abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:01:09 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87283739
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Lees je anders even gewoon normaal in, door een boekje over cichliden te kopen ofzo. Je koopt toch ook geen hond 'omdat je vriend zegt dat het wel kan...'
Of zoek gewoon even door op internet. Kijk op fora ofzo. Buiten hier vind ik Aquaforum ook altijd wel leuke adviezen hebben. Ik heb er in ieder geval al een paar keer wat aan gehad :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87287627
edit- lama

net 3 petricola's gekocht :)


[ Bericht 51% gewijzigd door jimjim1983 op 07-10-2010 16:08:41 ]
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:41:36 #53
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87289960
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:42 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja maar Discussen hebben helemaal geen mooi gedrag, en ze zijn ook nog eens ongelooflijk duur.

Doe mij maar Malawi, en ik ga ze iig wel pleuren in mijn 100 cm bak. Als 120 cm kan, dan kan 100 cm ook wel, alleen dan gewoon wat minder Malawi erin pleuren.
Discussen geen mooi gedrag? :D

Ga jij maar lekker visjes pleuren en sla vooral de wijsheid in dit topic in de wind. Dan kom je er wel ^O^

Edit: Een van de eerste hits op google na de zoekwoorden Malawi cichliden houden:

Het voornaamste bij een cichliden aqaurium is het formaat van het aquarium.
Bij formaat bedoelen wij de lengte, diepte en hoogte en niet de aantal liters aangezien veel liters aquariumwater niet wil zeggen dat het formaat ideaal is voor bepaalde cichliden varianten.
Bijvoorbeeld 1 meter lang bij 1 meter diep bij 80cm hoog is wel 800liter water, maar bepaalde soorten vragen toch de lengte, en dan is 2 meter lang bij 60cm diep en 60cm hoog veel geschikter, al is het maar 720liter aquarium water.

Wilt u mbuna cichliden gaan houden, dan is het raadzaam om niet kleiner te gaan dan 1.20cm (lengte) waarbij de diepte en hoogte ook een rol zal bij de inrichting.
Kiest u voor een ander soort (Malawi) Cichliden zoals utaka of peacocks dan is een maat kleiner als 1.50cm niet raadzaam, bij de rovers kan het nooit groot genoeg zijn en is 2.00cm een minimaal.

Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.

Bron: http://www.cichlidenkwekers.nl/malawi-cichliden-aquarium/

Kan je nagaan wat je allemaal aan informatie vindt als je je echt verdiept in vissen :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Samzz op 07-10-2010 16:47:07 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_87301412
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:50 schreef jimjim1983 het volgende:
edit- lama

net 3 petricola's gekocht :)
[ afbeelding ]
...

quote:
Het is beter om ze in een groepje van 5 of meer te houden, het gezelschap van soortgenoten is voor deze soort zeer belangrijk.
Hoop ook dat je je waterwaardes voor ze hebt aangepast.
pH 8.5 - 9.0
GH 7- 11
pi_87303624
Samz

Hij heeft gelijk wat de discussen, die zijn gewoon vrij statisch. Helemaal vergeleken met de Malawi. Heb nu 8 maanden discussen en ze zijn mooi maar vrij saai. Mbuna is ook mooi maar veel mooier gedrag/karakter alleen dan moet je wel een grote bak hebben.
pi_87312688
Discussen zijn net levende schilderijen.. Echt super mooi om te zien in ieder geval :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:09:14 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87314674
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Discussen geen mooi gedrag? :D

Ga jij maar lekker visjes pleuren en sla vooral de wijsheid in dit topic in de wind. Dan kom je er wel ^O^

Edit: Een van de eerste hits op google na de zoekwoorden Malawi cichliden houden:

Het voornaamste bij een cichliden aqaurium is het formaat van het aquarium.
Bij formaat bedoelen wij de lengte, diepte en hoogte en niet de aantal liters aangezien veel liters aquariumwater niet wil zeggen dat het formaat ideaal is voor bepaalde cichliden varianten.
Bijvoorbeeld 1 meter lang bij 1 meter diep bij 80cm hoog is wel 800liter water, maar bepaalde soorten vragen toch de lengte, en dan is 2 meter lang bij 60cm diep en 60cm hoog veel geschikter, al is het maar 720liter aquarium water.

Wilt u mbuna cichliden gaan houden, dan is het raadzaam om niet kleiner te gaan dan 1.20cm (lengte) waarbij de diepte en hoogte ook een rol zal bij de inrichting.
Kiest u voor een ander soort (Malawi) Cichliden zoals utaka of peacocks dan is een maat kleiner als 1.50cm niet raadzaam, bij de rovers kan het nooit groot genoeg zijn en is 2.00cm een minimaal.

Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.

Bron: http://www.cichlidenkwekers.nl/malawi-cichliden-aquarium/

Kan je nagaan wat je allemaal aan informatie vindt als je je echt verdiept in vissen :)
Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.
Hoe zit dat met een hoekaquarium? Hoewel er best wel aardig wat water in zit (170l), is hij over de lengte natuurlijk niet zo heel veel langer dan mijn oude 60l aquarium. Daar zijn vissen die veel lengte nodig hebben dus niet echt geschikt voor. Wat voor vissen kun je daar het beste in zetten? Ik gok veel kleinere vissen? Waarschijnlijk weinig cichliden?

Dan kan ik er alvast over nadenken voor de toekomst :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87320271
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.
Hoe zit dat met een hoekaquarium? Hoewel er best wel aardig wat water in zit (170l), is hij over de lengte natuurlijk niet zo heel veel langer dan mijn oude 60l aquarium. Daar zijn vissen die veel lengte nodig hebben dus niet echt geschikt voor. Wat voor vissen kun je daar het beste in zetten? Ik gok veel kleinere vissen? Waarschijnlijk weinig cichliden?

Dan kan ik er alvast over nadenken voor de toekomst :)
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp

^O^
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:32:55 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87322893
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:55 schreef stoeltafel het volgende:
Samz

Hij heeft gelijk wat de discussen, die zijn gewoon vrij statisch. Helemaal vergeleken met de Malawi. Heb nu 8 maanden discussen en ze zijn mooi maar vrij saai. Mbuna is ook mooi maar veel mooier gedrag/karakter alleen dan moet je wel een grote bak hebben.
Ik vind ze geweldig! Als ik de verhalen op een ander forum lees, over de verschillende karaktereigenschappen van discussen, geweldig O+

En ik vind Discussen veel mooier O+
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_87323055
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind ze geweldig! Als ik de verhalen op een ander forum lees, over de verschillende karaktereigenschappen van discussen, geweldig O+

En ik vind Discussen veel mooier O+
Ik ben het met je eens. Discussen zijn geweldig. Ze bedelen, herkennen je, allen een eigen karakter.
En inderdaad, ze zwemmen niet snel door de bak heen e.d., maar dat is ook het enige "nadeel".
Het zijn slimme, supermooie vissen.

Note 1:Jammer dat ik een fobie heb voor vissen groter dan 15CM :P

Note 2: We wisten allang dat Rob z'n discussen niet zou houden. Al voordat 'ie ze kocht.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:38:53 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87323127
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.
Hoe zit dat met een hoekaquarium? Hoewel er best wel aardig wat water in zit (170l), is hij over de lengte natuurlijk niet zo heel veel langer dan mijn oude 60l aquarium. Daar zijn vissen die veel lengte nodig hebben dus niet echt geschikt voor. Wat voor vissen kun je daar het beste in zetten? Ik gok veel kleinere vissen? Waarschijnlijk weinig cichliden?

Dan kan ik er alvast over nadenken voor de toekomst :)
Ik zou er geen cichliden in doen :) Maar je kan ook kijken naar de laatste alinea die ik typte, namelijk:

Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.

Misschien dat dit op jouw bak van toepassing kan zijn :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:22:17 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87324736
quote:
Hey dat is wel vet :)

Alleen jammer dat ze het over de lengte van het aquarium hebben en niet over het aantal liters. Ik weet dat lengte heel belangrijk kan zijn, maar in mijn geval is dat natuurlijk wat lastiger.

[ Bericht 14% gewijzigd door Komakie op 08-10-2010 15:56:09 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:24:44 #63
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87324829
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:37 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Discussen zijn geweldig. Ze bedelen, herkennen je, allen een eigen karakter.
En inderdaad, ze zwemmen niet snel door de bak heen e.d., maar dat is ook het enige "nadeel".
Het zijn slimme, supermooie vissen.

Note 1:Jammer dat ik een fobie heb voor vissen groter dan 15CM :P

Note 2: We wisten allang dat Rob z'n discussen niet zou houden. Al voordat 'ie ze kocht.
Oh, heeft ie ze weggedaan? :o Dat had ik niet meegekregen. Maar, quelle surprise :')
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:58:15 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87325934
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zou er geen cichliden in doen :) Maar je kan ook kijken naar de laatste alinea die ik typte, namelijk:

Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.

Misschien dat dit op jouw bak van toepassing kan zijn :)
Die van mij is ongeveer 1m en 60cm diep. Dus dat is dan weer net niet normaal :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:01:43 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87326054
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die van mij is ongeveer 1m en 60cm diep. Dus dat is dan weer net niet normaal :)
Ik denk niet dat je er cichliden in moet gaan houden :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:16:24 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87326541
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je er cichliden in moet gaan houden :)
Die zitten er al in :P

Maar op het moment dat de cichliden weg zijn komen er ook geen cichliden meer voor terug. Ik heb sowieso het idee dat de 7 zebra's die erin zitten eigenlijk te veel zijn. Gewoon voor mijn gevoel.

Ik zit alleen nu al te bedenken wat ik er dan in zou zetten. Aangezien die zebra's erin zitten heb ik nog even de tijd. ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_87326858
Gisteren alles goed schoon gemaakt en afgelopen week veel gesnoeid, heel veel. Veel planten weg gedaan, het gras helemaal ingekort. Het zal voor 75% over de bodem terwijl ik begon met 5 plantjes, unk !

Nu lijkt het meer op een discus aquarium, temperatuur is nu 30.5 graden ipv 27/28 graden. Mis ik nog iets voor de discussen ? Ze zwemmen veel meer nu, echt een vooruit gang ipv de planten/discus bak. Ook het leisteen huisje weg gehaald, nu zwemmen de l-nummers veel meer en ze bezetten allemaal het stuk kienhout.

Gisteren zag ik op MP een discuskweker hier in de buurt, even gaan kijken en omdat mijn discussen bijna allemaal blauw zijn heb ik besloten om wat meer kleur erin te brengen vandaar 3 nieuwe kleine discussen. Fel geel en wit met roze en 1 met mooie strepen. Misschien doe ik een blauwe weg maar dat is nog niet zeker. Nu in ieder geval genieten de komende maanden en dan ga ik misschien toch over naar Malawi maar kan ook prima dit visbestand houden.




Garnalen verstopplek, tel er zo 100 :)



pi_87340415
Wat ik niet snap.. Je wil een compleet ander bestand, en toch koop je maar even wat discussen bij... :') :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87340492
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat ik niet snap.. Je wil een compleet ander bestand, en toch koop je maar even wat discussen bij... :') :P
Doet me aan een user denken die hier niet meer post :')
pi_87342308
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Doet me aan een user denken die hier niet meer post :')
Het is dezelfde user met een andere nick. :')
pi_87348580
Ehm talkin about me? Ik ga zondag pas mijn 160 liter aquariumpje ophalen. Ik heb besloten er 4 wijfies en 1 mannetje in te "pleuren". En een paar meervalletjes.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_87349755
Nee niet over jou.. Of heb jij nu ook ineens discussen?

Maargoed, hoe doen jullie aquaria het? Hier echt hartstikke goed, en alles loopt nog steeds.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87350619
Bij mij ook :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:55:27 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_87355420
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die zitten er al in :P

Maar op het moment dat de cichliden weg zijn komen er ook geen cichliden meer voor terug. Ik heb sowieso het idee dat de 7 zebra's die erin zitten eigenlijk te veel zijn. Gewoon voor mijn gevoel.

Ik zit alleen nu al te bedenken wat ik er dan in zou zetten. Aangezien die zebra's erin zitten heb ik nog even de tijd. ;)
Je kreeg ze erbij toch? :) En daarbij geef ik alleen mijn mening over wat ik zou doen ;)

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef stoeltafel het volgende:
-knip-

Hoi, Versteegrob :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je discussen er niet mooi en gezond uit vind zien. Ze zijn zo donker en ik vind ze magertjes (de blauwe vissen iig.)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_87356271
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoi, Versteegrob :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je discussen er niet mooi en gezond uit vind zien. Ze zijn zo donker en ik vind ze magertjes (de blauwe vissen iig.)
Dat donkere kan komen door de lichtinval heb ik bemerkt bij m'n schoonmoeder. Als ze dan net even in een bepaalde hoek zwemmen (wat ze natuurlijk al-tijd doen als je een foto wilt maken), lijken ze donker en sja, gewoon niet zo goed eruit te zien.

Als ik ze vergelijk met die van m'n schoonmam vind ik ze vooral klein. Zeker die paar die hij al langer heeft, je ziet nauwelijks verschil in grootte tussen de nieuwe en de 'oude'.


Goed! De -nieuwe- achterwand zit, over een uur of drie is de kit uitgehard en gaat er water in. Ik zal proberen vanavond laat een foto te maken.
Dan gaat 'ie over een paar dagen weer helemaal leeg, en dan kunnen we eindelijk gaan indraaien. *O*

Ik ben al een beetje aan het uitvogelen wat voor planten ik erin wil, maar het is moeilijker dan ik dacht. Ik wil niet (zoals in het huidige aquarium :P) alles maar gewoon ergens neergooien. Ik wil het direct goed doen.

De kogelvisjes verhuizen trouwens van de woonkamer onze zitkamer (aka: PC-kamer). Dan staan ze nog geen 70cm bij me vandaan, en dat lijkt me toch een stuk leuker dan nu. Nu zie ik ze twee maal daags: Ontbijt en diner. Verder zitten we eigenlijk altijd in de zitkamer _O- :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')