abonnement Unibet Coolblue
pi_86746726
quote:
Criminaliteit onder Antillianen en Marokkanen daalt


Steeds minder Rotterdammers van Antilliaanse en Marokkaanse komaf worden verdacht van een misdrijf.

Uit de meest recente cijfers, die burgemeester Ahmed Aboutaleb donderdag aan de gemeenteraad stuurt, blijkt wel dat Antillianen nog altijd vaker betrokken zijn bij een misdrijf dan andere bevolkingsgroepen. Dat blijkt uit de Monitor Antilliaanse en Marokkaanse Rotterdammers 2010.

Het aantal Antillianen dat wordt verdacht van een misdrijf, daalde van 8,8 procent in 2008 tot 7,2 procent in 2009. Dat is nog altijd hoger dan onder bijvoorbeeld Marokkanen. Onder die bevolkingsgroep daalde het percentage van 6,4 naar 4,6 procent.

Surinamers

Onder Surinamers is het bijna 4 procent en Turken bijna 3 procent. In 2004 werd nog een op de tien Antillianen verdacht van een misdrijf. Het gemiddelde onder alle Rotterdammers bedraagt circa 2 procent.

Het onderzoek laat ook zien dat bijna een derde van de Antillianen die in de havenstad wonen, tussen 2000 en 2009 wel eens in aanraking is geweest met de politie op verdenking van een misdrijf. Marokkanen (22,6 procent) en Surinamers (21,8 procent) ontlopen elkaar daarin niet veel. Het gemiddelde onder alle Rotterdammers ligt op 12,6 procent.

Speciaal beleid

Het onderzoek, uitgevoerd door de Erasmus Universiteit, schetst een beeld van de maatschappelijke positie van Antillianen en Marokkanen. Rotterdam kent voor beide risicogroepen speciaal beleid.

Zo concludeerden de onderzoekers onder andere dat het aantal Antillianen dat afhankelijk is van een uitkering, daalde van 18,6 procent naar 15,9 procent. Ook het aantal uitkeringsaanvragen onder Marokkanen daalde licht tot ruim 14 procent.

Discussie

In de havenstad laaide de afgelopen weken de discussie over criminaliteit onder Antillianen weer op. Dat gebeurde na een aantal incidenten waarbij Antillianen zowel als dader(s) als slachtoffer betrokken waren. Jongerenwerkers direct betrokken bij deze groep, stelden al dat de problemen zeker bestaan, maar minder groot zijn dan een aantal jaar geleden.

In Rotterdam wonen ruim 19.000 Antillianen. Het is al jaren bekend dat de criminaliteit onder deze groep relatief hoog is en dat jongeren vaak in herhaling vallen. De Antilliaanse gemeenschap houdt 3 oktober een manifestatie in Rotterdam om een statement te maken tegen vuurwapengeweld onder een kleine harde kern jongeren.
Wat een hoop goed nieuws de laatste tijd! ^O^

Minder criminaliteit en minder uitkeringen nodig. We wonen in een heerlijk land! w/


http://www.nu.nl/binnenla(...)arokkanen-daalt.html
pi_86746880
Ik verwacht een doodloop-topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86746964
De ingezette daling zou wel eens afgebroken kunnen worden met de huidige ontwikkelingen in Den Haag.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86747050
Geert, Mark en Maxime gaan er straks mee aan de haal, let maar op :')
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 23 september 2010 @ 13:42:10 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86747470
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ik verwacht een doodloop-topic.
Ik verwacht een aanval op het onderzoek en de onderzoekers.
pi_86747483
Oh, en in before the
"Aboutaleb presenteert een onderzoek waaruit blijkt dat allochtonen minder crimineel worden, jaja, wij van WC-eend adviseren.... MENSE OPE JE OGE!!!!!111"
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86747640
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik verwacht een aanval op het onderzoek en de onderzoekers.
Ja, of moeten we dit onderzoek nu wel serieus nemen.
pi_86747954
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:47 schreef Mylene het volgende:

[..]


Ja, of moeten we dit onderzoek nu wel serieus nemen.
Alleen onderzoeken serieus nemen, waarvan de uitkomsten je bevallen.
pi_86748091
En het gras is groen...
pi_86748158
Cucumber time!!! :P

Is het een keer een weekje rustig geweest of zo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_86748207
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Alleen onderzoeken serieus nemen, waarvan de uitkomsten je bevallen.
Nee...vooral al deze worsten voor je neus serieus nemen. :{w
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_86748378
Ik weet niet of de opmerking we wonen in een heerlijk land! toepasselijk is naar aanleiding van dit bericht, want deze gaat enkel over Rotterdam.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86748392
Dat het percentage Antillianen en Marokkanen daalt als het om criminaliteit gaat, wil nog niet zeggen dat de "criminilatieit onder Antillianen en Marokkanen daalt".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_86748400
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee...vooral al deze worsten voor je neus serieus nemen. :{w
Ow....een complot? vertel!
Goed nieuws kan natuurlijk niet echt waar zijn, dus ik ben benieuwd naar jouw theorie! :)
pi_86748519
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat het percentage Antillianen en Marokkanen daalt als het om criminaliteit gaat, wil nog niet zeggen dat de "criminilatieit onder Antillianen en Marokkanen daalt".
Wel als de groep niet significant groeit. En dit zijn year on year cijfers, reken dus maar zelf uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86748593
Ik vond nog een stukje over deze Monitor.
quote:
Het gaat op verschillende fronten niet goed met de Antilliaanse schooljeugd. Ze verzuimt relatief vaak van school en een groot deel verlaat vroegtijdig de school zonder diploma. Dat blijkt uit het onderzoek 'Uitvallers en doorzetters' in Rotterdam.

De Erasmus Universiteit maakte het onderzoek in opdracht van de gemeente Rotterdam. De studie is gebruikt voor de Monitor Antilliaanse en Marokkaanse Rotterdammers. Vooral kinderen uit eenoudergezinnen doen het relatief slecht. "Van deze Antilliaanse jongeren wordt 15 procent verdacht van crimineel gedrag, terwijl dat bij jongeren die opgroeien in een gezin met twee ouders, ruim 8 procent is'', constateren de onderzoekers.

Antilliaanse jongeren blijven in vergelijking met andere bevolkingsgroepen überhaupt langer hangen in de criminaliteit. Bijna driekwart groeit op in een eenoudergezin en minder dan een kwart wordt opgevoed in een gezin met twee ouders. Bij Turkse, Marokkaanse en autochtone jongeren is deze verdeling andersom. Wel kennen de Turken een grotere groep vroegtijdig schoolverlaters (20,1 procent), terwijl die onder de autochtonen 14 procent is. Het grootst is de groep vroegtijdig schoolverlaters onder westerse allochtonen (21,7 procent).

Speciaal onderwijs
"In vergelijking met kinderen uit een tweeoudergezin volgt een significant groot deel' van de Antilliaanse jongeren speciaal onderwijs", aldus de onderzoekers. Het gaat dan om praktijkonderwijs dat met name jongeren met leer- en opvoedmoeilijkheden herbergt. "We zien ook dat leerlingen die opgroeien in een eenoudergezin, vaker spijbelen dan kinderen uit een gezin met twee ouders."

Leraren reageren vooral kritisch op de instanties die moeten voorkomen dat jongeren uitvallen. Ze zeggen te beseffen dat het primair de taak is van ouders om ervoor te waken dat hun kinderen niet uitvallen, maar tegelijkertijd schieten de instanties "hopeloos tekort". Ook hebben de leerkrachten forse kritiek op de hulpverlening omdat in hun ogen onvoldoende wordt samengewerkt tussen instanties, waardoor de problemen niet worden opgelost.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86748668
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:12 schreef damian5700 het volgende:
Ik vond nog een stukje over deze Monitor.
[..]


Dit is dan het meest frappante:

quote:
Het grootst is de groep vroegtijdig schoolverlaters onder westerse allochtonen (21,7 procent).
Waaraan moet ik dan denken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_86748721
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:12 schreef damian5700 het volgende:
Ik vond nog een stukje over deze Monitor.
[..]


Wat is je obsessie met slecht nieuws?
Geniet dat er ook eens goed nieuws is! w/

quote:
'Het grootst is de groep vroegtijdig schoolverlaters onder westerse allochtonen (21,7 procent).
Vervelend....open er een topic over zou ik zeggen.
pi_86749104
De pakkans is lager geworden zeker :')
pi_86750271
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ow....een complot? vertel!
Goed nieuws kan natuurlijk niet echt waar zijn, dus ik ben benieuwd naar jouw theorie! :)
Joh :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_86756685
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:28 schreef Boekenwurm het volgende:
De pakkans is lager geworden zeker :')
En zoals laatst op 1Vandaag te zien was dat de aangiftebereidheid laag is omdat de politie toch weinig tot niets doet.

Sja, in combinatie met dat gegeven plus dat het van een persoon afkomt die zijn heimatland belangrijker vindt dan het land waar hij woont en zoals laatst ook geen enkele verantwoordelijkheid heeft genomen over de strandrellen heb ik geen enkel vertrouwen in de juistheid van het 'onderzoek'.

Bovendien zal het niet de eerste keer zijn om positieve berichten de wereld in te sturen om de multiflauwekul door de strot te duwen terwijl vaak juist het tegenovergestelde is.
pi_86756958
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En zoals laatst op 1Vandaag te zien was dat de aangiftebereidheid laag is omdat de politie toch weinig tot niets doet.

Sja, in combinatie met dat gegeven plus dat het van een persoon afkomt die zijn heimatland belangrijker vindt dan het land waar hij woont en zoals laatst ook geen enkele verantwoordelijkheid heeft genomen over de strandrellen heb ik geen enkel vertrouwen in de juistheid van het 'onderzoek'.

Bovendien zal het niet de eerste keer zijn om positieve berichten de wereld in te sturen om de multiflauwekul door de strot te duwen terwijl vaak juist het tegenovergestelde is.
Alleen betreft het hier verdenkingen (lees aantallen verdachten en dus niet aantallen opgepakte of aantallen daadwerkelijke criminelen) en is het rapport niet door of onder leiding van Aboutaleb opgesteld, doch zijn de resultaten slechts door hem gepresenteerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758254
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen betreft het hier verdenkingen (lees aantallen verdachten en dus niet aantallen opgepakte of aantallen daadwerkelijke criminelen) en is het rapport niet door of onder leiding van Aboutaleb opgesteld, doch zijn de resultaten slechts door hem gepresenteerd.
Er zijn hier mensen die het schijnbaar heel vervelend vinden dat de criminaliteit aan het dalen is....je zou bijna denken dat ze het echt jammer vinden.




[ Bericht 7% gewijzigd door Kingstown op 23-09-2010 18:50:43 ]
  donderdag 23 september 2010 @ 20:18:35 #25
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86763161
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er zijn hier mensen die het schijnbaar heel vervelend vinden dat de criminaliteit aan het dalen is....je zou bijna denken dat ze het echt jammer vinden.


[ afbeelding ]
_O-


Wel heb ik zo mijn twijfels, ik vind het enorm goed als het zo is, maar dit bericht zal hoogstwaarschijnlijk met wat gesteggel tot stand gekomen zijn. Zo gebeurt het ook vaak bij nieuws wat negatief uitpakt voor groeperingen.

Overdrijven, daar is de media een held in.
'sup.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')