer alles wel geprobeerd. Heb voor een aanval ook altijd verschrikkelijke geeuw-aanvallen....
pi_116533921
Bij mij komt het ook vanuit mijn nek. Het vervelende daarvan vind ik dat mensen dan altijd zeggen: 'Dan zal het wel spanningshoofdpijn zijn' of 'Dan zal het wel door stress komen.'

Maar er zijn genoeg bewijzen dat dat niet zo is (hoewel stress best een rol zal spelen): komt in aanvallen, misselijkheid, gaat over d.m.v. Imigran.

Op dit moment gebruik ik 900 mg Depakine per dag. Nog geen effecten gemerkt. Neuroloog zegt dat dit het laatste bekende middel is dat ik kan uitproberen.
pi_116843891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:36 schreef Joysa het volgende:

[..]

Ik heb beta blokkers gekregen. (bloeddrukverlagers)
ik moet zeggen dat deze ernstig goed werken! van minstens 1 aanval per week naar alleen nog maar verklaarbare aanvallen. (alcohol/pure chocolade/caramel)
Ik ben heel benieuwd. Ben gestopt met de diclofenac 3keer daags en de diazepam. Wil die zooi niet meer en durf ze ook niet samen met de betablokkers in te nemen. Ga vanaf vandaag beginnen met de betablokkers maar de fysio gaat aanstaande week ook een stresstest en meer dingen bij me afnemen.

Jouw ervaring met betablokkers klinken heel positief! Klinkt goed. :)

Bij mij komt de hoofdpijn trouwens ook vanuit m´n nek. M´n hele schouders, bovenrug en nek zitten vast. Moet oefeningen doen van de fysio die ik overigens niet kan doen omdat ze te pijnlijk zijn, heb het gevoel dat ik er vanalles mee forceer.
pi_116867863
Helaas heb ik ook regelmatig last van migraine , bij mij begint het altijd vanuit de rechterkant van mijn hoofd en zet helemaal door naar mijn nek.
Het gekke is dat mijn rechteroog ook erg veel traant net alsof er van binnen een ballon word opgeblazen, tijdens een aanval hoor ik ook van alles knappen in mijn hoofd/neus.
De aanval leid ook altijd naar de wc met de nodige misselijkheid , maar ik word altijd misselijk als ik hevig pijn ervaar.
Mijn record staat op 12 dagen elke dag meerdere aanvallen verschrikkelijk was dat.

Kwa medicatie heb ik Rizaliv gekregen maar dat werkt voor geen meter , en verder wil ik eigenlijk ook geen medicijnen tot me toe nemen.(ik kon ook andere krijgen die het helemaal zouden moeten voorkomen maar moet dan wel dagelijks gebruikt worden, dus je word er dan afhankelijk van)

Voor mijn werkt een stevige blow het beste na 4 hijsjes word het al snel minder en na de hele blow lukt het meestal om in slaap te vallen ondanks de pijn.
En 9 van de 10 x als ik weer wakker word dan is de aanval weg.

Dus ik heb voor mezelf ontdekt dat wiet de oplossing/verlichting is tegen mijn aanvallen, maar wat de migraine aanvallen nou precies veroorzaakt weet ik nog niet.
Soms kan ik het wel aanvoelen dat er weer die week een aanval zit aan te komen door een druk in mijn hoofd.
Het is jammer dat wiet niet vergoed word in mijn geval voor migraine en het dus uit eigen zak moet betalen. Maar zelfs dat is nog beter dan de aanval zonder wat dan ook door te moeten maken.

sterkte allemaal ik heb een hoop meegemaakt kwa pijntjes maar migraine is echt heel gemeen. :W
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:46 #181
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_117060295
Hier al weer 2 weken aan het kwakkelen, bijna iedere dag hoofdpijn, en heel vaak word ik 's ochtends vroeg wakker met migraine, net op tijd om een maxalt te nemen zodat ik naar mijn werk kan, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Heb een ander ritme en merk daar gelijk iets van.
Vandaag weer, maxalt slaat nog niet echt aan.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:40:28 #182
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_117062489
Bij mij komt het ook altijd uit de schouders en nek. Ik ben heul scheef :P waardoor er altijd een soort 'druk' op mijn linkerschouder staat.

Ik denk zelf dat mijn migraine ontstaan is door een whiplash die ik heb opgelopen toen ik 12 was. Een paar maanden daarna had ik mijn eerste migraineaanval. Kan ook toeval zijn, maar omdat het altijd uit mijn nek komt zou er ook wel verband kunnen zijn.

Bij mij gaat het de laatste tijd erg goed, al lang (2 maanden :o ) geen aanval meer gehad (gauw afkloppen :P ).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_117090892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:40 schreef MaLo het volgende:
Bij mij komt het ook altijd uit de schouders en nek. Ik ben heul scheef :P waardoor er altijd een soort 'druk' op mijn linkerschouder staat.

Ik denk zelf dat mijn migraine ontstaan is door een whiplash die ik heb opgelopen toen ik 12 was. Een paar maanden daarna had ik mijn eerste migraineaanval. Kan ook toeval zijn, maar omdat het altijd uit mijn nek komt zou er ook wel verband kunnen zijn.

Bij mij gaat het de laatste tijd erg goed, al lang (2 maanden :o ) geen aanval meer gehad (gauw afkloppen :P ).
Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.
Ik heb de mazzel dat ik een aantal oorzaken door elkaar heb, een daarvan is een paar scheve nekwervels. Als de boel op slot gaat door spanning kan ik wachten op een aanval.
Ik ga zelf eens per 3 weken op de massagestoel. Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:28:37 #184
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_117091087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Bij jou zouden massages kunnen helpen. Als je spieren ontspannen blijven kan je een aantal aanvallen voorkomen.
Ik heb de mazzel dat ik een aantal oorzaken door elkaar heb, een daarvan is een paar scheve nekwervels. Als de boel op slot gaat door spanning kan ik wachten op een aanval.
Ik ga zelf eens per 3 weken op de massagestoel. Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Ik heb bij meerdere therapeuten massages gehad, maar dit had geen effect op mijn migraine. Sporten om mijn 'core' en mijn schouders stevig te houden helpt relatief gezien het beste. Heb ook zooltjes gehad om mijn houding te corrigeren, hielp jammergenoeg ook niet. (Nou ja, jammergenoeg, ik kon wel gewoon weer leuke schoenen aan toen bleek dat ze toch niet hielpen :P )
Maar toch bedankt voor je tip :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_117091094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:46 schreef Curiosity het volgende:
Hier al weer 2 weken aan het kwakkelen, bijna iedere dag hoofdpijn, en heel vaak word ik 's ochtends vroeg wakker met migraine, net op tijd om een maxalt te nemen zodat ik naar mijn werk kan, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Heb een ander ritme en merk daar gelijk iets van.
Vandaag weer, maxalt slaat nog niet echt aan.
Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?
Ik ga zelf een uur "slapen". Dat is voor mij de inwerktijd van maxalt. Als ik doorloop werkt het niet.
Maar het kan zijn dat Maxalt niet voor je werkt. In dat eval moet je teruggaan naar de arts die het voorschreef.
Succes!
  zaterdag 22 september 2012 @ 00:04:39 #186
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_117099284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:28 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Neem je wel rust als je die pil onder je tong legt?
Ik ga zelf een uur "slapen". Dat is voor mij de inwerktijd van maxalt. Als ik doorloop werkt het niet.
Maar het kan zijn dat Maxalt niet voor je werkt. In dat eval moet je teruggaan naar de arts die het voorschreef.
Succes!
Ja hoor, juist als ik moet werken ben ik ben blij als ik nog anderhalf uur kan slapen, dan is het ook wel weg, maar toch komt het de laatste 2 weken geregeld terug.
Zoals ik al zei, een ander ritme en ik heb er direct last van.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_117108681
Maxalt voorkomt geen aanvallen. Het is en blijft symptoom-bestrijding.
En een constant ritme waardoor je aanvallen voorkomt is bijna niet te doen. et leven moet vooral leuk zijn!
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:23:01 #188
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_117108796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:18 schreef Oceanonix het volgende:
Maxalt voorkomt geen aanvallen. Het is en blijft symptoom-bestrijding.
En een constant ritme waardoor je aanvallen voorkomt is bijna niet te doen. et leven moet vooral leuk zijn!
Dat weet ik wel dat ze geen aanvallen voorkomen.
Maar ik kan heel goed een bepaald ritme volgen, maar soms heb je het niet voor het zeggen helaas.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 26 september 2012 @ 11:14:58 #189
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117266584
ik heb er dus ook last van,
ben gisteren bij de neuroloog geweest,
en omdat ik er 2x in de week last van heb, heb ik nou dagelijkse medicijnen gekregen.
+ heb ik 2 spuiten meegekregen voor als ik toch nog een aanval krijg
aankomende zaterdag mag ik een MRI doen.
en dan de woensdag uitslag ervan.

we zijn benieuwd
mee bekant vangde gin haas.
pi_117266937
Normaal gesproken heb ik altijd eerst een aura voordat ik een aanval krijg, maar soms krijg ik vķķr die aura nog een ander willekeurig iets.

Een keer had ik een periode van 20 minuten waarin alles, maar dan ook alles een deja vu gevoel had. Soms krijg ik gevoelloze plekjes op m'n handen en zonet had ik het gevoel dat mijn handen niet van mij waren, maar dat ik naar de handen van iemand anders keek. Erg grappig, los van de koppijn.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:29:18 #191
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_117266997
Al die verschijnselen zijn aura's.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 26 september 2012 @ 11:30:30 #192
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_117267030
Ik heb soms ook een deja vu gevoel met raar gevoel in mn buik en een soort van dagdromen ofzo. altijd gevolgd door een aura.

en ik word er momenteel verdrietig van dat ik de laatste tijd altijd oogmigraine krijg tijdens het douchen, heel vervelend.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:30:35 #193
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_117267032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:27 schreef KoningStoma het volgende:
Normaal gesproken heb ik altijd eerst een aura voordat ik een aanval krijg, maar soms krijg ik vķķr die aura nog een ander willekeurig iets.

Een keer had ik een periode van 20 minuten waarin alles, maar dan ook alles een deja vu gevoel had. Soms krijg ik gevoelloze plekjes op m'n handen en zonet had ik het gevoel dat mijn handen niet van mij waren, maar dat ik naar de handen van iemand anders keek. Erg grappig, los van de koppijn.
dat laatste ken ik wel,
ik heb het ook dan ik dan mn handen beginnen te tintelen, warm dan weer koud,
kan niet meer lezen, schrijven
simpelen vragen antwoorden gaat moeilijker ( bijvoorbeeld ik kan dan niet meer vertellen wie ik ben)
en mn linkeroog doet het niet meer.
mee bekant vangde gin haas.
pi_117267622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Curiosity het volgende:
Al die verschijnselen zijn aura's.
Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:17 schreef Ramkraker het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar zijn hier ook mensen met clusterhoofdpijn? is een migraine verwante vorm van hoofdpijn.
Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.

Als ik mocht kiezen tussen de twee had ik liever clusterhoofdpijn. De pijn is erger, maar duurt een stuk korter. Bij migraine duurt het vaak 4 uur en ben ik de rest van de dag suf en misselijk. Een clusterhoofdpijn aanval duurt "maar" 20 minuten en daarna kan ik wat meer.

Van wat ik bij andere mensen met clusterhoofdpijn zie heb ik een vrij milde vorm gelukkig.
pi_117272079
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen visuele aura's ook daadwerkelijk aura's waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

[..]

Ik denk dat ik het ook heb. De afgelopen 4 jaar heb ik bijna elke lente een periode gehad met hoofdpijn die wel heel erg lijkt op de beschrijvingen van clusterhoofdpijn. Elke dag rond hetzelfde tijdstip en erg pijnlijk. Ook altijd aan dezelfde kant, iets boven mijn oog.

Als ik mocht kiezen tussen de twee had ik liever clusterhoofdpijn. De pijn is erger, maar duurt een stuk korter. Bij migraine duurt het vaak 4 uur en ben ik de rest van de dag suf en misselijk. Een clusterhoofdpijn aanval duurt "maar" 20 minuten en daarna kan ik wat meer.

Van wat ik bij andere mensen met clusterhoofdpijn zie heb ik een vrij milde vorm gelukkig.
Ook al naar de neuroloog geweest hiervoor? Want het klinkt idd wel zo..

Ik heb er nu een weekje geen last meer van gehad, maar het komt nu gewoon weer terug, maar ik heb gelukkig medicijnen nu, en ik heb het ook gehad dat ik 3/4 aanvallen per dag had, dat is nu gelukkig niet meer zo, maar ik denk dat het wel weer erger word helaas.. Bij mij duren de aanvallen gemiddeld 45 minuten en dan kan ik ook echt niks, en daarna ben ik 30 minuten misselijk en dan kan ik weer wat :)
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_117279814
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 03:50 schreef Diabox het volgende:
Eergisteren voor het eerst sinds ruim 'n jaar weer 'n 'aanval' gehad, half uur 'aura' gevolgd door urenlange milde hoofdpijn. Dacht er vanaf te zijn. :(
9 maanden verder zonder aanvallen, ik blij :)
  donderdag 27 september 2012 @ 12:57:48 #197
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_117309318
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:26 schreef Oceanonix het volgende:

[..]
Sommige masseurs zijn bij een club aangesloten waardoor het ook verzekerd is wanneer je een uitgebreidere verzekering hebt.
Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)
pi_117310008
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 12:57 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Weet je toevallig hoe die "club" heet? Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine aanvallen en heeft eerder wel eens zijn nek laten "kraken" en toen bleef het wel een tijdje weg/werd het heel erg minder, maar hem werd verteld dat het kraken niet al te vaak kan gebeuren, omdat het dan toch niet zo heel goed zou zijn (hij had zelf ook na het kraken het idee te hebben dat zijn hoofd op zijn nek wiebelde)
Kan het niet nakijken. Dat deel van internet wordt wel geblockt...
Kijk eens bij je zorgverzekeraar. Daar staan vaak de beroepsverenigingen benoemt waarvan ze vergoeden. En dan kan je bij de beroepsvereniging kijken wie er bij je in de buurt zit.
pi_117318191
Na een aantal gesprekken bij de fysio tot de conclusie gekomen dat ik 'verkeerd' adem. Ik adem via m'n borst en dat zou ik via m'n buik moeten doen omdat ik nu veel te weinig zuurstof in m'n bloed krijg schijnbaar. Dit kan allerlei lichamelijke klachten veroorzaken.

Ik ben benieuwd. Het klinkt allemaal heel logisch, maar of dit ook werking heeft op m'n migraine.... Ik hoop het.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:44:53 #200
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_140780130
Hier vanaf woensdag bezig geweest met een migraine aanval, pillen hielpen niet en vanaf donderdag ook niets meer ingenomen, op een gegeven moment deed mijn hoofd zo zeer dat alleen het liften van mijn schedel de pijn zo verlichten ( voor mijn gevoel dan, beetje drastisch hahaha).
Vanmorgen wakker geworden zonder pijn, na heel lang te hebben geslapen.

Had ook weer trek, had ik ook al 2 dagen niet.

1 ding is mij opgevallen, dacht het al eens eerder te zien maar nu was het heel duidelijk.
1 oog stond anders dan normaal, en ik bedoel dan echt mijn oog, iris en pupil.
Nu is dat duidelijk weg. Mijn pupil reageerde wel normaal als in kleiner en groter worden met licht, maar hij stond wat droevig, hangerig.
Meer mensen die dit herkennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 06-06-2014 15:13:02 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:33:15 #201
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_140783170
Van die aura tekeningen krijg ik ook een trekkerig gevoel van in mn kop.
Sinds m'n zwangerschap zijn mijn migraines van 1x in a blue moon tot meerdere malen per week verergerd.. De dokter schreef me maxalt voor, ik hoef die troep niet liever een paracetamol glas(zen) water en slaap! Tis wel minder heb alleen nu chronishe koppijn die rustig 3 dagen achterelkaar blijft zeuren voelt een beetje als de aanloop op een migraine die dan net niet doorzet.. Blegh..
pi_140787809
ik red het niet op alleen pcm/ibu. Ik moet echt Maxalt hebben anders kots ik mezelf helemaal leeg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_140787905
Ik heb nu bloeddruk verlagende medicatie om te kijken of de migraine minder wordt en gebruik/test de cefaly.de scherpste randjes zijn er vanaf.
Had laatste tijd wel 2 a 3 aanvallen per week en sumatriptan helpt wel maar ja zo vaak is ook niet de bedoeling. Hier sinds uurtje weer migraine vrij. Had ik vanaf woensdag middag pppffd
pi_154883285
Schop.
Vandaag weer zover.. het komt iets vaker de laatste tijd dan het vķķr de overgang het geval was.... lijkt het.
Maar goed. Ik heb de klassieke aura-migraine en kreeg als tip van iemand het middel : Rizapriptan.
Hoe werkt dat bij jullie? Hoe zijn de bijwerkingen, want ik neem al zeker geen 20 jaar meer medicatie omdat de bijwerkingen altijd erger waren dan de aanval (18-20 uur tot alles weg is).
Breekt het middel de aura's al af binnen een half uur of blijft die allesverzengende koppijn weg? Ik voel/hoor het zelfs kraken vandaag, zo'n pijn. Aura's waren ook weer fijn lang aanwezig met afasie en uitval.
pi_154887299
Ik gebruik het.
Het neemt bij mij de aura niet weg. En het stopt de migraine ook niet. Enige is dat ik minder lang last heb van hoofdpijn.
Ik word wel heel erg moe en loom van dat spul.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:28:32 #206
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154887880
Ik neem het pas in na de aura. Ik krijg alleen ontzettende dorst erna. Moeheid ed. Heb ik al voor de aanval.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:45:26 #207
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154888042
Ik gebruik sumatriptan, maar heb migraine zonder aura.

Helpt bij mij goed tegen de hoofdpijn, die is een uurtje na inname een heel stuk draaglijker. Maar ook ik word erg moe :D. Of dat van de migraine of het middel komt weet ik niet.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_154892112
Ik kan het alleen maar innemen bij de eerste visuele verschijnselen omdat ik het niet voel aankomen.

Je hebt sowieso een olifant op je hoofd zitten na de aura's, en vandaag ook nog is het niet weg en heel erg moe heb ik ook wel, dorst ook, maar als dat ook alle bijwerkingen zijn vind ik het wel iets om een keer te proberen.
Vroeger had ik iets als imigran of zoiets, en ik voelde me zo vreselijk raar, naar, een zombie dat ik het nooit meer heb genomen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:28:10 #209
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154892234
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:22 schreef Bluezz het volgende:
Je hebt sowieso een olifant op je hoofd zitten na de aura's en heel erg moe is het ook wel, dorst ook, maar als dat alle bijwerkingen zijn vind ik het wel iets om een keer te proberen.
Vroeger had ik iets als imigran of zoiets, en ik voelde me zo vreselijk raar, naar, een zombie dat ik het nooit meer heb genomen.
Dat is de merknaam van sumatriptan, dat ik heb :D. Een zombie word ik er niet van, maar wel dus duf.
Als ik op mijn werk een aanval krijg, functioneer ik na het nemen van een sumatriptan nog maar op hooguit halve kracht. Ik kom de dag door maar daar is ook alles mee gezegd. Vaak stap ik in de auto naar huis en ga alsnog in bed liggen.

Hoe doen jullie dat trouwens bij een aanval op je werk? Met migraine kan ik in zijn geheel niet autorijden. Het medicijn beinvloedt de rijvaardigheid. Toch moet je op een of andere manier thuiskomen. Ik neem dus wel medicijn en rij naar huis.

Ik heb geen aura's voor een migraine-aanval, wel dat ik vreselijk veel moet geeuwen en trek heb in zoet en vet. Na een aanval heb ik daar ook altijd zin in :').
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_154892667
Ik wacht tot de aura's weg zijn en met een shitload aan PCM laat ik me naar huis brengen of ga na een uur of anderhalf zelf met de bus of golfer komt me halen. Heb ooit wel eens doorgewerkt maar achteraf was ik 3 dagen van de kaart en had allemaal fouten zitten maken.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:10:01 #211
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_154896141
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat is de merknaam van sumatriptan, dat ik heb :D. Een zombie word ik er niet van, maar wel dus duf.
Als ik op mijn werk een aanval krijg, functioneer ik na het nemen van een sumatriptan nog maar op hooguit halve kracht. Ik kom de dag door maar daar is ook alles mee gezegd. Vaak stap ik in de auto naar huis en ga alsnog in bed liggen.

Hoe doen jullie dat trouwens bij een aanval op je werk? Met migraine kan ik in zijn geheel niet autorijden. Het medicijn beinvloedt de rijvaardigheid. Toch moet je op een of andere manier thuiskomen. Ik neem dus wel medicijn en rij naar huis.

Ik heb geen aura's voor een migraine-aanval, wel dat ik vreselijk veel moet geeuwen en trek heb in zoet en vet. Na een aanval heb ik daar ook altijd zin in :').
Geeuwen is ook een aura.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:14:39 #212
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154896275
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:10 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Geeuwen is ook een aura.
Volgens mij is geeuwen geen aura maar wel een "voorteken" / waarschuwing :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_154896937
Hebben jullie ook altijd je bedenkingen bij het 'begrip' op de werkvloer?
Nou werk ik al mijn hele leven in de zorg, VPhuizen, ziekenhuizen e.d. en ze zéggen allemaal dat ze het vreselijk rot vinden en beterschap, maar toch heb ik in het verleden wel wat gesprekken met teamleiders moeten voeren door mijn wat hogere ziekteverzuim dan anderen.
Ooit was er eentje die zei dat ze het best rot vond dat ik dat had, maar dat er ook collega's waren die in 3 jaar niet 1 dag ziek waren geweest. :')
pi_154896967
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:14 schreef MaLo het volgende:


Volgens mij is geeuwen geen aura maar wel een "voorteken" / waarschuwing :)
Voorteken bij mij is euforie, ik voel me op de toppen van mijn bestaan :+
En dan pats zie ik de helft van mn arm niet meer of zo en beginnen de aura's. Geeuwen is géén aura hoor :D

Dit zijn aura's en filmpjes ervan : (kan er bijna niet naar kijken)
http://www.marklanphen.nl/blog/migraine-met-aura/
pi_154897553
Ik heb al 3 maanden bijna geen last meer, nieuwe bloeddrukpillen zijn super!!!
pi_154898210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:06 schreef soapie het volgende:
Ik heb al 3 maanden bijna geen last meer, nieuwe bloeddrukpillen zijn super!!!
Wat fijn!!
Zijn dat de betablokkers toevallig waar mijn huisarts het over had vanmiddag? Ter preventie?
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:34:14 #217
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154898365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat fijn!!
Zijn dat de betablokkers toevallig waar mijn huisarts het over had vanmiddag? Ter preventie?
Waarschijnlijk wel. Men is er bij toeval achter gekomen dat betablokkers zoals Propranolol een profylactische werking hebben. Hartpatienten met migraine die ze slikten meldden een afname van de aanvallen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_154898379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat fijn!!
Zijn dat de betablokkers toevallig waar mijn huisarts het over had vanmiddag? Ter preventie?
Nee denk het niet, ik heb last van hoge bloeddruk, tabletten die ik daarvoor heb gekregen hebben als zeeeeer prettige bijkomstigheid dat ik bijna geen migraine meer heb gehad...
pi_154898525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef tonja het volgende:

Waarschijnlijk wel. Men is er bij toeval achter gekomen dat betablokkers zoals Propranolol een profylactische werking hebben. Hartpatienten met migraine die ze slikten meldden een afname van de aanvallen.
Ja daar had de h.a. het over.
pi_154898570
Propanolol deed helemaal niks bij mij...
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:44:24 #221
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_154898689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:40 schreef soapie het volgende:
Propanolol deed helemaal niks bij mij...
Bij mij ook niet, maar niet geschoten is altijd mis.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_154898752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:44 schreef tonja het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Dat is zeker waar! je gaat echt alles proberen om minder-geen hoofdpijn meer te hebben!!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:50:51 #223
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_154898878
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:46 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! je gaat echt alles proberen om minder-geen hoofdpijn meer te hebben!!
Ik heb veel baat bij medicinale wiet , als je het een lage dosis neemt via bv thee, voordat het erg is lost het het altijd wel op
pi_154900029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja daar had de h.a. het over.
Ik gebruik metoprolol, tijdje met goed resultaat, maar laatste tijd weer meer migraine.
Hele hoofd voelt dan ook pijnlijk aan. De buitenkant zeg maar.
Zit nu ook met behoorlijk laag ferritine gehalte en dat kan daar ook mee te maken hebben.
pi_154920274
* cafpow meld zich....

Zelf heb ik ook last van migraine, niet heel vaak op het moment. Ik heb tijden gehad waarin ik makkelijk 4keer in de maand met een aanval zit en soms maanden zonder.

Nu zit ik in een periode zonder, laatste aanval zonder speciale reden was 3 maanden geleden. Wat bij mij erg belangrijk is om een aanval te voorkomen is goede nachtrust, voldoende vocht innemen.

Wat bij mij ook helpt als ik heel erg lichte hoofdpijn heb en ik de kans heb te gaan liggen met 2 kussens leunend op de zijkant van het hoofd waar ik het voel.

Bij mij kan je ook echt in de buurt van mijn rechteroor een dikke/opgeblazen ader voelen en hij bonkt dan, als ik hem indruk dverdwijnt de spanning en pijn zolang ik hem ingedrukt heb.

Na heel intensief sporten (spinning/kickboksen) heb ik ook kans op een aanval..soms houdt deze 1 dag aan maar soms ook nergens last van.

Ik gebruik ook rizatriptan en het is voor mij echt een wondermiddel. Wel neem ik ze alleen als het echt een zware aanval is. Na 10 minuten begint de aanval bij mij al te zakken en na half uurtje is het meestal verdwenen afhankelijk van hoe zwaar de aanval was.
Na een aanval ben ik ook inderdaad altijd moe, alleen dat is altijd na een aanval ook al heb ik geen medicatie op.
Zelf heb ik gelukkig bijna geen last van aura's..
pi_154921014
Ik zou bijna hopen dat ik een nieuwe aanval krijg, zo benieuwd naar het wondermiddel :o
pi_154928189
Even een reeks van gemaakt.
pi_154929774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik zou bijna hopen dat ik een nieuwe aanval krijg, zo benieuwd naar het wondermiddel :o
Wat heb je nu gekregen?

Ik was/ben sinds gistermiddag ook weer de sjaak.
Vandaag vrije dag,kinderen vrij en die konden vanmo gelukkig paar u naar opa en oma.
Nu beetje thuis hangen en weer op tijd naar bed.
Vaak trekt t na 24u wel weg maar ben er nu bang voor.....
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:23:08 #229
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154930137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:39 schreef Bluezz het volgende:
Hebben jullie ook altijd je bedenkingen bij het 'begrip' op de werkvloer?
Nou werk ik al mijn hele leven in de zorg, VPhuizen, ziekenhuizen e.d. en ze zéggen allemaal dat ze het vreselijk rot vinden en beterschap, maar toch heb ik in het verleden wel wat gesprekken met teamleiders moeten voeren door mijn wat hogere ziekteverzuim dan anderen.
Ooit was er eentje die zei dat ze het best rot vond dat ik dat had, maar dat er ook collega's waren die in 3 jaar niet 1 dag ziek waren geweest. :')
Om hierop terug te komen, bij mijn werk zijn ze best begripvol. Ik meld het als ik een aanval heb. Door de medicatie kan ik het soms uitzingen maar men weet dat ik dan weinig productief meer ben. En als ik naar huis ga vanwege migraine, dan is dat maar zo. Ik krijg er eigenlijk nooit opmerkingen over.

Ik verzuim zelden, behalve door migraine. Bij ons krijg je na 3 ziekmeldingen per jaar een veelverzuimgesprek. Ik mocht ook een keer komen opdraven. Migraine, migraine en een operatie :') . Tja we waren binnen 5 minuten uitgepraat :D.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:23:53 #230
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154930155
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:13 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wat heb je nu gekregen?

Ik was/ben sinds gistermiddag ook weer de sjaak.
Vandaag vrije dag,kinderen vrij en die konden vanmo gelukkig paar u naar opa en oma.
Nu beetje thuis hangen en weer op tijd naar bed.
Vaak trekt t na 24u wel weg maar ben er nu bang voor.....
Jij zegt: vandaag vrije dag. Ik ben ook vaak op vrije dagen de sjaak. Beterschap :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_154931274
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:13 schreef het-is-mij het volgende:


Wat heb je nu gekregen?


Rizatriptan.
pi_154931391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:56 schreef cafpow het volgende:
* cafpow meld zich....


Na heel intensief sporten (spinning/kickboksen) heb ik ook kans op een aanval..soms houdt deze 1 dag aan maar soms ook nergens last van.

Ik gebruik ook rizatriptan en het is voor mij echt een wondermiddel. Wel neem ik ze alleen als het echt een zware aanval is. Na 10 minuten begint de aanval bij mij al te zakken en na half uurtje is het meestal verdwenen afhankelijk van hoe zwaar de aanval was.
Na een aanval ben ik ook inderdaad altijd moe, alleen dat is altijd na een aanval ook al heb ik geen medicatie op.
Zelf heb ik gelukkig bijna geen last van aura's..
Ik heb ook de sporttrigger. Rest van de mogelijke triggers weet ik niet omdat het zo grillig is.

Gestopt met badminton, want bijna na elk potje/les een aanval. Zwemmen rustig = Oké maar duiken is uitlokking. Ook in bijv dingen vd efteling waar je (bijna) over de kop gaat...ik kan er op wachten. Te hard fietsen of lopen same shit. Ik heb wel eens (ik werk op de 7e etage) iets te hard alle trappen gelopen (in het kader van meer beweging). Half uurtje na dat ik boven was : Aanval. :(
Rustig leven dus :%

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 05-08-2015 17:51:21 ]
pi_154932445
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:13 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wat heb je nu gekregen?

Ik was/ben sinds gistermiddag ook weer de sjaak.
Vandaag vrije dag,kinderen vrij en die konden vanmo gelukkig paar u naar opa en oma.
Nu beetje thuis hangen en weer op tijd naar bed.
Vaak trekt t na 24u wel weg maar ben er nu bang voor.....
Klote van je vrije dag ook -O-
  woensdag 5 augustus 2015 @ 18:09:52 #234
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154932857
Wilde attracties zijn voor mij ook een trigger. Evenals stress, of beter gezegd: het moment na een periode van stress.

Als straks in het najaar de verwarmingen voor het eerst weer aangaan, heb ik ook vaak migraine.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_154933198
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Rizatriptan.
Vergelijkbaar met sumatriptan ws.
Ik voel me erna altijd een beetje apart, beetje zweverig ofzo of dat ik het niet allemaal bewust mee maak.
Toen ik net die pillen had dacht ik wow.....super fijn spul en nog streess maar dus heel voorzichtig mee geworden nadat ik ervan af moest kicken omdat ik er 2-3 p.w nodig had.
Door die pillen ging ik gewoon door terwijl de migraine ook o.a. een teken is om rust te pakken.

Wat heel vervelend is, ik kon het nog weleens weg slapen als ik op tijd was.
Als ik nu een flinke aanval heb dam word ik tig keer wakker s nachts v.d. hoofdpijn. Heel irritant en vermoeiend.

Mn hele familie is ermee bekend.
Ik ken t zelf ook van mn moeder.
Daar ging t na de overgang over..... maar goed ben 34 dus dat zal dan nog ff duren denk ik ;-)

Balen van de vrije dag ja.
Was zo blij dat ik tijdens ons week kamperen geen migraine heb gehad!

Zoals vandaag vind ik t vervelend dat ik mn vrije dag niet met de jongens door kan brengen.
Zij vinden t bij opa en oma leuk hoor maar dan werk ik 3-4 dgn p.w. en zijn we samen vrij en lig ik in bed.
Maar goed.
T zakt heel iets af dus genoeg geklaagd ;-)
Jongens waren lief en die gaan zo slapen en ik ook op tijd t bed in.

Btw die cefaly hielp mij dus niets helaas.
pi_154986796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb ook de sporttrigger. Rest van de mogelijke triggers weet ik niet omdat het zo grillig is.

Gestopt met badminton, want bijna na elk potje/les een aanval. Zwemmen rustig = Oké maar duiken is uitlokking. Ook in bijv dingen vd efteling waar je (bijna) over de kop gaat...ik kan er op wachten. Te hard fietsen of lopen same shit. Ik heb wel eens (ik werk op de 7e etage) iets te hard alle trappen gelopen (in het kader van meer beweging). Half uurtje na dat ik boven was : Aanval. :(
Rustig leven dus :%
Sporttrigger is bij mij alleen bij heel intensief sporten zoals spinning, maar gewoon sporten zoals voor de lol potje voetbal met vrienden of kort stukje hardlopen, skaten gaan nog.
Wat bij mij helpt bij intensief sporten is water drinken met wat zout erin, dat helpt wat..het neemt het niet weg, maar zorgt ervoor dat het minder zware hoofdpijn veroorzaakt.
En ik kan niet zonder sporten, dus neem de hoofdpijn voor lief..zorg er wel voor dat ik erna geen plannen meer heb :).
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:52:34 #237
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_154988728
Van sporten in een gymzaal of een sportschool kan ik ook een aanval krijgen. Van buiten sporten krijg ik nooit last, gek genoeg :D.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_157961042
Hoest hier?

Ben in juni 2014 gestart met metoprolol ivm migraine.
In eerste instantie met goed resultaat.
Wel kwam ik een aant kg aan, en merkte ik steeds s ochtends een drukkend en klemmend gevoel op de borst en dat ik er behoorlijk kortademig van werd bij inspanning.
Sinds aant maanden kwam de migraine ook weer terug.
Ben in okt af gaan bouwen met als gevolg iedere dag het gevoel van migraine en de vraag zet het wel of niet door?
Zo n naar gevoel bij mn voorhoofd.
Sinds 11 dgn gestart met bisoprolol en tot nu toe *afkloppen* al 8 dgn migraine vrij!
Daar ben ik al heel blij mee.
Hopelijk blijft t zo.

Ben ook alweer 1,5 kg afgevallen (zelfde eetpatroon) en de kortademigheid en t nare gevoel op de borst na inname is weg.
pi_157961201
Ik slik al ongeveer 2 jaar candesartan 16mg en ik ben van zeker 2 a 3 aanvallen per week naar 2 a 3 per jaar gegaan. Ook omdat ik er wel achter ben welke voedingsmiddelen een aanval uitlokken. Wel ontzettend last van duizeligheid bij opstaan door die dingen maar daar is mee te leven.

En de sumatriptan injecties werken thank god nog steeds binnen 10min bij een aanval.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_157961264
Ik had ook vaak hoofdpijn en af en toe migraine. Ik heb me toen laten behandelen door een vriendin van me die de Dorn Methode heft geleerd. Dat is gebaseerd op het rechtzetten van benen, heup en vooral de ruggengraat.

Ik heb sindsdien geen klachten meer. Ik heb zelf deze cursus ook gevolgd na overtuigd te zijn :)

Die afbeeldingen zijn wel erg herkenbaar trouwens. Die halve maan is op mij van toepassing. Klikte hem ook snel weg ja.

[ Bericht 13% gewijzigd door OxygeneFRL op 02-12-2015 11:54:07 ]
pi_157965843
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:45 schreef Joysa het volgende:
...candesartan....
Die heb ik ook, helpt bij mij ook enorm tegen de migraine, al bijna een halfjaar nagenoeg geen aanvallen meer gehad!!! *O*
pi_158921327
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:39 schreef Bluezz het volgende:
Schop.
Vandaag weer zover.. het komt iets vaker de laatste tijd dan het vķķr de overgang het geval was.... lijkt het.
Maar goed. Ik heb de klassieke aura-migraine en kreeg als tip van iemand het middel : Rizapriptan.
Hoe werkt dat bij jullie? Hoe zijn de bijwerkingen, want ik neem al zeker geen 20 jaar meer medicatie omdat de bijwerkingen altijd erger waren dan de aanval (18-20 uur tot alles weg is).
Breekt het middel de aura's al af binnen een half uur of blijft die allesverzengende koppijn weg? Ik voel/hoor het zelfs kraken vandaag, zo'n pijn. Aura's waren ook weer fijn lang aanwezig met afasie en uitval.
Gebruik al n hele poos ruzatriptan. Voorheen maxalt. De aanvallen gaan best snel over. Heb zo een ritueel. In het donker onder de douche straal over mn hoofd/schouders laten lopen. In bed met n koud washandje. Oordopjes in en liggen. Ik probeer te slapen maar lukt niet altijd de. Van de pillen moet alleen veel plassen. Ik gebruik de smelt variant. Aangezien ik vaak misselijk ben van de migraine.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:07:57 #243
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_158923780
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:00 schreef Dandilion het volgende:

[..]

Gebruik al n hele poos ruzatriptan. Voorheen maxalt. De aanvallen gaan best snel over. Heb zo een ritueel. In het donker onder de douche straal over mn hoofd/schouders laten lopen. In bed met n koud washandje. Oordopjes in en liggen. Ik probeer te slapen maar lukt niet altijd de. Van de pillen moet alleen veel plassen. Ik gebruik de smelt variant. Aangezien ik vaak misselijk ben van de migraine.
Dat heb ik ook dat veel plassen.
Zouden ze vochtafdrijvend zijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_163072765
Woensdag naar de neuroloog ivm migraine.
Inmiddels gestopt met de bisoprolol ivm klachten.
Benieuwd wat de neuroloog zegt.

Ook gebruik ik sinds 3 weken cbd olie.
Migraine lijkt minder vaak te komen.
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:08:31 #245
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163073375
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:07 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dat heb ik ook dat veel plassen.
Zouden ze vochtafdrijvend zijn.
Ik moet sowieso veel plassen (en kotsen en schijten) als ik een aanval heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er niet van overtuigd dat het door de medicatie komt. Het kan net zo goed de aanval zelf zijn die het veroorzaakt denk ik.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:09:19 #246
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163073402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:50 schreef het-is-mij het volgende:
Woensdag naar de neuroloog ivm migraine.
Inmiddels gestopt met de bisoprolol ivm klachten.
Benieuwd wat de neuroloog zegt.

Ook gebruik ik sinds 3 weken cbd olie.
Migraine lijkt minder vaak te komen.
Succes! Ik hoop dat de neuroloog wat voor je kan doen :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:38:01 #247
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_163074481
Ik kom ook even neuzen in dit topic. Zelf ook migraine,slik dagelijks 12mg candesartan en tijdens aanvallen (+/-1pw) sumatriptan injecties.
Heb geen aura.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 16 juni 2016 @ 22:40:02 #248
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_163074552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:45 schreef MaLo het volgende:
Ik gebruik sumatriptan, maar heb migraine zonder aura.

Helpt bij mij goed tegen de hoofdpijn, die is een uurtje na inname een heel stuk draaglijker. Maar ook ik word erg moe :D. Of dat van de migraine of het middel komt weet ik niet.
Bij mij van het middel. Sumatriptan werkt bij mij als slaapmiddel. kwartier na de injectie al bijna pijnvrij.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Vis een optie? donderdag 16 juni 2016 @ 23:01:21 #249
70532 loveli
N
pi_163075284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 22:08 schreef tonja het volgende:
Ik ben er niet van overtuigd dat het door de medicatie komt. Het kan net zo goed de aanval zelf zijn die het veroorzaakt denk ik.
Dat je lichaam gewoon alles eruit gooit omdat het "andere dingen aan z'n hoofd" heeft.
crap in = crap out
  donderdag 16 juni 2016 @ 23:37:00 #250
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163076244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 23:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat je lichaam gewoon alles eruit gooit omdat het "andere dingen aan z'n hoofd" heeft.
Ja, zoiets.
Ik had ook al migraine voordat er enige zinnige (behalve iets tegen misselijkheid en keigoeie splaappillen) medicatie voor handen was. Dat vele plassen hoorde er altijd bij mij al bij.
Maar goed, migraine is bij iedereen anders.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_163587765
De cbd olie lijkt niet te werken zoals gehoopt.

Vanaf morgen starten met topiramaat.
Erg spannend gezien de bijwerkingen.
Candesartan is optie nr 2.

Hoe zat het bij jullie met de bijwerkingen van de Candesartan?
  donderdag 7 juli 2016 @ 20:53:50 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163587963
Ik slik sinds een paar weken ook topiramaat. De eerste 3-4 dagen was ik extreem neerslachtig. Heel naar, ook wel heel bijzonder om dat eens mee te maken. Dat verdween als sneeuw voor de zon.

Verder nog wat klachten als tintelende handen, moeilijk op woorden kunnen komen, heel vaak naar de wc, minder eetlust, een wat gespannen gevoel. Maar dat is allemaal minder aan het worden. Qua hoofdpijn gaat het eigenlijk wel aardig. Een echte aanval gehad in 3 weken en tussendoor nog af en toe een paar uurtjes. Niet te vergelijken met hoe het eerst was.
Spoilers!
pi_163592315
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
  donderdag 7 juli 2016 @ 23:30:09 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163592583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:20 schreef het-is-mij het volgende:
Thx voor je reactie Lucky strike, geeft moed.
Neuroloog belde me vanmiddag nog om idd specifiek de bijwerkingen door te nemen.

Op welke dosis zit jij?
Moest eerst 2 wkn 25mg en dan opbouwen gaf ze aan.
Ik moest 2 weken 25mg en daarna zouden we bellen over een eventuele ophoging. Ik ben nogal gevoelig voor bijwerkingen dus we wilden het even goed in de gaten houden. Tijdens die belafspraak hebben we besloten dat het niet nodig leek om op te hogen. Omdat de hoofdpijn zoveel minder was maar ook omdat ik me toen toch nog niet zo heel tof voelde, vooral erg nerveus steeds. Tegen het paniekerige aan. Dus voorlopig hou ik het bij 25mg.

Vanavond kregen we erg slecht nieuws. Kort daarna werd ik een half uurtje 'dom', voor mij een van de voortekenen van een flinke aanval. Maar er is eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Ik kan het bijna niet geloven :o

Ik ga eens even kijken hoe ik de nacht door kom :W

Succes met de topiramaat Het is Mij!
Spoilers!
pi_163618665
Hoe is het afgelopen Lucky strike?

Hier vanochtend de eerste pil gehad.
Dinsdag migraine gehad en ging weg na een sumatriptan.

Woensdagmiddag begon het weer......afgelopen dgn in bed gelegen. Wilde niets nemen maar gistermiddag van ellende weer een sumatriptan genomen.
Voel dat er nog iets zit.
Achterkant van mn hoofd/schedel is ook erg gevoelig.

Nu maar weer ff uurtje plat.

Kwam een mooi plaatje tegen op Internet dat mensen op te werk niets aan je zien en daarnaast de werkelijkheid thuis. Vond t erg treffend.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:43:03 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163679504
Ik verwachtte dus donderdag na een heel stressvolle dag migraine maar hij kwam niet. Vrij, za en zo ook heel druk gehad dus zondagavond wel flink hoofdpijn. Voorspelbaar en acceptabel. Met een migrainepil naar bed gegaan en vandaag heb ik een ontzettend productieve dag gehad :s) Eigenlijk een dag waarna ik een paar maanden geleden sowieso al hoofdpijn had gehad. Nu kan ik niet wachten tot ik morgen weer aam de slag kan.

Ik geloof dat het toch echt goed gaat. Ik durf het nog niet te hard te zeggen/denken maar de topiramaat kan best eens mijn redding zijn. Ik zal heus eens in de paar weken migraine hebben hoor maar dat is heel acceptabel voor me. Beter dan 2-4 keer per week en alle voorzichtigheid/rustigheid die daarbij komt kijken.

Blij toe ook want ik mocht van de neuroloog maar 2 keer per maand migrainemedicatie. De rest moest ik doorbikkelen zonder pijnbestrijding...

Het is Mij, nog rare bijwerkingen?
Spoilers!
pi_163693543
Klinkt goed Lucky strike.
Wat gebruik je als aanvalsmedicatie?

Ik mag maximaal 8-10 sumatriptan per mnd maar das echt t maximum.

Zaterdag begonnen.
Merk dat t mn rijvaardigheid wat beīnvloed en ik voel me s ochtends tot rond de middag zeker wel aangeschoten. Net of ik een paar borrels teveel op heb.
Trekt later bij.
Gister rond deze tijd erge hart kloppingen.
Nog geen tintelingen.
pi_163700308
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:13:54 #259
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_163700689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:05 schreef appelsap het volgende:
Ik kom hier ook eens meepraten.
Sinds een jaar of 10 migraine, gemiddeld 3 aanvallen per jaar. Weinig bijzonders dus.
Echter de laatste maanden een flinke toename. 8 tot 10 aanvallen per maand. Uitval van het zicht aan 1 zijde, verlamming van het gezicht, trillen, spraakstoornis en gruwelijke hoofdpijnen waarbij ik regelmatig half huilend in bed lig.
Laatste tijd ben ik of aan het werk, of ik lig ziek op bed. Leuke dingen doen is er nauwelijks bij en het beperkt mijn leven op dit moment enorm.
Vandaag dus maar naar de huisarts geweest. Migraine dus en tijdens de periode van hoofdpijn blijkbaar ook aanvallen van clusterhoofdpijn.
Ik heb metoprolol 25mg per dag voorgeschreven gekregen en daarnaast sumatriptan 100mg wat ik voorlopig bij elke aanval moet nemen.
Hoop zo dat het gaat werken. Eergisteren laatste aanval en voel er op het moment weer een aankomen. ;(
Ok hopelijk gaat het werken. Helaas werkte metroprolol voor mij niet. Sumatriptan heb ik in injectievorm..
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_163707741
ach jee appelsap, sterkte ermee en welkom bij de club :(

100mg sumatriptan? Dat is vrij hoog volgens mij.
Voor mij was het toen ik ermee begon een wondermiddel maar pas op dat je niet teveel gebruikt.
Mag er Max 8-10 per mnd gebruiken van de neuroloog.
Heb 2 Jr geleden teveel gebruikt en moest toen 3 mnd zonder en dat was verschrikkelijk!

Weet niet of je de app migraine buddy kent maar die gebruik ik sinds september.
Kun je fijn je migraine in bijhouden en ook rapporten naar jezelf mailen.
Handig voor jezelf en arts.
Je kunt zo goed inzichtelijk kringen wat triggers zijn, hoe lang het duurde, wat wel en wat niet hielp.

Succes en sterkte ermee!
pi_163711772
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:11:20 #262
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163713161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:00 schreef appelsap het volgende:
Bedankt!

Ik had inderdaad wel gelezen max 10 per maand. Hoop ook niet dat ik erover heen ga. De huisarts gaf wel aan dat hij hoopt dat de aanvallen minder worden met de metoprolol en dat ik snel wat kan afbouwen.
Ik las dat meestal gestart wordt met 25 of 50mg sumatriptan. Geen idee waarom ik de 100 gekregen heb. Maakt dat nog veel uit, qua gewenning misschien? Ik heb er namelijk geen idee van.

Ik heb die migraine buddy net op m'n telefoon gezet en meteen van gisteren ingevuld. Wat handig zeg! Had al wel gezocht op hoofdpijn dagboek maar dat was allemaal niks. Tot nu toe nog geen trigger bekend dus hopelijk helpt die app mij verder.

Gisteren de sumatriptan genomen na mijn post hier. Ben na een half uur in slaap gevallen. 2 uur later werd ik wakker, hoofdpijn nog aanwezig maar stuk minder intens. Vanmorgen nog steeds wel zeurende hoofdpijn, maar toch weer een stuk minder. Blijf me wel misselijk voelen. Voel het vooral als ik m'n ogen beweeg. Dadelijk werken.. Ben nu vooral benieuwd of de hoofdpijn nu langzaam wegtrekt.
Tegen de misselijkheid gebruik ik primperan, dat scheelt enorm bij mij.
Misschien even aan je HA vragen, of je neuroloog?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_164072711
Appelsap en Lucky strike hoe is het nu?

Hier afgelopen zaterdag begonnen met 2x25 mg topiramaat.
9 dgn migraine vrij geweest (kreeg een melding van mn migraine buddy; -) ) dinsdag wel 1 maar kon ik redelijk wegslapan en was te verklaren want had een begrafenis.
Nu zit er wel iets maar zet niet door.

Spieren in nek en wervels blijven gespannen en pijnlijk (ook na een week time out op t werk).
Toch aankaarten bij de neuroloog.
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:37:50 #264
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_164073174
Ik dacht vandaag toevallig nog aan dit topic. Nog bijwerkingen van de topiramaat Het Is Mij?

Ik vind het altijd zo irritant als het niet doorzet. Dat kan soms dagen duren.

Hier gaat het wel ok. Wel wat meer hoofdpijn, vooral aan het eind van de dag. Maar volkomen logisch want we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Lange dagen, fysiek werk, ik ben helemaal uit mijn ritme dus dan gaat het al snel wat minder. Maar niets ernstigs en ik heb het ook reuze naar mijn zin :Y

Ik heb eergisteren ook Migraine Buddy geinstalleerd, wat een geweldige app zeg _O_
Spoilers!
pi_164098416
Leuk Lucky strike.
Wel hoofdpijn die te handelen is?

Ja fijne app hč?

Nee niet echt veel last van bijwerkingen.
Alleen een wat dronken gevoel een wee na de ophogingen en soms tussendoor kan ik me wat licht in mijn hoofd voelen.

Verder gelukkig niet zo erg als wat ik allemaal gelezen heb.
pi_164192456
Ook ik heb van de week Migraine Buddy geīnstalleerd. Fijnste app die ik tot nu toe gehad heb. :)

Ik zat op 160mg Propranolol en ben nu naar 80mg gegaan, omdat ik nauwelijks nog vooruit te branden was en na 100 meter lopen al verzuurde spieren in mijn benen kreeg. Dat gaat nu veel beter, maar de pijn tijdens een aanval is wel toegenomen. Gisteravond ook een half uur op de badkamer doorgebracht, omdat ik dacht dat ik elk moment kon gaan overgeven. Dat heb ik ook al een tijd niet meer gehad. Maar het is nu even belangrijker dat ik goed kan bewegen. Moet alleen oppassen met niet teveel Imigran nemen...
pi_164192850
Ik kom hier ook meelezen en posten. Na jaren in ontkenning te blijven, want geen aura's en kon tijdens een aanval redelijk functioneren, dus naar mijn idee geen migraine. Ben ik toch naar de huisarts gegaan na een laatste aanval die zo erg was dat ik moeite had om uit mijn woorden te komen en ziek naar huis ben gegaan. Ik kon die dag voor de lunch mijn inname aan paracetamol en ibuprofen al in hele grammen rekenen en ze haalden nog geen zier uit.

Huisarts heeft me heengezonden met de opdracht 'te mediteren over de boodschap die mijn lichaam me duidelijk wil maken met de hoofdpijn' (het is nogal een holistisch type). En een recept rizatriptan, om aanvallen de kop in te kunnen drukken.
pi_164195381
Hier gaat het kut. Afgelopen 3 weken 6 migraine aanvallen gehad, waarvan 1 zo heftig dat ik nog net niet de HAP gebeld heb. Kronkelend door het bed van de pijn. Tijdens 1 van de aanvallen ook verlamming en verdoving van de tong en keel en dat had ik nog niet eerder gehad. Dat was een heel naar gevoel. Frequentie is dus tot nu toe nog duidelijk niet afgenomen ondanks de metoprolol.
Heb bij 5 van de 6 aanvallen sumatriptan ingenomen waarvan het 4 keer redelijk geholpen heeft. Morgen ga ik toch maar weer langs de huisarts, want als dit zo doorgaat dan ga ik me gegarandeerd ziek moeten melden op m'n werk.

De app is echt wel fijn. Tot nu toe helaas nog geen duidelijke Triggers kunnen ontdekken. Ik dacht eigenlijk dat het door stress/drukte kwam, maar afgelopen 2 weken vakantie gehad en gewoon relaxed m'n dagen doorgebracht.
pi_166272738
Hoe is het hier met iedereen?

Ik ben tot dinsdag 25! dagen migraine vrij geweest, wow.
Heb van iedere dag genoten.
Nu naweeën van dinsdag.

Zit nu op 100 mg topamax en heb afgelopen maanden behoorlijke groei en proces doorgemaakt mbt mijn migraine en het omgaan ervan.

Werktijden aangepast en lijkt iets beter te gaan.
Hoe moeilijk allemaal maar er lijkt een iets betere balans te komen zodat ik kan werken en nog of weer een beetje een privé leven heb.

Durf te haast niet te zeggen.....
pi_166273501
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166308650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:37 schreef Vicky het volgende:
Al zeker 13w migraine vrij!

Klinkt wel goed Het is Mij..
en wat heb jij eraan gedaan vicky?
pi_166309395
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 19:29 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

en wat heb jij eraan gedaan vicky?
ik heb het lang niet zo erg als jij.

Bij mij is het spanningsgerelateerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_167280607
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
  maandag 12 december 2016 @ 15:57:27 #274
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_167281106
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 15:26 schreef appelsap het volgende:
Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het nog steeds niet beter. Ik blijf ontzettend heftige en veel migraine hebben en clusterhoofdpijn. Slik inmiddels dagelijks 100mg metoprolol voor en 25mg topiramaat. Komende week misschien de topiramaat nog ophogen.
Sumatriptan 100mg werkt bij een aanval vaker niet dan wel lijkt het. Metoclopramide gelukkig wel voor de misselijkheid.
Af en toe gelukkig een week migrainevrij. Dat is dan heel fijn! Maar helaas ook weken waarbij ik 3 flinke aanvallen heb. Van de huisarts krijg ik tegenstrijdige berichten te horen met betrekking tot inname van de sumatriptan. Eerst was het niet meer dan 2 per week zoals ook in de bijsluiter vermeld staat. Maar er zijn weken bij dat ik er bijvoorbeeld eigenlijk 6 tot 8 in 1 week nodig zou hebben. Huisarts gaf aan dat ik dat dan maar gewoon moest slikken. Hier ben ik het niet mee eens. In januari naar de neuroloog en ik hoop heel erg dat hij wat voor mij kan betekenen.
De migraine is heel vervelend maar vooral de clusterhoofdpijn is écht ondragelijk... :X
Ik ben serieus bang voor de volgende aanval. :@
Toen rizatriptan niet meer werkte (smelttab) ben ik naar sumatriptan (injectie) overgegaan. Ging een wereld voor me open. Na 15 min is de migraine weg.. En kan ik mijn ding weer doen.
Ongeveer 1x per twee weken een aanval momenteel. Beter dan 3x per week.

Overigens slik ik dagelijks 16mg candesartan. Helpt heel goed tegen mijn migraine. Beter dan metroprolol en depakine...

Ik heb gelukkig geen ervaring met clusterhoofdpijn.. :'( sterkte
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_167295040
Ow hier al een hele tijd t topic open staan voor een update.

Wat klote appelsap.
Heel herkenbaar. Iedere dag zonder hoofdpijn ben ik zo blij en koester ik.
En als ik al maar iets voel denk ik o nee......als t maar niet.
Afgelopen maanden dagen gehad dat ik wekelijks 3-4 dgn gevloerd lag en dan mensen met goed bedoelde adviezen over een paracetamolletje.

Inmiddels veel contact met hoofdpijnvpk van 't zkh gehad ivm leefstijl aanpassingen en heb ander werk (kortere werkdagen)
Migraine leek door topamax heen te komen dus nu ophogen naar 200 mg, zit op 175.
Anders wil ik ook informeren naar candesartan.
Moet in januari weer voor controle.
Nu weer gestart met accupunctuur.
Gelezen over migraine praktijk in Duitsland en over neuraaltherapie in t westen van het land.
Botox is nog een optie en de cefaly.
Op dit punt was ik een paar weken geleden in t weekend. Alles lezen om maar te proberen.
Heb ook artrose maar je kunt beter die pijn hebben,dan kun je nog aanwezig zijn maar met migraine kun je niks.

Veel sterkte appelsap. Zou niet zoveel sumatriptan slikken. Kans dat de neuroloog zegt dat je af moet kicken. Ik mag er van de neuroloog maximaal 2 per week en dus 8 per maand.
Toen ik teveel slikte moest ik 3 maand zonder, verschrikkelijk!
pi_167313833
Herkenbaar inderdaad.. moet zeggen dat mensen in m'n omgeving er niet zoveel van merken omdat ik ondanks alles probeer toch door te werken en me zo min mogelijk ziek meld. Maar lig thuis wel vaak ziek op bed. Inmiddels wel steeds meer merkbaar doordat ik vaker afspraken moet afzeggen.
Mensen die komen met het advies van: een paracetamolletje. Ja hoor... doe maar een heel doosje denk ik dan, misschien ben ik er dan vanaf! Of ff lekker naar bed, neem een douche, ga een rondje lopen, haal een frisse neus.. als dat toch eens de oplossing zou zijn.

3-4 dagen per week is heel veel, hopelijk wordt er bij jou een oplossing gevonden het-is-mij. Lijkt me deprimerend. De middelen die je noemt zijn nog gedeeltelijk nieuw voor me dus daar zal ik me eens in verdiepen.
Ik heb in het verleden acupunctuur gehad bij spanningshoofdpijn en heb daar toen wel veel baat bij gehad. Terwijl ik eigenlijk niet zo in dat soort dingen geloof.

Ik probeer echt niet meer dan 2 sumatriptan per week te gebruiken. Voel inmiddels soms zelf ook wel wanneer het mogelijk wel/geen effect zal hebben.
Ik werk als verpleegkundige en spreek daardoor dagelijks neurologen. Heb dus al wat advies kunnen inwinnen en dan wordt ook duidelijk gezegd om het niet te overschrijden.
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:22:38 #277
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_167314284
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 07:49 schreef het-is-mij het volgende:
Botox is nog een optie en de cefaly.

Cefaly vind ik een rotding. Ik kan het niet verdragen. Heb hem wel aangeschaft maar ligt tot nu toe in de kast te stoffen.
Al heb ik er misschien wel wat aan als het weer slechter gaat....
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_167314504
Met mijn werk als wijkvpk ben ik gestopt, ook door de artrose.

De cefaly heb ik jaren geleden gebruikt met matig resultaat en terug gestuurd.
Hij is nu verkleind en t helpt soms wel om de pijnplek af te leiden zeg maar dus vandaar misschien weer proberen maar wil geen 2 dingen tegelijk proberen.

Ik ging ook maar door en door maar dat lost niks op en hoe eerder t bed in hoe eerder er bovenop. Hoe moeilijk ook.voelde t op m'n werk opkomen vanmiddag en ben nog niet zover dat ik dan naar huis ga en naar bed.
Wel dat ik gelijk met de kinderen ik bed lig.
(Kleine stapjes,;) )

Oja gemberpoeder/capsules heeft voor sommige mensen met migraine schijnbaar ook effect.
pi_168010943
Ik pas mijn leven al wel behoorlijk aan.
Ik werk onregelmatige diensten en probeer wel zo laat mogelijk uit bed te komen. Ik heb ervaren dat hoofdpijn vaak later op de dag begint bij mij. Als ik om 9 uur opsta en ik hoef pas om 15 uur te werken, dan kan het goed zijn dat ik om 15 uur begin met hoofdpijn. Terwijl als ik om 13 uur pas opsta dan begint de hoofdpijn pas om 21 uur.
Mijn zoon is bijna 10, die stuur ik 's ochtends naar school en dan heb ik de mogelijkheid om daarna nog even terug het bed in te duiken. Tegenwoordig maak ik dus maar gebruik van die mogelijkheden.
Of na mijn werk dus zo snel mogelijk naar bed. Ik probeer wel altijd mijn diensten uit te werken, al is dat niet altijd even makkelijk.

Ben vandaag voor de eerste keer bij de neuroloog geweest. Gelukkig een neuroloog waar ik regelmatig mee samenwerk, dus hij kent me een beetje en ik hem. Dat scheelde voor mijn gevoel al de helft. Ik voelde me heel serieus genomen.
Heel duidelijk migraine en clusterhoofdpijn die waarschijnlijk met elkaar samen hangen.
Heb best een lang gesprek gehad waarin allerlei opties besproken zijn qua medicatie en behandelingen.

Voorlopig plan.
1. MRI-scan van de hersenen.
2. Metoprolol afbouwen. Topiramaat van 50mg naar 100mg opbouwen
3. Sumatriptan injecties starten
4. Zuurstof proberen

Aangezien ik als verpleegkundige werk heb ik de mogelijkheid om bij mij op de afdeling zuurstof te proberen als optie voor de clusterhoofdpijn. Kwartier lang 10-12L zuurstof proberen om te zien wat voor effect dit heeft. Als het effectief is dan kan ik hier thuis ook mee starten.
pi_168011191
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:38 schreef appelsap het volgende:
Ik pas mijn leven al wel behoorlijk aan.
Ik werk onregelmatige diensten en probeer wel zo laat mogelijk uit bed te komen. Ik heb ervaren dat hoofdpijn vaak later op de dag begint bij mij. Als ik om 9 uur opsta en ik hoef pas om 15 uur te werken, dan kan het goed zijn dat ik om 15 uur begin met hoofdpijn. Terwijl als ik om 13 uur pas opsta dan begint de hoofdpijn pas om 21 uur.
Mijn zoon is bijna 10, die stuur ik 's ochtends naar school en dan heb ik de mogelijkheid om daarna nog even terug het bed in te duiken. Tegenwoordig maak ik dus maar gebruik van die mogelijkheden.
Of na mijn werk dus zo snel mogelijk naar bed. Ik probeer wel altijd mijn diensten uit te werken, al is dat niet altijd even makkelijk.

Ben vandaag voor de eerste keer bij de neuroloog geweest. Gelukkig een neuroloog waar ik regelmatig mee samenwerk, dus hij kent me een beetje en ik hem. Dat scheelde voor mijn gevoel al de helft. Ik voelde me heel serieus genomen.
Heel duidelijk migraine en clusterhoofdpijn die waarschijnlijk met elkaar samen hangen.
Heb best een lang gesprek gehad waarin allerlei opties besproken zijn qua medicatie en behandelingen.

Voorlopig plan.
1. MRI-scan van de hersenen.
2. Metoprolol afbouwen. Topiramaat van 50mg naar 100mg opbouwen
3. Sumatriptan injecties starten
4. Zuurstof proberen

Aangezien ik als verpleegkundige werk heb ik de mogelijkheid om bij mij op de afdeling zuurstof te proberen als optie voor de clusterhoofdpijn. Kwartier lang 10-12L zuurstof proberen om te zien wat voor effect dit heeft. Als het effectief is dan kan ik hier thuis ook mee starten.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad!! En prima plan zo te zien.

Ik had een collega met cluster en die had veel baat bij zuurstof
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_168038231
Appelsap dat klinkt als een goed plan en iig concrete stappen.
Succes! Benieuwd hoe je op de topiramaat reageert.
Hou je ons op de hoogte?

Ik mag dinsdag gelukkig weer naar de neuroloog.
pi_168180483
Afgelopen week veel clusteraanvallen gehad. Helaas telkens op momenten dat ik aan de andere kant van het land zat en met het OV naar huis moest. Durfde het niet aan om op die momenten voor het eerst zo'n injectie te proberen.
Gisterennacht en vanavond wederom een aanval en toen wel direct een injectie kunnen zetten. Na 10-15 min trok de clusterhoofdpijn plotsklaps weg. Wat een verademing! Normaal gaat het dan uren door op en af, echt in aanvallen, maar het lijkt niet terug te komen. Vanavond om ongeveer 6 uur gezet en nu dus al uren hoofdpijnvrij.
Op een 'zwaar' hoofd gevoel na.

De bijwerkingen van de injecties vind ik wel wat heftig, eerste keer best wat beangstigend. Hele lijf tintelt als een gek, voel me heel slap en zwak worden, gevoel van ademtekort, benauwend en alsof ik een gigantische (en toch ook wel pijnlijke) brainefreeze heb aan de achterzijde van mijn hoofd en nek.
Voelen echt heel koud van binnen en alsof de spieren helemaal verkrampen. Het benauwde gevoel greep me de eerste keer wel echt bij de strot. Maar toen was ik ook al wel in paniek en emotioneel door de heftige clusterhoofdpijn. Vanavond bij tweede injectie ging het beter, toen wist ik wat ik eventueel kon verwachten. Lichamelijk wel exact dezelfde reactie maar rustig gebleven en toen was het goed te doen. Heb nu vooral het idee dat ik er even behoorlijk hypotensief van raak. Na 10 minuten trekt het gelukkig volledig weg.
Anderen met ervaring? Is dit iets om even te overleggen met de neuroloog of hoort dit er gewoon bij?

Heb trouwens van de apotheek maar 2 injecties meegekregen, terwijl de neuroloog me er veel meer heeft voorgeschreven en dit ook op het recept staat. Apotheek geeft aan dat zij er maar 2 willen geven omdat ik er volgens de bijsluiter toch maar 2 per dag mag gebruiken, maximaal. En dat ik maar nieuwe moet halen als ze op zijn, maar het mooie is dat ze die injecties niet op voorraad hebben.
Toen ik de afgelopen keer 2 injecties meekreeg heb ik meteen mijn herhaalrecept geprobeerd in te leveren maar dat mocht dus ook niet want ze mogen niet 2 recepten op 1 dag verwerken van hetzelfde middel.
Gaat dit bij jullie ook zo?

Ik heb van de neuroloog advies gekregen om gewoon onbeperkt injecties te gebruiken als het echt nodig is. Het zou eventueel migraine kunnen verergeren, maar het verergert de clusterhoofdpijn niet. Neuroloog zei al dat ik vooral niet naar de apotheek moest luisteren omdat die mij ander advies zouden gaan geven (dit bleek dus ook zo te zijn) en dat ze continu voor problemen zorgen bij patienten met dit medicijnen. Nou, dat heb ik dus ervaren.

Toen ik dus afgelopen week bij de apotheek stond voor m'n injecties heb ik ze dit verhaal voorgelegd...maar ik kreeg er toch echt maar 2 mee.

Beetje raar beleid! Moet morgenochtend weer naar de apotheek om welg 2 nieuwe injecties op te halen. Ik ga maar eisen dat ik er meer meekrijg want ik vind dit echt belachelijk.
pi_168181011
Oef appelsap, wat een nare situatie. Heb je iets dat lijkt te werken, ligt er een bureaucratische apotheek dwars. Ik zou inderdaad op opeenvolgende dagen injecties ophalen. (check wel even de houdbaarheid, maar als je zelf in de zorg werkt hoef ik dat je vast niet te vertellen.

Ik heb een paar mogelijke factoren die bij mij migraine triggert weten te vinden en uit te schakelen. Van drie aanvallen per week ging het naar eens per 3 weken. De drukke periode op werk en privé in december bracht meer aanvallen mee en ik zat weer op een wekelijkse interval.

De rizatriptan ben ik niet zo onder de indruk van. Werkt in slechts de helft van de keren dat ik het neem. Ik probeer nu telkens in te schatten of het zin gaat hebben, want wel veel last van bijwerkingen. Mijn spijsvertering is 2 dagen van slag van dat spul en mijn bloeddruk doet ook rare dingen. Veel aanvallen maar gewoon dragelijk gemaakt met ruime hoeveelheden ibuprofen en paracetamol stapelen.

Helaas heb ik een van mijn heftigste triggers niet zelf onder controle. Ik ben er inmiddels achter dat zware parfum bijna onherroepelijk tot een aanval leiden. Niet handig als je in een winkel werkt.
  dinsdag 17 januari 2017 @ 10:15:17 #284
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_168214355
Even kennis delen:

Triggers (o.a.)
Chocola
E621
Frisdrank
Parfum (ook ambipur etc)
Teveel in de zon zitten zonder zonnebril
Onregelmatig slapen
Meer dan 6u en 30min slaap
Stress!!!

Dat zijn mijn grootste triggers.

Oplossing bij aanval:
Almogran (voorgeschreven)
Tijdsduur: Tussen 1,5 en 3u klachtenvrij (ik neem het pas laat in)

Bijwerking: Moeilijk poepen de volgende dag omdat de Almogran de bloedtoevoer verminderd (aders vernauwd dacht ik) :r

Geen reactie meer op:
Paracetamol
Paracetamol met coffeine
Paracetamol met codeine

Slechte reactie op:
Sumatriptan; buikpijn the day after
Metoprolol; nachtmerries, hartkloppingen, lusteloosheid

Eventueel schijnt excedrin ook goed te helpen, echter gebruik ik geen NSAID medicijnen wegens intolerantie.

Sterkte iedereen

Edit: stress en metoprolol

[ Bericht 5% gewijzigd door ManageTheAnger op 17-01-2017 11:12:43 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_168214701
Ik ben begonnen met afbouwen van de topiramaat. Hoewel het goed helpt tegen de hoofdpijn, werd ik er geen prettiger persoon van en dat is het me niet waard.
Ik werd snel ontvlambaar, raak snel overstuur, ben moeilijk te kalmeren, huil veel en snel en begin wat depressieve gedachten en klachten te krijgen. Ik had het niet door, tot mijn vriend zei dat ik niet zo'n leuk persoon ben de laatste maanden.

Ik heb een telefonisch consult gehad met de neuroloog en begin maart heb ik weer een afspraak om te kijken wat we dan kunnen doen.
Spoilers!
pi_168216581
@appelsap, ik voel me ook vaak wat raar na de sumatriptan.
Wat licht en tsja....lastig te omschrijven, beetje woozy.

Geen ervaring met de injecties.

Excedrin lijkt soms wat te doen bij mij.

Lucky ook sterkte.

Zit in wachtkamer bij neuroloog.
Ga ook vragen om topamax af te bouwen. Doet te weinig.
Op naar t volgende middel en informeren naar botox.
Cefaly helpt en is wel pijn verlichtend.

Ben nu t boek van deze schrijfster aan het lezen, krantenartikel is een en al herkenbaarheid.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eld-5954234-a1538825

Onderstaande link vond ik ook herkenbaar en bewaard
http://allesoverhoofdpijn(...)ienten-moeten-maken/
pi_168415427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:10 schreef het-is-mij het volgende:
@appelsap, ik voel me ook vaak wat raar na de sumatriptan.
Wat licht en tsja....lastig te omschrijven, beetje woozy.

Geen ervaring met de injecties.

Excedrin lijkt soms wat te doen bij mij.

Lucky ook sterkte.

Zit in wachtkamer bij neuroloog.
Ga ook vragen om topamax af te bouwen. Doet te weinig.
Op naar t volgende middel en informeren naar botox.
Cefaly helpt en is wel pijn verlichtend.

Ben nu t boek van deze schrijfster aan het lezen, krantenartikel is een en al herkenbaarheid.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eld-5954234-a1538825

Onderstaande link vond ik ook herkenbaar en bewaard
http://allesoverhoofdpijn(...)ienten-moeten-maken/
Dat boek klinkt interessant. Het artikel alleen al is treffend geschreven.

Hoe was het bij de neuroloog?
  woensdag 25 januari 2017 @ 16:07:54 #288
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168419953
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 23:40 schreef appelsap het volgende:
De bijwerkingen van de injecties vind ik wel wat heftig, eerste keer best wat beangstigend. Hele lijf tintelt als een gek, voel me heel slap en zwak worden, gevoel van ademtekort, benauwend en alsof ik een gigantische (en toch ook wel pijnlijke) brainefreeze heb aan de achterzijde van mijn hoofd en nek.
Voelen echt heel koud van binnen en alsof de spieren helemaal verkrampen. Het benauwde gevoel greep me de eerste keer wel echt bij de strot. Maar toen was ik ook al wel in paniek en emotioneel door de heftige clusterhoofdpijn. Vanavond bij tweede injectie ging het beter, toen wist ik wat ik eventueel kon verwachten. Lichamelijk wel exact dezelfde reactie maar rustig gebleven en toen was het goed te doen. Heb nu vooral het idee dat ik er even behoorlijk hypotensief van raak. Na 10 minuten trekt het gelukkig volledig weg.
Anderen met ervaring? Is dit iets om even te overleggen met de neuroloog of hoort dit er gewoon bij?


Ik gebruik wekelijks minimaal 1 sumatriptan injectie, precies dezelfde bijwerkingen.niks om je druk over te maken. Staat ook allemaal in de bijsluiter.
Ik word er altijd een beetje stoned van en alles gaat wat langzamer, maar wel 10min na het zetten vd injectie zakt de hoofdpijn weg, en dan de hele aanval lang wel een zwaar gevoel.

Je kan altijd de neuroloog bellen als je er onzeker over bent.

Wat betreft de hoeveelheid, ik krijg er altijd 4 of 6 mee. Nog nooit problemen mee gehad.. kan me voorstellen dat je er wel een beetje moe van wordt....
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168432395
Afbouwen van de topamax.

Starten met candesartan 4 mg in eerste instantie.

Stop sumatriptan en start eletriptan bij een aanval.

6 februari mri hersenen.

Was tot vanochtend 11 dgn migraine vrij, yeah!

Fijne neuroloog getroffen gelukkig.
pi_168435179
Pristheshiz hoeveel candesartan gebruik jij ernaast?
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:07:17 #291
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168439143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 09:13 schreef het-is-mij het volgende:
Pristheshiz hoeveel candesartan gebruik jij ernaast?
Ik gebruik dagelijks 16mg (1x)
Sinds ik het gebruik is mijn migraine van 3x pw naar 1x pw gegaan. Aanvallen zijn minder zwaar en duren minder lang. Eerst was ik draaierig van 16mg maar nu gaat het goed! _O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:08:49 #292
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168439178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 23:49 schreef het-is-mij het volgende:
Afbouwen van de topamax.

Starten met candesartan 4 mg in eerste instantie.

Stop sumatriptan en start eletriptan bij een aanval.

6 februari mri hersenen.

Was tot vanochtend 11 dgn migraine vrij, yeah!

Fijne neuroloog getroffen gelukkig.
Waarom stop je met sumatriptan? Werkt het niet goed meer? Ik had eerst rizatriptan maar dat werkte niet meer en nu gebruik ik sumatriptan injecties, en mijn leven is aanzienlijk beter geworden.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168450383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:07 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik gebruik dagelijks 16mg (1x)
Sinds ik het gebruik is mijn migraine van 3x pw naar 1x pw gegaan. Aanvallen zijn minder zwaar en duren minder lang. Eerst was ik draaierig van 16mg maar nu gaat het goed! _O_
Heb zo'n gevoel dat 4 mg ook wat krap is maar 9 februari bel afspraak nav de mri dus dan gelijk ook horen hoe 't gaat.
Weet niet hoe snel de candesartan werkt.

Functioneer jij nog met een aanval of moet je een injectie nemen en je bed in?
pi_168450489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:08 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Waarom stop je met sumatriptan? Werkt het niet goed meer? Ik had eerst rizatriptan maar dat werkte niet meer en nu gebruik ik sumatriptan injecties, en mijn leven is aanzienlijk beter geworden.
Jaren sumatriptan gebruikt met succes. Wonderspul.
Idd wat licht in het hoofd (nooit stoned geweest dus geen idee maar denk dat t zo kan voelen).

Maar laatste paar wkn had ik min 2 pillen achter elkaar nodig met minder resultaat.
Eletriptan/relpax is broertje van de sumatriptan.
Beeeeeeetje duurder merkte ik. Maar goed.

Ben benieuwd naar de candesartan.
  donderdag 26 januari 2017 @ 23:19:45 #295
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168458050
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Heb zo'n gevoel dat 4 mg ook wat krap is maar 9 februari bel afspraak nav de mri dus dan gelijk ook horen hoe 't gaat.
Weet niet hoe snel de candesartan werkt.

Functioneer jij nog met een aanval of moet je een injectie nemen en je bed in?
Injectie en plat, maar als de injectie werkt na 15min kan ik wel weer werken enzo. Alleen gaat alles wat moeizamer.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 26 januari 2017 @ 23:21:07 #296
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_168458080
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Jaren sumatriptan gebruikt met succes. Wonderspul.
Idd wat licht in het hoofd (nooit stoned geweest dus geen idee maar denk dat t zo kan voelen).

Maar laatste paar wkn had ik min 2 pillen achter elkaar nodig met minder resultaat.
Eletriptan/relpax is broertje van de sumatriptan.
Beeeeeeetje duurder merkte ik. Maar goed.

Ben benieuwd naar de candesartan.
Ik heb sws injecties, werken binnen 15min.
Rizatriptan moest ik er ook 2 van innemen.

Laat je even weten hoe het met je candesartan gaat!?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_168461590
Ik gebruikte ook 16mg Candesartan inderdaad. Werkte bij mij niet overigens, hoewel geen enkel preventief middel afdoende werkt.

Ik gebruik Sumatriptan-zetpillen. Heb de laatste tijd problemen gehad met het verkrijgen daarvan. Mijn vorige huisarts wilde er ineens nog maar 4 per maand uitschrijven en daar heel streng op controleren in samenwerking met de apotheek, waar ik op zich ok mee was, want ik gebruik er ook eentje per week, maar de andere comments die ze maakte heeft me doen besluiten om een andere huisarts te zoeken. Injecties durf ik dus nog even niet om te vragen bij mijn nieuwe huisarts. Ze zeggen al snel dat ik dan terug moet naar de neuroloog, maar daar heb ik echt niks aan momenteel. Dat gaat me namelijk niks nieuws opleveren. Kost me alleen maar energie.
pi_168891552
De rizatriptan haalde bij mij weinig uit en het aantal aanvallen nam alleen maar toe. De huisarts heeft me nu maar doorgestuurd naar een neuroloog, hopelijk komt die met iets zinnigs.
pi_168895774
Fijn fixers dat je doorverwezen wordt.

@appelsap hoest daar?

Mri was goed bij mij.
Na veel gepraat voor elkaar gekregen dat ik met de candesartan omhoog mag naar 8 mg.
Lees overal dat de dosering bij migraine 16 mg is dus waarom t zo moeilijk gaat bij deze neuroloog?
pi_169128075
Wat bijzonder dat de neuroloog er moeilijk over deed. Heb je dat ook bespreekbaar gemaakt? Merk je inmiddels verbetering of doet het alsnog weinig?
Fijn dat de MRI geen afwijkingen liet zijn.

Hier ging het de afgelopen 1,5 maand slecht.
De migraine lijkt wel beter te worden met 100mg topiramaat. Frequentie en heftigheid lijken minder te worden.
Helaas heel veel clusterhoofdpijn gehad (12-15 helse aanvallen in 1 maand, ben de tel kwijtgeraakt, naast 5 migraine aanvallen). Gelukkig werken de imigraninjecties goed.. gebruik ze alleen voor de clusterhoofdpijn. Maar ik ben het zat, elke keer die helse pijn. Ik was/ben er klaar mee.

Vandaag weer naar de neuroloog geweest. MRI liet geen bijzonderheden zien zoals verwacht.
Omdat ik nu toch echt in een cluster lijk te zitten met de clusterhoofdpijn gaan we daar ook medicatie voor opstarten.
Vanaf vandaag gestart met verapamil. In 2 weken tijd opbouwen naar 240mg.
Hopelijk neemt de frequentie daar snel van af.
Moet het in ieder geval een maand of 2 gaan gebruiken als het verlichting geeft.
De bedoeling is om het na zo'n hoofdpijnperiode weer af te bouwen. Alleen is het natuurlijk gissen wanneer dat precies is. Volgens de neuroloog gaat het bij veel gevallen van in het voorjaar beter. Hopelijk is dat bij mij ook zo.
Daarnaast is er zuurstoftherapie aangevraagd voor thuis voor tijdens de clusteraanvallen om te zien of ik daar baat bij heb. De aanvraag is verstuurd en hopelijk hoor ik daar volgende week wat van.

Ik hoop zo op verbetering..
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:05:33 #301
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_169131421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:47 schreef appelsap het volgende:
Wat bijzonder dat de neuroloog er moeilijk over deed. Heb je dat ook bespreekbaar gemaakt? Merk je inmiddels verbetering of doet het alsnog weinig?
Fijn dat de MRI geen afwijkingen liet zijn.

Hier ging het de afgelopen 1,5 maand slecht.
De migraine lijkt wel beter te worden met 100mg topiramaat. Frequentie en heftigheid lijken minder te worden.
Helaas heel veel clusterhoofdpijn gehad (12-15 helse aanvallen in 1 maand, ben de tel kwijtgeraakt, naast 5 migraine aanvallen). Gelukkig werken de imigraninjecties goed.. gebruik ze alleen voor de clusterhoofdpijn. Maar ik ben het zat, elke keer die helse pijn. Ik was/ben er klaar mee.

Vandaag weer naar de neuroloog geweest. MRI liet geen bijzonderheden zien zoals verwacht.
Omdat ik nu toch echt in een cluster lijk te zitten met de clusterhoofdpijn gaan we daar ook medicatie voor opstarten.
Vanaf vandaag gestart met verapamil. In 2 weken tijd opbouwen naar 240mg.
Hopelijk neemt de frequentie daar snel van af.
Moet het in ieder geval een maand of 2 gaan gebruiken als het verlichting geeft.
De bedoeling is om het na zo'n hoofdpijnperiode weer af te bouwen. Alleen is het natuurlijk gissen wanneer dat precies is. Volgens de neuroloog gaat het bij veel gevallen van in het voorjaar beter. Hopelijk is dat bij mij ook zo.
Daarnaast is er zuurstoftherapie aangevraagd voor thuis voor tijdens de clusteraanvallen om te zien of ik daar baat bij heb. De aanvraag is verstuurd en hopelijk hoor ik daar volgende week wat van.

Ik hoop zo op verbetering..
Sterkte, hopelijk werkt de medicatie en zuurstof verlichtend. :*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')