abonnement Unibet Coolblue
pi_86723388
MIjn ouders zijn enkele jaren geleden uit elkaar gegaan, mijn vader wilde niet meer verder. MIjn moeder heeft hier tot op de dag van vandaag veel last van. Ze kan/wil mijn vader absoluut niet meer treffen. Nu wordt onze kleine binnenkort 1 jaar en hebben we besloten gewoon iedereen op hetzelfde moment uit te nodigen. Ik vind het belangrijk dat opa en oma er op dit soort belangrijke momenten allebei zijn. Ik weet -want ik heb dit al eens besproken met mijn moeder- dat zij dan ws zal kiezen er niet bij te zijn. Dat betekent dus dat zij steevast op zijn feestjes afwezig zal zijn.

Hoe doen andere kinderen van gescheiden ouders dit voor hun kleine?
pi_86723506
Kun je niet afspreken dat ze op verschillende tijdstippen komen, zodat ze elkaar niet treffen? Je kleine is de hele dag jarig en als ze zo jong zijn hoef je er als bezoek echt niet de hele dag bij te zijn.
pi_86723507
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:45 schreef lalie het volgende:
MIjn ouders zijn enkele jaren geleden uit elkaar gegaan, mijn vader wilde niet meer verder. MIjn moeder heeft hier tot op de dag van vandaag veel last van. Ze kan/wil mijn vader absoluut niet meer treffen. Nu wordt onze kleine binnenkort 1 jaar en hebben we besloten gewoon iedereen op hetzelfde moment uit te nodigen. Ik vind het belangrijk dat opa en oma er op dit soort belangrijke momenten allebei zijn. Ik weet -want ik heb dit al eens besproken met mijn moeder- dat zij dan ws zal kiezen er niet bij te zijn. Dat betekent dus dat zij steevast op zijn feestjes afwezig zal zijn.

Hoe doen andere kinderen van gescheiden ouders dit voor hun kleine?
Dit doet me denken aan een bepaalde Friends-aflevering :D .

Voor de rest..tja,, je ouders dienen eigenlijk niet zo kinderachtig te doen en in het belang van jullie en jullie poepje in ieder geval op zo'n dag 'even normaal' tegen elkaar doen.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:48:39 #4
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86723509
Ik zie m'n opa & oma gewoon allebei niet ^O^

En daar is m'n verjaardag geen uitzondering op *O*
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 22 september 2010 @ 19:53:12 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86723666
Als TS het echt belangrijk vindt dat ze allebei op die dag komen zou ik het doen zoals nummer_zoveel oppert.
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kun je niet afspreken dat ze op verschillende tijdstippen komen, zodat ze elkaar niet treffen? Je kleine is de hele dag jarig en als ze zo jong zijn hoef je er als bezoek echt niet de hele dag bij te zijn.
Maar ik ben zelf persoonlijk meer van de 'dan vieren we het, graag of helemaal niet'.
***
pi_86723693
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan een bepaalde Friends-aflevering :D .

Voor de rest..tja,, je ouders dienen eigenlijk niet zo kinderachtig te doen en in het belang van jullie en jullie poepje in ieder geval op zo'n dag 'even normaal' tegen elkaar doen.
Maar als ze dat niet doen, kun je daar als kind verder weinig aan doen.

En soms is er ook gewoon teveel gebeurd..
Je kan ze eigenlijk alleen op verschillende tijdstippen uitnodigen idd, maar als je dat niet wil, tja, dan is die keuze aan je moeder, komt ze misschien een dag later ofzo. (Mijn ouders zien elkaar wel gewoon, zouden ze dat niet willen, zou ik ze wel op verschillende tijden of zelfs dagen vragen)
compact en kleverig.
pi_86723959
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Als TS het echt belangrijk vindt dat ze allebei op die dag komen zou ik het doen zoals nummer_zoveel oppert.
[..]



Maar ik ben zelf persoonlijk meer van de 'dan vieren we het, graag of helemaal niet'.
Ook als je daar je moeder mee zou kwetsen ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86724231
Apart uitnodigen, altijd gedaan ook.
Zelf heb ik ze ook liever niet bij elkaar.

Succes en een fijne verjaardag voor jullie allemaal.
pi_86724920
ik heb laatst de "meer is beter" tactiek toegepast en dat werkte best aardig! gewoon dusdanig veel mensen die je wel tof vind uitnodigen dat men geen kans krijgt te ruzieen of overmatig te discussieren :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86730639
wij hebben aangegeven dat iedereen het lekker zelf moet uitzoeken, maar dat we die verjaardag maar 1 keer vieren en dus moeten ze zelf weten of ze er zijn of niet. Maar dat geldt hier voor alle feestjes en partijen. En ik moet zeggen, het gaat elke keer beter. En die meer is beter tactiek werkt ook prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 september 2010 @ 22:38:05 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86731825
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:45 schreef lalie het volgende:
MIjn ouders zijn enkele jaren geleden uit elkaar gegaan, mijn vader wilde niet meer verder. MIjn moeder heeft hier tot op de dag van vandaag veel last van. Ze kan/wil mijn vader absoluut niet meer treffen. Nu wordt onze kleine binnenkort 1 jaar en hebben we besloten gewoon iedereen op hetzelfde moment uit te nodigen. Ik vind het belangrijk dat opa en oma er op dit soort belangrijke momenten allebei zijn. Ik weet -want ik heb dit al eens besproken met mijn moeder- dat zij dan ws zal kiezen er niet bij te zijn. Dat betekent dus dat zij steevast op zijn feestjes afwezig zal zijn.

Hoe doen andere kinderen van gescheiden ouders dit voor hun kleine?
Hoe heeft je moeder dat gedaan toen je trouwde? (of als je gaat trouwen?)
Verwacht ze dan ook twee bruiloften?

Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat volwassenen zó kinderachtig kunnen doen en hun eigen belang niet even een uurtje aan de kant kunnen zetten voor hun (klein)kind :{

Bij mij zou het dus ook een 'graag of niet' gebeuren worden..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_86733395
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:38 schreef E.T. het volgende:

[..]




Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat volwassenen zó kinderachtig kunnen doen en hun eigen belang niet even een uurtje aan de kant kunnen zetten voor hun (klein)kind :{

Bij mij zou het dus ook een 'graag of niet' gebeuren worden..
eens :Y
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_86733791
Jep ik zou gewoon die verjaardag vieren, hebben ze er geen zin in dan niet. Ik ga me echt niet meer in bochten wringen. Graag of niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86733936
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:38 schreef E.T. het volgende:

[..]



Hoe heeft je moeder dat gedaan toen je trouwde? (of als je gaat trouwen?)
Verwacht ze dan ook twee bruiloften?

Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat volwassenen zó kinderachtig kunnen doen en hun eigen belang niet even een uurtje aan de kant kunnen zetten voor hun (klein)kind :{

Bij mij zou het dus ook een 'graag of niet' gebeuren worden..
Geloof t of niet, maar soms, heel soms is het wel te begrijpen als de ene ouder de andere niet wil/kan zien.

Ik heb niet het idee dat er in dit geval dergelijk moeilijke dingen meespelen, maar als het KAN, een ander tijdstip ofzo, zie ik niet zo goed in waarom je het niet zou willen doen..
Buiten dat je het kinderachtig vindt.
En ja, er zijn dingen (Als bruiloften, dopen, taart aansnijden op eerste verjaardag) die je maar één keer kan doen, dan kiest dus een ouder ervoor om daar niet bij aanwezig te zijn. Tuurlijk mag je best zeggen dat je het heel erg zou vinden en een beetje op t gemoed spelen, maar als diegene niet wil, kun je niet veel meer doen dan dat, zeggen dat je het erg zou vinden.
Ik zou overigens die dingen niet willen missen en DUS gewoon komen. Maar je kan er verder zo weinig aan doen.

Heb t vandaag al eerder gezegd in een heel ander topic... Een ouder is ook maar een mens.
compact en kleverig.
pi_86738887
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan een bepaalde Friends-aflevering :D .


Ja, mij ook :D Die was best leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 23 september 2010 @ 09:06:29 #16
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_86738986
Je ouders zijn volwassen.

Heb het ook in de familie, met de zussen van mijn moeder. alleen bij begrafenissen kunnen ze in een ruimte, met de nodige afstand.

Zelfs bij trouwerijen is de helft afwezig zodat ze elkaar niet hoeven treffen.

Lekker rustig, dat wel.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:14:11 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_86739146
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ook als je daar je moeder mee zou kwetsen ?
Of je kwetst je vader. Het is onmogelijk om daartussen te kiezen... (er uiteraard even vanuit gaand dat vaders in dit verhaal geen vreselijke dingen heeft uitgehaald die tot de scheiding leidden). Opa wil waarschijnlijk net zo lief bij het aansnijden van de taart zijn als oma.
Ik zou er ook een "graag of niet" van maken. Dus aangeven hoe laat het feestje begint en hoe laat de taart aangesneden wordt en ook aangeven bij beide ouders dat je geen keuze zal maken over wie waarbij mag zijn. Dan kunnen ze zelf besluiten wat ze doen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 23 september 2010 @ 09:22:30 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_86739333
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:14 schreef LadyS het volgende:

[..]

Of je kwetst je vader. Het is onmogelijk om daartussen te kiezen... (er uiteraard even vanuit gaand dat vaders in dit verhaal geen vreselijke dingen heeft uitgehaald die tot de scheiding leidden). Opa wil waarschijnlijk net zo lief bij het aansnijden van de taart zijn als oma.
Ik zou er ook een "graag of niet" van maken. Dus aangeven hoe laat het feestje begint en hoe laat de taart aangesneden wordt en ook aangeven bij beide ouders dat je geen keuze zal maken over wie waarbij mag zijn. Dan kunnen ze zelf besluiten wat ze doen.
Precies.
Ik vind dat je als ouder nooit van je kind mag verlangen/verwachten om te moeten kiezen tussen vader en moeder bij dit soort dingen.
Die loyaliteitskeuze kun je als kind niet maken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 23 september 2010 @ 09:35:12 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86739651
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ook als je daar je moeder mee zou kwetsen ?
Mits er niet dingen als gruwelijk fysiek geweld gebruikt zijn, ja, dan wel.
Dat pa ma verlaten heeft, en mss zelfs wel bedrogen heeft nog voor de scheiding er was, dat is heel rot en heel pijnlijk, maar het is niet anders.
***
pi_86742874
Ik zou wel rekening houden met de gevoelens van mijn ouders en ze op andere tijdstippen of andere dagen in het 'verjaardagsweekeinde' uitnodigen. Je laconiek opstellen kan namelijk op 2 manieren: je kunt de lijn 'ik vier het één keer en dan zie je maar of je komt' aanhouden of je kunt je er gewoon niet zo druk om maken dat je niet iedereen op hetzelfde moment bij elkaar hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:29:44 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86742943
Interessant uitgangspunt. :Y
Alleen zou ik dan weer zeggen 'ik maak me daar ook niet druk om, als ze komen, komen ze, zo niet, dan niet'. Ik ben sowieso niet zo neurotisch voor wat betreft verjaardagen.
***
pi_86743039
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou wel rekening houden met de gevoelens van mijn ouders en ze op andere tijdstippen of andere dagen in het 'verjaardagsweekeinde' uitnodigen. Je laconiek opstellen kan namelijk op 2 manieren: je kunt de lijn 'ik vier het één keer en dan zie je maar of je komt' aanhouden of je kunt je er gewoon niet zo druk om maken dat je niet iedereen op hetzelfde moment bij elkaar hebt.
als ik daar aan begin kan ik elke gebeurtenis hier minstens 3 x vieren. sorrie hoor, maar ik begin er niet aan. het eerste jaar met kind heb ik het geprobeerd en het is een en al ellende. ik zit gewoon niet te wachten op elke verjaardag/kerst/whatever 3 x te moeten vieren. tis ook 3 x feestboodschappen doen, 3 x feestkoken, 3 x feestdienstmeisje uithangen en dan heb ik het nog niet gehad over de enorme hoeveelheid tijd en ergernis die je kwijt bent. eerst uitvogelen wie dan wanneer kan komen gevolgd door 3 weekende lang geen tijd wegens feest. om dan de maand erop de hele riedel te herhalen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86743120
Ik weet uit ervaring dat dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan kan zijn, BE, maar het kan ook een uitstekende oplossing zijn. Aan de ene kant denk ikzelf: het gaat om de verjaardag van mijn kind en ik wil er alles aan doen om hem de leukste verjaardag denkbaar te geven waar iedereen (op een prettige manier) bij aanwezig is. Maar ik weet ook dat verjaardagen een bron van verdriet kunnen zijn als je je geluk ophangt aan wie er wel en niet op komt dagen en of iedereen zich wel fijn voelt. Het kan niet kwaad om je kind al jong te leren dat een verjaardag maar een symbolisch moment is en dat er van hem gehouden wordt ongeacht wat er op zulke dagen gebeurt en wie er aanwezig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86743261
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet uit ervaring dat dat laatste makkelijker gezegd dan gedaan kan zijn, BE, maar het kan ook een uitstekende oplossing zijn. Aan de ene kant denk ikzelf: het gaat om de verjaardag van mijn kind en ik wil er alles aan doen om hem de leukste verjaardag denkbaar te geven waar iedereen (op een prettige manier) bij aanwezig is. Maar ik weet ook dat verjaardagen een bron van verdriet kunnen zijn als je je geluk ophangt aan wie er wel en niet op komt dagen en of iedereen zich wel fijn voelt. Het kan niet kwaad om je kind al jong te leren dat een verjaardag maar een symbolisch moment is en dat er van hem gehouden wordt ongeacht wat er op zulke dagen gebeurt en wie er aanwezig is.
tsja. als de familie meewerkt kan dat. sommigen doen dat echter niet. die kopen slabbetjes en t shirts met de tekst "deze opa is de leukste" :') leg die maar eens uit aan het arme kind!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86743328
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:32 schreef simmu het volgende:

[..]

als ik daar aan begin kan ik elke gebeurtenis hier minstens 3 x vieren. sorrie hoor, maar ik begin er niet aan. het eerste jaar met kind heb ik het geprobeerd en het is een en al ellende. ik zit gewoon niet te wachten op elke verjaardag/kerst/whatever 3 x te moeten vieren. tis ook 3 x feestboodschappen doen, 3 x feestkoken, 3 x feestdienstmeisje uithangen en dan heb ik het nog niet gehad over de enorme hoeveelheid tijd en ergernis die je kwijt bent. eerst uitvogelen wie dan wanneer kan komen gevolgd door 3 weekende lang geen tijd wegens feest. om dan de maand erop de hele riedel te herhalen.
Het is maar net welke keuzes je daarin maakt, denk ik. Ik zou er echt niet 3x een gigantisch feest van maken en als die 3 weekeinden niet uit zouden komen zou ik die verjaardag niet over 3 weekeinden uitsmeren. Maar goed, ik geloof dat wij niet zo moeilijk zijn en ook niet zo groots uitpakken qua catering en zo. En als we dat wel zouden doen zou de visite die later komt een kop koffie en een stuk gebak krijgen en daar zou het bij blijven.

Wat ook een rol speelt is dat ik de gevoelens van mijn ouders heel goed begrijp. Ze hielden zielsveel van elkaar en het heeft mijn moeder erg veel moeite gekost om te accepteren dat mijn vader verder ging met zijn leven. Ik vind dat niet kinderachtig van haar maar ik gun haar vooral tijd om het te verwerken. Pietluttige gevoelens zijn veel moeilijker te verkroppen als kind, lijkt me.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')