abonnement Unibet Coolblue
pi_87287029
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:22 schreef BeardedDragon het volgende:
Kan iemand mij trouwens een goede indicatie geven voor het maandsalaris bruto voor een student HBO die International Business and Languages heeft gestudeerd?

Het betreft een functie die aansluit bij mijn opleiding (HBO niveau dus).

Ben 28 jaar en heb een groot gedeelte van de opleiding in het buitenland doorgebracht.
Daarnaast heb ik voor de opleiding startte nog vier jaar werk van MBO-niveau gedaan.
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

2200-2400 bruto zoiets denk ik als je 23 bent, zal iets meer zijn ivm werkervaring/leeftijd.

Ik zou de indicatie richting de 2500-2600 opgeven :Y
Ik heb die opleiding gedaan en verdiende toen ik ging werken 2500 bruto. Toen was ik 21 geloof ik. Dat ging wel omhoog nadat ik er even werkte.

Maar nu met die crisis weet ik niet of je echt hoog in moet schatten, hbo IBL is best wel algemeen en je moet het wel treffen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 18:03:59 #252
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87293009
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 18:49:08 #253
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87294604
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
waarom ga je er mee akkoord?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:10:52 #254
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87295593
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:49 schreef Sokz het volgende:

[..]

waarom ga je er mee akkoord?
Omdat ik blij ben dat ik eindelijk werk gevonden heb.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 20:49:28 #255
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_87300088
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:10 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Omdat ik blij ben dat ik eindelijk werk gevonden heb.
Vanuit een werkende situatie lekker doorsolliciteren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_87334460
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
Zij mogen jouw niet verplichten over te werken, tenminste niet meer dan gebruikelijk (uurtje per week oid). Volgens mij iig.

Zou gewoon de uren uit je contract werken en idd verder solliciteren.

Maarja ik zie nu dat je nog op de havo zit.. dus zou me er niet zoveel zorgen om maken hoor, centjes komen later wel ;). En als je het verder leuk of erg leerzaam vindt heb je er uiteindelijk misschien nog wat aan.
pi_87334790
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:15 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zo hey, da's weinig. Had ik niet verwacht.
Bedenk wel dat de mensen die hier posten bovengemiddeld verdienen anders zouden ze het hier niet plaatsen. En bovendien zijn er een hoop die ietwat overdrijven schat ik zo in.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:42:45 #258
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87335707
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
Nee, dit mag niet. Je hebt recht op het minimumloon per gewerkt uur. Onbetaald overwerk mag alleen als het normale uurloon ook hoger ligt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:59:50 #259
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87336470
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zij mogen jouw niet verplichten over te werken, tenminste niet meer dan gebruikelijk (uurtje per week oid). Volgens mij iig.

Zou gewoon de uren uit je contract werken en idd verder solliciteren.

Maarja ik zie nu dat je nog op de havo zit.. dus zou me er niet zoveel zorgen om maken hoor, centjes komen later wel ;). En als je het verder leuk of erg leerzaam vindt heb je er uiteindelijk misschien nog wat aan.
Mja da's thuisstudie, en krijg geen stufi, dus moet wel werken voor m'n geld. Ik ben ook aan het verder solliciteren, maar je wil niet weten hoeveel tientallen sollicitaties ik het afgelopen jaar al de deur uitgedaan heb. :P Dit was het enige waar ze me wilden hebben, dus ik verwacht ook niks anders op korte termijn.

Eerst werd ik trouwens ook maar voor 2 dagen betaald, nu gelukkig wel voor elke dag. Toen stond ik voor 2x2 uur op de lijst, dus werkte ik 's avonds 4 uur voor 16 euro nog wat bruto per week. Ik dacht al dat dat niet mocht nee :')

Maar kan ik niks ondernemen tot ik wat anders vind? Zonder ontslagen te worden dan :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87348415
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
Kan ik me nauwelijks voorstellen. Maar goed, het is jouw keuze om dit baantje aan te nemen en uit te blijven oefenen.
pi_87472893
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik doe het gewoon :P Ik heb een contract waarbij ik het minimumloon verdien, maar in feite maak ik het dubbele aantal uren aan 'verplichte' overuren die niet betaald worden. Komt neer op amper 2 euro bruto per uur.

Mijn vraag: Mag dit?
Hangt er dat niet vanaf way er in je contract staat?
pi_87570960
Had hier eerder gepost, maar toen kreeg ik een aanbod en had ik nog geen contract ondertekend. Nu heb ik inmiddels alle details in het contract ingezien en getekend.

01: Bedrijfstak: e-commerce
02: Functie: Junior Internet Marketeer
03: Opleiding: VMBO TL + MBO (niveau 3) Medewerker-beheer ICT + niet-relevante IT-certificering
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 38 (vrijdagmiddag vroeg klaar)
06: Aantal vakantiedagen: 29 + 8 ATV dagen
07: 13e maand: Nee, wel 5% bonus eind jaar (indien doelstellingen gehaald)
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: tja? 1400?
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd (wordt bijgehouden via inclock-systeem en automatisch geregistreerd en bij je verlofuren opgeteld).
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Laptop, fitnessabonnement, fietsregeling, collectieve zorgverzekering, ruime reiskostenvergoeding, contract voor onbepaalde tijd na 1 jaar dienstverband.

Het ontwikkelteam (hoofdkantoor) zit in Parijs en daar zal ik soms ook heen moeten. :)

Kortom: ik ben erg tevreden. Ik ben - als hobby - als sinds mijn jonge jeugd druk met internet en zie dit als een goede kans om verder in dit wereldje te komen. Tijdens mijn opleiding al snel teruggevallen van VWO naar het VMBO (vond huiswerk vervelend, was liever bezig met mijn websites). Ik heb al eerder als internet medewerker gewerkt, maar destijds (op 18 jarige leeftijd na het behalen van mijn MBO) verdiende ik iets van ¤850 euro netto p/maand. Snel geswitched naar de IT support en daar in de tussentijd wel redelijk gegroeid. Nu kan ik weer een stukje hogerop komen, met nota bene een aanbod uit mijn favoriete segment.

Let's go for it, heb er zin. Begin per november. :)
pi_87575759
01: Bedrijfstak:Autobranche
02: Functie:verkoopadministratie, aflevering en planning
03: Opleiding: VMBO kbl + MBO 3 Allround DTP (geen zak met mijn huidige werk te maken)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 29 + 8 ATV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: xxxx
09: Netto maand salaris: 1350
10: Overuren betaald: Heb ik bijna nooit, 1x per maand een half uurtje misschien
11: Werkervaring: 3 maanden
12: Goodies: auto onderdelen voor inkoopsprijs, gratis gebruik van werkplaats en eventuele vloeistoffen voor auto's op brandstof na, goodies van de auto leveranciers (laatst nog een broodrooster van suzuki gehad :P)

Ik ben heel tevreden met mijn werk, betaalt opzich wel leuk, klein bedrijfje dus ik mag en kan lekker meedenken voor de groei en kwaliteit ervan. ik zit daar via het uitzendbureau, over 2 weken hoor ik of ik wel of niet mag blijven.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:44:50 #264
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87576526
Per 1 november:

01: Bedrijfstak: Facilitair Management
02: Functie: Supervisor Servicedesk
03: Opleiding: MBO4 Filiaalbeheer (detailhandel)
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2100
09: Netto maand salaris: nog onbekend
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Ongeveer 5 jaar
12: Goodies: Niets bijzonders
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:24:56 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87612952
01: Bedrijfstak:Klein metaal
02: Functie: Elektromonteur woningbouw & utiliteit
03: Opleiding: MBO3 leiding gevend monteur; bezig met MBO4 Technicus
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ATV
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1790,-
09: Netto maand salaris: 1384,-
10: Overuren betaald: Ja, maar komen bijna nooit voor
11: Werkervaring: +/- 5 jaar
12: Goodies: Op reiskosten en onkostenvergoeding afhankelijk van project; verder niets bijzonders.

Tevreden ? Mwah ik denk dat ik een redelijk loon heb gekeken naar de sector waar in ik werk :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 16-10-2010 19:31:18 ]
pi_87617690
01: Bedrijfstak:Voortgezet onderwijs
02: Functie: Docent
03: Opleiding: Lerarenopleiding
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2843
09: Netto maand salaris: 1967 (inclusief 50 euri reiskosten)
10: Overuren betaald: Heb ik nooit
11: Werkervaring: 12 jaar, waarvan bijna 5 in het onderwijs.
12: Goodies: Een hok vol muitende kids, haha (nee hoor, heb alleen leuke kids)

Opmerking: Docenten werken ongeveer 42 uur per week zodat de overuren in de vakanties komen te zitten. Ik denk, ik zet het er maar bij want anders hoor ik alweer dat ik loop te klagen omdat ik veel vakantie heb.

Tevreden ? Nee, qua salaris is het wel oké, mare ik wil totaal iets anders, maakt niet uit wat zolang het salaris maar ongeveer hetzelfde is. Iemand nog een leuke baan voor mij in de aanbieding?
pi_87627636
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:24 schreef Vonkenboer het volgende:
01: Bedrijfstak:Klein metaal

Tevreden ? Mwah ik denk dat ik een redelijk loon heb gekeken naar de sector waar in ik werk :)
oh echt joh? :o

[ Bericht 44% gewijzigd door Vonkenboer op 17-10-2010 13:23:14 ]
pi_87628423
Nog mensen in de gezondheidszorg Verpleegkundigen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Eelcotje84 op 17-10-2010 12:40:42 ]
pi_87629704
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

oh echt joh? :o

Werken in de klein metaal als elektromonteur is geen vetpot, dat hebben ze mij aan het begin bij VBO elektrotechniek al gezegd :+ je moet het doen omdat je het vak leuk vind; niet om veel te kunnen verdienen aldus de leraar :P

Ik denk dat ik voor elektromonteur een redelijk loon heb; denk wel dat de lonen in het westen van het land veel hoger liggen dan hier in het oosten.

Het voordeel is wel weer dat er steeds minder echte vakmensen van de vakopleiding komen dus dat wekt een beetje schaarste in de komende jaren in de hand. Daardoor zal er meer vraag zijn, maar minder mensen om die vacactures in te vullen wat natuurlijk wel positief kan zijn. ;)
Blijf!!! van mijn post af!! :P

Maar wees blij dat je leuk werk hebt, ik gok dat er hier een hoop mensen rondlopen die aardig verdienen maar het totaal niet leuk vinden.. :)
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 13:24:00 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87630146
Whoeps ff de edit en de quote knop door elkaar gehaald :P
Enfin, dit was mijn post ;)

Werken in de klein metaal als elektromonteur is geen vetpot, dat hebben ze mij aan het begin bij VBO elektrotechniek al gezegd :+ je moet het doen omdat je het vak leuk vind; niet om veel te kunnen verdienen aldus de leraar :P

Ik denk dat ik voor elektromonteur een redelijk loon heb; denk wel dat de lonen in het westen van het land veel hoger liggen dan hier in het oosten.

Het voordeel is wel weer dat er steeds minder echte vakmensen van de vakopleiding komen dus dat wekt een beetje schaarste in de komende jaren in de hand. Daardoor zal er meer vraag zijn, maar minder mensen om die vacactures in te vullen wat natuurlijk wel positief kan zijn. ;)
pi_87641600
Als je ergens geen geld kan verdienen dan is het wel in de elektrotechniek :')!
pi_87641730
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je ergens geen geld kan verdienen dan is het wel in de elektrotechniek :')!
Succes is een keuze

*O*
pi_87646146
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Whoeps ff de edit en de quote knop door elkaar gehaald :P
Enfin, dit was mijn post ;)

Werken in de klein metaal als elektromonteur is geen vetpot, dat hebben ze mij aan het begin bij VBO elektrotechniek al gezegd :+ je moet het doen omdat je het vak leuk vind; niet om veel te kunnen verdienen aldus de leraar :P

Ik denk dat ik voor elektromonteur een redelijk loon heb; denk wel dat de lonen in het westen van het land veel hoger liggen dan hier in het oosten.

Het voordeel is wel weer dat er steeds minder echte vakmensen van de vakopleiding komen dus dat wekt een beetje schaarste in de komende jaren in de hand. Daardoor zal er meer vraag zijn, maar minder mensen om die vacactures in te vullen wat natuurlijk wel positief kan zijn. ;)
Hmm ja de goede mensen moet je met een vergrootglas zoeken dus het wordt wel beter :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87649231
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:29 schreef Eelcotje84 het volgende:
Nog mensen in de gezondheidszorg Verpleegkundigen?
hier zo :W
01: Bedrijfstak:zorg
02: Functie: verpleegkundige
03: Opleiding: MBO-V
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: iets van 5 weken
07: 13e maand: nee, maar wel een eindejaars uitkering van 6.75%
08: Bruto maand salaris: 1775 (incl onregelmatigheid) (vanaf 2011 ¤2033 ex. onregelmatigheid, als ik goed functioneer :P )
09: Netto maand salaris: 1365 (inclusief ¤40.- reiskosten, onregelmatigheid) (Vanaf 2011 ?)
10: Overuren betaald: keuze uit: tijd voor tijd of uitbetalen
11: Werkervaring: 3 jaar BBL ervaring. afgelopen juli vast aangenomen.

Tevreden: Nee!! Zwaar en hard werken. Het wordt zwaar onderbetaald voor wat je moet doen!!
Wel veel voldoening van tevreden patienten! (die wel steeds zeldzamer worden)
  maandag 18 oktober 2010 @ 07:24:46 #275
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87660760
Als je ergens geen geld mee kan verdienen, is dat met autisme :')

Succes is in zekere mate een keuze, als je geen initiatieven neemt, verandert er eerder niets dan weinig.
Waar een wil is, is een weg. Dat geeft niet direct succes, maar vaak wel een opstapje.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')