abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2002 @ 16:30:48 #1
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4321649
Ik ben voor een auto wezen kijken bij een officiele BMW dealer en daar bleek dat de prijzen zoals de auto's daar stonden ook de prijzen waren waarvoor ze verkocht worden; het was dus niet mogelijk om te onderhandelen. Niet eens voor bijvoorbeeld een carkit.
Nou ben ik totaal geen expert op het gebied van de autobranche, dus ik zou graag willen weten van mensen die hier meer verstand van hebben of dit een normale gang van zaken kan zijn. Hij vertelde wel dat het bij sommige dealers nog steeds mogelijk is om te onderhandelen, maar daar staan de auto's dan ook voor hogere prijzen. Hij zocht op internet naar identieke auto's en ik zag inderdaad dat een bijna exact model met dezelfde kilometerstand 5000 euro duurder was.
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
  zaterdag 25 mei 2002 @ 16:37:39 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_4321695
Ligt er natuurlijk aan in welke prijsklasse je een auto zoekt. Een 2e handsje van 1000 euro ofzo, daarvan kun je niet echt verwachten dat er nog wat van de prijs af gaat (of het ding moet al bijna van ellende uit elkaar vallen ;-) ).
Boven de 5000 euro, kun je in ieder geval een poging wagen.
Bij nieuwe auto's moet je het zeker proberen. Vaak lukt het wel om een leuk radiootje of een carkit los te peuteren. Gewoon voet bij stuk houden, en als ze niet willen, ga je gewoon naar een andere dealer

Zelf ben ik ook niet zo'n handelaar, maar ik ken mensen die vanalles los weten te krijgen...

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 25 mei 2002 @ 16:41:44 #3
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4321725
De prijs lag vrij hoog, en er was totaal geen beweging in de prijs te krijgen. Vandaar dat ik graag zou willen weten of mensen dit kennen of er zelf mee te maken hebben gehad.
pi_4321726
Onderhandel je ook in een supermarkt ofzo?
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  zaterdag 25 mei 2002 @ 16:56:22 #5
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4321822
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 16:41 schreef Mr_Opel het volgende:
Onderhandel je ook in een supermarkt ofzo?
Nee, natuurlijk niet, maar ik heb in dit geval geen idee of onderhandelen wel of niet mogelijk is. Graag zou ik dus wat advies willen hebben.
pi_4321851
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 16:56 schreef Hitman het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar ik heb in dit geval geen idee of onderhandelen wel of niet mogelijk is. Graag zou ik dus wat advies willen hebben.

zoals al gezegd wordt, ligt eraan hoe nieuw/oud de auto is..
Bij de meeste auto's kan het in principe wel, maar bij nieuwe auto's kan je hooguit een velgensetje eruit lullen..
2de handjes kan je met een goed bekkie wel een paar ¤ tjes eraf babbelen
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  zaterdag 25 mei 2002 @ 17:18:36 #7
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_4321974
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:00 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

Bij de meeste auto's kan het in principe wel, maar bij nieuwe auto's kan je hooguit een velgensetje eruit lullen..

Sorry hoor maar dat is écht bullshit, ik ben zelf meegeweest met die 'onderhandelingen' van mijn pa voor zijn nieuwe auto. de volgende lijst heeft hij gekregen: chromen buitenspiegels, open dakje, upgrade van de radio, slipcursus, 4-wielaangedrevenautocursus (leuk scrabblewoord), stinger (niet zo'n 200¤ fakeunit), en nog wat prullaria. (+hoogste inruilwaarde van alle dealers, ook hoger dan de 'merkdealer'...)

[Dit bericht is gewijzigd door mistraldk op 25-05-2002 17:20]

"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_4321981
Probeer een andere dealer

Veel dealers zijn (mits na juiste benadering:P) bereid korting te geven, zeker wanneer je niets in te ruilen hebt

Die dealer waar jij geweest bent heeft het waarschijnlijk gewoon te goed en vertikt het daarom wat 'mee te werken' omdat die ene klant hem toch geen flikker uitmaakt

pi_4322001
plus :

Probeer de schijn te wekken dat je meerdere auto's van plan bent te halen (voor de zaak?:P) op de lange termijn en/of neem een kennis mee die 'ook interesse heeft'

zaterdag 25 mei 2002 @ 17:33:23 #10
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4322094
Bedankt voor de tips so far. Het gaat om een 3 serie coupe van 3 jaar oud, dus dan weten we waar we over praten. Waar het mij om gaat is dat de verkoper echt stellig bleef zeggen dat dit de "netto prijs is" en er dus niets aan gedaan kan worden.
  zaterdag 25 mei 2002 @ 17:40:08 #11
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_4322149
dan kan je volgens mij best vragen of hij er niet een radio of een alarmsysteem of bijvoorbeeld die carkit+ nog wat zaken bij doet. zo niet: ergens anders.

Je moet zorgen dat die gast al gaat kwijlen als hij je binnen ziet komen, dan willen ze graag meer toegeven.

"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
  zondag 26 mei 2002 @ 03:34:26 #12
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_4329117
Ben helaas ook niet zo goed in onderhandelen over prijzen.. Maar ik denk dat als je in een pak of iets nets komt, dat je anders behandeld zult worden. Zeker bij een BMW dealer.
The Internets, I needs it..
pi_4329622
Sommige BMW-dealers zijn inderdaad niet erg toegeeflijk....mocht je in de buurt wonen probeer Ekris (Nijkerk, Veenendaal, Arnhem en misschien zijn ze nog wel uitgebreid) eens, daar valt altijd over de prijs te praten.
uit
  zondag 26 mei 2002 @ 10:18:16 #14
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_4330016
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:33 schreef Hitman het volgende:
Bedankt voor de tips so far. Het gaat om een 3 serie coupe van 3 jaar oud, dus dan weten we waar we over praten. Waar het mij om gaat is dat de verkoper echt stellig bleef zeggen dat dit de "netto prijs is" en er dus niets aan gedaan kan worden.
Ah hier kunnen we wat mee!

Onthou trouwens wel dat het hier ook kan gaan om een auto voor de handel en dat hier dus niks meer af kan.
Vraag jezelf gewoon af waarom er iets van de prijs afmoet, wil je dat graag of is de prijs echt te hoog.
Vaak kun je met onderhandelen wel het een en ander winnen, maar over het algemeen blijft dat beperkt tot accessoires en eventueel de hoogte van het bedrag dat je voor je inruilbakkie krijgt.

Een auto kopen blijft een mix van emotie en gezond verstand. Gebruik beide en kijk gewoon wat je maximaal voor een soortgelijke auto uit wil geven en probeer binnen die marge te onderhandelen, mocht de prijs niet aantrekkelijk zijn.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 26 mei 2002 @ 11:36:07 #15
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4330431
quote:
Op zondag 26 mei 2002 10:18 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ah hier kunnen we wat mee!

Onthou trouwens wel dat het hier ook kan gaan om een auto voor de handel en dat hier dus niks meer af kan.
Vraag jezelf gewoon af waarom er iets van de prijs afmoet, wil je dat graag of is de prijs echt te hoog.
Vaak kun je met onderhandelen wel het een en ander winnen, maar over het algemeen blijft dat beperkt tot accessoires en eventueel de hoogte van het bedrag dat je voor je inruilbakkie krijgt.

Bedoel je met een "auto voor de handel" dat de BTW verrekenbaar is? Dat is inderdaad het geval namelijk, maar dit heeft die niet als reden aangegeven dat er niet meer te onderhandelen is.
Ik heb in ieder geval besloten dat ik niet als een lammetje naar de slachtbank mijn portemonnee ga trekken; ik zal in ieder geval onderhandelen (het gaat om het gevoel dat ik er in ieder geval iets aan overgehouden heb).
  zondag 26 mei 2002 @ 11:40:22 #16
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4330451
quote:
Op zondag 26 mei 2002 07:07 schreef dalai het volgende:
Sommige BMW-dealers zijn inderdaad niet erg toegeeflijk....mocht je in de buurt wonen probeer Ekris (Nijkerk, Veenendaal, Arnhem en misschien zijn ze nog wel uitgebreid) eens, daar valt altijd over de prijs te praten.
Ik ben ook een keer bij Ekris geweest, en daar viel inderdaad te onderhandelen (geen inruilauto dus zowiezo 5% korting). Deze BMW dealer noemde Ekris juist weer als voorbeeld van 1 van de laatste BMW dealers waar dit nog kan; het schijnt nu policy te zijn om een lagere netto prijs te hanteren en alleen te onderhandelen over de prijs van je inruilauto. Vandaar dat ik er niets meer van begrijp.
pi_4331331
Mijn idee is dat er zo krankzinnig veel tweedehandsauto's op de markt zijn, dat alles onderhandelbaar is. En niet zo'n beetje ook niet....

Maar eerlijk gezegd koop ik auto's altijd particulier en zeker niet bij merk-dealers. Ik kan me voorstellen dat merk-dealers zich wat onbuigzamer opstellen, want als daar iemand over de vloer komt, dan vermoeden ze dat die toch alleen maar bij een merk-dealer zal kopen.
Dealers hebben trouwens ook wel eens auto's in consignatie staan. Dan hebben ze zelf in principe niets te zeggen over de prijs, die is dan behoorlijk vast.

Overigens, als je geen inruil hebt, dan is dat toch altijd wat waard? Volgens mij zijn op dit moment de parkeerterreinen te klein bij autodealers....

zondag 26 mei 2002 @ 16:06:01 #18
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4332918
Nogmaals bedankt voor de tips iedereen. Ik ga morgen gewoon praten en zie wel waar het schip strand!
pi_4336703
Eea hangt natuurlijk ook af van wat er voor vergelijkbare auto's geboden en gevraagd wordt. Veel dealers hebben tegenwoordig hun aanbod online staan zodat je dat mooi kunt vergelijken. Zoek ook eens bij bijvoorbeeld http://www.autotrader.nl en/of http://www/.autotelegraaf.nl.
Overigens heb ik in december een auto gekocht bij een Toyota-dealer (een Mazda 323F ) en daar heb ik na onderhandeling F1000,- meer inruil op mijn oude terug gekregen. (Dat viel me eigenlijk tegen maar was echt de limit, meer lukte gewoon echt niet.)
Jesus saves but death prevails.
  maandag 27 mei 2002 @ 12:20:35 #20
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_4342735
quote:
Op zondag 26 mei 2002 16:06 schreef Hitman het volgende:
Nogmaals bedankt voor de tips iedereen. Ik ga morgen gewoon praten en zie wel waar het schip strand!
Zaterdagmiddag tegen 4 uur. Dan zijn ze happig zeker als de verkoper een slechte week heeft gedraaid.

Heb je niks in te ruilen?
Je moet proberen met de inruil wat te handelen. Als je hoort wat je moet bijbetalen dan stel je het bij te betalen bedrag gewoon een beetje lager.

Ik kocht een auto moest 13.900 gulden bijbetalen. Heb toen gezegd dat ik niet meer dan 12.000 wilde bijbetalen en we zijn uitgekomen op 12.500 bijbetalen.

maandag 27 mei 2002 @ 16:25:47 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4346528
HAHAHA, niet over te prijs kunnen praten bij de grootste mafia-branche in Nederland is natuurlijk onzin, dan zou ik direct weglopen. Auto's ZAT te koop in Nederland. Het is gewoon een truc om je te testen, dat je er alleen al aan twijfelde en dus je zwakte toonde heeft je al tot een potentieel gewillig slachtoffer van deze dealer gemaakt. Je moet je keihard opstellen, nooit te gretig zijn, nergens zomaar mee accoord gaan en je auto altijd laten keuren bij de ANWB.

Bedenk dit: HIJ wil graag auto's verkopen en JIJ hoeft helemaal niet zo nodig bij hem een auto te kopen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 1 juni 2002 @ 11:18:19 #22
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_4405399
quote:
Op zondag 26 mei 2002 11:36 schreef Hitman het volgende:

[..]

Bedoel je met een "auto voor de handel" dat de BTW verrekenbaar is? Dat is inderdaad het geval namelijk, maar dit heeft die niet als reden aangegeven dat er niet meer te onderhandelen is.
Ik heb in ieder geval besloten dat ik niet als een lammetje naar de slachtbank mijn portemonnee ga trekken; ik zal in ieder geval onderhandelen (het gaat om het gevoel dat ik er in ieder geval iets aan overgehouden heb).

Met een auto voor de handel bedoel ik dat de auto deel uitmaakt van een voorlopige prijsafspraak voor een lading auto's die voor een x-bedrag verkocht worden aan een handelaar of exporteur/importeur.
Vaak ligt de prijs van die auto's redelijk hoog voor de gewone consument, aangezien die er maar eentje wil kopen en er eventueel al een optie ligt voor een hele partij.
Waarom ze dit doen? Simpel, ze vangen dan wel minder per auto, maar hebben meteen de optie in handen om het wagenpark wat ze hebben staan op te schonen en nieuwe(re) auto's in te kopen. Auto's die een tijdje staan kosten bakken met geld.

Onthou ook de iets andere filosie tussen consument en handelaar, in jouw geval met de BMW:

Voor jou is de auto pas drie jaar oud.

Voor de handelaar/autoverkoper is ie al drie jaar oud.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_4500167
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:00 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

Bij de meeste auto's kan het in principe wel, maar bij nieuwe auto's kan je hooguit een velgensetje eruit lullen.
2de handjes kan je met een goed bekkie wel een paar ¤ tjes eraf babbelen

Complete bullshit!!

Korting krijg je altijd op een nieuwe auto, gewoon onderhandelen 4a5% krijg je zowiezo al als je geen auto inruilt.

quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:19 schreef renkie het volgende:
Probeer een andere dealer

Veel dealers zijn (mits na juiste benadering:P) bereid korting te geven, zeker wanneer je niets in te ruilen hebt

Die dealer waar jij geweest bent heeft het waarschijnlijk gewoon te goed en vertikt het daarom wat 'mee te werken' omdat die ene klant hem toch geen flikker uitmaakt

Idd, als garages/verkopers hun target nog moeten halen valt er ZEKER af te dingen!!!
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 17:33 schreef Hitman het volgende:
Het kan natuurlijk dat dit echt de "bodemprijs" is. Als alle andere vergelijkbare auto's duurder zijn, dan zal dat wel. Als het niet zo is gewoon ergens anders gaan halen, als ze geen korting geven. Je moet ze gewoon tegen elkaar uitspelen en de beste auto voor de beste prijs nemen.
  zaterdag 8 juni 2002 @ 10:39:55 #24
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4501436
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 01:40 schreef extremeknul het volgende:
Het kan natuurlijk dat dit echt de "bodemprijs" is. Als alle andere vergelijkbare auto's duurder zijn, dan zal dat wel. Als het niet zo is gewoon ergens anders gaan halen, als ze geen korting geven. Je moet ze gewoon tegen elkaar uitspelen en de beste auto voor de beste prijs nemen.
Blijkbaar was dit de bodemprijs, want anders zou ik wel een hele slechte onderhandelaar zijn . Ik heb hem dus vorige week toch maar gekocht, mede omdat de goed vergelijkbare auto's die ik gevonden heb allemaal minimaal 3000 euro duurder waren.
Nogmaals bedankt!
pi_4501452
Waar je voor kan lullen hoef je niet voor te werken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')