De centrifugale kracht wordt minder, als je de snelheid in de bocht opvoert?quote:
quote:Op donderdag 23 september 2010 10:27 schreef motormuisxl het volgende:
Een paar voorbeelden:
1. Stapvoets 15 km
2. . nee, onveilige situatie ( auto in het gras)
1. je wiel kan in een spin raken? ( geen idee)
2. (olie word als het koud is dik en is daarom niet goed te peilen)
3. ? geen idee
4. gewoone verkeersregel aanhouden hier
5. ? helm verplicht
6. Ja optijd remmen gas los tijdje voor de bocht
7. soort van "pas op" er word iets aangegeven
Alvast super bedankt!!!
Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:40 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
De centrifugale kracht wordt minder, als je de snelheid in de bocht opvoert?
Weet je het zeker?
Meer snelheid is meer centrifugale kracht op motor en berijder, waardoor die laatste meer centripetale kracht moet genereren door meer met het lichaam te sturen.
Of denk ik verkeerd?
Weet je ook maar wat een centrifugale kracht is?quote:Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.
3.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:27 schreef motormuisxl het volgende:
7. Wat betekenen de knipperende lampjes bij de Matrix borden? 1. Niets - 2. Opletten gevaar - 3. De eerste waarschuwing van een verkeerswijziging. (de opvolgende matrixborden knipperen dus niet). ook deze was vrijwel niet duidelijk terug te vinden. Ik denk dat het alleen "opletten" betekend...maar wie weet...
Ik snap je vraag niet helemaal. Maar volgens mij vraag je of ik weet wat centrifugale kracht is... Ja dat weet ik.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weet je ook maar wat een centrifugale kracht is?
Beter.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
3.
Ik zit in het team dat de software onderhoudt dat onder andere de matrix-borden aanstuurt.
Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.
Klopt.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.
Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
Daar draait de vraag niet om volgens mij. Nouja lekker belangrijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.
Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.
Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
Ow natuurlijk. Wat dom van me.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:20 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.
Centrifugale kracht wordt dus meer. Dat dacht ik al.
Een typische uitspraak van mensen die te dom zijn om hun theorie-examen te halen.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:25 schreef motormuisxl het volgende:
Echt mafia praktijken dat CBR. Je doet echt met de helft niet meer na je examen. Alle echte kennis over verkeerssituaties wordt bijna niet meer gevraagd.
We zien je volgende gezakt-topic wel weer verschijnenquote:Ik denk dat ik tijdens mijn volgende theorie de Mag Dat vragen in onveilige situaties inderdaad met "nee" ga beantwoorden.
Omdat je hangt in een bocht drukt dat jou naar beneden inderdaad. Maar door de extra snelheid wil die kracht je toch de bocht uitslingeren. Dus meer gas geven betekend meer grip kan niet evenredig opgaan, anders zouden racemotoren bochten met 300+ km/h nemen.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:20 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.
Centrifugale kracht wordt dus meer. Dat dacht ik al.
Het is ook niet evenredig. Het is een combinatie van meerdere dingen. Je wordt op de weg gedrukt en tegelijkertijd voortgeduwd. Als je geen gas geeft gaat alle massa die normaal vooruit gaat, naar beneden toe.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:07 schreef 1299 het volgende:
[..]
Omdat je hangt in een bocht drukt dat jou naar beneden inderdaad. Maar door de extra snelheid wil die kracht je toch de bocht uitslingeren. Dus meer gas geven betekend meer grip kan niet evenredig opgaan, anders zouden racemotoren bochten met 300+ km/h nemen.
Niet alles natuurlijk. Het moet ergens heen die massa en als er aan getrokken wordt gaat het naar voren. Als je een blok hout aan een touw achter een auto hangt gaat hij toch ook 'zweven' als je hard genoeg rijdt.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef 1299 het volgende:
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Waarom zou de massa naar beneden toe gaan zonder gas bij te geven?
Bij zo'n 8 km per seconde wel, maar dat heeft hier niets mee te maken.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:27 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Niet alles natuurlijk. Het moet ergens heen die massa en als er aan getrokken wordt gaat het naar voren. Als je een blok hout aan een touw achter een auto hangt gaat hij toch ook 'zweven' als je hard genoeg rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |