abonnement Unibet Coolblue
pi_87287520


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_87287567
Money Train.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:59:11 #3
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87288004
quote:
Shelter (2007)
Gedwongen om zijn dromen voor de kunstacademie op te geven, spendeert Zach zijn dagen met een nietszeggende job en helpt zijn behoeftige zus met de zorg voor haar zoon. In zijn vrije tijd surft of tekent hij en hangt rond met zijn beste vriend Gabe, die aan de welstellende kant van de stad woont. Wanneer Gabe's oudere broer Shaun terug thuiskomt, wordt hij aangetrokken tot Zach's onbaatzuchtigheid en talent. Zach wordt verliefd op Shaun en moet zwoegen om zijn eigen verlangens met de verlangens van zijn familie te verzoenen.
Een soort Brokeback Mountain anno 2007. Het is -ondanks dat het verhaal over twee gasten gaat- niet echt een typische gayfilm. Goed verhaal en toffe soundtracks van o.a. Shane Mack.

Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:20:12 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_87288935
Machete

Die film is zo verkeerd dat het echt meesterlijk is _O_
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_87289412
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef _GdR_ het volgende:
Machete

Die film is zo verkeerd dat het echt meesterlijk is _O_
:Y , geweldige film inderdaad. En niet omdat hij zo diepgaand is ;) Van mij krijgt hij een 9

Verder Piranha gezien. Nog zo'n ontzettend foute film dat het ook weer grappig word :D hij krijgt van mij een 7

Predators was maar zo zo, dat weten we ondertussen wel. Als ik daarvoor naar de bios was gegaan had ik me na afloop knap genaaid gevoeld (en niet op een fijne manier) krap aan een 4
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:24:17 #6
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_87296156
Disturbia:

Shia Labouef (ofzo) die weer een klunzige jongen speelt die 3 maanden huisarrest heeft gekregen omdat hij een leraar sloeg. Na een tijdje word zijn eigen huis toch wel saai en gaat hij de buren bekijken. Dit alles met een Aziatische vriend en een buurmeisje. 1 van zijn buurmannen blijkt een aardig geheim te hebben...

Prachtige film, onwijs veel grappen (goeie, gelukkig) en een flinke dosis spanning. Vooral de vriend van Shia vond ik geweldig grappig.

8.

Oh shit, she did saw us
pi_87304550
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:24 schreef toetsenbordridder het volgende:
Disturbia:

Shia Labouef (ofzo) die weer een klunzige jongen speelt die 3 maanden huisarrest heeft gekregen omdat hij een leraar sloeg. Na een tijdje word zijn eigen huis toch wel saai en gaat hij de buren bekijken. Dit alles met een Aziatische vriend en een buurmeisje. 1 van zijn buurmannen blijkt een aardig geheim te hebben...

Prachtige film, onwijs veel grappen (goeie, gelukkig) en een flinke dosis spanning. Vooral de vriend van Shia vond ik geweldig grappig.

8.
[ afbeelding ]
Oh shit, she did saw us
heb ik ook laatst gezie, helemaal eens met het cijfer!!
pi_87313495
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef _GdR_ het volgende:
Machete

Die film is zo verkeerd dat het echt meesterlijk is _O_
Ik lag vanaf het begin al in een deuk, echt geweldig die film :9
pi_87322281
The Loved Ones



Erg toffe Australische horror. Duurt een minuut of 85 waardoor het allemaal lekker vlot is. Als je van martelachtige horrors houd moet je deze zeker kijken *O*

7
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_87328700
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:12 schreef znarch het volgende:
The Loved Ones

[ afbeelding ]

Erg toffe Australische horror. Duurt een minuut of 85 waardoor het allemaal lekker vlot is. Als je van martelachtige horrors houd moet je deze zeker kijken *O*

7
Ik heb hem ook gezien en ben het eens met je cijfer (geef em zelf ook iets van 7 0=- 7.5) alleen dat het een martelachtige horror is zou ik niet zeggen... tis een spannende horor, en zeker geen martel film ofzo!
pi_87328826
Into the wild (2e keer)

Erg leuke film, mooie (natuur) beelden en Kristen Stewart op haar leukst (Twilight :r )
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:38:54 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_87343874
Deze week gezien:

À Bout de Souffle (Breathless)
Eén van de belangrijkste en meest invloedrijke films van de afgelopen halve is afgelopen maand door Criterion in een uitmuntende blu-ray versie uitgebracht. Het beeld is nu strakker en gedetailleerder dan ooit te voren, het lijkt bijna wel alsof je de film opnieuw voor het eerst ziet. De verschillen met de 2 disc dvd editie die Criterion drie jaar geleden uitbracht zijn overduidelijk: scherper beeld, meer detail en minder beschadigingen. Ook die heerlijke jazzy soundtrack klinkt helderder dan voorheen.
De film zelf is natuurlijk nog steeds geweldig en is één van de meest toegangelijke in Godard`s oeuvre.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_87355580
oh, hier
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_87355705
Niemand snapt die Volg topic knop nog of wel?
pi_87355726
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:07 schreef JDx het volgende:
Niemand snapt die Volg topic knop nog of wel?
Nee
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:30:02 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_87356174
Jean de Florette (1986, Fr, Claude Berri)

Áh, het romantische leven op het platteland, waar het leven nog zo lekker simpel en eenvoudig was. Maar dat leven kon ook heel hard en zwaar zijn. Echter matuur kan meedogenloos zijn, maar het zijn mensen die uiteindelijk in staat zijn tot echte wreedheden. Dat is de les uit deze film.
De film heeft een bijzondere vertelstructuur, doordat het grotendeels wordt verteld vanaf de kant van de "slechteriken", Ugolin en Papet. Het duurst zelfs een half uur voordat de titelheld zelf zijn entree maakt in de film. Maar ook daarna zien we zijn leven voornamelijk door de ogen van Ugolin.
cijfer: 7,5

Manon des sources (Manon of the Spring) (1986, Fr, Claude Berri)

De beeldschone Emmanuelle Béart is natuurlijk een meerwaarde die dit tweede deel van het tweeluik heeft t.o.v. het eerste deel. Maar dat is niet de enige reden waarom dit deel beter was. Wat dit deel nog beter maakte dan Jean de Florette is dat in dit deel de scheidslijn tussen goed en slecht nog onduidelijker is. De vraag wie de prortagonist en wie de antagonist is hier nog moeilijker te beantwoorden. In dit deel komt nog meer en beter ook de menselijke kant van Ugolin en Papet naar boven. Waardoor ik ook meer met hun ging meeleven en de film me nog meer greep. Maar de grens is ook vager omdat Manon niet alleen maar de naïeve onschuld is die haar vader was.
In beiden films is het Provençaalse landschap adembenemend.
cijfer: 8
Natuurlijk zou de impact van deel twee er niet kunnen zijn zonder deel één, maar als losse films beoordeeld is deel één toch de mindere van de twee.

Stand by Me (1986, VS, Rob Reiner)

Een stel vriendjes van twaalf gaan op een trektocht om het lichaam van een dode jongen te kunnen zien. Tijdens die wandeling wordt hun vriendschapsband nog dieper en sterker.
De kracht van de film ligt voor een deel in de nostalgie die het opwekt. Al ben ik zelf veel later geboren dan de jaren '50, toch deed de film mij ook terugdenken aan de vriendjes die ik had toen ik twaalf was. Die ik ook sindsdien uit het oog ben verloren.
Richard Dreyfuss is zo'n iemand die een heerlijke voorlees stemt heeft.
cijfer: 7.5
pi_87356544
Huh, is dat die film dat ze ook op die spoorbrug staan en eraf moeten springen ofzo?

Edit: ik zie net de trailer, OMG ja... ooit gezien toen ik 6 was ofzo (ergens in 1988 denk ik), geweldige film vond ik dat toen, en verschrikkelijk eng/spannend.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:51:09 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87357720
Piranha

Dit schijnt geinige pulp met een knipoog te moeten voorstellen, maar dan toch op een manier die me niet ligt. Spring break toestanden interesseren me sowieso niet, humor was nauwelijks aanwezig, de gore was ongeïnspireerd, de spanning wordt 10 keer op dezelfde manier opgebouwd, de tieten waren hoofdzakelijk nep en er is zelfs een personage dat op een bepaald moment gewoon helemaal verdwijnt zonder verder commentaar. De cast was dan weer een indrukwekkende verzameling has-beens die toonden waarom ze nu juist has-beens zijn. Grootste pluspunt was dat hij wel lekker kort was. Conclusie: ik vind dit eerder in het rijtje van de fletse remakes thuishoren dan bij de leuke B-films.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87369525
Tropa de elite



Brazilië / Nederland / Verenigde Staten
Actie / Misdaad
113 minuten

geregisseerd door José Padilha
met Wagner Moura, Caio Junqueira en André Ramiro

1997. Kapitein Nascimento van de BOPE krijgt te horen dat hij moet stoppen met werken vanwege de risico's die gepaard gaan met zijn werk en hij de aankomende geboorte van zijn eerste kind niet wil missen. Voordat hij definitief kan ophouden met het werk moet hij eerst voor een vervanger zorgen. Tegelijkertijd concentreert de film zich op twee jeugdvrienden, "Matias" en "Neto", die kadetten bij de militaire politie worden, maar wanhopig worden van de omringende corruptie. Wanneer het pad van Nascimento met die van Matias en Neto kruist hoopt hij in een van de twee een opvolger te vinden.


Ik vond het een aparte film om te zien, het gaf een realischtisch beeld van hoe het daar in rio eraan toe gaat. Toch viel de film me ook een beetje tegen, ik had een harde actie film verwacht maar dat was het niet.... het was meer een soort harde realistische documentaire.. en dat vind ik wat minder.
Daarom geef ik deze film een 6. Een aanrader om gezien te hebben maar je moet er wel net zin in hebben
pi_87371150
Bedtime Stories

Lache filmpje, wel echt voor kinderen in tegenstelling tot wat iemand hier zei. Wel leuk voor volwassenen, maar tikje kinderlijk, niet zoals Up of Shrek oid.
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:31:07 #21
177948 Daskaar
cake or death?
pi_87371607
Hot Rod, 5e keer denk ik.
Andy Samberg is mijn held(je), hij is doorgaans de sterkste schakel in SNL en zou daar eigenlijk moeten weg gaan om zich full time te storten op films.
En muziek.

LONELY ISLAND RAWKS!!!!
pi_87372896
Let the right one in / Låt den rätte komma in
Oskar is een 12-jarig jongetje, dat continu wordt geplaagd door twee bullebakken. Op een dag maakt Oskar kennis met zijn nieuwe buurmeisje en de twee worden vrienden. Sinds ze naast Oskar en zijn familie is komen wonen, sterven plotseling een hoop mensen, maar niemand weet waarom, behalve Oskar, die een geheim van zijn buurmeisje kent.
8/10
pi_87372920
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Let the right one in / Låt den rätte komma in
Oskar is een 12-jarig jongetje, dat continu wordt geplaagd door twee bullebakken. Op een dag maakt Oskar kennis met zijn nieuwe buurmeisje en de twee worden vrienden. Sinds ze naast Oskar en zijn familie is komen wonen, sterven plotseling een hoop mensen, maar niemand weet waarom, behalve Oskar, die een geheim van zijn buurmeisje kent.
8/10
Wat vond je van de film? Wil deze binnenkort gaan kijken.
pi_87373093
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:11 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Wat vond je van de film? Wil deze binnenkort gaan kijken.
Hij was vermakelijk voor een zaterdagavond! :) Redelijk simpel, maar toch leuk, verhaal. Sommige scenes waren alleen wel erg verwachtbaar.

Ik zou hem wel gaan kijken als ik jou was ;)
pi_87377392
Shaft (Gordon Parks, 1971)
De originele Shat met Richard Roundtree als privédetective kon me niet echt bekoren (de remake overigens ook niet). Het verhaaltje mag geen naam hebben en het acteerwerk is over het algemeen genomen zeer matig. Toch nog wel vermakelijk voor een keertje vanwege het jaren '70 sfeertje en een aantal fijne oneliners. De soundtrack mag er natuurlijk ook wezen met o.a. het befaamde Shaft theme. 7.0

Macon County Line (Richard Compton, 1974)
Kort nadat drie onschuldige jongeren een klein dorpje in Georgia binnen rijden worden ze onterecht verdacht van moord. De vrouw van de sheriff is op brute manier om het leven gebracht en het dorp verdenkt hen ervan. Gebaseerd op een waar gebeud incident in de herst van 1954. Ik dacht een rauwe jaren '70 aktiefilm te gaan kijken (o.a. vanwege de tagline: "They're on the bad side of the wrong man"), maar dat bleek niet echt het geval. Een tegenvaller was het echter zeker niet! Het tempo ligt misschien met name in het begin wat laag, maar de opbouw van de film is perfect. Met name het einde van de film vond ik dan ook erg sterk. Geeft de film toch altijd nog wat extras mee wanneer je weet dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Verder mooi geschoten plaatjes, goede soundtrack en sterk acteerwerk door de voor mij onbekende acteurs. Aanrader dit! 8.0

Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson, 2009)
Vermakelijke verfilming van het boek van Roald Dahl door Wes Anderson. De animatie oogt fris en origineel en de film beschikt over een uitstekende stemmencast, het verhaal zelf kon me helaas wat minder boeien. Zoals altijd in de films van Anderson ook ditmaal weer een fijne soundtrack. 7.3

Crazy Heart (Scott Cooper, 2009)
Moest bij het zien van Crazy Heart erg denken aan The Wrestler. Ditmaal geen aan lager wal geraakte worstelaar, maar een countryzanger. En geen Marisa Tomei, maar Maggie Gyllenhaal. De film kakt in het midden wel wat in en bevat de nodige cliches, toch was het geen slechte film. Het zijn vooral Jeff Brifges (hij won een Oscar voor deze rol) en Maggie Gyllenhaal die film weten te dragen, daarnaast ook nog een leuke bijrol van Robert Duvall. 7.6

Daybreakers (Michael Spierig/ Peter Spierig, 2009)
Als we ergens geen tekort aan hebben de laatste jaren dan is het wel aan vampierfilms. Helaas weet Daybreakers zich niet echt te onderscheiden. Het is allemaal behoorlijk voorspelbaar en de cast met de nodige bekende namen lijkt zelf ook geen hartslag meer te hebben. Bij vlagen wel lekker wat gore, maar helaas ook scenes waar de special-effects er niet goed uitzien. Op vampier gebied hou ik het zelf voorlopig bij True Blood. 6.0
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')