abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 september 2010 @ 14:30:14 #51
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980355
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:24 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als je atheist bent heeft het weinig met keuzes van een geloof te maken. Je kan moeilijk geloven in iets dat niets is. Je gelooft gewoon niet. Beetje hetzelfde als je bij een groenteboer bent en iemand heeft een krop sla gekocht, een ander een tros tomaten en jij hebt geen honger en loopt met lege handen. Wat heb je dan gekocht, een stel lege handen? :')
Maar je sluit dus wel uit dat er een god bestaat?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980428
ach..
God is dood.... Nietzsche
Nietzsche is dood.. God
dus
pi_86980429
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:28 schreef Krantenman het volgende:

[..]

LOL
Waarom is mijn post verwijderd? :'(
pi_86980446
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:30 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar je sluit dus wel uit dat er een god bestaat?
Ik leg even uit dat atheisme geen geloof is. Dat is alles.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:33:11 #55
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980476
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:25 schreef Deckard het volgende:

[..]

Daarmee heeft hij het nog niet aan het rechte eind. Filosofie is geen biologie zodat je aan het einde van de rit meer weet dan aan het begin er van.
Hume baseert zijn filosofie juist op de biologie. Moraliteit is bij Hume verankerd in de menselijke natuur. De mens heeft van nature de neiging om ook voor het belang van familie, vrienden, en in lichte mate voor anderen op te komen. Iets wat door de biologie bevestigd wordt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980518
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:32 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Waarom is mijn post verwijderd? :'(
Ik vroeg mij hetzelfde af!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86980520
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:15 schreef eucalyptus het volgende:
TS is een christenhond
TS is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Ga weg
pi_86980522
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:32 schreef Evie het volgende:
ach..
God is dood.... Nietzsche
Nietzsche is dood.. God
Skonk is God
Lang leve God ^O^
  Forum Admin woensdag 29 september 2010 @ 14:34:15 #59
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86980525
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:32 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Waarom is mijn post verwijderd? :'(
Mijn fout. Excuses.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:36:25 #60
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980616
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik leg even uit dat atheisme geen geloof is. Dat is alles.
Als je niet gelooft in God, betekent dat automatisch dat je een naturalistische verklaring hebt voor de onbewogen beweger. Maar dat kun je alleen niet bewijzen, oftewel je gelooft dat daar ooit een naturalistische verklaring voor zal komen.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980657
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:

[..]

TS is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Zie dit topic!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86980691
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Als je niet gelooft in God, betekent dat automatisch dat je een naturalistische verklaring hebt voor de onbewogen beweger. Maar dat kun je alleen niet bewijzen, oftewel je gelooft dat daar ooit een naturalistische verklaring voor zal komen.
Ik weet dat er geen God is, maar heb er geen naturalistische verklaring voor. Dan ben ik een ..?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86980774
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:38 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Ik weet dat er geen God is, maar heb er geen naturalistische verklaring voor. Dan ben ik een ..?
gelovige :P ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 14:41:16 #64
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980796
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:38 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Ik weet dat er geen God is, maar heb er geen naturalistische verklaring voor. Dan ben ik een ..?
Hoe kun jij weten dat er geen God is?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 29 september 2010 @ 14:41:33 #65
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980814
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:

[..]

TS is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
:D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980836
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:41 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hoe kun jij weten dat er geen God is?
Hier heb ik geen zin in, over dit feit heb ik al eens met iemand een gesprek van 2 uur gehad. :P

Ik weet het gewoon!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86980839
Hoe heet het als je wel de mogelijkheid ziet dat het universum is geschapen, maar niet door een god?
pi_86980855
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:42 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hier heb ik geen zin in, over dit feit heb ik al eens met iemand een gesprek van 2 uur gehad. :P

Ik weet het gewoon!
Troll, zo reageren gelovigen nou ook altijd :')
  woensdag 29 september 2010 @ 14:43:43 #69
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980896
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:42 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hier heb ik geen zin in, over dit feit heb ik al eens met iemand een gesprek van 2 uur gehad. :P

Ik weet het gewoon!
Ik weet ook dat er een God is; ik weet het gewoon!
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980924
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:43 schreef Skonk het volgende:

[..]

Troll, zo reageren gelovigen nou ook altijd :')
Oke, wat ben ik dan, als ik voor 99.99% zeker weet dat er geen God is, maar er geen naturalistische verklaring voor heb?
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:44:53 #71
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86980932
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:42 schreef Skonk het volgende:
Hoe heet het als je wel de mogelijkheid ziet dat het universum is geschapen, maar niet door een god?
Tja, ik wilde zeggen Deïsme, maar ook dat verondertelt een God die weliswaar van heel andere aard is dan de christelijke.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86980935
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:43 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Ik weet ook dat er een God is; ik weet het gewoon!
:')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_86981123
De 'obsessie met het absolute', Nietzsche lacht waarschijnlijk hartelijk om deze discussie vanuit zijn graf :P
Beter een nihilist, dan claimen dat je iets wat je niet kan weten, 'bijna' zeker weet.
pi_86981154
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Als je niet gelooft in God, betekent dat automatisch dat je een naturalistische verklaring hebt voor de onbewogen beweger. Maar dat kun je alleen niet bewijzen, oftewel je gelooft dat daar ooit een naturalistische verklaring voor zal komen.
Leuk dat jij een boel dingen invult voor anderen dat doen gelovigen maar al te graag. Maar jouw definitie heeft een probleem. Wanneer een inheemse bewoner van Kazachstan die nooit dan 5km buiten zijn dorp geleefd heeft en nog nooit gehoord heeft van een Christelijke god iemand is die daar niet in gelooft. Daar splijt tijd en ruimte zich. Dat kan alleen wanneer een persoon zich als Christelijke god voor doet. Dat is namelijk geloof.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:52:03 #75
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981245
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef EMCioran het volgende:
De 'obsessie met het absolute', Nietzsche lacht waarschijnlijk hartelijk om deze discussie vanuit zijn graf :P
Beter een nihilist, dan claimen dat je iets wat je niet kan weten, 'bijna' zeker weet.
De 'obsessie met het absolute' is dat een woordkeus van Nietzsche? :D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:11 #76
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981375
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

Leuk dat jij een boel dingen invult voor anderen dat doen gelovigen maar al te graag. Maar jouw definitie heeft een probleem. Wanneer een inheemse bewoner van Kazachstan die nooit dan 5km buiten zijn dorp geleefd heeft en nog nooit gehoord heeft van een Christelijke god iemand is die daar niet in gelooft. Daar splijt tijd en ruimte zich. Dat kan alleen wanneer een persoon zich als Christelijke god voor doet. Dat is namelijk geloof.
Het grappige aan dit soort discussies is dat het van de kant van de atheisten altijd wel logisch consistent moet zijn enzo, maar dat er empirisch geen hol van klopt. Als je kijkt naar de geschiedenis van de mensheid is het atheisme wel degelijk een reactie op het theisme en niet andersom. Het gaat wel degelijk om de ontkenning van een God.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86981452
En verder houd ik mij niet bezig met een god omdat ik dat niet interessant vind. Waar ik wel zeker van ben is dat er geen Christelijke god bestaat. God is nu eenmaal geen liefde en dan kan ik net als iedere christen dezelfde clichetekst er op na houden: 'lees de bijbel maar'.
pi_86981483
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:55 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Het grappige aan dit soort discussies is dat het van de kant van de atheisten altijd wel logisch consistent moet zijn enzo, maar dat er empirisch geen hol van klopt. Als je kijkt naar de geschiedenis van de mensheid is het atheisme wel degelijk een reactie op het theisme en niet andersom. Het gaat wel degelijk om de ontkenning van een God.
Is theïsme dan ook geen reactie op atheïsme? Het lijkt me dat het leven op aarde begon als atheïst
pi_86981577
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:55 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Het grappige aan dit soort discussies is dat het van de kant van de atheisten altijd wel logisch consistent moet zijn enzo, maar dat er empirisch geen hol van klopt. Als je kijkt naar de geschiedenis van de mensheid is het atheisme wel degelijk een reactie op het theisme en niet andersom. Het gaat wel degelijk om de ontkenning van een God.
Actie roept reactie op. Als ik beweer dat ik een draak heb in mijn schuur en jij gelooft dat niet. Was jij dan voor het lezen van die tekst dan iemand die die mogelijkheid openhield of was dat al direct iets wat jij volstrekt gewoon vond dat er geen draak in mijn schuur zit? Je kan het tenslotte niet bewijzen dat er geen draak in mijn schuur zit. Maar hij zit er echt in. Aan jou de eer om te bewijzen dat er geen draak in zit op dit moment. Je bent een anti draak gelover na mijn tekst. Of was je dat er al voor?
pi_86981622
En elk kind wordt geboren als atheist Knevelt. Tenzij je opeens kan aantonen dat babys uit zichzelf gaan knielen naar het oosten en gaan bidden.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:03:02 #81
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981627
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Skonk het volgende:

[..]

Is theïsme dan ook geen reactie op atheïsme? Het lijkt me dat het leven op aarde begon als atheïst
Zolang dat de mens bewustzijn heeft en dingen heeft nagelaten, zijn er in die nalatingen tekenen gevonden van het geloof in een God. In de tijd voordat de mens bewustzijn had is het onzinnig om ze als atheist dan wel theist te typeren, omdat wezens toen niet over bewustzijn beschikten.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86981632
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Skonk het volgende:

[..]

Is theïsme dan ook geen reactie op atheïsme? Het lijkt me dat het leven op aarde begon als atheïst
Atheïsme is gewoon een term die de Grieken hebben 'bedacht' om een groep mensen te benoemen die niet in de pantheon geloofden. Ik neem voor het gemak aan, dat zowel atheïsme en theïsme voor die tijd überhaupt nog niet bestonden, puur omdat het fenomeen dat deze woorden vertegenwoordigen nog niet bestond.
pi_86981666
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:02 schreef Deckard het volgende:
En elk kind wordt geboren als atheist Knevelt. Tenzij je opeens kan aantonen dat babys uit zichzelf gaan knielen naar het oosten en gaan bidden.
Om atheïst te zijn, moet je toch eerst het fenomeen 'God' kennen? Kinderen zijn eerder.... non-believers :P
pi_86981679
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:03 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Zolang dat de mens bewustzijn heeft en dingen heeft nagelaten, zijn er in die nalatingen tekenen gevonden van het geloof in een God.
Ik moet de eerste tekeningen nog tegen komen waarin er "geen god" wordt getekend :') Redenatie van lik mijn vestje.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:05:44 #85
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981697
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Actie roept reactie op. Als ik beweer dat ik een draak heb in mijn schuur en jij gelooft dat niet. Was jij dan voor het lezen van die tekst dan iemand die die mogelijkheid openhield of was dat al direct iets wat jij volstrekt gewoon vond dat er geen draak in mijn schuur zit? Je kan het tenslotte niet bewijzen dat er geen draak in mijn schuur zit. Maar hij zit er echt in. Aan jou de eer om te bewijzen dat er geen draak in zit op dit moment. Je bent een anti draak gelover na mijn tekst. Of was je dat er al voor?
Als atheisme niet betekent dat je het bestaan van een God ontkent, wat heeft de naam atheisme dan nog voor een toevoeging? In welk opzicht verschilt het dan van agnoticisme?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 29 september 2010 @ 15:07:15 #86
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981756
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik moet de eerste tekeningen nog tegen komen waarin er "geen god" wordt getekend :') Redenatie van lik mijn vestje.
Het getuigt van weinig inlevingsvermogen wanneer je stelt dat er tussen de eerste mensen, die niks om zich heen konden verklaren vanuit natuurwetten, niet geloofden in buitennatuurlijke krachten.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86981803
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:07 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Het getuigt van weinig inlevingsvermogen wanneer je stelt dat er tussen de eerste mensen, die niks om zich heen konden verklaren vanuit natuurwetten, niet geloofden in buitennatuurlijke krachten.
Maar omdat ze niks konden verklaren zijn ze theïst geworden, daarvoor waren ze niet gelovig
pi_86981812
Siegfried van Mulisch, goed boek.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:09:30 #89
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86981844
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:08 schreef Skonk het volgende:

[..]

Maar omdat ze niks konden verklaren zijn ze theïst geworden, daarvoor waren ze niet gelovig
:')
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86981931
TS is een idioot.

Ik ben een aanhanger van het perspectivisme. De centrale stelling daarvan is dat de wereld 'is' zoals de mens ernaar kijkt: al onze ideen, observaties en oordelen worden bepaald door ons perspectief - en zijn dus nooit 'objectief', maar altijd 'subjectief' van aard. In de essay Over waarheid en leugen in buiten-morele zin (1873) schrijft Nietzsche dan ook enigszins bombastisch: 'Er zijn geen feiten, slechts interpretaties.'

De vraag is hoe het komt dat een 'absoluut' perspectief onmogelijk is. Dat komt volgens Nietzsche doordat alle observaties en oordelen door de mens zijn bemiddeld. Volgens Nietzsche vindt deze bemiddeling plaats op drie niveaus:

Ten eerste is taal niet objectief. Woorden zijn altijd abstracties en daardoor per definitie een incomplete afspiegelijk van wat ze beschrijven. Zo noemen we iedere boom 'een boom', terwijl geen enkele boom hetzelfde is. Taal ontstaat zodoende 'door het gelijkstellen van het niet-gelijke', zegt Nietzsche. Iedere boom, ieder takje of blaadje apart benoemen is onmogelijk. Een beschrijving kan dus nooit 'volledig' zijn, tenzij we alles wat we in taal benoemen tot in het oneindige zou specificeren - en dat kan niet.

Hierdoor zijn, ten tweede, ook de oordelen die wij in taal uitdrukken niet objectief. Want oordelen bestaan uit die generaliserende termen, die bovendien ook nog door onszelf bedachte betekenissen hebben. Zinnen als ' de aarde is rond' of 'de lucht is blauw' zeggen dus niet zozeer iets over de realiteit als wel over hoe mensen die realiteit zijn, ervaren en omschrijven. Nietzsche zegt het zo: 'Als ik de definitie van een zoogdier opstel en vervolgens verklaar, na een kameel te hebben gezien: zie aan, een zoogdier, dan wordt daarmee weliswaar een ''waarheid'' aan het licht gebracht, maar die is van beperkte waarde. Ik bedoel, zij is door en door een antropomorf, en behelst geen enkel punt dat los van de mens ''waar op zich'' op ''algemeen'' geldig'' is.

Ten derde is dus ook ons (morele) wereldbeeld niet objectief. Onze opvattingen over wat goed en kwaad is, zijn persoonlijke voorkeuren die voortkomen uit ons metaforisch wereldbeeld. Objectieve morele waarheden bestaan volgens Nietzsche niet. Morele waarheden, zegt hij, zijn niets anders dan uitingen van een 'wil tot macht': pogingen om jouw persoonlijke opvattingen 'waar' te lijken om ze op die manier aan anderen op te dringen.

'Waarheden zijn 'illusies waarvan men vergeten is dat het illusies zijn', aldus Nietzsche.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ferdowsi op 29-09-2010 15:17:28 ]
Sinds 1785
pi_86981974
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:09 schreef Knevelt het volgende:

[..]

:')
Nou ik probeer ook alleen maar mee te doen :')
pi_86981983
Je hebt misschien wel gelijk, maar je klinkt alsof je net een paar colleges wetenschapsfilosofie hebt gehad :P

@ferdowski
pi_86981987
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:05 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Als atheisme niet betekent dat je het bestaan van een God ontkent, wat heeft de naam atheisme dan nog voor een toevoeging? In welk opzicht verschilt het dan van agnoticisme?
Typisch voorbeeld dus dat altijd maar weer dat navelstaarderij is. Het moet een ontkenning zijn van Goden. Het is in de basis het verstandigst om uit te gaan van niets om vervolgens daar wel of niet op aan te bouwen. Niet geloven is niet geloven in niets. Is dat nou zo moeilijk voor te stellen?

Pietje wacht morgen bij de speeltuin.
Jantje gelooft dat hij morgen een snoepje krijgt van de pedofiel bij de speeltuin.

Is pietje daarmee een ontkenner van dat hij een snoepje krijgt? :')
Is het echt zo moeilijk om geloof te onderscheiden met simpel niets?
Het is hetzelfde dogma dat er na de dood wel iets moet zijn. Het niets kan daar geen optie bij zijn, dan is het gewoon een soortemet ontkenning.
pi_86982015
Het enige goede aan Nietzsche is dat hij in Pruisen is geboren.
Verder was het natuurlijk gewoon een 19de eeuwse emo.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_86982073
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:13 schreef Deckard het volgende:

[..]

Typisch voorbeeld dus dat altijd maar weer dat navelstaarderij is. Het moet een ontkenning zijn van Goden. Het is in de basis het verstandigst om uit te gaan van niets om vervolgens daar wel of niet op aan te bouwen. Niet geloven is niet geloven in niets. Is dat nou zo moeilijk voor te stellen?

Pietje wacht morgen bij de speeltuin.
Jantje gelooft dat hij morgen een snoepje krijgt van de pedofiel bij de speeltuin.

Is pietje daarmee een ontkenner van dat hij een snoepje krijgt? :')
Is het echt zo moeilijk om geloof te onderscheiden met simpel niets?
Het is hetzelfde dogma dat er na de dood wel iets moet zijn. Het niets kan daar geen optie bij zijn, dan is het gewoon een soortemet ontkenning.
Echt leer eens serieus redeneren en onderbouwen, wat een flutvergelijking!
Geloven in een god is een geloof..
Geloven in de oerknal en wetenschap is een geloof
En te lang door zeiken over nietschze aangezien toch geen enkel mens hier zijn leven ingrijpend door zal veranderen is gewoon nutteloos!
dus
  woensdag 29 september 2010 @ 15:15:53 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_86982075
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:05 schreef Knevelt het volgende:
Als atheisme niet betekent dat je het bestaan van een God ontkent, wat heeft de naam atheisme dan nog voor een toevoeging? In welk opzicht verschilt het dan van agnoticisme?
atheisme is een verzamelnaam waar agnosticisme ook onder valt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_86982187
Over mooie redenaties gesproken, Theodor Drange:

quote:
1. If God exists, God:
1. wants all humans to believe God exists before they die;
2. can bring about a situation in which all humans believe God exists before they die;
3. does not want anything that would conflict with and be at least as important as its desire for all humans to believe God exists before they die; and
4. always acts in accordance with what it most wants.
2. If God exists, all humans would believe so before they die (from 1).
3. But not all humans believe God exists before they die.
4. Therefore, God does not exist (from 2 and 3).
(van wikipedia gejat :') )
pi_86982225
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef Evie het volgende:

[..]

Echt leer eens serieus redeneren en onderbouwen, wat een flutvergelijking!
Maar dan komt mevrouw met een vergelijking die wel zo goed is.. ohnee wacht niet.


quote:
Geloven in een god is een geloof..
Geloven in de oerknal en wetenschap is een geloof
Mag ik je even keihard uitlachen? WHAHAHAHAHAHHAHAAHHAAAAHAHAa
Dat is een theorie muts. En de idioten die daar in geloven :') (dat zal jij wel zijn maar daarom lach ik je nog harder uit). Het is falsificeerbaar. Het is een aanname, geen geloof. We houden er rekening mee dat het niet zal kloppen en dus valt er ook weinig in te geloven.

quote:
En te lang door zeiken over nietschze aangezien toch geen enkel mens hier zijn leven ingrijpend door zal veranderen is gewoon nutteloos!
Geloof je... ohnee dat beschouw je als een feit :p
  woensdag 29 september 2010 @ 15:20:47 #99
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_86982254
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:12 schreef Ferdowsi het volgende:

Hierdoor zijn, ten tweede, ook de oordelen die wij in taal uitdrukken niet objectief. Want oordelen bestaan uit die generaliserende termen, die bovendien ook nog door onszelf bedachte betekenissen hebben. Zinnen als ' de aarde is rond' of 'de lucht is blauw' zeggen dus niet zozeer iets over de realiteit als wel over hoe mensen die realiteit zijn, ervaren en omschrijven. Nietzsche zegt het zo: 'Als ik de definitie van een zoogdier opstel en vervolgens verklaar, na een kameel te hebben gezien: zie aan, een zoogdier, dan wordt daarmee weliswaar een ''waarheid'' aan het licht gebracht, maar die is van beperkte waarde. Ik bedoel, zij is door en door een antropomorf, en behelst geen enkel punt dat los van de mens ''waar op zich'' op ''algemeen'' geldig'' is.

Ten derde is dus ook ons (morele) wereldbeeld niet objectief. Onze opvattingen over wat goed en kwaad is, zijn persoonlijke voorkeuren die voortkomen uit ons metaforisch wereldbeeld. Objectieve morele waarheden bestaan volgens Nietzsche niet. Morele waarheden, zegt hij, zijn niets anders dan uitingen van een 'wil tot macht': pogingen om jouw persoonlijke opvattingen 'waar' te lijken om ze op die manier aan anderen op te dringen.
Als ik stel dat wij hier nu een discussie voeren op Fok!. Is dat dan slechts interpretatie en geenszins werkelijkheid? :')

Daarnaast: dus als je Nietzsche consequent volgt, dan zou ik jou best mogen vermoorden. Ik bedoel, als ik die wens heb, en dus de subjectieve waarde houdt dat moorden prima is, dan is het geoorloofd dit ook te doen. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat Nietzsche ons in een morele afgrond stort, zonder dat hij daar een vangnet onderaan het ravijn voor in de plaats geeft.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_86982350
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef speknek het volgende:

[..]


atheisme is een verzamelnaam waar agnosticisme ook onder valt.
Atheïsme en agnosticisme zijn twee aparte begrippen, de een is niet een verzamelnaam voor de ander.
Bij atheïsme is het wel degelijk een voorwaarde dat het bestaan van een God of hoger wezen wordt ontkent terwijl agnosten het bestaan van een God of hoger wezen niet ontkennen maar ook niet voor waarheid aannemen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')