abonnement Unibet Coolblue
pi_86741200
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag helaas met 1 fout teveel gezakt voor mijn motor theorieexamen. Nu denk ik dat ik een aantal foute redenaties heb gemaakt. Kunnen jullie mij vertellen hoe het CBR hier over denkt.

Heel vaak wordt er gevraagd "Mag dit" en dan denk ik.... jaaaa dat mag wel maar is wel zeer onveilig. Maar als ze vragen of het mag dan is het antwoord "ja". Echter vrees ik dat het CBR bij onveilige situaties "mag dat" als nee ziet.

Een paar voorbeelden:

1. Ik rij met 40 km per uur langst een rij geparkeerde auto's. Ik denk niet dat er een meter tussen zat maar dat was moeilijk te zien. Het was ook geen brede weg dus ik zat al bijna links. Dus ik denk...tja ik moet er toch langst dus dat mag ik best met 40 km per uur. Vrees echter dat deze fout was.

2. Ik rij op een dijkweggetje en er rijd een ongeloofelijk trage auto voor me. De auto rijd al half in het gras (rechts). De auto voert ook geen speciale verlichting. Nu was de vraag of ik hier voorbij mocht. Ik dacht.... tja er is geen inhaalverbod dus het MAG wel. Het was wel onveilig dus ik vrees dat ik ook hier nee had moeten antwoorden.

Nog wat andere vragen:

1. Wat gebeurt er met de centrifugale kracht als u in de bocht gas geeft. Ik moest eerst het woord al 3 keer lezen... want helaas was ik dat in mijn theorieboek niet tegengekomen. Ik had de keuze uit Niets - Die wordt minder - Die wordt krachtiger. Ik heb krachtiger geantwoord.... maar kan op Google niet echt vinden of dit goed is. Weten jullie dat?

2. Waneer moet ik het oliepeil checken. Bij een koude of warme motor. Veel verwoede discussies op Google of het met warme of koude motor moet. Ik verwacht met koude motor (voor aanvang van de rit).

3. Wat is de maximale snelheid van een zijspan. Dit is toch geen aanhangwagen? Mag dus volgens mij gewoon 120?

4. Ik rij een woonerf OP (dus niet af) en er komt een fiets van links. Heeft deze fiets voorrang? Ik denk dat het inrijden net als het verlaten van een woonerf een speciale manouvre is en dus moet ik alle verkeer voor laten gaan (dus ook de fiets). Klopt dit?

5. Ben ik verplicht de gordels in een zijspan te gebruiken en moet ik dan ook een help op?

6. Heeft "goed anticiperen" invloed op je brandstofverbruik? Ik denk van wel. Zo hoef ik niet zoveel of zo hard te remmen als ik tijdig een rood licht heb en dus verbruik ik minder brandstof. Echter twijfel ik nog of deze redenatie klopt.

7. Wat betekenen de knipperende lampjes bij de Matrix borden? 1. Niets - 2. Opletten gevaar - 3. De eerste waarschuwing van een verkeerswijziging. (de opvolgende matrixborden knipperen dus niet). ook deze was vrijwel niet duidelijk terug te vinden. Ik denk dat het alleen "opletten" betekend...maar wie weet...


Ik hoop dat jullie met helpen met de "Mag Dat" vragen en als jullie tijd hebben ook met de volgende vragen. Het is nogal wat

Alvast super bedankt!!!
pi_86741351
1. Nee
2. Nee

1. Die wordt minder
2. Warme motor (bij mij moet het wel, anders kan ik het niet lezen)
3. Zelfde als een motor
4. Nee, jij komt van rechts
5. Ja
6. Ja
7. Opletten gevaar

Heb je geen boekje waar je het in kan opzoeken?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pipo1234 op 23-09-2010 13:30:32 ]
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86741392
Je moet het verschil begrijpen tussen "mag dat" en "is dat verstandig om te doen".
Inhalen op een spoorwegovergang mag wel, maar is niet verstandig.

Verder is het wel jammer dat ze niet duidelijker specificeren wat je fout had... Bij mijn B wist ik welke 2 ik fout had, bij mijn A weet ik nu nog steeds niet welke 2 het precies waren.

1. Geen zone 30 of zo?
2. Zonder inhaalverbod mag dat.

1. (waar heb jij leren tellen?) Krachtiger.
2. Warm of koud maakt niet uit, als de motor maar warm (en recht) is weggezet, en de tijd heeft gekregen om de olie te laten zakken. Dus een kwartier na een rit, op de middenbok, kan het met warme motor, een dag later kan het nog steeds. NIET met draaiende motor.
3. klopt
4. Lees je theorieboek nog maar eens, want je hebt het fout.
5. Helm wel, gordel lijkt me verplicht als deze er in zit.
6. Ja. Politiek-correct antwoorden helpt ook :)
7. Ik gok op 3, maar het kan net zo goed 2 zijn... Het vraagt in ieder geval je aandacht.

http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php geeft (bij een gratis motorblad) 5 gratis oefenexamens.
censuur :O
pi_86741445
Ze maken die vragen expres zo krom om het moeilijker te maken.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86741537
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:33 schreef Pipo1234 het volgende:
1. Die wordt minder
De centrifugale kracht wordt minder, als je de snelheid in de bocht opvoert?
Weet je het zeker?

Meer snelheid is meer centrifugale kracht op motor en berijder, waardoor die laatste meer centripetale kracht moet genereren door meer met het lichaam te sturen.
Of denk ik verkeerd?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 23 september 2010 @ 10:41:57 #6
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_86741573
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:27 schreef motormuisxl het volgende:

Een paar voorbeelden:

1. Stapvoets 15 km

2. . nee, onveilige situatie ( auto in het gras)


1. je wiel kan in een spin raken? ( geen idee)

2. (olie word als het koud is dik en is daarom niet goed te peilen)

3. ? geen idee

4. gewoone verkeersregel aanhouden hier

5. ? helm verplicht

6. Ja optijd remmen gas los tijdje voor de bocht
7. soort van "pas op" er word iets aangegeven


Alvast super bedankt!!!
Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef LesMiserables het volgende:
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
pi_86741667
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:40 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

De centrifugale kracht wordt minder, als je de snelheid in de bocht opvoert?
Weet je het zeker?

Meer snelheid is meer centrifugale kracht op motor en berijder, waardoor die laatste meer centripetale kracht moet genereren door meer met het lichaam te sturen.
Of denk ik verkeerd?
Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86741825
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.
Weet je ook maar wat een centrifugale kracht is?
censuur :O
  donderdag 23 september 2010 @ 10:54:35 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_86741902
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:27 schreef motormuisxl het volgende:
7. Wat betekenen de knipperende lampjes bij de Matrix borden? 1. Niets - 2. Opletten gevaar - 3. De eerste waarschuwing van een verkeerswijziging. (de opvolgende matrixborden knipperen dus niet). ook deze was vrijwel niet duidelijk terug te vinden. Ik denk dat het alleen "opletten" betekend...maar wie weet...
3.
Ik zit in het team dat de software onderhoudt dat onder andere de matrix-borden aanstuurt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_86741904
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Weet je ook maar wat een centrifugale kracht is?
Ik snap je vraag niet helemaal. Maar volgens mij vraag je of ik weet wat centrifugale kracht is... Ja dat weet ik.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86741911
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

3.
Ik zit in het team dat de software onderhoudt dat onder andere de matrix-borden aanstuurt.
:') Beter.

Ik bedenk me trouwens net dat die vragen echt nergens over gaan. De meeste dingen doe je niets meer mee nadat je je rijbewijs hebt.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86742215
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:46 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Rijd jij zelf motor? Ik namelijk wel. Als je hard een bocht doorrijdt zonder gas wordt je bijna van de motor gegooid en met gas niet. Dus het wordt duidelijk minder. De massa gaat door de trekkende kracht naar voren en niet (meer) naar buiten toe.
Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.

Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
pi_86742329
Simpel bij alle vragen waar jij denkt het mag maar het is onveilig dan is het antwoord NEE.

Heel krom ja. Ik ken mij ook nog zo vraag herrineren tijdens een proef examen een weg buiten de bebouwde kom waar een bord 80 stond maar er lag een dun laagje sneeuw op de weg.

Je rijdt hier 80 KM per uur mag dat? Ik ja! Antwoord: Nee het is onveilig ach mens dat vraag je toch niet.
pi_86742511
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.

Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
Klopt.
censuur :O
pi_86743335
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.

Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
Daar draait de vraag niet om volgens mij. Nouja lekker belangrijk.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86746660
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:05 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik geloof er werkelijk geen zak van, de kracht is afhankelijk van de straal van de bocht, het gewicht van het voertuig en zeker niet onbelangrijk, de snelheid van je motor.

Als jij gas gaat geven dan wordt de centrifugaal kracht natuurlijk alleen maar groter.
En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.
Centrifugale kracht wordt dus meer. Dat dacht ik al.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_86746867
Whow! Echt super reacties!!!! Allereerst iedereen bedankt zover. Ik kan helaas niet iedereen beantwoorden maar merk dat de centrifugale kracht nogal wat vragen oproept. Ik kan het ook echt met Google niet vinden.

Echt mafia praktijken dat CBR. Je doet echt met de helft niet meer na je examen. Alle echte kennis over verkeerssituaties wordt bijna niet meer gevraagd.

@pipo 1234: Erg bedankt voor je waardevolle reacties. ik heb 2 theorieboeken en daar kon ik deze niet in vinden...

@RemcoDelft: Tja het verschil tussen mag dat en wanneer je daar ja en nee op moet antwoorden is erg raar. Vraag dan als CBR zijnde.... is het veilig! Thanks voor de antwoorden.

@ElectricEye: Ik denk dat jij gelijk hebt en dat de kracht groter word

@MVdejong: Thanks! Ik kon dit echt nergens vinden!!!

@UltraLaser: Ik denk dat ik tijdens mijn volgende theorie de Mag Dat vragen in onveilige situaties inderdaad met "nee" ga beantwoorden. Ontzettend bedankt!
pi_86747016
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:20 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.
Centrifugale kracht wordt dus meer. Dat dacht ik al.
Ow natuurlijk. :') Wat dom van me.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86748371
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:25 schreef motormuisxl het volgende:
Echt mafia praktijken dat CBR. Je doet echt met de helft niet meer na je examen. Alle echte kennis over verkeerssituaties wordt bijna niet meer gevraagd.
Een typische uitspraak van mensen die te dom zijn om hun theorie-examen te halen.
Na je praktijk kom je ongetwijfeld met de term NSB-ers op de proppen :W

quote:
Ik denk dat ik tijdens mijn volgende theorie de Mag Dat vragen in onveilige situaties inderdaad met "nee" ga beantwoorden.
We zien je volgende gezakt-topic wel weer verschijnen ;(
censuur :O
pi_86748422
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:20 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

En dat drukt jou op de motor en de motor op de weg.
Centrifugale kracht wordt dus meer. Dat dacht ik al.
Omdat je hangt in een bocht drukt dat jou naar beneden inderdaad. Maar door de extra snelheid wil die kracht je toch de bocht uitslingeren. Dus meer gas geven betekend meer grip kan niet evenredig opgaan, anders zouden racemotoren bochten met 300+ km/h nemen.
pi_86748522
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:07 schreef 1299 het volgende:

[..]

Omdat je hangt in een bocht drukt dat jou naar beneden inderdaad. Maar door de extra snelheid wil die kracht je toch de bocht uitslingeren. Dus meer gas geven betekend meer grip kan niet evenredig opgaan, anders zouden racemotoren bochten met 300+ km/h nemen.
Het is ook niet evenredig. Het is een combinatie van meerdere dingen. Je wordt op de weg gedrukt en tegelijkertijd voortgeduwd. Als je geen gas geeft gaat alle massa die normaal vooruit gaat, naar beneden toe.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86748875
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Waarom zou de massa naar beneden toe gaan zonder gas bij te geven?
pi_86749095
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:21 schreef 1299 het volgende:
Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Waarom zou de massa naar beneden toe gaan zonder gas bij te geven?
Niet alles natuurlijk. Het moet ergens heen die massa en als er aan getrokken wordt gaat het naar voren. Als je een blok hout aan een touw achter een auto hangt gaat hij toch ook 'zweven' als je hard genoeg rijdt.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_86750539
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:27 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Niet alles natuurlijk. Het moet ergens heen die massa en als er aan getrokken wordt gaat het naar voren. Als je een blok hout aan een touw achter een auto hangt gaat hij toch ook 'zweven' als je hard genoeg rijdt.
Bij zo'n 8 km per seconde wel, maar dat heeft hier niets mee te maken.
Qua mechanica komt er een hoop onzin langs in dit topic!
censuur :O
pi_86750644
Alleen als je heel hard versnelt, niet als je gewoon constant hard rijdt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')