abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87016801
Van Hema tot V&D tot Ducky Dons tot het 'Duits Dekbedden Warenhuis'. Ik heb er nu veel gezien maar heb geen idee welke gewoon goed is. Ik zoek een 4-seizoenen-uitvoering wat wil zeggen dat hij uit twee delen bestaat maar wellicht is dat algemeen bekend.
Wie heeft er pas of iets langer geleden een donsdekbed gekocht en is daar goed tevreden mee? Welk merk? Waar gekocht?

Hema ben ik een beetje huiverig voor want dat zal denk ik de goedkoopste zijn maar ook wat achterlopen qua kwaliteit op de betere merken. Ikea hoef ik ook niet want die vertrouw in niet meer vanwege het levend geplukte ganzen bericht van een tijdje geleden.

Wie geeft me goed advies?
  Vis een optie? donderdag 30 september 2010 @ 12:51:12 #2
70532 loveli
N
pi_87017256
Makro heeft er een in de aanbieding, 90% ganzendons. Bij de Aldi en Lidl zijn elk seizoen wel aanbiedingen van donzen dekbedden, maar heb daar nog nooit een 4-seizoenendekbed gezien.

Ganzen uit siberie en andere koude streken hebben het 'beste' dons, eenden hebben minder dicht dons, waardoor je een hoger vulgewicht nodig hebt voor dezelfde warmtegraad. Verder is er verschil in de verhouding dons-donsveertjes. Hoe meer dons, des te lichter (en duurder) is het dekbed.

Je kunt kiezen voor een dekbed dat na te vullen is of een dekbed wat niet navulbaar is. Navulbaar is duurder, navullen ook.

Ik had na jaren tevreden een enkel donzen (winter)dekbed te gebruiken een 4-seizoenendekbed gekocht wat me uiteindelijk minder goed genoeg is bevallen. Ik slaap in de winter liever onder een echt winterdeel. Dus als je een nauwelijks gebruikt 2.00*2.00 4-seizoenen 90% ganzendonzen dekbed wilt overnemen...
crap in = crap out
pi_87017434
Ik zou HEMA niet zomaar uitsluiten. Staat toch wel voor degelijke kwaliteit? Anders ben je misschien het viervoudige kwijt voor dezelfde kwaliteit maar puur voor het merk
  donderdag 30 september 2010 @ 13:01:54 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_87017568
Dekbedden van dons is dierenleed. Ganzen worden levend geplukt, zeker als je een donzendekbed koopt wat relatief goedkoop is dan weet je dan je onder dierenleed slaapt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_87017864
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Dekbedden van dons is dierenleed. Ganzen worden levend geplukt, zeker als je een donzendekbed koopt wat relatief goedkoop is dan weet je dan je onder dierenleed slaapt.
Dat is niet helemaal waar, het ligt aan de leverancier. Er zijn fabrikanten van zeer gerenommeerde slaapzakmerken die hun dons verzamelen op het moment dat ganzen in de rui zijn: het dons laat dan vanzelf los als je ze een stevige massage geeft. Dit is niet dieronvriendelijk, de beesten hebben er zelfs profijt van.
Het is zeker niet de manier met de hoogste donsopbrengst per gans, die krijg je alleen maar door m te doden en al zn dons eraf te halen. Eigenlijk ook niet slim, een gans die je goed behandelt kan elk jaar weer worden "geoogst"

Uiteraard is de duurzame manier veel te duur voor de meeste dons-dekbed-leveranciers, zeker diegenen die in China produceren. Duurzaam geplukt dons zit bijvoorbeeld in mijn western mountaineering winterslaapzak ( http://www.bever.nl/slape(...)ope-gore-windstopper )
En da's helaas niet zo goedkoop als een donsdekbedje bij ikea...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_87017905
Die van de V&D!
Echt top kwaliteit! En volgens mij is het nu of binnenkort weer circusdagen ofzoiets, dus lekker korting erover heen janken.. tadaa!
Er was eens....
pi_87018027
Vorige week bij de wehkamp 1 besteld :D
Slaapt heerlijk
http://www.wehkamp.nl/sla(...)&F=10,3,2,17,22&SM=5

Was toen korting van 15% ^O^
We fear that which we cannot see
  donderdag 30 september 2010 @ 13:18:17 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_87018098
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, het ligt aan de leverancier. Er zijn fabrikanten van zeer gerenommeerde slaapzakmerken die hun dons verzamelen op het moment dat ganzen in de rui zijn: het dons laat dan vanzelf los als je ze een stevige massage geeft. Dit is niet dieronvriendelijk, de beesten hebben er zelfs profijt van.
Het is zeker niet de manier met de hoogste donsopbrengst per gans, die krijg je alleen maar door m te doden en al zn dons eraf te halen. Eigenlijk ook niet slim, een gans die je goed behandelt kan elk jaar weer worden "geoogst"

Uiteraard is de duurzame manier veel te duur voor de meeste dons-dekbed-leveranciers, zeker diegenen die in China produceren. Duurzaam geplukt dons zit bijvoorbeeld in mijn western mountaineering winterslaapzak ( http://www.bever.nl/slape(...)ope-gore-windstopper )
En da's helaas niet zo goedkoop als een donsdekbedje bij ikea...
Precies dat zeg ik toch. Wil je een diervriendelijk donzen dekbed dan moet je daar voor in de buidel tasten. Die goedkope dekbedden zijn gevuld met dons uit China, Hongarije of Polen en daar worden de ganzen levend geplukt. Echt heel erg gruwelijk om te zien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Vis een optie? donderdag 30 september 2010 @ 13:23:26 #9
70532 loveli
N
pi_87018266
quote:
Moet bekennen dat ik er niet minder goed om slaap.
crap in = crap out
pi_87026753
Heb die van de Wehkamp net bekeken. Dat ding kost gewoon 299 euro. Ook even bij de dolle dagen van de Bijenkorf gegluurd. Daar heben ze er een van 239,-. Dat komt toch meer in mijn straatje. Even erlangs om een tukkie te doen vandaag of morgen.

@loveli. No thanks. Een artikel als dit heb ik toch liever nieuw
pi_87026812
quote:
Dat is niet (meer) waar. Alle dons die in Europa (zelfs in Oost Europa(!)) geplukt wordt is slachtdons. Levend plukken gebeurt niet meer, daar staan tegenwoordig zulke zware boetes op voor donsbedrijven dat ze dat niet meer aandurven.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  Vis een optie? donderdag 30 september 2010 @ 16:51:57 #12
70532 loveli
N
pi_87026902
En neem 220 lang, warme voeten..
crap in = crap out
pi_87027798
Die maat ben ik nog niet tegengekomen. Wel een die groter is nl 220x240 maar da's mij te groot. Ik slaap toch solo (en schuin) op een 200x180matras dus heb zowiezo het hele(dek)bed voor mezelf..
pi_87042242
Ik heb er laatst 1 gekocht bij de Hema, 4 seizoenen, 90% dons dacht ik, 220x240cm.

Ik vind hem fijn! Ik heb nu de zomervariant erop liggen, en die is behoorlijk warm! Nu zweet ik nogal snel, dat heb ik nog steeds wel, maar een donzen dekbed reguleert wel beter dus het dekbed wordt niet nat.

Hema claimt ook 'diervriendelijke' donzen dekbedden te verkopen (dus dons van dode dieren).
pi_87042931
mijn ouders hebben er een, maar ik vind het echt totaal niet lekker liggen
pi_87137771
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:48 schreef Biskwietje het volgende:
Heb die van de Wehkamp net bekeken. Dat ding kost gewoon 299 euro. Ook even bij de dolle dagen van de Bijenkorf gegluurd. Daar heben ze er een van 239,-. Dat komt toch meer in mijn straatje. Even erlangs om een tukkie te doen vandaag of morgen.

@loveli. No thanks. Een artikel als dit heb ik toch liever nieuw
Ze hebben bij wehkamp ook andere soorten dons dekbedden ;)
De link was met 100% gansdons :P
We fear that which we cannot see
pi_87142524
Uitslag;
Tis een 'van Dijck' ganzendonsdekbed geworden gehaald tijdens de dolle dagen van de Bijenkorf.
Kostte normaal 350 euro (zeggen ze :') ) en was nu in de aanbieding voor 240,-
Kon er na het halen van een Bijenkorf-card nogeens 10% korting vanaf halen.

Lekkerrr..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')