abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 september 2010 @ 23:02:54 #1
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733013
Beste mede-Fokkers,

ik werk ongeveer anderhalf jaar bij een ICT dienstverlener, wij maken ERP Software. Mijn functie is helpdeskmedewerker, met als doel veel kennis op te doen om consultant te worden. Na 1 jaar zou ik consultant worden, maar anderhalf jaar verder werk ik nog steeds als helpdeskmedewerker omdat er niet voldoende werk voor consultants is. Wel ben ik bezig met consultancy taken, zoals het geven van cursussen en maken van management rapportages. Tot zover een stukje achtergrond informatie.

Mijn (tijdelijke) contract is bijna afgelopen en binnenkort moet ik dus een verlenging (of vast) contract krijgen. Ik verwacht deze te krijgen, omdat ik goed presteer en het bedrijf gezond is. Echter, mijn directeur heeft besloten om alle nieuwe medewerkers en contractverlengers een test te laten maken, waarin persoonlijkheid en IQ getest wordt.

Ik was het er niet mee eens dat ik deze test moest maken, omdat ik het een beetje beledigend vond. Ik ben dus naar de directeur gestapt dat ik geen toegevoegde waarde zag in deze test, omdat ik er al geruime tijd naar tevredenheid van beide kanten werkt. Hij gaf aan de test als belangrijke ondersteuning te zien om een beter beeld van medewerkers te krijgen, om zo beter te kunnen sturen en kaf van het koren te scheiden. Ik heb hem verteld dat ik de test zou maken, maar dat ik er wel kritisch over was.

Vanavond heb ik eens via Google naar wat meer informatie over de test gezocht. Het blijkt dat het een scientology test is, zie hier wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Capacity_Analysis. Ik ben er ook achter gekomen dat de directeur van het bedrijf waar mijn directeur de testen koopt (Jobperformia) een fervente scienyology aanhangster is.

Dit is haar linkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/jos-koster/10/99/776
Dit is haar eigen website: http://scientologist.myhomepage.org/joskoster/

Ik heb op verschillende sites kritische noten gelezen over haar persoon en haar methodieken:
http://www.b-org.demon.nl(...)pport-inspectie.html

Ik ga dus morgen proberen mijn directeur in te laten zien dat hij gebruik maakt van een kwakzalver scientology test. Mijn directeur heeft een aversie van religie en ik hoop dat hij mij gelooft, want dit is echt belachelijk!

Samenvatting
Directeur wilt TS scientology test laten maken om aan de hand van de uitslag te beoordelen of TS contractverlenging krijgt. Directeur weet niet dat het een scientology test is en denkt dat het een goed middel is om zijn personeel te beoordelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door L3IPO op 22-09-2010 23:49:07 ]
Humans dont deserve to live...
pi_86733175
Nu hopen dat je baas dit topic niet ziet. :')
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 22 september 2010 @ 23:07:23 #3
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733205
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:06 schreef Sheepcidus het volgende:
Nu hopen dat je baas dit topic niet ziet. :')
Why not? Ik ga dit mijn baas morgen allemaal vertellen. Hij baseert info over medewerkers op een onzin test die hem grof geld kost.
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:08:05 #4
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_86733241
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:02 schreef L3IPO het volgende:
Ik ben er ook achter gekomen dat de directeur van het bedrijf waar mijn directeur de testen koopt (Jobperformia) een fervente scienyology aanhangster is.
Die idioten zitten ook overal :{w
quote:
Ik ga dus morgen proberen mijn directeur in te laten zien dat hij zichzelf een kwakzalver scienyology test aan heeft laten smeren door scientology mensen. Mijn directeur heeft een aversie van religie en ik hoop dat hij mij gelooft, want dit is echt belachelijk!
Nogal. Je hebt genoeg bewijzen, toch?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  woensdag 22 september 2010 @ 23:09:22 #5
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733288
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:08 schreef Wickedangel het volgende:
Die idioten zitten ook overal :{w
Kijk, ik heb geen bezwaar als iemand scientology aanhangt en bouwvakker is. Maar deze persoon levert IQ en persoonlijkheidstesten die gebaseerd zijn op scientology "onderzoek".

quote:
Nogal. Je hebt genoeg bewijzen, toch?
Ik vind van wel, maar ik heb 2 dingen tegen:

1. Het zijn "maar" internet bronnen (alhoewel die Wiki pagina redelijk overtuigend is)
2. Ik ben niet echt betrouwbaar, aangezien ik al aangegeven heb aan mijn directeur dat ik die test geen toegevoegde waarde vond hebben.
Humans dont deserve to live...
pi_86733331
Dat is wel zuur ja :{
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86733333
Ooh ik las het verkeerd dacht dat je baas een scientologist was.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_86733338
Ik moet er eigenlijk wel om lachen :D
pi_86733355
Zeer veel respect voor TS als hij dit doet, succes!
Ik heb zelf een hekel aan dat debiele geloof wat alleen om geldklopperij draait.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:12:07 #10
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733410
Ik ben echt redelijk geschokt door dit hele verhaal ;(

[ Bericht 23% gewijzigd door L3IPO op 23-09-2010 15:57:00 ]
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:12:22 #11
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_86733415
Dat je directeur zich deze onzin aan laat smeren. Je zou toch zeggen dat zo'n man wijs genoeg is om daar niet in te trappen.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:13:23 #12
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733445
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:12 schreef RichardHammond het volgende:
Dat je directeur zich deze onzin aan laat smeren. Je zou toch zeggen dat zo'n man wijs genoeg is om daar niet in te trappen.
Ik heb veel respect voor onze directeur, hij is echt superslim. Maar dit bedrijf, jobperformia, is gewoon gehaaid geweest denk ik...
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:13:49 #13
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_86733466
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef L3IPO het volgende:
Ik vind van wel, maar ik heb 2 dingen tegen:

1. Het zijn "maar" internet bronnen (alhoewel die Wiki pagina redelijk overtuigend is)
Haar website is ook nogal een hint ;)
quote:
2. Ik ben niet echt betrouwbaar, aangezien ik al aangegeven heb aan mijn directeur dat ik die test geen toegevoegde waarde vond hebben.
Snap ik. Maar hij zal ook begrijpen dat je verder hebt gespit, juist omdat je het niet eens met de test was.
Veel succes en laat weten hoe het loopt.
Trouwens, als hij erin volhardt, zou ik heel gauw wegwezen bij dat bedrijf.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  woensdag 22 september 2010 @ 23:13:51 #14
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733469
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:10 schreef n_uniet het volgende:
Ik moet er eigenlijk wel om lachen :D
Je beseft dat mijn baan (en dus hypotheek etc) van die test af zou kunnen hangen?
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:15:52 #15
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733538
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:13 schreef Wickedangel het volgende:
Haar website is ook nogal een hint ;)
Wie zegt dat het haar website is? Misschien is het wel laster tegen de persoon, snappie? Internet is daarom moeilijk als bron...

quote:
Snap ik. Maar hij zal ook begrijpen dat je verder hebt gespit, juist omdat je het niet eens met de test was.
Veel succes en laat weten hoe het loopt.
Trouwens, als hij erin volhardt, zou ik heel gauw wegwezen bij dat bedrijf.
Het is niet zo dat het nu een goeie tijd is om van baan te wisselen, plus dat ik een hypotheek en weinig spaargeld heb. En het bedrijf/de baan bevalt me verder goed.
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:20:03 #16
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_86733700
Ach, dan zou ik gewoon kijken waar het schip strand. Gaat de directeur zelf ook de test maken? Zou ik persoonlijk wel zo loyaal vinden richting het personeel. Maar het loopt waarschijnlijk wel los!
  woensdag 22 september 2010 @ 23:21:14 #17
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733755
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:20 schreef RichardHammond het volgende:
Ach, dan zou ik gewoon kijken waar het schip strand. Gaat de directeur zelf ook de test maken? Zou ik persoonlijk wel zo loyaal vinden richting het personeel. Maar het loopt waarschijnlijk wel los!
Hij zei dat ie de test ook wilde gaan maken ja...maar vergeet niet, die test door iedereen laten maken kost duizenden euro's...
Humans dont deserve to live...
pi_86733777
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:13 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Je beseft dat mijn baan (en dus hypotheek etc) van die test af zou kunnen hangen?
Het is natuurlijk idioot wat er gaat gebeuren en ik zou zelf ook niet in jouw schoenen willen staan. Toch lijkt die baas van jou mij ook niet al te verstandig. Hij laat zo'n test afnemen zonder zichzelf erover in te lezen.

Ik vond het grappig omdat je in een debiele situatie terecht bent gekomen en afhankelijk bent van rare figuren. Het is verder natuurlijk kut voor jou.
  woensdag 22 september 2010 @ 23:21:48 #19
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_86733781
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:15 schreef L3IPO het volgende:
Wie zegt dat het haar website is? Misschien is het wel laster tegen de persoon, snappie? Internet is daarom moeilijk als bron...
Niet bij stilgestaan. Maar goed, het lijkt wel overeen te komen met die test.
quote:
Het is niet zo dat het nu een goeie tijd is om van baan te wisselen, plus dat ik een hypotheek en weinig spaargeld heb. En het bedrijf/de baan bevalt me verder goed.
Dat zijn zeker serieuze overwegingen :Y Persoonlijk zou ik liever op een kartonnetje op straat slapen dan de kas van Scientology te spekken.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_86733924
Ben je er echt heel erg zeker van? Veel van dit soort testen lijken op elkaar he
pi_86733928
Ik ben niet echt thuis in de hypotheekmarkt maar die kan je dus krijgen bij een tijdelijk contract?
  woensdag 22 september 2010 @ 23:25:10 #22
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86733951
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef Wickedangel het volgende:
Dat zijn zeker serieuze overwegingen :Y Persoonlijk zou ik liever op een kartonnetje op straat slapen dan de kas van Scientology te spekken.
Beetje makkelijk gezegd. Als hij mij niet geloofd, dan moet ik de test gaan maken en zal ik hem ook maken. Ik ben verder niet bang voor de uitslag van de test ofzo...
Humans dont deserve to live...
  woensdag 22 september 2010 @ 23:28:26 #23
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86734129
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef Stali het volgende:
Ben je er echt heel erg zeker van? Veel van dit soort testen lijken op elkaar he
Nee. Hoe zou ik er 100% zeker van kunnen zijn? Maar waar ik wel zeker van ben:

1. Meerdere vage bronnen op internet geven aan dat Jobperformia tests scientology tests zijn.
2. Een collega van mij heeft de test al gemaakt en heeft aangegeven dat de test identiek is aan de beschrijving van de wikipedia pagina over de scientology test.
3. De directeur van Jobperformia is een fanatieke scientology aanhanger.
4. Toevallig? Op http://www.oca.scientology.org/index.php (officiele scientology pagina) geven zij aan dat dergelijke tests 500 dollar kunnen kosten en dat je ze via scientology "gratis" kan doen. De kosten voor deze test voor mijn directeur? Juist, 500 euro per test...
Humans dont deserve to live...
pi_86734132
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Beetje makkelijk gezegd. Als hij mij niet geloofd, dan moet ik de test gaan maken en zal ik hem ook maken. Ik ben verder niet bang voor de uitslag van de test ofzo...
Goed inlezen en antwoorden geven die bij de idealen van de kerk horen. ^O^
pi_86734136
Benieuwd naar het eindresultaat. Kan je je baan kosten, maar ook hoog in waardering laten stijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')