abonnement Unibet Coolblue
pi_87107972
Inception is de titel van een briljante film van Christopher Nolan. Heb je het nog niet gezien? Stop met lezen en ga de film kijken.

Hier wil ik graag bespreken hoe echt het concept van Inception is, of kan zijn.

Ik wil de volgende zaken hier niet bespreken, omdat daar ook al andere topics over zijn:

-Controle hebben over je eigen dromen (lucide dromen; het is mogelijk, dat weet ik uit ervaring).
-Een droom opbouwen (ook dat kan, weet ik uit eigen ervaring)

Het gaat mij puur om het delen van dromen, het betreden van andermans dromen en het beïnvloeden van iemand anders zijn droom. Ik zie in principe geen theoretische bezwaren tegen de mogelijkheid van inception, hoewel het me een vrij onvoorstelbaar fenomeen lijkt.

Ervan uitgaande dat ik dromen kan opzetten en controleren, hoe ga ik dan verder naar het delen van dromen, het beïnvloeden en betreden van andermans dromen? (Als het dus überhaupt mogelijk is).

Als het alleen de film was, die het hier over zou hebben, zou ik het waarschijnlijk niet zoveel aandacht hebben gegeven, maar het is bekend dat oude Sjamanen in 'Amerika' ook dromen opzetten om vervolgens leerlingen daarin mee te trekken om ze wat te leren.
pi_87108051
-Controle hebben over je eigen dromen (lucide dromen; het is mogelijk, dat weet ik uit ervaring).
-Een droom opbouwen (ook dat kan, weet ik uit eigen ervaring)

Klopt, maar ik ben bang dat het daarmee wel ophoudt. Je kunt niet, zoals in de film, inbreken in de dromen van een ander.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:21:46 #3
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_87108083
Dus jij hebt controle over dromen en bouwt ze ook zelf?
pi_87108334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:21 schreef tochweerhenk het volgende:
Dus jij hebt controle over dromen en bouwt ze ook zelf?
Om even op te komen voor TS; ik heb ook een paar keer een lucide droom gehad waar ik controle had over de droom en wist dat ik in een droom zat. Dat is ook niet moeilijk, iedereen kan het. (google het, er zijn veel oefeningen voor!)

Het zelf opbouwen van dromen.. Dat gaat niet zoals in de film :)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:37:57 #5
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_87108583
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:30 schreef erikkll het volgende:

[..]


Om even op te komen voor TS; ik heb ook een paar keer een lucide droom gehad waar ik controle had over de droom en wist dat ik in een droom zat. Dat is ook niet moeilijk, iedereen kan het. (google het, er zijn veel oefeningen voor!)

Het zelf opbouwen van dromen.. Dat gaat niet zoals in de film :)
Dat wil ik een keer proberen :D
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:40:40 #6
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_87108679
Hmmm, al wat opgezocht over lucide dromen, en het is inderdaad niet onmogelijk.
pi_87108848
Lol, ik zet nog nadrukkelijk in de OP dat daar andere topics voor zijn. ;(
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:48:09 #8
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_87108927
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:45 schreef TheLoneGunmen het volgende:
Lol, ik zet nog nadrukkelijk in de OP dat daar andere topics voor zijn. ;(
Oké, ontopic dan.
Misschien is het delen van dromen net zoiets als gedachtelezen, je weet wat iemand anders aan het dromen is. Als je dan eenmaal lucide droomt, lees je zeg maar de droom van een ander. Misschien is het dus ook een soort gave.
pi_87109753
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:48 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Oké, ontopic dan.
Misschien is het delen van dromen net zoiets als gedachtelezen, je weet wat iemand anders aan het dromen is. Als je dan eenmaal lucide droomt, lees je zeg maar de droom van een ander. Misschien is het dus ook een soort gave.
Gedachtenlezen lijkt me al bijna onmogelijk, laat staan ook nog eens al dromend een andermans dromen binnentreden.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:45:42 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_87127140
In het boek "Lucid Dreaming: Gateway to the Inner Self' heeft de auteur een hoofdstuk gewijd aan telepathisch lucide dromen. het ging voornamelijk over psychiaters die er achter kwamen dat hun patiënten soms (zonder het te weten) over het leven van hun psychiater droomden. Naar aanleiding daarvan heeft droomexpert Montague Ullman samen met psycholoog Stanley Krippner en Alan Vaughan er 10 jaar lang onderzoek naar gedaan.
Hun bevindingen hebben ze vervolgens uit de doeken gedaan in het boek Dream Telepathy: Experiments in Nocturnal Extrasensory Perception.

De vraag die voornamelijk naar voren komt is of we tijdens het lucide dromen toegang hebben tot een soort van collectieve onderbewustzijn..

Misschien wel een leuk boek voor jou, TS :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_87128715
Waarom zou je dat willen?
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:13:19 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87135214
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom zou je dat willen?
Stel dat je vriendin aan de andere kant van de wereld verblijft voor het moment en jullie elkaar tegen kunnen komen tijdens het dromen, lijkt me erg tof. Beter dan msn zegmaar :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_87137315
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef jogy het volgende:

[..]



Stel dat je vriendin aan de andere kant van de wereld verblijft voor het moment en jullie elkaar tegen kunnen komen tijdens het dromen, lijkt me erg tof. Beter dan msn zegmaar :P.
Ah, ik dacht even dat het om macht ging.. Als je kunt inbreken in andermans dromen, dan schept dat mogelijkheden.. Informatie inwinnen, martelen, chanteren, manipuleren, vrees aanjagen, andere vormen van belaging.. Je zou een zedenmisdrijf via een droom kunnen plegen.. Tja, ga dat dan maar eens bewijzen :P

Aan de andere kant, als dat gemeengoed zou worden, zouden we gaan internet meer nodig hebben :)
We zouden allemaal een tweede leven kunnen hebben in een virtuele, gedroomde wereld.
Eigenlijk is dit hele gedoe met computers maar omslachtig, onhandig, milieuvervuilend en primitief vergeleken met een telepathische verbinding met ons collectief onderbewustzijn.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:30:11 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_87137773
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zou een zedenmisdrijf via een droom kunnen plegen.. Tja, ga dat dan maar eens bewijzen :P
Ach, dat noemen we net als nu gewoon een nachtmerrie - no harm done ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_87137863
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ach, dat noemen we net als nu gewoon een nachtmerrie - no harm done ;)
Dus het gebeurt al regelmatig door mensen die de kunst van interception machtig zijn? :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:24:47 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87139633
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 16:13 schreef jogy het volgende:

[..]



Stel dat je vriendin aan de andere kant van de wereld verblijft voor het moment en jullie elkaar tegen kunnen komen tijdens het dromen, lijkt me erg tof. Beter dan msn zegmaar :P.
Zeker weten O+ En ze doet alles wat je vraagt, jouw droom O+
The truth was in here.
pi_87144106
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:18 schreef TheLoneGunmen het volgende:
Inception is de titel van een briljante film van Christopher Nolan. Heb je het nog niet gezien? Stop met lezen en ga de film kijken.

Hier wil ik graag bespreken hoe echt het concept van Inception is, of kan zijn.
Zeer echt, al minstens 30 jaar.

quote:
Ik wil de volgende zaken hier niet bespreken, omdat daar ook al andere topics over zijn:

-Controle hebben over je eigen dromen (lucide dromen; het is mogelijk, dat weet ik uit ervaring).
Ja, in principe wel.

quote:
-Een droom opbouwen (ook dat kan, weet ik uit eigen ervaring)
inderdaad

quote:
Het gaat mij puur om het delen van dromen, het betreden van andermans dromen en het beïnvloeden van iemand anders zijn droom. Ik zie in principe geen theoretische bezwaren tegen de mogelijkheid van inception, hoewel het me een vrij onvoorstelbaar fenomeen lijkt.
Het gebeurt elektronisch en radionisch; m.b.v. sateliet, GSM masten, elektriciteitsnet en al die hardware van tegenwoordig. Slapen op een waterbed geeft grote (vaak schadelijke) astrale effecten.

Verder ook d.m.v. TV, sublimals. Veel mensen dromen beelden van hetgeen ze de avond ervoor op TV hebben gezien.

Andere methoden gebeuren via implantaten en remote control.

quote:
Ervan uitgaande dat ik dromen kan opzetten en controleren, hoe ga ik dan verder naar het delen van dromen, het beïnvloeden en betreden van andermans dromen? (Als het dus überhaupt mogelijk is).
doe kennis op van sublimals.

quote:
Als het alleen de film was, die het hier over zou hebben, zou ik het waarschijnlijk niet zoveel aandacht hebben gegeven, maar het is bekend dat oude Sjamanen in 'Amerika' ook dromen opzetten om vervolgens leerlingen daarin mee te trekken om ze wat te leren.
Deze film is bedoeld en opgezet door de Illuminati om de mensen te laten wennen en laten accepteren dat ze de controle over hun geest gaan verliezen.
  † In Memoriam † maandag 4 oktober 2010 @ 01:22:18 #18
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87157072
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:18 schreef TheLoneGunmen het volgende:
Het gaat mij puur om het delen van dromen, het betreden van andermans dromen
Dat kan niet.
quote:
en het beïnvloeden van iemand anders zijn droom.
Dat kan wel.


Of denk je dat een Freddy Krueger daadwerkelijk in dromen kan verschijnen als hij dat wil?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:57:10 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_87165735
-flame-

[ Bericht 97% gewijzigd door Bastard op 04-10-2010 13:00:24 ]
zzz
pi_87165842
-reactie op-

[ Bericht 96% gewijzigd door Bastard op 04-10-2010 13:00:37 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:30:04 #21
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87166985
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 18:18 schreef TheLoneGunmen het volgende:
-Een droom opbouwen (ook dat kan, weet ik uit eigen ervaring)
Wat is dat eigenlijk: Een droom opbouwen?

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:24 schreef Bastard het volgende:
Zeker weten O+ En ze doet alles wat je vraagt, jouw droom O+
Oh :{. Ik dacht altijd dat mannen het juist opwindend vinden als de vrouw tegenstribbelt... Nou ja, weer wat geleerd :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_87168800
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:30 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Wat is dat eigenlijk: Een droom opbouwen?
[..]

Oh :{. Ik dacht altijd dat mannen het juist opwindend vinden als de vrouw tegenstribbelt... Nou ja, weer wat geleerd :).
Meisje niet teveel kutten in dit topic he ;) . Besteed je tijd dan liever aan wat nuttigs.

Een 'droom opbouwen' is het proces dat bij mij plaats vindt tijdens de hypnagogische fase. Nadat de eerste hallucinaties gepasseerd zijn, bevind ik me in een soort leegte/void. In die fase kan ik vervolgens -ik noem maar wat- een boekenkast neerzetten. Wanneer die stabiel is, ga ik verder en schep de rest van de omgeving. Waarbij het wel zaak is, voldoende dingen bewust neer te zetten (er wordt nl. ook veel onbewust ingevuld).
pi_87169177
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het heet trouwens 'subliminals' :). Voor iemand die doet alsof hij zoveel verstand heeft van subliminals, vind ik het een beetje jammer en apart dat hij het tot 2 keer toe verkeerd schrijft.
Dat is juist; ik gebruikte de populaire afgekorte versie.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:38:31 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_87169309
Reptilianen en vragen over droomopbouw/lucide dromen gaan vanaf nu in een apart topic. Hier gaat het enkel over de theorie om zelf droomdeling te bewerkstelligen en niets anders. Bedankt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:41:44 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_87169436
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 04-10-2010 14:43:23 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')