Guadalajara is prima op zich, het heeft helaas een slechte start van het jaar gekend met onder andere wegblokkades en andere dingen. Nu werd maart wel weer rustiger nadat ze het een en ander hadden opgepakt tot gisteren dan met een eerste mislukte granaataanval en vandaag dus een tweede. Granaten wilden in beide gevallen maar niet ontploffen. Bij die vandaag kwam toevallig net de politie de hoek om toen ze de granaten gooiden. Dus dat was een kwestie van achtervolgen tot versterking op kwam dagen en buurt uitharken waarbij dus hele politiemacht werd opgetrommeld samen met leger en helikopter.
Maar je kunt er nog prima onbezorgd leven. Bovendien komen de Juegos Panamericanos aan, dus ze kunnen het ook niet veroorloven om het uit de hand te laten lopen met het risico dat die spelen worden afgelast.
Zou alleen centrum van Guadalajara in de nacht alleen vermijden en zo ook enkele andere wijken zoals elke grote stad wel heeft, maar daar zul je denk ik niet komen. Centrum Zapopan is wel goed te doen in de avonden, die van Tlaquepaque denk ik ook wel. Verder genoeg uitgaansgelegenheden op Av Patria, Americas, Chapultepec wat allemaal prima te bezoeken is. Iedere zondag kun je met de fiets (er zijn ook fietsen leenbaar of te huur) de stad doorrijden om het rustig te verkennen zonder kans te worden aangereden. Verder de beste winkelcentra zijn Plaza Galerias, Gran Plaza, Plaza Andares, en andere goede Centro Magno, Plaza Pabellon en ik denk Forum Tlaquepaque, maar die laatste opent dacht ik pas net voor de Juegos Panamericanos wat in oktober is.
CUCEA daar heeft vrouw ook gestudeerd, inderdaad aan de noorzijde van de stad net aan de ringweg. In de wijk Lomas de Zapopan wat iets ten westen van CUCEA ligt heb je in de avonden een paar stands met goede hotdogs en quesadillas. (kruising valdepeñas, de la mancha staat er onder andere eentje (vanaf 7 uur s'avonds ofzo)). Tacos genoeg plekken te vinden, heb ik niet echt een plek waar mn voorkeur uit gaat in Guadalajara. In Zamora, Michoacan daarentegen....