abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 november 2010 @ 22:14:33 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88229325
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jouw inzich is nu ook niet om van naar huis te schrijven.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 1 november 2010 @ 23:27:14 #277
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_88232488
Auw.

quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:16 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
Ik ben dus bekeurd op het traject Heerenveen - Wolvega, omdat ik op een kaartje reizigde zonder datum
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_88235799
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:42 schreef DaMart het volgende:

[..]


geen rede :N
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88235862
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:06 schreef Pandora73 het volgende:

[..]


Vergeet "rede" niet... Die zie ik ook steeds vaker op Fok!, "rede" waar "reden" wordt bedoeld. En "na" als er "naar" wordt bedoeld natuurlijk. ("Me" als "mijn" wordt bedoeld is vermoedelijk al helemaal niet meer uit te roeien... :X )
Niet alleen op, FOK!
Da na steeds vaker gebruikt wordt waar naar bedoeld wordt, is ook een gevolg van de steeds slechtere uitspraak van het Nederlands. Met name de Hollandse accenten en dialecten worden als normaal taalgebruik gezien. Radio- en televisietaal met alle gebreken wordt gaandeweg de norm.

Oh ja: de grootste ooit: grappig hoe deze volledig foute uitdrukking zich toch genesteld heeft in het gangbare Nederlands, zelfs van het NOS-journaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 2 november 2010 @ 02:19:43 #280
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88235874
Ja, je leest nooit 'de grootste tot nu toe'. Anglicismen :N
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88236107
Was me eigenlijk nooit opgevallen als anglicisme,
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:17 schreef Kees22 het volgende:

Oh ja: de grootste ooit: grappig hoe deze volledig foute uitdrukking zich toch genesteld heeft in het gangbare Nederlands, zelfs van het NOS-journaal.
'Groot' als anglicisme ('great'), of doelt men op grootsheid?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:14:45 #282
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88236367
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 02:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet alleen op, FOK!
Da na steeds vaker gebruikt wordt waar naar bedoeld wordt, is ook een gevolg van de steeds slechtere uitspraak van het Nederlands. Met name de Hollandse accenten en dialecten worden als normaal taalgebruik gezien. Radio- en televisietaal met alle gebreken wordt gaandeweg de norm.

Oh ja: de grootste ooit: grappig hoe deze volledig foute uitdrukking zich toch genesteld heeft in het gangbare Nederlands, zelfs van het NOS-journaal.
Dat heb ik nou ook als ik naar de radio luister:

"En nu een nummer van Jan Smit, afkomstig van zijn laatste CD."

Mooi, denk ik dan. En een paar maanden later komt er gewoon weer een nieuwe CD uit :(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_88236376
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]



Dat heb ik nou ook als ik naar de radio luister:
Nooit meer doen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  dinsdag 2 november 2010 @ 06:20:04 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88236382
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 06:17 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nooit meer doen.
Oh. Oke, ik zal hem uit de auto slopen...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_88236386
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 06:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]



Oh. Oke, ik zal hem uit de auto slopen...
Een deftig cd'tje opzetten is ook een idee.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 09:06:42 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88237844
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2010 13:34 schreef Frutsel het volgende:

Maar ik irriteer me meer aan de nog harder rijdende mensen... die ook de "normale" bestuurders irritant vinden, rechts inhalen, vlugstrookje pakken, doorgetrokken streepje inhaalmanouvre of linkerrijstrookmetroodkruisbovendeweg nemen.

Wie daar rijdt is vlugger thuis? Handig om te weten ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 09:15:31 #287
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88238027
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 10:17 schreef onderjas het volgende:
Hij heeft echt bestaan. Hij steelde van de rijke en gaf aan de armen.
:'(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:35:36 #288
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_88241256
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 02:54 schreef heiden6 het volgende:
Was me eigenlijk nooit opgevallen als anglicisme,
[..]



'Groot' als anglicisme ('great'), of doelt men op grootsheid?
Ik denk dat Kees doelt op het woord ''ooit'', wat die uitdrukking inderdaad verpest.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:26:19 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88242964
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:08 schreef depichi het volgende:

Ik ga ervan uit dat je referreert naar het fijt dat ik verwijs naar de winkel waar ik de laptop heb gekocht. Ik heb de naam verwijdert.

Auwauwauw!!!!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 november 2010 @ 12:52:32 #291
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_88243791
quote:
die hebben we nu toch wel al erg vaak voorbij zien komen....
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2010 @ 13:15:53 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88244658
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:09 schreef Confession het volgende:
Je kent het wel , een vriendin of famillielid is bij je op bezoek... en vanuit jou is het eigelijk wel genoeg geweest na een tijdje.Je hebt weer zin om je eigending te doen, zonder rekening te houden met hij/zij. RUST.
Gewoon helemaal uitgekeken op diegene dus.
Je kan/wil natuurlijk niet letterlijk zeggen : ''daar is de deur!! en nu opgesodemieterd''
Je probeerd wat voorzichtige hints te geven :D

-wow, het is gewoon al 20:00 uur.
- heb je morgen hw?
-eeh, hoelaat wil je eigelijk gaan want dan kan me moeder de rekening mee houden,voor je te brengen naar het station, niet zo bedoeld hoor,maar gewoon..
- het is al bijna donker.. moet je niet voor donker thuis zijn?
Etc, etc,
Klacht: Bezoek die niet inziet dat het genoeg is geweest en dat ze moeten pleiten.
Dubbele klacht: Je loopt met je vriendin/famillielid na beneden en je zegt mammm, wil je ''' '' naar het station brengen. Moeder die zegt : OOh je mag ook blijven slapen hoor '' '' . ik :'( ehww....

verschrikkelijk toch , meer voorzichtige hints welkom.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:16:56 #293
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88256473
Ons melkweg te leeg

Klinkt Suid-Afrikaans... :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_88257642
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:52 schreef Tokus het volgende:

[..]

die hebben we nu toch wel al erg vaak voorbij zien komen....
Je hebt gelijk, maar ik blijf hem grappig vinden. Opvallend trouwens dat in de nieuwe layout de links ook automatisch veranderen als de TT aangepast wordt. :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:12:17 #295
251975 kissaa
fka: kissa
pi_88270824
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 06:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]



Dat heb ik nou ook als ik naar de radio luister:

"En nu een nummer van Jan Smit, afkomstig van zijn laatste CD."

Mooi, denk ik dan. En een paar maanden later komt er gewoon weer een nieuwe CD uit :(
Ik schoot in de lach :D
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:14:10 #296
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88270904
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:35 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik denk dat Kees doelt op het woord ''ooit'', wat die uitdrukking inderdaad verpest.
Daar doelde ik wel op, in ieder geval.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88274878
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]



Wie daar rijdt is vlugger thuis? Handig om te weten ^O^
En ik irriteer me is je ontgaan?
Of is dat niet origineel meer?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88274944
Ook nog in die quote van Rewimo, dinsdag 2 november 2010 @ 13:15 (typo's buiten beschouwing gelaten): :
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:09 schreef Confession het volgende:
Je kent het wel , een vriendin of famillielid is bij je op bezoek... en vanuit jou is het eigelijk wel genoeg geweest na een tijdje.Je hebt weer zin om je eigending te doen, zonder rekening te houden met hij/zij. RUST.
Gewoon helemaal uitgekeken op diegene dus.
Je kan/wil natuurlijk niet letterlijk zeggen : ''daar is de deur!! en nu opgesodemieterd''
Je probeerd wat voorzichtige hints te geven :D
Maar als ik de volledige quote bekijk, bekruipt me het gevoel dat hier een anderstalige aan het woord is.
pi_88275009
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 02:19 schreef 08gnoT. het volgende:
Ja, je leest nooit 'de grootste tot nu toe'. Anglicismen :N
Heb ik wel eens gelezen hoor: "De grootste jacht ooit in de geschiedenis van Noorwegen ...."

Wat bewijst dat de schrijver geen idee heeft van de betekenis van zijn schrijfsels. Dus maar uit zijn nek kletst.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88275726
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:55 schreef SearchEngineEvader het volgende:
Ik vraag me nu het volgende af: zou je een meisje wat jou erg leuk lijkt te vinden versieren terwijl je weet dat je niet met haar oud gaat worden? Verder vind je haar wel leuk, maar weet jiij ook wel dat zij niet de ware is.
(je hebt haar al eens terloops tegen een ander horen zeggen dat ze je erg leuk vindt, ze nodigt je vaak uit om dingen te gaan doen, je hebt zowat honing aan mijn kont als het ware)
Ik heb eigenljk geen ervaring met scharrels, maar het voorgaande beschrijft enigzins mijn situatie.
Voorheen ging ik altijd voor de dood of de gladiolen route als het om meisjes ging: of het was niks en dan stak ik er geen moeite in, of ik vond haar geweldig en dan moest hemel en aarde bewogen worden om haar te versieren.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet spelen. Haar voorhouden dat je haar het einde vindt terwijl het voor zover ik het nu kan inschatten niet zo is?
Ik zou het vervelend vinden om haar erg teleur te stellen.
Anderzijds zou een soort "deal" waarin het van te voren duidelijk is dat het de kans van slagen op de lange termijn nogal beprekt is en er dus voorlopig niet zo veel verwacht moet worden perfect zijn.
Ik geloof dat mijn window of oppurtunity weldra dicht zal gaan, dus als ik iets wil, moet ik binnenkort eens interesse gaan tonen. Aangezien ik er zelf niet zo uit kom, vraag ik het maar aan het alwetend publiek ;)
Goh. En wat zou er gebeuren als ik honing aan zijn kont had?
(en hoe werkt dat eigenlijk, heb ik dan mijn honing aan zijn kont gesmeerd?)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')