abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87164182


Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Panda van Whoopdidoo:


Fleur van _Arual_:


Vest van Ynske:


En verder waren er nog veel fotootjes van wanna-hook-projectjes... ;)

[ Bericht 49% gewijzigd door Lijnloos op 04-10-2010 12:19:35 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:14:48 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87164194
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:13 schreef Lijnloos het volgende:
Trui, de hals maak je ook niet. Je naait het hoofd gewoon op de romp (nadat je de muts op het hoofd hebt gemaakt)... daardoor heb je dus ook geen gat nodig voor de hals en en gebruik je het "gat" voor de doorkijk van de muts... (ok, wordt er niet echt duidelijker op geloof ik :@ )
ah, dat dacht ik net al ja. maar dan kun je 't mutsje dus ook niet af doen en dat leek me juist zo leuk bij die nijntjes.
in de haak.
pi_87164381
Uhm, ja da's ook wel weer zo... dan wordt het echt lastig :?
pi_87164421
Die panda is juist helemaal schattig zo. O+

Die cakejes zien er goed uit trui :Y) en ontopic zelfs, aangezien het recept van een bijna heilige komt. ;)

Vandaag eindelijk voering voor mijn tas gekocht. Saai grijs, er maar er waren op de hele markt geen leuke stofjes die passen met een patroontje. Nu nog verzinnen hoe ik het allemaal vast ga maken, want de hengels moeten ook natuurlijk. Die moet ik nog haken, maar dat wil ik om de voering heen doen. Als het niet gaat lukken, neem ik het mee naar de meet, moeten jullie maar verzinnen hoe het gaat. :')
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_87164605


Nou daar istie dan hoor, zo is ie wel leuk.

Heb nu net het lijft van dat pokemonding uitgehaald en ga m iets kleiner haken.

Maar wow 2 dingen afgemaakt, das toch wel wat :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:25:33 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87164611
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef Lijnloos het volgende:
Uhm, ja da's ook wel weer zo... dan wordt het echt lastig :?
het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn, als je vanaf een bepaald punt stopt met rondhaken maar heen en terug gaat haken krijg je een split in de muts die om het nekje kan. dan bij de laatste toer een aantal lossen toevoegen aan beide kanten en 1x terughaken met vasten of halve vasten, dan heb je het touwtje waarmee je dicht kunt strikken. de uitsparingen voor de oren moet je even goed bekijken, waar die moeten komen. maar als je dat weet is 't een kwestie van op die plekken een rijtje lossen ipv in de vorige toer haken.
in de haak.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:26:08 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87164629
whoopdidoo, leuke poes & panda! niks mis mee hoor!
in de haak.
pi_87164652
Ik ben zo brak dat haken me zelfs zeer doet! En dat terwijl ik geen alcohol op heb en ook het weekend niet veel buiten ben geweest. Slapen op een bank doet een mens geen goed.

Toch wel wat gehaakt, bezig met de draak. Die ga ik ook meenemen met de meet denk ik, samen met manuel, want op die dag komt het laatste onderdeel op de blog te staan.

Yachiru, gingen wij iets regelen met samen reizen?

Whoop. Ik vind ze beide goed gelukt. Had je het lijfje van de panda nog iets aangepast?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:37:38 #9
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87165039
Wat een lieve panda! Ik vind de oogjes wel mooi hoor!

Ik begon aan de 1e kerstboomdecoratie voor mijn kerstkaarten. Maar nu is deze al zo leuk gelukt dat ik denk ik voor alle kaarten maar hetzelfde ga maken.

*trots*(meestal bedenk ik iets en dan vind ik de uitvoering helemaal niet zoals ik het bedoeld had. Maar ik ben er nog niet: het moet nog op een kaart en die moet ik nog maken. Dat zal dan wel weer onwijs tegenvallen)Excuses voor de slechte webcamfoto trouwens.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:44:16 #10
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87165252
Welkom Pannenkoeken!

TwistedDarling, wat een keimooie set met slimme wanten en inderdaad heel lange sjaal.
Yachiru, ik ben alweer vergeten hoe je nieuwste haaksel heette maar zag er heel lief uit O+
Stefanie, ik ben blij dat ik niet bij de meet kan zijn want anders zou ik dichtgroeien van de honingkoek van delhaize ;) Tenminste ik dacht dat hij daar van was (met die wit/blauwe verpakking, voorgesneden).

SPOILER: off topic moet ook kunnen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:45:16 #11
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87165292
Leuk, mmascha - een mens kan nooit te vroeg in Kerststemming komen :*
pi_87165443
Hij is leuk mmascha!

Weet iemand waar ze binnenkussens verkopen die niet met veren zijn?
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:51:25 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87165505
xenos? blokker? leen bakker? ikea?
in de haak.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:55:12 #14
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87165653
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:45 schreef caroline88 het volgende:
Leuk, mmascha - een mens kan nooit te vroeg in Kerststemming komen :*
:D Dat vind ik nou ook! Zo kan ik het ook een beetje spreiden anders gaat het zo vervelen.

Caroline :* Ik hoop op een warme kerst voor jou! En het liefst nog eerder warm natuurlijk!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:03:28 #15
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87165951
:) Dank Mmascha. Ik denk dat het wel zal meevallen. Gelukkig is het nu buiten een stuk warmer. Echt waar dat helpt enorm in een slecht geïsoleerd huis! En mijn deken-deel-2 is al bijna 2 centimeter lang hahaha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87166022
Mn vriend was dit weekend helemaal verliefd op een Sonic in het pretpark (bij zo'n niet-te-winnen-spelletje), dus heb net ff gezocht en er staat een heel leuk gratis patroon op Ravelry *O* Vanavond maar vast beginnen :9
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:21:26 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87166663
leuk idee mmascha, van die kerstkaarten! succes met de verdere afwerking!
caroline, dat van die as lijkt me wel een verstandige actie ja. check je ook even of je schoorsteen af en toe geveegd is/wordt?
in de haak.
pi_87166781
Nu alweer een nieuw topic :o!!

Die panda en kat whoopidoo, echt superlief :D!
Fleur is ook lief <3
ynske, je vest, gaaf! misschien moet ik er ook maar eens aan beginnen
de gebakjes van trui :9~
en kerstversieringen, fantastisch!!

Over hoe je draad uit het midden van je bol krijgt: steek er aan beide kanten je wijsvingers in, even ronddraaien, dan zit je ongeveer wel in het midden, en dan met beleid een dot eruit trekken. Meestal heb ik dan binnen no-time het begin te pakken. Tip van mijn moeder. Van binnenuit haken doe ik ook pas sindskort, veel prettiger want je bol ligt tenminste stil :).
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:24:48 #19
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87166791
Goede vraag/tip Trui. Ik woon er net nog geen maand en mij is verzekerd dat hij geveegd is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 oktober 2010 @ 14:45:09 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87169556
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is leuk mmascha!

Weet iemand waar ze binnenkussens verkopen die niet met veren zijn?
IKEA die vierkantjes, van 2 euro volgens mij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87169747
Ikea O+
Maar zo niet handig zonder auto

Klein(35cm is niet heel groot toch) maar 0,79
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60072206
pi_87170114
De hema heeft kussentjes in de aanbieding geloof ik
pi_87170588
Ja werk bij de hema en had kussen in mn handen aan de kassa, maar volgens mij was die van veren.
Ach t heeft geen haast.

Ik ga eens even kijken of ik een kleine kat kan maken. Altijd een gedoe zon patroon kleiner maken.
pi_87171397
Aah, Fleur en de panda en de kat zijn liefff! O+
Goed gedaan hoor Whoop, 2 projecten afgemaakt! Moet maar eens een voorbeeld nemen aan jou :P
Ysnke, je vest is mooi, had 'em in het vorige deel gemist denk ik :@
Mmascha wat een leuk idee voor kerstkaarten! Het ziet er heel schattig uit O+

Ja Lyssa, zullen we dat doen? Weet je al of je met het OV of de auto gaat? Zullen we er anders even over PM-en? Anders vervuilt het topic zo :P

Nog even een centraal vraagje over de meet trouwens, maar niet echt on-topic wat haken betreft dus sorry alvast! Maar ehm.. iedereen neemt dus wat lekkers mee, maar maken we dan eigenlijk nog een soort van verdeling met hartig en zoet lekkers? Want ik heb volgens mij vooralsnog voornamelijk zoete ideetjes langs zien komen, dus ik wil ook best wat hartigs maken als dat handiger is? Weet niet hoe jullie dat eerst deden en misschien vinden jullie nu dat ik zeur maar ik dacht, ik gooi het toch even in de groep :)

Nog even on-topic: ik haakte eerst ook van binnenuit de bol, maar ik heb al een paar Catania bolletjes gehad die zo verschrikkelijk in de knoop zaten dat ik moest afhechten en een nieuw draadje moest aanhechten. Dus doe het nu ook van buitenaf, leg hem gewoon zo neer dat 'ie niet wegrolt :)
pi_87172012
Ik heb idd een kinderkledingzaak en een websjop.
De laatste is wegens tijdgebrek slechtgevuld dit seizoen. Fotos maken kost veel (teveel) tijd.
En ik geef les aan een middelbare school En ik studeer nog.
En kheb 2 ziektes, chronisch en een pup (toypoedel).
Dan snap ej wel dat ik het te druk heb om die grannys zelf te maken.
Naaien kan ik wel redelijk snel zelf doen. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')