abonnement Unibet Coolblue
pi_87110636
Carnibest:
Voordelen:
- Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
- Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
- Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden

Nadelen:
- Je kunt het niet even in de winkel halen
- Veél vriezerruimte nodig
- Groot bedrag in één keer
- Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren


Brok:
Voordelen:
- Makkelijk te krijgen
- Makkelijk op te bergen
- Kan goedkoop
- Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

Nadelen:
- Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet
- Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
- Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.


# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):


"no-grain":
Voordelen:
- Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
- Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

Nadelen:
- Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
- Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

Nog wat linkjes over vers/voeding
1: www.barfplaats.nl
2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
3. www.biomentor.org (even verder klikken)
4. www.carnibest.nl (fabrikant)
5 www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
6. www.omarmdetijger.nl
7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html

[ Bericht 99% gewijzigd door tombolafan op 02-10-2010 19:50:07 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:49:15 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87110788
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, maar het mag toch een paar dagen ontdooid in de koelkast liggen?
Ja, maar ik vroeg het omdat je trachtte gebruikte.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87110840
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, maar het mag toch een paar dagen ontdooid in de koelkast liggen?
Ja hoor. Net als normaal gehakt.

Ik heb altijd 2 worsten (500 gram) liggen met mijn 3 katten. Zodra er eentje op dreigt te raken dan gaat er een nieuwe uit de vriezer. Gemiddeld liggen ze hier een dag of 2 in de koelkast.

En als je het snel ontdooid wil/moet hebben dan moet je het een uurtje in een bakje koud water leggen. Af en toe het water verwisselen (neemt de kou op) en it's amaaaazing! *)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87110853
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:49 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, maar ik vroeg het omdat je trachtte gebruikte.
Whutwhutwhut?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87110899
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:49 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, maar ik vroeg het omdat je trachtte gebruikte.
Oh okee :P Ik dacht dat ik een goed mes had maar het bleek niet goed genoeg :+
En ik weet het, maar ik bedacht me ineens dat ik het wel kan bewaren :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87110930
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:50 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja hoor. Net als normaal gehakt.

Ik heb altijd 2 worsten (500 gram) liggen met mijn 3 katten. Zodra er eentje op dreigt te raken dan gaat er een nieuwe uit de vriezer. Gemiddeld liggen ze hier een dag of 2 in de koelkast.

En als je het snel ontdooid wil/moet hebben dan moet je het een uurtje in een bakje koud water leggen. Af en toe het water verwisselen (neemt de kou op) en it's amaaaazing! *)
Dat zijn mn moeder ook al! :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:55:18 #7
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87110992
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh okee :P Ik dacht dat ik een goed mes had maar het bleek niet goed genoeg :+
En ik weet het, maar ik bedacht me ineens dat ik het wel kan bewaren :s)
Wat heb je voor gek mes dan? Ik gebruik soms broodmes, vleesmes, wat ik voor handen heb :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87111276
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat heb je voor gek mes dan? Ik gebruik soms broodmes, vleesmes, wat ik voor handen heb :')
Het was nog bevroren he, ik dacht dat dat ook wel zou lukken :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87112779
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het was nog bevroren he, ik dacht dat dat ook wel zou lukken :P
Wil je een electrisch mes van mij hebben?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:47:29 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87112860
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:03 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het was nog bevroren he, ik dacht dat dat ook wel zou lukken :P
Oh, nou nee :'). Maar na een uurtje liggen kom je er prima doorheen met een normaal mes dus.

En je had fancy smaken zei je? Welke dan? Ze krijgen hier alleen natuur *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87112897
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wil je een electrisch mes van mij hebben?
Neem je die mee in je handtas de 29e? _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87112916
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh, nou nee :'). Maar na een uurtje liggen kom je er prima doorheen met een normaal mes dus.

En je had fancy smaken zei je? Welke dan? Ze krijgen hier alleen natuur *O*
natuur en lam dacht ik... ga morgen kijken :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87112952
Kittens zijn zo lekker makkelijk, gisteren bij ons binnengekomen en gelijk al aan de CB *O*
De brokjes die er naast liggen lust hij wel maar dat andere is toch lekkerder.

pi_87112973
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Neem je die mee in je handtas de 29e? _O-
Ik moet toch mijn slaapspul meenemen, past een mes makkelijk bij. En leuke binnenkomer, dacht ik zo. >:)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:52:18 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87112994
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Kittens zijn zo lekker makkelijk, gisteren bij ons binnengekomen en gelijk al aan de CB *O*
De brokjes die er naast liggen lust hij wel maar dat andere is toch lekkerder.

[ afbeelding ]
Geef je die kitten of ook natuur al?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87113333
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:52 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Geef je die kitten of ook natuur al?
Dit is CB diabetes, die koop ik altijd omdat er geen rijst in zit.

Kitten is volgens mij hetzelfde als natuur alleen fijner gemalen omdat benauwde fokkers daarom gevraagd hadden, terwijl een veel kleiner kitten al prima zelf kan kauwen. Ik vind het dus niet nodig.
De twee die we vorig jaar hadden waren half zo groot als dit kitten toen ze hier kwamen en die ontsnapten uit de kittenkamer en sjeesden rechtstreeks de keuken in om halve kwartels van de volwassen katten te jatten, die stukken vlees waren zowat net zo groot als zijzelf :D maar ze kauwden er gewoon stukje vanaf.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:05:47 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87113480
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dit is CB diabetes, die koop ik altijd omdat er geen rijst in zit.

Kitten is volgens mij hetzelfde als natuur alleen fijner gemalen omdat benauwde fokkers daarom gevraagd hadden, terwijl een veel kleiner kitten al prima zelf kan kauwen. Ik vind het dus niet nodig.
De twee die we vorig jaar hadden waren half zo groot als dit kitten toen ze hier kwamen en die ontsnapten uit de kittenkamer en sjeesden rechtstreeks de keuken in om halve kwartels van de volwassen katten te jatten, die stukken vlees waren zowat net zo groot als zijzelf :D maar ze kauwden er gewoon stukje vanaf.
Ja klopt, t is verder hetzelfde als natuur :Y Ik krijg ook vaak mensen die met 5 maand nog aan de puppy/kitten zitten, en kijken me toch altijd een beetje raar aan als ik dan zeg dat ze allang over kunnen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87113727
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:05 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja klopt, t is verder hetzelfde als natuur :Y Ik krijg ook vaak mensen die met 5 maand nog aan de puppy/kitten zitten, en kijken me toch altijd een beetje raar aan als ik dan zeg dat ze allang over kunnen :')
Misschien ook goede marketing, dat mensen het eerder kopen als het op hun situatie toegespitst lijkt te zijn ? Men is bij brokken immers gewend dat je voor iedere klapscheet een andere variant moet geven, dus als er kitten op staat dan moet het wel extra goed zijn en moet je daar zeker niet van af wijken...
pi_87113909
Soms had mijn winkel geen CB natuur en dan kreeg ik kitten mee. De verkoper zei ook dat het precies hetzelfde was, alleen fijner gemalen. Is ook logisch. In het wild gaat een moederkat ook niet kijken naar verantwoorde babyprakjes. Die kleintjes eten gewoon met de pot mee.

Wat leuk dat je je pleegkitten ook op CB hebt gezet! Ik begin er niet aan, met nu 7 extra katten in huis wordt me dat echt te duur. Dan haal ik toch liever RC bij Redcat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:25:53 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87114112
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:12 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Misschien ook goede marketing, dat mensen het eerder kopen als het op hun situatie toegespitst lijkt te zijn ? Men is bij brokken immers gewend dat je voor iedere klapscheet een andere variant moet geven, dus als er kitten op staat dan moet het wel extra goed zijn en moet je daar zeker niet van af wijken...
Yup, en de fokker zegt dat ze daar pup/kitten kregen en dat dat nog wel even moet, dat geloven ze dan gewoon en dat doen ze. Ik vertel ze altijd dat kitten/pup prima is om de overstap naar vast voer te maken, maar dat ze daarna ook al gewoon aan de normale versie kunnen.

En ik vind het leuk dat jij die kittens gelijk vlees voert O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:27:59 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87114189
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Cat22 het volgende:
Soms had mijn winkel geen CB natuur en dan kreeg ik kitten mee. De verkoper zei ook dat het precies hetzelfde was, alleen fijner gemalen. Is ook logisch. In het wild gaat een moederkat ook niet kijken naar verantwoorde babyprakjes. Die kleintjes eten gewoon met de pot mee.

Wat leuk dat je je pleegkitten ook op CB hebt gezet! Ik begin er niet aan, met nu 7 extra katten in huis wordt me dat echt te duur. Dan haal ik toch liever RC bij Redcat.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, daar zou ik ook voor bedanken denk ik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87114336
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:19 schreef Cat22 het volgende:

Wat leuk dat je je pleegkitten ook op CB hebt gezet! Ik begin er niet aan, met nu 7 extra katten in huis wordt me dat echt te duur. Dan haal ik toch liever RC bij Redcat.
Het is echt ongelofelijk wat die kleintjes kunnen verstouwen, dus ik begrijp dat heel goed. Met maar eentje is het goed te doen.
Wij voeren nu zo'n 5 jaar naar tevredenheid volledig vers dus voor ons is dit het vanzelfsprekendst en ook wat we het liefste zouden willen voor zo'n hummel.
's Nachts krijgt hij ook een voorraadje brokken aangeboden want na een paar uur vinden de kittens CB niet meer zo lekker, op die manier blijft hij daar ook aan gewend, want we weten natuurlijk niet wat de nieuwe eigenaar hem wil gaan voeren. Ik geef wel info mee natuurlijk, maar hij moet toch alles lusten.
pi_87127296
Eerste portie geserveerd aan de heren *O*
Sjefke is meteen om, die ging zelfs kwaad kijken naar mijn moeder die langs liep toen ie aan het eten was _O-
Nelis vind het niks nu :')
Die zit apart (anders eet Sjefke dat van hem ook op :@ ) en snapt niet wat ie met dat bordje moet :D
Gaat vast beter als ie geen brokjes meer krijgt na verloop van tijd :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87127435
Goed zo Sjefke !!

En als Nelis het zo echt niet wil kun je er misschien iets door mengen wat hij lekker vindt ? Blik als hij dat graag lust, of zelfs wat van z'n vertrouwde brokjes.

Toen ik de katten overschakelde aten alle heren het gelijk maar voor Mimosa heb ik het een paar dagen met brok moeten mengen, de laatste dag wilde ik het puur geven en toen ging ze me helemaal zitten aanstaren van "Vergeet je niet iets ? Dit ga ik zo niet opeten hoor !"
Toen heb ik er met veel vertoon vier (!) brokjes op gelegd en toen ging ze helemaal tevreden zitten eten _O-
pi_87127518
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Goed zo Sjefke !!

En als Nelis het zo echt niet wil kun je er misschien iets door mengen wat hij lekker vindt ? Blik als hij dat graag lust, of zelfs wat van z'n vertrouwde brokjes.

Toen ik de katten overschakelde aten alle heren het gelijk maar voor Mimosa heb ik het een paar dagen met brok moeten mengen, de laatste dag wilde ik het puur geven en toen ging ze me helemaal zitten aanstaren van "Vergeet je niet iets ? Dit ga ik zo niet opeten hoor !"
Toen heb ik er met veel vertoon vier (!) brokjes op gelegd en toen ging ze helemaal tevreden zitten eten _O-
_O-
Hij heeft nu gewoon ook geen honger denk ik :) En hij is al 16, dus hij is al zoooooooooooooo lang gewend aan zn brokjes :P Heb nu zn brokjes erdoorheen gegooid en het even weggezet, als ie straks gaat zeuren dat zn brokjes op zijn (is ie goed in :') ) zet ik het weer voor hem neer :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87132460
Okee, ik heb Nelis nu een paar keer bij zn bakje gezet, maar dat is geen succes :') Normaal staat er gewoon de hele dag brokjes voor ze klaar, dus misschien zit ie gewoon vol ofzo... Maar ik heb nu de brokjes toch maar weggezet en hoop dat ie vanmiddag of vanavond wel wil eten...

Hoe doen jullie dat, geven jullie 1x per dag de hele hoeveelheid? Of 2x per dag ofzo? :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:48:27 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87132584
Ik voer ze twee keer per dag. Jazz moest er in het begin ook helemaal niets van weten, alleen als ik t vanaf mijn vinger gaf. Maar ik vind dat onzin dus zet het eten 10 minuten neer, en eet ie niet dan niet. Dan proberen we het vanavond weer. De volgende dag viel hij aan en sindsdien is t bakje altijd in 10 seconden leeg. Tenzij hij een halve week niet zou eten natuurlijk :') dan had ie wel RC gekregen.

Je kunt er ook nog een beetje kokend water overheen doen, dan verspreidt de geur wat meer, werkt goed bij sommige dieren.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87132719
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ik voer ze twee keer per dag. Jazz moest er in het begin ook helemaal niets van weten, alleen als ik t vanaf mijn vinger gaf. Maar ik vind dat onzin dus zet het eten 10 minuten neer, en eet ie niet dan niet. Dan proberen we het vanavond weer. De volgende dag viel hij aan en sindsdien is t bakje altijd in 10 seconden leeg. Tenzij hij een halve week niet zou eten natuurlijk :') dan had ie wel RC gekregen.

Je kunt er ook nog een beetje kokend water overheen doen, dan verspreidt de geur wat meer, werkt goed bij sommige dieren.
Ah okee, dat kokend water had Cat ook al gezegd, ga ik straks wel proberen (ik moet ze wel echt apart zetten, Sjefke wil errug graag ook het eten van Nelis opeten _O- )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:56:37 #29
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87132850
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ah okee, dat kokend water had Cat ook al gezegd, ga ik straks wel proberen (ik moet ze wel echt apart zetten, Sjefke wil errug graag ook het eten van Nelis opeten _O- )
Katten gaan sowieso wel moeilijker over dan honden :Y Maar als ze het dan eenmaal doorhebben worden het echte vreters :')

Een keer per ongeluk kitten gepakt, wat dus hetzelfde is maar fijner, Jazz moest er niets van weten :') Deze week expres kitten en hij at het nu ineens alsof t nog gewoon natuur was.
Zeg 't maar hè :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87132915
Ik had eerst alleen Siets aan de CB ivm haar nierfalen. Naartjie liet het toen gewoon staan, na een paar weken kreeg hij (helaas, in die tijd) door dat het lekker was. Dus niet iedere kat valt er meteen op aan.
Als Nelis het écht niet lekker vindt dan zou ik hem met zijn 16 jaar gewoon zijn brokjes laten eten. Maar dat is nu nog te vroeg om te zeggen natuurlijk.

Ik geef ook 2 keer per dag, anders krijgen ze in één keer wel een erg grote hoop en ik vind het zielig hen de 24 uur daarna niets te geven. Schijnt ook niet goed te zijn, zulke lange intervallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87132961
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Katten gaan sowieso wel moeilijker over dan honden :Y Maar als ze het dan eenmaal doorhebben worden het echte vreters :')

Een keer per ongeluk kitten gepakt, wat dus hetzelfde is maar fijner, Jazz moest er niets van weten :') Deze week expres kitten en hij at het nu ineens alsof t nog gewoon natuur was.
Zeg 't maar hè :')
Nou Sjefke gaat dus zonder enige moeite over als ik het zo zie _O-
En Nelis zit echt gewoon vol denk ik, gister likte hij wel het mes af namelijk :+ En idd, anders blijft het gewoon bij brokjes voor die ouwe O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:09:00 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87133235
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou Sjefke gaat dus zonder enige moeite over als ik het zo zie _O-
En Nelis zit echt gewoon vol denk ik, gister likte hij wel het mes af namelijk :+ En idd, anders blijft het gewoon bij brokjes voor die ouwe O+
Goed teken toch, net zoals Jazz die t wel van mijn vinger wilde eten dus ze vinden het wel te eten. Alleen zo in het bakje was dan nog raar en onbekend of zo :')

Heeft ie helemaal geen interesse voor zijn voerbak? Of heeft ie wel een poging gedaan. Liet ie de brokken nu ook liggen of alleen Carnibest?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87133347
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Goed teken toch, net zoals Jazz die t wel van mijn vinger wilde eten dus ze vinden het wel te eten. Alleen zo in het bakje was dan nog raar en onbekend of zo :')

Heeft ie helemaal geen interesse voor zijn voerbak? Of heeft ie wel een poging gedaan. Liet ie de brokken nu ook liggen of alleen Carnibest?
Hij ligt nu te slapen :D Dus hij heeft gewoon geen honger denk ik :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:13:55 #34
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87133401
Wij hebben 3 katten en sinds bijna een jaar eten ze carnibest en af en toe eens een kippevleugel, stukje zalm of iets dergelijks. We voeren ze ook 2x per dag, ik heb wel eens 1x op een dag geprobeerd maar dan is de portie gewoon te groot en zeker in de zomer ga ik dat niet laten staan.
Nu gaan wij ook nauwelijks op vakantie ofzo, maar heel misschien over een paar maandjes toch een paar daagjes samen weg.

Normaal (dus voor dat ze versvoer kregen) gaf ik de sleutel aan mijn moeder of schoonmoeder en dan kwam zij elke dag even langs om het water de verversen, brokjes te verschonen en nieuwe neer te zetten en de kattenbakken te verschonen. Maar om nu familie te vragen 2x daags langs te komen, dat vind ik ook zo ...
Ik dacht misschien toch gewoon brokjes ofzo en dan als ze langskomen dan wel vers?

Hoe lossen jullie dat op?
klerkje
pi_87135203
Ik heb gelukkig hele lieve buren en 2 vriendinnen. Dus 3 mensen die langs kunnen komen en dan is het niet zo'n bezwaar om ze 2 keer per dag te vragen.

Maar anders zou ik ze denk ik een goede brok geven, in combinatie met 1/2 portie CB zodat de oppas maar één keer per dag langs hoeft te komen. Orijen schijnt een goede, graanvrije brok te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87136133
Sinds wij katten hebben gaan we niet meer zo graag lang van huis, voor mijn eigen gemoedsrust moet er gewoon 2x per dag iemand langs komen.

Mijn katten eten geen bevroren voedsel dus als wij een heel dag weg zijn dan laten we naast hun ontbijt een bevroren klomp CB op een schoteltje achter en tegen de tijd dat dat ontdooid is is het wel zo'n beetje avond.
Werkt niet voor alle katten, de katten waar ik pasgeleden op gepast heb eten hun voer blijkbaar altijd bevroren 8)7 , dan haalde ik een stel stijfbevroren eendagkuikens uit de vriezer en 5 minuten later waren ze al op :o

Je hebt volgens mij ook van die automatische voerbakken waar je koelelementen in kan doen.

Maar als je maar een tijdje weg ben kan een alternatief natuurlijk ook.
pi_87182838
Nou, Sjefke is helemaal over hoor, die taalt niet meer naar iets anders dan CB. Maar Nelis eet het alleen als er kaas-snoepjes doorheen zitten :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87190035
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef tombolafan het volgende:
Nou, Sjefke is helemaal over hoor, die taalt niet meer naar iets anders dan CB. Maar Nelis eet het alleen als er kaas-snoepjes doorheen zitten :P
Mr kaassnoepjes. _O- Zal ik de 29e wat verschillende soorten meenemen? Misschien vindt hij daar wel iets lekker van.

Hier loopt een Redcat moeder met een Pens. :D Ik had iedereen kippenekken geserveerd. Mijn eigen drietal deelt die eerlijk, maar volgens mij heeft moederpoes op haar kamer ze alle 3 opgevroten, tante taalde er niet naar (de Redcats ziten op brok). Moeder was luid grommend bezig met nummer 1 terwijl de kittens zeer verbaasd likten aan nek 2 en 3. Aangezien die nog niet vast eten denk ik niet dat ze er veel mee hebben gedaan.
Nu is alles schoon op en man man, wat heeft moeder een buik. Lijkt weer opnieuw zwanger. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87198370
Haha, ineens zo'n dikkie dik. Van fokkers hoor je ook redelijk vaak dat hun poezen die normaal altijd hun neus ophalen voor vers het als ze zwanger zijn en zogen ineens vréten !

Tony heeft gisteren zomaar een eendagskuiken opgegeten *O* . Hij had er zaterdag en zondag ook al eentje gehad en die in dankbaarheid aanvaard als speelgoed, maar blijkbaar was ineens het kwartje gevallen dat het voer was. Gisteren at hij er steeds een stukje van en heeft hij er uren over gedaan, vanochtend kreeg hij er weer een en daar is al niet meer zoveel van over.
Misschien krijgt hij morgen een muisje.
pi_87381451
De katten zijn hier nu helemaal over op Carnibest *O*
Nelis eet zijn portie ook goed op (mits ik Sjefke apart hou om het hem niet te laten stelen :P )

Oh en Cat, neem maar niet mee hoor (sowieso, hoe ga je dat doen in het restaurant? :D ), straks wil ie niet anders en moet ik om de haverklap op en neer naar Limburg :+
Maar voor dat elektrische mes hou ik me aanbevolen! :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_87386035
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:50 schreef tombolafan het volgende:
De katten zijn hier nu helemaal over op Carnibest *O*
Nelis eet zijn portie ook goed op (mits ik Sjefke apart hou om het hem niet te laten stelen :P )

Oh en Cat, neem maar niet mee hoor (sowieso, hoe ga je dat doen in het restaurant? :D ), straks wil ie niet anders en moet ik om de haverklap op en neer naar Limburg :+
Maar voor dat elektrische mes hou ik me aanbevolen! :Y
De heren zijn om! *O*

Met bevroren KVV, een koeltasje en koelelementen (en jij die de dag ervoor niks laat ontdooien) waren we vast een heel eind gekomen anders. ;) Maar het is wellicht praktischer om niet met ontdooiend vlees het halve land door te sjouwen.

Ik neem het mes voor je mee, is vast een leuke eerste indruk voor mijn partner. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:29:03 #42
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87489622
Ben net klaar met het boek "The BARF diet for dogs and cats: using evolutionary principles".

Worden wel wat wilde claims in gemaakt, maar overall was het een interessant boek om te lezen en om te zien wat ik moet doen om over te stappen op vers voer.

Ben er al deels mee begonnen overigens, de kat krijgt in de avond vers vlees voor z'n kiezen. De kipkluifjes zijn nog wat onwennig, maar aan het einde van de avond/begin van de volgende ochtend liggen er nog wat botjes op de etensplek, half opgegeten, dus dat komt goed. Als het salaris gestort is in november gaan we maar eens wat prooidieren online bestellen (iemand tips waar en hoe - aangezien het m.i. bevroren dieren zijn die over de post verstuurd worden, hoe zit het met opnieuw invriezen etc etc?).

Voor de mensen die het willen weten, hij krijgt op dit moment:

Mager rundvlees
Lever (rund/kip)
Hart (kip)
Maag (kip)
Kipfilet
Kipkluifjes (vanwege het bot)
Koolvis
Hele vis (verschillende soorten)

En gister heb ik een zak met kuikens gehaald. Die krijgt ie (een kuiken, niet de complete zak ;)) in het weekend als ie in de tuin aan het ravotten is, aangezien ie met die dingen eerst gaat spelen en ik geen zin heb om de vloer van m'n ouders te dweilen.

Als ik het BARF dieet boek moet geloven (en dat doe ik voor een groot deel), dan moet ik wat meer spiervlees/botvlees in huis halen. Al denk ik dat ie voorlopig niks te klagen heeft, aangezien er nog brokken naast gegeven worden (helaas geen graanvrije).

[ Bericht 3% gewijzigd door slacker_nl op 13-10-2010 19:57:42 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87598501
Leuk dat je er ook echt een boek van bent gaan lezen, dat geeft wel aan dat je echt de moeite neemt om je er in te verdiepen.
De Nederlandse vertaling van een boek van Tom Lonsdale wordt via zijn site gratis aangeboden
http://www.rawmeatybones.com/translations/Netherlands/intro.html

De artikelen op zijn site vind ik ook de moeite waard, al is de man door allerlei tegenwerking door de jaren heen wel een beetje verbitterd geraakt heb ik het idee.

Als je kat uit zichzelf kipkluifjes eet dan is dat al echt heel goed *O* .
Vers voer via internet bestellen houdt meestal niet in dat het per post komt. Meestal rijdt een bedrijf bezorgrondes om het voer zelf thuis te brengen. Dat is vaak wel lastig, want je moet daar wel rekening mee houden zodat je genoeg bestelt. Het hebben van voldoende vriesruimte is een voordeel.
Ik heb alleen voor het kattenvoer een tgweedehands vriezer gekocht en in de schuur gezet. Daar kan ik wel een paar maanden vlees in kwijt. Ik koop vlees in samen met andere mensen omdat we bij de ene leverancier meer korting krijg als we meer tegelijk kopen en omdat je bij de andere leverancier boven een bepaald bedrag geen bezorgkosten betaalt.

Wij bestellen onze proodieren bij Kiezebrink (groothandel dus vaak aantrekkelijke prijzen) en heel af en toe bij Dogshape. Ik hoor ook wel goede ervaringen met Prooidier en Lupa.

Kitten Tony ontpopt zich meer en meer tot een echt vers-etertje. We zijn begonnen met Carnibest en kuikens, daarna kreeg hij muis en dat blijkt hij echt superlekker te vinden. Inmiddels heeft hij ook smuldier kip gehad, dat lustte hij wel maar hij was niet superenthousiast, en Rodi lamshart, dat ging er in als koek. Sinds drie dagen krijgt hij 's avonds een halve kwartel en daarvan blijft alleen het voetje en de slagpennen van de vleugel over.
Hij was gisteren twee weken hier, toen hij binnenkwam woog hij 789 gram en gisteravond woog hij 1380 gram :o
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:22:45 #44
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87603099
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Leuk dat je er ook echt een boek van bent gaan lezen, dat geeft wel aan dat je echt de moeite neemt om je er in te verdiepen.
De Nederlandse vertaling van een boek van Tom Lonsdale wordt via zijn site gratis aangeboden
http://www.rawmeatybones.com/translations/Netherlands/intro.html
Die man geeft aan dat je geen knoflook aan honden moet geven, terwijl die andere man (van the BARF diet) het juist aanmoedigd. Overigens heb ik in een niet zo ver verleden met een man gesproken die z'n hond juist knoflook gaf tegen vlooien (en daardoor geen enkel vlooienmiddel gebruikt, just garlic :)). Ik zal wat artikelen doornemen, al heb ik inmiddels wel het idee hoe ik het moet aanpakken. Enige probleem wat ik heb, is dat de voorraad in de vriezer op dit moment niet echt in verhouding ligt met wat het BARF dieet aanbeveelt. Ik heb teveel orgaanvlees...

Binnenkort maar eens een goed voedingschema maken :)

quote:
Als je kat uit zichzelf kipkluifjes eet dan is dat al echt heel goed *O* .
Het is niks voor niks een vuilnisbakkenras :P Hij vreet alles (nouja bijna alles). De hele vis was nog wat onwennig, heeft in totaal 2 visjes van de 3 opgegeten (+/- 100 gram vis) nadat ik deze in stukken heb gesneden. De kuiken van vanochtend is volgens mij ook op, nadat het kuiken een rondleiding heeft gekregen in huize slacker.

quote:
Vers voer via internet bestellen houdt meestal niet in dat het per post komt. Meestal rijdt een bedrijf bezorgrondes om het voer zelf thuis te brengen. Dat is vaak wel lastig, want je moet daar wel rekening mee houden zodat je genoeg bestelt. Het hebben van voldoende vriesruimte is een voordeel. Ik heb alleen voor het kattenvoer een tgweedehands vriezer gekocht en in de schuur gezet. Daar kan ik wel een paar maanden vlees in kwijt. Ik koop vlees in samen met andere mensen omdat we bij de ene leverancier meer korting krijg als we meer tegelijk kopen en omdat je bij de andere leverancier boven een bepaald bedrag geen bezorgkosten betaalt.
Ik ga ervanuit dat ik 1 vriezervak voor m'n kat ter beschikking heb, in de toekomst zal ik een extra vriezer (moeten?) aanschaffen. Ik heb op prooidier.nl gekeken en de bezorgkosten naar Amsterdam zijn 10 euro, das volgens mij net zoveel als een treinkaartje als ik het zelf ga ophalen uit Hilversum. Dus tis handiger dat ze het langsbrengen. Moet nog even kijken hoe en wat, ook vanwege het voedingsschema wat ik wil maken. Denk dat ik begin met wat losse dieren om te kijken wat ie lekker vind, hoeveel ruimte het inneemt in de vriezer, etc etc. En voorlopig kan dat nog niet, aangezien ik nu een half vriesvak tot m'n beschikking heb voor de kat.

quote:
Wij bestellen onze proodieren bij Kiezebrink (groothandel dus vaak aantrekkelijke prijzen) en heel af en toe bij Dogshape. Ik hoor ook wel goede ervaringen met Prooidier en Lupa.
Jammer dat je je eerst moet registreren bij Kiezebrink om te zien wat ze verkopen in hun webshop.. En dat Lupa moet ik eens op googlen.
In de edit: Bij Kiezebrink kan je toch productinfo opvragen zonder te registreren. Das wel top, vooral omdat je min of meer kan achterhalen waar de beesten vandaan komen. Postduiven voeren lijkt me wel wat hebben..

quote:
Hij was gisteren twee weken hier, toen hij binnenkwam woog hij 789 gram en gisteravond woog hij 1380 gram :o
Weeg je 'm zelf? Indien ja, hoe (aka, welk apparaat gebruik je ervoor)?

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 16-10-2010 15:28:57 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87611154
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:22 schreef slacker_nl het volgende:

Weeg je 'm zelf? Indien ja, hoe (aka, welk apparaat gebruik je ervoor)?
Hij is nog zo klein dat hij in een beslagkom op een digitale keukenweegschaal kan. De grote katten weeg ik op onze personenweegschaal, want die van mij blijven redelijk braaf zitten als ik dat doe.
Voor grote katten schijnt een babyweegschaal wel makkelijk en nauwkeurig te zijn, maar die zijn vaak wat duur in de aanschaf.

Wij voeren ook postduif en dat wordt wel redelijk lekker gevonden.
pi_87619279
Ik ben nog steeds op zoek naar een extra diepvrieskist (zie mijn topic in V&A).
Want anders moet Lupa elke 2 tot 3 weken langskomen en dat vind ik wat veel van het goede en is ook lastig inpassen in mijn schema.
Ik kwam er nu achter dat ik in verhouding teveel geheel vermalen dier en te weinig KVV heb, nu moeten ze nog eerder langskomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87625323
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:56 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een extra diepvrieskist (zie mijn topic in V&A).

Ik hield allerlei advertenties in de gaten maar uiteindelijk was het het rondvragen bij kennissen wat me een bijna nieuwe kast heeft opgeleverd, van de opa van een vriendin die eerder dan verwacht naar een verzorgingstehuis ging.
pi_87814968
Ondanks dat dit geen foto topic is, toch even showen hoe Lucky aan het BARF'en is:
http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/ Zit een niet BARF foto tussen, al heb ik er wel over na zitten denken om het beessie mee te nemen naar huis..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87823184
Copypaste uit een ander topic:

quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 22:55 schreef Cat22 het volgende:
Katten en rauw vlees...

Ik ben een paar kippedijtjes aan het insnijden voor kleine bekkies: klimt er een kitten zo langs mijn been af op het aanrecht! :X

Naar boven met de dijtjes, kittens hingen rond op de overloop dus ik heb ze even laten ruiken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze allemaal achter me aan komen rennen. :D

Dijtjes geserveerd, moeder had het hare al snel op.... en wordt nu weggegromd en gemept door kinders die nog bezig zijn met hun dijtje. _O-
En inmiddels is er vanmorgen door Lupa keurig een nieuwe hoeveelheid Carnibest bezorgd. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87823462
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 23:11 schreef slacker_nl het volgende:
Zit een niet BARF foto tussen, al heb ik er wel over na zitten denken om het beessie mee te nemen naar huis..
Ik heb wel eens meegemaakt dat een vinkje zich voor mijn neus dood vloog tegen de glazen pui toen ik een supermarkt uit kwam. Ik ben terug naar binnen gegaan om een plastic zakje, heb buiten even schielijk om me heen gekeken :P en heb hem toen opgeraapt en meegenomen. De katten waren er hartstikke blij mee en hebben hem helemaal opgegeten.
Ik wist natuurlijk wel dat het een echt vers dood beestje was en ook niet overleden aan een ziekte ofzo. Eventuele parasieten vond ik wel een eng idee maar ze waren toch wel weer eens toe aan een ontworming.

Ik durfde het eigenlijk ook alleen maar omdat ik op de yahoo [rawcat] lijst zit en daar de ervaringen las van een aantal Amerikaanse mensen zijn die in the middle of nowhere in de bossen wonen en al jaren zonder problemen aangereden eekhoorns etc van de weg rapen, invriezen en daarna aan de katten voeren. Raar idee, maar als het niet gevaarlijk is, waarom niet ?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:46:01 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87823546
Pjotr krijgt Carnibest Pancreas (jammer genoeg niet biologisch te krijgen) en doet het daar geweldig op... Doet er ook bijna een moord voor :Y

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:01:09 #52
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87826134
@pumpkin_Ruby

Daarom heb ik het niet gedaan, geen idee hoe het beest overleden is. Als ik het voor m'n ogen zie neervallen ja, maar anders (en dan weet je het eigenlijk nog niet). Aan de andere kant, dieren jagen altijd op de zwakke/jonge/zieke dieren dus ze moeten het m.i. wel aankunnen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87834415
Nog steeds op vers vlees hier (dus geen carnibest...) :)

Krijg binnenkort wat 'nieuwe' diersoorten :D
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:51:47 #54
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87836597
Hoe doen de versvoerders hier het met vakanties? Want we gaan zeker 1x per jaar voor een dag of 11 weg waarbij de katten naar een pension gaan. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_87836838
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:51 schreef Debsterr het volgende:
Hoe doen de versvoerders hier het met vakanties? Want we gaan zeker 1x per jaar voor een dag of 11 weg waarbij de katten naar een pension gaan. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Nope, als we al op vakantie gaan dan komt er iemand hier de katten voeren. Dan verpak ik van te voren netjes porties voor iedere dag met een stickertje erop. :)

Ik weet niet of een pension vers wil voeren, zal je toch bij t pension zelf moeten zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:00:05 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87836958
Ik denk dat ik 'm kat bij m'n ouders zou achterlaten en aangezien ik nu tijdelijk bij m'n ouders zit en m'n ma me opbelt: "volgens mij ben je vergeten om wat uit de vriezer te halen..." denk ik dat het wel snor zit met vers voer. En anders.. dan eet ie maar wat de pot schaft voor een week of twee.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:30:28 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87840016
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 16:51 schreef Debsterr het volgende:
Hoe doen de versvoerders hier het met vakanties? Want we gaan zeker 1x per jaar voor een dag of 11 weg waarbij de katten naar een pension gaan. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Wij brengen de kat en Carnibest naar het pension.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87841186
Ik heb een aantal oppassen die zorgen dat er 2 keer per dag iemand langsgaat voor de nodige verzorging en aandacht.
Eerder maakte ik dan de porties klaar, maar dat vonden ze onzin dus nu regelen ze het gewoon zelf met uit de vriezer halen en portioneren. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:24:51 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87841691
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 19:13 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb een aantal oppassen die zorgen dat er 2 keer per dag iemand langsgaat voor de nodige verzorging en aandacht.
Eerder maakte ik dan de porties klaar, maar dat vonden ze onzin dus nu regelen ze het gewoon zelf met uit de vriezer halen en portioneren. ^O^
Jazz krijgt altijd één schijfje per dag over twee keer verdeeld, dus wij brengen dan gewoon de kat heen met een zak schijfjes. Pension deed er niet heel moeilijk over of zo, de kat moet alleen tijdens etenstijd even alleen en kan dan later als ie terug is nog wel brokjes meepikken. Maar dat vind ik niet zo erg. Ik zie dat gewoon als een snack :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:31:56 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87860749
Ha, vandaag een vrieskist op de kop getikt (of eigenlijk van de week) en vandaag ga ik 'm afhalen. Dan gaat dat ding linea reacta naar m'n (tijdelijke) opslag.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87872881
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 10:31 schreef slacker_nl het volgende:
Ha, vandaag een vrieskist op de kop getikt (of eigenlijk van de week) en vandaag ga ik 'm afhalen. Dan gaat dat ding linea reacta naar m'n (tijdelijke) opslag.
Ik wil ook een vrieskist. }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:41:21 #62
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87876860
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87877017
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:41 schreef slacker_nl het volgende:
http://tinyurl.com/3xn9tts

Enjoy :)
Waaaay ahead of you. :{w :P
Maar tot op heden geen geluk. Dus ik ben nu aan het overwegen gewoon een nieuwe te bestellen. Krijg ik hem thuis afgeleverd en heb ik garantie. Da's wel zo prettig eigenlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:57:25 #64
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87877283
Ach, voor 25 euro kan je eigenlijk geen miskoop doen. Ik heb nu een vrieskist, als deze het een jaar volhoudt ben ik tevreden en kan ik altijd nog een bigger, badder model kopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87877563
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
Ach, voor 25 euro kan je eigenlijk geen miskoop doen. Ik heb nu een vrieskist, als deze het een jaar volhoudt ben ik tevreden en kan ik altijd nog een bigger, badder model kopen.
Hoe zit het dan met het energielabel? Want als dat een B is ben je een veelvoud per jaar kwijt aan electriciteit. Maar om mee te starten is het een veilige uitgave natuurlijk.
Hoeveel inhoud heeft je kist? Ik ga voor 100 liter. Kan ik ruim genoeg voer in kwijt verwacht ik. En die past op het daarvoor geplande plekje, ook niet onbelangrijk. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:15:06 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87877706
Wij hebben ook een van rond de 100, past 60kg in.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87877768
quote:
7.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 21:15 schreef Harajuku. het volgende:
Wij hebben ook een van rond de 100, past 60kg in.
Klinkt goed. Ik koop nu zo'n 10 kilo per keer (en HAAT het dat ik dan telkens al mijn vriesladen moet verbouwen om alles kwijt te kunnen :( )
Met 60 kilo kan ik zo'n 18 weken doen, da's handig. En als er een aanbieding is kan ik voorraad inslaan. Ik houd van voorraden. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:24:47 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87877932
We zijn eens een paar winkels bij langsgegaan en vonden die uiteindelijk voor een redelijke prijs. Ik vind dat zelf bij zulk soort dingen wat veiliger dan tweedehands, maar dan moet je soms wel even wachten tot je gelukt hebt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_87878025
Nieuw is veiliger en goed voor ongeduldige mensen zoals ik. :')
Ik geef het nog een week of zo en dan ga ik een aanschaf doen. Denk ik. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:50:12 #70
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_87878604
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:09 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het dan met het energielabel? Want als dat een B is ben je een veelvoud per jaar kwijt aan electriciteit. Maar om mee te starten is het een veilige uitgave natuurlijk.
Hoeveel inhoud heeft je kist? Ik ga voor 100 liter. Kan ik ruim genoeg voer in kwijt verwacht ik. En die past op het daarvoor geplande plekje, ook niet onbelangrijk. :)
Hij is niet zo groot, geen idee hoeveel liter. 105 liter volgens het label achterop. Ik gok dat de energielabel rond B/C hangt. Maar tis een instapmodel (voor mij dan). Heb overigens net navraag gedaan bij de fabrikant over het energielabel. Al kan ik het denk ik zelf wel afleiden aan het label achterop.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_87880164
Ik zag er net eentje op MP voor 25 euro. Merk nagezocht... energielabel E. :') :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:59:46 #72
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_87882357
Ik heb een vriezer met 3 laden, 2 voor de honden, 1 voor mezelf.
En als we op vakantie gaan dan neem ik nature diet of zo mee, ze eten eigenlijk alles wel.
Over dode dieren en road kill en zo, vriendin van me reed es een ree aan, hele auto vol met derrie. Ze heeft de ree meegenomen naar huis, honden hebben de hele auto schoongelikt en nog lang ree gegeten :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:43:17 #73
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88096092
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Hij is niet zo groot, geen idee hoeveel liter. 105 liter volgens het label achterop. Ik gok dat de energielabel rond B/C hangt. Maar tis een instapmodel (voor mij dan). Heb overigens net navraag gedaan bij de fabrikant over het energielabel. Al kan ik het denk ik zelf wel afleiden aan het label achterop.
Antwoord van Indesit gekregen: energielabel van dat ding is B.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88096700
Ik heb 3 weken geleden op marktplaats een mooie grote vriezer gekocht.. 60 kilo vlees erin voor de poessies.. ging die stuk, met 10 dagen.
Aangezien hij beneden in de schuur staat (opslagvriezer, heb hierboven nog een vriezer met 7 laden voor de katten) kwam ik er niet op tijd achter... 60 kilo vlees naar de klote.

Heb nu voor 400 euro maar een nieuwe gekocht. Energielabel A++ Inhoud van 327 liter :D
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:15:49 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88096952
Netjes :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88098520
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 3 weken geleden op marktplaats een mooie grote vriezer gekocht.. 60 kilo vlees erin voor de poessies.. ging die stuk, met 10 dagen.
Aangezien hij beneden in de schuur staat (opslagvriezer, heb hierboven nog een vriezer met 7 laden voor de katten) kwam ik er niet op tijd achter... 60 kilo vlees naar de klote.

Heb nu voor 400 euro maar een nieuwe gekocht. Energielabel A++ Inhoud van 327 liter :D
Wel balen van je kattenvoer zeg :(

Wat is dat voor vriezer die je nieuw gekocht hebt ?

Onze eigen vriezer (8 jaar oud) had eergisteren ineens kuren, er lag een plasje water onder en het rode lampje brandde om aan te geven dat de temperatuur te hoog was. Ik heb er een thermometertje in gehangen en dat gaf wel zo ongeveer -18 aan en alles was ook nog goed bevroren. Hij stond ook niet per ongeluk op invriesstand ofzo ;)
Gisterochtend brandde het rode lampje nog, maar gisteravond was het weer uit.

Toch heb ik al voorzichtig rondgekeken naar andere vriezers, het is nu een kistje van zo'n 120 liter, we hadden hem al in het vorige huis maar in dit huis past hij (73 cm breed) precies in onze keuken. Ik zou daar geen bredere kist kunnen zetten want dan past het niet meer, en smaller vind ik geen zicht plus dat ik geen ruimte wil hebben waar de katten zich tussen gaan wurmen. Nou, het valt nog niet mee om online een betaalbare energiezuinige vrieskist te vinden van 73 cm of ietsje minder breed. Als alternatief zouden we de kast waar nu het kattenvoer in zit in de keuken kunnen zetten voor onszelf (helaas dan wel met ruimte over) en een grotere kist in de schuur.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:01:28 #77
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88136332
Klein minivraagje, hoort eigenlijk niet echt thuis hier, maar om een apart topic te openen vind ik ook weeer zo.. nah. IIG.

Het gewicht van m'n kat: rond de 6 kg. ALs ie staat en je voelt onder z'n voorpoten voel je de ribben (niet makkelijk, niet moeilijk te voelen, gewoon vlees en wat bobbels om het maar even in uberlekentaal te zeggen). De vraag is: is 5/6 kg veel voor een (gecastreerde) kater?

Waarom vraag ik dit, omdat ik heb gelezen dat je ong 2-10% aan voer moet geven tov het lichaamsgewicht. Dus 120 gram voer voor een kat van 4kg (3% - 40g = 1%) Dus. Ik zit nu dus een beetje met de vraag, is de 120 gram voer voldoende voor een kat van 5-6 kg. Bij 6kg is 1% 60g en zit ik met de 120 gram op 2%. Niet echt bijzonder veel dus.

Background: voormalig binnenkat, inmiddels struint ie iig in de ochtend/middag vooral buiten en zit ie 's avonds binnen.
Wil je foto's zien: http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/ http://opperschaap.net/~wesleys/cats/almere/ maar de foto's laten wat te wensen over als je wilt zien hoe z'n lichaamsbouw is..

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 30-10-2010 15:23:11 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:31:20 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_88137035
Ik heb niet álle topics gelezen, maar wel een vraagje die vast wel al ergens staat :P

Kan je ook brok én vers geven? Hier krijgen ze brokken en als lekkertje een beetje blik 's avonds, maar ik wil dat blik eigenlijk gaan vervangen voor vers en dan als ze dat denken te eten misschien overstappen op volledig vers.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_88138307
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:31 schreef moussy het volgende:
Ik heb niet álle topics gelezen, maar wel een vraagje die vast wel al ergens staat :P

Kan je ook brok én vers geven? Hier krijgen ze brokken en als lekkertje een beetje blik 's avonds, maar ik wil dat blik eigenlijk gaan vervangen voor vers en dan als ze dat denken te eten misschien overstappen op volledig vers.
Ja, dat kan inderdaad.

Alleen als je voer met hele botten erin geeft is het beter vooral vers te geven omdat het maagzuur dan zuurder wordt en de botten dan beter verteerd worden. Daarom wordt geadviseerd zo'n 8 uur tussen het voeren van brok en vers te laten. Een vriendin van me had een andere variant bedacht, die wisselde een halve week brok en een halve week vers af zodat de katten maar 2x per week hoefden te schakelen.
En je hebt altijd verschil in spijsvertering van kat tot kat, sommige katten kunnen alles door elkaar eten en sommigen gooien hun voer eruit als je vers en bropk te dicht op elkaar geeft.
  † In Memoriam † zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:43:03 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_88139300
djw! Dan wordt het 's avonds vlees, brokken weg, das pech ;) en dan 's morgens brok neer zetten.

eendagskuikens moeten ze niks van weten, het mietje van de klas :+ likt er eens aan en loopt weg, terwijl de muizenvanger en vreter er echt he-le-maal niks van moet weten. Komt vanzelf wel en anders maar niet. Ik ga eens kijken waar ik hier Carnibest kan krijgen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_88141206
@ pumpkin_Ruby (mijn quoteknopje doet t niet..)

Het is een AEG Actris 80340 GT :)
Hij begint lekker vol te raken met vlees inmiddels.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88154906
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:01 schreef slacker_nl het volgende:
Klein minivraagje, hoort eigenlijk niet echt thuis hier, maar om een apart topic te openen vind ik ook weeer zo.. nah. IIG.

Het gewicht van m'n kat: rond de 6 kg. ALs ie staat en je voelt onder z'n voorpoten voel je de ribben (niet makkelijk, niet moeilijk te voelen, gewoon vlees en wat bobbels om het maar even in uberlekentaal te zeggen). De vraag is: is 5/6 kg veel voor een (gecastreerde) kater?

Waarom vraag ik dit, omdat ik heb gelezen dat je ong 2-10% aan voer moet geven tov het lichaamsgewicht. Dus 120 gram voer voor een kat van 4kg (3% - 40g = 1%) Dus. Ik zit nu dus een beetje met de vraag, is de 120 gram voer voldoende voor een kat van 5-6 kg. Bij 6kg is 1% 60g en zit ik met de 120 gram op 2%. Niet echt bijzonder veel dus.

Background: voormalig binnenkat, inmiddels struint ie iig in de ochtend/middag vooral buiten en zit ie 's avonds binnen.
Wil je foto's zien: http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/ http://opperschaap.net/~wesleys/cats/almere/ maar de foto's laten wat te wensen over als je wilt zien hoe z'n lichaamsbouw is..
Ik voer mijn kater van ongeveer 6 kilo ook die hoeveelheid en daar blijft hij prima van op gewicht. Hij is zelfs iets aan de zware kant. Met KVV moet je in het begin gewoon testen met hoeveel voer jouw kat op gewicht blijft. En zomer en winter kan ook wisselen. De ene kat heeft 2% of zelfs minder van het lichaamsgewicht nodig en de ander wellicht 10% (al denk ik dan vooral aan kittens en zogende poezen).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:39:06 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88182656
KVV moet je echt voeren op het oog, gewoon proberen, tot je weet waar je dier het het beste op doet.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:45:43 #84
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88185881
Nou, ben vandaag flink bezig geweest met BARF'en. Ben eea gaan opschrijven en vervolgens uitgerekend hoeveel ik nou nodig had voor een complete BARF compliant maand.

De foto's
De berekeningen:
http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/IMAG0276.jpg

De boodschappen uitgestald:
http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/IMAG0273.jpg

De dagelijkse pakketjes voor in de vriezer:
http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/IMAG0274.jpg
http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/IMAG0275.jpg

De gehele bodem van de vriezer is inmiddels bedekt :)

Ik heb voor het proberen hetvolgende gekocht:
* Ossestaart
* Hazebout
* Eendenborstfilet

En dat lijkt allemaal in de smaak te vallen aangezien ie van al het nieuwe een ietsiepietsie heeft mogen proberen :)

En voor de rest bestaan de boodschappen uit:
* Kippenhart
* Kippenmaag
* Kippevleugels
* Drumsticks
* Lever van rund
* Sardien
* Garnalen

Dit zou, samen met de kuikens en ei als supplementen (en misschien dat ik wat zuivel ga uitproberen voor de lekker) en af en toe wat kattenmelk, een maand lang heerlijk smullen moeten zijn voor Luck.

Ik ga stoppen met brokken, aangezien ik het idee heb dat ie af en toe brokjes eet en daar niet meer echt tof op reageert.

Ps. Er zijn nog filmpjes. Die zal ik zo ff uploaden en kijken of het formaat wel goed is.

Dit filmpje zal ik jullie niet onthouden: http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/VIDEO0004.3gp
En Luck met kuiken: http://opperschaap.net/~wesleys/cats/barf/VIDEO0003.3gp

[ Bericht 5% gewijzigd door slacker_nl op 31-10-2010 21:10:32 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88185948
Wow, jij bent lekker bezig geweest. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:59:57 #86
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88186802
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:47 schreef Cat22 het volgende:
Wow, jij bent lekker bezig geweest. ^O^
Tis wel een pokkewerkje hoor! Ik moet echt even bakjes gaan scoren waar ik alles in kan dumpen. Want van die plastic zakjes wordt je echt kriegel.. Maar dat kan ook zijn omdat al dat vlees toch wat apart gaat ruiken als je een tijdje bezig bent (zal wel het bloed zijn wat je beetje ruikt). Magoed. Zit nu voldaan naast de kat :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88187567
Ziet er goed uit slacker_nl
Hoewel (als ik dan toch wat mag aanmerken :P ) je wel heeel veel kip voert en weinig anders.
T zou goed zijn als de eend en haas goed valt :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:21:32 #88
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88188298
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 21:11 schreef Lonaa het volgende:
Ziet er goed uit slacker_nl
Hoewel (als ik dan toch wat mag aanmerken :P ) je wel heeel veel kip voert en weinig anders.
T zou goed zijn als de eend en haas goed valt :)
Hij krijgt ook rund (maar dat ligt al in de vriezer - das lang voor deze batch gekocht). Kip weet ik dat ie eet en is een veilige keuze (imo). Ik wil verder nog met proodieren gaan experimenteren, maar daar heb ik op dit moment geen tijd voor om deze op te halen.

Verder heb ik nog lopen zoeken naar kalkoen maar kon niks (geschikts) vinden. En ik zoek ook non-kip dingen met bot en daar is rund niet echt geschikt voor. Daarom heb ik de ossestaart gepakt om dat uit te proberen. En wellicht dat ik morgen/overmorgen nog een bak met makreel haal. Aangezien ik vis toch ook wel een mooi iets vind om te voeren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88188816
Vis moet je zeker erbij doen. :Y Daar doen ze hier een moord voor. Bij wijze van spreken dan. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88188861
Vis is idd. mooi om te voeren.
Voor andere bot-dingen kan ik je eendenrugstukken van de VSE aanraden, veel vlees en mooi botje voor je katten, of parelhoenkarkas.

Konijnenkarkas is dan misschien ook nog wel een idee.

Prooidieren is het mooist om te voeren (imo) komt het dichtste bij de natuur zeg maar, alleen je kat moet het wel willen.

Rundvlees is ook wel redelijk 'veilig' om te kiezen.

Voor kalkoenvlees zou je gewoon vleugels bij de poelier kunnen kopen, de kat kan niks met die botten, maar t vlees eet ie er wel af. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:34:22 #91
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88189177
VSE? Be more specific :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88199619
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:34 schreef slacker_nl het volgende:
VSE? Be more specific :)
De eendenslachterij in Harderwijk (ik weet niet waar je woont?) moet wel per 15 kilo. Maar voor 15 kilo betaal je dan 10,65.

www.kronenhof.nl is hun website.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 1 november 2010 @ 10:39:10 #93
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88202111
En jij koop dan wat precies? Zo'n griller of.. ??? Zit bij de producten te kijken maar wordt er niet echt wijs uit.

Ik woon overigens tijdelijk in Almere, maar ben bezig met verhuizen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88204503
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:39 schreef slacker_nl het volgende:
En jij koop dan wat precies? Zo'n griller of.. ??? Zit bij de producten te kijken maar wordt er niet echt wijs uit.

Ik woon overigens tijdelijk in Almere, maar ben bezig met verhuizen.
Ik koop daar rugstukken, die staan niet op de lijst.. Ga ze woensdag weer halen en wil voor het idee best even een foto maken ofzo.
T zijn grote stukken, ongeveer 300 gram (kat alleen kan er dus 2 dagen van eten)
Verder heb ik wel eens eendenvleugels geprobeerd, zien er hetzelfde uit als kippenvleugels, maar iets donkerder. De katten waren daar niet weg van, net als eendennekken niet.

Een complete eend heb ik nog nooit gedaan, is veel te duur als je 5 mormels hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 1 november 2010 @ 12:26:44 #95
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88205427
Show me :) Maar je hebt het over zelf halen.. Doen ze ook aan bezorgen?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 1 november 2010 @ 12:31:09 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88205527
Maar is zo een eenderug niet bijna alleen maar bot?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88206935
Tip voor mensen in het bovenste deel van Noord-Holland die hun hond of kat vers vlees (willen) voeren en hier moeilijk aan kunnen komen. Het volgende verkooppunt bezorgt tot in Den Helder:
www.gunshies.nl
Ze verkopen de volgende merken: AHV Breda, Alaska, Haaksbarf hond en kat, Kivo, Bibi hond en kat en Lotgering. Het vlees wordt vervoerd in piepschuim kisten met koeldekens erover zodat het niet half ondooid geleverd wordt.
Op de site staat dat er in een straal van 20 km rond Beverwijk wordt bezorgd maar ze hebben al veel vraag uit de Kop van Noord-Holland gekregen.

Groetjes van Ria
pi_88210210
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Maar is zo een eenderug niet bijna alleen maar bot?
Nee, juist niet. Zit veel vlees aan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88210225
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:26 schreef slacker_nl het volgende:
Show me :) Maar je hebt het over zelf halen.. Doen ze ook aan bezorgen?
Nope. Het is eigenlijk een groot export bedrijf.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88219198
Ugh, de VSE, ik liep vaak kokhalzend naar en van school door die lucht :X

Ik heb vandaag een zalmkop gehaald bij de visboer, voor mijn hond. Hij is wel rauw vlees gewend, maar alleen het kvv spul, dus ik ben heel benieuwd! Hij werd in ieder geval al helemaal wild van de geur toen ik met de kop thuis kwam :D (De kop ligt nu in mijn vriezer want ik heb gelezen dat het beter is om ze een aantal dagen in te vriezen ivm het doden van een bacterie.)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 1 november 2010 @ 19:13:21 #101
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_88219608
Ik wist niet dat jij er één van ons bent, hallo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_88219991
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:04 schreef beefcake het volgende:
Ugh, de VSE, ik liep vaak kokhalzend naar en van school door die lucht :X

Ik heb vandaag een zalmkop gehaald bij de visboer, voor mijn hond. Hij is wel rauw vlees gewend, maar alleen het kvv spul, dus ik ben heel benieuwd! Hij werd in ieder geval al helemaal wild van de geur toen ik met de kop thuis kwam :D (De kop ligt nu in mijn vriezer want ik heb gelezen dat het beter is om ze een aantal dagen in te vriezen ivm het doden van een bacterie.)
14 dagen geloof ik, dan weet je zeker dat alles dood is.

Succes met de kop, ik heb t bij 1 van de katten wel eens geprobeerd en dat was de goorste kots die ik ooit op heb moeten ruimen, kop krijgen ze hier dus niet meer. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88220001
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 19:13 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wist niet dat jij er één van ons bent, hallo
Tegen wie had je t? :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88220814
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2010 19:13 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wist niet dat jij er één van ons bent, hallo
Hoi, ja ik ben er een van jullie :D
Ik krijg over een paar dagen een pupje erbij en was daarom een beetje in F&F aan het snuffelen. Zodoende kwam ik deze reeks tegen, ontzettend interessant!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 1 november 2010 @ 20:15:36 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88222420
Wat voor pup?
Ben benieuwd of de zalmkop een succes is, hier vreten ze echt geen rauwe vis , stelletje zeurkousen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88223513
Een Jack Russell. En we hebben nu een Flatcoated Retriever van 2,5.
De pup kan ik meteen in een keer overzetten op vlees toch? Ze krijgt nu nog brokjes bij de fokker.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 1 november 2010 @ 20:46:55 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88224059
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:37 schreef beefcake het volgende:
Een Jack Russell. En we hebben nu een Flatcoated Retriever van 2,5.
De pup kan ik meteen in een keer overzetten op vlees toch? Ze krijgt nu nog brokjes bij de fokker.
Mijn pups kregen het al bij de fokkers, maar k zou m gelijk omzetten ja!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 november 2010 @ 21:27:18 #108
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88226510
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:37 schreef beefcake het volgende:
Een Jack Russell. En we hebben nu een Flatcoated Retriever van 2,5.
De pup kan ik meteen in een keer overzetten op vlees toch? Ze krijgt nu nog brokjes bij de fokker.
Ik zou het gewoon doen, dat echte vlees ruikt toch veel lekkerder!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88227062
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:27 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon doen, dat echte vlees ruikt toch veel lekkerder!
Ik ben het ook zeker van plan :)

Rodi krijgt trouwens naast de plakken vlees ook worsten. Of is dit oud nieuws? :P
Ik ben er wel benieuwd naar.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_88240279
quote:
Op maandag 1 november 2010 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]



14 dagen geloof ik, dan weet je zeker dat alles dood is.

Succes met de kop, ik heb t bij 1 van de katten wel eens geprobeerd en dat was de goorste kots die ik ooit op heb moeten ruimen, kop krijgen ze hier dus niet meer. ;)
dat openbarsten van een vissenoog vind ik zo snoezig tussen die kaken O-)
pi_88240647
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:01 schreef zeeeend het volgende:

[..]

dat openbarsten van een vissenoog vind ik zo snoezig tussen die kaken O-)
Liza, 1 van onze katten, trekt het oog er altijd uit. Ook heel schattig gezicht.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_88343586
Nelis en Sjefke zitten sinds kort op rauwvoer (carnibest), en aan Nelis merk je echt dat ie er beter uitziet en zn vacht voelt beter aan O+

Vandaag een stapje verder; ze kregen elk een kuiken oO<
Daar had dit baasje niet echt over nagedacht :|W

Ze hebben er zin in *O*



In eerste instantie het halletje, anders wordt het zo'n troep in huis :7


Maar Nelis vindt het spannend dus die krijgt in de keuken :P
Wat is dit? :?


Misschien dat ik iets eetbaars vind als ik dat ding naast mn bakje leg :{w


Sjefke houdt vooral van spelen met zijn eten: (klikbaar; filmpjes)




Maar uiteindelijk eet hij alletwee de kuikens op, Nelis vind het niks :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 4 november 2010 @ 22:30:10 #113
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88345850
Ja, met kuiken kan ik het hele huis met kranten bedekken, want daar wordt ie helemaal wild van. Spelen en dan pas eten..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:31:01 #114
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_88345888
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:37 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik ben het ook zeker van plan :)

Rodi krijgt trouwens naast de plakken vlees ook worsten. Of is dit oud nieuws? :P
Ik ben er wel benieuwd naar.
Ik ken Rodi alleen van die ranzige plakken, dat beviel me niet echt :')

De Rodi Exclusive Vriesverse Vleesvoedingen zijn allen:

• Verrijkt met Zeewier.
Zeewier zit boordevol vitaminen, mineralen en natuurlijke antioxidanten.

Lol
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_88345955
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:30 schreef slacker_nl het volgende:
Ja, met kuiken kan ik het hele huis met kranten bedekken, want daar wordt ie helemaal wild van. Spelen en dan pas eten..
Ik had hem eerst in de gang gezet met zn kuiken, maar dat vond ie niks :P Dus toen in de kamer en idd de hele kamer door _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 4 november 2010 @ 22:33:08 #116
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88345974
Wat is er mis met zeewier?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:47:26 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_88346661
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:33 schreef slacker_nl het volgende:
Wat is er mis met zeewier?
Niets, ik vind dat gewoon grappig :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_88347018
quote:
7s.gif Op donderdag 4 november 2010 22:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Niets, ik vind dat gewoon grappig :')
Meer plezier met zeewier. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 november 2010 @ 22:58:28 #119
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88347168
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:47 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Niets, ik vind dat gewoon grappig :')
Mkay.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 12:43:56 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88360497
Ik heb Dodge eindelijk zo ver dat hij ook lotgering mee eet *O*

Hier doen ze niets met kuikens behalve spelen en verstoppen :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 11:56:58 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_89251219
Einde lotgering hier. Las ik laatst al over iemand die een vishaak in het hondenvoer vond...ik vond gisteren een stuk oranje plastic in het voer van de katten.
Ik ben inmiddels al paranoïde het voer aan het doorspitten voor ik het geef en dat is niet de bedoeling.
Maar weer terug naar de Carnibest denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_89255335
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:56 schreef senesta het volgende:
Einde lotgering hier. Las ik laatst al over iemand die een vishaak in het hondenvoer vond...ik vond gisteren een stuk oranje plastic in het voer van de katten.
Ik ben inmiddels al paranoïde het voer aan het doorspitten voor ik het geef en dat is niet de bedoeling.
Maar weer terug naar de Carnibest denk ik.
:o

Dan zou ik het ook niet meer vertrouwen.
Wat zegt de verkoper ervan?

Als je met meer mensen bestelt kan ik Lupa echt aanraden. (kom ik weer :@ ) Veel keuze, zowel KVV als prooidieren, denken echt met je mee en ze bezorgen door heel Nederland.

Ik heb nu een grotere vrieskist dus meteen een hoop besteld. Zoveel, dat het niet in de kist paste. :')

De poezen hebben nu dus ook voor het eerst kennis gemaakt met eendagskuikens:


Ik heb de twee mannen maar weer Bibi gegeven en Yoko heeft in de loop van 2 dagen gedoseerd 3 kuikens opgepeuzeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 14:05:22 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_89255415
Kuikens blieven ze niet hier :(

Ik wil dus het liefs een compleet gemalen vleesmaaltijd geven.
Ik ga eens kijken naar die anderen :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 14:07:47 #124
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_89255500
Met uitzondering van Friesland,Groningen,Drenthe en Noord-Holland voor deze provincies geld een minimale afname van ¤225,= excl. Btw

Dat is wel pittig hoor :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_89255545
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
Kuikens blieven ze niet hier :(

Ik wil dus het liefs een compleet gemalen vleesmaaltijd geven.
Ik ga eens kijken naar die anderen :Y
Kun je daar ook krijgen. Bibi, Haaksbarf, Shewacca (dacht ik), en ze verkopen ook gemalen compleet dier. Haas, kip, vis etc. Kun je aanvullend geven voor eens een ander smaakje.

Ik heb een jaar CB gevoerd en merkte dat vooral Satsu met tegenzin begin te eten (Naartjie en Yoko zijn gewoon vuilniskleppies). Nu eet de jongeman ook weer met smaak. O+

Eten ze wel orgaanvlees? Ik heb nu parelhoenhartjes gehaald en dat eten ze alle drie. Misschien omdat het minder verpakkingsmateriaal omheen zit. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89255605
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:07 schreef senesta het volgende:
Met uitzondering van Friesland,Groningen,Drenthe en Noord-Holland voor deze provincies geld een minimale afname van ¤225,= excl. Btw

Dat is wel pittig hoor :o
Is inderdaad pittig. :o Op zich wel te verklaren, vanuit Leende is het een heel eind rijden natuurlijk. En komen daar nog bezorgkosten bij?

Ik had nu een 100l vriezer barstensvol voor 228 euro. Als je die ruimte hebt of met een paar mensen bestelt dan zou het misschien toch de moeite lonen.
Maar voor mezelf ben ik erg blij dat ik in het gratis bezorggebied woon. En ze doet echt haar best het zo snel mogelijk te bezorgen op een moment dat mij uitkomt. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 14:13:42 #127
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_89255681
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is inderdaad pittig. :o Op zich wel te verklaren, vanuit Leende is het een heel eind rijden natuurlijk. En komen daar nog bezorgkosten bij?

Ik had nu een 100l vriezer barstensvol voor 228 euro. Als je die ruimte hebt of met een paar mensen bestelt dan zou het misschien toch de moeite lonen.
Maar voor mezelf ben ik erg blij dat ik in het gratis bezorggebied woon. En ze doet echt haar best het zo snel mogelijk te bezorgen op een moment dat mij uitkomt. ^O^
Ik neem aan dat daar dus nog verzendkosten (en BWT!) bijkomen. Ik ken maar één persoon hier die ook vers voert maar deze afname word wel wat veel, bovendien heb ik die vriezerruimte (nog) niet. Maar ik hou het wel even in gedachten :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 28 november 2010 @ 14:14:44 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89255720
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is inderdaad pittig. :o Op zich wel te verklaren, vanuit Leende is het een heel eind rijden natuurlijk. En komen daar nog bezorgkosten bij?

Ik had nu een 100l vriezer barstensvol voor 228 euro. Als je die ruimte hebt of met een paar mensen bestelt dan zou het misschien toch de moeite lonen.
Maar voor mezelf ben ik erg blij dat ik in het gratis bezorggebied woon. En ze doet echt haar best het zo snel mogelijk te bezorgen op een moment dat mij uitkomt. ^O^
Hoeveel kilo krijg je voor 225? Vind het nogal een bedrag om steeds maar ineens verplicht minimaal te betalen eigenlijk
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89255942
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2010 14:14 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Hoeveel kilo krijg je voor 225? Vind het nogal een bedrag om steeds maar ineens verplicht minimaal te betalen eigenlijk
Mijn bestellijst (tel maar uit)
4 kilorol div. grofgemalen visfile (weekaanbieding)
15 Bibi natuurmix 500 gram (kat)
15 Bibi vleesmix 500 gram (kat)
15 Haaksbarf konijn 500 gram (kat)
10 Haaksbarf rund/kip 500 gram (kat)
10 Haaksbarf paard/kip 500 gram (kat)
10 Haaksbarf lam/kip
2 kilo eendagskuikens
2 kilo sardientjes
2 kilo kippenekken
2 maal 1000 gram all animal haring
1 kilo parelhoen hartjes (weekaanbieding)

Van de mixen pak ik 500 gram omdat ik daar mooi anderhalve dag mee doe en dan kan afwisselen. Ik heb geen zin een bevroren kilorol in stukken te gaan hakken en als ik een kilo ontdooi doe ik er weer net iets te lang mee naar mijn zin.

Maar als ik 500 gram bestel en er zijn alleen 250 grams rollen, dan krijg ik die voor de 500 grams prijs. Terwijl ze de kilorollen (als die er alleen zijn) ook goedkoper doorberekent aan me.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 14:29:08 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_89256214
Ik heb trouwens verkeerd gekeken :@

Betaling en leveringsvoorwaarden voor particulieren.



Wij leveren uitsluitend À contant bij aflevering.

Levering door heel Nederland ,België en gedeelte Duitsland.

Bij een afname van ¤125 of meer gratis thuis bezorgt,

met uitzondering van Friesland,Groningen,Drenthe en Noord-Holland voor deze provincies geld een minimale afname van ¤200.

·
Wij berekenen de volgende transportkosten

· 0 tot 15 km, ¤0 transportkosten, minimale afname ¤15.

· 16 tot 40 km, ¤5 transportkosten bij een minimale afname van ¤30.

· 41 tot 60 km, ¤10 transportkosten bij een minimale afnamen van ¤45.

· 61 tot 80 km, ¤15 transportkosten bij een minimale afnamen van ¤60.

· 81 tot 100 km, ¤20 transportkosten bij een minimale afnamen van ¤75.

· Wij hanteren de ANWB routeplanner van Budel naar U adres.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_89256523
* Kijkt niet naar de taalfouten. :X *

Dus als je een hoop bestelt krijg je het gratis bezorgd.
Is me alleen niet duidelijk of jij nu voor 200 euro moet afnemen of dat ze tegen betaling ook minder komt bezorgen.

Ik mocht bij bezorging trouwens betalen per bank. O+ Vond ik toch wel prettig, het is een flink bedrag om in huis te hebben, en ook voor haar om mee te nemen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_89256571
Ze vertelde trouwens dat er ook particulieren zijn in het gratis bezorggebied die haar telkens voor 17 euro of zo laten rijden. Vind ik vrij onbeschoft. :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 28 november 2010 @ 14:42:36 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89256619
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:40 schreef Cat22 het volgende:
Ze vertelde trouwens dat er ook particulieren zijn in het gratis bezorggebied die haar telkens voor 17 euro of zo laten rijden. Vind ik vrij onbeschoft. :N
Dat doe ik dan ook gewoon niet :') Sorry, no can do.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_89256710
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook gewoon niet :') Sorry, no can do.
Zij dus wel (moet ze ook, volgens haar voorwaarden). Maar als het mijn zaak was zou ik het minimum bedrag omhoog schroeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 28 november 2010 @ 14:50:43 #135
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_89256834
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zij dus wel (moet ze ook, volgens haar voorwaarden). Maar als het mijn zaak was zou ik het minimum bedrag omhoog schroeven.
Ja, hebben wij dus expres niet gedaan, ik zou daar echt geen zin in hebben, dat rondbrengen de hele tijd :@
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:05:41 #136
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_89328953
Een maand verder en een ervaring rijker.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:45 schreef slacker_nl het volgende:
Nou, ben vandaag flink bezig geweest met BARF'en. Ben eea gaan opschrijven en vervolgens uitgerekend hoeveel ik nou nodig had voor een complete BARF compliant maand.
Ik heb voor het proberen hetvolgende gekocht:
* Ossestaart
* Hazebout
* Eendenborstfilet
Hazebout en eendenborst, opnieuw gescored (wel duurder nu het niet in de reclame is..)
Sardientjes vreet ie niet, die laat ie rustig links liggen en gaat zonder eten naar bed (nouja, een paar happen gaan maar net!) Maar de C1000 verkoopt geen verse, hele vissen meer, alleen nog maar meuk. Echt superbalen, al heb ik wel konijn weten te scoren en deze maand is rundvleesmaand, gecombineerd met kip.

Ik moet dus op zoek naar een visboer die hele makrelen ed verkoopt zodat de beste man ook nog genoeg vis naar binnenwerkt. Echt pokkezooi die C1000, me 2 maanden lekker maken met verse vis en in maand 3 gewoon niks, nada, noppes hebben..

Heeft iemand trouwens een adresje voor kelp in de omgeving amsterdam/almere?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90752617
Hoe is het met de KVV-ers?

Ik heb hier een diepvries vol en katten die van het meeste voer smullen.

De mannen snappen echt niks van eendagskuikens, dus die 2 kilo mag Yoko opeten.
Sardines waren eerst redelijk boeiend, maar Satsu vindt dat toch wat te moeilijk en Naatjie begint zijn belangstelling eveneens te verliezen. :') Kip in alle soorten en maten gaat er nog steeds prima in. :)

Vanavond moest ik lachen met mijn poezen: ze kregen net een diner van gehakt vlees en hele kippedijtjes geserveerd.

Oerbeest en street survivor Yoko gaat meteen voor het betere knaagwerk.
De mannen nuttigen eerst het hapklare gehakt.

Aangezien ik nog anderhalve kilo sardine heb ga ik eens proberen of ik die kan malen, want rollen gemalen vis lusten de mannen wel. En daarna koop ik het niet meer, parelhoenhartjes en kip smaakt hen goed en de diverse merken KVV zijn ook nog steeds smakelijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_90754888
quote:
Op zondag 2 januari 2011 17:39 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met de KVV-ers?

Ik heb hier een diepvries vol en katten die van het meeste voer smullen.

De mannen snappen echt niks van eendagskuikens, dus die 2 kilo mag Yoko opeten.
Sardines waren eerst redelijk boeiend, maar Satsu vindt dat toch wat te moeilijk en Naatjie begint zijn belangstelling eveneens te verliezen. :') Kip in alle soorten en maten gaat er nog steeds prima in. :)

Vanavond moest ik lachen met mijn poezen: ze kregen net een diner van gehakt vlees en hele kippedijtjes geserveerd.

Oerbeest en street survivor Yoko gaat meteen voor het betere knaagwerk.
De mannen nuttigen eerst het hapklare gehakt.

Aangezien ik nog anderhalve kilo sardine heb ga ik eens proberen of ik die kan malen, want rollen gemalen vis lusten de mannen wel. En daarna koop ik het niet meer, parelhoenhartjes en kip smaakt hen goed en de diverse merken KVV zijn ook nog steeds smakelijk.
Is het niks om ze te drogen ,die sardines ?
pi_90755455
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:24 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Is het niks om ze te drogen ,die sardines ?
Het zijn lellen van beesten (30 centimeter! :o ). In stukjes zou het wel kunnen, maar ik heb geen droogapparaat. En vraag me af of de mannen het dan wél snappen. Het zijn niet de meest heldere lichtjes. O+

En om nu mijn oven naar vis te laten stinken... mijn koelkast is er al minder blij mee, heb ik ontdekt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_90755674
En we gaan over naar Barfen: Yoko liep al 5 minuten rond te grommen. Ik was aan het fokken, dus niks in de gaten. Opeens ging bij mij een lichtje branden: poes had levende muis in Den Beck. :X De mannen sjouwden er verbaasd achteraan. _O-

Gelukkig heb ik haar+prooi naar buiten kunnen drijven voor ze de muis losliet. Pfew!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 januari 2011 @ 18:49:21 #141
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90755922
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:39 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met de KVV-ers?
Goed hoor, met jou?

Ik moet van de week weer even flink gaan inslaan en het lijkt erop dat ik grote porties moet maken, hij krijgt 150g per dag en dat moet kennelijk omhoog (180-200g). Het is al een tijdje dat ie echt zit te zoeken naar eten als ie klaar is. Komt misschien door het koude weer dat ie meer verbrand en/of dat ie nu meer spieren heeft, dus sowieso meer verbrand en dus meer voedsel nodig heeft. Vanavond maar eens alles opnieuw gaan berekenen voor de komende maand en straks even het beestje wegen.

Ps. congrats met je modschap, F&F naar ik aanneem?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90756104
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:49 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Goed hoor, met jou?

Ik moet van de week weer even flink gaan inslaan en het lijkt erop dat ik grote porties moet maken, hij krijgt 150g per dag en dat moet kennelijk omhoog (180-200g). Het is al een tijdje dat ie echt zit te zoeken naar eten als ie klaar is. Komt misschien door het koude weer dat ie meer verbrand en/of dat ie nu meer spieren heeft, dus sowieso meer verbrand en dus meer voedsel nodig heeft. Vanavond maar eens alles opnieuw gaan berekenen voor de komende maand en straks even het beestje wegen.

Met mij ook alles prima. Hier heb ik de hoeveelheid voor Naartjie ook omhoog gedaan. Die bleef mopperen en ik had het idee dat hij iets teveel afviel. Hij is nu mooi op gewicht en minder hoeft niet. Dus die zit nu ook op zo'n 180 gram ipv 150 gram per dag. Als het warmer wordt krijgt hij weer minder.
Alle poezen hier krijgen nu trouwens wat meer omdat het zo koud is, maar sommigen hebben blijkbaar meer nodig dan anderen. Of die vullen het zelf aan. :P
quote:
Ps. congrats met je modschap, F&F naar ik aanneem?
Zou je denken he? :P Maar daar zitten prima mods, die kunnen dat goed af zonder mij, ik zit op FHF. Bedankt voor de felicitatie! :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:20:30 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90896421
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef Cat22 het volgende:
Met mij ook alles prima. Hier heb ik de hoeveelheid voor Naartjie ook omhoog gedaan. Die bleef mopperen en ik had het idee dat hij iets teveel afviel. Hij is nu mooi op gewicht en minder hoeft niet. Dus die zit nu ook op zo'n 180 gram ipv 150 gram per dag. Als het warmer wordt krijgt hij weer minder.
Alle poezen hier krijgen nu trouwens wat meer omdat het zo koud is, maar sommigen hebben blijkbaar meer nodig dan anderen. Of die vullen het zelf aan. :P
Ik heb m'n kat weer gewogen en het lijkt erop alsof ie een tiny bit is afgevallen. Ik heb nu alle berekeningen opnieuw gedaan en hij gaat over op 200g voer per dag. (50g per dag erbij dus vergeleken nu). Boodschappen gedaan en alles:

* Kippenhart
* Kippenlever
* Runderhart
* Mager rundvlees
* Kippendijen
* Kippebouten
* 1 heel konijn
* Makreel
* Tong (de vis)

Het konijn moet nog in kleine stukken gehakt worden, dat ga ik denk ik zondag doen. De rest is inmiddels verdeeld en de vriezer zit weer vol. Denk dat ik hier anderhalve maand mee vooruit kan.

quote:
Zou je denken he? :P Maar daar zitten prima mods, die kunnen dat goed af zonder mij, ik zit op FHF. Bedankt voor de felicitatie! :)
Ja, dat had ik wel gedacht eigenlijk. Succes met FHF, kom er nooit, maar uhm. ja, Enjoy!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90905251
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb m'n kat weer gewogen en het lijkt erop alsof ie een tiny bit is afgevallen. Ik heb nu alle berekeningen opnieuw gedaan en hij gaat over op 200g voer per dag. (50g per dag erbij dus vergeleken nu). Boodschappen gedaan en alles:

* Kippenhart
* Kippenlever
* Runderhart
* Mager rundvlees
* Kippendijen
* Kippebouten
* 1 heel konijn
* Makreel
* Tong (de vis)

Het konijn moet nog in kleine stukken gehakt worden, dat ga ik denk ik zondag doen. De rest is inmiddels verdeeld en de vriezer zit weer vol. Denk dat ik hier anderhalve maand mee vooruit kan.

[..]

Ja, dat had ik wel gedacht eigenlijk. Succes met FHF, kom er nooit, maar uhm. ja, Enjoy!
Niet een beetje veel kip ?
...en vind je dat niet eng met het oog op hormonen en antibiotica ?
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:43:59 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90905762
De helft rund, andere helft kip, en dan nog een deel vis en konijn. Al denk ik dat het 30% van het totaal is fzo. En je ziet niet de koolvis in het lijstje terug, die we kopen tussendoor.

In hoeveelheden is het: 2kg kip, 2kg rund, 1,5-2kg vis en 1kg wabbit. Ik vind het wel meevallen om eerlijk te zijn. Ik had graag nog haas fzo gehaald, maar dat hadden ze vandaag niet (en ben het vergeten te vragen bij de slager).

En of ik bang ben voor de hormonen en antibiotica: mwah.. Het is hetzelfde spul als ik eet en daar ben ik ook niet bang voor, dus geef het eigenlijk zonder zorgen aan m'n dier. Ik zie het heel simpel, als ik het zou eten, dan geef ik het aan m'n kat. Nu eet ik geen hart of lever, maar hij vreet het wel, dus.. :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90907855
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 21:43 schreef slacker_nl het volgende:
De helft rund, andere helft kip, en dan nog een deel vis en konijn. Al denk ik dat het 30% van het totaal is fzo. En je ziet niet de koolvis in het lijstje terug, die we kopen tussendoor.

In hoeveelheden is het: 2kg kip, 2kg rund, 1,5-2kg vis en 1kg wabbit. Ik vind het wel meevallen om eerlijk te zijn. Ik had graag nog haas fzo gehaald, maar dat hadden ze vandaag niet (en ben het vergeten te vragen bij de slager).

En of ik bang ben voor de hormonen en antibiotica: mwah.. Het is hetzelfde spul als ik eet en daar ben ik ook niet bang voor, dus geef het eigenlijk zonder zorgen aan m'n dier. Ik zie het heel simpel, als ik het zou eten, dan geef ik het aan m'n kat. Nu eet ik geen hart of lever, maar hij vreet het wel, dus.. :)
Wij kunnen wel veel meer gifstoffen aan,ook al krijgt 1 op de 3 kanker.
Zelfde als met orgaanvlees ,wij mogen het niet kopen omdat het ''verdacht,, materiaal is ,maar je kan wel hart,longen,nieren ,milt ,hersenen,hart voor je huisdier krijgen.
Ben benieuwd wat in onze frikandel tercht komt :D
Ze staan hier ook op BARF ,en ik heb minder problemen als met brok maar je blijft vragen houden .
Zelfde als voedingswaarden en dergelijke ,vorige maand weinig wild dus meer kalkoen en paard zijn ze toch aangekomen .
Voer je ook nog groente of fruit ?
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:46:39 #147
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90909990
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:14 schreef zeeeend het volgende:
Zelfde als voedingswaarden en dergelijke ,vorige maand weinig wild dus meer kalkoen en paard zijn ze toch aangekomen .
Voer je ook nog groente of fruit ?
Nope, of, heel sporadisch. Hij eet het alleen als het naar vlees ruikt.. Ik moet nog op zoek naar kelp. Maar hij doet het goed op z'n huidige dieet. Alleen wilde 'ie vandaag dan weer geen makreel, echt.. vaag.

quote:
Zelfde als met orgaanvlees ,wij mogen het niet kopen omdat het ''verdacht,, materiaal is ,maar je kan wel hart,longen,nieren ,milt ,hersenen,hart voor je huisdier krijgen.
Hoezo mogen wij het niet kopen? Ik koop het gewoon in de supermarkt hoor...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:37:13 #148
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_90931725
nou, ik vind het echt knap dat jullie alle katten over hebben op carnibest.
Wij hebben een op carnibest grootgebrachte kater van 10 maanden. Hij vind carnibest lekker en eet dit dan ook, alhoewel hij de laatste tijd beleefd weigert aangezien hij in de vakantie van onze buren een blikje gourmet mousse heeft gekregen.
Onze andere kater trekt zijn neus op voor alles wat rauw is, maar durft nu zijn tanden af en toe in Tinlo barf te zetten, dan eet hij twee hapjes, en dan kijkt hij weer asof het een vlaag van verstandsverbijstering is geweest dat hij het uberhaubt gedurft heeft.. Tinlo is alleen duurder dan carnibest.
Daarbij hebben we sinds een weekje een nieuwe kater ( foto's volgen in kattenfoto's! ) die dus bij zijn oude adres Carnibest at, maar hier weigert carnibest te eten want hij vind het dieetvoer van onze tinlo-miezemuizert lekkerder. Dan hebben we het dus over blikvoer.

Tinlo hadden we dus gekocht in de hoop dat kitten/kater het lekker zou vinden en nieuwe kater ook. Maar daar moeten ze dus geen van tweeen wat van weten.

pfft.. ik hoor nu dat Bibi een vrij goede smaakacceptatie heeft, dus we gaan maar eens kijken of ik dat ergens kan halen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:40:43 #149
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90931899
Geef ze gewoon geen keus en haal het andere voer weg.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:42:12 #150
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_90931978
jep, al geprobeerd. Maar dan eten ze helemaal niets meer. /bezorgdekattenmama
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:43:12 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90932038
Stomme katten heb jij. :6

Heb je er ook wat kokend water overheen gedaan enzo?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:51:20 #152
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_90932444
jep, en voorverwarmd in de magnetron, verstopt onder snoepjes..hele kleine beetjes op je hand leggen..
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:52:12 #153
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90932483
Ja, dan houdt het een beetje op :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_90932514
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, dan houdt het een beetje op :')
Nou idd :o Toen had zelfs Nelis het door, ik zou het anders ook niet weten _O-
En half-half met het voer dat ze wel lusten, en dan langzaam steeds meer?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_90932539
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:51 schreef RandomMoron het volgende:
jep, en voorverwarmd in de magnetron, verstopt onder snoepjes..hele kleine beetjes op je hand leggen..
I had zelfs (kaas)snoepjes opgelost in water erdoor gedaan, dat lukte *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:55:36 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90932642
Hoe lang heb je ze geen andere keuze gegeven dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_90935667
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 22:46 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nope, of, heel sporadisch. Hij eet het alleen als het naar vlees ruikt.. Ik moet nog op zoek naar kelp. Maar hij doet het goed op z'n huidige dieet. Alleen wilde 'ie vandaag dan weer geen makreel, echt.. vaag.

[..]

Hoezo mogen wij het niet kopen? Ik koop het gewoon in de supermarkt hoor...
Bij welke supermarkt hebben ze hersenen of zwezerik?
Longen en dergelijke haal ik bij de Marokkaan,maar zelfs die heeft in de regel geen kopvlees
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:14:44 #158
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90954620
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:05 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Bij welke supermarkt hebben ze hersenen of zwezerik?
Longen en dergelijke haal ik bij de Marokkaan,maar zelfs die heeft in de regel geen kopvlees
Ik denk dat je bij een slager (op bestelling) wel eea aan kopvlees kan krijgen, maar we hadden het over lever en hart volgens mij. Volgens mij heb ik Ramsay op tv zelfs eens hersens zien bereiden, of eoa tv-kok. Tis denk ik niet standaard en daarom niet te vinden in een supermarkt, heeft niks te maken met het al dan niet mogen consumeren, meer met "dat consumeren 99,9% van de mensen normaal gesproken niet".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_90955176
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij een slager (op bestelling) wel eea aan kopvlees kan krijgen, maar we hadden het over lever en hart volgens mij. Volgens mij heb ik Ramsay op tv zelfs eens hersens zien bereiden, of eoa tv-kok. Tis denk ik niet standaard en daarom niet te vinden in een supermarkt, heeft niks te maken met het al dan niet mogen consumeren, meer met "dat consumeren 99,9% van de mensen normaal gesproken niet".
Volgens mij mag runderhersenen ook niet meer toch? Ivm gekke koeien ziekte?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:47:59 #160
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_90956555
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:23 schreef tombolafan het volgende:
Volgens mij mag runderhersenen ook niet meer toch? Ivm gekke koeien ziekte?
Ik zou dat echt niet weten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_91600021
nou hier weer eens een verhaal van onze blaasgruis kat Wouter welke nu net iets meer dan een jaar over is op KVV (vooral bibi en haaksbarf):

gisteravond kwam ik thuis en wouter was zo knuffelig als altijd als ik thuiskom: veel knorren, kopjes geven en lekker hard miauwen als je wat tegen hem zegt.

hij gaf aan dat hij naar buiten wilde om zijn behoefte te doen in onze tuin dus ik liet hem naar buiten, 5 minuten later kwam mijn vriendin thuis en kwam hij met haar mee door de deur weer naar binnen. We zagen meteen dat hij zich anders gedroeg: heel laag grommen en miauwen, hij ging in de poephouding zitten en we mochten hem niet aanraken.

Omdat hij in het verleden dus blaasgruis heeft gehad zijn we daar extra alert op: Wouter ging dus meteen in de reismand en 10 minuten later stond hij op de behandeltafel van de dierenarts. Ook hij dacht aan blaasgruis dus hij ging hem opnemen voor 2 a 3 dagen zodat hij een catheter zou krijgen + infuus + bloed/nieronderzoek + rontgenfoto voor blaasstenen -O-
De arts vroeg nog wta we hem te eten gaven en gaf aan dat hij waarschijnlijk toch weer over zou moeten op Hills C/D als het blaasgruis is.

na een paar uurtjes belde de dierenarts: de nieren van Wouter zijn nog perfect, geen blaassteen te zien op de foto en toen hij wouter een roesje gaf om de foto te kunnen maken liet hij zijn urine zelf over de tafel lopen.
De dierenarts heeft natuurlijk deze urine onderzocht op struviet en wat bleek: 0,0 blaasgruis!

Wouter blijkt een primaire blaasontsteking te hebben welke zorgt voor veel witte bloedlichaampjes in zijn urine. deze bloedlichaampjes hadden een klontje gevormt wat hem dus verstopte.

hij heeft nu antibiotica en een blaasontspanner gekregen en ik kan hem vandaag weer ophalen.
De arts was aangenaam verrast door het urineonderzoek icm het KVV: hij had niet verwacht dat KVV zo goed de blaasgruis tegen zou kunnen gaan :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:06:06 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_92490926
ik ben me een beetje aan het inlezen in deze manier van voeden, maar hoe werkt dat nou?
geven jullie alleen vlees? is dat dan uit van die diepvriespakjes?
Ik werd door beefcake gewezen op farmfood, en dan een combinatie van brokken en vlees.
ervaringen?
Hoeveel vlees eten ze dan op een dag?

Ik vraag het allemaal voor Noes, mijn leonberger, dus nogal gevoelige darmen heeft en nu ruim 1,5e week aan de dunne is geweest. Het gaat nu beter, maar ik heb gelezen dat een ander dieet kan helpen.

Ik weet alleen niet hoe en wat, ben een beetje in the dark zeg maar.
stormy waters...
sailin'
pi_92490995
wij geven alleen vlees uit die diepvriesworst-verpakkingen (zoals carnibest, bibi, haaksbarf, etc.)

als hoeveelheid hielden we in het begin de richtlijn van Carnibest aan (maar dan voor katten), voor honden is dat:

- Volwassen honden hebben tussen 20 en 30 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.
- Zogende honden, jonge honden en pups hebben tussen 40 en 60 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.

uiteindelijk doen we het maar uit de losse pols en krijgt hij zoveel als dat hij opeet per dag (onze kat is geen schrokker en eet alleen zoveel als hij nodig heeft, de rest laat hij staan)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:24:50 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_92491288
het lijkt me wel een veel duurdere manier van voeden? Noes is nu al ruim 30 kilo namelijk ;)
ze moet een kilo per dag hebben dan, dan zou ik een enorme vriezer moeten hebben.
mmmm... die heb ik dus niet, dat is wel erg balen. ik heb er ook de ruimte niet voor.
hoe doet iedereen dat dan?

zeeeend hoe doe jij dat met 3 grote honden?
stormy waters...
sailin'
pi_92491472
voor ons is het maar iets duurder dan de speciale brokken die onze kat al kreeg vanwege blaasgruis, maar een dure manier van voeren is het wel ja. Al doet onze kat het er zo goed op dat ik voor geen goud terug zou willen op brokken.

een iets goedkopere manier lijkt mij echt volledig BARFen waarbij je zelf losse stukken vlees/bot/kadavers bij slagers endergelijke haalt, maar dat is wel een heleboel meer moeite volgens mij + dat je dan ok wel een extra vriezer nodig hebt ;)

de honden van mijn ouders krijgen overigens lam&rijst brokken omdat ze anders vaak aan de dunne zijn: dat gaat bij hen ook goed :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:05:25 #166
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92492237
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:06 schreef Belana het volgende:
ik ben me een beetje aan het inlezen in deze manier van voeden, maar hoe werkt dat nou?
geven jullie alleen vlees? is dat dan uit van die diepvriespakjes?
Ik werd door beefcake gewezen op farmfood, en dan een combinatie van brokken en vlees.
ervaringen?
Hoeveel vlees eten ze dan op een dag?

Ik vraag het allemaal voor Noes, mijn leonberger, dus nogal gevoelige darmen heeft en nu ruim 1,5e week aan de dunne is geweest. Het gaat nu beter, maar ik heb gelezen dat een ander dieet kan helpen.

Ik weet alleen niet hoe en wat, ben een beetje in the dark zeg maar.
Ik heb een kat van 5,5kg en die geef ik op dit moment 200g per dag (das 3,6% van z'n lichaamsgewicht). Ik heb via een boek (http://tinyurl.com/barfdietboek - http://www.selexyz.nl/zoeken/?cat=alle-boeken&q=BARF) en wat googlen achterhaald hoeveel gram eten je je dier moet geven.

Ik haal m'n voedsel bij de visboer, supermarkt en kuikens bij de dierenspeciaalzaak. Er zijn ook nog toko's die prooidieren verkopen, dat wil ik uiteindelijk ook nog gaan doen.

Ik geef niet alleen maar vlees, de mijne krijgt ook ei (en zo heel nu en dan wat gekooktte groente). Persoonlijk zou ik je dat boek willen aanraden, dat heeft mij bijzonder veel geholpen. Na het lezen van het boek had ik weinig problemen om m'n kat rauw vlees te geven.

Dit heb ik voor mezelf opgezocht, ik was op zoek naar katten, dus kan zijn dat je wat andere linkjes erbij moet zoeken indien je een hond hebt:

quote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:10:37 #167
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92492374
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Belana het volgende:
het lijkt me wel een veel duurdere manier van voeden? Noes is nu al ruim 30 kilo namelijk ;)
ze moet een kilo per dag hebben dan, dan zou ik een enorme vriezer moeten hebben.
mmmm... die heb ik dus niet, dat is wel erg balen. ik heb er ook de ruimte niet voor.
hoe doet iedereen dat dan?

zeeeend hoe doe jij dat met 3 grote honden?
Charlie weegt ook rond de dertig, voor hem doen we een worst door drie"en en daar krijgt hij twee stukken per dag van. We hebben op een gegeven moment een klein diepvrieskistje gekocht.

Charlie had ook 'gevoelige darmen'. Was geen diarree meer maar gewoon spuitpoep, vaak. Toen over op Carnibest en tada, niet weer gezien.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:10:55 #168
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92492385
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:33 schreef Leipo666 het volgende:
voor ons is het maar iets duurder dan de speciale brokken die onze kat al kreeg vanwege blaasgruis, maar een dure manier van voeren is het wel ja. Al doet onze kat het er zo goed op dat ik voor geen goud terug zou willen op brokken.
Vind je het echt duurder? Ik vind 50 euro p/m aan je kat uitgeven voor eten eigenlijk heel schappelijk. Brokken zijn ook niet goedkoop.. vooral niet als je gaat kijken naar de graanvrije varianten:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/orijen
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/sanabelle

Al maakt me het bedrag eigenlijk niet eens zo veel uit, feit dat ie gewoon echt vlees eet vind ik belangrijker dan de kosten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:11:21 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92492398
Begin gewoon met de4 richtlijn en voer daarna met je ogen, dat is het beste.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:13:51 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_92492467
thanks all.

wat is de 4 richtlijn?

ow en de eukenuba brokken die ze altijd krijgt is ook 50 euro voor 15 kilo en daar doen we een maand mee :)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:18:44 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_92492592
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Charlie weegt ook rond de dertig, voor hem doen we een worst door drie"en en daar krijgt hij twee stukken per dag van. We hebben op een gegeven moment een klein diepvrieskistje gekocht.

Charlie had ook 'gevoelige darmen'. Was geen diarree meer maar gewoon spuitpoep, vaak. Toen over op Carnibest en tada, niet weer gezien.
kijk dat klinkt wel erg positief! wat voor worst geef je dan? van carnibest?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:20:53 #172
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92492648
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:13 schreef Belana het volgende:
thanks all.

wat is de 4 richtlijn?

ow en de eukenuba brokken die ze altijd krijgt is ook 50 euro voor 15 kilo en daar doen we een maand mee :)
Sorry, ik type moeilijk op de laptop, 4 hoort daar niet :')

En Carnibest inderdaad, die is 3.50 per worst.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:25:50 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_92492798
ow ok :)

Ik gaf Noes wel altijd al vlees uit van die pakjes door haar avondmaaltijd, is ze er dan aan gewend al denken jullie? of evengoed rustig introduceren?
en hoeven ze daarnaast niets te hebben meer dan?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:29:52 #174
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92492947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:25 schreef Belana het volgende:
ow ok :)

Ik gaf Noes wel altijd al vlees uit van die pakjes door haar avondmaaltijd, is ze er dan aan gewend al denken jullie? of evengoed rustig introduceren?
en hoeven ze daarnaast niets te hebben meer dan?
Nee, dit is KVV, KVV staat voor Kant en Klaar Vers Vlees of Kompleet Vers Vlees.

Brokken en vlees worden juist anders verteerd, en om dat samen te voeren wordt daarom niet echt aangeraden. Wil je er wel brokken bijvoeren, dan zeggen ze 3 dagen brok en 4 dagen vlees, maar niet door elkaar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:51 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_92493043
is carnibest geen kvv dan?

niet door elkaar dus :) dank u
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:34:45 #176
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92493102
Carnibest is KVV. Al geloof ik niks van de brok mixen met KVV is bad people theorie. Ik heb het ook maanden gedaan zonder problemen. Een dagdeel brok, andere vlees
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:35:54 #177
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92493139
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef Belana het volgende:
is carnibest geen kvv dan?

niet door elkaar dus :) dank u
Carnibest ja, dus het is compleet en ze hoeven er eigenlijk niets bij, daar reageerde ik op.

Met darmproblemen e.d zou ik het wel iets rustiger introduceren. Je kan ook eerst een weekje Farmfood pens geven om de darmflora weer te herstellen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:36:06 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_92493143
ja maar ik deed het echt door elkaar, brok samen met vlees en das dus niet goed begrijp ik.

ik las idd over de farmfood pens, ik ga eens kijken wat ik hier in Hoorn allemaal kan krijgen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:36:45 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92493165
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef slacker_nl het volgende:
Carnibest is KVV. Al geloof ik niks van de brok mixen met KVV is bad people theorie. Ik heb het ook maanden gedaan zonder problemen. Een dagdeel brok, andere vlees
Daarom zeg ik ook wordt aangeraden, en niet absoluut niet doen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:42:32 #180
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92493373
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Belana het volgende:
ja maar ik deed het echt door elkaar, brok samen met vlees en das dus niet goed begrijp ik.

ik las idd over de farmfood pens, ik ga eens kijken wat ik hier in Hoorn allemaal kan krijgen
Ja, volgens de fabrikanten is het niet goed dus als je toch brokken wil geven is vers- en brokdagen m.i. een goede middenweg.

Door vlees te voeren wordt de zuurgraad veel zuurder dan met brok, en bij brokken neemt het weer af. Daar kun je wel mee gaan spoelen, maar ikzelf doe dat liever niet. Maar goed, je hebt dan ook mensen zoals slacker en nog iemand hier waar het geen probleem opleverde dus je moet gewoon zelf doen wat je het beste acht. w/

Wij hebben bij Charlie overigens wel eerst een week pens gegeven, dat was ook net na een aanval weer. De kat had nooit problemen dus die hebben we gewoon overgezet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:47:51 #181
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92493552
We hadden ook een Carnibest-actie op FOK incl. updates over hoe het ging
[Carnibest-review] De updates van Bubzie11!
[Carnibest-review] De updates van LekkerApart!
[Carnibest-review] De updates van Sjeekie_Beekie!

MIsschien interessant voor je
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_92493559
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Belana het volgende:
ja maar ik deed het echt door elkaar, brok samen met vlees en das dus niet goed begrijp ik.

ik las idd over de farmfood pens, ik ga eens kijken wat ik hier in Hoorn allemaal kan krijgen
Bedoel je met vlees echt carnibest-achtig iets? Of blikvoer? :s)
Bij de Intratuin in Amsterdam hebben ze echt veel carnibest in de vriezer, weet niet of dat in de buurt zit?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_92493698
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Vind je het echt duurder? Ik vind 50 euro p/m aan je kat uitgeven voor eten eigenlijk heel schappelijk. Brokken zijn ook niet goedkoop.. vooral niet als je gaat kijken naar de graanvrije varianten:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/orijen
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/sanabelle

Al maakt me het bedrag eigenlijk niet eens zo veel uit, feit dat ie gewoon echt vlees eet vind ik belangrijker dan de kosten.
bij ons ook hoor ;) onze kat doet het er zoveel beter op (vacht, blaasgruis, ontlasting, gebrek aan tandsteen/wittere tanden) dat het geld het probleem niet is bij ons

maar als je het prijstechnisch vergelijkt is het wel van goedkoop naar duur:
supermarktvoer > dierenspeciaalzaakvoer > speciaal dierenartsvoer (blaasgruis in ons geval) > KVV
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:54:18 #184
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92493776
Zit Hills er ook nog onder ja? Wij gaven altijd RC, Carnibest bleek niet veel duurder.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_92493909
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Belana het volgende:
het lijkt me wel een veel duurdere manier van voeden? Noes is nu al ruim 30 kilo namelijk ;)
ze moet een kilo per dag hebben dan, dan zou ik een enorme vriezer moeten hebben.
mmmm... die heb ik dus niet, dat is wel erg balen. ik heb er ook de ruimte niet voor.
hoe doet iedereen dat dan?

zeeeend hoe doe jij dat met 3 grote honden?
Ik heb er twee op vers staan ,1 op brok wegens HD en spondylose ,gezien zijn leeftijd en het feit dat hij
het nu goed doet ga ik daar niet aan sleutelen .
Hij krijgt wel 10 % dus 20 gram per maaltijd van hetgeen wat de andere ook eten .,heeft die ook een vette bek .

De teven staan op vers dus één keer in de maand doe ik via internet een bestelling bij Richard Versvoer .
Dat zijn kiloverpakkingen, of 1/2 stuks bij prooidieren.
Ik neem minimaal zes soorten spiervlees af zijde eend,haas,hert,struisvogel,wild assortiment ,paard.
Geen karkassen meer ,de jongste is geen liefhebber,de oudste doe ik niet wegens haar kanker (naast de anus)
Botmix drie soorten voor het calcium (geen kip of rund wegens antibiotica en groeihormonen ).
Divers orgaanvlees van wild bv. eendehartjes konijnennieren etc.

Totale bestelling ongeveer 120 euro, ze hebben een eigen diepvrieskist van 100 liter ,die zit dan vol.
Eind van de maand leeg ,doekje erdoor nieuwe lading .

Bij de Marokkaanse slager haal 6 kilo geit orgaan >luchtpijp,longen,nieren,hart ,lever gewoon een hele binnenfabriek bloedsomloop eigenlijk.
Tevens paar kilo geit spiervlees als hij wat leuks heeft ,Richard heeft enkel te vet geit met te zware botten voor die van mij.

Vrijdags visdag ,dus ongeveer 4 kilo makreel per maand voor de Omega 3 vetzuren.

Ik voer ongeveer 1% lichaamsgewicht, bestaande uit 70 % spiervlees (270 gram),15 % orgaan (40 gram) en 15 % botmix (40 gram)

Twee keer in de maand leg ik zes soorten kilo verpakkingen vanuit de vriezer in de koelkast savonds ,
dan is het de volgende morgen rond de -2 a 0 graden en goed verwerkbaar .

Zes zakjes vullen met de diverse soorten inclusief orgaan en bot ,die gaan weer in een broodzak.
Hoef je nooit te zoeken want zes dagen ,zes diversen .
Na drie dagen heb je zes soorten gehad ,zak leeg begin je opnieuw.
Zevende dag vis .
Zakjes krijgen ook allemaal een schepje Algolith voor de vachtglans.

Weekvoorraad gaat in de diepvriesla van de koelkast ,avonds van vriezer naar koelkast ,ochtends voor het uitlaten uit de koelkast in water (kamertemperatuur) en dan leg ik voor avonds uit de vriezer in de koelkast . etc etc
Na het eten twee uur rust ,is ruim maar beter safe than sorry.
smiddags voor het uitlaten eten uit de koelkast in het water .

Ik voer daarnaast een ons groente geblancheerd,gepureerd anders nemen ze het niet op .
Heb ik een Braun stoomkoker voor (haal je van Marktplaats af voor weinig ),voor het wandelen de groente erin tijdklokje instellen na het wandelen pureren en bijvoegen.
Groente schoongemaakt in de vriezer of vers afhankelijk van de tijd die ik heb .

Makrelen draai ik zelf door de gehaktmolen voor de graten,uit ondervinding weet ik dat KVV's nogal eens wat enge graten hebben ,dus draai ik mijn visjes op drie millimeter .
Afgemeten hoeveelheden in een zakje en kan ingevroren worden .
Ik wil nog een stopbus ,kan ik worstjes ervan draaien . :D

Om brok wat aantrekkelijker te maken voor die langhaar die ik er een beetje koolvis bouillon bij .
Gewoon bij de AH diepvries pakje en na trekken in een fles in de koelkast .
Voor de teven die op vers staan is het smeuïg zat .

Ik maak dus voorraad voor twee weken ,aan de hand van de ontlasting varieer ik nog een beetje met het orgaan en bot.
Te dun >meer bot
te hard >meer orgaan .

Tong is ook orgaan ,ooit een hele tong gegeven spuit het er binnen een uur uit :P.
Al doende leert men,vis ook rauw geven gestoomd veranderen de eiwitten,gerookt is te vet .
Zie je terug in de ontlasting.

Als snack draai ik struisvogel,hert en geit ,waarna ik met steekvormpjes er botjes van maak die ik droog met een voedseldroger. Meestal nachts met tijdklokje
Voordeel hiervan is dat je altijd dezelfde hoeveelheden hebt dus je droogtijd staat vast voor alles .
Met diverse stukken moet je gaan controleren tussendoor .
Gedroogde luchtpijp koop ik zo,ik geef geen koekjes of trainertjes meer .
Geen granen ,kleurstofffen of conserveringsmiddelen dus .
Snack enkel na de laatste wandeling avonds (dagsluiting),tijdens trainen,speuren geen eetbare beloningen meer .

Prijstechnisch ben ik ongeveer hetzelfde kwijt als met een goede brok .
Hill's J/D kost hier ongeveer 72 euro voor die langhaar en Greenheart Sportline Extreme wat ik eerst aan de jongste gaf doet 76 euro bij de dierenarts .
Het is iets meer werk maar mijn dierenartsbezoek is met 75% afgenomen .

Dat is het wel in grote lijnen .

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeeend op 08-02-2011 11:52:17 ]
pi_92494195
Het probleem met KVV kompleet Vers Voer is dat het allemaal vermalen is dus blijf je last houden van tandplak ,tandsteen.
geef je (halve) prooidieren dan reinigt het gebit zichzelf door het knagen .
Ze moeten wel willen ,en je moet op bloed berekend zijn.
Hoogpolig tapijt een een parelhoenkarkas gaan niet samen _O-
Sommige eigenaren staat het aanschouwen van het verwerken van een kadaver ook tegen ,dat is persoonlijk.
pi_92494965
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:29 schreef Harajuku. het volgende:
Brokken en vlees worden juist anders verteerd, en om dat samen te voeren wordt daarom niet echt aangeraden. Wil je er wel brokken bijvoeren, dan zeggen ze 3 dagen brok en 4 dagen vlees, maar niet door elkaar.
Dat geldt toch voor geëxpandeerde brokken? Geperste brokken zoals Farmfood en Cavom kan je wel met vlees mengen. Dit is tenminste wat Farmfood zelf aangeeft.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_92495180
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef zeeeend het volgende:
Het probleem met KVV kompleet Vers Voer is dat het allemaal vermalen is dus blijf je last houden van tandplak ,tandsteen.
geef je (halve) prooidieren dan reinigt het gebit zichzelf door het knagen .
Ze moeten wel willen ,en je moet op bloed berekend zijn.
Hoogpolig tapijt een een parelhoenkarkas gaan niet samen _O-
Sommige eigenaren staat het aanschouwen van het verwerken van een kadaver ook tegen ,dat is persoonlijk.
En als je eendagskuikens in bijvoorbeeld de gang geeft moet je wel zeker weten dat ze op zijn voor je de deur weer open doet, anders kan er één in je nek landen als de kat er mee speelt :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_92495718
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef zeeeend het volgende:
Het probleem met KVV kompleet Vers Voer is dat het allemaal vermalen is dus blijf je last houden van tandplak ,tandsteen.
geef je (halve) prooidieren dan reinigt het gebit zichzelf door het knagen .
onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tanden :') ). dus niet alleen het knagen heeft effect op de tanden ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_92495881
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tanden :') ). dus niet alleen het knagen heeft effect op de tanden ;)
ZAl met vorming van tandplak te maken hebben denk ik ,en suikers .
Ze ruiken ook minder dan op brok, zowel aan de boven als onderkant .
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:59:11 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_92496077
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

En als je eendagskuikens in bijvoorbeeld de gang geeft moet je wel zeker weten dat ze op zijn voor je de deur weer open doet, anders kan er één in je nek landen als de kat er mee speelt :')
hahaha, dat weet ik nog wel, mijn tante gaf vroeger de katten altijd kuikens D
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:02:58 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_92496188
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:57 schreef zeeeend het volgende:

[..]

lang verhaal ;)
jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor :o

ik denk dat ik in eerste instantie maar eens die pens van farmfood ga halen, om haar darmflora weer op peil te krijgen en dan een combinatie van brokken en vlees ga proberen, maar dan om en om. hoewel farmfood anders aangeeft geloof ik

Beef, hoe doe jij dat?
stormy waters...
sailin'
pi_92496234
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:

[..]

jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor :o

ik denk dat ik in eerste instantie maar eens die pens van farmfood ga halen, om haar darmflora weer op peil te krijgen en dan een combinatie van brokken en vlees ga proberen, maar dan om en om. hoewel farmfood anders aangeeft geloof ik

Beef, hoe doe jij dat?
Twee dagen in de maand >16 uur
ik vind het ook leuk om te doen ,dus meer hobby dan verplichting .
Beste geperste brokken nemen indien mogelijk.
Orijen is ook een mooie brok zonder granen
http://www.orijen.nl/ac/pages/over-orijen/de-filosofie.php
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:06:23 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_92496282
beef, ik heb je mail inmiddels ;)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:06:31 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92496285
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor geëxpandeerde brokken? Geperste brokken zoals Farmfood en Cavom kan je wel met vlees mengen. Dit is tenminste wat Farmfood zelf aangeeft.
Ik geloof wel dat geperst beter is, maar ik durf niet te zeggen of de zuurgraad elkaar dan niet in de weg zit.

Voor Carnibest probeerden wij overigens geperste brok van Farmfood. 't Was net biks en Charlie moest er niets van weten :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:30:48 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92497036
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:
jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor :o
Dat denk je in het begin misschien, maar daarna is het een joy om te doen ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_92498014
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tanden :') ). dus niet alleen het knagen heeft effect op de tanden ;)
Dat hadden wij in het begin ook met KVV ja, maar vijf jaar later hebben we bij onze poes toch haar gebitje moeten laten schoonmaken onder narcose en een kiesje laten trekken. Zij eet alleen KVV en dagelijks met veel gestuntel en hulp kuikens.
De heren die allerlei prooi wegknagen hebben nergens last van.

Eigenlijk begon de dierenarts toen ze anderhalf jaar was en nog brokken at al over een gebitsreiniging, dat was kort na de switch dan toch niet meer nodig omdat de boel er inderdaad veel beter uit ging zien, maar ik zou dus altijd wel iets (hoe meer hoe beter) te knagen aanraden bij KVV.
pi_92499528
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:06 schreef Harajuku. het volgende:
Voor Carnibest probeerden wij overigens geperste brok van Farmfood. 't Was net biks en Charlie moest er niets van weten :')
De mijnen vinden het heerlijk! Vooral de retriever, die valt er net zo op aan als op zijn vlees. Maar ja, ze lusten ook poep :')
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:49:37 #199
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92499736
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef beefcake het volgende:

[..]

De mijnen vinden het heerlijk! Vooral de retriever, die valt er net zo op aan als op zijn vlees. Maar ja, ze lusten ook poep :')
_O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:50:38 #200
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92499775
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat hadden wij in het begin ook met KVV ja, maar vijf jaar later hebben we bij onze poes toch haar gebitje moeten laten schoonmaken onder narcose en een kiesje laten trekken. Zij eet alleen KVV en dagelijks met veel gestuntel en hulp kuikens.
De heren die allerlei prooi wegknagen hebben nergens last van.

Eigenlijk begon de dierenarts toen ze anderhalf jaar was en nog brokken at al over een gebitsreiniging, dat was kort na de switch dan toch niet meer nodig omdat de boel er inderdaad veel beter uit ging zien, maar ik zou dus altijd wel iets (hoe meer hoe beter) te knagen aanraden bij KVV.
Nou ja, vijf later vind ik nog een erg goede score hoor :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_92507175
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:

[..]

jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor :o

1 hond 60 maaltijden >8 uur >samen 4 uur .
Denk als je een beetje op mekaar bent ingespeeld en de goede spullen hebt drie uur .
geef je prooidieren hoef je alleen niet te vergeten ze te ontdooien .
Zit alles op ,in en aan :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 17:24:07 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_92509112
ik hou het wel even bij vuile pens e.d.
ik ga vast proberen met 1 keer per dag brokken, 1 keer per dag pens.
ik ben benieuwd hoe het gaat, ik laat het jullie weten!
stormy waters...
sailin'
pi_92511690
Sinds kort (een maand of 3) hebben wij ook een hond, Sally, een podenco. Net als onze 5 katten krijgt ze vers.
Momenteel eet ze 4,5% van haar lichaamsgewicht (15 kilo) dus zo'n 600/650 gram per dag. Bij minder wordt ze mager aangezien ze best druk en actief is.

Op dit moment gaat er dus zo'n 1200 gram per dag door heen hier. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:35:13 #204
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92543454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Sinds kort (een maand of 3) hebben wij ook een hond, Sally, een podenco. Net als onze 5 katten krijgt ze vers.
Momenteel eet ze 4,5% van haar lichaamsgewicht (15 kilo) dus zo'n 600/650 gram per dag. Bij minder wordt ze mager aangezien ze best druk en actief is.

Op dit moment gaat er dus zo'n 1200 gram per dag door heen hier. :)
Podencofoto's in het hondenfototopic zijn verplicht O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92573032
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Sinds kort (een maand of 3) hebben wij ook een hond, Sally, een podenco. Net als onze 5 katten krijgt ze vers.
Momenteel eet ze 4,5% van haar lichaamsgewicht (15 kilo) dus zo'n 600/650 gram per dag. Bij minder wordt ze mager aangezien ze best druk en actief is.

Op dit moment gaat er dus zo'n 1200 gram per dag door heen hier. :)
Neem aan dat je diverse soorten voert .
Dus qua voedingswaarde heb je dan ook een verschil bij een vaste gewichtshoeveelheid,of heb je een calorieën tabel?
pi_92581232
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:23 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Neem aan dat je diverse soorten voert .
Dus qua voedingswaarde heb je dan ook een verschil bij een vaste gewichtshoeveelheid,of heb je een calorieën tabel?
Ik voer een heleboel soorten. :)
In grote lijnen ligt dit in de vriezer op het moment:
kipkarkas/hele kip/kipfilet/ hart/lever/maag
parelhoenkarkas
eendennekken/vlees
ganzennekken
partrijskarkas
rundvlees/ bio runderlever
kalfvlees/hart
lamsvlees/lever/hart/nier
kangoeroe
antiloop
lama
struisvogel
konijnenkarkas/kop/vlees/hart/lever/nier
sardienen en ansjovis
veulen/paard/hart
geitenvlees/nek/ribben

Iedere dag krijgt ze momenteel 350 gram vleesbot, 300 gram spiervlees en 100 gram orgaan.
Van alle orgaan bestaat de helft op pens. De rest van het orgaan is grotendeels hart en lever. Afgewisseld met maag, niertjes, tong, milt.
Op vrijdag krijgt ze vis, met een eitje en een scheutje yoghurt o.i.d.

Als beloningsnoepjes krijgt ze zelfgedroogd vlees. Op dit moment voornamelijk eendenvoetjes, lamslong en kangoeroe.

Mijn vriezer aanbod wisselt wel hoor. Zo heb ik bijv. nu vrij weinig wild, maar volgende week krijg ik weer een paar kilo. :)

Dus ja, de voedingswaarde verschilt wel wat. De ene dag krijgt ze meer vet binnen dan de andere dag, of meer eiwit, of meer noem maar wat, maar al met al krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_92582436
Ik heb het geprobeerd, maar mijn jack russel doet het gewoon niet goed op vers.
Waar ik ook mee begin, het komt er net zo hard weer uit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_92582567
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 10:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik voer een heleboel soorten. :)

kangoeroe
antiloop
lama

Bij wie haal je dat vandaan ? (is jaloers)

Inderdaad als je afwisseling genoeg hebt blijft er balans.
Ik had vorige maand minder wild (was op ) twee kilo aangekomen de jongste .
Momenteel is ze loops,dus daarna wil ze toch niet eten ,is het er weer af voor de lente.

maar ik dacht wel gelijk .....het luistert toch wel nauw. .
pi_92584933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:16 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Bij wie haal je dat vandaan ? (is jaloers)

Inderdaad als je afwisseling genoeg hebt blijft er balans.
Ik had vorige maand minder wild (was op ) twee kilo aangekomen de jongste .
Momenteel is ze loops,dus daarna wil ze toch niet eten ,is het er weer af voor de lente.

maar ik dacht wel gelijk .....het luistert toch wel nauw. .
Als je genoeg afwisseling hebt *dus weer wild bijv.* trekt dat vanzelf weer bij. :) Wij eten ook niet iedere dag hetzelfde en de ene week ook wat 'ongezonder' en dan komen we wat aan. :)

Kangoeroe heeft Lupa, kost wel 4 euro per kilo...
www.barfplaats.nl is het grootste forum wat betreft vers voer, zij hebben daar een 'verzamelplaats' waar grote partijen vlees worden aangeboden en verdeeld. Af en toe komt daar iets leuks als lama e.d. voorbij. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_92585812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:11 schreef erodome het volgende:
Ik heb het geprobeerd, maar mijn jack russel doet het gewoon niet goed op vers.
Waar ik ook mee begin, het komt er net zo hard weer uit.
Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_92585899
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?
onze kat gooit het er op de volgende momenten uit:
- als het nog te koud is
- bepaalde merken/smaken

oftewel: laat het goed op temperatuur komen en experimenteer met verschillende merken en smaken :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:18:05 #212
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92586218
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?
Als je even vertelt wat je gaf en hoe, wat ie eerst at e.d. dan kunnen wij er misschien ook wat zinnigs over zeggen :Y
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:21:41 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92588068
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?
Voor sommige honden is het gewoon niet weggegeld denk ik.
Mijn tandeloze oude knakker van 13 barft zo nog wat kippenvleugels weg, zijn achterkleinzoon van 4 jaar kotst alles uit wat ik hem in hele stukken geef, dus die krijgt alleen kvv.
Heb je dat wel al geprobeerd?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_92590242
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:18 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als je even vertelt wat je gaf en hoe, wat ie eerst at e.d. dan kunnen wij er misschien ook wat zinnigs over zeggen :Y
Ik kan hem naast de gewone brokken prima bv een klein visje of een botje geven, dat gaat goed.
Zodra ik bv pens voer, of een vleesmix dan komt het er net zo hard uit, botmixen heb ik nog niet geprobeerd, maar aangezien hij botten van redelijke maat er ook al uitgooit lijkt me een botmix(of hele prooi) ook geen goed plan.
Vis houdt hij wat beter, maar wordt het meer dan een snack dan gooit hij het er ook uit.

Het eigenlijke plan was eerst (vuile) pens met rijst, dan overgaan op vleesmix, maar omdat dat niet werkte over een paar dagen heb ik wat gexpirimenteerd met verschillende dingen en merken, allemaal met dezelfde uitkomst(wel met tussendoor weer brok, want er moet toch wat aan voedingsstoffen in op ten duur).

Opzich zou ik graag vers voeren, maar dan moet het er wel inblijven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_92590495
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Voor sommige honden is het gewoon niet weggegeld denk ik.
Mijn tandeloze oude knakker van 13 barft zo nog wat kippenvleugels weg, zijn achterkleinzoon van 4 jaar kotst alles uit wat ik hem in hele stukken geef, dus die krijgt alleen kvv.
Heb je dat wel al geprobeerd?
Je bedoelt die "worsten" daarmee, of zaken als duck enzo?
Beide geprobeerd iig.
Ook van prins van die schijven geprobeerd en van herbi echt versvoer.

Met de golden was het geen probleem die overgang, maar ik vond het een beetje gemeen om de een brokken te geven en de ander vers, zeker aangezien de jack russel het versvoer wel erg lekker vond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:12:21 #216
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_92600768
Kan iemand me zeggen of Bibi natuurvoer ook vers voer is? Mij wordt dat hier niet duidelijk.

bvd. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_92601047
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 19:12 schreef Outpost76 het volgende:
Kan iemand me zeggen of Bibi natuurvoer ook vers voer is? Mij wordt dat hier niet duidelijk.

bvd. ^O^
Hier geeft men aan dat het veel vet en toch nog granen bevat ,
http://www.natulistic.nl/bibi%20diervoeding.html

Ik sta niet te juichen
pi_92601666
Ik voer onder andere Bibi. De katten doen het er prima op.
Het is een wat meer 'korrelige' samenstelling dan de andere soorten KVV maar voor de variatie vind ik het prima. En een beetje graan moet een kat wel aankunnen. Er zit in ieder geval een stuk minder in dan in reguliere brokken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:33:38 #219
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_92602018
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:27 schreef Cat22 het volgende:
Ik voer onder andere Bibi. De katten doen het er prima op.
Het is een wat meer 'korrelige' samenstelling dan de andere soorten KVV maar voor de variatie vind ik het prima. En een beetje graan moet een kat wel aankunnen. Er zit in ieder geval een stuk minder in dan in reguliere brokken.
Het zijn dus brokken en geen vers voer?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_92602334
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:33 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Het zijn dus brokken en geen vers voer?
Ow, niet duidelijk opgeschreven.
Bibi is vers voer, rauw vlees dus, net als CB en aanverwanten. In de diepvries bewaren en zo. ^O^

Ik bedoelde dat er wellicht wat granen in deze mix zitten, maar dat dat nog altijd minder is als wat je in de gemiddelde brok aantreft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:50:58 #221
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_92602967
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ow, niet duidelijk opgeschreven.
Bibi is vers voer, rauw vlees dus, net als CB en aanverwanten. In de diepvries bewaren en zo. ^O^

Ik bedoelde dat er wellicht wat granen in deze mix zitten, maar dat dat nog altijd minder is als wat je in de gemiddelde brok aantreft.
Ok Top! Misschien wil je dit topic even lezen. Daar staat de rede waarom ik het vraag.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 13 februari 2011 @ 19:13:51 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_92729194
ik kom ff melden dat Noes het echt geweldig doet op de combinatie brokken en vlees momenteel.
In de toekomst gaan we misschien wel helemaal over op kvv, maar ik heb nu nog 2 zakken eukenuba staan en het is me even te gortig om ruim 100 euro weg te doen.
stormy waters...
sailin'
  Moderator zondag 13 februari 2011 @ 20:27:58 #223
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_92733777
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 19:13 schreef Belana het volgende:
ik kom ff melden dat Noes het echt geweldig doet op de combinatie brokken en vlees momenteel.
In de toekomst gaan we misschien wel helemaal over op kvv, maar ik heb nu nog 2 zakken eukenuba staan en het is me even te gortig om ruim 100 euro weg te doen.
Leuk om te horen :Y
Hier ook nog steeds een hele goede combi :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_93058032
Ik haal hem er toch maar weer even bij ,de geruchten worden steeds sterker :
http://www.ziekenhuiskran(...)ttnews[backPid]=2530
Geld natuurlijk ook rund en lam
pi_93058736
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:08 schreef zeeeend het volgende:
Ik haal hem er toch maar weer even bij ,de geruchten worden steeds sterker :
http://www.ziekenhuiskran(...)ttnews[backPid]=2530
Geld natuurlijk ook rund en lam
Vermoedens en bij de mens.
Dierenmagen hebben een heel andere zuurgraad dus waarschijnlijk werkt het daar anders.
Ik ga pas panieken als bij de mensen een verband is gelegd en er vermoeden zijn dat het bij dieren ook zo werkt. En dan nog vraag ik me af of dit nadeel opweegt tegen de voordelen van vers voeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93060392
quote:
Op zondag 20 februari 2011 15:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vermoedens en bij de mens.
Dierenmagen hebben een heel andere zuurgraad dus waarschijnlijk werkt het daar anders.
Ik ga pas panieken als bij de mensen een verband is gelegd en er vermoeden zijn dat het bij dieren ook zo werkt. En dan nog vraag ik me af of dit nadeel opweegt tegen de voordelen van vers voeren.
Je kan ook kip mijden,hou je nog 100 soorten over
Zeker met het voeren van orgaan
Citaat :Bij het gebruik van antibiotica krijgen de lever en nieren het zwaar te verduren. Dat komt zowel door de antibiotica en hulpstoffen zelf, als door het afsterven van de darmbacteriën. Hierbij komen veel afvalstoffen vrij, die onschadelijk gemaakt moeten worden door de lever en de nieren.
Het hoopt zich er gewoon in op.

[ Bericht 11% gewijzigd door zeeeend op 20-02-2011 16:27:53 ]
pi_93062104
quote:
Op zondag 20 februari 2011 15:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vermoedens en bij de mens.
Dierenmagen hebben een heel andere zuurgraad dus waarschijnlijk werkt het daar anders.
Ik ga pas panieken als bij de mensen een verband is gelegd en er vermoeden zijn dat het bij dieren ook zo werkt. En dan nog vraag ik me af of dit nadeel opweegt tegen de voordelen van vers voeren.
Hoeveel schandalen moesten er openbaar worden gemaakt voor men maatregelen nam voor
Creutzfeldt-Jakob>gekkekoeienziekte of het recente Q koorts verhaal:
http://www.qkoortsinneder(...)sen-Huidige_situatie

Volgens Gerda (Verburg) was er niks aan de hand .
  zondag 20 februari 2011 @ 21:59:34 #228
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_93078184
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:08 schreef zeeeend het volgende:
Ik haal hem er toch maar weer even bij ,de geruchten worden steeds sterker :
http://www.ziekenhuiskran(...)ttnews[backPid]=2530
Geld natuurlijk ook rund en lam
Is toch al langer bekend? Die dieren moeten gewoon meer in touch zijn met de natuur en wat meer kruisbestuiving krijgen zodat de soort weer wat sterker word. TIs nu allemaal sterk doorgefokt en dat komt de weerbaarheid niet ten goede waardoor er weer meer antibiotica gegeven moet worden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 07:52:30 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_95377837
Inmiddels heb ik 2 honden en ze eten allebei 's morgens brokken (farmfood nu) en 's avonds kvv en 1 keer per week krijgen ze vuile pens als tussendoortje voor de darmen.
Ik vind het een enorme verbetering met alleen eukenuba brokken! Het scheelt in poep, de kleur van de ontlasting is ook veel donkerder en ze hebben minder snel de dunne of zijn daar weer snel vanaf
Weet iemand een tabel te vinden met hoeveelheden? ik bedoel dus hoeveel je moet geven per kilo lichaamsgewicht (ongetwijfeld te vinden in al die links ergens, maar als iemand het weet is dat makkelijker :P )

en waar haal je kippennekken? e.d.

[ Bericht 3% gewijzigd door Belana op 12-04-2011 07:57:33 ]
stormy waters...
sailin'
pi_95381586
Over het algemeen kun je beginnen om 2 tot 3 1/2 procent van het ideale gewicht van je hond aan te houden als dagelijkse voedingsbehoefte.
Dit kun je later aanpassen aan de werkelijke behoefte van je hond.
(Afhankelijk van stofwisseling en de te leveren prestatie )

Met betrekking tot verhoudingen BARF :http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf

Adressen : http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70825.0.html


en aan bezorging aan huis Herby,Richard Versvoer,Kiezebrink ,Prooidier.nl,Lupa ,Darf enz

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeeend op 12-04-2011 12:04:46 (Darf schijnt ook erg goed te zijn . (ecologisch)) ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:47:09 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_95382166
thanks, wist dat ik op je kon rekenen ;)

het lastige is eigenlijk dat z zowel brokken als vlees krijgt.
ik geef nu 250 gram brokken en 800 gram kvv.
doen ze het goed op, niet te dik, niet te dun, maar ik wil graag weten of ik het goed doe he.
stormy waters...
sailin'
pi_95382206
Kippenekken haal ik soms ook op de markt. Ze zijn er niet altijd, maar dan kan ik ze wel bestellen voor een volgende keer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:50:21 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_95382291
whoeiii, blijkt gewoon de slagerij waar ik graag kom te leveren *O* ik ga eens ff vragen!
stormy waters...
sailin'
pi_95385161
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 10:47 schreef Belana het volgende:
thanks, wist dat ik op je kon rekenen ;)

het lastige is eigenlijk dat z zowel brokken als vlees krijgt.
ik geef nu 250 gram brokken en 800 gram kvv.
doen ze het goed op, niet te dik, niet te dun, maar ik wil graag weten of ik het goed doe he.
Discussie raak je nooit over uitgepraat,elke hond is verschillend
...en hoe meer je leest ,hoe minder je weet.
Verscheidenheid van aanbod is belangrijk
Conditie goed ?Geen klachten,mooie poep ....klaar .

[ Bericht 2% gewijzigd door zeeeend op 12-04-2011 12:05:31 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:09:29 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_95385776
hahaha, daar heb je eigenlijk gewoon gelijk in :D
stormy waters...
sailin'
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 20:08:47 #236
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95409948
Pfff nou het is hier een gedoe momenteel zeg :o

Het is zo dat Hummer vers goed eet maar omdat de andere twee het (bijna) niet eten eet hij nu de brokken met hen mee en bijna geen vers meer. En ze vinden alleen RC Maine Coon en Sanabella alle drie lekker maar daar worden ze zo vettig van en ze stiiiiiinken!

Ik wil ze het liefst alle drie op vers dus ik ga de Carnibest nog maar een keer proberen dan alle smaken en de BiBi, daar hoor ik ook goede verhalen over. En anders dan maar een graanvrije brok proberen te vinden die ze allemaal eten.

Orijen, arcana, en Porta 21 zijn in ieder geval al afgekeurd hier ;(

Gedoe :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 20:37:40 #237
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95412025
Ik ga de james wellbeloved proberen :Y

http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95421588
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef senesta het volgende:
Ik ga de james wellbeloved proberen :Y

http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
Citaat : Having tried other varieties of JW cat food, I decided to give my cats a change. However this particular variety of JW cat food made one of my cats vomit three or four times daily. I would not buy it again and ended up giving the product to an animal charity.

:( Paar weken naar een asiel in Bulgarije,ervaren ze de keerzijde eens.

of dreigen dat er lijm van ze gekookt word ,dat helpt hier ook nog wel eens . :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:19:14 #239
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_95423315
ik wil zo graag een keer naar de winkel van prooidier.nl! lijkt me heerlijk, hoef ik niet meer uit te vogelen bij welke winkel ik wat vandaan moet halen.
pi_95430839
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef RandomMoron het volgende:
ik wil zo graag een keer naar de winkel van prooidier.nl! lijkt me heerlijk, hoef ik niet meer uit te vogelen bij welke winkel ik wat vandaan moet halen.
even naar Hilversum dus . :D
pi_95430965
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:35 schreef zeeeend het volgende:

[..]

even naar Hilversum dus . :D
de ring ligt weer grotendeels open, dus het is weer nog steeds een verkeerschaos....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:42:14 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_95547507
net bij mijn favoriete slager vlees besteld *O*
Hij maakt een pakketje voor me met lever, lamsvlees, hart, rundvlees met zeentjes en botten.
Ik vind het wel prettig om ze goed vers vlees erbij te geven.
smuldier is toch wat beperkt.
nu me nog eens verdiepen in extra vitaminen e.d. die toegevoegd moeten misschien.
stormy waters...
sailin'
pi_95548058
Oscar krijgt nu 's ochtends brokken (zonder granen) en 's avonds smuldier.
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:57:45 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_95548106
Als je vers wil geven zou ik zeker niet alleen maar smuldier voeren, dat is echt heel erg eenzijdig.
Die van mij krijgen het soms, maar niet vaker dan 1 keer per week.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_95548159
Is dat ook te eenzijdig als ik brokken bijvoer?
Ik wil mettertijd wel helemaal over op vers waarschijnlijk. Welke zou je dan aanraden?
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:04:35 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_95548352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:59 schreef DanseMacabre het volgende:
Is dat ook te eenzijdig als ik brokken bijvoer?
Ik wil mettertijd wel helemaal over op vers waarschijnlijk. Welke zou je dan aanraden?
Qua KVV?
Duck of carnibest of carnivoer of zo.
Echt vers is weer wat anders natuurlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_95548475
KVV bedoel ik ja.
Echt vers is weer BARF toch?
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:10:05 #248
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_95548548
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:07 schreef DanseMacabre het volgende:
KVV bedoel ik ja.
Echt vers is weer BARF toch?
Yups.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:11:41 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_95548622
ik geef idd ook regelmatig duck en binnenkort hebben we hier ook carnibest. Maar voor tussendoor echt vers vlees van de slager vind ik wel prettig.
stormy waters...
sailin'
pi_95548736
En wat is dan geschikt qua echt versvlees of kan alles wel?
  vrijdag 15 april 2011 @ 17:16:26 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_95548794
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:14 schreef DanseMacabre het volgende:
En wat is dan geschikt qua echt versvlees of kan alles wel?
Lees de topics anders ff door :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_95548830
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:16 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Lees de topics anders ff door :D
Al mee bezig. :P
pi_95579591
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Lonaa op 16-04-2011 13:48:37 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 15:27:38 #254
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95582413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:48 schreef Lonaa het volgende:
.
:D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95584239
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:27 schreef senesta het volgende:

[..]

:D
Ja, gewoon het verkeerde topic aanklikken en een reactie posten die niks met barf te maken heeft. :P
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 april 2011 @ 10:39:10 #256
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95613107
Ik geef mijn Teckeltje beiden :@ ..
's Ochtends krijgt ze Royal Canin Dachshund 28 ( adult) brokjes.
's Avonds krijgt ze Duck.. en dan die mix met pens en weetikhet.

Voorlopig doet ze het er al 4 jaar prima op! Ze is een chocoladebruine
en die staan er bekend om dat ze vaak huidproblemen hebben. Ze heeft
nergens last van! Ze heeft wel de aanleg om dik te worden maar dat laten
we niet gebeuren, dat komt ook overigens niet door het gewone voer!
Ze eet gewoon heel graag.

D'r vacht is mooi glimmend en verder zie ik geen problemen. Weinig
tandsteen ook dus ze stinkt bijna nooit.
Zon, doe geen poging.. Ik shine harder!
Uw professionele Trollscience-verwijderaar!
pi_95620430
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:14 schreef DanseMacabre het volgende:
En wat is dan geschikt qua echt versvlees of kan alles wel?
Alles behalve varken en dragende botten (bv poten van koeien die zijn te hard doordat ze belast worden). En let op de verhouding orgaan/vlees/bot/groente die info vind je wel op barfplaats.nl
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_95638892
Ik ben groot voorstander van vers vlees, maar mijn kat vreet het gewoon niet. Of het nu vlees of vis is, hij haalt zijn neus ervoor op.
Brokken eet hij net zo goed erg slecht, maar die kan je wat makkelijker langer laten staan.

Ik heb nog niet 1 soort voer gevonden wat hij echt lekker vindt.
Zelfs rasechte troep (zoals die kleine blikjes gourmet) eet hij hooguit een derde van.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 21:08:00 #259
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95639540
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:57 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik ben groot voorstander van vers vlees, maar mijn kat vreet het gewoon niet. Of het nu vlees of vis is, hij haalt zijn neus ervoor op.
Brokken eet hij net zo goed erg slecht, maar die kan je wat makkelijker langer laten staan.

Ik heb nog niet 1 soort voer gevonden wat hij echt lekker vindt.
Zelfs rasechte troep (zoals die kleine blikjes gourmet) eet hij hooguit een derde van.
Ik heb er hier ook twee die hun neus er voor ophalen en idd vers vlees laat je ook niet wat langer staan :N
Ik heb nu gelukkig wel brokjes gevonden die ze alle drie eten en ook nog redelijk goede brokken. Ik wil nog wel wat andere smaken van Carnibest, Tinlo en BiBi proberen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95643795
Jip wil ook niet aan vers. Die eet alleen gourmet blikvoer. Nu heeft ie er ook brok van Orijen bij. Dat eet ie wel gewoon goed.
pi_95646603
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:08 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb er hier ook twee die hun neus er voor ophalen en idd vers vlees laat je ook niet wat langer staan :N
Ik heb nu gelukkig wel brokjes gevonden die ze alle drie eten en ook nog redelijk goede brokken. Ik wil nog wel wat andere smaken van Carnibest, Tinlo en BiBi proberen.
Welke brok is dat dan?
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 22:57:11 #262
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95646947
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:51 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Welke brok is dat dan?
James wellbeloved.

http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95670300
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:

[..]

James wellbeloved.

http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
Ik ben het meteen aan het bestellen!

Ik ben niet zon fan van brokken die als hoofdbestandsdeel iets plantaardigs hebben. Maar ik voer ook RC, en daarbij is het hoofdbestandsdeel mais, en mais is in mijn ogen veel slechter dan rijst.

Ben erg benieuwd :D

Edit: Kut, ik zie dat het alleen in de UK te bestellen is? Op de Nederlandse Zooplus niet?
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 19:49:57 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_95681940
Nee, nederland heeft het niet. Maar ik heb het van de week besteld in Engeland en ik had het erg snel binnen. Zooplus in Belgie schijnt het ook te hebben :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_95859418
ik voer nu sinds kort ook versvlees. pens compleet en vleescompleet van smuldier.
mocht het goed gaan wil ik ook lothering en kivo eens proberen.
ze stonden altijd op jarco voer en hadden ze altijd een beetje zachtere ontlasting tot diarree.ook hadden ze moeite om op gewicht te blijven.
nu met de eerste paar dagen op vers vlees is de ontlasting compact en goed.
en ze vinden het heerlijk.
en ik ben net zoveel kwijt als met de jarco.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_96890182
Oscar is van de brokken af.
Hij krijgt nu nog smuldier maar gaat over op Carnibest.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:18:35 #267
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_96890439
Smuldier zou ik nooit alleen maar geven.
Veel te eenzijdig. Ik geef het ze een keer in de week of zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_96891272
Hij gaat nu op carnibest.
  maandag 16 mei 2011 @ 17:32:22 #269
300082 roos85
JUICHEN!
pi_96894014
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:

[..]

James wellbeloved.

http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
is dat vergelijkbaar met porta21?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 17:47:33 #270
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96894679
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

is dat vergelijkbaar met porta21?
Ja en ook als orijen bijvoorbeeld :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 16 mei 2011 @ 17:48:24 #271
300082 roos85
JUICHEN!
pi_96894710
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:47 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja en ook als orijen bijvoorbeeld :Y
oke :) geef nu RC, maar ga misschien over op porta21
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 17:49:11 #272
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_96894748
De sensitive? Die is in ieder geval zonder granen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 16 mei 2011 @ 17:52:03 #273
300082 roos85
JUICHEN!
pi_96894844
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 17:49 schreef senesta het volgende:
De sensitive? Die is in ieder geval zonder granen.
die overweeg ik inderdaad..

weet alleen niet of ie geschikt is om een kat te laten afvallen
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_96896527
Jip krijgt Orijen icm Renske. Doet wonderen voor hem.
Eerst kreeg ie gourmet brokjes en vlees. Carnibest lust ie niet dus nu maar zo.
pi_97347734
Niet echt betreffende voeding ,maar meer qua spijsvertering
Het is nu ook mogelijk om aan de hand van een mestonderzoek op maat je hond te ontwormen .
Scheelt weer in de opname van gifstoffen : http://www.wormbestrijding.nl/
pi_97354077
zo.
de hondjes zijn nu een maand over op versvlees voeding.
en ze doen het er super op.
geen zachte ontlasting meer maar klein compact.
alleen jeuken ze nog erg.
het kan ontgiften zijn of dat ze toch reageren op de smuldier.
maandag haal ik de eerste partij lotgering.
ik heb deze week een tafelmodel vriezer op de kop getikt voor het vers vlees.
ook neem ik dan een kilo kippennekken mee.
ik heb ze deze week ook al kippenbouten gegeven om te proberen en ze kauwde er redelijk netjes op. de ontlasting erna was ook goed.

het enigste waar ik echt aan moet wennen is het vlees er op tijd uithalen want vaak moet ik het toch nog in water leggen om snel te ontdooien haha!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_97354678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:39 schreef winterstorm666 het volgende:
zo.
de hondjes zijn nu een maand over op versvlees voeding.
en ze doen het er super op.
geen zachte ontlasting meer maar klein compact.
alleen jeuken ze nog erg.
het kan ontgiften zijn of dat ze toch reageren op de smuldier.
maandag haal ik de eerste partij lotgering.
ik heb deze week een tafelmodel vriezer op de kop getikt voor het vers vlees.
ook neem ik dan een kilo kippennekken mee.
ik heb ze deze week ook al kippenbouten gegeven om te proberen en ze kauwde er redelijk netjes op. de ontlasting erna was ook goed.

het enigste waar ik echt aan moet wennen is het vlees er op tijd uithalen want vaak moet ik het toch nog in water leggen om snel te ontdooien haha!
Kan ontgiften zijn ,duurt toch wel een week of zes .
Kan de granen in de smuldier zijn ,als ze na een bruine boterham erger krabben weet je waar door.
Kan door kip en rund komen ,oplossing eliminatie of gewoon niet voeren .
Ook al om de stoffen die veee toegediend krijgen tijdens het opfokken .
Ik heb heel even DARF uitgeprobeerd ,maar gelijk een hotspot.
Kunnen hier dus gewoon niet tegen kip
pi_97357281
van brood krijgen ze hier geen jeuk en ik voer ze meestal de vlees compleet aangevuld met pens enkelvoudig of vlees/ kip.
ik hoop dat het echt het ontgiften is.
yuma is redelijk overgevoelig voor vlooien en krijgt daar ook erge jeuk van maar wodan niet.
maar nu hebben ze echt allebei jeuk.
ik ben benieuwd of de lotgering goed valt.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:19:32 #280
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97382416
wij bestellen sinds kort heel veel bij www.caroba.nl, ze leveren het na afspraak bij je thuis af, dus als je bestelt word je meestal even gebeld of gemaild met welke dagen en tijden jou uitkomen. Het is echt een supersysteem.

Onze katten willen geen carnibest meer, dat vinden ze niet lekker, en nu hebben we dus carnivoer ontdekt via Caroba en dat eten ze echt supergraag!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:37:53 #281
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97383176
Wow, bezorgen die in heel NL gratis als je voor meer dan 60 euro besteld?
Dan ga ik snel es kijken of die tijden een beetje handig uitkomen voor mij zeg _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:42:32 #282
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97383376
ze hebben echt een superservice. Wij bestellen voor 30 euro, maar omdat we binnen een bepaalde cirkel wonen word de verzendkosten weer verrekend ofzo, en heb ze al gevraagd of ze ook bibi in het assortiment op wilden nemen en daar antwoorden ze binnen een dag op dat ze dat willen proberen. Kortom; wij zijn fan! en zeker in een gebied waar carnibest zo ongeveer het enige is dat wij kunnen kopen..
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:55:26 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97384007
Ah ok, mijn honden doen het beter op carnibest dan op carnivoer, en Alaska en Bandit bevallen ook heel goed. Dus ik ga es contact met ze opnemen en dan ook eens kijken hoe veel ik in mijn vriezers kan stouwen als ik die helemaal vol ga plempen.
Ze eten een halve kilo per dag met zn vijven, dus mss kan ik wel voor een half jaar vooruit bestellen. Want ik zal er wel vrij voor moeten nemen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:28:46 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_97385474
wij hebben nu van die carnibest worsten, maar kolere, dat is wel duur met 2 van die grote honden :o
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:30:17 #285
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97385549
Nou ja, dat is sowieso een nadeel van grote honden.
Goed voer is duur en ze eten veel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 15:30:31 #286
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97385560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:28 schreef Belana het volgende:
wij hebben nu van die carnibest worsten, maar kolere, dat is wel duur met 2 van die grote honden :o
Ja, klopt.
Ik voer nog steeds Lotgering. Hier willen ze geen ander versvlees meer eten :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_97385666
Ik ben ook nog bést te spreken over Lotgering. De pup eet het ook graag.
De stabij van 1 jaar en 15 kilo eet een half pond per dag, de pup van 11 weken evenveel :+.
Beide krijgen ze ook nog elke dag een half kipkarkasje of een stuk runderbot/-kraakbeen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:37:28 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_97385846
ik vind de hoeveelheid bepalen altijd wel lastig.
ze krijgen hier 's morgens brokken (farmfood) en 's avonds vlees. Ik denk dat ze dan aan een pond vlees genoeg hebben, aangezien ze met hun gewicht normaal op een kilo zouden zitten.
Klinkt dat aannemelijk?
stormy waters...
sailin'
pi_97385959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:37 schreef Belana het volgende:
ik vind de hoeveelheid bepalen altijd wel lastig.
ze krijgen hier 's morgens brokken (farmfood) en 's avonds vlees. Ik denk dat ze dan aan een pond vlees genoeg hebben, aangezien ze met hun gewicht normaal op een kilo zouden zitten.
Klinkt dat aannemelijk?
Hangt ervan af hoeveel brokken je geeft :+.
Voeren doe je met je ogen. Geef ze een tijdje zoveel als je denkt dat goed is en weeg je honden, voel hun ribben en kijk naar ze.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 15:43:46 #290
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97386081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:32 schreef sigme het volgende:
Ik ben ook nog bést te spreken over Lotgering. De pup eet het ook graag.
De stabij van 1 jaar en 15 kilo eet een half pond per dag, de pup van 11 weken evenveel :+.
Beide krijgen ze ook nog elke dag een half kipkarkasje of een stuk runderbot/-kraakbeen.
Ik wil eigenlijk Tinlo ook nog eens proberen, ik hoor er veel goede verhalen over.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:44:18 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97386104
Ik voer ook echt op zicht, dat is altijd even vogelen, en zeker met twee honden die nog in de groei zijn. Bij mijn honden voer ik eigenlijk altijd zolang ze nog groeien gewoon zoveel als ze op kunnen zonder te kotsen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97386454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik voer ook echt op zicht, dat is altijd even vogelen, en zeker met twee honden die nog in de groei zijn. Bij mijn honden voer ik eigenlijk altijd zolang ze nog groeien gewoon zoveel als ze op kunnen zonder te kotsen :P
Echt waar? Volgens mij zou dat kleintje hier dan meer dan een kilo per dag vreten _O-.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:55:38 #293
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97386561
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Echt waar? Volgens mij zou dat kleintje hier dan meer dan een kilo per dag vreten _O-.
Groeiende pups wel ja.
Sjon heeft een hele poos 600 gram per dag gegeten, en hij eet nu 200 gram per dag, weegt 5.7 kilo. Druktemaker was het en is het :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97386761
Wij voeren ook op zicht.
Oscar ziet er echt goed uit sinds hij op kvv zit.
Brokken vielen gewoon niet lekker en hij groeide niet en kwam niet goed aan.
En nu, terwijl hij alleen kvv krijgt is ie ruim een kilo aangekomen.

Carnibest is inderdaad duur met zulke grote honden. Voor Oscar alleen is het goed te doen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:00:24 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_97386766
Tja, op het oog, dan zou ik ze wel 2 kilo geven denk ik, zo groot als ze zijn :D
Ik vind dat lastig hoor.
Het gaat goed met ze, maar we gaven steeds 800 gram smuldier per hond naast de brokken.
Overzichtelijker is om gewoon helemaal op KVV over te stappen denk ik :D
Misschien dat we dat maar gaan doen.
stormy waters...
sailin'
pi_97386796
Hier bevalt dat echt goed. ^O^
Hij staat nu echt letterlijk op z'n achterpootjes te trappelen als ie z'n eten krijgt.
Hij kijkt dan ongeveer zo: :Y) :9~ :9
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:03:43 #297
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97386926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:00 schreef Belana het volgende:
Tja, op het oog, dan zou ik ze wel 2 kilo geven denk ik, zo groot als ze zijn :D
Ik vind dat lastig hoor.
Het gaat goed met ze, maar we gaven steeds 800 gram smuldier per hond naast de brokken.
Overzichtelijker is om gewoon helemaal op KVV over te stappen denk ik :D
Misschien dat we dat maar gaan doen.
Ik voer ook nog steeds gewoon KVV en brok, je moet kijken waar je honden het goed op doen.
Als ik de brok weghaal dan staan ze binnen no time weer veel te mager.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:07:24 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_97387081
tja, ze doen het dus eigenlijk wel goed op smuldier en farmfood. Als je ziet hoe mooi Gabber zijn vacht nu wordt, hij glimt weer helemaal en dat stomme grijze haar is weg.
Maar omdat ik dan lees dat smuldier eigenlijk niet zo geweldig is ga ik weer twijfelen :')

Daarnaast was Noes de laatste tijd veel aan het krabben, veel jeuk en dan ben ik toch weer bang dat dat aan het voer ligt ook.

pfff... gedoe 8)7
stormy waters...
sailin'
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 16:11:33 #299
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97387253
ET eet trouwens sinds ze geen zeer bekkie meer heeft ook vers mee :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_97387378
Jip lust het niet.
Die krijgt nu Renske, iig beter dan gourmet uit blik.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:28:36 #301
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97387923
Reeks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')