abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87015149
Ik vind Portugees (met name zoals het in Brazilie wordt gesproken) een prachtige taal en ben deze dmv zelfstudie al een beetje aan het leren. Maar nog niet goed genoeg natuurlijk. Daarom zou ik graag een taalcursus willen doen in Brazilie zelf.

Maar waar er voor het Spaans organisaties te over zijn die dit soort reizen en cursussen aanbieden in Latijns-Amerika, is dat voor het Portugees een stuk minder. Om verschillende redenen logisch, maar wel erg jammer.

Wel heb ik er een aantal gevonden, zoals Studytravel, AppleLanguages en Speakfun.

Nu is mijn vraag of één van jullie ervaring heeft met één van deze organisaties of een andere die dit soort reizen aanbiedt. ^O^

Alvast bedankt!
-
  donderdag 30 september 2010 @ 13:29:59 #2
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87018527
Helaas heb ik geen ervaringen ermee, maar ik doe ook Portugees. Succes ermee! Of moet ik zeggen, sucesso?

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 30-09-2010 14:11:49 ]
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_87018690
Ik doe ook wel eens een Portugees. Verder helaas geen ervaring met die organisaties. Maar succes in de favela's, white boy.

Groetjes.
pi_87020413
Je mag me PM-en als je wil :)
pi_87031328
-opgelost :) -

[ Bericht 45% gewijzigd door Rene op 30-09-2010 19:58:24 ]
pi_87148674
Ik heb zelf les gehad bij de Dialogo taalschool in Salvador da Bahia, zij kunnen ook een gastgezin enzo voor je regelen.

http://www.portuguese-in-brazil.eu/eng/index.cfm
pi_87173654
Hier een recensie die ik heb geschreven over Dialogo, misschien heb je er wat aan:

quote:
Dialogo is een school in de wijk Barra in Salvador da Bahia, vlakbij het strand Porto da Barra (5 minuten lopen), dus je kan na de les met je klasgenoten iets eten en daarna gelijk door naar het strand! Met het openbaar vervoer vanaf Pelourinho goed te bereiken (ongeveer 15min met de bus).
De lessen zijn goed gestructureerd, en je wordt ingedeeld naar je kennis van Portugees. (beginner, gevorderd, en alles daartussenin). Ook krijg je elke dag huiswerk mee (ben je ongeveer half uur per dag mee bezig) Ik heb daar 2 weken les gehad, en kon na deze 2 weken aardig Portugees en kon een klein gesprekje voeren met Brazilianen(maar dit hangt van je talenknobbel af).
Ook is de school ideaal om mensen tegen te komen die in dezelfde situatie zitten, en je maakt er snel vrienden. Ook worden er veel activiteiten georganiseerd vanuit de school, hiervoor moet wel betaald worden.
Ik heb zelf niet gebruik gemaakt van een gastgezin die Dialogo aanbood, omdat ik zelf al een huis had in Salvador.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan de school is dat hij redelijk duur is, flink sparen dus voordat je je inschrijft.
pi_87176564
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:49 schreef Caxixi het volgende:
Ik heb zelf les gehad bij de Dialogo taalschool in Salvador da Bahia, zij kunnen ook een gastgezin enzo voor je regelen.

http://www.portuguese-in-brazil.eu/eng/index.cfm
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:35 schreef Caxixi het volgende:
Hier een recensie die ik heb geschreven over Dialogo, misschien heb je er wat aan:
[..]


Top O+.

Dat lijkt me inderdaad opzich wel wat. Eens even kijken. In ieder geval bedankt _O_.

Hoeveel was jij in totaal kwijt ongeveer, weet je dat?
-
pi_87190588
Op de site staan de prijzen. Ik was rond de 380 euro kwijt voor 2 weken les. Dat is best een hoop geld, maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Je leert er gelijk heel veel mensen kennen! :)
pi_87193810
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:59 schreef Caxixi het volgende:
Op de site staan de prijzen. Ik was rond de 380 euro kwijt voor 2 weken les. Dat is best een hoop geld, maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Je leert er gelijk heel veel mensen kennen! :)
Ja ik had de prijzen gezien, maar ik vroeg me af hoeveel je alles bij elkaar kwijt was. Dus met alles eromheen ook erbij opgeteld :).
-
pi_87228956
Oh haha, nou dat is moeilijk te zeggen omdat ik daar 2.5 maand heb gezeten. En ik had een appartement geregeld via via. Plus ik heb ook nog rondgereisd in het gebied, en naar Rio. Als je graag details+kosten wil horen, laat me het weten ;) Alles bij elkaar kosten voor 2.5 maand rond de 3000 euro gehouden.
pi_87284470
Ooh oke, ja dan houdt het op wat dat betreft. Heb ik nog wel één vraag; hoe ben je er gekomen en hoeveel heb je voor de reis betaald? Met Condor waarschijnlijk?
-
pi_87387021
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:24 schreef Otis2.0 het volgende:
Ooh oke, ja dan houdt het op wat dat betreft. Heb ik nog wel één vraag; hoe ben je er gekomen en hoeveel heb je voor de reis betaald? Met Condor waarschijnlijk?
Vliegtuig.
Amsterdam - Madrid :KLM
Madrid - Salvador: Air Europa (Van deze maatschappij had ik nog nooit gehoord ofzo verder, maar hij was wel goedkoop)
en terug met dezelfde maatschappijen, was bij elkaar 800 euro.
Scheelt om goed te zoeken op bijvoorbeeld cheaptickets.nl en dan verschillende vertrek-en terugreis data in te voeren, kan zo 200-300 euro schelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')