abonnement Unibet Coolblue
pi_86672777
Wij (2 meiden van 7 en 8, vriend en ik) denken erover om een terrarium in te richten en een paar gekko's als huisdier te gaan houden.
Nu ben ik me nog aan het ori๋nteren en ben benieuwd of hier mensen zijn die gekko's houden.

Foto's, ervaringen, tips, allemaal welkom!
Zolang er was is, is er leven.
pi_86674599
Hou je er wel rekening mee dat je dat jaren moet onderhouden? Mijn ervaring met personen van jullie leeftijd is dat dat nog wel eens het probleem is als de nieuwigheid eraf is. :{ Buiten het feit dat het natuurlijk geen goedkope dieren zijn in onderhoud. Heb zelf waterschildpadden gehad en dat is een zeer dure hobby als je het goed wilt doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86678213
Moest het ook drie keer lezen, maar het gaat hier over 4 personen, niet over twee kinderen van 7 en 8 maar ook twee volwassenen. :)

Ik zou het zeker ook hier even proberen: http://www.reptielenforum.nl/

Verder raad ik je aan eerst veel te lezen om je een goed beeld te vormen. Er zijn nogal veel verschllende soorten Gekko's; de kleinsten zijn enkele centimeters lang terwijl bv. een Tokeh toch best een flink beest is.
pi_86681555
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef trovey het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je dat jaren moet onderhouden? Mijn ervaring met personen van jullie leeftijd is dat dat nog wel eens het probleem is als de nieuwigheid eraf is. :{ Buiten het feit dat het natuurlijk geen goedkope dieren zijn in onderhoud. Heb zelf waterschildpadden gehad en dat is een zeer dure hobby als je het goed wilt doen.
Daarom zijn we ons dus aan het ori๋nteren.
En ik weet niet wat je precies onder "mensen van onze leeftijd" verstaat, maar mensen met kinderen hebben over het algemeen juist zeer goed door, dat je moet bezinnen eer te beginnen, en dat het nogal wat kan gaan kosten allemaal :)

Die waterschildpadden heb je dus niet meer, begrijp ik?

Ik ben een paar dagen geleden inderdaad lid geworden van het reptielenforum, en me ook daar aan het inlezen.
Luipaardgekko's zullen het hoogstwaarschijnlijk gaan worden O+
Zolang er was is, is er leven.
pi_86683233
Luipaardgekko's zijn leuke beestjes en voor zover ik begrepen heb niet te lastig om te houden.
Probeer een paar verschillende zgn. 'caresheets' te vinden zodat je goed weet welke eisen de dieren aan hun verblijf en verzorging stellen. Ga dan op zoek naar een geschikt terrarium en zorg dat je dit ingericht en werkend hebt (Goede temperatuur & luchtvochtigheid dag en nacht) voordat de dieren er in komen.

Kijk ook even wat de beste mix is qua geslacht en hoeveel je er wilt hebben. Heb je kweekplannen bijvoorbeeld?

En misschien ten overvloede: Gekko's (En eigenlijk alle reptielen) zijn dieren om naar te kijken, geen huisdieren zoals katten, konijnen etc. Een luipaardgekko is misschien klein maar ze kunnen wel hard bijten en laten dan niet gauw meer los.

Ook een aardige site: http://www.luipaardgekko.nl/ en http://www.luipaard-gekko-forum.nl/
pi_86685261
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:51 schreef Dinus het volgende:

[..]

Daarom zijn we ons dus aan het ori๋nteren.
En ik weet niet wat je precies onder "mensen van onze leeftijd" verstaat, maar mensen met kinderen hebben over het algemeen juist zeer goed door, dat je moet bezinnen eer te beginnen, en dat het nogal wat kan gaan kosten allemaal :)

Die waterschildpadden heb je dus niet meer, begrijp ik?

Ik ben een paar dagen geleden inderdaad lid geworden van het reptielenforum, en me ook daar aan het inlezen.
Luipaardgekko's zullen het hoogstwaarschijnlijk gaan worden O+


Zoals de 2e poster al opmerkte ...ik las het verkeerd, nam aan 2 kinderen met 2 vrienden dus verkeerde interpretatie van het verhaal....mijn excuses. :*

Schildpadden heb ik 16 jaar gehad en ja die waren nogal prijzig in onderhoud....immens aquarium met warmtelampen en grote externe pomp (en nog viel er niet tegen schoon te maken :') ). Die beestjes kreeg ik guldengroot maar waren uiteindelijk groter dan de hand van een volwassen man. Uiteindelijk is het misgegaan toen de man van het stel ineens stierf en het vrouwtje daarna niet meer wilde eten...uiteindelijk heb ik haar in moeten slapen toen ze te ver heen was. ;(

Info zoeken op het internet is inderdaad heel verstandig, ik had die schildpadden in het internetloze tijdperk en wist op een gegeven moment meer dan mijn eigen dierenarts. De meeste dierenartsen weten niet zoveel van reptielen dus een geschikte dierenarts zoeken als de diertjes medische hulp nodig hebben is een grote pre.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_86690539
Gekko's zijn leuke dieren,wij hebben er ook 3,de aanschaf kan je net zo duur maken als je wil,je hebt hele goedkope en hele dure.Terrarium kan je altijd 2e hands kopen,inrichting kan je ook zelf bepalen,maar,overdag zie je ze eigenlijk niet,zodra het licht uitgaat,gaan ze eten,dat wil niet zeggen dat je ze NOOIT ziet,want zodra ik het deurtje open,komen ze allemaal even kijken :Y ,ze zijn makkelijk handtam te krijgen,maar pas op,ze kunnen best hard rennen en aangezien je kinderen 7 en 8 jaar zijn,zou ik daar heel goed opletten.
Qua eten ben je niet echt heel veel geld kwijt,ze eten hier meelwormen , krekels die je dan moet bepoederen.
(we hebben 2 cavia's die zijn duurder,want die eten veel meer,om maar even wat te noemen)
Als je gaat googlen,kan je heel veel informatie vinden,succes!
pi_86756481
We hebben inmiddels een terrarium besteld, en nadat we volgende week een weekendje weg zijn geweest gaan we bij ้้n van de medewerkers van een dierenwinkel thuis baby's kijken en kopen O+

Ik heb gezien hoe snel ze kunnen zijn, bij wat groter exemplaren, maar ik vind ze steeds maar leuker eigenlijk :)
Zolang er was is, is er leven.
pi_86761472
Wel fotootjes posten als je ze hebt he!

:)
pi_86763571
Jแแแ, zal ik doen!

En namen bedenken, of doe je dat niet met je gekko's :? Ze komen vast niet als ik roep.....

Om nog even terug te komen op een eerdere vraag, we hebben nog geen kweekplannen, maar wie weet later, ik heb nog geen idee wat daar bij komt kijken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Dinus op 23-09-2010 20:36:19 ]
Zolang er was is, is er leven.
pi_87056852
Het terrarium staat zover klaar!

Het is nog wel een beetje kaal, we doen er nog plantjes in.
Maandagavond komen de babies :)

Zolang er was is, is er leven.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:07:06 #12
163650 Greys
pi_87060299
Spannend! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's van de gekko babies!
En doe dan je foto's wat groter :P Ah?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87066556
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:07 schreef Greys het volgende:
Spannend! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's van de gekko babies!
En doe dan je foto's wat groter :P Ah?
Zal ik doen, deze is wel erg klein uitgevallen he :P
Zolang er was is, is er leven.
pi_87085839
Mooi bakje! Zelf volgende week maar weer eens naar Houten voor een nieuw terrarium. :)

Heb je er ook een slotje op?
pi_87152109
Een slotje voor de kinderen bedoel je?
Nee, nog niet aan gedacht, ze mogen er niet aankomen als wij er niet bij zijn ~O>

Nog even twee fotootjes, van het webz.

Net uit het eitje O+



Ik hoop dat de onze ongeveer zo klein nog zullen zijn, dan kunnen ze goed aan ons wennen:



Morgenavond halen we ze op, tenminste als we daar een keuze kunnen maken, anders moeten we op zoek naar een ander adres.
*stuiter*

Had ik al gezegd dat ik het zo leuk vind? *O*
Zolang er was is, is er leven.
pi_87185702
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:41 schreef Dinus het volgende:
Een slotje voor de kinderen bedoel je?
Niet alleen om de kinderen buiten de bak te houden, maar vooral ook om de dieren in de bak te houden. Sommige reptielen zijn echte ontsnappingskunstenaars en hebben niet veel ruimte nodig om er vandoor te gaan.
pi_87191606
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:30 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Niet alleen om de kinderen buiten de bak te houden, maar vooral ook om de dieren in de bak te houden. Sommige reptielen zijn echte ontsnappingskunstenaars en hebben niet veel ruimte nodig om er vandoor te gaan.
Oh jee, dat kan ook nog dus :{
Dan is een slotje misschien wel handig.

We hebben de baby's in huis! Nouja, kleuters eigenlijk wel :) Dat hele kleine is maar heel even hoorden we, net als bij kleine eendjes.

Ze zijn zo mooi en leuk om te zien, we zijn helemaal flieft O+

Ik zal morgen even proberen wat foto's te maken!

Heb wel een filmpje, maar die is groot, en ik weet niet hoe ik een mvi file moet gebruiken in Moviemaker, ik kan wel importeren maar krijg geen beeld.
Zolang er was is, is er leven.
pi_87191644
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:21 schreef Ferry_76 het volgende:
Mooi bakje! Zelf volgende week maar weer eens naar Houten voor een nieuw terrarium. :)

Heb je er ook een slotje op?
Wat ga je in je nieuwe terrarium zetten ?
Zolang er was is, is er leven.
pi_87197410
M'n kleinste rattenslang is het afgelopen jaar verdubbeld qua lengte en het wordt nu tijd voor een grote bak.

:)
pi_87200479
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:26 schreef Ferry_76 het volgende:
M'n kleinste rattenslang is het afgelopen jaar verdubbeld qua lengte en het wordt nu tijd voor een grote bak.

:)
En hoe groot is ie nu dan?

Ik heb een filmpje van gisteravond, ้้n van beide was op verkenning uit:

Zolang er was is, is er leven.
pi_87215080
Mooi beestje; lekker felle kleuren! :)

Mijjn kleinste Rattenslang is dit jaar gegroeid van 35 naar zo'n 70 centimeter, de grotere (Jaartje ouder) zit nu over de meter.
pi_87217681
Dankje O+ Hij lijkt op het filmpje wel groter dan hij is hoor, ik heb flink ingezoomd.

En toen moesten we vanmorgen namen bedenken. We konden het eens worden over Zippo en Ziggy :)

Ik vind een slang van 70 cm best wel euh... lang!
Zolang er was is, is er leven.
pi_87220186
70 centimeter is niks hoor voor een slang! :P

Een Rattenslang van die maat is zo dik als m'n middelvinger; die van een meter is iets dikker dan mijn duim. De kleinste is van jongs af aan gewend om beetgepakt te worden en heeft een vriendelijk karakter. De grootste (Een wildkleur) heb ik via een collega die hem van zijn zwager heeft overgenomen omdat deze er bang van was. Helaas is deze niet gewend aan mensen en op z'n zachst gezegd nogal fel. Hij jaagt op alles wat beweegt en zelfs ontdooide diepvriesmuizen worden fanatiek gewurgt.

Dit is ook de reden dat er een tweede grote bak komt; het was eigenlijk de bedoeling ze beiden in ้้n bak te zetten maar ik ben bang dat ik de kleinste dan een keertje kwijt ben.. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')