abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:40:30 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86781013
Australië
Australië #2

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:41:08 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86781029
Lieve mod, mag er een ë in de OP? 8)7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:42:55 #3
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86781085
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:56 schreef anarchitect het volgende:
En dan is er natuurlijk dat mooie gat in de ozonlaag, lekker melanoma kweken.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand. Verstandig kleden (incl. headgear), goed en veel insmeren en niet de hele dag als een spare rib gaan liggen braden. Australiërs mogen dan van origine Engelsen zijn, maar ik heb begrepen dat ze de zon er wel serieus nemen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86781602
Bier is inderdaad duur, al valt het in de kroeg wel mee. Wijn is dan weer goedkoper. Een groot voordeel van Australische winkels ten opzichte van Nederland is dat je veel meer keuze hebt. Loop een willekeurige slijterij in en je hebt complete rijen schappen met alleen al champagne.

Ironisch genoeg heb ik, met al die keuze, zelden Fosters gezien. Dat drinkt geen hond hier.

Maar een kratje (in Australie is een kratje een kartonnen doos) voor 9 euro, zoals in Nederland, gaat je niet lukken helaas.
pi_86781960
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:57 schreef Kontiki het volgende:
Bier is inderdaad duur, al valt het in de kroeg wel mee. Wijn is dan weer goedkoper. Een groot voordeel van Australische winkels ten opzichte van Nederland is dat je veel meer keuze hebt. Loop een willekeurige slijterij in en je hebt complete rijen schappen met alleen al champagne.

Ironisch genoeg heb ik, met al die keuze, zelden Fosters gezien. Dat drinkt geen hond hier.

Maar een kratje (in Australie is een kratje een kartonnen doos) voor 9 euro, zoals in Nederland, gaat je niet lukken helaas.
Hahn Premium Light beer... heerlijk! Mijn favo in Australie... helaas in Nederland bijna nooit te krijgen, en lukt het je wel een keer om mee te liften op een bestelling, dan betaal je de hoofdprijs...

Heerlijk land, hoop er in januari weer te zijn...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:52:39 #6
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_86783414
Hoop volgend jaar ook weer terug te gaan.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_86819831
Wat doen we bij een Grand Final gelijkspel? Volgende week gewoon weer een finale :o
pi_86824649
Anti climax.... Doe dan een verlenging! Nu moeten we nog een week aankijken tegen die tokkie Collingwood supporters.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:11:30 #9
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_86827393
Wel lekker rustig op straat.
pi_86897671
Tvp'tje. Ik volg het football niet zo heel erg, maar ben net teruggekomen van een korte vakantie in de Northern Territory woestijn en dat was tof ^O^ nu maar weer verder aan de studie helaas.
pi_86901983
Ik dacht dat de hoofdstad altijd Sidney was... :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 27 september 2010 @ 15:30:24 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_86902501
En nóg krijg je het voorelkaar om het fout te schrijven. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 27 september 2010 @ 22:07:39 #13
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86921761
Canbèrra toch? :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86975312
Canberra ja...

Over enkele weken begint mijn avontuur in Aussie!! Kom binnen via partner visa.. qua jobs waar is er heel veel vraag naar? Zit nu in de sales/verkoop

Oh wanneer eindigt de zomervakantie in Australie?

Thnx!
pi_86984382
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:30 schreef static het volgende:
En nóg krijg je het voorelkaar om het fout te schrijven. :')
ouwe zeur...maak ik er Sydney van,zo goed? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 30 september 2010 @ 01:07:28 #16
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87007854
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:12 schreef HokkaHokka het volgende:
Canberra ja...

Over enkele weken begint mijn avontuur in Aussie!! Kom binnen via partner visa.. qua jobs waar is er heel veel vraag naar? Zit nu in de sales/verkoop
Ik gok mijnwerkers...

quote:
Oh wanneer eindigt de zomervakantie in Australie?

Thnx!
quote:
NSW Government Schools Term Dates 2011
Term 1
Friday, 28 January 2011 - Friday, 08 April 2011
Term 2
Wednesday, 27 April 2011 - Friday, 01 July 2011
Term 3
Monday, 18 July 2011 - Friday, 23 September 2011
Term 4
Monday, 10 October 2011 - Tuesday, 20 December 2011
Blijkbaar op donderdag (?) 27 januari...
pi_87011110
Blijkbaar op donderdag (?) 27 januari...
[/quote]


Cheers!
pi_87045207
Wat was voor jullie eigenlijk de reden om naar Australië te verhuizen? Ben ik heel benieuwd naar :)
Ik ben van plan om er stage te gaan lopen. Heeft iemand daar nog tips voor behalve stagehuis.nl?
  donderdag 30 september 2010 @ 23:31:19 #19
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87045391
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef _Loki het volgende:
Wat was voor jullie eigenlijk de reden om naar Australië te verhuizen? Ben ik heel benieuwd naar :)
Ik ben van plan om er stage te gaan lopen. Heeft iemand daar nog tips voor behalve stagehuis.nl?
Ligt eraan welk werkgebied.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_87045566
Pschologie, waarschijnlijk ontwikkeling en orthopedagogiek. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:12:42 #21
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_87046874
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef _Loki het volgende:
Wat was voor jullie eigenlijk de reden om naar Australië te verhuizen? Ben ik heel benieuwd naar :)
Ik ben van plan om er stage te gaan lopen. Heeft iemand daar nog tips voor behalve stagehuis.nl?
Ik ben nog niet weg (ben van plan in januari te gaan), maar dit zijn mijn redenen:

- Ontspannen levensvisie en levensstijl
- Niet zo hectisch dichtbevolkt (Sydney is een miljoenenstad, maar als je wilt ontsnappen is er alle ruimte)
- Het klimaat (veel zon)
- Het 'aussie gevoel'. Kan het niet uitleggen. Het land heeft gewoon een magnetische werking op me.
- Het avontuur!

Wat er van deze punten terecht komt, ga ik vanzelf ontdekken :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:22:01 #22
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_87146840
Mooi. Visa is binnen en heb een optie op het hostel voor drie weken. Nu nog een vliegticket en wat papierwerk en dan ben ik klaar om te gaan :D Via gumtree.com.au zie ik aardig wat flatshares staan op leuke locaties voor acceptabele prijzen. Lijkt me een goeie optie om mee te starten :)

Is het overigens een goed idee om een lijst met resources te maken voor in de OP? Ik heb de volgende:

Visa en wetgeving

Department of immigration - immi.gov.au - Alles over visa, inclusief online aanvraag
Australische ambassade - Spreekt voor zich
Medicare - De Australische volksverzekering voor gezondheidskosten.

Werk

Seek.com.au - Algemeen job board
Jobsearch.gov.au - Job board gerund door de overheid
Harvest trail - Seizoenswerk (fruit plukken, schapen scheren enz.)

Wonen

Gumtree.com.au - Flatshares, roomshares en goedkopere appartementen (huur)
Domain.com.au - Huizen en appartementen (koop en huur)

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 03-10-2010 21:46:59 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_87152750
Terugkomend op het bericht waarom wonen in Australie.

met Star ben ik grotendeels eens, hoewelik wel van mening ben dat je eerst in Australie moet rond kijken voordat je definitief besluit daar te settlen... Twee jaar geleden daar geweest op een holiday visa en tijd van me leven gehad, maar ook gewerkt en ken de basic lifestyle daar. (wat overigens top is!)

Nu ik over 2 weken ga emigeren naar het land :D weet ik 1 wat me te wachten staat en 2 ik kan me direct aanpassen aan de "aussie" levenstyl.

Succes!
pi_87158914
Ben hierheen verhuisd vanwege de liefde. Maar ik kende het land goed, heb er een jaar rondgereisd. Overigens is wonen in een land heel anders dan er op vakantie gaan. Ik heb net een uur in de file gestaan en er ligt een stapel rekeningen op mijn bureau. Er zijn ook hordes backpackers die Amsterdam een waar mekka vinden.

Heeft er iemand nog tips voor goedkope bioscopen/acties in Melbourne? Ik vind het echt te idioot voor woorden dat bijv. Village of Hoyts $17,50 durven te vragen voor een kaartje. Op dinsdag is het met $10,50 een stuk goedkoper, maar dat vind ik nog steeds duur. In Noord-Ierland ging ik elke week voor 3 pond naar de bios.

Oh, en nog iets: weet er iemand een goede plek in Melbourne voor een Sunday session? A.k.a. bier drinken op zondagmiddag, met relaxte muziek? Ik ben hier een paar jaar geleden naar het Belgian Beer Cafe geweest in Saint Kilda ( http://www.belgianbeercafemelbourne.com/live-music.htm ), dat was goed te doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kontiki op 04-10-2010 08:26:39 ]
pi_87159183
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:18 schreef Kontiki het volgende:
Ben hierheen verhuisd vanwege de liefde. Maar ik kende het land goed, heb er een jaar rondgereisd. Overigens is wonen in een land heel anders dan er op vakantie gaan. Ik heb net een uur in de file gestaan en er ligt een stapel rekeningen op mijn bureau. Er zijn ook hordes backpackers die Amsterdam een waar mekka vinden.

Heeft er iemand nog tips voor goedkope bioscopen/acties in Melbourne? Ik vind het echt te idioot voor woorden dat bijv. Village of Hoyts $17,50 durven te vragen voor een kaartje. Op dinsdag is het met $10,50 een stuk goedkoper, maar dat vind ik nog steeds duur. In Noord-Ierland ging ik elke week voor 3 pond naar de bios.

Oh, en nog iets: weet er iemand een goede plek in Melbourne voor een Sunday session? A.k.a. bier drinken op zondagmiddag, met relaxte muziek? Ik ben hier een paar jaar geleden naar het Belgian Beer Cafe geweest in Saint Kilda ( http://www.belgianbeercafemelbourne.com/live-music.htm ), dat was goed te doen.
Zo uit mijn hoofd doet Nova geloof ik op maandag films voor 6 dollar (wel alleen 's middags geloof ik). Verder is dinsdag inderdaad de enige betaalbare optie voor Hoyts, helaas.
Dat van die muziek ben ik ook wel benieuwd naar! St. Kilda is helaas een beetje te ver weg voor mij (ik woon in Coburg/East Brunswick).
pi_87159765
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:43 schreef Syr het volgende:

Dat van die muziek ben ik ook wel benieuwd naar! St. Kilda is helaas een beetje te ver weg voor mij (ik woon in Coburg/East Brunswick).
Northcote represent 8-)
pi_87176770
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:21 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Northcote represent 8-)
Respect brotha! *boks*
Ik doe altijd hardlopen in dat park wat tussen Brunswick/Northcote in ligt :+
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:07:40 #28
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87310989
Eigenlijk best belachelijk; 1 AUD van bijna 0.6 USD binnen 2 jaar naar bijna 1 USD.



Maar, vliegtickets worden nog niet echt goedkoper toch?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:24:45 #29
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_87311222
Voor mijn beoogde datum (10 januari heen, ergens in augustus terug) is een retourticket direct via Qantas (Amsterdam->heathrow->sydney) intussen alweer ¤1643 :{

Maarja, met zo'n goedkope Etihad vlucht sta je 10 uur op Dubai en bij China Southern vond ik de laatste keer service ronduit slecht. Beide factoren waar ik niet op wil bezuinigen als ik zo'n lange reis maak. Zal wel rond de 1500 euro uitkomen voor een fatsoenlijke vlucht.

Update: iemand ervaring met Malaysian airlines? Die hebben een aardige vlucht staan. Tussenstop op Kuala Lumpur van 2h15. Vlucht slechts 1271 euro. Weet alleen niet of de terugvlucht wijzigbaar is.

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 08-10-2010 01:52:03 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 05:08:41 #30
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87312006
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:24 schreef star_gazer het volgende:
Voor mijn beoogde datum (10 januari heen, ergens in augustus terug) is een retourticket direct via Qantas (Amsterdam->heathrow->sydney) intussen alweer ¤1643 :{

Maarja, met zo'n goedkope Etihad vlucht sta je 10 uur op Dubai en bij China Southern vond ik de laatste keer service ronduit slecht. Beide factoren waar ik niet op wil bezuinigen als ik zo'n lange reis maak. Zal wel rond de 1500 euro uitkomen voor een fatsoenlijke vlucht.

Update: iemand ervaring met Malaysian airlines? Die hebben een aardige vlucht staan. Tussenstop op Kuala Lumpur van 2h15. Vlucht slechts 1271 euro. Weet alleen niet of de terugvlucht wijzigbaar is.

Malaysian vond ik gewoon prettig de keren dat ik met ze heb gevlogen (volgens mij 1x een retour + 1 enkeltje). Ze worden ook gewoon goed beoordeeld door Skytrax, maar geen idee hoe relevant dat is.
pi_87353194
Voor de 'grap' even masters checken in Australie(http://www.studentservices.qut.edu.au/costs/schedule/table_c/)

Research thesis (normally PhD) $21696-$24,192 per EFTSL $21,919 – $26,611 per EFTSL

Dat zijn toch geen grappen meer? En ook voor elk wissewasje moet je dokken...

Mijn vraag aan (research)masterstudenten in Australie, wat zijn jullie op jaarbasis kwijt? ben echt benieuwd als ik al die bedragen zo lees!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:19:40 #32
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_87354573
Die Malaysian was niet wijzigbaar. Toch maar met Qantas geboekt. 1540 euro is niet goedkoop, maar ik weet in ieder geval zeker dat het goed is.

Ik ga op 9 januari weg *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:21:10 #33
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87354610
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:19 schreef star_gazer het volgende:
Die Malaysian was niet wijzigbaar. Toch maar met Qantas geboekt. 1540 euro is niet goedkoop, maar ik weet in ieder geval zeker dat het goed is.

Ik ga op 9 januari weg *O*
Beter dan mijn vlucht vorig jaar... Nu nog steeds nachtmerries van ;(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 14 oktober 2010 @ 10:43:38 #34
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_87525754
Baan in NL is opgezegd per 1 januari. Begint al lekker te kriebelen hoor :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_87908286
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:43 schreef star_gazer het volgende:
Baan in NL is opgezegd per 1 januari. Begint al lekker te kriebelen hoor :D
Spannend! Ik wil in juni gaan om een baan te zoeken :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87923617
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met TV + internet + phone aanbiedingen? Ik zit via google te vergelijken en schrik wat voor enorme bedragen ze vragen voor internet (adsl 2+ aabieding!!!) en laat staan dat ik het heb over digitale tv of cable tv....

Ook vraag ik me of er bepaalde voordeel paketten zijn, denk aan een Tele 2 pakket of Ziggo e.g.

Hoor graag wat jullie mening hierover is ;)
pi_87982362
Is het trouwens echt zo dat Australië stikt van de nederlanders?
pi_88012915
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:52 schreef _Loki het volgende:
Is het trouwens echt zo dat Australië stikt van de nederlanders?
Wie heeft je dat wijs gemaakt? Dat is in ieder geval niet mijn ervaring. Je loopt weleens Nederlanders tegen het lijf maar niet zo vaak dat het opvalt.
pi_88014411
Iemand die daar stage had gelopen zei dat je er voor 'het buitenland' niet naartoe hoefde omdat je er bijna Nederlands kon praten door alle immigranten en backpackers enzo.. Leek me al vreemd maar ik geloofde het bijna :')
pi_88016762
Lijkt me stug hoor.... zijn wel enorm veel chinees-sprekende Aziaten. Maar dat valt mij voornamelijk op omdat ik op de uni rondloop. Met backpackers-plekken heb ik niet zoveel ervaring.
pi_88626452
Nog een vraag. Moet me wel een beetje verdiepen voor ik op stage ga natuurlijk, en dat kan het beste bij de locals uiteraard.
Wat is nou echt een leuke stad om een half jaar door te brengen? Veel stages zijn in Sydney, maar ik weet niet of ik wel in zo'n grote stad wil wonen.
pi_88633105
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:23 schreef _Loki het volgende:
Nog een vraag. Moet me wel een beetje verdiepen voor ik op stage ga natuurlijk, en dat kan het beste bij de locals uiteraard.
Wat is nou echt een leuke stad om een half jaar door te brengen? Veel stages zijn in Sydney, maar ik weet niet of ik wel in zo'n grote stad wil wonen.
Ik heb zelf (naast andere plekken) zo'n 5 maanden in Melbourne gezeten. Hoewel ik niet in Sydney ben geweest heb ik van velen gehoord dat Melbourne een wat vriendelijkere sfeer heeft. Een politicus zei destijds het volgende: "In Sydney, people have money. In Melbourne, people have a heart."

Qua grootte is het niet te vergelijken met Europa. Wij noemen Sydney/Melbourne een stad, net zoals we dat met Amsterdam doen, maar het is eigenlijk een heef groot stedelijk gebied zoals de randstad. In Melbourne bijvoorbeel heb je allemaal "cities" zoals St. Kilda, Prahran, Cruyden(?), Sandringham, etc. met allemaal hun eigen "cultuur". Er wonen dan wel zo'n 5 mil. mensen, maar qua oppervlakte is het zo groot als de provincie Gelderland.

Als je compleet wat anders wil kan je ook naar één van de andere grote steden. Adelaide is een beetje saai en stoffig, maar Brisbane is juist heel levendig. Perth is een heel groot dorp waar alles 10 jaar lijkt achter te lopen en ik voelde me er niet echt thuis. Ik heb wel erg genoten van mijn avonturen in NT, oftewel "Outback Australia". Hier is alles erg ruig en wild, en heb je ook echt cowboys op paarden en Aboriginals. Zo heb ik 3 maanden op een cattle station in de middle of nowhere door gebracht. Het dichtstbijzijnde dorp was anderhalf uur rijden over een zandweg, door 3 rivieren heen zonder brug! Dit was heel anders leven dan in de grote steden.

Verder heb ik dus de complete oostkust (En dus Sydney) over geslagen omdat ik het wat te toeristisch en opgefokt vond. Alle backpackers die daar zijn komen er alleen maar op te feesten op het strand, en het heeft daardoor een beetje zo'n Ibiza sfeertje.

Edit:
Wat betreft werk wil ik jullie niet ontmoedigen, maar het is niet zo dat ze daar zitten te springen om mensen of zo, ook daar is er werkeloosheid is alle sectoren. Daarnaast is de cultuur daar wat anders dan in Nederland. "Ja" betekent niet altijd "Ja", maar meer een soort "Misschien". Niet dat je geen afspraken kunt maken of zo, het is er alleen allemaal wat "relaxter" dan in Nederland.

Oh en wat betreft vluchten, ik ben gevlogen met Singapore airlines wat me goed beviel en ook goedkoop was (Enkeltje voor 750 euro of zo?). Verder zijn die vliegtuigen toch allemaal het zelfde, en zit je met elke maatschappij met een paar honderd man 16 uur in zo'n warme zweterige koektrommel. Wel moest ik dan 14 uur op Singapore wachten, maar ach, dat is ook niet zo'n ramp (Je kan er leuk shoppen, eten en best OK slapen). Daarnaast, mensen die het geduld niet hebben om een paar uur te wachten kunnen denk ik beter niet naar Australie gaan... Je moet niet raar kijken als je de hele dag in de auto/bus/trein/vliegtuig zit als je ergens heen wilt...

[ Bericht 9% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 12-11-2010 14:00:46 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:17:25 #43
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88636501
quote:
Adelaide is een beetje saai en stoffig, maar Brisbane is juist heel levendig.
Dat valt wel mee hoor, ligt er ook aan wat je er zélf van maakt :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88642169
Whoa P4p3Rc1iP, bedankt voor je info! :) Mij spreekt het klimaat van het zuiden wat meer aan omdat je daar zomer én winter hebt, maar de outback lijkt me ook echt geweldig. Nog even nadenken, maar Melbourne klinkt wel goed! Dat wat jij zei over Sydney dacht ik al, het leek mij echt een zuip-feest-stad voor studenten en rijkelui. En dat ben ik allebei niet :')

Ik heb je naam moeten copy-pasten :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 21:24:31 #45
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_88649745
Op de woorden van een politicus afgaan, altijd een goed idee!
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:41:52 #46
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88666113
Ik wilde net dit knopje omschakelen om de afzuiger in de badkamer aan te zetten:



De tyfus. ;(.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 13 november 2010 @ 12:15:23 #47
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88667143
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:41 schreef keesjeislief het volgende:
Ik wilde net dit knopje omschakelen om de afzuiger in de badkamer aan te zetten:

[ afbeelding ]

De tyfus. ;(.
Redbackspider *O*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:26:07 #48
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88669338
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:15 schreef donroyco het volgende:

[..]

Redbackspider *O*
Ik heb hem maar doodgemaakt. Het was een kleintje (volgens mij), dus ik heb nu het bange vermoeden dat er ergens in het kanaal van dat afzuigding, of in de kruipruimte, een heel nest van die dingen zit. Ja ik ben een watje. ;(.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:28:22 #49
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88669385
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:26 schreef keesjeislief het volgende:

[..]



Ik heb hem maar doodgemaakt. Het was een kleintje (volgens mij), dus ik heb nu het bange vermoeden dat er ergens in het kanaal van dat afzuigding, of in de kruipruimte, een heel nest van die dingen zit. Ja ik ben een watje. ;(.
quote:
Females have a body length of about a centimetre while the male is smaller, being only 3 to 4 millimetres long.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88705809
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:17 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, ligt er ook aan wat je er zélf van maakt :)
Tuurlijk, dat is helemaal waar. Maar van mijn (misschien te korte) tijd daar herriner ik me dat het me niet helemaal trok. Het had voor mijn gevoel een beetje een stoffig sfeertje met veel oude/gepensioneerde mensen. Maar goed, dat is mijn ervaring, anderen zullen het er vast leuk hebben.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:24 schreef SlamD het volgende:
Op de woorden van een politicus afgaan, altijd een goed idee!
Tja, het is natuurlijk gewoon een vooroordeel, maar wel gebaseerd op verhalen van kennisen en vrienden.
  maandag 15 november 2010 @ 00:12:41 #51
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_88723972
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:48 schreef P4p3Rc1iP het volgende:

[..]

Tja, het is natuurlijk gewoon een vooroordeel, maar wel gebaseerd op verhalen van kennisen en vrienden.
Het verbaast me altijd hoe sterk de afkeer van Melburnians is t.o.v. Sydney, tenminste de paar die ik ken. Beide steden eindigen altijd hoog in onderzoeken naar meest leefbare steden, maar Sydney schijnt echt een hel te zijn.

In Sydney lijkt het niemand echt te boeien, en persoonlijk vind ik het in Sydney heel prettig leven.
  maandag 15 november 2010 @ 00:13:49 #52
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88724024
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:48 schreef P4p3Rc1iP het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is helemaal waar. Maar van mijn (misschien te korte) tijd daar herriner ik me dat het me niet helemaal trok. Het had voor mijn gevoel een beetje een stoffig sfeertje met veel oude/gepensioneerde mensen. Maar goed, dat is mijn ervaring, anderen zullen het er vast leuk hebben.
Ik had er de vijf tofste maanden van mijn leven _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 15 november 2010 @ 00:29:31 #53
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88724584
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:12 schreef SlamD het volgende:

[..]


Het verbaast me altijd hoe sterk de afkeer van Melburnians is t.o.v. Sydney, tenminste de paar die ik ken. Beide steden eindigen altijd hoog in onderzoeken naar meest leefbare steden, maar Sydney schijnt echt een hel te zijn.

In Sydney lijkt het niemand echt te boeien, en persoonlijk vind ik het in Sydney heel prettig leven.
Tja, die provinciale mentaliteit vind je ook in Nederland ('010' en '020'). Ik vind eht ook nergens op slaan, maar het geeft de mensen blijkbaar identiteit.

Volgens mij zijn Sydney en Melbourne allebei leuke steden :) Zal het dan ook zeker niet nalaten om Melbourne met een bezoek te vereren gedurende mijn verblijf in Australië :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 15 november 2010 @ 00:58:43 #54
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_88725378
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:41 schreef keesjeislief het volgende:
Ik wilde net dit knopje omschakelen om de afzuiger in de badkamer aan te zetten:

[ afbeelding ]

De tyfus. ;(.
Dat is dus één van de redenen dat ik er niet naar toe wil (maar stiekem wel een beetje :P ).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_88728563
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 01:04 schreef HokkaHokka het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met TV + internet + phone aanbiedingen? Ik zit via google te vergelijken en schrik wat voor enorme bedragen ze vragen voor internet (adsl 2+ aabieding!!!) en laat staan dat ik het heb over digitale tv of cable tv....

Ook vraag ik me of er bepaalde voordeel paketten zijn, denk aan een Tele 2 pakket of Ziggo e.g.

Hoor graag wat jullie mening hierover is ;)
Digitenne is gratis in Australie (heet Freeview), dus voor TV heb je geen abonnement nodig. De kwaliteit is ook een stuk beter dan Digitenne, minder compressie en enkele HD kanalen. Als je perse kabel wilt, ben je aangewezen op Foxtel en internet van Telstra (duur). Kabel-TV is in zo'n groot land niet echt doorontwikkeld, zoals in Nederland.

Voor internet hebben we hier Optus Cable. Dat is 20 mbit (512k upload) voor 50 dollar (EUR 35) per maand. Ze hebben hier nog wel datalimieten, en het Optus pakket biedt 120 gigabyte. Volgens mij kan je voor een tientje extra een telefoonlijn krijgen. En er is ook een duurder abonnement met 80 megabit.

Optus biedt ook ADSL (2) voor dezelfde prijs, en ik heb goede dingen gehoord over http://www.tpg.com.au/

Blijf in ieder geval uit de buurt van Telstra (de Australische KPN), die zijn belachelijk duur. Wat me verder opvalt is dat ze hier zelden adverteren met de snelheid van de verbinding. Zelfs in de kleine letters wordt vaak geen downloadsnelheid genoemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kontiki op 15-11-2010 09:24:59 ]
pi_88807180
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:14 schreef Kontiki het volgende:

[..]



Digitenne is gratis in Australie (heet Freeview), dus voor TV heb je geen abonnement nodig. De kwaliteit is ook een stuk beter dan Digitenne, minder compressie en enkele HD kanalen. Als je perse kabel wilt, ben je aangewezen op Foxtel en internet van Telstra (duur). Kabel-TV is in zo'n groot land niet echt doorontwikkeld, zoals in Nederland.

Voor internet hebben we hier Optus Cable. Dat is 20 mbit (512k upload) voor 50 dollar (EUR 35) per maand. Ze hebben hier nog wel datalimieten, en het Optus pakket biedt 120 gigabyte. Volgens mij kan je voor een tientje extra een telefoonlijn krijgen. En er is ook een duurder abonnement met 80 megabit.

Optus biedt ook ADSL (2) voor dezelfde prijs, en ik heb goede dingen gehoord over http://www.tpg.com.au/

Blijf in ieder geval uit de buurt van Telstra (de Australische KPN), die zijn belachelijk duur. Wat me verder opvalt is dat ze hier zelden adverteren met de snelheid van de verbinding. Zelfs in de kleine letters wordt vaak geen downloadsnelheid genoemd.
Met datalimieten valt meer te promoten, snelheid maakt allemaal niet zo veel uit als je toch niet zo veel mag downloaden. Daarnaast zul je toch veel van servers buiten AU halen waardoor de snelheid ook al een stuk minder is.
  woensdag 17 november 2010 @ 01:26:22 #57
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88807194
Heb zojuist een telefonisch interview gehad met een Australisch bedrijf. Ging supergoed *O* Op naar de tweede ronde *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 17 november 2010 @ 01:27:53 #58
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88807202
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:26 schreef star_gazer het volgende:
Heb zojuist een telefonisch interview gehad met een Australisch bedrijf. Ging supergoed *O* Op naar de tweede ronde *O*
Goed om te horen. *O* Welke sector? :)
Wil je mij meenemen?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 17 november 2010 @ 01:39:22 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88807304
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:27 schreef donroyco het volgende:

[..]

Goed om te horen. *O* Welke sector? :)
Wil je mij meenemen?
Zoekmachine marketing, Sydney :) Volgende week interview met een tweede bedrijf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus: als je graag wilt, waarom doe je het niet?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 17 november 2010 @ 02:02:05 #60
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88807490
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zoekmachine marketing, Sydney :) Volgende week interview met een tweede bedrijf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus: als je graag wilt, waarom doe je het niet?
Ben er al geweest van augustus 2009 - januari 2010, stage gelopen in Adelaide. Wil weer een keer terug gaan nadat ik de opleiding voltooid heb (verwacht in juni 2011) :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88885948
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zoekmachine marketing, Sydney :) Volgende week interview met een tweede bedrijf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus: als je graag wilt, waarom doe je het niet?
Momenteel ook op zoek naar een job en zoekmachine marketing Sydney, PRECIES wat ik deed in NL ;)

Doe je dan de verkoop kant ervan dus, zoekmachine optimalisatie of ben je meer van de programmeer kant?
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:23:40 #62
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88895138
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:48 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]



Momenteel ook op zoek naar een job en zoekmachine marketing Sydney, PRECIES wat ik deed in NL ;)

Doe je dan de verkoop kant ervan dus, zoekmachine optimalisatie of ben je meer van de programmeer kant?
Ik ben technisch SEO consultant; kan programmeren, maar kan ook een reeds bestaande site omzetten in goede rankings (en daarmee geld). Beetje de schakel tussen de programmeur en de marketeer :) Ik werk vaak met klanten (consultancy, workshops, etc.), maar kan als het nodig is dus ook de code induiken.

Is veel vraag naar in Australië merk ik, want ik heb binnenkort dus een interview met een tweede bedrijf :) Wat is jouw specialisme?

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 19-11-2010 11:29:04 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_88933607
quote:
Is veel vraag naar in Australië merk ik, want ik heb binnenkort dus een interview met een tweede bedrijf :) Wat is jouw specialisme?
Ja ben gespecialiseerd in de commerciele kant van het verhaal, datgene wat jij programmeert en de technische kant in een website stopt dat verkoop ik op een leuke manier aan de klant.

Ik merk zelf dat er in Aus veel winst valt te behalen want veel bedrijven zijn online niet goed te vinden... (los van de bekende jongens dan) Probleem van mijn kant is dat ik 22 ben en niet egt kan solliciteren als hoofd seo consultant of iets dergelijks met een salaris van 100k .... ;)

Heb next week een sollicitatie in Sydney maar dat is meer in de richting van software verkoop..

PS. Mocht je iets horen waarvan je denkt probeer dit is... hoor ik het graag! ^O^
  zaterdag 20 november 2010 @ 07:49:33 #64
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88933632
Missen jullie de sport niet als je daar bent? Volgens mij is er een heel andere sportcultuur dan in Europa.

In de VS bijvoorbeeld is dat ook zo, maar daar heb je dan nog NBA, MLB, etc. :)
pi_88936510
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:49 schreef Zwansen het volgende:
Missen jullie de sport niet als je daar bent? Volgens mij is er een heel andere sportcultuur dan in Europa.

In de VS bijvoorbeeld is dat ook zo, maar daar heb je dan nog NBA, MLB, etc. :)
Sport is zo'n beetje uitgevonden hier.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:40:14 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88936566
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:37 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Sport is zo'n beetje uitgevonden hier.
Waar zeg ik dat ze géén sportcultuur hebben dan?

Ik neem aan dat voetbal niet het gesprek van de dag is bijvoorbeeld? Of in elk geval ligt het niveau daarvan een stuk lager. :P
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:05:11 #67
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88941295
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:37 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Sport is zo'n beetje uitgevonden hier.
Ozzie rules!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 20 november 2010 @ 14:06:40 #68
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88941351
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:39 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]



Ja ben gespecialiseerd in de commerciele kant van het verhaal, datgene wat jij programmeert en de technische kant in een website stopt dat verkoop ik op een leuke manier aan de klant.

Ik merk zelf dat er in Aus veel winst valt te behalen want veel bedrijven zijn online niet goed te vinden... (los van de bekende jongens dan) Probleem van mijn kant is dat ik 22 ben en niet egt kan solliciteren als hoofd seo consultant of iets dergelijks met een salaris van 100k .... ;)

Ik solliciteer als 27-jarige ook niet naar een functie als hoofd SEO. Ik ga voor een intermediate SEO consultant, rond de 60k :) Dankzij de LAFHA (Living Away From Home) tax allowance houd ik dan meer dan genoeg over, zeker als ik de inkomsten uit mijn websites erbij tel :)

En als account manager vind je vast wel iets. Een goede salespersoon hebben ze overal wel nodig.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 20 november 2010 @ 15:42:23 #69
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88944425
Hallo!

Wat vinden jullie van mijn weblog? http://www.johndenhaan.nl/australie/ wordt mijn vaste stekkie om verslag te doen van mijn leven Down Under. Er staat nu nog maar 1 post op en die is vooral bedoeld als test om te zien hoe het hele platform zich gedraagt.

Feedback? :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:55:32 #70
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88946458
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ze géén sportcultuur hebben dan?

Ik neem aan dat voetbal niet het gesprek van de dag is bijvoorbeeld? Of in elk geval ligt het niveau daarvan een stuk lager. :P
Er wordt wel stevig geprobeerd voetbal populairder te maken, en dat lukt tot op zekere hoogte. Tijdens het WK heb ik het er veel met collega's over gehad (en ben uitgelachen toen ik een shirt van het NL-elftal droeg naar mijn werk :')). Maar naast cricket zijn vooral rugbyvarianten en zo populair. :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:57:35 #71
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88946529
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:42 schreef star_gazer het volgende:
Hallo!

Wat vinden jullie van mijn weblog? http://www.johndenhaan.nl/australie/ wordt mijn vaste stekkie om verslag te doen van mijn leven Down Under. Er staat nu nog maar 1 post op en die is vooral bedoeld als test om te zien hoe het hele platform zich gedraagt.

Feedback? :)
Wat voor feedback wil je, over het uiterlijk? Ik vind het er goed uitzien, overzichtelijk, leest prettig, prettige kleuren. :).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:03:27 #72
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_88946767
Die blog kun je hier ook zetten, dus niet te veel spam graag. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:12:25 #73
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88947159
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:03 schreef static het volgende:
Die blog kun je hier ook zetten, dus niet te veel spam graag. :)
Ik heb hier toch geen financieel voordeel van :) Wil gewoon 1 centraal punt om mijn ervaringen te delen met iedereen die daar interesse in heeft :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_88961376
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:49 schreef Zwansen het volgende:
Missen jullie de sport niet als je daar bent? Volgens mij is er een heel andere sportcultuur dan in Europa.
Een andere cultuur, maar zeker niet minder. In Melbourne is AFL (Aussie Rules Football) echt heilig. Vrijwel iedereen volgt het, en je wordt echt raar aangekeken als je geen supporter bent, of geen team hebt (zoals ik). Wat me ook opvalt is dat sport ook erg populair is bij vrouwen - veel meer dan in Nederland. Ik heb vrouwen ruzie zien maken in de metro, omdat een speler was vertrokken naar een ander team :D

Verder heeft Melbourne een aantal zeer mooie stadions. Het MCG bijvoorbeeld is een van de grootste stadions ter wereld, met rond de 106.000 zitplekken. En het zit regelmatig vol. Voetbal is ook aan een opmars bezig, sinds het WK van 2006. Dit jaar is er naast het MCG een nieuw stadion geopend, speciaal voor voetbal (en rugby). Er zijn niet veel voetbalstadions in Australie omdat de maten van het veld afwijken t.o.v. cricket en AFL.

*edit* van die rivaliteit tussen Sydney en Melbourne snap ik ook niet veel. Persoonlijk vind ik de stranden in Sydney mooier, maar daar maak ik hier (Melb) geen vrienden mee :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Kontiki op 21-11-2010 00:06:50 ]
  zondag 21 november 2010 @ 00:16:20 #75
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_88961950
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb hier toch geen financieel voordeel van :)
Daarom staat die link er nog. ;)

quote:
Wil gewoon 1 centraal punt om mijn ervaringen te delen met iedereen die daar interesse in heeft :)
Post het dan één-op-één hier. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_88961962
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ze géén sportcultuur hebben dan?

Ik neem aan dat voetbal niet het gesprek van de dag is bijvoorbeeld? Of in elk geval ligt het niveau daarvan een stuk lager. :P
Voetbal/soccer is bezig aan een opmars maar verliest het van AFL, rugby en cricket (en waarschijnlijk ook netball :') ). Maar als je sport/voetbal in Nederland bedoelt: nee, dat zie of hoor je hier niet. Misschien via de satelliet of zo. Valt me op dat hier bij alle sporten supporters van beide clubs altijd gewoon door elkaar zitten en er niks gebeurd. Als er vechtpartijen zijn is dat altijd bij soccer :') Typisch.
pi_88966153
quote:
Dankzij de LAFHA (Living Away From Home) tax allowance houd ik dan meer dan genoeg over, zeker als ik de inkomsten uit mijn websites erbij tel :)

En als account manager vind je vast wel iets. Een goede salespersoon hebben ze overal wel nodig.
Nog nooit over deze tax allowance gehoord... :@ Kan je die zomaar aanvragen of moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Qua sport vind ik AFL niets aan... Rugby en rugby union zijn leuke varianten en zelf cricket 20/20 is leuk om naar te kijken als je weet hoe het gaat. Voetbal is aardig maar het niveau is niet om aan te zien, als je profvoetballer wil worden ga naar australie toe. (verwacht geen dik salaris...)
pi_88968229
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 05:17 schreef HokkaHokka het volgende:
Nog nooit over deze tax allowance gehoord... :@ Kan je die zomaar aanvragen of moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Hier staat wat uitleg. Er zijn tal van voorwaarden waar je aan moet voldoen, en als je het fout doet heeft de ATO geen medelijden met je. Het komt er op neer dat een deel van je salaris belastingvrij wordt uitgekeerd om je te vergoeden voor extra kosten die je maakt omdat je tijdelijk voor je werk niet thuis maar elders woont. Een soort hypotheekrente aftrek maar dan anders.
  zondag 21 november 2010 @ 11:16:38 #79
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88968472
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 00:16 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Voetbal/soccer is bezig aan een opmars maar verliest het van AFL, rugby en cricket (en waarschijnlijk ook netball :') ). Maar als je sport/voetbal in Nederland bedoelt: nee, dat zie of hoor je hier niet. Misschien via de satelliet of zo. Valt me op dat hier bij alle sporten supporters van beide clubs altijd gewoon door elkaar zitten en er niks gebeurd. Als er vechtpartijen zijn is dat altijd bij soccer :') Typisch.
Ja, dat was in Bath ook zo, als er een rugbywedstrijd op het programma stond was het hele centrum gevuld met supporters van beide partijen. Daarbij gebeurde ook nooit wat, liep allemaal door elkaar, waren vrouwen en kinderen bij, was gezellig en gemoedelijk, ook geen 'strijdliederen' en dat soort kansloos gedoe. Toch zagen die supporters er ook niet uit alsof ze nou uit de upper class kwamen (die zaten allemaal bij het cricket waarschijnlijk) ;), is toch specifiek voor voetbal blijkbaar.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 21 november 2010 @ 14:19:26 #80
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_88973935
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:05 schreef anarchitect het volgende:

[..]


Hier staat wat uitleg. Er zijn tal van voorwaarden waar je aan moet voldoen, en als je het fout doet heeft de ATO geen medelijden met je. Het komt er op neer dat een deel van je salaris belastingvrij wordt uitgekeerd om je te vergoeden voor extra kosten die je maakt omdat je tijdelijk voor je werk niet thuis maar elders woont. Een soort hypotheekrente aftrek maar dan anders.
Zolang je op een temporary visa werkt, kun je deze aftrek in overleg met je werkgever voeren. Zodra je permie wordt, moet je er wel direct mee stoppen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89088491
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:16 schreef keesjeislief het volgende:
Toch zagen die supporters er ook niet uit alsof ze nou uit de upper class kwamen (die zaten allemaal bij het cricket waarschijnlijk) ;), is toch specifiek voor voetbal blijkbaar.
Zaterdag naar de derde dag van de eerste Ashes Test in Brisbane :9 Cricket is echt een volkssport hier, niks geen kak zoals in Nederland.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:43:33 #82
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89095069
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Zaterdag naar de derde dag van de eerste Ashes Test in Brisbane :9 Cricket is echt een volkssport hier, niks geen kak zoals in Nederland.
In de UK is het nog wel een beetje een upper class-ding (ook minder dan het geweest is natuurlijk). Heerlijk al die cliche's. O+.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 24 november 2010 @ 17:40:32 #83
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89102274
Gisteravond interview #2 gehad met hetzelfde bedrijf. Was wat lastiger (persoonlijke vragen), maar ook hier heb ik me wel doorheen geslagen. Ze willen me nu voor een derde en laatste interview hebben :D One shot, one kill :D

*O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89104185
3 interviews? Wat veel!
  woensdag 24 november 2010 @ 18:44:30 #85
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89104679
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:32 schreef _Loki het volgende:
3 interviews? Wat veel!
Bedrijf heeft 2 directeuren en ze konden niet tegelijk :) Meer de omstandigheden dan wat anders.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89107455
Ah, dat klinkt al logischer.

Stiekem kan ik echt niet wachten totdat ik ook naar Australië kan, maar het duurt nog meer dan een jaar. ;(
  vrijdag 26 november 2010 @ 06:09:51 #87
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89165845
Ik ga binnenkort een paar dagen in Sydney rondkijken. Natuurlijk heb ik al een lijstje met dingen te zien en te doen, maar als iemand hier nog een bijzondere tip heeft dan hoor ik het graag!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_89165965
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 06:09 schreef keesjeislief het volgende:
Ik ga binnenkort een paar dagen in Sydney rondkijken. Natuurlijk heb ik al een lijstje met dingen te zien en te doen, maar als iemand hier nog een bijzondere tip heeft dan hoor ik het graag!
Oh same here, ik ga er over twee weken heen. Ben benieuwd! Maar eerst even Nieuw-Zeeland verkennen :)
pi_89166093
AFL is geweldig om te zien! Tactisch snap je er als voetbalfan weinig van. Ze nemen ELKE vrije bal zo snel mogelijk, ook 3 minuten voor tijd terwijl ze 1 of 2 punten voorstaan. Maar er gebeurd veel op het veld. Vaak is het een beetje het tegenovergestelde als bij voetbal: de spelers vechten constant met elkaar terwijl de fans van de verschillende teams gemoedelijk naast elkaar zitten.
Succes Star_Gazer!
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:01:03 #90
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89168655
Zo, dat zit erop... Het ging goed! Maandag hoor ik meer!

Nu nagelbijten...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89211657
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 07:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
AFL is geweldig om te zien! Tactisch snap je er als voetbalfan weinig van. Ze nemen ELKE vrije bal zo snel mogelijk, ook 3 minuten voor tijd terwijl ze 1 of 2 punten voorstaan. Maar er gebeurd veel op het veld. Vaak is het een beetje het tegenovergestelde als bij voetbal: de spelers vechten constant met elkaar terwijl de fans van de verschillende teams gemoedelijk naast elkaar zitten.
Dat vind ik het mooie van AFL. De spelers blijven doorgaan, en zullen nooit 'tactisch' naar de grond gaan, sinds er geen kaarten-systeem is. Een tikje krijgen of uitdelen is heel normaal.

Ook wel jammer is dat het spel een beetje dood valt op het moment dat een speler de bal vangt (marked) binnen de 50 meter zone. Dan krijgt hij alle tijd om rustig te schieten, een soort penalty zonder keeper. Terwijl voetbal juist spannend begint te worden binnen het 16-meter gebied.
  zaterdag 27 november 2010 @ 02:36:52 #92
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_89214986
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef star_gazer het volgende:
Zo, dat zit erop... Het ging goed! Maandag hoor ik meer!

Nu nagelbijten...
Succes! ^O^.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:44:54 #93
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89227806
Computervirus wist Australische salarissen
quote:
Een computerstoring bij de grootste bank van Australië heeft het betaalverkeer op het continent flink ontregeld.

Pinautomaten doen het niet en tot overmaat van ramp is een groot aantal transacties gewist, waardoor bijvoorbeeld salarissen en andere betalingen spoorloos verdwenen zijn. Mogelijk kunnen vele mensen dit weekend niet bij hun geld.

Volgens de National Australia Bank (NAB) is een computervirus de oorzaak van het probleem. De bank heeft haar excuses aangeboden en zet dit weekend alles in het werk om de immense storing op te lossen, liet een woordvoerster van de bank weten.
Iemand hier last van dit gehad? Toch wel klote als je niet kan pinnen voor het weekend :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89285636
En weer op banenjacht... Ik begin me te ergeren aan het volgende zinnetje:
'YOU MUST BE AN AUSTRALIAN CITIZEN/PERMANENT RESIDENT TO BE CONSIDERED'

Deze quote kom je regelmatig tegen bij vacatures, in hoofdletters. Zelfs voor functies als schoonmaker heb ik hem langs zien komen.
  maandag 29 november 2010 @ 04:55:16 #95
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_89285655
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 04:26 schreef Kontiki het volgende:
En weer op banenjacht... Ik begin me te ergeren aan het volgende zinnetje:
'YOU MUST BE AN AUSTRALIAN CITIZEN/PERMANENT RESIDENT TO BE CONSIDERED'

Deze quote kom je regelmatig tegen bij vacatures, in hoofdletters. Zelfs voor functies als schoonmaker heb ik hem langs zien komen.
Ik ken het gevoel. Vorig jaar veel te goed zelfs...

Gewoon naief doen, en - als ze ernaar vragen - gewoon verbaasd zijn dat je huidige visum (spouse toch?) nog niet permanent is. Ik ging er altijd vanuit dat het is om working-holiday-visa houders te ontmoedigen.

Disclaimer: Niet dat het geweldig bij mij ging. Blijkbaar toch genoeg CV's geupload op diverse sites dat ik nu vaker gebeld word dan toen ik actief aan het zoeken was.

Aan de andere kant, een van de voorwaarden voor mijn vaste aanstelling is wel dat ik binnen 6 maanden een PR kan overhandigen. Zal krap worden...
pi_89285684
Denk inderdaad dat het bedoeld is om houders van korte termijn-visums (en illegalen!) te ontmoedigen. Maar voor sommige sectoren is het een vereiste. Banken bijvoorbeeld kom je niet binnen zonder permanent visum. Ik ben zelfs 1x gebeld door een recruiter voor een baan bij een bank, en werd 30 minuten later teruggebeld: 'foutje, geen PR, bedankt'.

Voorlopig maar inderdaad lekker naief doen :P Elk interview is een ervaring rijker, en sommige banen zijn te aantrekkelijk om te laten liggen.

Heb inderdaad een de facto/spouse visum. Duurt helaas 2 jaar voordat die krengen permanent worden.
  maandag 29 november 2010 @ 09:24:06 #97
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89287414
Vreemd dat ze je niet op een 457 laten werken :{ In de online marketing is het heel normaal om op een 457 te werken en na 2 jaar via ENS permie te worden. Maargoed, op dat gebied hebben ze in Oz een immens tekort aan talent zover ik weet.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89322252
Voor zover ik weet kan je niet meerdere visa's tegelijk hebben. Met een 457 zou mijn andere visa (309) vervallen.

Ik heb het vermoeden dat veel potentiele werkgevers je CV al in de prullenbak gooien als ze ook maar iets lezen over een visum. Daarom heb ik nu al mijn verwijzingen naar visa's, afkomst e.d. uit mijn CV en cover letter gesloopt. Eens kijken of dat helpt.
pi_89322453
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 04:26 schreef Kontiki het volgende:
En weer op banenjacht... Ik begin me te ergeren aan het volgende zinnetje:
'YOU MUST BE AN AUSTRALIAN CITIZEN/PERMANENT RESIDENT TO BE CONSIDERED'

Als je een partner visum hebt moet je gewoon uitleggen dat er voor de werkgever geen extra papierwinkel aan vast zit, je geen enkele werkbeperking hebt en dat je permanente visum al in aanvraag is en per <datum> wordt toegekend (met als enige voorwaarde dat je nog bij je partner bent).
pi_89322776
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:36 schreef anarchitect het volgende:
Als je een partner visum hebt moet je gewoon uitleggen dat er voor de werkgever geen extra papierwinkel aan vast zit, je geen enkele werkbeperking hebt en dat je permanente visum al in aanvraag is en per <datum> wordt toegekend (met als enige voorwaarde dat je nog bij je partner bent).
Dit inderdaad. Het is mijn ervaring dat veel werkgevers weinig verstand hebben van visa's, en redelijk zwart-wit denken: tijdelijk of permanent. Daarom heb ik alle verwijzingen naar visa's e.d. nu uit het CV/de brief gehaald. Ik leg het tijdens het interview wel uit.
pi_89351059
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 00:31 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat vind ik het mooie van AFL. De spelers blijven doorgaan, en zullen nooit 'tactisch' naar de grond gaan, sinds er geen kaarten-systeem is. Een tikje krijgen of uitdelen is heel normaal.

Ook wel jammer is dat het spel een beetje dood valt op het moment dat een speler de bal vangt (marked) binnen de 50 meter zone. Dan krijgt hij alle tijd om rustig te schieten, een soort penalty zonder keeper. Terwijl voetbal juist spannend begint te worden binnen het 16-meter gebied.
Inderdaad, alleen het veld afgestuurd kunnen worden onder de blood-rule. En schorsingen worden alleen in de week na de wedstrijd geregeld als er een klacht tegen de speler wordt ingediend.

@Stargazer en Kontiki: Succes, de aanhouder wint!
pi_89542613
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:01 schreef star_gazer het volgende:
Zo, dat zit erop... Het ging goed! Maandag hoor ik meer!

Nu nagelbijten...
Hoest nou?
  zondag 5 december 2010 @ 11:02:05 #103
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89544089
Oh! Helemaal vergeten hier te posten. Ben zo druk geweest het goede nieuws overal te spuien, dat ik deze plek was vergeten :D

*O* Ik heb de baan *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door star_gazer op 05-12-2010 12:30:28 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89549737
Gefeliciteeerd! :D
Wanneer kun je beginnen?
  zondag 5 december 2010 @ 14:41:05 #105
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_89550566
Gefeliciteerd star_gazer :7
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 5 december 2010 @ 15:57:29 #106
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89552997
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:18 schreef _Loki het volgende:
Gefeliciteeerd! :D
Wanneer kun je beginnen?
17 januari. Ze zitten in North Sydney, net over de harbour bridge. Twaalfde verdieping, dus uitzicht op Sydney Harbour O+

Nu de laatste uitdaging: een kamer! Ik kan helaas nog niet lid worden van gumtree.com.au, daar heb je een Australisch telefoonnummer voor nodig :( Ik heb wel voor drie weken een hostel, dus ik moet daar gewoon heel actief op jacht gaan :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89559868
Oh dat ga ik ook even volgen, ik moet als ik daar zit ook op zoek naar een kamer. Ik ga wel een Australische simkaart kopen, dus dat scheelt al.
  zondag 5 december 2010 @ 22:42:38 #108
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89569107
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:28 schreef _Loki het volgende:
Oh dat ga ik ook even volgen, ik moet als ik daar zit ook op zoek naar een kamer. Ik ga wel een Australische simkaart kopen, dus dat scheelt al.
Jah, dat ga ik ook doen, maar dat kan pas als je daar bent natuurlijk.

Heb net via de mail gereageerd op een advertentie op gumtree. Zal wel geen reactie krijgen, want ik kan niet in persoon komen kijken voorlopig.

Over simkaart gesproken: Telstra, Optus of 3??

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 05-12-2010 22:48:51 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89569975
Wacht, je bent nog niet down under?
Dan heb ik je vorige posts verkeerd gelezen :')
  zondag 5 december 2010 @ 23:54:52 #110
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89572489
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:00 schreef _Loki het volgende:
Wacht, je bent nog niet down under?
Dan heb ik je vorige posts verkeerd gelezen :')
Nee, ik ga op 9 januari naar Sydney :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89576185
Ik zit zelf bij Optus, maar ik vind prepaid bellen in Australie erg duur en verwarrend. Er zijn tig varianten en voorwaarden. Ik had een paar weken terug bijvoorbeeld voor 5 dollar opgeladen, blijkt dat je in dat geval je tegoed alleen voor data kunt gebruiken. Dat soort ongein.

Telstra is erg duur. Optus is ok (als je de goede variant uitkiest). 3 is volgens mij ook wel te doen, evenals Vodafone (3 en Vodafone zijn samengegaan).
  maandag 6 december 2010 @ 09:52:54 #112
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89578215
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 04:37 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit zelf bij Optus, maar ik vind prepaid bellen in Australie erg duur en verwarrend. Er zijn tig varianten en voorwaarden. Ik had een paar weken terug bijvoorbeeld voor 5 dollar opgeladen, blijkt dat je in dat geval je tegoed alleen voor data kunt gebruiken. Dat soort ongein.

Telstra is erg duur. Optus is ok (als je de goede variant uitkiest). 3 is volgens mij ook wel te doen, evenals Vodafone (3 en Vodafone zijn samengegaan).
De eerste weken zal ik wel prepaid zitten, maar ik ben wel van plan snel over te gaan op abonnement. Wie heeft daar ervaring mee in Oz? Ze werken daar met caps ofzo toch?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89579124
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:02 schreef star_gazer het volgende:
Oh! Helemaal vergeten hier te posten. Ben zo druk geweest het goede nieuws overal te spuien, dat ik deze plek was vergeten :D

*O* Ik heb de baan *O*
Goed gedaan, gebeurt niet zo vaak hoor zonder je gezien te hebben en voordat je aankomt al een baan aangeboden krijgen.
  maandag 6 december 2010 @ 10:47:49 #114
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89579445
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:35 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Goed gedaan, gebeurt niet zo vaak hoor zonder je gezien te hebben en voordat je aankomt al een baan aangeboden krijgen.
Australië heeft echt een schreeuwend tekort aan talent in de zoekmachine marketing. Het bedrijf waarvoor ik ga werken bestaat voor ongeveer de helft uit overseas mensen, bijna allemaal via de phone aangenomen. De interviewronden waren erg pittig, wat gezien het risico best logisch is. Ook heb ik een probation periode van 4 maanden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 december 2010 @ 10:48:59 #115
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_89579473
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Australië heeft echt een schreeuwend tekort aan talent in de zoekmachine marketing. Het bedrijf waarvoor ik ga werken bestaat voor ongeveer de helft uit overseas mensen, bijna allemaal via de phone aangenomen. De interviewronden waren erg pittig, wat gezien het risico best logisch is. Ook heb ik een probation periode van 4 maanden.
Maar ja, dan zit je wel in Australië mocht je eruit gegooid worden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_89579495
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

De eerste weken zal ik wel prepaid zitten, maar ik ben wel van plan snel over te gaan op abonnement. Wie heeft daar ervaring mee in Oz? Ze werken daar met caps ofzo toch?
Telstra is duurder dan alle anderen, maar superieur en niet zo'n beetje ook. Vooral buiten de stad. Ik zit bij Optus en het is gewoon drama nadat ik een paar maanden via mijn werkgever voor nop bij Telstra zat. Dropped calls, 3G om te huilen zo slecht en langzaam (ook in de stad). Bespaar je een hoop frustratie en ga voor Telstra.

Je krijgt hier meestal een bedrag aan credit dat je kunt verbellen. Daar heb je niks aan want je moet zelf omrekenen hoeveel belminuten dat dan waard is. En een cap is vaak geen echte cap: als je credit op is ga je gewoon extra betalen tot de volgende periode weer begint. Welke provider je ook neemt let goed op de kleine lettertjes. Ik zou de eerste paar maanden pre-paid gebruiken om verrassingen te voorkomen.

Sinds kort is er amaysim.com.au, geen idee of het wat is. Op Whirlpool kun je meer vinden over ervaringen en de laatste plans, dekking etc. van de providers.
  maandag 6 december 2010 @ 11:47:05 #117
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_89581079
Bij mij werkt Optus - 15 minuten van het CBD - veel beter dan Vodafone. Zit nu op een prepaid optie dat internationaal bellen goedkoper is, maar daar zit volgens mij geen data bij.
  maandag 6 december 2010 @ 12:19:52 #118
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89582128
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 10:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Maar ja, dan zit je wel in Australië mocht je eruit gegooid worden.
Heb voldoende reserves om het desnoods een jaar zonder inkomen uit te houden. Ook heb ik een significant passief inkomen via websites, waardoor werken eigenlijk niet eens strict noodzakelijk is. Maar voor een 457 visum natuurlijk wel.

Heb d'r zin in _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 december 2010 @ 12:22:19 #119
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_89582219
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:19 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Heb voldoende reserves om het desnoods een jaar zonder inkomen uit te houden. Ook heb ik een significant passief inkomen via websites :)
Ik bedoelde het meer zo: dan zit je wel in f*ck*ng Australië _O_
Been there, done that.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 6 december 2010 @ 14:35:18 #120
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89586870
quote:
12s.gif Op maandag 6 december 2010 12:22 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer zo: dan zit je wel in f*ck*ng Australië _O_
Been there, done that.
Hehe :7 het begint nu wel ernstig te kriebelen hoor *O* Nog een maandje en 3 dagen *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 06-12-2010 14:55:41 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 december 2010 @ 14:55:17 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_89587683
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 14:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Hehe :7 het begint nu wel ernstig te kriebelen hoor *O* Nog een maandje en 3 dagen *O*
Ik vond het vorig jaar eigenlijk niet zo heel spannend :@ Maar ik besefte toen niet dat ik Australië ging :P
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 6 december 2010 @ 14:56:49 #122
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89587748
Wat gebeurt er trouwens allemaal op Australia day (26 jan.)? Ik heb een uitnodiging voor een feestje in Canberra, maar om zo vroeg in mijn dienstverband al met een kater op het werk te komen...
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 6 december 2010 @ 14:58:41 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_89587818
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:56 schreef star_gazer het volgende:
Wat gebeurt er trouwens allemaal op Australia day (26 jan.)? Ik heb een uitnodiging voor een feestje in Canberra, maar om zo vroeg in mijn dienstverband al met een kater op het werk te komen...
Veelal barbies en bier drinken met familie/vrienden/bekenden :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_89620905
Gefeliciteerd star_gazer! Doe je beter dan ik, was al een maand in Australie voor ik eindelijk werk vond. Ik hoor vandaag of ik een interview krijg voor m'n nieuwe potentiele baan.

Ik ben zelf wel tevreden met Optus. Zit nu op prepaid, maar dat is wel erg verwarrend. Vodafone wil ik bij nader inzien afraden: mijn ouders reizen momenteel door Australie met een Vodafone SIM en ze hebben echt nooit bereik. Telstra is het beste qua bereik (de KPN van Australie), maar daar betaal je echt flink voor. Zodra ik een vaste baan heb neem ik een abonnement bij Optus. Voor 59 dollar per maand krijg je een iPhone met onbeperkt SMS, iets van 200 belminuten en 2 gig data.

Zoals hierboven gezegd is het nogal onduidelijk hoeveel belminuten je krijgt bij een cap. De caps worden uitgedrukt in geldwaarde, maar dat zegt natuurlijk weinig.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:30:20 #125
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89624032
Is het niet zo dat Optus per minuut afrekent en Telstra per halve minuut ofzo?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89663930
Feli Star met je baan! Ik ben ruim 2 maanden op zoek naar een functie (toevallig ook SEO business) maar heb het gevoel dat je niet altijd serieus wordt genomen door recruiters...

Nu is het hartje zomer dus bedrijven zoeken niet direct mensen.

Overigens had ik wel binnen een maand een eigen appartementje in Dee Why (150 meter van het strand :P :D )

Ik raad absoluut Telstra af. Je betaald daar namelijk van te voren, dus voordat je huidige maand is afgelopen. VB: Je betaald een periode van 5 jan tot 5 feb MAAR ook 1 febr. tot 1. maart.. Mocht je dat tegoed in de maand Febr (wat je dus niet weet...:S) niet verbruiken wordt dit verrekend met je volgende afschrift. (dit is alleen als je een abbo heb.)

Qua cap raad ik Vodafone aan of Optus, woon je echter in een gehucht, hou lekker pre-paid aan... en neem Telstra (beste verbinding)

Mede kaaskoppen, wat doen jullie met nieuwjaar?
  woensdag 8 december 2010 @ 15:09:05 #127
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89678011
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 07:49 schreef HokkaHokka het volgende:
Feli Star met je baan! Ik ben ruim 2 maanden op zoek naar een functie (toevallig ook SEO business) maar heb het gevoel dat je niet altijd serieus wordt genomen door recruiters...
Vreemd. Ik had erg snel beet. Ik kan je via PM anders wel een recruiter aanbevelen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89699891
[/quote]

Vreemd. Ik had erg snel beet. Ik kan je via PM anders wel een recruiter aanbevelen.
[/quote]

Als je dat zou willen doen graag!. Probeer via linkedin contacten te leggen, wat positieve ervaringen meebrengt maar nog niets concreets.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:14:26 #129
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89701564
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:40 schreef HokkaHokka het volgende:
Als je dat zou willen doen graag!. Probeer via linkedin contacten te leggen, wat positieve ervaringen meebrengt maar nog niets concreets.
Zie je DM.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:14:59 #130
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89701589
-error-
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89706892
Toevallig vandaag in de winkel nog even naar Telstra gekeken. Voor elk gesprek betaal je een verbindingsfee van minimaal 32 cent en daarnaast nog eens 80 cent per minuut of zo. Nee dank u.

Is het in Nederland ook zo lastig om een iPhone 4 te krijgen? Bij Optus krijgen ze ze mondjesmaat binnen. Vanochtend bracht ik om 11:00 een bezoekje aan Optus. "We krijgen ze over een uur binnen, kom dan maar eens terug". 45 minuten later kwam ik terug, waren alle zojuist geleverde iPhones alweer verkocht. 2 klanten voor mij in de rij grepen de laatste. ^*&$#(
pi_89707021
Oh ja, voor de mensen die nog geen woonruimte hebben gevonden: laat je Nederlandse huurbaas/makelaar een Engelstalige referentie schrijven. Verhuurders vragen vaak om een referentie, en hoe makkelijker je het maakt voor ze, hoe sneller je een huis krijgt.
pi_89711665
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zie je DM.
Uh ik weet mijn goed niet waar ik je bericht kan vinden... :@ Kan je het anders sturen naar kdorresteijn@live.nl ?

Cheers
  donderdag 9 december 2010 @ 13:06:43 #134
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89715548
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:21 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]

Uh ik weet mijn goed niet waar ik je bericht kan vinden... :@ Kan je het anders sturen naar kdorresteijn@live.nl ?

Cheers
Een DM krijg je als het goed is als popup. Ik mail wel even.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 13 december 2010 @ 10:24:53 #135
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89865577
Vandaag laatste werkdag in NL.

Waar ben ik aan begonnen :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89868934
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2010 10:24 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag laatste werkdag in NL.

Waar ben ik aan begonnen :D
Heb je al een rekening bij een Australische bank geopend? Dan hoef je zodra je aankomt alleen even binnen te stappen en krijg je meteen pasjes en zo mee. Regel meteen een credit card, daar moet je misschien als migrant wat moeite voor doen. De meeste banken hebben een speciale migrant banking afdeling waarbij het wat makkelijker is om te regelen, zeker als je al een contract op zak hebt zal het geen probleem zijn.
  maandag 13 december 2010 @ 13:22:18 #137
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_89871091
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:09 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Heb je al een rekening bij een Australische bank geopend? Dan hoef je zodra je aankomt alleen even binnen te stappen en krijg je meteen pasjes en zo mee. Regel meteen een credit card, daar moet je misschien als migrant wat moeite voor doen. De meeste banken hebben een speciale migrant banking afdeling waarbij het wat makkelijker is om te regelen, zeker als je al een contract op zak hebt zal het geen probleem zijn.
Kan ik een rekening openen via het internet dan? Zonder TFN en adres?

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 13-12-2010 13:28:49 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_89871859
http://www.workingin-aust(...)/open-a-bank-account
Hier staan er 2 die het toelaten voor je aankomt.
pi_89893141
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:22 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kan ik een rekening openen via het internet dan? Zonder TFN en adres?
Ja, je kunt er dan ook geld naartoe overmaken maar nog niet afhalen. Daarvoor moet je met je paspoort naar een vestiging (de hoofdvestiging in Sydney in jouw geval). Dan wandel je zo met pasjes en al weer naar buiten. Vraag het niet te ver voor je vertrek aan omdat ze bij CommBank de pasjes vernietigen na drie weken (indertijd) en je een week of zo moet wachten op de nieuwe pasjes. Dus begin januari aanvragen. Misschien dat dit bij andere banken anders is.
pi_89906094
Ik zit zelf bij de ANZ, en die rekening had ik geopend enkele maanden voordat ik daadwerkelijk in Australie aankwam. Bij aankomst moet je dan binnen 6 weken in een kantoor naar keuze je pasje ophalen.

ANZ bevalt goed maar kost 5 dollar per maand. NAB is volgens mij gratis.

Meer info:
www.anz.com.au
www.nab.com.au
pi_90021276
Hoe zit het eigenlijk met het OV daar? Is het daar net zo normaal om met de bus/trein naar je werk te gaan als hier?
pi_90026859
En weer werk gevonden! Pfoe, wel een opluchting. Paar weekjes relaxen en dan in januari er vol tegenaan. Als er nog mensen in Melbourne werk zoeken, laat het ff weten via PM. Ze zoeken nog meer mensen.

Qua OV is het in Melbourne wel goed geregeld. Je hebt bussen, treinen en trams. Aangezien de wegen erg druk zijn gaan veel mensen met het OV. Maar het OV zelf is ook erg druk. Soms sta je echt als een sardientje in de trein. In het stadscentrum gaat de trein ondergronds, en is daar dan ook meer een metro.

In het centrum rijdt een gratis tram, maar daar moet je niet teveel van verwachten. Klein en vol.

Toen ik 5 jaar geleden in Sydney was, heb ik niet echt op het OV gelet. Ze hebben er treinen en bussen, maar trams heb ik niet gezien.

[ Bericht 34% gewijzigd door Kontiki op 17-12-2010 00:20:59 ]
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:49:34 #143
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90027988
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:14 schreef _Loki het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het OV daar? Is het daar net zo normaal om met de bus/trein naar je werk te gaan als hier?
Ja, dat wel. Maar dan moet het systeem wel goed zijn ;) In Sydney kun je bijna overal komen per trein.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:49:46 #144
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_90027994
Er waren er ooit diverse in Sydney, maar nu is er één hele tramlijn ('light rail').
Gelukkig hebben we wel een lightrail. Vooral voor touristen die echt alle touristische dingen willen doen.

Als je in het CBD werkt, is OV wel de beste optie denk ik. Hoe goed het te doen is, hangt helemaal af van waar je woont. Als je buiten het CBD werkt (en je hoeft niet via of richting het centrum), dan is de auto vaak wel een optie.
  vrijdag 17 december 2010 @ 00:51:48 #145
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_90028049
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:49 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar dan moet het systeem wel goed zijn ;) In Sydney kun je bijna overal komen per trein.
Niet echt... er zijn echt hele grote gebieden niet echt goed bereikbaar met de trein.

Bijvoorbeeld de Northern Beaches en veel van de Lower North Shore, maar ook veel Eastern Beaches zijn alleen goed te bereiken via bus.
pi_90028244
Oh ja, die monorail was ik vergeten:


Wel stoer ding.
  vrijdag 17 december 2010 @ 01:05:16 #147
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90028393
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:51 schreef SlamD het volgende:

[..]

Niet echt... er zijn echt hele grote gebieden niet echt goed bereikbaar met de trein.

Bijvoorbeeld de Northern Beaches en veel van de Lower North Shore, maar ook veel Eastern Beaches zijn alleen goed te bereiken via bus.
Vond ik wel meevallen toen ik er was, en ik zei ook bijna ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90029834
Woon zelf in de Northen Beaches, prachtige omgeving en lekker koel in de zomer (woon tegen het strand aan...) Er gaan om de 10 minuten bussen naar het CBD maar had ook liever hier een treintje gezien.

Maar goed het is waar je voor kiest. Vergelijk het hoe je in NL naar je werk toe ging/gaat. Ik woonde slechts 20 min. van r'dam vandaan met de auto (zonder file) maar deed er ruim 45 min over met de trein...
  vrijdag 17 december 2010 @ 03:48:25 #149
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_90030032
Ik ben laatst een paar dagen in Sydney geweest, wat een heerlijke stad zeg! O+. Toen ik terugkwam in Canberra moest ik wel weer even slikken. ;).
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:14:24 #150
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90035213
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 03:05 schreef HokkaHokka het volgende:
Woon zelf in de Northen Beaches, prachtige omgeving en lekker koel in de zomer (woon tegen het strand aan...) Er gaan om de 10 minuten bussen naar het CBD maar had ook liever hier een treintje gezien.

Maar goed het is waar je voor kiest. Vergelijk het hoe je in NL naar je werk toe ging/gaat. Ik woonde slechts 20 min. van r'dam vandaan met de auto (zonder file) maar deed er ruim 45 min over met de trein...
Gaat er geen boot vanuit Manly?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90035442
Ja die gaat om de 15 - 20 min. dacht ik. Maar met de bus is net zo snel genoeg waar ik woon...
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:30:54 #152
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_90035852
Als ik ooit rijk ben, wil ik wel ergens wonen op loopafstand van een ferry. Lijkt me echt een geweldige manier van dagelijks vervoer.
pi_90074920
Openbaar vervoer in Melbourne is een drama. Als je van en naar de CBD moet en in de buurt van een trein of tram woont is het nog te doen.

In de spits is het overvol. Trams rijden dan nauwelijks op tijd, ik zie regelmatig drie trams van dezelfde lijn achter elkaar rijden, niet echt volgens de dienstregeling. In de zomer gaat de boel regelmatig plat doordat rails door de hoge temperatuur verbuigt of het materieel er gewoon mee stopt. Veel trams hebben geen airco, erg prettig in de zomer. Als je tussen suburbs moet reizen is het helemaal een drama. Daar is het OV simpelweg niet op ingesteld, dus veel overstappen, lang op aansluitingen wachten en weinig diensten. Woon je in een van de nieuwe gebieden dan ben je helemaal het haasje want daar rijdt simpelweg geen OV. Veel mensen nemen dan ook de auto, en dat is te merken. Treinen zitten stampvol.

OV werkt voor mij prima maar voor veel mensen niet.
pi_90102387
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:30 schreef SlamD het volgende:
Als ik ooit rijk ben, wil ik wel ergens wonen op loopafstand van een ferry. Lijkt me echt een geweldige manier van dagelijks vervoer.
Je hoeft niet heel rijk te zijn om bij een ferry te wonen. Ik heb een paar jaar in Meadowbank gewoond, en ging vaak met de ferry naar het werk. Veel prettiger dan de trein.

1 van de nadelen van sydney vind ik toch wel hoe verslaafd ze zijn aan auto's. Van buitenwijk naar buitenwijk, ok. Maar al dat verkeer naar de CBD slaat nergens op. Maakt grote delen van het centrum ook een stuk onaangenamer.
  vrijdag 31 december 2010 @ 02:05:34 #155
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90662886
Nog 9 dagen, dan is het zover _O_

Ik krijg het nu wel een beetje benauwd hoor. Heb er onwijs zin in, maar de stap is toch wel erg groot :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 31 december 2010 @ 17:49:26 #156
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90684860
By the way; gelukkig nieuwjaar!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:06:17 #157
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90685641
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 02:05 schreef star_gazer het volgende:
Nog 9 dagen, dan is het zover _O_

Ik krijg het nu wel een beetje benauwd hoor. Heb er onwijs zin in, maar de stap is toch wel erg groot :D
Spannend *O* :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90697476
Vanaf het opera house perfect zicht gehad op de brug. PRACHTIG vuurwerk wat je echt niet wil missen..

Mede fokkers Happy New Year!!
pi_90733215
Gaaf topic,willen over een jaar emigreren .Blijf dit volgen !
  zondag 2 januari 2011 @ 13:53:23 #160
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90742835
Zijn er nog fokkers in Queensland? Merken jullie iets van de overstromingen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 3 januari 2011 @ 02:36:51 #161
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90779477
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 18:06 schreef donroyco het volgende:

[..]

Spannend *O* :D
6 days and counting!!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90785325
Ik ben echt heel benieuwd hoe het je gaat bevallen daar!
Hoe ga je dat de eerste dagen doen als je nog geen woonruimte hebt?
  maandag 3 januari 2011 @ 13:49:09 #163
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90790485
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:38 schreef _Loki het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd hoe het je gaat bevallen daar!
Hoe ga je dat de eerste dagen doen als je nog geen woonruimte hebt?
Ik heb drie weken een hostel :) Snel op jacht :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90791388
Ook al enig idee hoe je er eentje gaat zoeken/vinden?
  maandag 3 januari 2011 @ 14:11:12 #165
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90791470
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:09 schreef _Loki het volgende:
Ook al enig idee hoe je er eentje gaat zoeken/vinden?
www.gumtree.com.au :)

Zodra ik er ben, ga ik eerst een dag uitbrakken (jetlaaag) en aan de wandel, daarna de papierwinkel regelen (belastingnummer, medicare, bankrekening, mobiele telefoon) en daarna direct rondbellen :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90792557
Klinkt als een goed plan! :)
Is het makkelijk om daar iets te vinden?
Ik vraag eventjes veel maar ik ben geïnteresseerd. :D
  maandag 3 januari 2011 @ 16:54:32 #167
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90799764
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:36 schreef _Loki het volgende:
Klinkt als een goed plan! :)
Is het makkelijk om daar iets te vinden?
Ik vraag eventjes veel maar ik ben geïnteresseerd. :D
Er staat genoeg op. Of het ook makkelijk is om iets te vinden, ga ik vanzelf ontdekken.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90821264
Hou er rekening mee Star dat je waarschijnlijk gaat huren met een huisgenoot. Als dit ook je plan is prima. Een eigen appartement huren is haast onmogelijk omdat je simpelweg geen huurgeschiedenis heb opgebouwd. (dat wat je heb in NL telt niet....)

Ik geef je als tip mee, zorg ervoor dat er een contract is als je wat gevonden heb. En zorg voor "bonnetjes" als je je huur betaald. Hiermee kan je in de verdere toekomst makkelijker een eigen huis krijgen!

Pas ook op van die mafkezen die zeggen dat je in een of andere penthouse kan wonen voor slechts 250 per week. (Je herken ze aan het feit dat ze vaak in Engeland bivakeren en dat je naar xx rekeningnummer geld mag storten... :')

Succes!
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:26:44 #169
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_90822029
Een penthouse voor $250... wordt wellicht krap, maar het zou kunnen als je geen problemen hebt met het slapen op balkon, 2 mensen in de woonkamer en 3 personen per slaapkamer?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:47:11 #170
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90822552
Ik ga inderdaad voor een house share :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90865675
Vuurwerk in Melbourne viel me alles mee. Behoorlijk spectaculair, verdeeld over diverse flatgebouwen en de haven. Haalde het nog niet bij Sydney, maar het scheelt ook niet zo heel veel.

Wel bagger dat je in de haven (Docklands) geen eetkraampjes had, alleen restaurants. Ik denk dat je met een vergunning en een kraampje daar makkelijk een paar duizend blikjes frisdrank kunt verkopen op die avond.

Stargazer, veel succes en maak je geen zorgen! Voor je het weet voel je je thuis en lijkt Nederland opeens heel ver weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kontiki op 05-01-2011 00:59:31 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:20:11 #172
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90866286
Nog 4 dagen :X

Mijn slaapkamer bij paps en mams is uitgebaggerd en ik heb afscheid genomen van een paar familieleden. Alleen vrijdag nog mijn afscheidsfeestje en dan is het knallen!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_90866828
JOB HUNTING!!

Inmiddels die ene recruiter gemaild.... Hoop dat ze ook wat voor mij kan fiksen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 01:56:14 #174
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90866881
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:20 schreef star_gazer het volgende:
Nog 4 dagen :X

Mijn slaapkamer bij paps en mams is uitgebaggerd en ik heb afscheid genomen van een paar familieleden. Alleen vrijdag nog mijn afscheidsfeestje en dan is het knallen!
Voor een half jaar toch? Dan, indien het bevalt, plannen om echt te emigreren?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 5 januari 2011 @ 03:14:22 #175
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_90867728
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 01:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Voor een half jaar toch? Dan, indien het bevalt, plannen om echt te emigreren?
Jaar. En als het bevalt, houdt niemand me tegen om te blijven. Ik ga na een paar maanden toch over op een 457-visum, dus de mogelijkheden zijn er :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:38:32 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90897671
Klinkt goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:39:42 #177
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90897760
Een half jaar is echt zo om. :'(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90902258
Ik begin er dan ook steeds meer aan te denken om afstuderen achter m'n stage aan te plakken = 10 maanden en daarna onbeperkt :D
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:10:38 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91018192
Morgen is het zover... Afscheidsfeestje gehad, de boel is opgeruimd... Inpakken geblazen!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91021442
Volgende week vertrek ik weer terug naar Amsterdam ;(
Halfjaar gewoond hier, en dat beviel verdomd goed. Heb het er wel moeilijk mee dat ik mijn leven hier ga achterlaten.
pi_91021751
Denk je er ook aan om ooit terug te gaan om er te wonen?
pi_91021997
Nouja het probleem is natuurlijk dat Australia niet om de hoek ligt. Al mijn vrienden en familie achterlaten is een flinke stap, want ze kunnen niet even langskomen. Ook ben ik van mening dat er veel misstanden zijn in de Australische politiek, dat is ook iets om over na te denken als je wil emigreren.
Nieuw-Zeeland lijkt me dan leuker om te emigreren, maar dat is meer zo'n pensioen-land.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:03:19 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91024328
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:06 schreef Syr het volgende:
Ook ben ik van mening dat er veel misstanden zijn in de Australische politiek, dat is ook iets om over na te denken als je wil emigreren.
Dat heb ik met de politiek in de VS, ik zou me er erg druk om kunnen maken. Ik doe 't niet (meer) en ga gewoon m'n eigen gang zover dat gaat. Wat een opluchting! ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_91047743
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:06 schreef Syr het volgende:
Ook ben ik van mening dat er veel misstanden zijn in de Australische politiek, dat is ook iets om over na te denken als je wil emigreren.
Wat dan zoal?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:29:06 #185
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91047933
Succes star_gazer :*
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 9 januari 2011 @ 00:07:39 #186
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91050105
*slik* dat wordt huilen morgen op Schiphol :'(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:12:10 #187
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91050350
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:07 schreef star_gazer het volgende:
*slik* dat wordt huilen morgen op Schiphol :'(
Deed ik ook niet ;)
Mijn ouders wel :P
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91051511
Oooh morgen al, ik ben echt benieuwd hoe het je af gaat daar :D
Hou je ook nog een blog bij oid of hou je ons hier gewoon op de hoogte? :)
  zondag 9 januari 2011 @ 00:51:24 #189
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91052200
Ik ga wel janken hoor. Heb een supergoede band met mijn ouders en heb nu tot mijn 27e bij ze gewoond. Tja, het is gewoon tijd, al had ze ook iets minder extreem gemogen denk ik :)

Heb een blog, maar dat mocht ik niet posten van de mods :{ Ik zal af en toe hier posten.

Kan niet slapen :D

Ze geven kutweer op in Sydney :(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:56:01 #190
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91052373
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:51 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga wel janken hoor. Heb een supergoede band met mijn ouders en heb nu tot mijn 27e bij ze gewoond. Tja, het is gewoon tijd, al had ze ook iets minder extreem gemogen denk ik :)

Heb een blog, maar dat mocht ik niet posten van de mods :{ Ik zal af en toe hier posten.

Kan niet slapen :D

Ze geven kutweer op in Sydney :(
Doe dan gewoon PM'en :*

Hoe vlieg je trouwens? :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 9 januari 2011 @ 01:15:55 #191
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91053142
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:56 schreef donroyco het volgende:

[..]

Doe dan gewoon PM'en :*

Hoe vlieg je trouwens? :)
Amsterdam->Kuala Lumpur -> Sydney :) Mooie vlucht, 22 uur in totaal.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 9 januari 2011 @ 01:20:13 #192
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91053322
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Amsterdam->Kuala Lumpur -> Sydney :) Mooie vlucht, 22 uur in totaal.
Beter dan:
Amsterdam » Londen (14 uur wachten) » Singapore (12 uur wachten) » Adelaide
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91053842
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:25 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Wat dan zoal?
Immigratiebeleid, politieke discriminatie in Victoria (o.a. dat homoseksuelen niet mogen trouwen) en bovenal de situatie met de Indigenous people. De situatie is zo hopeloos en uitzichtloos dat ik er al depri van word als ik er alleen aan denk. Als je vervolgens kijkt naar hoe de regering zich inzet om dit te veranderen... nouja, conservatieven he.
In Nederland zijn er ook een aantal dingen waar ik het mee oneens ben, maar het gaat niet zo rigoureus tegen mijn idealen in als sommige Australische beleidsvormen.
  zondag 9 januari 2011 @ 02:01:05 #194
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91054390
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:51 schreef star_gazer het volgende:

Heb een blog, maar dat mocht ik niet posten van de mods

De content van je blog kun je ook hier plaatsen. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 9 januari 2011 @ 03:43:11 #195
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91056056
quote:
Op zondag 9 januari 2011 01:20 schreef donroyco het volgende:

[..]

Beter dan:
Amsterdam » Londen (14 uur wachten) » Singapore (12 uur wachten) » Adelaide
Ehm ja. Wellicht ook iets duurder ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91058728
Politiek is in elk land kut ben ik van mening... Woon nu 1,5 maand in Dee Why NSW en bevalt me prima!
  zondag 9 januari 2011 @ 12:59:12 #197
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91061659
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 03:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ehm ja. Wellicht ook iets duurder ;)
Ja, waarschijnlijk wel. Maar wel relaxter ;)

Enjoy your flight :7
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 10 januari 2011 @ 01:28:32 #198
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91100638
Zeau! Zit eindelijk in Kuala Lumpur. Vlucht goed verlopen,maar potverdorie wat een zit. Nog maar 9 uur te gaan inclusief wachten :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 10 januari 2011 @ 02:03:16 #199
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91101437
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 01:28 schreef star_gazer het volgende:
Zeau! Zit eindelijk in Kuala Lumpur. Vlucht goed verlopen,maar potverdorie wat een zit. Nog maar 9 uur te gaan inclusief wachten :')
Haha :D Wat heb je gedaan dan in het vliegtuig? Ik probeerde het ritme van Australië zoveel mogelijk te volgen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 10 januari 2011 @ 02:20:04 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_91101714
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:51 schreef star_gazer het volgende:

Heb een blog, maar dat mocht ik niet posten van de mods :{ Ik zal af en toe hier posten.

Huh?

Je kunt best een keer een linkje plaatsen (of je blog als homepage icon zetten bijv.) maar we hebben lui gehad die bleven refereren naar hun blog ("... de rest kun je lezen op m'n blog maar niet hier ...") en dat hebben we liever niet. Da's niet zo vreemd neem ik aan. ;)

Hou gewoon je blog bij maar kom hier ook posten. Allemaal blij.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 10 januari 2011 @ 04:14:25 #201
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_91102493
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:14 schreef HokkaHokka het volgende:
Politiek is in elk land kut ben ik van mening... Woon nu 1,5 maand in Dee Why NSW en bevalt me prima!
Het strand zag daar blauw van de bluebottles vrijdagavond (Manly ook trouwens). Niet echt een lekker gezicht...
pi_91103335
En star_gazer, hoe heb je je al die tijd vermaakt daar? :')
  maandag 10 januari 2011 @ 09:52:51 #203
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91104910
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 04:14 schreef SlamD het volgende:

[..]

Het strand zag daar blauw van de bluebottles vrijdagavond (Manly ook trouwens). Niet echt een lekker gezicht...
Die zijn heeeeeel vervelend ja.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 10 januari 2011 @ 18:18:54 #204
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91124600
quote:
Op maandag 10 januari 2011 02:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

Haha :D Wat heb je gedaan dan in het vliegtuig? Ik probeerde het ritme van Australië zoveel mogelijk te volgen.
Ik heb me voornamelijk stierlijk zitten vervelen, wat Tetris gedaan op de boordcomputer en zitten lezen. Het is nu 04:17 en ik ben klaarwakker... Jetlag :') ga er om 08:00 maar uit ofzo. Kijken of ik nog wat slaap kan vatten :W
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 10 januari 2011 @ 18:23:31 #205
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91124773
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb me voornamelijk stierlijk zitten vervelen, wat Tetris gedaan op de boordcomputer en zitten lezen. Het is nu 04:17 en ik ben klaarwakker... Jetlag :') ga er om 08:00 maar uit ofzo. Kijken of ik nog wat slaap kan vatten :W
Geen films gekeken? :o

Op de terugweg had ik 4 films gekeken :') :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91127807
Dat is ook wat ik ga doen denk ik, films tegen verveling ftw :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 03:13:45 #207
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_91148482
TV programma's tegen verveling ftw... veel minder frustrerend als je na 70% wegdommelt.

Een (relatief goedkope) vlucht met Korean Air geboekt naar London, en die schijnen niet altijd schermpjes in de stoel te hebben. Dus ik hoop maar dat ik uberhaupt iets te kijken heb, laat staan kiezen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:37:53 #208
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_91148895
Hoe krijg je vrienden in Australië als je geen geld hebt om dingen te doen en geen werk hebt, geen studie hebt, en eigenlijk niks hebt, behalve moeite met mensen aanspreken? :')

Oh en ik wilde deze week naar het strand in Sydney, maar welk strand is dan niet blauw? Ik wilde eigenlijk naar Bondi Beach. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_91148897
In totaal 3x gevlogen Aus naar NL.. allemaal in Economy class en moet zeggen wordt er helemaal gek van. Ben zelf 185 dus beenruimte kan nog net maar heb zwaar medelijden met mensen die langer zijn dan mij. Slapen lukt me simpelweg niet en met Quantas was het eten en service niet om aan te prijzen..! Singapore airlines raad ik zeker aan veel betere service. En ja die films, na 3 films wordt je kijken naar een mini scherm ook wel zat...

Mocht ik me fam. weer eens gaan bezoeken upgrade ik mezelf naar first class. Ondanks de belachelijke prijzen krijg je zeker waar voor je geld. Moet alleen ff goed sparen :9
pi_91148909
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:37 schreef Xaryna het volgende:
Hoe krijg je vrienden in Australië als je geen geld hebt om dingen te doen en geen werk hebt, geen studie hebt, en eigenlijk niks hebt, behalve moeite met mensen aanspreken? :')
Waar woon je en wat zijn je plannen. Als je een backpacker ben krijg je 9 van 10x automatisch vrienden via een hostel. Vertel je kamergenoten waar jij bent geweest die willen vast het een en ander horen! Volg een english business cursus op zo'n internationale school (in Sydney raad ik Kaplan aan zit aan York St dacht ik) daar ontmoet je ook veel mensen die in het zelfde schuitje zitten.....

Via linkedin zijn er verschillende groepen over nederlanders in Sydney. Die organiseren bijeenkomsten in cafe's b.v.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 04:59:12 #211
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_91148939
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 04:44 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]

Waar woon je en wat zijn je plannen. Als je een backpacker ben krijg je 9 van 10x automatisch vrienden via een hostel. Vertel je kamergenoten waar jij bent geweest die willen vast het een en ander horen! Volg een english business cursus op zo'n internationale school (in Sydney raad ik Kaplan aan zit aan York St dacht ik) daar ontmoet je ook veel mensen die in het zelfde schuitje zitten.....

Via linkedin zijn er verschillende groepen over nederlanders in Sydney. Die organiseren bijeenkomsten in cafe's b.v.
Ik zit een jaar lang in Sydney, deel een apartement met mijn vriend. Geen geld voor cursussen aangezien ik geen baan kan vinden ;(
Ik kan inderdaad op internet zoeken naar groepen die bijeenkomsten houden, dat is wel een goed idee :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 06:34:18 #212
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_91149083
Waren er nou ook fok!ers uit Brisbane? Behoorlijk serieus daar...

http://www.abc.net.au/news/stories/2011/01/11/3110450.htm
pi_91149099
Ben godsverklote blij dat ik weg heb kunnen komen uit Queensland! Inclusief evacuaties per boot en dwars door rivieren heenrijden. Heb veel vrienden in Brisbane maar die proberen morgen allemaal per vliegtuig ergens anders naar toe te gaan.
Nu in het niet zo droge, maar o zo veilige Melbourne :)
pi_91149424
Denk dat we paar oer hollanders erheen moeten sturen om eens uitleg te geven hoe om te gaan met water...:P

Sick als je dat filmpje ziet op news.com.au
pi_91150178
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 06:34 schreef SlamD het volgende:
Waren er nou ook fok!ers uit Brisbane? Behoorlijk serieus daar...

http://www.abc.net.au/news/stories/2011/01/11/3110450.htm
Mijn vriendin werkt in de CBD, die mocht vanochtend terug naar het hotel en heeft een vlucht morgenochtend terug naar Melbourne. Als het vliegveld tenminste nog open is tegen die tijd, dat ligt namelijk niet heel erg hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 08:49:12 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:50:08 #216
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91150193
Must. Not. sleep... Last van jetlag nu :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91156505
De vriendin zit dus mooi vast in Brisbane. Op 14 hoog in een hotel in aan Tank Street. Die gaat de komende dagen nergens naartoe tenzij de politie aan de deur komt bellen. De stroom in de CBD wordt vanaf een uur of zeven 's ochtends, of eerder, uitgezet omdat anders de ondergrondse transformator huisjes de lucht in vliegen. De CBD trein stations zijn allemaal laaggelegen dus de airport trein zal morgen waarschijnlijk niet rijden aangezien het water nog steeds stijgt en het morgen springtij is. Flessen zijn gevuld met water en er is eten voor een paar dagen. Hopen maar dat het een kwestie van uitzitten is tot zaterdag of zo wanneer het water naar verwachting weer zal zakken.

-O-
pi_91164832
Wow, dat is niet goed.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:51:02 #219
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91183131
Heftig hoor :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 12 januari 2011 @ 01:03:28 #220
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_91194465
Sterkte... ik neem aan dat communicatie alleen per postduif mogelijk is, dat lijkt me eigenlijk nog het meest frustrerende,
pi_91195135
De Airport trein reed nog (anderhalf uur wachten...), vlucht omgeboekt naar eentje eerder, over 5 minuten boarden en over twee-en-een-half uur thuis in Melbourne *O*
  woensdag 12 januari 2011 @ 02:15:54 #222
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91195795
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 01:39 schreef anarchitect het volgende:
De Airport trein reed nog (anderhalf uur wachten...), vlucht omgeboekt naar eentje eerder, over 5 minuten boarden en over twee-en-een-half uur thuis in Melbourne *O*
Pfoei, goed gedaan.

Hier in Syd is het niet echt zonnig, maar eigenlijk wel lekker aangenaam. Heb zojuist een rashie gekocht; van t weekend lekker surfen in Manly *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91198750
ooee surfen, dat is ook echt iets dat ik écht wil doen daar. :D
pi_91199002
Ik wil ook surfen, maar vrees dan eigenlijk dat ik er helemaal niks van bak en voor schut sta voor het hele strand :')

Sterkte aan iedereen in Queensland :*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_91200681
De ene kant van het land staat in brand, de andere kant stroomt over....

Ander onderwerp: ben erg tevreden met de pensioenregeling in Australie. Werkgevers betalen verplicht een bijdrage voor je pensioen, en dit gaat niet van je salaris af. Iedere Australier vanaf 18 jaar bouwt dus automatisch een flink bedrag op.
pi_91201551
Het is maar hoe je het bekijkt: het salaris wat op job sites staat is vrijwel altijd het 'package' salaris, en dat is inclusief super. Dat betaal je overigens zelf. In je contract zal ook staan dat als het huidige wettelijke minimumpercentage van 9% omhoog gaat het uit jouw zak komt. Het mooie is wel dat je geheel vrij bent om pensioenpotjes mee te nemen en samen te voegen. Niet zoals in Nederland binnen zoveel tijd na overstappen je potje meenemen want anders heb je pech en heb je ineens twee potjes. Loonstrookjes zijn ook lekker simpel: bruto - super - loonbelasting = netto.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:13:41 #227
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91201591
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 07:59 schreef _Loki het volgende:
ooee surfen, dat is ook echt iets dat ik écht wil doen daar. :D
Alsof je de enige nieuweling bent! Ik bak er ook nog geen zak van (afgelopen zomer in Frankrijk gesurft), maar dat boeit me helemaal niks. Moet ergens beginnen! Gewoon doen :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:26:14 #228
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91247934
IK HEB EEN KAMER *O*

58e verdieping in de world tower op Liverpool Street :D Geweldig uitzicht over Darling Harbour _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:27:32 #229
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91247973
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:26 schreef star_gazer het volgende:
IK HEB EEN KAMER *O*

58e verdieping in de world tower op Liverpool Street :D Geweldig uitzicht over Darling Harbour _O_
Nice, goed bezig _O_

Ik zat 2x in het Ibis Hotel World Square :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:27:51 #230
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91247982
Kolere zeg. Ik heb al hoogtevrees als ik in een soepbord kijk. :P

Doe eens wat foto's?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:29:12 #231
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91248028
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:27 schreef static het volgende:
Kolere zeg. Ik heb al hoogtevrees als ik in een soepbord kijk. :P
_O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:31:38 #232
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91248092
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:27 schreef static het volgende:
Kolere zeg. Ik heb al hoogtevrees als ik in een soepbord kijk. :P

Doe eens wat foto's?
:')

Foto's komen zaterdag of zondag wel, als ik er in zit :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:52:24 #233
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91248559
Sunday it is. :s)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_91248635
Oeps..
  donderdag 13 januari 2011 @ 01:57:59 #235
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91248666
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:26 schreef star_gazer het volgende:
IK HEB EEN KAMER *O*

58e verdieping in de world tower op Liverpool Street :D Geweldig uitzicht over Darling Harbour _O_
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:56 schreef HokkaHokka het volgende:
Star je zit waarschijnlijk in World Tower?? Hoop dat je huisgenoten flex zijn!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 13 januari 2011 @ 02:07:45 #236
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91248816
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:56 schreef HokkaHokka het volgende:
Oeps..
Chinese meid met moeder, Koreaanse meid en een Italiaan. Heel rustig en brandschoon allemaal. Echt een toplocatie, ben er erg blij mee.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91252347
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 10:12 schreef anarchitect het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt: het salaris wat op job sites staat is vrijwel altijd het 'package' salaris, en dat is inclusief super.
Ik heb de afgelopen maanden honderden vacatures langs zien komen, en slechts enkelen daarvan waren een package. Het loon wordt meestal juist zonder super genoemd. Alleen als er 'package' bij staat is het inclusief super.

quote:
In je contract zal ook staan dat als het huidige wettelijke minimumpercentage van 9% omhoog gaat het uit jouw zak komt.
Dit klopt gelukkig niet ;) : de overheid wil super het komende decenium gaan verhogen tot een percentage of 15%. Dat is nog steeds een verplichte bijdrage van de werkgever. Bedoel je soms salary sacrifice? Dat komt wel uit je eigen zak.
pi_91256656
Ooee gefeliciteerd Stargazer! Kijk uit naar de foto's! :)
Dat is trouwens heel snel, ik dacht dat het daar echt een ramp was om een kamer te krijgen!
pi_91257434
Vandaag 2 jobinterview gehad + ze deden referentie check...! Hopen dat ze me een contract gaan aanbieden :D
pi_91257628
Spannend! Waar heb je naar gesolliciteerd? Kan het zo snel niet terug vinden.

ik heb trouwens ineens een mailtje terug voor m'n stage. Ik mag solliciteren, ze gaat komende weken even de sollicitaties doorkijken dus dan kan ze me meteen feedback geven. :D
Maar dat moet ik dus eerst overleggen met m'n SLB'er en die is een beetje.. vreemd dus daar heb ik geen zin in.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:11:15 #241
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91280018
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 11:37 schreef _Loki het volgende:
Ooee gefeliciteerd Stargazer! Kijk uit naar de foto's! :)
Dat is trouwens heel snel, ik dacht dat het daar echt een ramp was om een kamer te krijgen!
Gewoon bellen, zo snel mogelijk gaan kijken en als je het leuk vind, aanbieden om een tijdelijke deposit te doen in ruil voor het weghalen van de ad :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:12:09 #242
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91280077
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 11:54 schreef HokkaHokka het volgende:
Vandaag 2 jobinterview gehad + ze deden referentie check...! Hopen dat ze me een contract gaan aanbieden :D
Spannend! *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91282200
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gewoon bellen, zo snel mogelijk gaan kijken en als je het leuk vind, aanbieden om een tijdelijke deposit te doen in ruil voor het weghalen van de ad :)
Dat is inderdaad heel handig, vragen of ze de ad weghalen in ruil voor deposit.
Ik wil ook naar Australië en al helemaal nu ik jouw verhalen allemaal lees ;(
pi_91298534
Via Seek.com zoeken naar jobs maar merk dat het lastig als buitenstaander een job te vinden. Ik heb via Linkedin contacten gelegd en zo bij een recruiter terecht gekomen die mij fantastisch heeft geholpen...
pi_91301033
Wooeehooee got a job!! *O*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 08:07:39 #246
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91302044
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 05:05 schreef HokkaHokka het volgende:
Wooeehooee got a job!! *O*
*O*

Wat / Waar?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91304653
Gefeliciteerd! :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:35 #248
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91310663
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:00 schreef _Loki het volgende:
Gefeliciteerd! :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:33:12 #249
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_91313137
Gefeliciteerd *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:38:21 #250
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91356115


*klik*

The view! Beetje slechte foto, maar het is door glas en het is ook nog eens bewolkt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:44:31 #251
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91356192
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 02:38 schreef star_gazer het volgende:
[ link | afbeelding ]

*klik*

The view! Beetje slechte foto, maar het is door glas en het is ook nog eens bewolkt.
Zie ik daar Star City Casino? :P
Ben ik nog geweest :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91361245
Wauw.
Je hebt het wel echt getroffen :')
  zondag 16 januari 2011 @ 00:39:31 #253
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91393670
Gisteren voor het eerst op stap geweest in Darlinghurst. Terugweg door Oxford street gelopen. Werd me daar een partij lastig gevallen door drag queens en trannies zeg, niet normaal!

Amsterdam is er niks bij :o
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 16 januari 2011 @ 00:40:08 #254
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91393700
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:39 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren voor het eerst op stap geweest in Darlinghurst. Terugweg door Oxford street gelopen. Werd me daar een partij lastig gevallen door drag queens en trannies zeg, niet normaal!

Amsterdam is er niks bij :o
Haha :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91398772
Heb een job als reruiter sales & marketing... Dus ben jij op zoek naar een job in de sales of marketing laat het me ff weten.... :P

Volgen jullie het cricket een beetje? Nederland doet dit jaar mee met world cup cricket 2011!!! ^O^
  maandag 17 januari 2011 @ 08:18:33 #256
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91450316
Vandaag timtams gekocht :9
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 17 januari 2011 @ 13:42:36 #257
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91460256
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:18 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag timtams gekocht :9
OMG, kun je een vrachtwagen opsturen? :9~
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91460399

Oh lord, dit? Ziet er geweldig uit.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:09:44 #259
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91461562
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:46 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Oh lord, dit? Ziet er geweldig uit.
*CRUNCH* *KAUW* ja.

Ze zijn in de aanbieding bij Coles _O_
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:30:23 #260
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91462588
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:46 schreef _Loki het volgende:
[ afbeelding ]
Oh lord, dit? Ziet er geweldig uit.
Het smaakt ook goddelijk :9
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91466140
Ik wil het, is het te bestellen?
Oh ik ben weer een stapje verder, ik heb in ieder geval het goede e-mail adres voor de psychologie-afdeling van the Royal Children's Hospital. Op de website stond een verkeerde :') Ik kon daar ook bij de onderzoeksafdeling solliciteren maar dat is te weinig om echt werkervaring te krijgen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:38:25 #262
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91880568
Happy Australia day
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91885784
:D
Wat gebeurt er op Australia day?
pi_91886089
Barbecuen!
pi_91887182
Haha met veel bier natuurlijk :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:46:10 #266
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91887632
BBQ gehad bij Bronte beach. Daarna het spektakel bij Darling Harbour! Awesome!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_91887991
Klinkt goed! Met wie was je er? :)
Heb je al wat mensen leren kennen trouwens?
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:24:38 #268
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91889016
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 11:54 schreef _Loki het volgende:
Klinkt goed! Met wie was je er? :)
Heb je al wat mensen leren kennen trouwens?
Was met collega's :) heb wel wat mensen leren kennen, maar de mensen buiten werk zijn bijna allemaal backpackers. Dat zijn geen langdurige vriendschappen. Ik heb wel via een site (Sydney Exchange) al wat reacties gekregen op mijn post op het friendship board, dus wie weet :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:53:41 #269
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91890047
Je vergeet Triple J's Hottest 100 luisteren _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:54:34 #270
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91890079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:53 schreef donroyco het volgende:
Je vergeet Triple J's Hottest 100 luisteren _O_
Die stond op :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:05:45 #271
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91890487
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 12:54 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Die stond op :D
:D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91929390
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:53 schreef donroyco het volgende:
Je vergeet Triple J's Hottest 100 luisteren _O_
Ja, die kut Angus & Julia Stone op #1 :(
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:41:10 #273
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_91930635
Zijn er hier Sydneysiders die zin hebben in een meet?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 06:44:00 #274
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92029858
FUUUUUUCK!!! Net wezen surfen in Manly. Vond het rustig in het water, maar het belletje ging niet rinkelen. Dat heb ik geweten! Bluebottles! Overal! En nog gestoken ook, wat een pijn is dat gek!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_92031108
iieew :{ Dah's niet best.
Ik wil ook surfen.
pi_92040042
quote:
5s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:41 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier Sydneysiders die zin hebben in een meet?
Ik, ik! Ik heb geen vrienden hier en ben wanhopig :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:57:05 #277
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_92040304
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:27 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ja, die kut Angus & Julia Stone op #1 :(
2009-editie was toffer, Mumford & Sons O+
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 30 januari 2011 @ 11:00:48 #278
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92069338
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:50 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ik, ik! Ik heb geen vrienden hier en ben wanhopig :')
Nou zeg. Het is toch leuk om een paar gelijkgestemden te ontmoeten of ben ik nou in de war :?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_92073931
Volgens mij, was ze serieus. :')
  zondag 30 januari 2011 @ 14:57:00 #280
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92077984
Ow OK. Het kwam nogal sarcastisch over vanwege de :')

Anyways, zojuist mijn eerste negatieve ervaring gehad. Met, jawel, mensen van Arabische afkomst (Lebs). Was lekker aan het hardlopen van Darling Harbour naar het Opera House, gaan er ineens twee van die microbrains mongool lopen doen. Eentje ging naast me lopen, de ander probeerde me te blokkeren. Ze waren met meer en waren nogal 'stevig' gebouwd, dus ik ben maar stoicijns doorgelopen. Ik daagde ze uiteindelijk maar uit voor een sprint en heb ze mijn rug laten zien (thank god for my legs, ik ben geen bijzondere loper maar kan echt gruwelijk hard sprinten :D).

Wat is dat toch met Arabieren? Waar ik ook ben, het is een ondankbaar, agressief en ronduit vervelend volk! Bah!

Ben na het lopen nog maar even naar Darling Harbour gegaan en heb lekker zitten chillen met een flesje cola om me ervan te verzekeren dat er niks mis is met de stad, maar dat het aan dat tuig ligt O+

[ Bericht 12% gewijzigd door star_gazer op 30-01-2011 15:05:26 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:05:28 #281
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_92078347
Lekker dan s_g :r
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 30 januari 2011 @ 15:07:51 #282
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_92078450
De ' :') ' was omdat ik het zelf nogal sneu van me vind. Niet omdat het niet serieus was. Meer van 'ik ben wanhopig want ik heb geen vrienden :') '

Snap je? :)

Ik heb alleen maar goede ervaringen met arabieren (ik ken er één :P ) maar wat jij hebt mee gemaakt klinkt zeker niet prettig...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 30 januari 2011 @ 15:11:44 #283
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92078633
Het is ook niet zo dat ze iets te winnen hadden ofzo. Ik was aan het lopen dus had helemaal niks bij me. Ze waren er gewoon op uit om hun primitieve agressiviteit te botvieren.

Kutvolk, ik ben ze zo beu. Waar ook ter wereld, het is TUIG :r Je zou je bijna afvragen of ze de Cronulla Riots niet aan zichzelf te danken hebben. Het verbaast me eigenlijk dat iets dergelijks nog niet is gebeurd in Nederland op grote schaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 30-01-2011 15:31:04 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 30 januari 2011 @ 18:11:58 #284
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_92087653
Godsamme, ze hebben mijn Hi Prepaid afgesloten omdat ik in 6 maanden niet opgewaardeerd heb :( Nu kan ik niet meer bellen/smsen of gebeld/gesmsd worden, en dus geen online betalingen doen (want sms TAN-code bevestiging). En de enige manier om weer aangesloten te worden, is om een nieuwe SIM-kaart aan te vragen, wat niet kan omdat ik dan online moet betalen en daarvoor een smsje moet kunnen lezen. Bovendien moet ik die SIM-kaart dan nog naar Australië zien te krijgen. Mooie boel!

En online betalen kan ik ook niet veranderen zonder post te ontvangen / persoonlijk aanwezig te zijn op een bank.

:(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_92095785
Oooh een goede vriend van m'n ouders heeft contacten in Australië, en ook met mensen die in het ziekenhuis van Sydney en Perth werken. Dus hij kan me wel eens helpen bij het vinden van een stage woo ;D

[ Bericht 5% gewijzigd door _Loki op 30-01-2011 21:30:10 ]
pi_92115529
Star wat je zegt er lopen een paar debielen rond i Aussie. Maar dat heb je in ELK land waar je ook tercht komt. Ik merk zelf dat fitness of sportief bezig zijn een absolute pre is in Sydney. Je ziet soms gasten lopen die zijn 16 maar hebben een lichaam van een kerel van 25.

Komt denk door de footy...(van voetbal zal het niet komen haha)

Xaryna heb je ING bank? Dat hbe ik ook, gewoon inloggen in je internetbankieren en je NL nummer wijzigen naar het NL nummer van je ouders of goede vriend.. Zo vaak bankier je waarschijnlijk toch niet...(ik laat me broer me overschrijvingen doen)

BTW world cup cricket NL speelt erin... Wie is in voor een pubmeeting en watch it?>
  maandag 31 januari 2011 @ 11:59:41 #287
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_92117257
@hokka, ja dat zou kunnen :) Alleen moet je dat scherm om te betalen binnen 10 minuten ofzo afronden en ik weet niet of ik iemand heb die paraat kan staan op die manier. Bovendien moet dat nummer veranderen ook via iets raars met post. Dan moet je de TAN-code via SMS eerst opzeggen dan weer heractiveren ofzo... Ik hou in ieder geval contact met mijn moeder, die weet dat soort dingen vaak te regelen. (Ik ben niet zo handig :') )

Waar wil je de pubmeeting doen en wanneer is het? :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 31 januari 2011 @ 12:41:31 #288
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92118701
quote:
Op maandag 31 januari 2011 11:59 schreef Xaryna het volgende
Waar wil je de pubmeeting doen en wanneer is het? :)
3 monkeys in CBD? Datum; geen idee.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 05:43:44 #289
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_92160266
Je wilt naar huis kunnen rollen?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:49:41 #290
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92163931
Zijn er hier studerenden die hier iets aan hebben? Textbookrebate....
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:16:32 #291
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92171825
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 05:43 schreef SlamD het volgende:
Je wilt naar huis kunnen rollen?
CBD is toch voor iedereen dichtbij? ~O>
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:36:49 #292
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92211112
Nog mensen in noord QLD?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:39:23 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_92211166
Is niet te hopen. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:19:22 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92212130
En als wel, hopelijk goed gebarricadeerd. Jee, wat een storm :{
pi_92213105
Wacht, dus er komen 3 mensen naar de Sydney meet? :P
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_92215026
Ik wou dat ik kon komen ;(
  donderdag 3 februari 2011 @ 06:04:22 #297
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92261069
Kan iemand de oven uitdoen? Goeiemorgen, wat is het heet deze week zeg. De trein is echt onbegaanbaar!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 10:51:37 #298
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92363210
Haha, ik voor 115 dollar een surfbord op de kop getikt. Vandaag mee wezen surfen in Bondi :D

Wat een gedoe trouwens zeg; de trein naar Bondi rijdt dit weekend niet :{ Begin te snappen waarom Cityrail Shittyrail wordt genoemd.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_92366999
Ik vond eigenlijk dat de treinen hier heel goed rijden, nooit problemen mee gehad. Niet dat ik zo vaak met de trein ga/ging, maar ik heb nog nooit vertraging of uitval gehad... Wel stampvol in de spits, maar ach.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_92401447
ALLES beter dan de NS.......
  zondag 6 februari 2011 @ 13:14:06 #301
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_92407357
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 09:29 schreef HokkaHokka het volgende:
ALLES beter dan de NS.......
Nou, dat valt tegenwoordig ook wel mee. Ze zien er zelf de lol ook wel van in dat het niet altijd mee zit :')

Australië #4
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')