abonnement Unibet Coolblue
pi_86887300
Hoi,

Het wordt kouder en de veldmuizen zoeken een warmer onderkomen en hollen gezellig met zijn allen via de tuindeuren naar binnen.

We hebben een muis in de garage, huiskamer en eentje in de keuken. Dit moeten er echt niet meer worden.

Heb eerder een muisvriendelijke val geprobeerd, nl. emmers met vogelzaad en een plankje. Maar ik werd kennelijk keihard uitgelachen door die muizen. Vanalles werd aangevreten maar geen muis in de emmers.

Nu heb ik muisvriendelijke vallen gezet. Dat is een kooitje op een houten plankje waar ze wel in kunnen maar niet meer uit. Dit met het idee dat wanneer ze gevangen zijn ik ze naar het bos zal brengen..

Die dingen staan er al ruim een week he. Niks gevangen. Wat kan ik er het beste aan voer in doen? Kaas blijkt een fabeltje iig. Het is echt laatste kans hoor want anders stap ik over op dat nare gif. Al mijn spullen gaan eraan nl.
pi_86887311
pindakaas
  maandag 27 september 2010 @ 01:12:29 #3
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86887334
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:11 schreef Dyr. het volgende:
pindakaas
Idd dat smeren ze altijd op die vallen
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  maandag 27 september 2010 @ 01:14:13 #4
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86887389
Cheetos met pindasmaak (als dat nog te krijgen is).
pi_86887394
Dacht dat alleen egels daar gek op waren en vrees dat ik het heb opgesmeerd.
Ga even zoeken in de keukenkastjes. Bedankt voor de tip.
  maandag 27 september 2010 @ 01:14:49 #6
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_86887409
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:14 schreef Stali het volgende:
Dacht dat alleen egels daar gek op waren en vrees dat ik het heb opgesmeerd.
Ga even zoeken in de keukenkastjes. Bedankt voor de tip.
Geen probleem
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_86887478
Kaas
Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef djkoelkast het volgende:[/b]
Brankschatjeeeee O+
  maandag 27 september 2010 @ 01:19:12 #8
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_86887491
Ossenworst met hagelslag.
pi_86887597
Heb een bijna lege pot pindakaas gevonden in een van de keukenkastjes.
Zeg, ik word helemaal niet goed. Ik opende namelijk dit topic en er kwam een enorm gekrab uit die kist. Hoop echt dat het geen rat is. :{.

(Heb zo'n houten fruitkist uit Argentinie en die gebruik ik als tijdschriftenbak.)

Okay, pindakaas. Bedankt iig.
  maandag 27 september 2010 @ 01:29:21 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_86887676
In het gebouw waar ik werk eten ze echt alles, maar snacks zoals chips hebben ze een voorkeur voor. :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 27 september 2010 @ 01:32:58 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_86887738
Weet je wat ze heel lekker vinden? Trosgierst en eivoer. Ik heb ze in m'n voliere :( en wat ze direkt opvreten is het eivoer van de vogels en dan slepen ze het trosgierst door de net gemaakte gangetjes mee.... Wel dat vochtige/ plakkerige eivoer, niet dat droge wat in doosjes verkocht wordt.
pi_86887745
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:29 schreef APK het volgende:
In het gebouw waar ik werk eten ze echt alles, maar snacks zoals chips hebben ze een voorkeur voor. :+
Hier lijken ze een voorkeur te hebben voor papier. Had al eerder rijst geprobeerd nl. :').

Heb net pindakaas in een kooitje in de huiskamer gesmeerd. Hoop maar dat ik wat vang. Kan het diervriendelijke nl. niet langer verkopen aan R3 nl. :@ .
pi_86887815
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:32 schreef childintime het volgende:
Weet je wat ze heel lekker vinden? Trosgierst en eivoer. Ik heb ze in m'n voliere :( en wat ze direkt opvreten is het eivoer van de vogels en dan slepen ze het trosgierst door de net gemaakte gangetjes mee.... Wel dat vochtige/ plakkerige eivoer, niet dat droge wat in doosjes verkocht wordt.
Sshhttt. dat eivoer wat jij bedoeld dat koop ik om de vogels in het voorjaar te helpen. Reteduur trouwens.
Dat ruikt echt zo heerlijk, zou er bijna zelf in happen. Vermoed ook dat we daarom muizen hebben gekregen alleen moeten ze gewoon nu niet in huis komen. Nergens verder over lullen anders mag ik geen vogels meer voeren. Dat doe ik nl. dagelijks.

Pindakaas de campagne. Als ik een muis heb post ik hier de vrijlating in het bos.
Verdere tips blijven welkom. Van harte zelfs.
  maandag 27 september 2010 @ 01:39:35 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_86887826
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:33 schreef Stali het volgende:

Hier lijken ze een voorkeur te hebben voor papier. Had al eerder rijst geprobeerd nl. :').

Heb net pindakaas in een kooitje in de huiskamer gesmeerd. Hoop maar dat ik wat vang. Kan het diervriendelijke nl. niet langer verkopen aan R3 nl. :@ .
Ja, bij ons nemen ze ook regelmatig een hap uit de administratie. :')
Ik vrees dat het optie 2 (de niet F&F-vriendelijke manier) gaat worden...

De beheerder van het gebouw heeft vorig jaar van die Mouse Busters ingehuurd en sindsdien zijn ze weg.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_86887931
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:39 schreef APK het volgende:

[..]

Ja, bij ons nemen ze ook regelmatig een hap uit de administratie. :')
Ik vrees dat het optie 2 (de niet F&F-vriendelijke manier) gaat worden...

De beheerder van het gebouw heeft vorig jaar van die Mouse Busters ingehuurd en sindsdien zijn ze weg.
Dat gebeurde hier ook idd. Een hele la aan administratie is aangevreten. En nu zit er een in die kist in de woonkamer en een in de keuken onder de trap en er zitten er wrs. nog veul meer in de garage. Waar de tenten trouwens ook in worden bewaard. Je ruikt een ware hamsterkooilucht zodra je daar de deur opendoet. Het is gewoon veel te veel van te.

Maar ik heb die doosjes gif gelezen. Het is echt erg, hoe ze dan dood gaan.
Geef het een kans.

Je weet hoe Ryan is he. Gif en klaar.
  maandag 27 september 2010 @ 01:48:35 #16
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_86887947
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:38 schreef Stali het volgende:

[..]



Sshhttt. dat eivoer wat jij bedoeld dat koop ik om de vogels in het voorjaar te helpen. Reteduur trouwens.
Dat ruikt echt zo heerlijk, zou er bijna zelf in happen. Vermoed ook dat we daarom muizen hebben gekregen alleen moeten ze gewoon nu niet in huis komen. Nergens verder over lullen anders mag ik geen vogels meer voeren. Dat doe ik nl. dagelijks.

Pindakaas de campagne. Als ik een muis heb post ik hier de vrijlating in het bos.
Verdere tips blijven welkom. Van harte zelfs.
:D Ik geef het de vogels dus ook als het kouder wordt. Heb net nog wat jongen van de Meeuwtjes rondhupsen en het wordt alweer vrij koud. Waar ik het s' morgens aan zie is dat al het eivoer uit het bakje is (en dat was nooit leeg toen ik nog geen muizen had) en al die voetspoortjes en restjes trosgierst wat in stukjes gebeten bij gaatjes ligt..... :( Ik ben een " plan de campange" aan het voorbereiden want ik ben nu helemaal klaar met die muizen. Niks geen lief gedoe meer; weg ermee! Ik ben al weken strijd aan het leveren tegen muizen. Mij kat zit kwijlend voor de voliere en ziet die muizen rondrennen, maar kan er niet bij.

Als je kikkers en andere dieren in je tuin hebt (egels bv), kun je geen gif gebruiken. Ik ga nu beton storten op de plekken waar de muizen nog de voliere in kunnen komen en ga lekker de kat een aantal dagen buiten laten. Die muizen kunnen geen voer meer vinden als ik beton heb gestort en raken dus in paniek; gaan van alles doen om toch te eten te hebben; en dan komen ze mijn kat tegen })
  maandag 27 september 2010 @ 01:51:52 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_86887991
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:47 schreef Stali het volgende:


Maar ik heb die doosjes gif gelezen. Het is echt erg, hoe ze dan dood gaan.
Geef het een kans.

Je weet hoe Ryan is he. Gif en klaar.
Die doosjes hebben wij ook ja, maar dat leek ze niet echt te boeien.
(Heel soms vonden wij een karkasje ergens ver weg waar we vrijwel nooit keken)

De jonkies hadden een voorkeur voor de all in one printer en die haalde ik er dan uit om ze 3 verdiepingen naar beneden te brengen. :')

Maar als het echt te erg wordt zul je toch Ryan's wrede wegen moeten bewandelen, anders gaan ze je in de maling nemen. :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_86888031
Boter werkt ook goed, daar vangt m'n vader ze altijd mee
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 27 september 2010 @ 03:24:50 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86889093
Geen muis gevangen. ;( .

Kaas schijnt echt een fabeltje te zijn. Vanavond probeer ik het dan met boter.

Ik voel me net Tom en aan de hond heb ik ook niets want die ging er van de week vrolijk kwispelend achteraan. Lekkere geurtjes. :').
pi_86902398
Ik had ze ook binnen en met hetzelfde diervriendelijke muizenvalletje heb ik er 4 gevangen, en ik dacht dat het er 1 was.....ik heb gewoon,ouderwets,kaas erin gedaan,en ja hoor,het was snel raak....alle 4 uitgezet en noooooit meer last gehad...
je hebt gewoon de verkeerde kaas! >:)
pi_86921678
Muis gezien!
(...met sombrerootje op trouwens, is dat normaal...? :{. )
I´m back.
pi_86923092
De muis ging gezellig kuieren langs mijn voet. Ben me het lazerus geschrokken. :{.
Zelfde schrikeffect wanneer er ineens een grote zwarte spin door de kamer rent.

Enfin, nieuwe nacht en ik heb nu en pindakaas, en boter, en kaas en rijst en een druif in het kooitje gestopt. Ben een beetje bang dat Reignoffire gelijk heeft, een muis zit in principe maar zelden alleen en ik wil niet straks veertig muizen door de kamer hebben hollen.
pi_86923478
Ja,ik heb gelijk >:) , ze zijn zelden alleen! ze vertellen het gewoon aan de hele familie door en die komen allemaal bij jou eten halen :P (wij kweken muisjes op kleine schaal voor onze slangen,ik weet een beetje hoe het werkt) ,met een beetje geduld gaat het lukken hoor,bij ons lukte het ook niet na 1 of 2 avonden.Ik blijf je topic even volgen,ze zijn trouwens heel leuk veldmuisjes,en als je er 1 gevangen hebt,kan je hem of haar even goed bekijken,succes hoor! (maar dat je je rot schrikt,dat is heel herkenbaar)
pi_86924325
Ik zou bijna vragen of ik een slang mag lenen maar daar ben ik nog veel banger voor. :').
Kat heb ik hier in huis ook al voorgesteld maar dat mag niet.

Ben benieuwd morgen. Het zijn ook heel lieve beestjes om te zien maar niet onverwachts. Ik vind het trouwens heel rationeel van je dat je levende muisjes voert aan je slang. Ik ben een beetje hypocriet wat dat betreft en zou het niet kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')