Er is echter alleen 1 wc/1keuken/1badkamer. Dit en nog een aantal andere dingen waarin Rotsvast heeft laten blijken dat haar afspraken niks waard zijn, heeft mij laten besluiten geen contract te tekenen op het moment suprême bij de sleutelontvangst. (Deze zaken werden pas bekend 5 minuten voor sleutelontvangst en mijn kamer bleek vol te staan met rotzooi)quote:TE HUUR: studentenkamers in een recent gerenoveerd pand op het Pancratiusplein. Het betreft hier een studentenwoning met 5 separaat of te sluiten kamers gelegen in het gezellige centrum van Heerlen. Entree in hal met trapopgang naar de bovenwoning. De overloop. De overloop geeft t.t. het toilet, het trappenhuis en een zeer ruime woonkamer met open keuken. De gezamenlijke woonkamer betreft de gehele 1e etage. Tevens beschikt het object over een 2e kleine separate keuken op de 3e etage, 2x WC en 2x badkamer. Nieuwe badkamer v.v. douchecabine, vaste wastafel, en wasmachineaansluiting. Keuken v.v. voldoende bergruimte gasaansluiting. Het object heeft op de tweede verdieping een ruim terras. Het gehele object is v.v. dubbele beglazing en nieuwe vloerbedekking. Het object beschikt over 5 kamers, 2 op de 2e etage en 3 op de 3e etage. De navolgende kamer is te huur:
Was de brief wel aangetekend of heb je anderszins bewijs dat je contact opgenomen hebt? Anders misschien alsnog even bellen (plus aantekening bij gesprek maken + printje van gespecificeerde telefoonrekening) of aangetekende laatste aanmaning sturen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:21 schreef Rechterbal het volgende:
Die redelijke termijn loopt woensdagochtend af. Heb ze 2 weken de tijd gegeven om contact met mij op te nemen en/of geld terug te storten.
Dagelijks voor de deur gaan posten met een pamflet dat het oplichters zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
. Dus kijk hoe je een pain in the ass kunt zijn, dat kost een bedrijf geld, en dan worden ze vaak wel wat eerlijker.
Misschien is het technisch gesproken ook wel oplichting. Mits goed onderbouwd zou een dreiging met aangifte misschien ook aanleiding zijn om TS tot dat deel van de klanten te gaan rekenen naar wie het geld wordt overgemaakt waar ze recht op hebben.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dagelijks voor de deur gaan posten met een pamflet dat het oplichters zijn.![]()
Hetzelfde principe bij veel huurbazen. Laat mensen flink veel moeite doen voor hun geld, en van iedereen die gefrustreerd afhaakt kun je het geld in je zak steken.quote:Verder flnk wat van zulke topics openen op fok.
Veel van die kamer - huur - bemiddelingsbureaus zijn vaak 1 pot nat en hebben een vaag verdien model. Je mag de eerst maand huur+borg+ bemiddelingkosten aan hun overmaken. Maar als je het pand verlaat waarvoor hun bemiddelen mag je bij de eigenaar zelf achter je borg aan.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het de bedoeling is om ongeanonimiseerde namen van personen te gebruiken. Bovendien blijkt uit je post niet echt tegen wie je nou het vonnis in handen hebt. Je zegt dat je een vordering op Rots-Vast én op die mevrouw d'r BV hebt, maar het lijkt erop dat je alleen een vonnis tegen die mevrouw d'r BV hebt en niet tegen Rots-Vast, toch?quote:
quote:Op maandag 20 september 2010 18:18 schreef Pool het volgende:
Een kort geding zou ik sowieso niet starten. Voor het toewijzen van een geldvordering in kort geding zijn de eisen erg streng, dus dan heb je kans dat je verliest, bijvoorbeeld door gebrek aan spoedeisendheid. Een normale civiele procedure bij de kantonrechter ligt meer voor de hand, maar ook dat moet je niet meteen doen.
Je kunt beginnen met een aangetekende brief aan Rotsvast, waarin je vertelt waarom je recht hebt op geld terug. Contract is niet gesloten, het aanbod voldeed niet aan de omschrijving, prestatie niet geleverd, etc. Daarbij geef je ze een redelijke termijn om het geld terug te betalen op rekeningnummer ***.
Als ze daar niet op reageren of afwijzend reageren, dan kom je terug in dit topic.
Of 386 euro verliezen en baksteen door de Rotsvast winkelruit, staan jullie quitequote:Op dinsdag 21 september 2010 20:46 schreef Rechterbal het volgende:
Zou jij het doen? Ik weet gewoon dat ik in mijn recht sta, en ben voor 90% zeker dat ik volgens mijn contract recht heb op teruggave en dat er voor 100% een vuil spelletje met mij is gespeeld.
386 euro is veel, maar het is natuurlijk 386 euro verliezen, of 1000 euro verliezen.
Of 386 euro terug + juridische kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |