quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Motar het volgende:Nu betaal ik zowiezo 42,50 voor alleen het het checken van de body buiten de eventuele reparatie kosten.
Van
www.nikonservice.nl:"U mag zelf het bedrag waarboven u een prijsopgave wilt hebben bepalen. Wij rekenen altijd 36 euro excl. BTW (42.84 euro incl. BTW) aan onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten komen te vervallen op het moment dat u akkoord gaat met de prijsopgave en de reparatie laat uitvoeren. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave betaalt u de onderzoekskosten, ofwel u doet afstand van uw Nikon apparaat. In het laatste geval hoeft u niets te betalen."
Die onderzoekskosten betaal je dus alleen als je niet laat repareren en je camera graag wilt houden. Zelf heb ik 2x bij hen navraag gedaan wat een reparatie zou kosten. De goedkoopste (D70 met een defect in de cardreader) was 150 euro. Het fixen van de sluiter van m'n F4 + het fixen van de bijbehorende batterijgrip was 300 euro. Dus ik heb zo'n vermoeden dat je minimaal 150 euro moet dokken per probleem, tenzij de componenten die nodig zijn om te repareren dusdanig duur zijn dat het meer gaat kosten.
Iemand hier daadwerkelijk ervaring mee trouwens? Want ik heb beide reparaties maar laten liggen totdat ik genoeg geld over heb om een nieuwe body en wat nieuwe lenzen te kopen en dan genoeg over heb om de reparaties uit te laten voeren

.