abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:04:11 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_87134930
De mogelijkheid dat er een nieuwe Aarde (Gliese 581g) bestaat, houdt de wetenschap wereldwijd in zijn greep. Helemaal nu blijkt dat een astronoom van de universiteit van West-Sydney twee jaar geleden al een signaal uit de buurt van de planeet ontving. Daarmee rijst de vraag wederom: zijn we dan toch niet alleen in het heelal?

Dr. Ragbir Bhathal hield de afgelopen dagen het nieuws extra goed in de gaten. De astronoom vernam al twee jaar geleden een lichtstraal op die uit de buurt van de zogenaamde nieuwe Aarde afkomstig was. "Op een heldere nacht ga ik naar het observatorium en onderzoek ik de sterren. Toen ik naar één van die sterren keek, merkte ik plots een signaal op," vertelt de astronoom. Hij wilde het signaal meteen onderzoeken. "We beschikken over speciale software, want we ontvangen ook veel lawaai. Maar dit was een heel scherp signaal. En dat is precies waar we naar op zoek zijn."

Op het moment dat Bhathal in 2008 deze ontdekking deed, wist men niet dat zich rond de ster Gliese 581 wellicht bewoonbare planeten bevinden. De astronoom is lid van een organisatie die op zoek is naar tekens van leven op andere planeten.

Hoewel Bhathal in de volgende maanden zocht naar een tweede signaal, vond hij niets meer. Maar nu het nieuws kwam dat er mogelijk bewoonbare planeten rond de ster zijn, is zijn nieuwsgierigheid wederom aangewakkerd.


bron http://nieuws.nl.msn.com/(...)documentid=154823737
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_87134975
Wat voor signaal? Wat voor 'teken van leven'?
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:08:11 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87135048
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:14:26 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87135253
Is er in 2008 iets gepubliceerd over dat signaal?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:18:09 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_87135386
Ik kan het nog niet aanklikken op sunweb.nl tot dusver is het nog stoerdoenerij.

Wanneer komen ze nou eens met fatsoenlijk beeldmateriaal van zoiets?
Je moeder is een hamster
pi_87135623
Het is arrogant om te denken dat we de enige zijn in het universum, ik verwacht zelf honderden, zo niet duizenden planeten met leven. Leven wat onderontwikkeld is aan dat van ons maar ook leven die een vergelijkbare ontwikkeling hebben of verder in de ontwikkeling zijn dan ons. Ons heelal is oneindig groot, de kansen van planeten vergelijkbaar aan aarde die een zelfde afstand hebben tot hun ster zijn hoger dan we misschien denken. Er zijn miljoenen zo niet miljarden planeten in het heelal, we kunnen jammer genoeg nog niet alles waarnemen. Ik denk ook niet dat wij hier nog meemaken dat er werkelijk contact komt met buitenaards leven.

Zelf verwacht ik dat de eerste tekenen van buitenaards leven worden ontdekt in ons eigen zonnestelsel, op Europa, althans indien er genoeg bewijs komt van de oceanen onder de ijslaag, indien deze oceanen warm genoeg zijn is de kans ontzettend groot dat hier leven word aangetroffen. Ik hoop het nog mee te maken :) Eerlijk gezegd kan de vooruitgang op het gebied van astrobiologie niet snel genoeg gaan :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:30:49 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_87135817
Het stond inderdaad eergisteren al in het topic dat Lord_Vetinari linkt. Sorry, dicht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')