abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 september 2010 @ 06:15:07 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86818972


Even aangenomen dat je echt met geesten ermee kan kletsen.

Wat maakt dat bord zo speciaal?

Is het van speciaal materiaal gemaakt?
Is het besprenkeld met met wijwater?
Heeft een zigeuner een bezwering erover uitgesproken?

Als geen van bovenstaanden van toepassing is en het doodnormale tekst op een papier is...

dan zou je dus je eigen ouija bord kunnen maken door bovenstaande plaatje uit te printen (of een van de 74.000 andere plaatjes op Google images)
of gewoon zelf wat letters en tekens in een Word document of paint zetten en uitprinten.

Als het dan zo makkelijk is om je eigen ouija bord te maken, dan zal het ook vrij vaak per ongeluk gebeuren dat een geest per ongeluk wordt opgeroepen. Een kind op de kleuterschool zou met knutselles dan wat letters en cijfers kunnen neerkalken en toevallig met een glaasje eroverheen gaan en een geest oproepen. Wereldwijd zouden dagelijks per ongeluk honderden geesten worden opgeroepen en elke dag zou er wel eentje het nieuws halen.

=================
Zijn er Truth mensen die hierover hun licht willen laten schijnen? O-)
pi_86818987
Als je ngo ff zo door gaat, zal ik ns ff een bezwering of jou uitspreken.

Anyway OT:
Volgens mij heeft het gewoon een x aantal karakters nodig en stellingen. Dan is het al goed
Lambo of Rekt
pi_86819203
Als je er maar in geloofd, dan kan je zelfs met een drol geesten oproepen...
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_86819351
Het is idd mogelijk zelf een qouija bord te maken. Hoe je dat deot ligt aan jezelf. Dit kan papier zijn, maar ook zelf uit karton zagen en beschilderen.
Wat moet er minstens opstaan?:
_ letters van het alfabet
- cijfers van 0 t/m 9
- yes, no en goodbay (of in het nederlands natuurlijk)
- ow en niet te vergeten een glas uiteraard

Je voorbeeld van een knutselwerkje van een kind die wat letters op papier heeft staan en daar met een glas overheen gaat, zal op die manier neit de geesten oproepen.

Het vergt wel concentratie waar je mee bezig ben.
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:26:55 #5
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_86819756
:') Geloven dat dit kan. Als dit echt mogelijk zou zijn, waar zijn alle wetenschappelijke onderzoeken dan. Lijkt me namelijk een uitgelezen kans voor wetenschappers als het oproepen zo makkelijk zou zijn.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:28:05 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86819773
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:48 schreef rats het volgende:
goodbay (of in het nederlands natuurlijk)
Wat is 'goodbay' in het Nederlands dan? :?.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:29:42 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86819792
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat is 'goodbay' in het Nederlands dan? :?.
Doei.
The truth was in here.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:08:17 #8
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_86820396
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef HunterSThompson het volgende:
:') Geloven dat dit kan. (...)
Dat. En:
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:48 schreef rats het volgende:
(...) goodbay (of in het nederlands natuurlijk)
(...)
Het vergt wel concentratie waar je mee bezig ben.
Iets met een correlatie.
*Think outside the box*
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:16:17 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86820559
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:08 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Dat. En:
[..]

Iets met een correlatie.
Doet er niet toe wat je er van denkt.. TS zegt al in de OP ' even er vanuit gaan dat het kan ' aangezien we op TRU zitten niet zo vreemd.
De werking ervan staat dus niet ter discussie. :*
The truth was in here.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:21:15 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_86820644
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef Bastard het volgende:

[..]



Doet er niet toe wat je er van denkt.. TS zegt al in de OP ' even er vanuit gaan dat het kan ' aangezien we op TRU zitten niet zo vreemd.
De werking ervan staat dus niet ter discussie. :*
Maar TS stelt wel de vragen of er niet onbedoeld geesten kunnen worden opgeroepen bv. in de kleuterklas. Dan gaat het toch wel degelijk over de werking, in ieder geval over wanneer het wel en niet zou 'werken'.
:')
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:22:19 #11
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_86820663
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef Bastard het volgende:

[..]
Doet er niet toe wat je er van denkt.. TS zegt al in de OP ' even er vanuit gaan dat het kan ' aangezien we op TRU zitten niet zo vreemd.
De werking ervan staat dus niet ter discussie. :*
Ik had het nergens over TS. Iemand anders schreef 'goodbay', en uit dezelfde post bleek dat diegene ook gelooft dat het werkt. Over die correlatie heb ik het.
En de werking ervan is wel degelijk relevant, want als het niet werkt maakt het natuurlijk niet uit of je een professioneel gefabriceerd bord hebt, of een zelfgeprint papiertje, die werken dan beide even goed 8)7 .
Maar ok, aangezien we idd in TRU zitten zal ik verder geen wetenschappelijk te onderbouwen overtuigingen verkondigen.
*Think outside the box*
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:27:32 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_86820744
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:22 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

En de werking ervan is wel degelijk relevant, want als het niet werkt maakt het natuurlijk niet uit of je een professioneel gefabriceerd bord hebt, of een zelfgeprint papiertje, die werken dan beide even goed 8)7 .


dan is de vraag interessant of geesten niet 99% van de keren per ongeluk worden opgeroepen :Y
:')
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:29:08 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86820775
En ontopic, nee de kwaliteit zal niet uitmaken voor een bord.
Desnoods stel je er zelf 1 samen, het gaat namelijk om de intentie wat je er mee wil gaan doen.
Communiceren met geesten, daar is het bord slechts een tool bij.
The truth was in here.
pi_86820946
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:22 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ik had het nergens over TS. Iemand anders schreef 'goodbay', en uit dezelfde post bleek dat diegene ook gelooft dat het werkt. Over die correlatie heb ik het.
En de werking ervan is wel degelijk relevant, want als het niet werkt maakt het natuurlijk niet uit of je een professioneel gefabriceerd bord hebt, of een zelfgeprint papiertje, die werken dan beide even goed 8)7 .
Maar ok, aangezien we idd in TRU zitten zal ik verder geen wetenschappelijk te onderbouwen overtuigingen verkondigen.
Zoals ook in datzelfde stukje stond dat ik nog niet helemaal goed wakker was... dus ja een typefout kan gemaakt worden he... goodbay moet natuurlijk goodbye zijn.

En ja ik geloof erin inderdaad, maar waarom zou dat dan wetenschappelijk bewezen moeten worden? ...
Als dat zo is namelijk kan je ALLE religies ook wel opdoeken, want die zijn ook niet wetenschappelijk bewezen. Er zijn zoveel dingen niet wetenschappelijk bewezen waar mensen wel in geloven. Persoonlijk zou ik nooit met een Qouija bord of iets anders werken, maar dat moeten anderen voor zichzelf weten.
Trouwens vraag miechelos eens, die heeft er meerderen dacht ik, die kan je vast alle antwoorden geven die je zoekt van het wel/niet werken etc..

Wat je zegt over het wel of geen origineel bord hebben, maakt inderdaad niet uit, dat geprinte papiertje kan evengoed werken, mits je er de juiste dingen opzet zoals ik eerder in mijn post al vermeldde. Maar goed dat is mijn mening maar ;)
pi_86820981
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:29 schreef Bastard het volgende:
En ontopic, nee de kwaliteit zal niet uitmaken voor een bord.
Desnoods stel je er zelf 1 samen, het gaat namelijk om de intentie wat je er mee wil gaan doen.
Communiceren met geesten, daar is het bord slechts een tool bij.
Lol dat is wat ik bedoelde, alleen een stuk beter verwoord
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:43:19 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86821053
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:39 schreef rats het volgende:

[..]

Lol dat is wat ik bedoelde, alleen een stuk beter verwoord
Zeg dat dan :P
The truth was in here.
pi_86821364
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:43 schreef Bastard het volgende:

[..]



Zeg dat dan :P
Hahaha, dat heb ik bij deze gedaan via jou. :p
Of om het op een tru manier te zeggen, ik heb de constructie naar jou toe gechanneld en jij hebt het in mooie woorden hier neergezet (sorry kon het even niet laten :@ )
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:06:03 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86821548
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:58 schreef rats het volgende:

[..]

Hahaha, dat heb ik bij deze gedaan via jou. :p
Of om het op een tru manier te zeggen, ik heb de constructie naar jou toe gechanneld en jij hebt het in mooie woorden hier neergezet (sorry kon het even niet laten :@ )
:D
The truth was in here.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:29:55 #19
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_86822138
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:38 schreef rats het volgende:

[..]

Zoals ook in datzelfde stukje stond dat ik nog niet helemaal goed wakker was... dus ja een typefout kan gemaakt worden he... goodbay moet natuurlijk goodbye zijn.

En ja ik geloof erin inderdaad, maar waarom zou dat dan wetenschappelijk bewezen moeten worden? ...
Als dat zo is namelijk kan je ALLE religies ook wel opdoeken, want die zijn ook niet wetenschappelijk bewezen. Er zijn zoveel dingen niet wetenschappelijk bewezen waar mensen wel in geloven. Persoonlijk zou ik nooit met een Qouija bord of iets anders werken, maar dat moeten anderen voor zichzelf weten.
Trouwens vraag miechelos eens, die heeft er meerderen dacht ik, die kan je vast alle antwoorden geven die je zoekt van het wel/niet werken etc..

Wat je zegt over het wel of geen origineel bord hebben, maakt inderdaad niet uit, dat geprinte papiertje kan evengoed werken, mits je er de juiste dingen opzet zoals ik eerder in mijn post al vermeldde. Maar goed dat is mijn mening maar ;)
In mijn ogen maakt het dus niet uit wat je gebruikt, omdat ze allemaal níet werken. Maar wat betreft je geloof/wetenschap-punt heb je gelijk, ik heb ook eigenlijk niet veel te zoeken in Tru.
*Think outside the box*
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:46:41 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_86822562
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:48 schreef rats het volgende:
Wat moet er minstens opstaan?:
_ letters van het alfabet
- cijfers van 0 t/m 9
- yes, no en goodbay (of in het nederlands natuurlijk)
- ow en niet te vergeten een glas uiteraard
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:38 schreef rats het volgende:
Wat je zegt over het wel of geen origineel bord hebben, maakt inderdaad niet uit, dat geprinte papiertje kan evengoed werken, mits je er de juiste dingen opzet zoals ik eerder in mijn post al vermeldde. Maar goed dat is mijn mening maar ;)
En waarom zouden die geesten per se op die manier (met die letters en cijfers, en specifieke woorden, en een glas (waarom per se een glas...)) willen communiceren :?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:57:08 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86822865
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]


[..]

En waarom zouden die geesten per se op die manier (met die letters en cijfers, en specifieke woorden, en een glas (waarom per se een glas...)) willen communiceren :?
Niet perse.. het is een tool. Er zijn andere mogelijkheden ook.
The truth was in here.
pi_86823445
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]


[..]

En waarom zouden die geesten per se op die manier (met die letters en cijfers, en specifieke woorden, en een glas (waarom per se een glas...)) willen communiceren :?
Je kan het ook omdraaien...

Waarom zouden mensen op die manier contact met geesten willen maken.
En dat glas sja.. je kan alle voorwerpen die doorzichtig zijn en kunnen schuiven wel gebruiken (waarom doorzichtig? Dan kan je zelf de letter of het cijfer ook nog zien).

Zoals Bastard al zegt, het is gewoon een manier, net zoals je een hamer gebruikt om een spijker ergens in te slaan, zou je ook een steen voor kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Oftewel een ouja bord is gewoon een stuk gereedschap dat gebruikt kan worden.
pi_86830817
Ik heb een Ouija board gekocht, omdat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen handigheid om zelf z'n bord te maken. Maar met wat papier en een glas kan je ook al een aardig eindje komen.
  Grootste baggeraar 2022 zondag 26 september 2010 @ 12:32:03 #24
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_86856130
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 09:26 schreef HunterSThompson het volgende:
:') Geloven dat dit kan. Als dit echt mogelijk zou zijn, waar zijn alle wetenschappelijke onderzoeken dan. Lijkt me namelijk een uitgelezen kans voor wetenschappers als het oproepen zo makkelijk zou zijn.
:|W
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')